نگاهی به خودروهای جدید 35 تا 50 هزار دلاری در سال 2017

در این قسمت بازار 35 تا 50 هزار دلاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ولوو S90

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 47,945 دلار

Volvo S90
سدان لوکس ولوو در نسل جدید خود از زبان طراحی متحول‌شده بهره می‌برد و همانند آنچه در برادر قدبلندش می‌بینیم، بسیار متناسب، پخته و دل‌نشین است. در بحث ظاهری، الهاماتی از مدل مفهومی کوپه ولوو دارد که نخستین بار در نمایشگاه 2013 فرانکفورت رونمایی شد. پلتفرم آن با XC90 مشترک بوده و از پیشرانه‌های مقابل استفاده می‌کند: 2 لیتری 4 سیلندر T5 پایه؛ 2 لیتری 4 سیلندر T6 (مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر) با حداکثر قدرت 316 اسب بخار و سقف گشتاور 400 نیوتون‌متر؛ T8 پلاگ-این هایبرید 400 اسب بخاری. در حالت استاندارد، توان خروجی از پیشرانه در T5 به محور جلو و در T6 و T8 به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.


S90 از فناوری‌های امنیتی بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برد: نسل دوم Pilot Assist شتاب‌گیری، ترمز، توقف و کنترل فرمان را تا سقف سرعت 48 کیلومتر در مسیرهای شهری و 128 کیلومتر در مسیرهای جاده‌ای که حداقل خط‌کشی واضحی وجود دارد، به‌تنهایی انجام می‌دهد. می‌تواند خودروها، دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و حیوانات را تشخیص دهد و در صورت لزوم ترمزها را برای توقف کامل بکار گیرد.
کابین آن‌قدر متین و راحت است که دوست دارید دست از رانندگی کشیده و یک فنجان قهوه نوش جان کنید. چرم بسیار باکیفیت، چوب و فلز دورتادور سرنشین را فرا می‌گیرد. همانند برادر بزرگ‌تر، بیشتر دکمه‌ها جای خود را به یک نمایشگر لمسی داده‌اند و تنها دکمه روشن/خاموش کردن پیشرانه و سوییچ انتخاب حالت‌های رانندگی حضور خارجی دارند.

جیپ گرند چروکی ترِیل‌هاوک

در حال فروش
قیمت پایه: 40,000 دلار (تخمینی)

2017 Jeep Grand CherokeeTrailhawk
به‌راستی که گرند چروکی شاسی‌بلند بسیار خوبی است، گرچه نقاط ضعفی هم دارد. سواری نرم، پیشرانه 3.6 لیتری 6 سیلندر V شکل، جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار، توانایی‌های خارج جاده مناسب، دیفرانسیل قفل ‌شونده عقب، صفحات محافظ زیر بدنه و فاصله 10.8 اینچی (274.3 میلی‌متری) کف خودرو از سطح زمین، این نسخه را به برادر جسور و خیلی‌جا رو (که شاید دیگر مدل‌های گرند چروکی توانایی دستیابی بدان‌ها را ندارند) چروکی بدل کرده است.

شورولت بولت

آغاز فروش: اواخر 2016
قیمت پایه: 37,500 دلار

Chevrolet-Bolt_EV-2017-1024-0c

بولت به‌عنوان یک هاچبک 4 درب 5 نفره دیفرانسیل جلو و تمام برقی، واقعاً فضای مناسبی برای سرنشینان دارد. قوای محرکه از طریق مجموعه باتری لیتیوم-یون 288 سلولی 60 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که طی پروژه‌ای مشترک با کمپانی اِل‌جی توسعه یافته است. بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب 200 اسب بخار و 360.6 نیوتون‌متر می‌باشد که تحویل موتور برقی می‌شود. طبق گفته‌های شورولت، شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 7 ثانیه میسر خواهد بود که برای خودرویی 1623 کیلوگرمی معقول به نظر می‌رسد. نکته جالب‌توجه، تأکید این خودروساز روی شتاب‌گیری بسیار چشمگیر بین سرعت‌های 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت است!


از ویژگی‌های خوب بولت می‌توان موارد مقابل را نام برد: نمایشگر 10.2 اینچی مای‌لینک (MyLink)، دوربین دید عقب، ساروند ویژن (Surround Vision)، اپلیکیشن تلفن همراه مای‌شورولت (MyChevrolet)، رهیاب جایگاه‌های برق برای شارژ باتری‌ها. با قیمت پایه 37.500 دلاری (بدون احتساب مالیات)، 2.500 دلار از تسلا مدل 3 ارزان‌تر است و با تکیه بر مزیت‌هایی چون فروش یک‌ سال زودتر و برند جاافتاده‌تر می‌تواند بخش خوبی از بازار را از آن خود کند.

آئودی S3

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 43,500 دلار

audi-rs3_sedan-2017-1024-02
S3 به درد آن دسته از افراد می‎‌خورد که گزینه‌ای برازنده‌تر و اعیانی‌تر از فولکس واگِن گلف R می‌خواهند اما علاقه‌ای به مینی ‌ون‌‌ها یا کراس‌اوورهای کامپکت ندارند. ابعاد جمع‌وجور و چابکیِ آن واقعاً مناسب استفاده‌های روزمره بوده و تحت تأثیر قرارتان می‌دهد.


دماغه کمی تغییر کرده و چراغ‌های جلو شبیه S4 شده‌اند. کابین مجازی آئودی با نمایشگر 12.3 اینچی TFT جای نشان‌دهنده‌های قبلی را گرفته است. بلوک 2 لیتری توربو سابق، قوی‌تر شده و 302 اسب بخار (10 واحد افزایش) و 393 نیوتون‌متر (20.3 واحد افزایش) تحویل می‌دهد. همه این‌ها نشان از تلفیق خوب عناصر لوکس و اسپورت دارند که قطعاً در لذت رانندگی آن بی‌تأثیر نیست.

نیسان آرمادا

در حال فروش
قیمت پایه: 40,000 دلار

Nissan-Armada
شاسی‌بلند اندازه بزرگ نیسان علی‌رغم ویژگی‌های بسیار مناسب، سال گذشته فروش جالبی را تجربه نکرد. در مدل 2017، قلب 5.6 لیتری 8 سیلندر V شکل با 390 اسب بخار قدرت در کنار جعبه‌دنده 7 سرعته خودکار وظیفه تأمین قوای محرکه را بر عهده دارد. بنا بر گفته‌های نیسان، کنار گذاشتن پلتفرم تایتان (Titan) باعث افزایش ابعاد و حالت جعبه‌ای بدنه شده و سختی پیچشی را 20 درصد افزایش داده است. همچنین برای بازار آمریکا ورق‌های بدنه و تعلیق چند اتصالی عقب کاملاً از نو طراحی شده تا بیش‌ازپیش مناسب سطوح ناهموار باشد.

کادیلاک XT5

در حال فروش
قیمت پایه: 39,990 دلار

Cadillac-XT5-2017-03
کادیلاک درحالی XT5 را روانه بازار کرده که نه‌تنها در گروه کراس‌اوورها، بلکه در سایر سگمنت‌ها نیز به‌سرعت در حال پیشروی است. بهره‌گیری از شاسی کاملاً جدید سبب کاهش وزن به ترتیب 250 (113.3 کیلوگرمی) و 650 پوندی (294.8 کیلوگرمی) را نسبت به نسل پیشین (SRX) و کلاس GLE مرسدس بنز گردیده و نوعی برگ برنده برای این خودروساز به‌ حساب می‌آید.


در حال حاضر، بلوک 3.6 لیتری V6 310 اسب بخاری تنها گزینه موجود در بخش فنی می‌باشد که به همراه سامانه فعال مدیریت سوخت و جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار انجام‌ وظیفه می‌کند. سامانه مذکور می‌تواند در مواقعی که نیازی وجود ندارد، 2 تا از سیلندرها را غیرفعال کرده و مصرف سوخت را کاهش دهد. سایر موارد فناوری و امنیتی کادیلاک نیز برای XT5 در دسترس‌اند.

آئودی A5 / S5

آغاز فروش: بهار 2017 (تخمینی)
قیمت پایه: 54,000 / 42,000 (تخمینی)

2017-Audi-A5-and-S5-50
وزن کمتر و طراحی تیزتر نکات عطف سری 5 تازه آئودی هستند. در مقایسه با نسل پیشین، نمای خارجی عبوس و خشن‌تر شده و استفاده وسیع از آلومینیوم و دیگر مواد سبک کمک شایانی به کاهش وزن خشک کرده است. در A5 پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو 252 اسب بخاری و 370 نیوتون‌متری با جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار یا 7 سرعته دو کلاچه و دیفرانسیل تک یا جفت ارائه می‌شود؛ حال آن‌که S5 از بلوک توربو دوقلو 3 لیتری V6 جدید با 354 اسب بخار قدرت و 498.9 نیوتون‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار و دیفرانیسل جفت (به‌صورت استاندارد) سود می‌برد و طی مدت 4.7 ثانیه مرز 96 کیلومتر بر ساعت را درمی‌نوردد. اگر این اعداد توجهتان را جلب نمی‌کند، باید منتظر گونه مخصوص پیستِ RS5 بمانید.

جِنِسیس G80

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 39,700 دلار

Genesis-G80-2017-11
جِنِسیس G80 درواقع همان هیوندای جِنِسیس است که پس از پایه‌گذاری زیرشاخه لوکس این خودروساز، نامش را تغییر داده‌اند. همانند قبل، می‌توانید بین دو پیشرانه 3.8 لیتری V6 و 5 لیتری V8 انتخاب کنید. سامانه‌های دو چرخ و چهار چرخ محرک نیز به همراه فهرستی از موارد سفارشی همچون گرم کن صندلی و سامانه‌های امنیتی در دسترس هستند که بسته به سلیقه مالک در کالبد خودرو جای می‌گیرند. همچنین ممکن است در آینده نزدیک، بلوک 5 لیتری جای خود را به نمونه 3.3 لیتری توربو دوقلو بدهد.


با این‌که جنسیس پیش‌ازاین رقیب جدی و قدری در کلاس سدان‌های لوکس محسوب نمی‌شد، اما تحولات اخیر و نیز استفاده از تیم جدید طراحان، مهندسان و متخصصان بازاریابی فضای کاملاً متفاوتی را مهیا کرده تا این مهم هرچه زودتر محقق گردد.

آئودی A4 آل‌رود کوآترو

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 44,000 دلار (تخمینی)

Audi Allroad A4
محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها می‌تواند فرصت خوبی برای مدل‌های این‌چنینی باشد تا خود را بیشتر در دل بازار جای کنند.
شالوده A4 آل‌رود فرقی با نسخه سدان ندارد. ارتفاع اتاق از سطح زمین 1.3 اینچ (33 سانتی‌متر) بلندتر بوده و فلپ‌های جانبی و روی گلگیرها امکان ماجراجویی بیشتری را به سرنشینان می‌دهد. پیشرانه پایه نیز همچنان همان 2 لیتری توربو 4 سیلندر 252 اسب بخاری است که با سامانه چهار چرخ محرک کوآترو جفت می‌شود.


تنها تفاوت این نسخه با بقیه، بهره‌گیری از یک حالت رانندگی خارج جاده (off-road) است که در مدل‌های دیگر آئودی همچون S3، TT RS یا R8 دیده نمی‌شود و اشاره مستقیم به توانایی‌های خارج جاده آن دارد.

مرسدس بنز SLC

در حال فروش
قیمت پایه: 48,875 دلار

2017 Mercedes-Benz SLC300
در بخش ظاهری، فیس لیفت جزئی و مختصری صورت گرفته است.
مدل پایه از بلوک 2 لیتری 4 سیلندر خطی و جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار استفاده می‌کند. پس از تغییر سبک نام‌گذاری، SLC43 جدید با قلب 3 لیتری V6 توربو دوقلو جایگزین کد 55 قبلی و پیشرانه 8 سیلندر آن شد. علی‌رغم کاهش توان خروجی، شتاب اولیه بهبود یافته و تنها در 4.6 ثانیه میسر می‌گردد.
بسیاری از سامانه‌های امنیتی و فناوری مرسدس بنز هم برای آن قابل سفارش‌اند که نسبت به پیشینیان متمایزش می‌کنند.

لینکُلن کانتینِنتال

آغاز فروش: پاییز
قیمت پایه: 45,485 دلار

2017-Lincoln-Continental-front-three-quarter-in-motion-02
ازآنجاکه تلاش‌های بی‌نتیجه زیادی برای استقلال برند لینکلن صورت گرفت، زنده کردن نام کانتیننتال ریسک بزرگی برای او بود و هست. این خودروساز معتقد است تمرکز کامل روی “کاملاً لوکس بودن” به اندازه کافی موجب تمایز آن خواهد شد، اما دیگران این‌طور فکر نمی‌کنند.


سامانه صوتی بسیار خوبِ رِوِل (Revel)، صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم در 30 جهت مختلف، باز و بسته شدن الکترونیکی درب‌ها و قلب 3 لیتری توربو دوقلو 400 اسب بخاری از تجهیزاتی هستند که در چنته دارد. بااین‌حال، مواردی مثل سامانه دو چرخ محرک (جلو) نشان می‌دهند فورد هنوز که هنوز است دست از افسار لینکلن نکشیده و مشخص نیست آیا کانتیننتال می‌تواند راه خود را میان سدان‌های لوکس بازار پیدا کند یا خیر.

اینفینیتی Q60

در حال فروش
قیمت پایه: 42,000 دلار (تخمینی)

2017 INFINITI Q60 Red Sport 400
سیمای خشن و قلب V6 دو توربو، شخصیتی وحشی و دوست‌داشتنی برای Q60 رغم زده‌اند که توجه هر خودرو دوستی را به خود جلب می‌کند.
پیشرانه 3 لیتری مذکور در بالاترین تریم، 400 اسب بخار قدرت و 350 پوند فوت (474.5 نیوتون‌متر) گشتاور تحویل جعبه‌دنده 7 سرعته خودکار می‌دهد. گزینه‌های دیگر 2 لیتری توربو 4 سیلندر 208 اسب بخاری و گونه 300 اسب بخاری همان بلوک 6 سیلندر است. با بکار افتادن توربوها حسی شبیه به نیسان GT-R در راننده ایجاد می‌شود. سامانه Direct Adaptive Steering rack کمک می‌کند تا هر لحظه، موقعیت دقیق چرخ‌های جلو را روی سطح مسیر حرکت بدانید.


آخرین نسخه سامانه اطلاعات و سرگرمی و فناوری‌های امنیتی اینفینیتی نیز وظیفه دارند راحتی هرچه بیشتری را برای سرنشینان فراهم کنند.

آکیورا MDX

در حال فروش
قیمت پایه: 44,890 دلار

Acura-MDX-2017-01
MDX بازطراحی شده نسبت به مدل قبلی تازه و شاداب می‌نماید. هدف آکیورا بهبود بازدهی مصرف سوخت و تجهیزات استاندارد آن است، لذا مواردی چون ترمز پارک خودکار مجهز به auto-hold، نوربالای خودکار، رادیو ماهواره‌ای و 4 خروجی USB در جای‌جای اتاق را به‌صورت رایگان عرضه می‌کند.


بزرگ‌ترین خبر در مورد مدل 2017، اضافه شدن نسخه اسپورت هایبرید (Sport Hybrid) است که گونه‌ای از مجموعه فنی آکیورا (که با تمرکز بر کارایی بالا توسعه یافته) شامل سامانه چهار چرخ محرک، بلوک 3 لیتری V6، جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه خودکار و سه موتور برقی (2 عدد برای تغذیه محور عقب و یکی جفت ‌شده با جعبه‌دنده) می‌باشد و بر اساس گزارش‌ها در شهر و جاده به ترتیب 9.4 و 9 لیتر بنزین می‌سوزاند.

منبع: automobilemag

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

32 دیدگاه

  1. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    قیمت شورولت بولت خیلی بالاست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل "Amir"
      "Amir"
      سوابق: (448 دیدگاه) ,

      نمیگذرم از اون کسانی که ما رو از این خودروهای محروم کردن ، بخدا نمیگذرم
      قیمتارو ببین انصافا 😧
      خداروشکر که باز ماشین دارم ، ولی این رسمش نیست

      پاسخ
  2. Kamran cooper
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    شخصا از نظر طراحی لینکلن کنتیننتال و جنسیس رو خیلی پسندیدم
    خوشا بر احوال مردمانی که برای خرید چنین لیست های بلند بالایی جلوی چشمشان است وقیمت ها هم نسبت به در آمد هایشان معقول

    پاسخ
    1. Sina
      سوابق: (46 دیدگاه) ,

      دوست عزیز یک سر به سایتای خارجی بزنی میبینی بازم به همینا میگن خیلی گرون
      برادر من که امریکا رفته بود میگفت به ندرت یک ماشین لوکس متوسط پیدا میشه و تقریبا خبری از ماشینای بالای ۷۰ هزار دلار نیست تو لاسوگاسو نگا نکن همه فراری دارن اینجا ایران نیست خریدی با ضرر کم بفروشی تو یکی از کامنتای حارجیا دیدم که میفگت رفته ولوو xc90 با ۵۶ هزار دلار خریده بعد از ۱۴۰۰ مایل کارکرد ازش بالاترین قیمتی که بهش پیشنهاد دادن ۴۵ هزار دلار ازش ورمیدارن اینجا چون ماشینای بالای ۵۰ هزاردلار بازار ندارن کلی با ضرر باید فروختشون اینجا تقریبا پول به ماشین ملتش نمیدن هیچ جایی اینقدر ماشین سال مثل ایران نداره با وجود این که کلی گرون تر میفروشن

      پاسخ
      1. Mahmood
        سوابق: (162 دیدگاه) ,

        به نظر من بهتره در خارج از ایران خودروی دست دوم تمیز کم کارکرد خرید که افت قیمتش رو کرده چون در اونجا همینطوریش هم افت قیمت بالاست حالا چه بسا که خودرو زیاد کار کند این افت به مراتب بیشتر خواهد بود ولی حداقل خوبیش اینه که در اونجا خودروی تمیز کم کارکرد زیاد گیر میاد چون خودروهاشون تا جایی که امکان داره تصادفی نیستند و روغن و بنزین هاشون هم که خیلی با کیفیت تره نسبت به ما و تاثیر منفی روی خودروهاشون نداره و از طرفی در اونجا اکثر مردم خودروهاشون رو تمیز نگه می دارند چرا که هزینه های نگهداری از خودروها بسیار معقول است که من متاسفم برای خودمون! در خارج شما راحت می تونید با تقریبا نصف قیمت یک خودروی لوکس صفر یک خودروی کارکرده ی تمیز کم کارکرد مدل مثلا دو یا سه سال قبل رو بخرید که نه تنها ضرر نکردید بلکه سود هم کردید و چون افت قیمت در اونجا خیلی بالاست به نظر من خرید خودروی گران قیمت دست دوم تمیز از خرید نمونه ی صفر آن معقول تر است.

        پاسخ
  3. H.A
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    فوق قیمت این ماشینا میشه حدود 150 میلیون.
    اگه با همچین قیمتی تو ایران فروخته میشدن خیابونای ایران از هر خیابونی تو دنیا زیبا میشد همین سانتافه با 220 میلیون تومن رو نگاه کنید که تو هر خیابونی حداقل یکیش هست!
    حالا تصور کنید با همین قیمت چه ماشینای لوکسی که تو خیابونا خود نمایی نمیکردن

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1299 دیدگاه) ,

      چیپ . لینکلن و کادیلاک بسیار معرکن

      پاسخ
    2. امیر
      سوابق: (228 دیدگاه) ,

      دوستان جواب بدن چرا با اینکه این همه خودروی ایمن وبا کیفیت بفروش میره وهست وجاده هاهم به نسبت ازما بهتره وفرهنگ رانندگیشون چرا انقد تعداد کشته ها تو آمریکا بالاست الان از2009هرسال بالای 32ال33هزار کشته میده و2015بالای 35هزار کشته دادن وامسال طبق امار یکی از بدترین سالا تو تصادفات بوده چرا امریکا نتونسته ونمیتونه تصادفاتو کاهش بده؟؟؟

      پاسخ
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        بله از سوال شما ممنونیم
        هم اکنون از دوستان امریکایی میخواهیم که به سوال شما پاسخ دهند
        پاسخگوی شماره 1جناب اقای (ali (CHEVY NOVA
        پاسخگوی شماره 2 جناب اقای NIMA

        پاسخ
        1. فرزاد
          سوابق: (30 دیدگاه) ,

          اونقدر. هم بالا نیست
          ی نگاه به جمعیتش بندازی میفهمی

        2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          پاسخگویی به اسم فرزاد نداشتیم

        3. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1299 دیدگاه) ,

          دلیلی نیست که من پاسخ بدم به شما
          میتونید از مطالعات بدست اومده از اینترنت جویای این سوال شید
          نیما هم درگیر خرید کامارو هست وقتی برای این جوابها نداره تا جایی که من میدونم

        4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          متاسفانه پاسخگویان امریکایی ما میلی به جواب شما نداشتن
          جواب را خودتان جویا شوید
          با تشکر از سوال شما ..

      2. جمشید
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        داداش نسبت به جمعیت کل کشور مقایسه کن

        پاسخ
  4. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    پس پورشه ماکان کو ؟؟؟؟
    ائود s5 خیلی عالی بود خیلی با وقار خوش به حال مالکاش ///

    پاسخ
  5. reza
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    لعنت به هرچی قانون مزخرفه
    من با دلار 7000 تومان هم حساب میکنم بازم جور در نمیاد مرسدسslc 350 تومن آئودی A4 به قیمت 300 تومن جنسیس 300 تومن نیسان ارمادا 300تومن آئودی A5 به قیمت 350 تومن ولوو 340 تومن
    به ولله قسم هر کدوم از این ماشین ها اگر وارد بشه راحت رو هر کدوم 200 تومن میکشن.تف تو زندگی هر کسی که نمی زاره مردم یه ماشین خوب سوار شن

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    این قیمتها معادل سانتافه و رافور و اینجور ماشینها تو بازار داخلی هست یکم هم ارزونتره

    پاسخ
  7. hadi
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بچه ها درسته بی ربطه ولی بازدید از این پست زیاده … کسی میدونه چرا از یجایی به بعد دور موتور زیاد میشه گشتاور کم میشه؟

    پاسخ
    1. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (551 دیدگاه) ,

      چون قدرت موتوری که تو دورهای بالا بدست میاد حاصل یه نسبت خاص بین دور بالا و گشتاوره .

      درواقع اسب بخار هم شکل دیگری از گشتاور است که تمایل به افزایش دور موتور داره .

      من فرمول رو فراموش کردم اما توی اینترنت دنبال فرمول قدرت موتور بگردی احتمالا پیداش میکنی.

      پاسخ
    2. احمد
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز
      وقتی ماشین ساکن هست و شروع به حرکت می کنه با افزایش دور موتور سوخت وهوای بیشتری وارد موتور میشه که باعث افزایش قدرت میشه ، این روند همین طور ادامه داره تا این که نسبت ایدآل سوخت به هوا از بین میره و هوایی که به موتور میرسه کمتر از مقدار مورد نیازشه که باعث افت قدرت میشه.
      ( توجه کن که زمان باز وبسته شدن سوپاپهای هوا در اثر افزایش دوره موتور کم میشه و موتور وقت کمتری داره که هوا رو بمکه —– برای جبران از توربو استفاده می کنن البته توربو هم به این محدودیت رو داره اما در دور موتور بالاتر )

      پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (551 دیدگاه) ,

    تو لیست بالا فقط آئودی ال رود و ولوو اس 90 توجهم رو به خودش جلب کرد.

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    فقط ولو سری اس خودت سوار شو. بعد پسر و نوه ات از میراثت لذت می برند.

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      ولوو سری اس نداره. حرف S یعنی سدان و V یعنی واگن یا استیشن. شاسی بلندها هم با حرف XC و کوپه با حرف C.
      سری ها با اعداد ۳۰،۴۰،۵۰،۶۰،۷۰،۸۰،۹۰ شناخته میشن.
      کوپه ها فقط C30 , C70 هستن.

      پاسخ
  10. Radison
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    تمام این ماشینا خوبن ولی من درگیر قیمت جیپ چروکیم…وجدانن اگه تا 50000دلار باشه یه انتخاب معرکه است…

    پاسخ
  11. وحید
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    خودرو های 120 میلیونی تا 175 میلیونی………………..و دیگر هیچ……

    پاسخ
  12. رامکال
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    آفرین به آئودی که دارد میترکونه.

    پاسخ
  13. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    خسته نباشید آقای امین قوام صفری لطفا در قسمت توضیحات مربوط به آئودی A4 آلرود کواترو که ارتفاع اتاق از سطح زمین را عدد 1.3 اینچ معادل 33 سانتی متر نوشته اید اصلاح بفرمایید چرا که 1.3 اینچ تقریبا معدل 3.302 سانتی متر می شود و به راحتی می توان نتیجه گرفت که آن عدد 1.3 فوت باید بوده باشد تا معدل تقریبی 33 سانتی متر در آید ممنون از توجه شما ارادت.

    پاسخ
  14. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    با این که نمیشه به راحتی از کنار آئودی S3 گذشت اما قیمتش واقعا زیادی بالاست به طوری که با این پول خیلی گزینه های بهتر و بزرگتر و با ارزش تر نسبت به مبلغ پرداختی وجود داره ویک هاچ بک با این امکانات( که حتی کم هم نیستند امکاناتش ) با این قیمت حتی در خارج از کشور هم نمی ارزد ولی در عین حال خیلی از خودروهای لیست بالا همچون جیپ گرند چروکی و نیسان آرمادا و کادیلاک XT5 و لینکلن کانتیننتال و آئودی A4 آلرود واقعا قیمتشون مفته و نسبت به مبلغ پرداختی ارزش بالایی دارند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.