چشم انداز

ده خودروی عالی که کسی آنها را نمی‌خرد

وقتی یک خودروی عالی و با کیفیت بالا می‌سازید، ممکن است شایسته رسیدن به موفقیت باشد، ولی لزوماً به این مقصود نخواهد رسید. بازار اتومبیل در گذشته و حال، پُر از محصولات خارق‌العاده‌ای بوده است که توسط خریداران با بی‌اعتنایی روبرو شده‌اند. برای آن که درک بهتری از این موضوع ایجاد شود، در ادامه ۱۰ نمونه از بهترین خودروهای امروزی را مرور می‌کنیم که کمتر کسی برای خرید به سراغ آنها می‌رود.

best not buy lede
لازم به ذکر است که این بررسی در بازار آمریکا انجام شده است. هر کدام از این سدان‌ها، کوپه‌ها، مدل‌های اسپرت و واگن‌ها شایسته آمار بهتری در زمینه فروش هستند، ولی به دلایل مختلف، با بی‌مهری مشتریان بازار خودرو مواجه شده‌اند. هرچند گزینه مناسبی برای خرید یک خودروی فوق‌العاده هستند.

ب‌ام‌و سری ۳ واگن اسپورت (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۳۶۸۷ دستگاه)

2014-bmw-328i-xdrive-wagon
BMW 3-series sports wagon
لیست را با یک استیشن واگن شروع می‌کنیم. خودروهای سری ۳ با داشتن مرکز ثقلی پایین‌تر نسبت به یک شاسی‌بلند یا کراس‌اور، از لحاظ هندلینگ با یک سدان اسپورت قابل‌مقایسه هستند و در همین حال، فضای حمل وسایل اضافه‌ای که در خود دارند، آنها را از لحاظ کاربردی‌بودن در مرتبه‌ای بالاتر قرار می‌دهد. خریداران امریکایی حتی وقتی با یک نمونه عالی مانند ب‌ام‌و سری ۳ اسپورت واگن مواجه می‌شوند، راه خود را به سمت مدلی مانند X1 کج می‌کنند؛ خودرویی که سری ۳ واگن را به نسبت ۵ به ۱ در بازار پشت‌سر گذاشته است. ب‌ام‌و خودروهای سری ۳ خود را به دو صورت ارائه می‌کند: مدل ۳۲۸i با پیشرانه بنزینی و مدل ۳۲۸d با پیشرانه دیزلی. هر دوی این مدل‌ها عنوان «ایکس‌درایو» را به دنبال نام خود دارند و تنها به صورت دو دیفرانسیل به فروش می‌رسند. ۳۲۸i از موتور آشنای ب‌ام‌و، یعنی ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با ۲۴۰ اسب‌بخار و ۳۴۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کند و همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (تنها گزینه انتقال قدرت در این مدل)، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۵/۸ ثانیه ثبت می‌کند. این در حالی است که مدل ۳۲۸d از یک موتور توربودیزل با همان حجم استفاده می‌کند که مهم‌ترین مشخصه آن، مصرف سوخت بهتر آن است. برآورد سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا از مصرف سوخت موتور توربودیزل برابر ۷/۵۹ لیتر در شهر و ۵/۴۷ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این واگن در هر زمینه‌ای به جز فروش، یک «بَرنده» به حساب می‌آید.

کادیلاک ATS (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۲۹۸۹۰ دستگاه)

2015 Cadillac ATS Coupe
۲۰۱۵ Cadillac ATS Coupe
تغییرات معمولاً کمتر قابل‌تشخیص هستند و حتی اینکه، سخت بتوان آنها را قبول کرد. این موضوع به‌ویژه در مورد خودروسازی مانند کادیلاک صدق می‌کند. کادیلاک پس از تجدیدنظر کلی در خط تولید گذشته خود و پس از گذراندن یک دوره سردرگمی در مورد هویتش، با مدل‌هایی مانند ATS و CTS در رقابت با ب‌ام‌و ظاهر شد. مدل ATS در دو فرم سدان و کوپه، تعادل و واکنش آنچنان خوبی را در رانندگی به نمایش گذاشت که بیشتر از یک ب‌ام‌و سری ۳ انتظار می‌رفت. با این وجود، ATS یک خودروی بی‌نقص نبود؛ رابط کاربری سیستم CUE بسیار گیج‌کننده بود و فضای صندلی‌های عقب نیز در آن بسیار تنگ احساس می‌شد. علاقه‌مندان ب‌ام‌و سال‌ها هیچ‌گونه مشکلی با ضعف‌های سیستم iDrive و صندلی‌های عقب خفه‌کننده در ب‌ام‌و نداشتند (چیزی که در مدل‌های کنونی مرتفع شده است)، ولی چرا چنین چیزی برای ATS رخ نداده است؟ ATS یک خودروی بسیار متفاوت با کادیلاک‌های گذشته است. ولی آمار فروش آن، چندان با شرایطش مطابقت نمی‌کند؛ شاید مشتریان هنوز نتوانسته‌اند با تغییرات کنار بیایند.

کادیلاک CTS (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۳۱۱۱۵ دستگاه)

2014-cadillac-cts-20t-01
اگر همه‌چیز به شکل منطقی در جای درست خود قرار گرفته باشد، هر خریدار ب‌ام‌و سری ۵ می‌بایست به سراغ مدل جدید کادیلاک CTS برود. بسیاری از مشتریان ب‌ام‌و باید قبل از اقدام به خرید سری به نمایندگی‌های کادیلاک نیز بزنند. CTS تقریباً تمام نیازهای شما را از یک سدان اسپورت برطرف می‌کند. این خودرو به دلیل انجام برنامه کاهش وزن که تا جای ممکن با گرم‌ها را از آن کم کرده، وزن سبکی پیدا کرده است. همچنین سیستم دستیار الکترونیکی فرمان برای یک مدل اسپورت بسیار مناسب است، آپشن دامپرهای سیال مغناطیسی، جادوی بی‌نظیری در شاسی ایجاد می‌کنند و موتور Vsport دو توربوشارژر V-6 قدرتی به اندازه ۴۲۰ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۵۸۳ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. در همین حال، مشتریان صرفه‌جو می‌توان با انتخاب گزینه موتور ۳/۶ لیتری V-6 با تنفس طبیعی و یا حتی موتور کاربردی ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر، انتخاب خود را داشته باشند. البته برخی نیز ممکن است برای آمدن CTS-V با ۶۴۰ اسب‌بخار صبر کنند؛ خودرویی که آماده است رکوردها را بشکند و در واقع یک نسخه چهار در از یک کوروت Z06 است. در هر صورت، با اینکه کادیلاک بیش از محصول دیگری، CTS را در جهت عملکرد بیشتر طراحی کرده است، ولی هنوز هم مشتریان بیشتر به نشان‌های M بر روی کراس‌اورهایی با وزن بالاتر روی خوش نشان داده‌اند.

فورد فلکس (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۲۸۸۲۲ دستگاه)

Ford Flex Limited
Ford Flex Limited
نسبت فروش «اکسپلورر» به «فلکس» تقریباً ۹ به ۱ است که نشان می‌دهد که ذائقه امریکایی‌ها در صنعت اتومبیل چقدر غیرقابل‌پیش‌بینی است. از لحاظ طراحی که بخواهیم فورد فلکس را بررسی کنیم، این مدل یک فورد کانتری سدان ۱۹۶۵ است که با یک جیپ گرند واگونیر و یک رنج‌روور مدرن ترکیب شده است؛‌ نتیجه خودرویی شده که کاملاً از دیگر شاسی‌بلندها متمایز است. کیفیت فلکس در داخل کابین نیز قابل‌لمس است و فضایی آرام و جادار برای سفر ۶ یا ۷ سرنشین فراهم شده است. فلکس برای پیشرانه از یک موتور اکوبوست V-6 با قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار استفاده می‌کند که آن را در بین قدرتمندترین وسایل نقلیه در کلاس خودش قرار می‌دهد. امّا شاید فورد با انتخاب عنوانی نه‌چندان جالب و تبلیغاتی نامتناسب، قدر این خودروی کاربردی‌اش را ندانسته است.

جگوار XJ (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۴۳۲۹ دستگاه)

Jaguar XJ 3.0 AWD
Jaguar XJ 3.0 AWD
به نظر می‌رسد که طراحی عجیب و غریب در میان سدان‌های لوکس بزرگ شیوع پیدا کرده است. آئودی A8 یک دماغه مانند یک دودکش صنعتی پیدا کرده، ب‌ام‌و سری ۷ نیز مبتلا به گواتر شده و لکسس LS که بهتر است حرفش را نزنیم. به همین دلیل است که وقتی یک جگوار XJ را می‌بینیم، آن را تحسین می‌کنیم؛ ظاهر عضلانی جگوار حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در همین حال، ساختار آلومینیومی سبک و اسپورتی را نیز نباید فراموش کرد. البته آمار فروش جگوار هرگز به گرد پای رقبای آلمانی نخواهد رسید. یکی از عوامل این موضوع می‌تواند گذشتن دوران برخی از المان‌های کیفیت برند باشد. با این حال، اگر به قیمت جگوار توجه داشته باشیم که تقریباً ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر از یک مرسدس‌بنز کلاس S است، می‌توان به خرید این خودرو به عنوان یک «معامله مناسب» فکر کرد.

مزدا ۵ (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۱۱۶۱۳ دستگاه)

Mazda 5 Sport
Mazda 5 Sport
شعار «بزرگ‌تر، بهتر است» همیشه برای خرید یک خودروی خانوادگی در آمریکا نقش مهمی ایفا می‌کند. این موضوع، به‌ویژه برای خانواده‌هایی که در میانه‌های بزرگ‌کردن بچه‌های خود هستند، صدق می‌کند. ولی این که مزدا ۵ به اندازه ۱۰ درصد آمار دوج گرند کاروان فروش می‌کند، چندان منطقی نیست؛ چرا که این مدل چندان هم جثه کوچک‌تری ندارد. در هر حال، خانواده‌هایی که حتی فقط دو فرزند دارند نیز به سراغ مینی‌ون‌ها می‌روند و شرایطی را مانند سفر با گروه دوستان فرزندشان درنظر می‌گیرند. یکی از دلایل این که به سراغ مزدا ۵ نمی‌روند، شاید این است که ردیف سوم صندلی‌ها فضای فشرده‌ای دارد و آنها نمی‌خواهند حتی بچه‌های دیگر هم این حس خفه‌کنندگی برایشان ایجاد شود. با این حال، ابعاد جمع‌وجور مزدا باعث می‌شود که مانور با آن در شهر و محوطه پارکینگ بسیار آسان‌تر باشد. مزدا ۵ نسبت به بسیاری از ون‌های با ابعاد معمولی، چابک‌تر است و لذت بیشتری در رانندگی دارد. همچنین مزا با شروع قیمتی برابر ۲۲۰۶۰ دلار، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مینی‌ون‌های حاضر در بازار است.

مزدا ۶ (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۵۳۲۲۴ دستگاه)

2015 Mazda6
۲۰۱۵ Mazda6
نسخه‌های قبلی مزدا ۶ سدان کمتر در بازار شناخته شده بودند که شاید به عنوان یک عضو خجالتی در میان گروه سدان‌های متوسط، لایق چنین شرایطی نیز بودند. ولی شرایط برای مزدا ۶ کنونی متفاوت است؛ طراحی و مهندسی این مدل توسط همان تیم با استعدادی صورت گرفته که مدل بی‌نظیر مزدا ۳ و همین‌طور میاتای جدید را بیرون داده‌اند. مزدا ۶ تقریباً در تمام تست‌های مقایسه‌ای، رقیبانی مانند هوندا آکورد را پشت‌سر گذاشته است. مزدا ۶ با موتور ۱۸۴ اسب‌بخاری‌اش برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۷ ثانیه کامل نیاز دارد و در همین حال، هنوز هم مصرف سوختی برابر ۶/۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از بزرگراه از خود به جای گذاشته است. عکس‌العمل شاسی نیز در مزدا ۶ بسیار مناسب بوده و همین‌طور، مواد به کار رفته در داخل کابین، یک کلاس بالاتر از طراحی را به نمایش می‌گذارند. امّا وضعیت مزدا ۶ در بازار چندان مطلوب نیست و دوران سختی را پشت‌سر می‌گذارد. تنها کافی است آمار فروش ۵۳۲۲۴ دستگاه آن را با ۴۲۸۶۰۶ دستگاه تویوتا کمری در امریکا مقایسه کنید.

مرسدس‌بنز کلاس E واگن (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۲۳۲۷ دستگاه)

2014 Mercedes-Benz E350 4MATIC wagon
۲۰۱۴ Mercedes-Benz E350 4MATIC wagon
دهه ۸۰ میلادی چندان میانه خوبی با استیشن واگن‌های شهری نداشته است. زمانی که بازار با هجومی بی‌رحمانه از طرف مینی‌ون‌ها روبرو شد. با این که تعداد محدودی از مدل‌های کاربردی خودروسازان مختلف توانسته‌اند از آن روزهای تاریک، جان سالم به در ببرند، ولی این مرسدس‌بنز کلاس E واگن کنونی است که تفسیری مدرن از فلسفه خط سقف بلند را ارائه می‌دهد. همانند مدل‌های گذشته‌ی خود، تنها تفاوت کلاس E با همتای سدان در بخش عقبش است. شاید این فرم از بدنه برای یک واگن نیز مناسب‌تر باشد. داشتن یک فضای حمل وسایل اضافی و یک ردیف سوم صندلی، یکی از مزیت‌های انتخاب کلاس E واگن با طراحی زیبای بدنه‌اش است. همچنین اگر قیمت پایه ۵۹۹۲۵ دلاری را برای E350 فورماتیک واگن ۲۰۱۵ را در تریم اسپورت یا لوکس درنظر بگیرید، این قیمت تنها ۴۲۰۰ دلار نسبت به E350 فورماتیک سدان ۲۰۱۵ بیشتر است. همین موضوع باعث می‌شود از اینکه آمار فروش مدل واگن تنها ۳ درصد از فروش کلاس E در سال ۲۰۱۴ بوده، تعجب کنیم.

پورشه کیمن (فروش در ۲۰۱۴ به میزان ۳۴۱۷ دستگاه)

2014 Porsche Cayman
۲۰۱۴ Porsche Cayman
در حالی که پورشه کیمن در بین بهترین مدل‌های صنعت خودرو قرار می‌گیرد، ولی این ۹۱۱ است که به عنوان مدل اسپرت پورشه نظر خریداران را به خود جلب می‌کند. اولین نسل از کیمن شروع خوبی با فروش ۷۰۲۵ دستگاه در سال ۲۰۰۶ و ۶۰۲۷ دستگاه در سال ۲۰۰۷ داشت، ولی از آن پس هرگز نتوانست در یک سال بیشتر از ۳۵۰۰ دستگاه بفروشد. امّا ۹۱۱ در هر کدام از ۲ سال گذشته، بیشتر از ۱۰ هزار دستگاه برای پورشه فروش داشته است. این در حالی است که کیمن واقعاً خودروی بهتری برای رانندگی است و با رنگ و لعابی کمتری، جادوی پورشه را به نمایش می‌گذارد. راز این موضوع در شاسی با موتور میانی است که باعث انعطاف‌پذیری و پایداری طبیعی بیشتر می‌شود. این در حالی است که ۹۱۱ با موتور عقب برای رسیدن به چنین حالتی نیاز به تجهیزات الکترونیکی دارد.

سایون FR-S / سوبارو BRZ (فروش در ۲۰۱۴ به ترتیب به میزان ۱۴۰۶۲ و ۷۵۰۴ دستگاه)

Scion FRS/Subaru BRZ
Scion FRS/Subaru BRZ
حتی نام‌هایی مانند سوبارو و تویوتا نیز از خطرات بازار اتومبیل مصون نیستند. دوقلوهای سایون سایون FR-S و سوبارو BRZ واقعاً نمودار آمار فروش را پایین آورده‌اند. رسانه‌های مرتبط با اتومبیل در دنیا از این دو مدل با عنوان خودروهای مقرون‌به‌صرفه اسپورت نام برده بودند و به نظر می‌رسید که علاقه‌مندان برای خرید FR-S یا BRZ نتوانند مدت زیادی را صبر کنند. ولی نگاهی کلی به آمار فروش اولیه نشان می‌دهد که افت قابل‌توجهی در این زمینه رخ داده است. با درنظر گرفتن اینکه سایون FR-S تنها در ۶ ماه انتهایی سال ۲۰۱۲ میلادی در بازار حاضر بود، ۱۱ هزار و ۴۱۷ دستگاه از این خودرو توسط مشتریان خریداری شد. در سال ۲۰۱۳ که اولین سال کامل حضور این مدل در بازار محسوب می‌شد، ۱۸۳۲۷ دستگاه از آن به فروش رسید. ولی در سال ۲۰۱۴ این میزان به ۱۴۰۶۲ دستگاه کاهش پیدا کرد. همچنین در سه ماهه نخست ۲۰۱۵ میلادی، سایون ۲۴۴۵ دستگاه از مدل FR-S را به فروش رسانده که کاملاً سطحی پایین‌تر نسبت به ۳۴۲۵ دستگاه در سال گذشته در همین بازه زمانی نشان می‌دهد. داستان سوبارو BRZ نیز کمابیش به همین ترتیب، ولی با اعداد نسبتاً پایین‌تر است. این خودرو به تعداد ۴۱۴۴ دستگاه در سال ۲۰۱۲ و ۸۰۸۷ دستگاه در سال ۲۰۱۳ و ۷۵۰۴ دستگاه در سال ۲۰۱۴ به‌فروش رسیده است. همچنین در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ۱۱۵۹ دستگاه BRZ به خانه مشتریان رفته‌اند. این در حالی است که این آمار در همین بازه زمانی در سال گذشته برابر ۲۰۶۶ دستگاه بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. حسين

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. حیف این ماشینا که توی این لیست باشن

    به نظر میاد نمیشه گفت یک ماشین خوب ماشینیه که از رقبا بهتر باشه. یک ماشین خوب علاوه بر برتری نسبی نسبت به رقبا، باید استراتژی فروش و خدمات پس از فروش خوبی هم براش تعریف شده باشه، باید در دراز مدت خودشو نشون داده باشه و توی دل مردم جا شده باشه. ولی بازم بعضی از ماشینا با داشتن همه این ویژگیها در بازار شکست میخورن. نمیدونم چرا!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      فورد فلکس خیلی نازه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Infinite

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (452 ديدگاه)

        موافقم. فلکس واقعا زیباست . خودروی خاص و جالبیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      پورشه کیمن مدل ضعیف تره 911 هست که همه انتظاراتی که از یه پورشه دارید با قیمت خیلی کمتر برآورده می کنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تقریبا میشه گفت همه خودروهایی که معرفی شد خودروهای خوبی هستند، ولی مرسدس و بی ام دبلیو بیشتر به دل آدم میشینه، البته از نظر فنی و تکنولوژی که باید یک مقایسه جامع صورت بگیره ولی از نظر ظاهر این دو تا نمای خیلی قشنگی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمدرضا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    حیفه کادیلاک ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. HamidGh

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (81 ديدگاه)

    واقعا در حق کادیلاک cts و جگوار xj و مزدا 6 کم لطفی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    حیف این ماشینای خوب و عالی که فروششون کمه،کیمن،کلاس E واگن،مزدا 6،سری 3 واگن ،اینا هرکدوم تو کلاس خودشون بهترین هستن،خیلی عجیبه!!!
    شاید دلیل فروش کم سایون FR-S / سوبارو BRZ اینه که مشتریها بیشتر سراغ قل سومشون یعنی GT86 میرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یحیی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همیشه اول کار سخته یه چیزی جا افتاد همه میخرن.کادیلاک وجگوار حیفه با این تعداد فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان از تبریز

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من خیلی جاها شنیدم که مزدا 6 یکی از پر فروش ترین سدان تو امریکاست
    پس اینجا چی نوشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهین

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    نمیدونم مردموشون یه جوری هستن یا خوشی زده زیر دلشون یا انتخاب هاشون انقدر زیاده که اینارو انتخاب نکردن یا کلا مخلوطی از همه ی اینا!
    کلا بازار بی رحمه،دیر بجنبی باختی.

    اون تیکه ای که گفت سری 7 انگار گواتر داره،فکر کنم به حجیم شدن گلگیرها و سپرها اشاره کرده ,وگرنه که… :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      این قسمتش هم جالبه:
      (( لکسس LS که بهتر است حرفش را نزنیم ))
      :D :D :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        بهتره حرفشو نزنیم! :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          شاهین جان ولی از حق نگذریم جگوار xj انصافا در نوع خودش تکه
          من بعد از اس, xj رو خیلی دوست دارم شاید در حد A8 یا حتی بیشتر!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. milad

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    فکر کنم در مورد مزدا 6 اشتباه میکنن..یکی از پرفروشترین سدان هاست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبی(ساروی)

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    مزدا6حدود53000تا فروخته خوبه دیگه .تویوتا داستانش فرق میکنه.درمورد کادیلاک باید بگم که چون تازه وارد هستند هنوز تو دل مردم جا باز نکردن یه خورده زمان میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بهزاد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    یکی از موارد خیلی مهم در فروش خودرو مدت زمان انتظار برای تحویل خودرو هست که مثلا برای مزدا6 این میزان بیشتر از لیدر های بازار هست و همین عامل باعث میشه مشتری ها به سمت خودروی دیگر که سریعتر تحویل داده میشود سوق پیدا کنند.
    مدت انتظار برای تویوتا کمری به طور میانگین 10 روز هست و مزدا 6 بیش از 2 ماه!
    به هر روی برخی از این خودروها سایه سنگین رقبا رو بر سر دارند یا تبلیغ و توزیع نامناسبی داشتند و برخی هم مثل استیشن ها با سلیغه آمریکایی ها جور نیست و ماشین های اسپرت دو در در سایه موج ماسل کار های جدید آمریکایی دچار افول شدند و آمار فروششون دچار سقوط شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فروش کادیلاک ATS و CTS و فورد فلکس دچار افت شدیدی شده اما مزدا 6 در سال 2013 43,637 دستگاه فروخت و سال گذشته 53.224 دستگاه.یعنی 22 درصد افزایش فروش داشته.این یعنی موفقیتی عظیم برای مزدا.اما این مقاله فروش مزدا رو با کمری مقایسه کرده.قطعا خط تولید کمری چند برابر خط تولید مزدا 6 ظرفیت داره.همینطور در مورد کیمن و سری 3 و ای کلاس در مورد فروش سال قبل هیچ صحبتی نشده..این مقایسه خیلی سرسری و ناعادلانست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. E30 توربو هیولا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    خیلی جالب بود.
    وقتی حق انتخاب زیادی داشته باشی خرید اتومبیل میتونه کار فوق العاده لذت بخش و جذابی باشه.
    تو کشور آمریکا معمولاً همه افراد خانواده که بالای ۱۸ سال هستند یک اتومبیل برای خودشون دارند .
    خیلی از خانواده ها که پسر یا دختر نوجوان دارند وقتی اونا بین ۱۶ تا ۱۸ سالگی هستند ماشین خودشون رو به عنوان هدیه به بچه هاشون میدن و خودشون یه ماشین نو و البته بهتر از ماشین قبلی واسه خودشون میگیرند.
    اونجا ماشینهایی که بالای ۶ تا ۸ سال کار کردن عمداً دست جوونتراست و پدر و مادرا اغلب اتومبیلهای روز و گرونتر رو دارند (( بحث اتومبیل کلاسیک جداست ))
    شرایطی که سازنده اتومبیل برای اقساط فروش و خدماتی که پس از فروش به مشتری میده و همچنین تبلیِغاتی که برای مدلهای جدید خودشون انجام میدن بسیار تو فروش اتومبیل تاثیر داره.
    جالب اینه که یه پیکاپ پر فروشترین اتومبیل در آمریکاست و سواری مثل کمری بعد دو تا پیکاپ دیگه تو جایگاه چهارم از نظر میزان فروش قرار داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    باید ASX روهم توش مینوشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. افشار

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا مقاله ای در مورد دامپرهای سیال مغناطیسی منتشر کنید به نظرم تکنولوژی جالبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. فرید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    تا این حد پایییییییین که با سایون مقایسه میشن؟؟؟؟؟ :-D :-D :-D
    الهی…!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدرضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که میگن مزا 6 پر فروشه پسچرا تو این لیست جاداره باید خدمتشون عرض کنم
    فکر میکنم قبول دارید که آکور بهتر از کمری هست وقتی مزا 6 بهتر از آکورد هستش باید فروش مزدا6 بیشتر از کمر باشه ولی حدود یک دهم فروش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      دوست گرامی ظرفیت مزدا و توان تولیدش به همین میزان هست.
      اینطور نیست که مثلا مزدا در سری 6 خود دچار رکود فروش شده یا هواخواه نداره.
      برای ایجاد ظرفیت بیشتر تولید نیاز به ایجاد خطوط تولید جدید هست و این پروسه به سرمایه زیادی احتیاج داره و برای شرکتی در قواره مزدا همین مقدار هم خوب هست و تا زمانی که آهنگ تولید با فروش هر ساله افزایش پیدا میکنه روند رو به رشدی محسوب میشه و کالای ساخته شده دپو نمیشه.
      احسان جان هم به همین موضوع اشاره کردند که نشان دهنده ی بهتر شدن اوضاع دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (804 ديدگاه)

        موافقم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. آبين

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نویسنده لطفا منبع این مقاله رو که سایت car and drivers هستش رو ذکر نمایند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام
    اول اون کادیلاکا که بیش تر از همه میسوزونه . بی ان و بنز هم شاید از شون خوششون نماید
    مزدا 5هم خیلی بد ریخت . فورد هم شاید خوب نیست با اینکه من خارج هستم مدل بالاتر از کدایلاک از این شاسی بلند تر ندیدم اصلا چرا وارد کشور اسلوونی نمکنند . پورشه هم به نظر شون زیاد خوشگل نیست به نظر من خیلی باهاله . خوب کیا برنده شدند نباید توی این لیست باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. رامکال

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    چقدر جالب تعداد آمریکایی ها توی خاک خودشون بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mohsen610

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    باسلام بابا اینارو بیارید ایران مثل صف کالا روش ادم کشته میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرزاد

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هر کدوم رو که نمیخوان بدن ما برونیم.والا از پراید که بهتره. امار فروششون هم که میره بالا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. آقای خاص

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا که باوجود چیز ناز و جالب و فوق العاده ای مثل فوتبال،این مقاله های مسخره رو میخونید و نظر میدید فقط فوتبال فقط آلمان فقط بایرن مونیخ بگو خب(آقای خاص ایران)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. alireza gerami

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نسخه استیشن بی ام و یه چیز مسخره ای هست . بی ام و به کوپه و سدان بودنش خوشگله . من به شخصه طراحی استیشن رو برای ماشین به این نازی رو نمی پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا