چشم انداز

بهترین و بدترین خودروها با سه ردیف صندلی

مهم‌ترین ویژگی خودروهای با سه ردیف صندلی، قابلیت حمل همزمان هفت تا هشت نفر به‌علاوهٔ بار است. این خودروها با داشتن چنین قابلیتی مناسب سفر هستند. لیستی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم از خودروهای مینی‌ون و شاسی‌بلند تشکیل شده است. هرکدام از این کلاس‌ها مزیتی دارند به‌عنوان‌مثال مینی‌ون‌ها صندلی‌های ردیف سوم بهتر و شاسی بلندها فضای بار و دسترسی بهتری دارند. خودروهایی که در این لیست قرارگرفته‌اند از نظر میزان دسترسی و راحتی صندلی‌های ردیف سوم بررسی‌شده‌اند.

Best & worst three-row vehicles
Best & worst three-row vehicles

بهترین خودروها با سه ردیف صندلی

شورولت سابربن
این خودروی غول‌پیکر، ظاهری قدیمی دارد و بر اساس تراک ها طراحی شده است. این خودرو که در اصل یک تراک خانوادگی است برای خانواده‌های پرجمعیتی طراحی شده که در حومه شهر زندگی می‌کنند. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو، سابربن را از سایر شاسی بلندها متمایز می‌کند. این خودرو در عین اینکه می‌تواند ۸ یا ۹ نفر را حمل کند، فضای بار بزرگی هم مهیا کرده است.

2015 Chevrolet Suburban LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Suburban LTZ
داج دورانگو
دورانگو پلت فرم مشترکی با جیپ گرند چروکی دارد و صندلی‌های ردیف سوم هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو فضای مناسبی برای استقرار دو فرد بزرگسال مهیا می‌کنند اما این فضا برای سفرهای طولانی کافی نیست.

2015 Dodge Durango R/T
۲۰۱۵ Dodge Durango R/T
فورد اکسپدیشن
اکسپدیشن در کلاس شاسی بلندهای فول سایز قرار می‌گیرد و رقیب اصلی شورولت سابربن محسوب می‌شود. این خودرو در دو سایز عرضه می‌شود، مدل درازتر که EL نام دارد فضای بار گسترده‌ای دارد و با صندلی‌های تخت ردیف عقب فضای مناسبی را برای ۸ نفر مهیا کرده است.

2015 Ford Expedition Platinum
۲۰۱۵ Ford Expedition Platinum
هوندا اودیسه
اگر صرفاً به دنبال خودرویی خانوادگی با صندلی‌های ردیف سوم مناسب می‌گردید مینی‌ون‌ها بهترین انتخاب از بین کلاس‌های خودرویی هستند. اودیسه با صندلی‌های ردیف دوم و سوم راحت و مجزا فضای مناسبی برای ۸ نفر مهیا می‌کند. این خودرو با فضای بزرگش از هر جهت نیازهای سرنشین‌ها را چه از لحاظ بار و چه از لحاظ جا برای سرنشین‌ها برطرف می‌کند.

2015 Honda Odyssey
۲۰۱۵ Honda Odyssey
لینکلن ناویگیتور
ناویگیتور بر اساس فورد اکسپدیشن طراحی شده است و در مدلی بزرگ‌تر فضای بار بزرگی را پشت صندلی‌های ردیف سوم فراهم کرده است. صندلی‌های تخت ردیف سوم این خودرو واقعاً خوب طراحی‌شده‌اند و به‌اندازهٔ صندلی‌های ردیف دوم راحت هستند.

2015 Lincoln Navigator
۲۰۱۵ Lincoln Navigator
2015 Lincoln Navigator Interior
۲۰۱۵ Lincoln Navigator Interior
مرسدس بنز GL
شاسی‌بلند GL مرسدس بنز در کلاس بیزینس یکی از بهترین خودروهای با صندلی عقب است. موتورهای توربودیزل به‌ندرت در خودروهای با سه ردیف صندلی دیده می‌شود و خانواده‌های پرجمعیت ممنون این موتور قوی و فضای مناسب برای ۷ نفر خواهند بود.

Mercedes-Benz GL-Class 2014
Mercedes-Benz GL-Class 2014
نیسان کوئست
کوئست لوکس‌ترین مینی‌ون موجود در بازار است. اما این خودرو به خاطر دسترسی مناسب به صندلی‌های ردیف سوم، صندلی‌های ردیف دوم را به‌صورت مجزا طراحی کرده که تنها ظرفیت دو نفر را دارد اما در صندلی‌های ردیف سوم، سه نفر به‌راحتی جا می‌شوند. با این حساب ظرفیت اصلی این خودرو ۷ نفر است.

2015 Nissan Quest
۲۰۱۵ Nissan Quest
تویوتا سیه‌نا
مینی‌ون سیه‌نا مثل اودیسه هشت‌نفره است. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو برای سه نفر راحتی قابل قبولی دارند و دسترسی به این صندلی‌ها هم چندان مشکل نیست. صندلی هشتم این خودرو در مرکز ردیف دوم قرار گرفته است، تویوتا در صورت قرار ندادن این صندلی در مرکز، به طرز هوشمندانه‌ای صندلی هشتم را در عقب خودرو قرار داده است.

2015 Toyota Sienna
۲۰۱۵ Toyota Sienna

بدترین خودروهای با سه ردیف صندلی

لندروور رنج‌روور اسپرت
آپشن صندلی‌های ردیف سوم در رنج‌روور اسپرت، آپشن مناسبی برای این خودرو است اما فضای تنگ این صندلی‌ها و دسترسی سخت به آن‌ها مشکل عجیبی است که تنها فضا برای دو کودک را مهیا کرده است.

Land Rover Range Rover Sport 2014
Land Rover Range Rover Sport 2014
کیا سورنتو
صندلی‌های ردیف سوم تا شونده کیا سورنتو تکیه‌گاه صاف، فضای سر محدود و بالشتک‌هایی با ارتفاع کم دارد که باعث می‌شود زانوها در هوا قرار بگیرند با این حساب این صندلی‌ها مناسب کودکان هستند، با حرکت دادن صندلی‌های ردیف دوم به سمت جلو می‌توان فضای بیشتری در قسمت زانو و پاها برای ردیف سوم مهیا کرد اما این کار هم فضایی مناسب برای بزرگسالان فراهم نمی‌کند.

2015 Kia Sorento SX
۲۰۱۵ Kia Sorento SX
منبع: consumerreports

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    داخل این ماشین ها بر خلاف تصور انچنان هم بزرگ نیست.من خودم تا حالا چندین بار سوار تویوتا لندکروز اتاق جدید شدم.ردیف دوم و ردیف سومش به معنیه واقعیه کلمه اصلا جا برای دراز کردن پا نداشت و سرنشین های ردیف های عقب بعد از حدود یک ساعت واقعا احساس خستگی میکنن.بر عکس اکورد خودم که ردیف عقبش عین لیموزینه و این موضوع تو این ماشین های شاسی بلند مخصوصا لندکروز برام عجیبه واقعا.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. ALiHidden

    ۱۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    کلا وقتی بحث سر SUV فول سایز میاد وسط دیگه ن آلمان ن ژاپن هیچکدوم به پای آمریکا نمیرسن

    تخصص آمریکا تو ماشینای تراک و SUV فول سایزه تو اینا اصن بی رقیبه!

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. Jafar

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    من هم تا حالا چند تا از همین ماشین های SUV فول سایز رو روندم و داشتم، ولی هیچ کدومشون فضای کافی برای سرنشین ها رو ندارن!

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا