10 خودروی تولیدی با شباهت زیاد به کانسپتشان

خودروهای کانسپت (مفهومی) به منظور جلب‌توجه و نمایش توانایی‌های شرکت‌های خودروسازی طراحی می‌شوند بنابراین جای شگفتی خواهد بود اگر یک خودروی تولیدی مشابهت بسیار زیادی با کانسپت خود داشته باشد.

شرکت‌ها اغلب از خودروهای مفهومی به عنوان آینده‌ی مدل‌های تولیدی خود بهره می‌برند البته ساخت خودرویی غیرواقعی که هرگز روی خط تولید را نخواهد دید بسیار هزینه‌بر است.

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1024-18
با استفاده از این کانسپت ها، خودروسازان توجهات عمومی را به خودرو جلب کرده و با تحلیل واکنش‌های آنان محصولات خود را بهبود می‌بخشند.

هرچند چیزی که غالباً رخ می‌دهد این است که کمپانی‌ها پس از رونمایی از خودروی مفهومی خود، نسخه‌ی نهایی آماده‌ی تولید را نشان می‌دهند که در مجموع بسیار متفاوت از کانسپت مربوطه بوده و این یک ناامیدی بزرگ است.

renault-trezor_concept-2016-1024-05
اما اینجا لیستی از 10 خودروی تولیدی را برای شما تهیه کرده‌ایم که درست همانند نسخه‌های مفهومی خود هستند. با ما همراه باشید.

  1. پلیموث Prowler

plymouth-prowler
کانسپت پلیموث Prowler در سال 1993 همه را شگفت‌زده کرد چرا که خودرویی آینده‌نگرانه اما با شاخصه‌های رترو بود. البته هیچ‌کس انتظار نداشت که کرایسلر ماشه را بکشد و آن را تولید کند! خب این خودروساز آمریکایی این کار را انجام داد و چهار سال بعد این خودرو به همراه دوج وایپر در سال 1997 تولید شد. ظاهر وحشی Prowler توجه افراد را بسیار به خود جلب می‌کرد و اگرچه تولید آن در سال 2002 خاتمه یافت اما کرایسلر واقعاً به مفهومی خود وفادار ماند و تنها تغییراتی مناسب برای مدل تولیدی در نظر گرفت.

  1. فورد اطلس کانسپت/ F-150

ford-atlas-concept-f-150
به عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا، فورد با بازطراحی وسیع پیکاپ تراک سری F محبوب خود دست به قماری بزرگ زد. این کمپانی با کانسپت اطلس در نمایشگاه خودروی دیترویت 2013 پیش‌نمایشی از F-150 داشت. این خودرو یک انحراف بزرگ از سنت‌های طراحی پیکاپ تراک فورد به شمار می‌رفت. زمانی که نسخه‌ی تولیدی رونمایی شد دقیقاً شبیه نسخه‌ی مفهومی اطلس بود و البته وزن آن به لطف استفاده از آلومینیوم کاهش یافته است.

  1. تویوتا C-HR

toyota-c-hr
تویوتا پیش‌نمایشی از یک کراس اوور وحشی در قالب کانسپت C-HR داشت و اگرچه مدل تولیدی برخی از جنبه‌های افراطی مدل مفهومی را از دست داده اما فرم کلی و طراحی آن نشان دهنده‌ی همان کانسپت است. در ابتدا قرار بر این بود که این خودرو به عنوان مدلی با نام سایون در آمریکا فروخته شود اما با محو این برند نام تویوتا روی آن نقش خواهد بست.

  1. هوندا سیویک هاچبک

honda-civic-hatchback
زمان زیادی منتظر هوندا سیویک هاچبک بوده‌ایم اما این خودرو طرفداران بسیاری داشته و البته آن‌ها از رسیدن این خودرو بسیار هیجان‌زده هستند. این خودروساز ژاپنی با پیش‌نمایش مدل کانسپت در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد و شگفت آنکه هوندا نمای جلوی گیرای این خودرو را در مدل تولیدی حفظ کرده است. هوندا همچنین پیش‌نمایشی از نسل جدید سیویک تایپ R در پاریس داشته و امیدواریم که نسخه‌ی تولیدی این خودرو نیز به نمونه‌ی کانسپت وفادار بماند.

  1. اینفینیتی Q60

infiniti-q60
اینفینیتی این اواخر روی غلتک افتاده و کانسپت های جذابی را یکی پس از دیگری معرفی کرده است. این خودروساز لوکس ژاپنی با معرفی کانسپتی برجسته در نمایشگاه خودروی دیترویت 2015 پیش‌نمایشی از Q60 کوپه جدید داشته است. طراحی این خودرو در مدل تولیدی اندکی تعدیل شده اما اکثر بخش‌ها از نسخه‌ی کانسپت به مدل تولیدی انتقال یافته است. برای سالیان طولانی مدل‌های G35 و G37 برای خریداران نسخه‌های لوکس پایه محبوب بوده‌اند و به نظر می‌رسد که Q60 نیز این سنت را ادامه خواهد داد.

  1. ب ام و i8

bmw-i8
پیش‌نمایش اولیه‌ی i8 در واقع کانسپت Vision EfficientDynamics بود که در سال 2009 به نمایش درآمد. I8 کنونی تفاوت‌های کمی با آن کانسپت دارد؛ اما پیش از آنکه نمونه‌ی تولیدی به نمایندگی‌های فروش برسد ب ام و کانسپت i8 را نشان داد. این خودرو که در تک‌تک جزئیات آینده‌نگرانه نشان می‌دهد با تولید خود تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت.

  1. آئودی Le Mans Quattro/ R8

audi-le-mans-quattro-concept-r8
کانسپت آئودی Le Mans Quattro در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2003 معرفی شد. در زمان معرفی این کانسپت نشریات و طرفداران این برند متحیر شدند و شگفت آنکه این برند آلمانی تغییرات بسیار کمی را در طراحی این مدل انجام داد و آن را با نام R8 روی خط تولید فرستاد. آئودی R8 یک خودروی اسپورت موفق است و نسل جدید آن نیز در همه‌ی جنبه‌ها بهبود یافته است.

  1. جگوار C-X16 کانسپت/ اف تایپ

jaguar-c-x16-concept-f-type
این خودرو در اصل به عنوان یک خودروی اسپورت هیبریدی در نمایشگاه فرانکفورت 2011 معرفی شد و با نام اف تایپ به خط تولید راه یافت. این کوپه‌ی بسیار جذاب همچنین دارای نسخه‌ای کانورتیبل است و مدل‌های کاراتری چون SVR با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 575 اسب بخاری تولید شده‌اند.

  1. لکسوس LF-LC/ LC500

lexus-lf-lc-lc500
لکسوس این کانسپت خود را در موتورشو دیترویت 2012 به همگان نشان داد اما افراد با دانستن اینکه این مدل هرگز تولید نخواهد شد ناامید شدند. خب با گذشت زمان لکسوس گفت که این کانسپت پیش‌نمایشی از فاز سوم لکسوس بوده و این برند لذت و احساس بیشتری به خودروهای خود اضافه خواهد کرد. هدف LF-LC پیش‌نمایش عناصر طراحی نسخه‌های مختلف لکسوس بوده است؛ اما این کمپانی بازخورد بسیار خوبی درباره‌ی طراحی کوپه‌ی خود دریافت نمود و تصمیم گرفت که آن را تولید کند. به عنوان نتیجه، لکسوس LC500 در نمایشگاه خودروی دیترویت 2016 معرفی شد.

  1. آکورا NSX

acura-nsx
همانند کانسپت لکسوس، آکورا NSX مفهومی در موتورشو دیترویت 2012 معرفی شد. در ادامه‌ی معرفی این خودرو آکورا آنالیزهای بازاریابی خود را شروع کرد و NSX در چندین تبلیغ معروف دیده شد. این خودرو پیش از تولید در گرن توریزمو 6 نیز ظاهر گردید و در نهایت مدل تولیدی در دیترویت 2015 به همگان معرفی شد. پس از تأخیرهای فراوان بالاخره این خودرو با نمایی درست شبیه نمونه‌ی مفهومی به خیابان‌ها راه یافت.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

26 دیدگاه

  1. Nissan...japan
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    واقعا هم کانسپت این خودروها به قدری عالی ظاهر شده که واقعا دست کاری تو طراحیشون ممکن بود به ضرر کمپانی باشه.

    پاسخ
    1. حميد
      سوابق: (868 دیدگاه) ,

      معمولا کانسپتها زیبا تَر وهیجان انگیز تَر هستند. چیزی که با عث میشه نمونه تولیدی متفاوت بشه هزینه های ساخت و تولید انبوه هست
      برادر جان

      پاسخ
      1. Nissan...japan
        سوابق: (94 دیدگاه) ,

        ولی میبینیم که وقتی یک کانسپت خیلی پرطرفدار میشه شرکت سعی میکنه محصول نهایی رو با تفاوت کمتری بده بیرون حتی اگه پرهزینه باشه.

        پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3724 دیدگاه) ,

      .
      یادش بخیر این آئودی Lemans Quattro در Need For Speed Carbon بود. یکی از زیباترین بازی های نید فور اسپید بود. یا من اون موقع نوجوان بودم و به دلم مینشست و همچنین واقعا بازیش خیلی قشنگ بود.
      ماشین شخصیت منفی بازی بود. شکست دادنش با این ماشین کار حضرت فیل بود !!
      اسمش Darius بود.
      در مسابقه ی آخر که Canyon Duel بود باید توی جاده های کوهستانی که دره داشت ازش سبقت میگرفتی.
      لامصب هندلینگ و شتاب و حداکثر سرعتش رد خور نداشت.
      فقط با چند ماشین اونم با تیونیگ های خاص با افزایش حداکثری شتاب و هندلینگ میشد شکستش داد.
      من فقط با این ماشین ها تونستم. البته تا آخر تیونشون کردم و شتاب ، گشتاور و چسبندگی تایر ها رو به حداکثر میرسوندم.
      Lamborghini Murcielago (فول تیون)
      Mitsubishi Lancer Evo(فول تیون)
      Nissan Skyline GTR(فول تیون)
      Porsche Carrera GT(فول تیون)
      اگر یک درصد شتاب و هندلینگ رو به حداکثر نمیرسوندی شکست دادنش تقریبا غیر ممکن بود…

      یادش بخیر…

      پاسخ
      1. فقط آمریکایی
        سوابق: (62 دیدگاه) ,

        منم با کوروت شکستش دادم

        پاسخ
        1. مرصاد
          سوابق: (52 دیدگاه) ,

          من با ford gt و slr mclaren شکستش دادم
          البته با m3 gtr هم میشد ولی اون ماشین تا جایی که یادمه بعد از شکست دادنش بهت داده میشد

          یادش بخیر

      2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        اره خوب یادته ها با اینکه اهل بازی کامپیوتری نیستی ………………
        ولی منم فقط با Carrera GTتیون میبردمش
        بد بختی اون موقع فکر میکردم این ائودی از تمام ماشین های دنیا سریع تره ….
        الان دیگه نید فور اسپید گند زده هیچ بازی خوبی ارائه نمیده فقط هات پرسوت یه ذره خوب بود ….
        ماشین بازی فقط SHIFT2 تنها نید فور اسپید با رانندگی واقعی
        واس الان هم GTA V فقط نسخه کامپیوتر چون مد ماشین واقعی داره
        و فورزا 2016 رو پیشنهاد میدم

        پاسخ
      3. ساسان.م
        سوابق: (238 دیدگاه) ,

        داداش نابودم کردی
        فلش بک زدیم به دوران جوانی

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3724 دیدگاه) ,

          .
          آره.
          یادش بخیر.
          چه دورانی بود.
          همه ی زندگی همون ماشین بازی و دلخوشی های ساده و صمیمی.
          یادمه NFS Carbon رو تعریفش رو از خیلی از دوستام شنیده بودم.
          رفتم با هزار بدبختی پدرم رو با خودم راه انداختم سوار اتوبوس شدیم تا برم به بازار سعدی که معدن بازی کامپیوتری و نرم افزار و سیستم هست ( مشهدی ها میدونن! )
          تو راه برگشت مدام فکرم بود که زود برم خونه و نصبش کنم و شروع کنم به بازی…!!
          .
          ای بابا…
          یاد نوجوونی و بچگی بخیر.
          یاد دلخوشی های ساده و صمیمی بخیر.
          یاد دلهای پاک و بدون گناه بخیر.
          یاد وجدان های بیدار و صاف بخیر.
          یاد نید فور اسپید کربن بخیر.
          .
          .
          قدر عمرتون رو بدونین.
          هم من هم شما.
          هم تفریح هم کار پرثمر… هر دوکنار هم.
          چیزی که رفت دیگه برنمیگرده. دوره ای از زندگی که تموم شد دیگه تموم شده.

          یک زمانی خواهیم گفت یاد پدال و بحث ها و ماشین ها بخیر.
          .
          .
          ممنونم از همه ی دوستان که تا حالا کنار من بودن و کامنت هامو تحمل کردن.
          .
          ممنونم از AUDI و کربن که با مدل Lemans یاد و خاطره ی شیرین ترین دوره ی زندگی رو برام زنده کردن.
          از همه تشکر میکنم.

      4. heshmat021
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        من با کوروت اولین بار مرحله اخرو رفتم
        رفیقم میگفت با وایبر رفته

        پاسخ
      5. حسین
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        بهترین ماشین هات و گرون ترین ها slr و lambo بود که کم میوردن جلوش. ولی جذاب ترینشون wolf با استون مارتینش بود

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Hamed Ferrari
          Hamed Ferrari
          سوابق: (54 دیدگاه) ,

          یادمه اول دبیرستان بودم بازی میکردم. در نبود فراری عاشق لامبورگینی بودم . همیشه فک میکردم سرعت لامبو بالای 400 بس که امکانات کم بود واسه دونستنه این چیزا ولی الان چقد اطلاعاتمون زیاد شده که به اون موقع ها میخندیم

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3724 دیدگاه) ,

      .
      چقدر “بود” نوشتم 😂😂😂😂
      شرمنده.
      تیکه تیکه نوشتم خودم متوجه نشدم.
      وقتی هم متوجه شدم دیگه فرصت ویرایش نداشتم.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (321 دیدگاه) ,

    من با سیویک هاچبک مشکل دارم چون از نظر من بیشتر شبیه یک خودرو لیفت بک هستش تا هاچبک نظر دوستان چیه مخصوصا با اون کشیدگی صندوق مانند عقب خودرو

    پاسخ
  3. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1297 دیدگاه) ,

    پیلیموت پراولر یادش بخیر
    یه ماشینی بود که از هات رادها الهام گرفته بود ظاهرش
    فورد سری F هم که عاشقشم با نمونه اطلس که کانسپتش هست خیلی شبیه

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    مقاله جالبی بود ممنون ولی اصلا نمیدونستم پلیموث یه همچین مدلی رو تولید کرده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!کف کردم!!!!!!!!!!!کسی از مشخصاتش میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Nima
      Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      مشخصات فنى:
      سال هاى تولید : 1997-2002
      موتور: 3.5L EGJ V6
      توان: 253 اسب بخار در دور 6400RPM
      گشتاور: 346 نیوتون متر
      تاپ اسپید: 237
      شتاب 0-100: 5.9 ثانیه
      محور محرک: عقب
      مجموع تولید : 11702
      وزن: 1290 کیلوگرم
      گیربکس: ۴ دنده اتوماتیک

      قیمتش هم 38 تا 44 هزار دلار بوده.

      پاسخ
  5. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    هنوز هم هیچ کدوم مثل آی 8 نیستند ، لامصب وقتی میبینیش فکر میکنی همون یدونه کانسپت رو به طرف فروختن.
    آر 8 هم عالی بود ولی از چهره نسل جدیدش خوشم نمیاد.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    هوندا خداییش چه کرده حلالشون باشه هرچی حقوق میگیرن درد و بلاتون بخوره تو سر اونایی که نمیذارن تو این مملکت ماشین خوب طراحی بشه

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    با احترام به نظرات همه دوستان من به ترتیب زیر دوست دارم
    بی ام و
    هندا
    اینفینیتی
    لکسوس

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    کانسپت پلیموث ، تویوتا و لکسوس، باحال بودن.

    پاسخ
  9. کاوه آهنگر
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    ژاپنی ها در ساخت ماشین های کاملا نزدیک به نمونه ی کانسپت پیشتاز هستند، لیست بالا ثابت کننده ی این موضوع است.

    پاسخ
  10. کورش
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    یادتونه موقع معرفی دنا هم همینطوری بود. عکس اولیه با نسخه تولیدی زمین تا آسمان فرق داره. پس این رسمه بین خوروسازان بزرگ!!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.