چشم اندازهفته نامه

نگاهی به خودروهای جدید 100 تا 200 هزار دلاری در سال 2017

پس از خودروهای ارزان و متوسط، سراغ بازه گران‌تری می‌رویم که قطعاً گزینه‌های اغواکننده‌ای برایمان دارد.

نیسان GT-R

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۱۱,۵۸۵ دلار

Nissan GT-R 2017
در حالی که شاید همگان انتظار یک مدل کاملاً جدید GT-R را برای سال ۲۰۱۷ داشتند، نیسان به ارائه فیس لیفت اکتفا کرد و ترجیح داد مراحل توسعه نسل آینده آن را به تعجیل نیندازد.
در نسخه پریمیوم، قوای فنی همچنان از بلوک ۳.۸ لیتری V6 توربو با دو میل‌سوپاپ در بالا تأمین می‌شود که بازدهی‌اش با ۲۰ واحد افزایش، به ۵۶۵ اسب بخار رسیده و در کنار گشتاوری ۶۳۳ نیوتون‌متری (۵.۴ واحد افزایش) تحویل جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه می‌شود. طبق ادعای نیسان، به لطف بهسازی زمان‌بندی جرقه‌زنی و توربوها و نیز جعبه‌دنده نرم‌تر، آرام‌تر، نمودار گشتاورِ در دسترس وضعیت بهتری داشته و میزان بیشتری از آن در طیف وسیع‌تری از دور پیشرانه تحت امر راننده خواهد بود.

داخل اتاق نیز استفاده از مواد باکیفیت، صندلی‌های راحت و جادار ریکارو (Recaro) در ردیف جلو، کاهش تعداد دکمه‌های فیزیکی و… فضای لوکس‌تر و سطح بالاتری را به ارمغان آورده‌اند.

آئودی R8 روباز

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۶۲,۹۰۰ دلار

2017 Audi R8 Spyder
R8 جزو آخرین بازمانده‌های دوران خودروهای اسپورت با پیشرانه درون‌سوز تنفس طبیعی است. بلوک ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر V شکل آن، صدای بسیار دل‌نشینی تولید می‌کند و عملکرد مناسبی هم دارد. با فشردن پدال گاز، ۵۴۰ اسب بخار قدرت راهی جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه شده و آن‌جا بین چهار چرخ توزیع می‌گردد. شتاب اولیه نیز در ۳.۵ ثانیه (۰.۳ ثانیه کندتر از گونه V10 Plus کوپه) ثبت می‌گردد.

سقف تاشو طی ۲۰ ثانیه و حداکثر تا سرعت ۳۱ مایل بر ساعت (۵۰ کیلومتر بر ساعت) باز و بسته شده و در جای موردنظر سرنشینان آرام می‌گیرد. کابین مجازی آئودی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، ۴ حالت مختلف رانندگی و بلندگوهای اختصاصی هر صندلی نیز وظیفه ارائه بهترین تجربه سواری و رانندگی را بر عهده دارند.

ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو

آغاز فروش: اوایل ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۱۵۰,۰۰۰ دلار (تخمینی)

BMW M760Li xDrive
گونه M760i نسل تازه سری ۷، تقریباً چیزی برای رقابت با مرسدس-آاِم‌گ S63 کم ندارد. قلب ۶.۶ لیتری توربو دوقلو V12 آن ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند بر فوت (۸۰۰ نیوتون‌متر) را تحویل جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار ZF می‌دهد. برای جعبه‌دنده مذکور بهسازی‌هایی مخصوص این سری توسط گروه M صورت گرفته تا تعویض‌ها را سریع‌تر از قبل انجام دهد.

داخل کابین، به یک اتاق کارِ لوکس می‌ماند. محیطی غرق در چرم فوق‌العاده باکیفیت و آلومینیوم سرنشینان را فرا گرفته و انبوهی از فناوری‌های نو را در دل خود دارد. نسخه‌های لانگ (با فاصله محوری بلندتر از حالت استاندارد) نیز در ردیف عقب فضای اشرافی‌تری ارائه می‌کنند و به فهرست بلندی از سامانه‌های فعال اطلاعات و سرگرمی تجهیز شده‌اند.

مک‌لارن ۵۷۰GT

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۹۸,۹۵۰ دلار

2017 McLaren 570GT
نسخه GT مک‌لارن ۵۷۰، فضای بزرگ‌تری داشته و مناسب سفرهای طولانی‌تر است. هدف از ارائه آن نیز جلب نظر کسانی بوده که شاید دلشان نیاید پول عزیزتر از جانشان را بجای گزینه‌هایی چون پورشه ۹۱۱ یا بنتلی کانتیننتال GT ، صرف ۵۷۰S انگلیسی کنند. فضای اتاق فراخ‌تر شده و پشتِ صندلی‌ها ظرفیت بیشتری برای حمل اسباب و وسایل وجود دارد. فنرهای نرم‌تر، نسبت فرمان کمی کندتر، ترمزهای مخصوص خیابان، افزایش عایق‌بندی صدا و تایرهای لطیف‌تر هم سایر ویژگی‌های آن هستند.

در بخش فنی اما تغییری رخ نداده و همان بلوک ۳.۸ لیتری V8 دو توربو ۵۶۲ اسب بخاری و ۶۰۰.۶ نیوتون‌متری قبلی در میانه خودرو آرمیده تا شتاب ۰-۹۶ کیلومتر را در ۳.۲ ثانیه میسر ساخته و سقف سرعت ۲۰۴ مایل بر ساعت (۳۲۸ کیلومتر بر ساعت) را به ثبت برساند.

پورشه ۹۱۱ R

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۸۵,۹۵۰ دلار

2017-porsche-911-r-2
با تولد R که از مدلی با همین نام در ۱۹۶۷ گرفته شده، تعداد نسخه‌های ۹۱۱ مجموعاً به ۱۶ عدد رسید!

دپارتمان موتوراسپورت کمپانی وظیفه توسعه آن را بر عهده داشته و به خوبی خلق‌وخوی GT3 را با مواردی چون جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی، رینگ‌های قفل-مرکز و ترمزهای کربن-سرامیکی استاندارد آمیخته است. به لطف استفاده از فیبر کربن، قطعات منیزیم، مواد خاص دیگر و حذف صندلی‌های عقب، وزن خشک نیز کاهش پیدا کرده و قلب ۴ لیتری اقتباسی از GT3 چالاک‌تر عمل می‌کند. بد نیست اشاره کنم بلوک مذکور توانایی تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۹.۶ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

جاگوار اِف-تایپ SVR

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۲۶,۹۴۵ دلار

2017 Jaguar F-Type SVR
اف-تایپ SVR نسبت به نسخه R، تا ۴۹.۸ کیلوگرم سبکتر و ۲۵ اسب بخار قوی‌تر است و چیزی برای رقابت با امثال مرسدس-آاِم‌گ GT S و پورشه ۹۱۱ توربو کم ندارد.

پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر V شکل آن به‌صورت استاندارد با جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار و سامانه چهار چرخ محرک همگام می‌شود. بازبینی سامانه تعلیق نیز هندلینگ بهتری را به ارمغان آورده اما چیزی از توانایی منحصربه‌فرد آن در دریفت کم نمی‌کند.

پورشه ۹۱۱ توربو / توربو S

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۶۰,۲۵۰ دلار / ۱۸۹.۱۵۰ دلار

2017 Porsche 911 Turbo S
به‌طور خلاصه، خصائص ظاهری جزئی و قدرت بیشتر، نقاط تفاوت این دو نسخه با سایرین هستند. پیشرانه ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر تخت به ترتیب ۵۴۰ و ۵۸۰ اسب بخار تحویل می‌دهد. گشتاور خروجی نیز برابر با ۵۲۳ و ۵۵۳ پوند بر فوت (۷۰۹ و ۷۴۹.۷ نیوتون‌متر) می‌باشد. در ۹۱۱ توربو S برای اولین بار یک توربوی ساخت خود کمپانی مرز ۲-۰-۰ را رد کرده که به نوبه خود مایه مباهات مسئولان و مهندسان است. سامانه چهار چرخ محرک، گشتاور را با دقت فزاینده‌ای به چرخ‌های جلو می‌فرستد و جعبه‌دنده دو کلاچه PDK تعویض‌ها را نرم‌ و سریع انجام می‌دهد. یک حالت اسپورت هم برای سامانه مدیریت پایداری و افزایش عملکرد برای شتاب‌گیری سریع‌تر در پوستشان گنجانده شده است.

پورشه پانامرا

آغاز فروش: زمستان ۲۰۱۷
قیمت پایه: ۱۰۰,۹۵۰ دلار

3_2017_porsche_panamera
خیلی‌ها معتقدند نسل پیشین پانامرا بسیار نچسب و زشت بوده و خوشبختانه این وضعیتِ وحشتناک در نسل دوم وجود ندارد! به‌شخصه با چنین مدعایی مخالفم و مخالفان را به دوری از “نسل نو که آمد، نسل قبل را ایراد دار و نابهنجار جلوه دهیم” دعوت می‌کنم.

نمای خارجی زبان طراحی کنونی پورشه را دارد و از تمامی زوایا نام و نشان سازنده را فریاد می‌زند. داخل کابین، بسیار مدرن و زیبا طراحی شده و کنترل اکثر موارد بر عهده سامانه‌های الکترونیکی و دکمه‌های لمسی است. در فاز اول دو نسخه ۴S و توربو عرضه خواهد شد که به ترتیب از پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 دو توربو و ۴ لیتری V8 دو توربو بهره می‌برند. نسخه‌های دیگری نیز در آینده به جمع اضافه می‌شوند که GTS و هایبرید ازجمله آن هستند.

مازراتی کواتروپورته

در حال فروش
قیمت پایه: ۱۰۳,۴۰۰ دلار

2017 Maserati Quattroporte
اولین نکته‌ای که در مورد کواتروپورته عاشق و دلباخته آن هستم، استفاده از قلب V8 مشتق شده از مخلوقات فِراری است.
بلوک مذکور ۳.۸ لیتر حجم داشته و با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷.۲ نیوتون‌متر گشتاور جای نمونه V8 قبلی می‌نشیند. اگر هم زیاد اهل سرعت نیستید و آرامش را ترجیح می‌دهید، نمونه ۳ لیتری توربو دوقلو V6 را انتخاب کنید که ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ پوند بر فوت (۵۴۹ نیوتون‌متر) تولید می‌کند.
اتاق کواتروپورته، هارمونی زیایی است از ابریشم، چوب کنگره‌ای و فیبر کربنِ ساخت اِرمِنِگیلدو زِگنا (Ermenegildo Zegna). چینش داشبورد با گیبلی و خواهرخوانده‌هایش در فیات-کرایسلر تفاوت دارد. یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی در مرکز قرار گرفته و سوییچ دوّار منوهای آن را کنترل می‌کند. همچنین تازه‌ترین نسخه اپل کارپلی و آندروید اتو نیز برای همگام‌سازی با انواع تلفن‌های هوشمند در آن وجود دارد.

دُردانه ایتالیایی، برخلاف پورشه پانامرا، تسلا مدل S یا ب‌ام‌و M5 نه با فرمان مغز، بلکه با فرمان دل وارد گاراژ خانه‌تان می‌شود. شاید بعضی از ویژگی‌های رقبایش را نداشته باشد، اما یقیناً همان رقبا از حس و حال و روح خاص آن بی‌بهره‌اند.

نگاهی به خودروهای جدید کمتر از ۲۵ هزار دلار در سال ۲۰۱۷

نگاهی به خودروهای جدید ۲۵ تا ۳۵ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷

نگاهی به خودروهای جدید ۳۵ تا ۵۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷

نگاهی به خودروهای جدید ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    همشون ی جورایی خوبن فقط مک لارن بدجوری با اون طراحی شلوغ و بیریختش رو نروه.به امید روزی که این یکی دوتا کمپانی به (((ظاهر))) اینگیلیسی هم توسط کمپانیهای چینی و هندوستانی خریداری بشه تا شاید ی تغییر عمده و خانه تکونی تو طراحی و قیمتهای مسخرشون بشه.
    با تچکر

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. vahid porsche

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اخه چرا آدمو تو دوراهی قرار میدین؟
    با این پول بهترین سوپراسپرت تاریخ رو بگیرم
    یا سریعترین سدان لوکس جهانو؟😩
    البته میشه جفتشو خرید
    فقط بجای توربو اس باید کاررا بگیرم(با همین رنگ میامی بلو😍) چون اون100 هزار تاس با پانامرا میشه دویست خیرشو ببینی😀

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Daniel

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      عجب دوراهی.
      تا باشه از این دوراهیا… .

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    قیمت ها یکم ایراد داره ……
    پورشه 911 توربو اس قیمت پایه بالای 214 هزار دلاره میتونین سایت پورشه رو هم نگاه کنین …….
    911 توربو اس کابریو 230 هزار دلار قیمت داره ………..
    و همین طور پانامرا 2017 پایین ترین مدل بالای 115 هزار دلار دوستان دیس ندن نگاه کنن خواهشا …….

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      مکلارن هم سرعتش میشه 326 تا نه 276 تا
      اصلاح گر سایت کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. Elemento

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    میشه منو بذارن جای اون راننده ی R8 ?!??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      چرا نمیشه؟؟
      … .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چطوری اقا مجید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ممنون آقا بهنام.
        کم پیدایی.
        بیشتر فعال باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    همه این ماشین ها خواستنی و عالی هستن ممنون از نویسنده اما تو قسمت مربوط به مک لارن حداکثر سرعت به کیلومتر اشتباه ذکر شده لطفا اصلاح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid_hk

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دلمان GTR می خواهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Bavaria

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    طراحی داخلی پانامرا مثل گیربکس PDK پورشه بی نقص و فوق لعادست و رقیب نداره ، چونه هم نزنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      داخلش به کنار
      زیر کاپوتش هم خیلی عالیه… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اکیورا nsx کو؟؟؟
    قیمت :تقریبا 160 هزار تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Nissan...japan

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    توی این لیست بهترین خودروها با مناسب ترین قیمت بنظرم… جی تی ار…پانامرا…مازراتی… و جگواره.بقیه هم عالی هستن فقط قیمتشون خیییلی بیشتر از این چنتاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran911

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    اگه قرار باشه خودرویی رو انتخاب کنم انتخابم حتما 911R خواهد بود
    .
    راستی عشق پورشه های عزیز منتظر معرفی مدل های جدید از پورشه باشید
    در اواخر آبان ماه پورشه مدل های جدیدش رو معرفی خواهد کرد
    که به احتمال زیاد مدل های کاین کوپه _ پانامرا اسپورت توریسمو – پورشه 911GT2RS در بین اونها باشن
    .
    پورشه در حال کار بر روی مدل های 911GT3 و 911GTS و سری جدید کاین و پانامرا کوپه به عنوان نسل جدید سدان های این شرکت هستش و البته به اینها نسل جدید 911RSR رو هم اضافه کنید که در آینده معرفی خواهند شد
    .
    برای رونمایی و به وقوع پیوستن این احتمالات باید تا اواخر آبان منتظر باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid porsche

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      درود
      مهران مگه پانامرا همین الان کوپه محسوب نمیشه که میگی معرفی خواهد شد؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        وحید جان
        راستش قضیه از اینجا شروع میشه که در سال ۲۰۱۲ پورشه بدلیل موفقیت پانامرا در سری سدان های لوکس فول سایز تصمیم به معرفی سدان جدیدی در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۷ گرفت که برای رقابت با سدان های کلاس C طراحی میشد .
        که در اون زمان رندری با اسم Pajun هم در رسانه ها پخش شد .
        .
        این موضوع تا به امروز به تعویق افتاده که من احتمال میدم دلیل اصلیش افزایش روز افزون علاقه ی مردم به خودرو های شاسی بلند و البته حضور قدرتمند مرسدس و bmw در این حوضه بوده که این موضوع کار رو برای پورشه سخت می کرد .

        من خودم به شخصه با معرفی نشدنش تا به امروز موافقم چون به نظر من پورشه یک برند خاص در دنیای خودرو محسوب میشه و افزایش بی مهابای مدل ها از خاص بودن و ارزش این برند کم میکنه .
        .
        حتی معرفی کراس اوور کاین کوپه با توجه اینکه زمان چندان زیادی از تولید ماکان نمی گذره یکم نگران کننده است .
        .
        به نظر من فولکس نباید برای رسیدن به سود بیشتر به زیر مجموعه هاش برای افزایش مدل ها فشار بیاره این موضوع میتونه از ارزش برند و عطش مردم برای داشتن خودرویی مثل پورشه کم کنه .
        .
        بگذریم …
        .
        این قضیه تولید سدان های جدید پورشه خیییلی طولانیه که هر وقت دیدمت برات بصورت کامل توضیح میدم …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. حميد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    به نظر من مکلارن و مازراتی یکم خاص تَر به نظر میاند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. اعتمادیان

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سلام دوستان
    سطر اول ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو فکر کنم منظور نویسنده رقابت با مرسدس S65 بوده که 12 سیلندره نه S63 هشت سیلندر
    یه سوال دیگه دوستان میتونه کسی توضیح بده پانامرابا اتاق بزرگتر و امکانات لوکس بیشتروکلا با اون ابهتش چرا از 911 اینهمه ارزونتره ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saied

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    دلبرا تو این لیست هستن همشون. ٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. GOD BLESS AMERICA

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    اون بی ام و 12 سیلندر سری هفت دلم رو برد بله
    (ب‌ام‌و M760i ایکس‌درایو) را میگویم.
    با قیمت 150.000 دلاری اش دلبری میکند چون حتی نسخه پایه اش هم پیش از هرگونه شخصی سازی یک شاهکار تمام عیار است.
    فقط دوست دارم بدانم اگر آمریکا چنین سدانی میزد چه برچسب قیمتی میداشت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جیانی آنیلی

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    R8 ناموس این لیسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ابولفضل نصیری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    R8 نابودم کرد!!! ( فقط رودسترش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (169 ديدگاه)

    قیمت ها کاملا اشتباهن
    مک لارن و آر ٨ و پورش زیر ٢۵٠ هزارتا نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    میخواد هر چقدر سرعت و شتاب داشته باشه، حیف پول نیست که با وجود این همه ماشین پر ابهت، زیبا، قشنگ و غیر قورباغه ای، بده به پورشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمیدرضا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من به شخصه از اون موتور دوازده سیلندر بی ام دبلیو از همه بیشتر خوشم اومد خیلی لذت داره سواره یه همچین ماشین پرابهتی بشی البته ار 8 و اون گودزیلای عزیز دل با اون شتاب وحشتناکش با توجه به موتور کوچیکشو نباید از یاد برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سجاد

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا کنار هم قشنگن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا