چشم انداز

جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!

خب تا چند روز دیگر فصل تابستان فرا می‌رسد و چه چیزی بهتر از اینکه سقف سوپرکار خود را باز کنید و از هوای مطبوع این روزها لذت ببرید!
نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام خودروی سوپراسپورت کانورتیبل بهترین است؟ ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم. اینجا ۶ سوپر اسپورت کانورتیبل مطرح لیست شده‌اند. با ما همراه باشید.

Ferrari California T Handling Speciale
Ferrari California T Handling Speciale
فراری ۴۸۸ اسپایدر
این خودرو اوج نبوغ مهندسان ایتالیایی را نشان می‌دهد. اعداد این را ثابت می‌کنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو ۳ ثانیه است و ۴۸۸ اسپایدر زیر ۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروگاه خودرو همان پیشرانه‌ی رعب‌آور ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری استفاده شده در فراری ۴۸۸ GTB است. درحالی‌که قدرت پیشرانه یکسان است اما این خودرو آلایندگی کمتری دارد.

Ferrari 488 Spider
سقف هاردتاپ اسپایدر در ۱۴ ثانیه جمع می‌شود. شاسی خودرو از ۱۱ آلیاژ آلومینیوم و فلزات دیگر تشکیل شده که سختی و مقاومت بیشتری دارد. این شاسی فوق‌العاده به همراه سیستم کنترل زوایای بدنه، داون فورس بیشتری را در پیچ‌ها و شتاب گیری ایجاد کرده و باعث کاهش مقاومت در برابر باد نیز می‌شود. قیمت این کانورتیبل زیبا از ۲۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود.

مک لارن ۶۷۵LT اسپایدر
این خودرو در دسامبر معرفی شد و دربردارنده‌ی همه‌ی امیدهای ما است. سریع‌ترین کانورتیبل این کمپانی بریتانیایی ۶۶۶ اسب بخار قدرت را از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و ۳.۸ لیتری توئین توربو دریافت می‌کند و با این قدرت در مدت‌زمان ۲.۹ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۷ کیلومتر در ساعت است.

McLaren 675LT Spider
این خودرو از شاسی فیبر کربنی سود می‌برد و در ساخت دیگر قطعات نیز از این ماده استفاده شده است. با این تفاسیر وزن این خودرو کمتر از ۶۵۰S اسپایدر است. مک لارن ساخت این خودرو را تنها به ۵۰۰ دستگاه محدود نموده و قیمت آن از ۳۷۲۶۰۰ دلار آغاز می‌شود.

لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر
خودروی دیگری که در زمستان معرفی شده اوراکان LP 610-4 اسپایدر است که نسخه‌ای کانورتیبل از برادر کوپه‌ی خود به شمار می‌رود.
قلب تپنده‌ی این کانورتیبل زیبا همان نسخه‌ی بکار رفته در سینه‌ی برادر کوپه است، پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با ۶۱۰ اسب بخار قدرت که به گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه متصل شده است. به لطف این پیشرانه‌ی هیولا، اسپایدر در مدت‌زمان ۳.۴ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

2016 Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
۲۰۱۶ Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder
اوراکان اسپایدر از شاسی سبک‌وزن و سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی سود می‌برد که این مجموعه باعث ایجاد هندلینگی مثال‌زدنی در این خودرو می‌شود. حتی مکانیسم سقف بازشوی این خودرو نیز خلاقانه و بدیع است. سقف نرم خودرو توسط نیروی هیدرولیک کنترل می‌شود و در ۱۷ ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌توان این کار را انجام داد. قیمت آغازی این کانورتیبل فوق‌العاده ۲۱۱ هزار دلار است.

پورشه ۹۱۱ تارگا ۴S
این خودرو که تعریفی ناب از قدرت و کارایی است به سیستم چهارچرخ محرک کمپانی مجهز شده و از پیشرانه‌ی جدید، شاسی ارتقا یافته و حالت‌های رانندگی قابل انتخاب سود می‌برد.

2014-Porsche-911-Targa-front-three-quarters-in-motion
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت ۳ لیتری خودرو با دو توربو توانایی تولید ۴۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و باعث می‌شود تا تارگا ۴S در مدت‌زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. تارگا از گیربکس ۷ سرعته ی دستی استفاده کرده و سقف سرعت آن نیز به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
به منظور بهبود کارایی خودرو، تارگا از پکیج کرونو اسپورت آپشنال (با حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و حالت شخصی) سود می برد. برچسب قیمت این خودروی دوست‌داشتنی ۱۲۲۶۰۰ دلار است.

آلفارومئو ۴C اسپایدر
بی‌پرده بگوییم، آلفارومئو ۴C اسپایدر هرگز پرستیژ و کارایی فراری‌ها و لامبوهای کنونی را ندارد اما این خودرو نیز به قدر وسع خود از سقف بازشوی فوق‌العاده بهره می‌برد.
این خودرو از نسبت‌های کلاسیک بدنه و جلوپنجره‌ی V شکل خاطره‌انگیزی استفاده می‌کند که مشخصه‌ی یک آلفا است.

2016 Alfa Romeo 4C Spider
پرفورمنس خودرو در آن حد نیست که از شنیدنش شوکه شوید! این خودرو تنها ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌کند. اجازه ندهید که این اعداد شما را مأیوس کنند زیرا این خودرو سبک است بنابراین احساسی سریع‌تر به شما دست می‌دهد. ۴C اسپایدر هندلینگی درجه‌یک و فرمانی با احساس دارد.

فراری کالیفرنیا T
این خودرو می‌تواند بهترین و دوستانه‌ترین GT نسل باشد. کالیفرنیا T اوج خودروهای GT است.

Ferrari California T Handling Speciale
Ferrari California T Handling Speciale
این خودرو از زمان فراری F40 افسانه‌ای، اولین خودروی فراری است که از پیشرانه‌ای توربو دار استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی خودرو توانایی تولید ۵۵۳ اسب بخار قدرت را دارد و کالیفرنیا T می‌تواند با این پیشرانه به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین از برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در فرمول ۱ استفاده می‌کند که عبارت‌اند از جذب‌کننده‌های شوک الکترومگنتیک و گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه.
قیمت ۱۹۹ هزار دلاری خودرو هم کالیفرنیا T را به ارزان‌ترین نسخه‌ی خانواده‌ی فراری بدل کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    پورشه ٩١١ تاگرا بطور عجیبی خوشتیپه و مطمئننا از نظر فنی هماهنگی عجیبی بین موتور و جعبه دنده و فرمان وجود خواهد داشت.قیمت مناسبی هم داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی توکلی

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      الان دقیقا اونتادور رودستر کجاست؟
      ضمنا درست توقف تولید شده ولی یادی بکنیم از رونتون افسانه ای… جای خالیش تو جهان ماشین باز ها هیچ وقت پر نمیشه…هیچ وقت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        علی توکلی عزیز
        آونتادور یک ماشین رودستر حساب میشه که برداشتن و گزاشتن سقف دستی و توسط راننده انجام میشه!
        شما پست رو دقت کن
        زده ماشین های کانورتیبل…
        یه تعریف ساده از کانورتیبل ها اینه که با زدن یه دکمه سقف اتوماتیک باز یا بسته میشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ZENVO

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      واقعا قیمت مناسبی داره. کیفیت پورشه از فراری یا لامبو خیلی بهتره. استهلاک کمتری هم داره. خوشنامتر هم که هست. پس چرا قیمتش به نسبت اوراکان و کالیفرنیا این قدر کم تره؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mc CONNOR

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        یا خدااااااااااااااااااااااا
        به نظر شما پرستیژ پورش از فراری بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        برو یه سرچ درمورد ارزش کلکسیونی فراری بکن>>>بدو یه آبم به سرو صورتت بزن.
        داداشی پرستیژ فراری جوریه که لافراری رودستر رو 5/68 میلیون دلار برچسب قیمت زده تازه تولیدش تک عددی نیست 70تاس.
        مثلا لامبورگینی 3تا وننو ساخت به بهانه تولید محدود برچب 3/9 میلیون زد روش.
        پورش هایپرکار918 رو برچسب زیر 1 میلیون زده………….قطعا هیچکس از پول بیشتر بدش نمیاد>>>>>>>>>>>>>پس تعظیم کن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZENVO

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          باور کن میدونم که میگم.از روی بخار معده که حرف نمیزنم. طرفدار پورشه هم نیستم و خودم باور کن از لامبو و فراری بیشتر خوشم میاد. هم در امریکا هم تو المان هر وقت میخوان ماشین سریع و زیبایی نام ببرن پورش رو نام میبرن. علتشو واقعا نمیدونم. پورش برای اونا یجورایی دقیقا مثل بنز برای کاست که بعضی حاضرن اس کلس رو 3 میلیارد بخرن. خودم حدس میزنم اروپایی ها و امریکایی ها نمیخوان ماشینشون خیلی تو چشم بزنه کلا این خصلت رو دارن. قیمت عزیزم زیاد معیار خوبی نیست.با اینکه من عاشق بوفون هستم ولی هیچ فکر نمیکردم ادامسی که تف کرده چند صد هزار دلار بیرزه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Carbonado Aventador

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        zenvo جان شما چندتا پورش و فراری و لامبورگینی تاحالا داشتی که در مورد کیفیت و استهلاک و… نظر میدی؟؟؟
        نه خدایی مبنای حرفات رو بگو…
        قیمت پایین تر مدل های پورش به خاطر تیراژ تولید بیشترشه و قیمت بیشتر لامبو فراری به خاطر تلنولوژی های به کار رفته و تعداد کم تولیدش هست!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZENVO

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          محمد حسین جان من تا حالا هیچ کدومشو نداشتم. ارزو هم ندارم داشته باشم. اولویت های زندگیم چیزای دیگس که نوبت به این ماشینا نمیرسه. صرفا دوستشون دارم همین. ادم وقتی ماشین خیلی گرون میخره مثلا بیشتر از 400 میلیون به جای اینکه ماشین در خدمت تو باشه تو مجبوری بهش خدمت کنی و مثل بچه تر و خشکش کنی یا حداقل اخلاق من اینطوریه و خیلی اذیت میشم. واسه همین تا الان فقط مشتری کیاموتورز بودم و خداوکیلی هیچ کدوم از ماشیناشون تا الان منو اذیت نکردن. نو میخرم و نو میفروشم. در مورد این ماشینا فقط به نقل قول ها و تجربه های شخصی که از مالکین شنیدم یا گاهی در جایی خوندم استناد میکنم. لامبورگینی مثلا کلارکسون میگفت کولرش بوی موش مرده میده. یا چند تا 458 در اینترنت خوندم که اتیش گرفتند و سوختند ولی دوستم که در المان پورش 911 توربو اس داره خیلی خیلی راضیه و شاید من تحت تاثیر حرفای اون قرار گرفتم در ضمن خب سال قبل رتبه ی بهترین کیفیت رو به دست اورد و از لکسس هم جلو افتاد که به نظر من از ارزش لکسس چیزی کم نکرد ولی برای پورش افتخار بزرگی بود کسب این رتبه.
          راستی جواب سوال من رو شما دادی. ممنون. تعداد میتونه دلیل این زیاد بودن قیمت باشه شما درست میگی.

          در ضمن شما میدونم خیلی لامبو و فراری دوست داری. منم مثل خودت عاشقشونم و واقعا دوستشون دارم هر جوری که باشن اصلا برام مهم نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          درود
          الان این یک پاسخ حرفه ای و زیبا به کامنت من بود.
          من خودم از پاسخت لذت بردم و خودمم قبول دارم که باید درخدمت ماشین باشی تا ماشین درخدمت تو.
          خب 100 درصد مثل روز روشنه هزینه های جانبی و … یک پورش 6 سیلندر که در عین سادگی بسیار کاربردیه , از هزینه های جانبی یک لامبو یا فراری 12 سیلندر خیلی کنره!
          مالیات ها تو اروپا خیلی سنگینه و داشتن یه فراری یا لامبو تو خارج خیلی هزینه بره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. PAGANI

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      قطعا فراری 488 یکی دوسر و گردن از همه بهتره بعدش اوراکان بعد کالیفرنیا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ASTON MARTIN

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      استون مارتینو نزاشتین؟
      شرم بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امين

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همشون عالی و بی نقص هستند اما به نظر من 458 speciale aperta بهترین و ماندگارترینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      جای النتخاب باشه به ترتیب
      اوراکان
      488
      911 تارگا
      مکلارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. داج توماهاک

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خوش بحال مایدارها و سرمایه داران.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پژمان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (296 ديدگاه)

    3 تای اول عالی هستن ادم این ماشینا رو باید ازنزدیک ببینه تا متوجه بشه چه شاهکارهایی هستن چون تو عکس بعضی موقع خوب دیده نمیشن , فراری 488 هم مثل 458 خوشگله و طراحی خاصی داره موقع دیدن خوب باید دقت کنید چند تا عکس تو اینستاگرام ازش دیدم خیلی ناز بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فقط انگلستان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    وقتی می گن کدام مدرسه بهترین مدرسه هستش نمی گن مدرسه ای که مثلا 30درصد دانش اموزاش نمرشون زیر پنج هستش و 30دصد دیگه نمرشون 10 هست و 30 درصد دیگه نمرشون 15 هست و10درصد باقیمانده نمرشون بیسته و چون در همه سطح ها دانش اموز داره چه تنبل چه ضعیف چه متوسط و خوب پس بهترین مدرسه هستش بلکه می گن مدرسه ای که بیشترین تعداد دانش اموز ممتاز رو داشته باشه بهترین مدرسه هستش الان طرفدار های آلمان وژاپن و آمریکا می گن چون کشور خودروساز مورد علاقشون در همه سطح ها خودرو می زنه پس بهترین خودرو سازه خودرو هم از سطح پایین تا سح بالا می شه همون دانش اموزان تنبل تا عالی الان انگلیس بیشترین خودروهای سطح بالارو داره پس بهترین خودرو سازی رو داره بازم با یه دلیل سطح بالای دیگه برتری انگلیسو ثابت کردم ولی چه کنیم که فقط دیسلایک می کنید و می گید رولزرویس و بنتلی ماله المانه وما هم می گیم دلتون رو به این حرفا خوش کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZENVO

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      بسه دیگه. به خدا خسته شدم از بس این بحث المان فرانسه انگلیس امریکا ایتالیا تو این سایت شد. بعضی ها همچین از یک کشور دفاع میکنن انگار اجدادشون بنیانگذاران تمدن تو اون کشور بوده. اخه من نمیفهمم این بحثا چه فایده ای داره؟؟ الان مثلا با این که من بگم بنز عالیه چیزی به این برند اضافه میشه؟ یا بگم مثلا لامبورگینی زشته لامبورگینی زشت میشه.؟؟ اصلا به خوددم چی میرسه؟؟ واقعا متاسفم برای خودمون که گاهی این بحث های مسخره رو به توهین هم میکشیم و به خاطر یک کشور غریبه هموطنامون رو ناراحت میکنیم. این دوستانی که این قدر باشور و حرارت بحث میکنن میشه فایده ی این بحث ها رو بگن ما هم بفهمیم. البته اگه فایده داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ZENVO

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        30% سهام مرسدس بنز اگ متعلق به شرکت هولدینگ کویت هست. 20% سهام بی ام و مال قطره. شیوخ امیرنشین همگی سهام دار های شرکت های خودروسازی بزرگ جهان هستند. هیچ شرکت معروفی نیست که پول نفت اعراب بهش تزریق نشه از لامبورگینی بگیر برو تا فراری و رولزرویس و غول فولکس واگن. پس چه خوشمون بیاد چه نیاد اعراب خیلی بیشتر از ما تو این شرکت ها سهم دارند. به خاطر تسلطم به زبان عربی بعضی اوقات به این سایت ها هم سر میزدم. خیلی برام جالب بود که حتی یکبار تاکید میکنم حتی یک بار ندیدم از این بحثای مسخره بکنن. ممکنه میگفتن فلان ماشین انگلیسی خوبه یا این ماشین المانی خوبه اما هیچ وقت اسم کشور رو نمیاوردن. تازه اونا عربن و ما نمیدونم به چه دلیل خودمون رو از اونا هزار طبقه بالاتر میدونیم که اصلا هم به نظر من درست نیست. این رفتارا از کجا در ملت ما پیدا شده و ریشه ی این تعصب های بیجا و الکی کجاست خدا میدونه. از تمدن ده هزار ساله و کوروش و داریوش و جمشید و منشور حقوق بشر و …. فقط یک اسم مونده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. داج توماهاک

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فقط انکلستان عزیز شما که اینقدر عشق مباحث سیاسی هستی برو رشته دانشگاهی پشت سر بگذار و برو جلو تا دکترای علوم سیاسی.به قول زنوو عزیز راست میگه از چی دفاع میکنید بخدا من نمیدونم هدف چیه از این همه بحث و جدال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پوریا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      انگلیس اینقدر ماشین سطح بالا داره که رولز رویزش رو بی ام و میزنه
      بنتلی رو فولکس
      استون که داره گدایی میکنه بتز بهش تکنولوژی بده
      مکلارنم اینقدر خفنه که موتور اف وان رو بی ام و براش زد چون بنده خدا نمیدونست موتور چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Monster_ALM

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1116 ديدگاه)

        عزیزم من اصلا دیگه حوصله بحث المانی و انگلیسی ندارم اما خوبه یکم فکر کنیم بعد حرف بزنیم رفیق من کجای دنیا و کجای دنیای تکنولوژی اومده که تبادل علم نشانه گدایی هست؟ چرا همین المان نمیره با سومالی خودرو تولید کنه؟ چرا علاقه داره با انگلیس همکاری کنه و بلعکس؟چون همیشه ابر قدرت ها با هم تعامل و تبادل میکنن تا یه ریزالت درست حسابی از اون تبادل بدست بیاد و افسوس اون ها چی فکر میکنن ما بیرون گود چی فکر میکنیم اونا پیشرفت میکنن ما جنگ میکنیم که این گدایی اون رو کرده و بلعکس….و از اونجایی که خودم یکی از برندهای مورد علاقم مکلارنه باید خدمتت عرض کنم هیچوقت لنگ تولید موتور نبوده و اگر سرچ کنی تو همین سایت های ایرانی اون زمان تولید موتور برای مکلارن اف 1 یک افتخار بود که خیلی از شرکت ها اعلام آمادگی کردن که موتوری که توسط خوده شرکت طراحی شده رو تولید کنن…مگر میشه یه ابرخودرو کشکی کشکی ساخت مگه ایرانخودرو موتور پیکان بذاری رو شاسی پژو…از قبل همه اینا ایده پردازی شده طراحی شده کانسپت زده شده هردمبیلی که نمیان ابرخودرو تولید کنن…فکر کنیم فکر چیز خوبیه…موضوعات سیاسی نکنیم فقط فکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. پوریا

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4 ديدگاه)

        مانستر جان ببخشید این لینک احتمالا کاخ ارزوهات رو با خاک یکسان میکنه

        h t t p://w w w.caranddriver.com/reviews/mclaren-f1-supercar-road-test-review-the-finest-high-performance-production-engine-in-the-world-page-2

        نوشته موتورش توسط بی ام و برای مکلارن طراحی شده

        پس این افتخار نصیب مکلارن شده که موتورش رو بهترین انحین ساز دنیا واسش طراحی کرده و ساخته.
        ببخشید نمیخواستم جلو جمع خوردت کنم ولی مجبور شدم
        شرمنده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Monster_ALM

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          پوریا جان من یا کسی از دوستان نگفت موتور اف 1 توی شرکت مکلارن تولید شده ولی دقت کن اینجا نوشته تولید…. تولید با طراحی خیلی فرق میکنه عزیزم . تولید همچین موتوری هم زیر نظر گوردن میوری تولید شده پس از آسمون نیومده طراحی بشه…شما فکر کن ما رو ضایع کردی من خوشحال میشم اطلاعاتم اگر ناقصه تکامل پیدا کنه ولی این مبحثی که شما رفتی به تازگی سرچ کردی من 9 سال پیش پیگیر بودم عزیزم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهران

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          مانستر جان
          بد نیست به معنی کلمه دیزاین توجه کنی
          مک لارن هیچ نقشی تو موتور اف وان نداشته فقط پولش رو به بی ام و پرداخت کرده

          اون اقای گوردن صرفا طراح خارجی مک لارن بوده
          کمی مطالعه بد نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. great britain

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        666 اسب بخار مکلارن و 2.9 ثانیه صفر تا 100 دیگه هیچ بحثی رو باقی نمیذاره.
        بدون شک بهترین این مجموعه بود.(نظر شخصی)
        در ضمن پوریا جان.
        میتونی بگی استون چطوری گدایی کرده؟
        استون که موتورشو خودش میزنه.در بعضی از موارده هم با مرسدس مشورت میکنه یا همکاری که مطمئنن به پیشرفت هر دو کمپانی منجر میشه.اینو اگه از مسئولین این دو شرکت هم بپرسی همینو بهت میگن.
        عزیزم دیگه خواهشا این بحث اف1 رو تمومش کن چه تو چه هرکسه دیگه ای چون همه میدونن مهندسی و طراحیه این خودرو ماله خوده مکلارن هستش و فقط ساختش بی ام و.
        تمام کلاس های خودروهای بی ام و اون زمان به زور به 200 تا سرعت میرسید. اون وقت تو میگی طراحیه این موتور ماله بی ام و هستش؟
        مکلارن اینقدر سرعتش زیاد بود که تو مسابقات لمانز مجبورش کردن سرعتش رو پایین بیاره که اجازه ورود به مسابقه رو بهش بدن!!!
        این یعنی مهندسی.تازه اتومبیل های ناسکار آمریکا هم از تکنولوژی های مکلارن استفاده میکنن.مکلارن شرکت فوق العاده ای که برای هر شرکتی افتخاره باهاش همکاری کنه.
        در ضمن دوست عزیز همین مرسدس برای تولید هایپرکار از مکلارن کمک میگیره.که البته من نمیخوام بگم مرسدس تواناییشو نداره.فقط بحثه تجربه ست که مکلارن داره نسبت به مرسدس تو تولید هایپرکار.
        تا دلت بخواد از اینطور همکاری ها هست بینه کشورهای پیشرفته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد حسین

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      خب “فقط انگلستان”یه مثالی بزن آدم قانع بشه . وقتی میگن فلان خودرو ساز برای همه ی طبقات جامعه( به غیر از ایران) از کم درآمد تا مرفّه اتومبیل داره باید به دو تا نکته توجه کنیم:1.هیچ وقت ارزون ترین ماشین رو با گرون ترینش مقایسه نمی کنیم چون کارایی های مختلفی دارن امّا توی یک کلاس شاگرد ها با نفر اولی مقایسه میشن. 2.ماشین های ارزون به همون نسبت که گرون ترین ماشین کارایی داره , برای قشر مناسب خودشون کارایی دارن ولی توی کلاس شاید رده پایین ها اصلاً به درد درس نخورن!( گرچه ممکنه توی کارهای عملی موفّق باشن) راستی لازمه این رو هم بگم کسی از تعصب بی جا خیری ندیده ها خوددانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        پوریا جان اگه منظورت ویران کردن کاخه آرزوهاست که اینم چندتا لینک برای تو.
        بخش تکنولوژی های مرسدس آ ام گ فرمول یک که نزدیک 500 نفر هستن.
        و اما چی کار میکنن.
        طراحی-ساخت-آزمایش و ….
        و اما کجا:بریتانیا-Brixworth -Northamptonshire
        http://www.mercedes-amg-hpp.com/v/about_us/who_we_are/
        اینم لینک ویکیپدیا.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_AMG_High_Performance_Powertrains
        اینم سایته اصلی خوده amg:
        https://www.mercedesamgf1.com/en/mercedes-amg-f1/amg-f1-team/amg-f1-locations/brixworth/
        ببخشید پوریا جان ولی گاهی اوقات واقعیت ها رو باید گفت.
        در حاله حاضر بهترین انجین های فرمول یک دنیا تو بریتانیا و همونجایی که گفتم ساخته میشه.و همینطور بهترین رانندشون هم لوئیس بریتیش هستش.
        این همه لینکه معتبر گذاشتم دیگه هیچ حرفو حدیثی نیست.(پدال لطفا چاپ کن)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. حبیب

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فقط فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آقا شاهین خسته نباشی متن خوبی بود.
    ولی باید بگم که خدا رو شکر که کار واسمون راحت شد و دیگه راحت میتونیم تصمیم بگیریم که برای تابستون چه ماشینی بخریم !!!! ولی کاشکی یکی پیدا میشد ماشینشم برامون میخرید که دیگه خیلی راحت بشیم تازه انتخاب نوع ماشینشم با خودش !!!! والا !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. A4

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فراری کالیفرنیا بهترینه . طراحی عالی .هندلینگ بسیار عالی .قیمت بسیار بسیار عالی(البته برای خارجیا)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. A4

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    فراری کالیفرنیا بهترینه . طراحی عالی .هندلینگ بسیار عالی .قیمت بسیار بسیار عالی(البته برای خارجیا).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mehdi TuRbO

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    اتفاقن من چند ماه پیش ی فیلم خارجی از بررسی 4c دیدم خیلی ازش انتقاد کرده بود مثلن ضبط نداشت و موقع دنده عقب از پشتم نمیشد دید کلی مسخره بازی سر پارک کردنش در اورد خیلی انتقاد کرده بود کیفیتش امکاناتش افتاب گیرش میگفت ارزش خرید نداره تازه اونم تو خارج اما از هندلینگش خیلی تعریف کرد.
    به نظر شخصی بدون در نظر گرفتن قیمت اول مک لارن بعد فراری اسپایر(تنها چیزی ک تو اسپایر دوست ندارم ضبطش) با در نظر گرفتن قیمت کالیفرنیا و پورشه و لامبورگینی نسبت به قیمتشون عالیند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Infinite

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    + Mercedes Benz SL & S Class coupe convertible
    + Bmw 6 series convertible
    + Audi R8 Spyder
    + Aston Marin Vanquish Volante
    + Bentley Continental GTC

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Archi KHAN

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عشقِ کالیفرنیا تی ………………………

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Shahryar Stark

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مک لارن 675LT اسپایدر
    فراری 488 اسپایدر
    لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر
    پورشه 911 تارگا 4S
    فراری کالیفرنیا T
    آلفارومئو 4C اسپایدر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بار ها گفتم، باز هم میگم، یه ماشین اسپرت، سوپر اسپرت و هایپر کار، فقط نباید شتاب و سرعت داشته باشه، بلکه اولین مورد مهم در این نوع ماشینها، طراحی تهاجمی، وحشی، خشن و تهاجمی هست که اینا رو از ماشینهای عادی متمایز می کنه. در همین مقاله هم مشخصه که بقیه ماشینها به جز پورشه، واقعا این کار رو انجام دادن و فقط به سرعت و شتاب اهمیت ندادن، بلکه مهمترین مورد یه ماشین که همون اول خودنمایی می کنه(یعنی ظاهر ماشین رو) بسیار جدی گرفتن و مثل پورشه نیومدن یه نمای قورباغه ای رو به عنوان ماشین اسپرت معرفی کنن. باز آلفا رومئو خیلی بهتر از پورشه هست، البته باز هم میگم اصلا منظورم سرعت و شتاب نیست، اینو گفتم چون به جز تعداد کمی از دوستان، تا الان نشده که بقیه دوستان دقیقا به به جمله بنده توجه کنن و هی نگن، شتابش فلان هست و سرعتش به همان، البته تقصیر هم ندارن، در مورد ظاهر که چیزی نمیتونن بگن، اثبات این مدعا هم این هست که هر زمان مطرح کردم، باز هم کلی دوست اومدن گفتن که این که خیلی خوبه، شتابش عالیه، سرعتش عالیه، اسطوره ای هست، افسانه ای هست، نوستالژیک هست و باز هم قضیه اصلی رو فراموش کردن، البته چاره ای هم ندارن، چی میتونن در مورد طراحی این ماشین که در سبک سوپر اسپرت ساخته شده، بگن، مجبورن با این جملات بحث رو منحرف کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. پوریا

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ما هم بار ها گفتیم و بازم میگیم
      ارزش کامنتات در حد باد هوا هم نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. بنتلی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    خودرو های ایتالیایی ترکوندن!از طرفی لذت رانندگیشون دیگه نیازی ب گفتن نداره،البته با دیدن آلفا رومئو ‏4cیکم جا خوردم،چون طراحی داخلی مناسبی نداره ولی خب از طرفی قیمتش نسبت ب بقیه کمتره.‏‎فقط انگلستان عزیز ،نظر شما محترمه ولی من با استدلال شما موافق نیستم،از طرفی اصن ربطی ب موضوع نداشت!._________علی تو هم دیگه داری از حد خودت خارج میشی!خجالت بکش!موندم نظر زشتت چرا پاک نشده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بنتلی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    پوریا جان همکاری امروزه واقعا ی امر طبیعیه!و نشون دهنده ضعف نیس!الان بنز برا پیکاپش از ناوارا استفاده کرده ولی این نشون دهنده عدم تواناییش نیس یا مثلا همکاری بی ام و با تویوتا،استون مارتین هم ضمن همکاری با ‏amgبرا استفاده از موتورش خودش هم موتور جدید طراحی کرده،یا مثلا پلتفرم جدید رولز رویس ک کاملا مستقل طراحی شده!از طرفی دیگه فکر کردن درمحدوده مرز کشور ها کار اشتباهیه،الان اغلب شرکتا و کارکنان و سهامدارانشون جهانی شدن و محدود ب یک کشور و یک مرز زمینی نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مریم

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این بحث هایی که امثال علی ها اینجا درست میکنند در مورد انگلیس و آلمان فقط جهان سومی بودن مارو بیشتر ثابت میکنه , چون انگلیس و آلمان خودشون توی تمامه زمینه ها باهم , هم کاری میکنند و هروز بیشتر پیشرفت میکنند , مردمه مصرف کننده مهم هروز اینجا میزنن تو سره خودشون که کدوم کشور بهتره :)) و هروز عقب مونده تر از روزه قبل !. واقعا جای تاسفه که فقط ایرینها اینجوری هستند !
    مدیران محترم سایت اگر علی و چند نفر دیگرو از کامنت گذاشتن بلاک کنند خیلی از مشکلات اینجا حل میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهران

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود
    نکته جالبش این بود که رنج قیمتی ماشین ها خیلی گسترده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسعود

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    SL63-AMG رو به اینا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا