نگاهی به خودروهای جدید 100 تا 200 هزار دلاری در سال 2017

پس از خودروهای ارزان و متوسط، سراغ بازه گران‌تری می‌رویم که قطعاً گزینه‌های اغواکننده‌ای برایمان دارد.

نیسان GT-R

در حال فروش
قیمت پایه: 111,585 دلار

Nissan GT-R 2017
در حالی که شاید همگان انتظار یک مدل کاملاً جدید GT-R را برای سال 2017 داشتند، نیسان به ارائه فیس لیفت اکتفا کرد و ترجیح داد مراحل توسعه نسل آینده آن را به تعجیل نیندازد.
در نسخه پریمیوم، قوای فنی همچنان از بلوک 3.8 لیتری V6 توربو با دو میل‌سوپاپ در بالا تأمین می‌شود که بازدهی‌اش با 20 واحد افزایش، به 565 اسب بخار رسیده و در کنار گشتاوری 633 نیوتون‌متری (5.4 واحد افزایش) تحویل جعبه‌دنده 6 سرعته دو کلاچه می‌شود. طبق ادعای نیسان، به لطف بهسازی زمان‌بندی جرقه‌زنی و توربوها و نیز جعبه‌دنده نرم‌تر، آرام‌تر، نمودار گشتاورِ در دسترس وضعیت بهتری داشته و میزان بیشتری از آن در طیف وسیع‌تری از دور پیشرانه تحت امر راننده خواهد بود.


داخل اتاق نیز استفاده از مواد باکیفیت، صندلی‌های راحت و جادار ریکارو (Recaro) در ردیف جلو، کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی و… فضای لوکس‌تر و سطح بالاتری را به ارمغان آورده‌اند.

آئودی R8 روباز

در حال فروش
قیمت پایه: 162,900 دلار

2017 Audi R8 Spyder
R8 جزو آخرین بازمانده‌های دوران خودروهای اسپورت با پیشرانه درون‌سوز تنفس طبیعی است. بلوک 5.2 لیتری 10 سیلندر V شکل آن، صدای بسیار دل‌نشینی تولید می‌کند و عملکرد مناسبی هم دارد. با فشردن پدال گاز، 540 اسب بخار قدرت راهی جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه شده و آن‌جا بین چهار چرخ توزیع می‌گردد. شتاب اولیه نیز در 3.5 ثانیه (0.3 ثانیه کندتر از گونه V10 Plus کوپه) ثبت می‌گردد.


سقف تاشو طی 20 ثانیه و حداکثر تا سرعت 31 مایل بر ساعت (50 کیلومتر بر ساعت) باز و بسته شده و در جای موردنظر سرنشینان آرام می‌گیرد. کابین مجازی آئودی با نمایشگر 12.3 اینچی، 4 حالت مختلف رانندگی و بلندگوهای اختصاصی هر صندلی نیز وظیفه ارائه بهترین تجربه سواری و رانندگی را بر عهده دارند.

ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو

آغاز فروش: اوایل 2017
قیمت پایه: 150,000 دلار (تخمینی)

BMW M760Li xDrive
گونه M760i نسل تازه سری 7، تقریباً چیزی برای رقابت با مرسدس-آاِم‌گ S63 کم ندارد. قلب 6.6 لیتری توربو دوقلو V12 آن 610 اسب بخار قدرت و 590 پوند بر فوت (800 نیوتون‌متر) را تحویل جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار ZF می‌دهد. برای جعبه‌دنده مذکور بهسازی‌هایی مخصوص این سری توسط گروه M صورت گرفته تا تعویض‌ها را سریع‌تر از قبل انجام دهد.


داخل کابین، به یک اتاق کارِ لوکس می‌ماند. محیطی غرق در چرم فوق‌العاده باکیفیت و آلومینیوم سرنشینان را فرا گرفته و انبوهی از فناوری‌های نو را در دل خود دارد. نسخه‌های لانگ (با فاصله محوری بلندتر از حالت استاندارد) نیز در ردیف عقب فضای اشرافی‌تری ارائه می‌کنند و به فهرست بلندی از سامانه‌های فعال اطلاعات و سرگرمی تجهیز شده‌اند.

مک‌لارن 570GT

در حال فروش
قیمت پایه: 198,950 دلار

2017 McLaren 570GT
نسخه GT مک‌لارن 570، فضای بزرگ‌تری داشته و مناسب سفرهای طولانی‌تر است. هدف از ارائه آن نیز جلب نظر کسانی بوده که شاید دلشان نیاید پول عزیزتر از جانشان را بجای گزینه‌هایی چون پورشه 911 یا بنتلی کانتیننتال GT ، صرف 570S انگلیسی کنند. فضای اتاق فراخ‌تر شده و پشتِ صندلی‌ها ظرفیت بیشتری برای حمل اسباب و وسایل وجود دارد. فنرهای نرم‌تر، نسبت فرمان کمی کندتر، ترمزهای مخصوص خیابان، افزایش عایق‌بندی صدا و تایرهای لطیف‌تر هم سایر ویژگی‌های آن هستند.


در بخش فنی اما تغییری رخ نداده و همان بلوک 3.8 لیتری V8 دو توربو 562 اسب بخاری و 600.6 نیوتون‌متری قبلی در میانه خودرو آرمیده تا شتاب 0-96 کیلومتر را در 3.2 ثانیه میسر ساخته و سقف سرعت 204 مایل بر ساعت (328 کیلومتر بر ساعت) را به ثبت برساند.

پورشه 911 R

در حال فروش
قیمت پایه: 185,950 دلار

2017-porsche-911-r-2
با تولد R که از مدلی با همین نام در 1967 گرفته شده، تعداد نسخه‌های 911 مجموعاً به 16 عدد رسید!


دپارتمان موتوراسپورت کمپانی وظیفه توسعه آن را بر عهده داشته و به خوبی خلق‌وخوی GT3 را با مواردی چون جعبه‌دنده 6 سرعته دستی، رینگ‌های قفل-مرکز و ترمزهای کربن-سرامیکی استاندارد آمیخته است. به لطف استفاده از فیبر کربن، قطعات منیزیم، مواد خاص دیگر و حذف صندلی‌های عقب، وزن خشک نیز کاهش پیدا کرده و قلب 4 لیتری اقتباسی از GT3 چالاک‌تر عمل می‌کند. بد نیست اشاره کنم بلوک مذکور توانایی تولید 500 اسب بخار قدرت و 469.6 نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

جاگوار اِف-تایپ SVR

در حال فروش
قیمت پایه: 126,945 دلار

2017 Jaguar F-Type SVR
اف-تایپ SVR نسبت به نسخه R، تا 49.8 کیلوگرم سبکتر و 25 اسب بخار قوی‌تر است و چیزی برای رقابت با امثال مرسدس-آاِم‌گ GT S و پورشه 911 توربو کم ندارد.


پیشرانه 5 لیتری 8 سیلندر V شکل آن به‌صورت استاندارد با جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار و سامانه چهار چرخ محرک همگام می‌شود. بازبینی سامانه تعلیق نیز هندلینگ بهتری را به ارمغان آورده اما چیزی از توانایی منحصربه‌فرد آن در دریفت کم نمی‌کند.

پورشه 911 توربو / توربو S

در حال فروش
قیمت پایه: 160,250 دلار / 189.150 دلار

2017 Porsche 911 Turbo S
به‌طور خلاصه، خصائص ظاهری جزئی و قدرت بیشتر، نقاط تفاوت این دو نسخه با سایرین هستند. پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر تخت به ترتیب 540 و 580 اسب بخار تحویل می‌دهد. گشتاور خروجی نیز برابر با 523 و 553 پوند بر فوت (709 و 749.7 نیوتون‌متر) می‌باشد. در 911 توربو S برای اولین بار یک توربوی ساخت خود کمپانی مرز 2-0-0 را رد کرده که به نوبه خود مایه مباهات مسئولان و مهندسان است. سامانه چهار چرخ محرک، گشتاور را با دقت فزاینده‌ای به چرخ‌های جلو می‌فرستد و جعبه‌دنده دو کلاچه PDK تعویض‌ها را نرم‌ و سریع انجام می‌دهد. یک حالت اسپورت هم برای سامانه مدیریت پایداری و افزایش عملکرد برای شتاب‌گیری سریع‌تر در پوستشان گنجانده شده است.

پورشه پانامرا

آغاز فروش: زمستان 2017
قیمت پایه: 100,950 دلار

3_2017_porsche_panamera
خیلی‌ها معتقدند نسل پیشین پانامرا بسیار نچسب و زشت بوده و خوشبختانه این وضعیتِ وحشتناک در نسل دوم وجود ندارد! به‌شخصه با چنین مدعایی مخالفم و مخالفان را به دوری از “نسل نو که آمد، نسل قبل را ایراد دار و نابهنجار جلوه دهیم” دعوت می‌کنم.


نمای خارجی زبان طراحی کنونی پورشه را دارد و از تمامی زوایا نام و نشان سازنده را فریاد می‌زند. داخل کابین، بسیار مدرن و زیبا طراحی شده و کنترل اکثر موارد بر عهده سامانه‌های الکترونیکی و دکمه‌های لمسی است. در فاز اول دو نسخه 4S و توربو عرضه خواهد شد که به ترتیب از پیشرانه 2.9 لیتری V6 دو توربو و 4 لیتری V8 دو توربو بهره می‌برند. نسخه‌های دیگری نیز در آینده به جمع اضافه می‌شوند که GTS و هایبرید ازجمله آن هستند.

مازراتی کواتروپورته

در حال فروش
قیمت پایه: 103,400 دلار

2017 Maserati Quattroporte
اولین نکته‌ای که در مورد کواتروپورته عاشق و دلباخته آن هستم، استفاده از قلب V8 مشتق شده از مخلوقات فِراری است.
بلوک مذکور 3.8 لیتر حجم داشته و با 530 اسب بخار قدرت و 637.2 نیوتون‌متر گشتاور جای نمونه V8 قبلی می‌نشیند. اگر هم زیاد اهل سرعت نیستید و آرامش را ترجیح می‌دهید، نمونه 3 لیتری توربو دوقلو V6 را انتخاب کنید که 410 اسب بخار قدرت و 405 پوند بر فوت (549 نیوتون‌متر) تولید می‌کند.
اتاق کواتروپورته، هارمونی زیایی است از ابریشم، چوب کنگره‌ای و فیبر کربنِ ساخت اِرمِنِگیلدو زِگنا (Ermenegildo Zegna). چینش داشبورد با گیبلی و خواهرخوانده‌هایش در فیات-کرایسلر تفاوت دارد. یک نمایشگر 8.4 اینچی لمسی در مرکز قرار گرفته و سوییچ دوّار منوهای آن را کنترل می‌کند. همچنین تازه‌ترین نسخه اپل کارپلی و آندروید اتو نیز برای همگام‌سازی با انواع تلفن‌های هوشمند در آن وجود دارد.


دُردانه ایتالیایی، برخلاف پورشه پانامرا، تسلا مدل S یا ب‌ام‌و M5 نه با فرمان مغز، بلکه با فرمان دل وارد گاراژ خانه‌تان می‌شود. شاید بعضی از ویژگی‌های رقبایش را نداشته باشد، اما یقیناً همان رقبا از حس و حال و روح خاص آن بی‌بهره‌اند.

نگاهی به خودروهای جدید کمتر از 25 هزار دلار در سال 2017

نگاهی به خودروهای جدید 25 تا 35 هزار دلاری در سال 2017

نگاهی به خودروهای جدید 35 تا 50 هزار دلاری در سال 2017

نگاهی به خودروهای جدید 50 تا 100 هزار دلاری در سال 2017

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

27 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    همشون ی جورایی خوبن فقط مک لارن بدجوری با اون طراحی شلوغ و بیریختش رو نروه.به امید روزی که این یکی دوتا کمپانی به (((ظاهر))) اینگیلیسی هم توسط کمپانیهای چینی و هندوستانی خریداری بشه تا شاید ی تغییر عمده و خانه تکونی تو طراحی و قیمتهای مسخرشون بشه.
    با تچکر

    پاسخ
  2. vahid porsche
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    اخه چرا آدمو تو دوراهی قرار میدین؟
    با این پول بهترین سوپراسپرت تاریخ رو بگیرم
    یا سریعترین سدان لوکس جهانو؟😩
    البته میشه جفتشو خرید
    فقط بجای توربو اس باید کاررا بگیرم(با همین رنگ میامی بلو😍) چون اون100 هزار تاس با پانامرا میشه دویست خیرشو ببینی😀

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      عجب دوراهی.
      تا باشه از این دوراهیا… .

      پاسخ
  3. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    قیمت ها یکم ایراد داره ……
    پورشه 911 توربو اس قیمت پایه بالای 214 هزار دلاره میتونین سایت پورشه رو هم نگاه کنین …….
    911 توربو اس کابریو 230 هزار دلار قیمت داره ………..
    و همین طور پانامرا 2017 پایین ترین مدل بالای 115 هزار دلار دوستان دیس ندن نگاه کنن خواهشا …….

    پاسخ
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      مکلارن هم سرعتش میشه 326 تا نه 276 تا
      اصلاح گر سایت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (464 دیدگاه) ,

    همه این ماشین ها خواستنی و عالی هستن ممنون از نویسنده اما تو قسمت مربوط به مک لارن حداکثر سرعت به کیلومتر اشتباه ذکر شده لطفا اصلاح کنید

    پاسخ
  5. Bavaria
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    طراحی داخلی پانامرا مثل گیربکس PDK پورشه بی نقص و فوق لعادست و رقیب نداره ، چونه هم نزنید

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      داخلش به کنار
      زیر کاپوتش هم خیلی عالیه… .

      پاسخ
  6. Nissan...japan
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    توی این لیست بهترین خودروها با مناسب ترین قیمت بنظرم… جی تی ار…پانامرا…مازراتی… و جگواره.بقیه هم عالی هستن فقط قیمتشون خیییلی بیشتر از این چنتاس.

    پاسخ
  7. mehran911
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    اگه قرار باشه خودرویی رو انتخاب کنم انتخابم حتما 911R خواهد بود
    .
    راستی عشق پورشه های عزیز منتظر معرفی مدل های جدید از پورشه باشید
    در اواخر آبان ماه پورشه مدل های جدیدش رو معرفی خواهد کرد
    که به احتمال زیاد مدل های کاین کوپه _ پانامرا اسپورت توریسمو – پورشه 911GT2RS در بین اونها باشن
    .
    پورشه در حال کار بر روی مدل های 911GT3 و 911GTS و سری جدید کاین و پانامرا کوپه به عنوان نسل جدید سدان های این شرکت هستش و البته به اینها نسل جدید 911RSR رو هم اضافه کنید که در آینده معرفی خواهند شد
    .
    برای رونمایی و به وقوع پیوستن این احتمالات باید تا اواخر آبان منتظر باشیم

    پاسخ
    1. vahid porsche
      سوابق: (241 دیدگاه) ,

      درود
      مهران مگه پانامرا همین الان کوپه محسوب نمیشه که میگی معرفی خواهد شد؟

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (791 دیدگاه) ,

        وحید جان
        راستش قضیه از اینجا شروع میشه که در سال ۲۰۱۲ پورشه بدلیل موفقیت پانامرا در سری سدان های لوکس فول سایز تصمیم به معرفی سدان جدیدی در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۷ گرفت که برای رقابت با سدان های کلاس C طراحی میشد .
        که در اون زمان رندری با اسم Pajun هم در رسانه ها پخش شد .
        .
        این موضوع تا به امروز به تعویق افتاده که من احتمال میدم دلیل اصلیش افزایش روز افزون علاقه ی مردم به خودرو های شاسی بلند و البته حضور قدرتمند مرسدس و bmw در این حوضه بوده که این موضوع کار رو برای پورشه سخت می کرد .

        من خودم به شخصه با معرفی نشدنش تا به امروز موافقم چون به نظر من پورشه یک برند خاص در دنیای خودرو محسوب میشه و افزایش بی مهابای مدل ها از خاص بودن و ارزش این برند کم میکنه .
        .
        حتی معرفی کراس اوور کاین کوپه با توجه اینکه زمان چندان زیادی از تولید ماکان نمی گذره یکم نگران کننده است .
        .
        به نظر من فولکس نباید برای رسیدن به سود بیشتر به زیر مجموعه هاش برای افزایش مدل ها فشار بیاره این موضوع میتونه از ارزش برند و عطش مردم برای داشتن خودرویی مثل پورشه کم کنه .
        .
        بگذریم …
        .
        این قضیه تولید سدان های جدید پورشه خیییلی طولانیه که هر وقت دیدمت برات بصورت کامل توضیح میدم …

        پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    به نظر من مکلارن و مازراتی یکم خاص تَر به نظر میاند

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل اعتمادیان
    اعتمادیان
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    سطر اول ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو فکر کنم منظور نویسنده رقابت با مرسدس S65 بوده که 12 سیلندره نه S63 هشت سیلندر
    یه سوال دیگه دوستان میتونه کسی توضیح بده پانامرابا اتاق بزرگتر و امکانات لوکس بیشتروکلا با اون ابهتش چرا از 911 اینهمه ارزونتره ؟؟؟

    پاسخ
  10. Saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    دلبرا تو این لیست هستن همشون. ٠

    پاسخ
  11. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    اون بی ام و 12 سیلندر سری هفت دلم رو برد بله
    (ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو) را میگویم.
    با قیمت 150.000 دلاری اش دلبری میکند چون حتی نسخه پایه اش هم پیش از هرگونه شخصی سازی یک شاهکار تمام عیار است.
    فقط دوست دارم بدانم اگر آمریکا چنین سدانی میزد چه برچسب قیمتی میداشت؟

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    قیمت ها کاملا اشتباهن
    مک لارن و آر ٨ و پورش زیر ٢۵٠ هزارتا نیستن

    پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4304 دیدگاه) ,

    میخواد هر چقدر سرعت و شتاب داشته باشه، حیف پول نیست که با وجود این همه ماشین پر ابهت، زیبا، قشنگ و غیر قورباغه ای، بده به پورشه.

    پاسخ
  14. حمیدرضا
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    من به شخصه از اون موتور دوازده سیلندر بی ام دبلیو از همه بیشتر خوشم اومد خیلی لذت داره سواره یه همچین ماشین پرابهتی بشی البته ار 8 و اون گودزیلای عزیز دل با اون شتاب وحشتناکش با توجه به موتور کوچیکشو نباید از یاد برد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.