خطرناک‌ترین خودروهای ساخته شده

همه‌چیز درباره‌ی هیجان و بازی و سرگرمی است تا زمانی که یک نفر چشمش را ببندد… یا تا زمانی که کسی با گارد ریل برخورد نماید.

اینجا 5 خودروی خطرناک وجود دارند که به نظر می‌رسد برای دیوانگی محض تضمین شده‌اند.

دوج وایپر

وایپر آخرین خودرویی بود که بدون سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی عرضه شد. این دو سیستم می‌توانند از تصادف راننده به خاطر استفاده‌ی تصادفی بیش‌ازحد قدرت پیشرانه جلوگیری کنند، چیزی که در مورد پیشرانه‌ی 10 سیلندر وایپر می‌تواند به آسانی رخ دهد. شگفت نیست که نرخ سایش و خراشیدگی این خودرو بالاست.

اما به حرف ما گوش نکنید! زود یک وایپر بخرید!

2009 Dodge Viper SRT10
2009 Dodge Viper SRT10

AC-Shelby 427 Cobra

427 کبرا به دلیلی مشابه با وایپر خطرناک است. زیاد بودن قدرت و کاستی در تجهیزات ایمنی الکترونیکی؛ اما میزان خطر در کبرا به دلیل ترمزهای قدیمی، کمربندهای ایمنی نارسا و بدنه‌ی باز افزایش یافته است. حتی ایربگی نیز وجود ندارد تا شانس جنگیدن شما برای زندگی را زیادتر کند. نمونه‌های کپی شده شاید برخی سخت‌افزارهای مدرن‌تر را داشته باشند اما یک کبرای قدیمی هنوز هم هیولایی خطرناک است.

1965 Shelby Cobra 427
1965 Shelby Cobra 427

پورشه 911 های قدیمی

طراحی 911 با پیشرانه‌ای که پشت چرخ‌های عقب قرار گرفته اساساً ایده‌ی بدی است. یک‌بار که ترمز عقب از کار بیفتد، خودرو همانند پاندول به این ور آن ور می‌رود. پورشه سال‌های زیادی برای کم کردن خطرات 911 وقت گذاشته و این تلاش در سال 1998 و معرفی کنترل پایداری الکترونیکی (مدیریت پایداری پورشه PSM) پیشرفت قابل‌توجهی نمود (البته هنوز هم می‌توانید PSM را خاموش کنید). 911 ها چسبندگی زیادی دارند اما با سرعت زیاد حرکت کردن می‌تواند منجر به سفری ابدی شود.

اما شما از پس این خودرو می‌آیید…درست است؟ پس پورشه هم بخرید!

DP Motorsport 1986 Porsche 911 Sleeper
DP Motorsport 1986 Porsche 911 Sleeper

هر خودروی عضلانی متعلق به دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی

پیشرانه‌های قدرتمند دیترویت خیلی پیش‌تر از سیستم تعلیق یا ترمزهای مناسب توسعه یافته بود. اکثر خودروهای عضلانی پرقدرت فنرهای نرمی داشتند که تغییرات هدایتی سرعت‌های بالا را حذف می‌کردند. همچنین ترمزهای این خودروها نیز به ندرت قابل استفاده بودند و پس از چند توقف سنگین کاملاً حالت دکوری به خود می‌گرفتند. زمانی که سرعت می‌گرفتید، این خودروها بیشتر شبیه موشک‌هایی بودند که هدایت‌گری ندارند.

اما از ظاهر و صدای خوفناک این خودروها نمی‌شود به سادگی گذشت!


فولکس‌واگن بیتل

بیتل معصوم حتی آزارش به یک مورچه هم نمی‌رسد!
شاید مورچه‌ها در کابین بیتل ایمن باشند اما در مورد انسان این مورد صدق نمی‌کند. بیتل های قدیمی‌تر سیستم تعلیق فنر پیچشی داشتند که ایمن نبود و صندلی‌ها نیز به نظر می‌رسیدند این‌گونه طراحی شده‌اند تا سرنشینان را در هنگام تصادف به بیرون پرتاب نمایند. مردم فولکس را بیشتر از جنرال موتورز دوست داشتند بنابراین اهمیتی به این موارد نمی‌دادند اما شما بهتر است که اهمیت بدهید.

اما بیتل نمی‌تواند خطرناک باشد…این خودرو بسیار بامزه است!

Volkswagen Beetle 1960
Volkswagen Beetle 1960

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

29 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    شما رو نمیدونم ولی من فک می کنم این لیست خودرو هایی مثله هنسی ونوم جی تی اسپایدر ، بوگاتی ویرون گرند اسپرت یا لافراری اسپایدر رو کم داره!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3640 دیدگاه) ,

      بد نیست بدونی بوگاتی ویرون جزو ایمن ترین سوپرکار ها هست. تجهیزات ایمنی فوق العاده پیشرفته ای که این ماشین داره یکی از دلایل وزن زیادشه. بوگاتی اول یک ماشین ایمنه بعد یک ماشین سرعتی. معنای واقعی تجمل…. یعنی جونت 2.5 میلیون دلار ارزش داشته باشه…

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (126 دیدگاه) ,

        خب آقا مجید منم اینو می دونم که کابین بوگاتی چقدر ایزولست ولی نمونه روباز اون و به طور کل همه روباز ها ایمنی کافی رو ندارن.
        در ضمن موقعی که بوگاتی ویرون 16.4 تو پیست فولکس داشت تست می شد یک پرنده به جلو پنجره اش برخورد کرد.آسیب وارده به قدری بود که دیگه از اون ویرون استفاده نکردن.توی سرعت های بالا هر چقدر هم ماشین محکم باشه هر اتفاقی ممکنه بیفته.

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3640 دیدگاه) ,

          عزیز جان اگه اینطوری بخوای بگی نمونه ی روباز هیچ ماشینی امنیت نداره… لااقل از دست پرنده ها!!!

        2. امیر
          سوابق: (126 دیدگاه) ,

          ایول آق مجید ! از شوخیت خوشم اومد.
          ولی یه چیزی ویرون 16.4 که روباز نیست ، ویرون گرند اسپرت روبازه.
          من منظورم این بود که توی سرعت بالا با سقف باز رانندگی کردن اصلا کار درستی نیست.(به جز وقتی که جنون داری یا توی پیستی!!!!!!!!!!!!)

    2. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
      اسم خودروهایی رو آوردی که پیچیده ترین مهندسی خودرو توشون پیاده شده !!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
  2. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    دم هیولاهای امریکایی گرم که وقتی اون روی وحشی شون بالا بیاد دیگه ترمزهاشون هم جواب گو نیست
    نکته. ترمز های کادیلاک سویل به صورت چهار دیسک هستن و هر دیسکش اندازه رینگ چرخ پرایده و البته خیلی های دیگه هم هستن ولی چون سویل در ایران هستش مملوس تره تا بقیه امریکاییها مثل کانتیننتال لینکلن
    اینو گفتم که اون یکسری دوست معروف ضد امریکایی نگن ترمز امریکایی فلانه
    و نکته بعد هم اینکه بوستر ترمز کاپریس و شویs10 از قدرتمند ترین بوستر ترمزهای امریکایی موجود در ایرانه
    و با تمام نقاط ضعف امریکاییها که برا عاشقانشون مهم هم نیست جزو پرفروش ترینها هستن و محبوب ترین ها که خود سایت پدال هم گفت از همه بیشتر امریکاییها در دنیای مجازی طرفدار دارند
    یا حق

    پاسخ
  3. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    یه ترمز مرد میخوام که جلوی این دوتا هیولای اصیل رو بگیره
    http://moparblog.com/wp-content/uploads/2014/07/1965-Plymouth-Belvedere-meltdown-drags.jpg

    http://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2015/04/29/673804/big_thumb_e2b1cdc18a51a290b94917620fa9e153.jpg

    این 2 تا هیولایی که میبینید یک قطره از دریای هیولاهای امریکایی اند که بسیار افتخار افرین بودن در مسابقات درگ در دهه ی 60 میلادی با موتورهای اتمسفریک
    مکس ودج ساخت کرایسلر

    پاسخ
  4. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    غایبان بزرگ این لیست:
    نیسان گاوی
    پراید و مشتقاتش
    تیبا

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3640 دیدگاه) ,

    یادش بخیر با بیتل چه خاطراتی داشتیم. اولین ماشینی که پدرم خرید. فقط خوبی و کیفیت از بیتل در ذهن من مونده. بعدش ژیان خریدیم. تو جاده وقتی کامیون از بغل ژیان رد میشد میرفت رو هوا بعد دوباره مینشست رو زمین اما بیتل خیلی ثبات و پایداری بیشتری داشت. دلم میخواد نسل جدیدیشو حتی شده برای 2 ماه بخرم و باهاش یاد خاطرات زیبای کودکی کنم.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      طرف تازه رانند گی یاد گرفته و از پشت فرمون کیا اوپتیمای باباش اومده نشسته پشت فرمون بیوک بعدش نتونسته کنترلش کنه گفته بابا این دیگه چیه؟
      فکر کرده بیوک مثل این ماشین سوسولیهای جدیده که هر تازه کاری بیاد برونش راحت این ماشینها روندنش کار هر کسی نیست نابلد باشی اول از همه لاستیکهای عقبی رو نابود کرده و بعد خودش و ماشین رو
      چند وقت پیش بابام پشت شورولت من نشست و ماشینی رو که نه ترمز داشت نه جعبه فرمون سالم همچین روند کف کردم و تجربه یک عمر امریکایی سواریش رو تو 2 روز دیدم و گفتم اگه بابام رانندس امثال من چی هستن
      این ماشینها یه اینکاره میخواد و نه چیزه دیگه

      پاسخ
  6. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    از ماشین های داخلی خیلی امن ترهستند

    پاسخ
  7. Vahid porsche
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    این دوستانی که این مقاله رو نوشتن کافیه یه سر به ایران بزنن کلا نظرشون عوض میشه😂

    پاسخ
  8. USA & JAPAN
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    هر خودروی عضلانی متعلق به دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی
    عاشقشووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم

    پاسخ
  9. ali
    سوابق: (1266 دیدگاه) ,

    USA &; JAPAN عزیز دمت گرم
    من هرچی ماشین دهه ی 30 تا همین الان امریکایی میخوام
    همشون عشقن خددااااااااااااا
    تک ستاره ی دنیای ماشین هستن امریکن کارز
    AMERICAN CARS FOR EVER

    پاسخ
  10. Regera 1790
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    ماشینای درگ استر همشون جاشون اینجا خالیه. هرچند ماشینای شهری نیستن ولی تقریبا همشون تک چرخ میزنن.خخخخخ. قدرت ها همه بالای 1000. شتاب ها همه زیر 2. امنیت صفر. فیلمشو دیدم موستانگ رو شلبی تیون کرده بود واسه درگ استر. اول تک چرخ زد و بعدش که جلوی ماشین اومد پایین کنترلش از دست راننده خارج شد و زد به دیواره. ماشین له و لورده شد.

    پاسخ
    1. ali
      سوابق: (1266 دیدگاه) ,

      کلا ماشینهای امریکایی و درگسترها یه راننده حرفه ای میخواد تا بتونه اون قدرت رو کنترل کنه
      من فیلمهای دهه ی 60 درگ در امریکا رو زیاد دیدم راننده با یه پیلیموت هیولا از اول پیست تا اخرش رو تک چرخ زد و خط هم رو ماشین نیوفتاد

      پاسخ
  11. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    اه بازم اسم دوج وایپر و دیدم عصابم ریخت به هم واقعا این ماشین حیفه

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4263 دیدگاه) ,

    بوگاتی که اصلا حرف نداره، یه شاهکاره.

    پاسخ
  13. کاوه آهنگر
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    درود به ژاپن که خودروی خطرناک نداره. آلمان و آمریکا در این لیست میدرخشند، ژاپن هم در لیست های دیگر میدرخشد

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (790 دیدگاه) ,

      کاوه جان آخه ژاپنى ها دهه ۵٠ که ماسل ها بودن کجا بودن که بخوان خطرناک باشن؟
      اون موقع ژاپنى ها ۵٠-١٠٠ اسب بودن ولى اون موقع آمریکا ٣٠٠-۴٠٠ اسب ماشین داشته!
      حالا بگو کدوم خطرناکه؟ 50 اسب یا 300؟

      پاسخ
      1. کاوه آهنگر
        سوابق: (99 دیدگاه) ,

        نیما جان، فولکس بیتل حتی کمتر از 50 اسب قدرت داشته اما در این لیست هست. میشه منو راهنمایی کنید و بگید کدوم از آمریکاییهای دهه 50، 400 اسبی بودن؟ ضمنا وایپر جدید نیز در این لیست هست

        پاسخ
  14. TTRS
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    بزرگ ترین دروغ دنیا سایپا مطمءن

    پاسخ
  15. مجتبی (ساروی)
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    درود.من خیلی وقته کامنت نمیذارم ولی تا پورشه رو دیدم بی اختیار به یاد پل واکر ه خذابیامرز افتادم دریغم اومد یادی ازش نشه .داداش هر جا خوابیدی روحت شاد.بدرود

    پاسخ
  16. عام پوری
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    اما به حرف ما گوش نکنید! زود یک وایپر بخرید! 🙂

    پاسخ
  17. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    بیتل مگه سرعتی داره که بتونه تصادف کنه؟

    پاسخ
    1. TTRS
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      بیتل به دستور هیتلر برای جنگ جهانی دوّم ساخته شد

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.