نگاهی به خودروهای جدید بیش از 200 هزار دلاری در سال 2017

در آخرین قسمت از این مجموعه، نگاهی به گران‌ترین خودروهای جدید سال 2017 می‌اندازیم.

فِراری GTC4 لوسو

آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 320,000 دلار

ferrari-gtc4-lusso
دومین نسل از کوپه لوکس و چهار نفره فِراری، آماده ورود به میدان رقابت است. مهم‌ترین خصائص کلیدی آن نیز فرم بدنه شوتینگ برِیک، سامانه چهار چرخ محرک، نمای بصری پرابهت و عملکرد فنی فوق‌العاده هستند.
بازده بلوک 6262 سی‌سی قبلی بازهم بیشتر شده و به 681 اسب بخار قدرت و 697 نیوتون‌متر گشتاور بالغ گشته که شتاب اولیه 3.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 208 مایل بر ساعت (334 کیلومتر بر ساعت) را ممکن می‌سازد. همچنین برای نخستین بار از سامانه فرمان‌پذیری محور عقب سود می‌برد که نقشی حیاتی در پایداری و تحت کنترل بودن این اسب وحشی دارد.

رولزرویس داون

در حال فروش
قیمت پایه: 339,850 دلار

rolls-royce-dawn
داون تنها یک رَیث روباز نیست، بلکه فلسفه‌ای است که رولزرویس تلاش می‌کند در آینده نزدیک به‌عنوان روح تمامی محصولاتش به مردم و مشتریان اختصاصی خود بشناساند. تورستِن مولِر-اُووس (Torsten Muller-Otvos) در اظهارنظری جالب راجع به سقف تاشو آن می‌گوید: مشتریان ما صدای فرود قطرات باران بر سقف پارچه‌ای را دوست دارند.
تنها 22 ثانیه (حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت) طول می‌کشد تا هوای آزاد با کابین لوکس و لذت‌بخش داون ترکیب شود. جای‌جای اتاق دقیقاً همان چیزی است که مشتری در فرآیند سفارش طبق سلیقه شخصی خود انتخاب کرده است. شانزده بلندگو هم در اطراف سرنشینان آماده ارائه موسیقی با کیفیت بسیار عالی هستند.
قلب داون را فراموش نکنیم. بلوک 6.6 لیتری V12 بیشینه قدرت و گشتاور 563 اسب بخار و 575 پوندفوت (780 نیوتون‌متر) تحویل می‌دهد و از همه نظر آماده عرض‌اندام و رقابت است؛ البته به موقعیت هم بستگی دارد.

آستون مارتین DB11

در حال فروش
قیمت پایه: 214,820 دلار

aston-martin-db11
طراحی و مهندسی پخته، DB11 را بدل به جایگزینی قابل برای DB9 کرده است. هسته مرکزی آلومینیومی سبک‌وزن، فاصله محوری طویل‌تر و به طبع آن فضای بیشتر برای سرنشینان عقب، نمای بصری بسیار زیبا و آئرودینامیک و پایداری قابل‌قبول ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند.
زیر کاپوت آلومینیومی، پیشرانه کاملاً جدید 5.2 لیتری V12 توربو دوقلو مجهز به سامانه استارت/استاپ و غیرفعال کردن سیلندرها و بیشینه بازدهی 600 اسب بخار قدرت و 516 پوندفوت (700 نیوتون‌متر) گشتاور آرمیده که با جعبه‌دنده هشت سرعته ZF همکاری می‌کند.

بنتلی مولسان

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 330,000 دلار (تخمینی)

bentley-mulsanne
مولسان برای سال 2017 تغییرات زیادی داشته و در سه مدل متفاوت به فروش می‌رسد: استاندارد، با فاصله محوری بلند (Extended Wheelbase) و اسپید (Speed).
زیر کاپوت بلوک 6.75 لیتری دو توربو با هشت سیلندر و آرایش V شکل قرار گرفته که خروجی خود را به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار می‌سپارد. تعلیق بادی، چراغ‌های LED جلو، تبلت‌های متصل به سامانه اطلاعات و سرگرمی و جداشونده در عقب و نمایشگر لمسی هشت اینچی سایر ویژگی‌های استاندارد آن را تشکیل می‌دهند.
در نسخه بلند، هدف اصلی راحتی منحصربه‌فرد سرنشینان ردیف دوم بوده؛ به‌عنوان مثال فضای پای صندلی‌های عقب حدود 10 اینچ (254 میلی‌متر) افزایش پیدا کرده و مواردی چون زیر پایی و سانروف اختصاصی بدان اضافه شده است. مولسان اسپید اما تمرکزش را بر سریع‌تر بودن معطوف می‌دارد. قدرت و گشتاور خروجی با افزایش به ترتیب 25 و 80 واحدی به 530 اسب بخار و 1100 نیوتون‌متر می‌رسد. برای ثبت شتاب اولیه نیز تنها 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا سقف سرعت 190 مایل بر ساعت (305.7 کیلومتر بر ساعت) پیش برود.

لامبورگینی اوراکان اسپایدر

در حال فروش
قیمت پایه: 267,545 دلار

lamborghini-huracan-spyder
لامبورگینی سقف اوراکان را برداشت تا دو سرنشین خوش‌شانسش نوای پیشرانه V10 تنفس طبیعی 5.2 لیتری را با سایه‌روشنی از هوای آزاد بشوند.
باز و بسته شدن سقف پارچه‌ای (برخلاف رقیب هم‌وطنش، فِراری 488 اسپایدر که از سقف تمام فلزی بهره می‌برد) تنها در 17 ثانیه انجام می‌شود. قدرت 602 اسب بخاری و گشتاور 560 نیوتون‌متری از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ می‌رسد. یکی از نکات جالب اوراکان، سامانه Cylinder-on-Demand است که در مواقع لزوم سیلندرهای اضافی را غیرفعال کرده و موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود؛ البته خیالاتی نشوید، چون هنوز هم در سیکل شهری و جاده‌ای به ترتیب 16.8 و 11.7 لیتر بنزین خواهد بلعید!

بنتلی بِنتایگا

در حال فروش
قیمت پایه: 229,100 دلار

bentley-bentayga
به نظر می‌رسد نخستین ورود بنتلی به کارزار رقابت کراس‌اوورها، موفقیت‌آمیز بوده است. بنتایگا اکثر ویژگی‌های مورد انتظار را در کالبَد خود داشته و خیلی نمی‌توان بدان ایراد گرفت. چرم و چوب کاری چشم‌نواز اتاق، موارد سفارشی متنوع و البته گران‌قیمت، قلب W12 توربو دوقلو 600 اسب بخاری و 900 نیوتون‌متری، شتاب اولیه کمتر از 4 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 187 مایل بر ساعت (301 کیلومتر بر ساعت) ازجمله مسائلی هستند که نمی‌گذارند به‌راحتی از کنار این انگلیسی 2449 کیلوگرمی بگذرید.

مک‌لارن 675LT روباز

در حال فروش
قیمت پایه: 377,600 دلار

mclaren-675lt-spider
نسخه روباز 675LT مناسب مردمان ثروتمندی است که مدل‌های میان ‌رده دیگر مک‌لارن راضی‌شان نمی‌کند.
بلوک 3.8 لیتری V8 آن با تکیه بر دو عدد توربوشارژر 666 اسب بخار قدرت و 699.6 نیوتون‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. وزن خشک نیز در مقایسه با 650S اسپایدر، به میزان 220 پوند (99.7 کیلوگرم) کمتر شده است.
طبق گفته‌های مک‌لارن، 675LT روباز با شتاب 2.8 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 203 مایل بر ساعت (326.6 کیلومتر بر ساعت) در تیراژ محدودِ 500 دستگاهی آمده تا پاسخی شایسته به فراری 458 اسپچاله و دیگر رقبا دهد؛ گرچه میزان و کیفیت تحقق این مهم جای بسی سوال دارد.

لامبورگینی اوراکان LP580-2

در حال فروش
قیمت پایه: 201.100 دلار

lamborghini-huracan-lp-580-2
دو دیدگاه درباره آن وجود دارد: اول این‌که مخصوص کسانی است که بیشتر به دنبال لذت رانندگی و حس خالص یک خودروی دیفرانسیل عقب با نشان لامبورگینی هستند؛ دوم ابهت گاو خشمگین سَنت آگاتا به خودروهای چهار چرخ محرک آن بوده و اصلا نیازی به ارائه نسخه‌های تک دیفرانسیل وجود ندارد. به‌هرحال خروجی 571 اسب بخاری و 539.6 نیوتون‌متری بلوک تنفس طبیعی 10 سیلندر نسبت به برادر دو دیفرانیسل اندکی کمتر بوده و تماماً به چرخ‌های عقب می‌رود. برای حفظ پایداری و جلوگیری از هرگونه افت عملکرد فنی هم از سامانه تعلیق محکم‌تر و تنظیمات سفت‌تر برای فرمان بهره گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام توصیفش کنیم، سبک‌تر و ارزان‌تر بوده و کاملاً مناسب دوستداران افراطی پیست مسابقه می‌باشد.

بوگاتی شیرون

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 2,600,000 دلار (تخمینی)

by-design-bugatti-chiron
خودروسازی آلمانی-فرانسوی بوگاتی، ویرون دوست‌داشتنی را پس از ده سال بازنشسته کرد. اندکی بعد زمزمه‌های ورود جانشین آن به خط تولید شکل گرفت و تدریجاً به واقعیت تبدیل شد. شیرون، همانی است که می‌گویند غوغا به پا خواهد کرد!
برخلاف بسیاری از پروژه‌های خودرویی امروزی که مشکل هزینه و منابع مالی دارند، شیرون با قوانین محدود فیزیک و طبیعت درگیر است! تمامی اعداد و ارقام آن بزرگ بوده و چشم را گرد می‌کنند: قلب هشت لیتری شانزده سیلندر با آرایش W، که 1500 اسب بخار قدرت و 1100 پوندفوت (1491 نیوتون‌متر) گشتاور را تقدیم چرخ‌های محرک می‌کند. در 2.4 ثانیه به یکصد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. سقف سرعت محدودشده آن 261 مایل بر ساعت (420 کیلومتر بر ساعت) بوده و برخی شایعات از ارائه بسته‌ای فنی در آینده با قابلیت دستیابی به سرعت 280 مایل بر ساعت (450 کیلومتر بر ساعت) می‌گویند.
تنها 500 دستگاه از نسخه‌های مختلف شیرون تولید خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

30 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل MPH
    MPH
    سوابق: (167 دیدگاه) ,

    من متواضع ترینشونو انتخاب میکنم
    بوگاتی

    پاسخ
    1. madjid
      سوابق: (3812 دیدگاه) ,

      من بهترینشونو انتخاب میکنم
      لامبورگینی.

      پاسخ
    2. فرانچسکو
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من همه شو انتخاب میکنم.!!

      پاسخ
    3. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      چرا اسب بخار به عنوان عددی از بازده ذکر میشه؟
      پرفورمنس اگر در متن انگلیسی باشه،میشه عملکردموتور،نه به معنای بازدهی که ما میدونیم

      پاسخ
    4. سیاوش
      سوابق: (162 دیدگاه) ,

      من نمی تونم انتخاب کنم سخته

      پاسخ
    5. رامکال
      سوابق: (196 دیدگاه) ,

      من هم موافقم بهترین هاشون به ترتیب خودروی آلمانی فرانسوی بوگاتی و مقام مشترک دوم هم به لامبورگینی و فراری میرسه.
      دوستان ایتالیای باز ناراحت نشید ها این برای شوخی بود وگرنه من این دوتا رو هم به اندازه بوگاتی دوست دارم.
      البته خدائیش بوگاتی واقعا تکه و نمیشود این موضوع رو نادیده گرفت.
      باقیشون هم که از نظر من چیز مهمی نیستند و نظر باقی برام اصلا هیچ اهمیتی ندارد.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل بابک
    بابک
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    درود بر شما
    در متن چند بار واحد گشتاور رو پوند بر فوت ذکر کردید که اشتباهه و پوند در فوت یا به اختصار پوند فوت نوشته میشه
    ممنون میشم تصحیح کنید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری
      امین قوام‌ صفری
      سوابق: (206 دیدگاه) ,

      مقدار نیرو (بر حسب واحد پوند) که بر مقدار ثابتی از واحد طول (اینجا فوت) وارد میشه
      پوند بر فوت = llb/ft
      پوند بر فوت کاملاً درست هستش
      بین پوند و فوت علامت تقسیم قرار داره
      برخلاف نیوتون متر که بین نیوتون و متر علامت ضرب وجود داره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل بابک
        بابک
        سوابق: (144 دیدگاه) ,

        درود بر شما
        و سپاس بابت ترجمه مطلب
        اون چیزی که مد نظر من بود تو مطلب، اصلاح شد
        ولی منظورم نیرو نیست، گشتاور یا تورک میشه F که نیرو هستش ضرب در بازوی اعمال نیرو r. که نمایش قدرت یه نیرو برای چرخاندن یه جسمه. اگه واحد نیرو رو نیوتون و واحد فاصله رو متر بگیریم میشه نیوتون متر N.m و اگه واحد نیرو پوندفورس و واحد فاصله رو فوت بگیریم میشه پوند فوت lb.ft یا lbf.ft
        با تشکر از شما

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل ALIREZA034
    ALIREZA034
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    نمیشه هیچکدومو انتخاب کرد همشون در نوع خودشون عالی بودن

    پاسخ
    1. رامکال
      سوابق: (196 دیدگاه) ,

      همشون که نه ولی 3چهار تاشون چرا.

      پاسخ
  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    چرا اسمی از 911 توربو اس نیومد با قیمت 223 هزار دلار ….. 🙁

    پاسخ
        1. Nikola
          سوابق: (169 دیدگاه) ,

          خخخ.
          دوست گرامی قیمت 911 توربو اس از 165000 دلار شروع میشه و با همه ی آپشن ها و مخلفات !! به 195000 دلار میرسه.
          سایت پورشه لازم نی.
          کار اند درایور قیمت همه ی ماشین های عالم رو زده.

        2. تصویر پروفایل KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
          KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
          سوابق: (130 دیدگاه) ,

          عزیزم چی میگی !!!!!
          چی شروع میشه ؟؟؟؟؟؟
          فقط یه مدل 911 توربو اس داریم که بالای 200 هزار دلاره
          نکنه 911 کاررا منظورته ؟؟؟؟
          خب حالا یه نگاه به منبع اصلی خود سایت پورشه بنداز حداقل تیپ ها و قیمت ها دستت بیاد …
          ارادت …

        3. "فقط انگلستان"
          سوابق: (441 دیدگاه) ,

          کینگ918 دوری کننده از غیبت و یاری رساننده به زلزله زدگان ژاپن و پورشه918 سوار مطمئنی اشتباه نمی کنی؟

        4. تصویر پروفایل KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
          KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
          سوابق: (130 دیدگاه) ,

          چه لقب هایی میدی دمت گرم ……
          رفیق انگلیسی جگوار اف تایپ سوار من راه دوری نیست توی نوار بالا سرچ ادرس بنویسید porsche .com تا وارد سایت پورشه بشید و بعد زبان و مکان مورد نظر رو وارد کنید و بعد از قسمت بالا محصولات اسم های مدل های مختلف هست شما برو تو قسمت 911 و بعد توربو اس نگاه کن علاوه بر مشخصات قیمت هم به دلار وارد شده اگه 911 توربو اس بالای 200 هزار دلار نبود بنده سر تعظیم فرود میارم …….

        5. "فقط انگلستان"
          سوابق: (441 دیدگاه) ,

          عزیزی عزیز
          ممنونم بابت جوابت.

  5. ونوم
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    در تمام مدتی که مطالب خودرویی خوندم یه بار واقعا خندیدم اونم مجله ی ماشین درباره ی سمند فوق لوکس! سریر نوشته بود حالا بحث امکانات بماند همون چند تا اپشن هم برای راننده در نظر گرفته بودن و سرنشین صندلی عقب هیچ امکاناتی نداشت حساب کنید طرف رانندش یه سری اپشن داره خودش اون پشت باید بشینه گوش به فرمون

    پاسخ
  6. شهریار
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    چرا استون مارتین اینقدر خوبه؟؟؟؟؟

    پاسخ
  7. رامکال
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    چرا بوگاتی این قدر خوبه؟؟؟؟؟؟
    قیافه خاص و سنگین صاحب کلی رکورد طراحی داخلی عالی و ………
    دیگه چی باید بگم؟؟؟؟؟؟؟
    و بر عکس بعضی مثلا هایپر کار ها (بلا نسبت ابر خودرو) کابینش برهوت نیست و رکوردشو با وجود بدنه سنگین و جادارش میزند.این حرف خیلی سنگینه.

    پاسخ
  8. حميد
    سوابق: (872 دیدگاه) ,

    امیدوارم دوستان پدالیم همه بتونند از اینا بخرند

    پاسخ
  9. Kia
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از نظر من اول بنتلی مولسان، بعد فراری

    پاسخ
  10. نت
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    مثل هیوندای گرنجور 2016 و هیوندای سانتافه اسپرت 2017 زیبا نیستند.ماشین باید مثل گرنجور و سانتافه اسپرت زیبا باشه

    پاسخ
  11. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (560 دیدگاه) ,

    فقط مولسان (Extended Wheelbase) و (Speed).

    وقتی دنبال آرامش باشی و کمر درد هم داشته باشی تنها انتخاب منطقیه.
    البته قبل از درخواست های بالا باید پولدار باشی خیلی پولدار:'(

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    واقعا یکی از یکی بهتر، اما بوگاتی یه چیز دیگه هست، این ماشین، اوج ابهت، استایل، تهاجم، اسپرت بودن و قدرت رو نشون میده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.