چشم اندازهفته نامه

نگاهی به خودروهای جدید بیش از 200 هزار دلاری در سال 2017

در آخرین قسمت از این مجموعه، نگاهی به گران‌ترین خودروهای جدید سال ۲۰۱۷ می‌اندازیم.

فِراری GTC4 لوسو

آغاز فروش: اواخر ۲۰۱۶
قیمت پایه: ۳۲۰,۰۰۰ دلار

ferrari-gtc4-lusso
دومین نسل از کوپه لوکس و چهار نفره فِراری، آماده ورود به میدان رقابت است. مهم‌ترین خصائص کلیدی آن نیز فرم بدنه شوتینگ برِیک، سامانه چهار چرخ محرک، نمای بصری پرابهت و عملکرد فنی فوق‌العاده هستند.
بازده بلوک ۶۲۶۲ سی‌سی قبلی بازهم بیشتر شده و به ۶۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتون‌متر گشتاور بالغ گشته که شتاب اولیه ۳.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۸ مایل بر ساعت (۳۳۴ کیلومتر بر ساعت) را ممکن می‌سازد. همچنین برای نخستین بار از سامانه فرمان‌پذیری محور عقب سود می‌برد که نقشی حیاتی در پایداری و تحت کنترل بودن این اسب وحشی دارد.

رولزرویس داون

در حال فروش
قیمت پایه: ۳۳۹,۸۵۰ دلار

rolls-royce-dawn
داون تنها یک رَیث روباز نیست، بلکه فلسفه‌ای است که رولزرویس تلاش می‌کند در آینده نزدیک به‌عنوان روح تمامی محصولاتش به مردم و مشتریان اختصاصی خود بشناساند. تورستِن مولِر-اُووس (Torsten Muller-Otvos) در اظهارنظری جالب راجع به سقف تاشو آن می‌گوید: مشتریان ما صدای فرود قطرات باران بر سقف پارچه‌ای را دوست دارند.
تنها ۲۲ ثانیه (حداکثر تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت) طول می‌کشد تا هوای آزاد با کابین لوکس و لذت‌بخش داون ترکیب شود. جای‌جای اتاق دقیقاً همان چیزی است که مشتری در فرآیند سفارش طبق سلیقه شخصی خود انتخاب کرده است. شانزده بلندگو هم در اطراف سرنشینان آماده ارائه موسیقی با کیفیت بسیار عالی هستند.
قلب داون را فراموش نکنیم. بلوک ۶.۶ لیتری V12 بیشینه قدرت و گشتاور ۵۶۳ اسب بخار و ۵۷۵ پوندفوت (۷۸۰ نیوتون‌متر) تحویل می‌دهد و از همه نظر آماده عرض‌اندام و رقابت است؛ البته به موقعیت هم بستگی دارد.

آستون مارتین DB11

در حال فروش
قیمت پایه: ۲۱۴,۸۲۰ دلار

aston-martin-db11
طراحی و مهندسی پخته، DB11 را بدل به جایگزینی قابل برای DB9 کرده است. هسته مرکزی آلومینیومی سبک‌وزن، فاصله محوری طویل‌تر و به طبع آن فضای بیشتر برای سرنشینان عقب، نمای بصری بسیار زیبا و آئرودینامیک و پایداری قابل‌قبول ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند.
زیر کاپوت آلومینیومی، پیشرانه کاملاً جدید ۵.۲ لیتری V12 توربو دوقلو مجهز به سامانه استارت/استاپ و غیرفعال کردن سیلندرها و بیشینه بازدهی ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوندفوت (۷۰۰ نیوتون‌متر) گشتاور آرمیده که با جعبه‌دنده هشت سرعته ZF همکاری می‌کند.

بنتلی مولسان

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: ۳۳۰,۰۰۰ دلار (تخمینی)

bentley-mulsanne
مولسان برای سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی داشته و در سه مدل متفاوت به فروش می‌رسد: استاندارد، با فاصله محوری بلند (Extended Wheelbase) و اسپید (Speed).
زیر کاپوت بلوک ۶.۷۵ لیتری دو توربو با هشت سیلندر و آرایش V شکل قرار گرفته که خروجی خود را به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار می‌سپارد. تعلیق بادی، چراغ‌های LED جلو، تبلت‌های متصل به سامانه اطلاعات و سرگرمی و جداشونده در عقب و نمایشگر لمسی هشت اینچی سایر ویژگی‌های استاندارد آن را تشکیل می‌دهند.
در نسخه بلند، هدف اصلی راحتی منحصربه‌فرد سرنشینان ردیف دوم بوده؛ به‌عنوان مثال فضای پای صندلی‌های عقب حدود ۱۰ اینچ (۲۵۴ میلی‌متر) افزایش پیدا کرده و مواردی چون زیر پایی و سانروف اختصاصی بدان اضافه شده است. مولسان اسپید اما تمرکزش را بر سریع‌تر بودن معطوف می‌دارد. قدرت و گشتاور خروجی با افزایش به ترتیب ۲۵ و ۸۰ واحدی به ۵۳۰ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتون‌متر می‌رسد. برای ثبت شتاب اولیه نیز تنها ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا سقف سرعت ۱۹۰ مایل بر ساعت (۳۰۵.۷ کیلومتر بر ساعت) پیش برود.

لامبورگینی اوراکان اسپایدر

در حال فروش
قیمت پایه: ۲۶۷,۵۴۵ دلار

lamborghini-huracan-spyder
لامبورگینی سقف اوراکان را برداشت تا دو سرنشین خوش‌شانسش نوای پیشرانه V10 تنفس طبیعی ۵.۲ لیتری را با سایه‌روشنی از هوای آزاد بشوند.
باز و بسته شدن سقف پارچه‌ای (برخلاف رقیب هم‌وطنش، فِراری ۴۸۸ اسپایدر که از سقف تمام فلزی بهره می‌برد) تنها در ۱۷ ثانیه انجام می‌شود. قدرت ۶۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون‌متری از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ می‌رسد. یکی از نکات جالب اوراکان، سامانه Cylinder-on-Demand است که در مواقع لزوم سیلندرهای اضافی را غیرفعال کرده و موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود؛ البته خیالاتی نشوید، چون هنوز هم در سیکل شهری و جاده‌ای به ترتیب ۱۶.۸ و ۱۱.۷ لیتر بنزین خواهد بلعید!

بنتلی بِنتایگا

در حال فروش
قیمت پایه: ۲۲۹,۱۰۰ دلار

bentley-bentayga
به نظر می‌رسد نخستین ورود بنتلی به کارزار رقابت کراس‌اوورها، موفقیت‌آمیز بوده است. بنتایگا اکثر ویژگی‌های مورد انتظار را در کالبَد خود داشته و خیلی نمی‌توان بدان ایراد گرفت. چرم و چوب کاری چشم‌نواز اتاق، موارد سفارشی متنوع و البته گران‌قیمت، قلب W12 توربو دوقلو ۶۰۰ اسب بخاری و ۹۰۰ نیوتون‌متری، شتاب اولیه کمتر از ۴ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۱۸۷ مایل بر ساعت (۳۰۱ کیلومتر بر ساعت) ازجمله مسائلی هستند که نمی‌گذارند به‌راحتی از کنار این انگلیسی ۲۴۴۹ کیلوگرمی بگذرید.

مک‌لارن ۶۷۵LT روباز

در حال فروش
قیمت پایه: ۳۷۷,۶۰۰ دلار

mclaren-675lt-spider
نسخه روباز ۶۷۵LT مناسب مردمان ثروتمندی است که مدل‌های میان ‌رده دیگر مک‌لارن راضی‌شان نمی‌کند.
بلوک ۳.۸ لیتری V8 آن با تکیه بر دو عدد توربوشارژر ۶۶۶ اسب بخار قدرت و ۶۹۹.۶ نیوتون‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. وزن خشک نیز در مقایسه با ۶۵۰S اسپایدر، به میزان ۲۲۰ پوند (۹۹.۷ کیلوگرم) کمتر شده است.
طبق گفته‌های مک‌لارن، ۶۷۵LT روباز با شتاب ۲.۸ ثانیه‌ای و بیشینه سرعت ۲۰۳ مایل بر ساعت (۳۲۶.۶ کیلومتر بر ساعت) در تیراژ محدودِ ۵۰۰ دستگاهی آمده تا پاسخی شایسته به فراری ۴۵۸ اسپچاله و دیگر رقبا دهد؛ گرچه میزان و کیفیت تحقق این مهم جای بسی سوال دارد.

لامبورگینی اوراکان LP580-2

در حال فروش
قیمت پایه: ۲۰۱.۱۰۰ دلار

lamborghini-huracan-lp-580-2
دو دیدگاه درباره آن وجود دارد: اول این‌که مخصوص کسانی است که بیشتر به دنبال لذت رانندگی و حس خالص یک خودروی دیفرانسیل عقب با نشان لامبورگینی هستند؛ دوم ابهت گاو خشمگین سَنت آگاتا به خودروهای چهار چرخ محرک آن بوده و اصلا نیازی به ارائه نسخه‌های تک دیفرانسیل وجود ندارد. به‌هرحال خروجی ۵۷۱ اسب بخاری و ۵۳۹.۶ نیوتون‌متری بلوک تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر نسبت به برادر دو دیفرانیسل اندکی کمتر بوده و تماماً به چرخ‌های عقب می‌رود. برای حفظ پایداری و جلوگیری از هرگونه افت عملکرد فنی هم از سامانه تعلیق محکم‌تر و تنظیمات سفت‌تر برای فرمان بهره گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام توصیفش کنیم، سبک‌تر و ارزان‌تر بوده و کاملاً مناسب دوستداران افراطی پیست مسابقه می‌باشد.

بوگاتی شیرون

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: ۲,۶۰۰,۰۰۰ دلار (تخمینی)

by-design-bugatti-chiron
خودروسازی آلمانی-فرانسوی بوگاتی، ویرون دوست‌داشتنی را پس از ده سال بازنشسته کرد. اندکی بعد زمزمه‌های ورود جانشین آن به خط تولید شکل گرفت و تدریجاً به واقعیت تبدیل شد. شیرون، همانی است که می‌گویند غوغا به پا خواهد کرد!
برخلاف بسیاری از پروژه‌های خودرویی امروزی که مشکل هزینه و منابع مالی دارند، شیرون با قوانین محدود فیزیک و طبیعت درگیر است! تمامی اعداد و ارقام آن بزرگ بوده و چشم را گرد می‌کنند: قلب هشت لیتری شانزده سیلندر با آرایش W، که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ پوندفوت (۱۴۹۱ نیوتون‌متر) گشتاور را تقدیم چرخ‌های محرک می‌کند. در ۲.۴ ثانیه به یکصد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. سقف سرعت محدودشده آن ۲۶۱ مایل بر ساعت (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) بوده و برخی شایعات از ارائه بسته‌ای فنی در آینده با قابلیت دستیابی به سرعت ۲۸۰ مایل بر ساعت (۴۵۰ کیلومتر بر ساعت) می‌گویند.
تنها ۵۰۰ دستگاه از نسخه‌های مختلف شیرون تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (418 ديدگاه)

    من متواضع ترینشونو انتخاب میکنم
    بوگاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من بهترینشونو انتخاب میکنم
      لامبورگینی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرانچسکو

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من همه شو انتخاب میکنم.!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کامیاب

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      چرا اسب بخار به عنوان عددی از بازده ذکر میشه؟
      پرفورمنس اگر در متن انگلیسی باشه،میشه عملکردموتور،نه به معنای بازدهی که ما میدونیم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. سیاوش

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (163 ديدگاه)

      من نمی تونم انتخاب کنم سخته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. رامکال

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      من هم موافقم بهترین هاشون به ترتیب خودروی آلمانی فرانسوی بوگاتی و مقام مشترک دوم هم به لامبورگینی و فراری میرسه.
      دوستان ایتالیای باز ناراحت نشید ها این برای شوخی بود وگرنه من این دوتا رو هم به اندازه بوگاتی دوست دارم.
      البته خدائیش بوگاتی واقعا تکه و نمیشود این موضوع رو نادیده گرفت.
      باقیشون هم که از نظر من چیز مهمی نیستند و نظر باقی برام اصلا هیچ اهمیتی ندارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. بابک

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    درود بر شما
    در متن چند بار واحد گشتاور رو پوند بر فوت ذکر کردید که اشتباهه و پوند در فوت یا به اختصار پوند فوت نوشته میشه
    ممنون میشم تصحیح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین قوام‌ صفری

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      مقدار نیرو (بر حسب واحد پوند) که بر مقدار ثابتی از واحد طول (اینجا فوت) وارد میشه
      پوند بر فوت = llb/ft
      پوند بر فوت کاملاً درست هستش
      بین پوند و فوت علامت تقسیم قرار داره
      برخلاف نیوتون متر که بین نیوتون و متر علامت ضرب وجود داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بابک

        ۷ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (186 ديدگاه)

        درود بر شما
        و سپاس بابت ترجمه مطلب
        اون چیزی که مد نظر من بود تو مطلب، اصلاح شد
        ولی منظورم نیرو نیست، گشتاور یا تورک میشه F که نیرو هستش ضرب در بازوی اعمال نیرو r. که نمایش قدرت یه نیرو برای چرخاندن یه جسمه. اگه واحد نیرو رو نیوتون و واحد فاصله رو متر بگیریم میشه نیوتون متر N.m و اگه واحد نیرو پوندفورس و واحد فاصله رو فوت بگیریم میشه پوند فوت lb.ft یا lbf.ft
        با تشکر از شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ALIREZA034

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    نمیشه هیچکدومو انتخاب کرد همشون در نوع خودشون عالی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامکال

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      همشون که نه ولی 3چهار تاشون چرا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چرا اسمی از 911 توربو اس نیومد با قیمت 223 هزار دلار ….. :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nikola

      ۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      توربو اس 150/000 $ هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        بله ؟؟؟ :-O
        جان ؟؟؟ 150 هزار دلار …..
        عزیزم یه سری به سایت پورشه بزن بد نی ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nikola

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          خخخ.
          دوست گرامی قیمت 911 توربو اس از 165000 دلار شروع میشه و با همه ی آپشن ها و مخلفات !! به 195000 دلار میرسه.
          سایت پورشه لازم نی.
          کار اند درایور قیمت همه ی ماشین های عالم رو زده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING918

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          عزیزم چی میگی !!!!!
          چی شروع میشه ؟؟؟؟؟؟
          فقط یه مدل 911 توربو اس داریم که بالای 200 هزار دلاره
          نکنه 911 کاررا منظورته ؟؟؟؟
          خب حالا یه نگاه به منبع اصلی خود سایت پورشه بنداز حداقل تیپ ها و قیمت ها دستت بیاد …
          ارادت …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. "فقط انگلستان"

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          کینگ918 دوری کننده از غیبت و یاری رساننده به زلزله زدگان ژاپن و پورشه918 سوار مطمئنی اشتباه نمی کنی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. KING918

          ۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          چه لقب هایی میدی دمت گرم ……
          رفیق انگلیسی جگوار اف تایپ سوار من راه دوری نیست توی نوار بالا سرچ ادرس بنویسید porsche .com تا وارد سایت پورشه بشید و بعد زبان و مکان مورد نظر رو وارد کنید و بعد از قسمت بالا محصولات اسم های مدل های مختلف هست شما برو تو قسمت 911 و بعد توربو اس نگاه کن علاوه بر مشخصات قیمت هم به دلار وارد شده اگه 911 توربو اس بالای 200 هزار دلار نبود بنده سر تعظیم فرود میارم …….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. "فقط انگلستان"

          ۶ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          عزیزی عزیز
          ممنونم بابت جوابت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ونوم

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    در تمام مدتی که مطالب خودرویی خوندم یه بار واقعا خندیدم اونم مجله ی ماشین درباره ی سمند فوق لوکس! سریر نوشته بود حالا بحث امکانات بماند همون چند تا اپشن هم برای راننده در نظر گرفته بودن و سرنشین صندلی عقب هیچ امکاناتی نداشت حساب کنید طرف رانندش یه سری اپشن داره خودش اون پشت باید بشینه گوش به فرمون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شهریار

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرا استون مارتین اینقدر خوبه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. استون مارتین

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (117 ديدگاه)

    شاه طراحی دنیا db11

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامکال

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    چرا بوگاتی این قدر خوبه؟؟؟؟؟؟
    قیافه خاص و سنگین صاحب کلی رکورد طراحی داخلی عالی و ………
    دیگه چی باید بگم؟؟؟؟؟؟؟
    و بر عکس بعضی مثلا هایپر کار ها (بلا نسبت ابر خودرو) کابینش برهوت نیست و رکوردشو با وجود بدنه سنگین و جادارش میزند.این حرف خیلی سنگینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حميد

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    امیدوارم دوستان پدالیم همه بتونند از اینا بخرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مصطفی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    انتخاب من فراری

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Kia

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر من اول بنتلی مولسان، بعد فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نت

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    مثل هیوندای گرنجور 2016 و هیوندای سانتافه اسپرت 2017 زیبا نیستند.ماشین باید مثل گرنجور و سانتافه اسپرت زیبا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. DODGE

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    مکلارن و بوگاتی!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. GOD BLESS AMERICA

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    فقط مولسان (Extended Wheelbase) و (Speed).

    وقتی دنبال آرامش باشی و کمر درد هم داشته باشی تنها انتخاب منطقیه.
    البته قبل از درخواست های بالا باید پولدار باشی خیلی پولدار:'(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا یکی از یکی بهتر، اما بوگاتی یه چیز دیگه هست، این ماشین، اوج ابهت، استایل، تهاجم، اسپرت بودن و قدرت رو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سیدجعفر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . والا وسع من به بوکاتی .فراری .پورش نمیرسه . ولی اکر خدا بخدا قرار یه لکسوز RXبگیریم .مدل ۲۰۲۰.و ۲۰۲۱ اش تو ایران نیست . بعد چه اختلاف داره قیمتش توایران .توی همه دنیا قیمتش نزدیک ۷۰ هزاره ولی تو ایران …‌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا