چشم انداز

معرفی ارزان‌ترین خودروهای لوکس بازار

«اتومبیل لوکس» می‌تواند معانی متفاوتی در بین افراد مختلف داشته باشد؛ ولی یکی از متداول‌ترین کلماتی که همراه با لوکس به کار می‌رود، «گران‌قیمت» است. که البته حقیقت هم دارد، چون اگر می‌خواهید از امکانات خوب این اتومبیل‌ها لذت ببرید، باید هم کمی سرکیسه را شل کنید. ولی شاید میزان هزینه‌ی شما برای داشتن یک اتومبیل، کمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. در ادامه یک لیست از این خودروها آماده کرده‌ایم که همه امکانات متداول لوکس را دارند و با این حال، از ظاهر خوب و قیمت مناسبی هم برخوردارند.

اینفینیتی Q50

2014 Infinti Q50
۲۰۱۴ Infinti Q50
این خودرو به منظور جایگزین شدن با مدل قابل احترام G37 وارد خط تولید اینفینیتی شده است. حرف Q برای طراحی سدان‌های اینفینیتی استفاده می‌شود. برند اینفینیتی با معرفی Q50 قرار است تا با بزرگان آلمانی رقابت خوبی داشته باشد. طراحی قابل‌توجه، قدرت خروجی مناسب از موتور ۳/۷ لیتری V6 به همراه یک طراحی داخلی مدرن با دو نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، تنها موارد اندکی از امکانات Q50 هستند که می‌توانند برای مشتریان جذابیت ایجاد کنند. مورد بعدی جذاب برای مشتریان، قیمت ۳۷ هزار و ۹۵۵ دلار است که برای داشتن مدل پایه اینفینیتی Q50 می‌توان پرداخت.

لکسوس IS

2014 Lexus IS
۲۰۱۴ Lexus IS
طراحی تهاجمی این مدل، باعث شده تا علاقه‌مندان صنعت خودرو یا خیلی از آن متنفّر باشند و یا با تعصّب، آن را دوست داشته باشند. امکانات لکسوس IS، بیشتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود. شاسی IS کنترل بی‌نظیری را برای راننده به‌وجود می‌آورد و طراحی داخل کابین با استفاده از چرم، محیطی آرامش‌بخش را پدید آورده است. دو نوع موتور در IS پیشنهاد می‌شوند که هر دوی آن‌ها V6 هستند که قدرت‌هایی برابر ۲۰۴ و ۳۰۶ اسب‌بخار دارند. قیمت مدل استاندارد IS 250 از ۳۷۰۱۰ دلار شروع می‌شود؛ ولی اگر می‌خواهید واقعاً دوستان و خانواده‌ی خود را تحت‌تأثیر قرار دهید، می‌توانید از تریم F اس‍پورت استفاده کنید. در نتیجه، یک دسته شمارنده LCD تنظیم‌شونده خواهید داشت که از LFA الهام گرفته شده‌اند. در این بخش، یک قطب‌نمای فیزیکی لغزان وجود دارد که هنگام حرکت بین قسمت‌های مختلف، لغزش خواهد داشت.

جیپ گرند چروکی آورلند

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
جیپ به عنوان یک برند لوکس کمتر شناخته شده است؛ ولی تریم آورلند از گرند چروکی آمده است تا این ذهنیت را تغییر دهد. صندلی‌های چرمی از جنس ناپا با گرم‌کن، گرم‌کن چرخ فرمان، چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی و چراغ‌های HID از جمله امکاناتی هستند که مدل استاندارد جیپ گرند چروکی آورلند حضور دارند. شروع قیمت این مدل با سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴۷۱۹۰ دلار است.

لندروور رنج روور اووک

2014 Range-Rover Evoque
۲۰۱۴ Range-Rover Evoque
رنج روور اووک، طراحی کراس‌آورها را به مرزهای جدیدی رسانده است؛ یک طراحی عالی به دو صورت دو و چهار در عرضه شده است. داخل کابین اووک نیز به صورت زیبا و هنرمندانه ساخته شده است؛ استفاده از پوشش چرمی مناسب در کنار طراحی بی‌نظیر داشبورد، شرایطی دلپذیر را رقم زده است. پیشرانه اووک از فورد و یک موتور توربوی ۲ لیتری اکوبوست است که قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار را فراهم می‌کند. همچنین، این مدل دارای تجهیزات مناسب خارج‌جاده‌ای است و برای سال ۲۰۱۴، با سیستم گیربکس ۹ دنده اتوماتیک عرضه شده که صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت داشته و در عین حال، عملکرد بسیار خوبی دارد. قیمت مدل چهار در اووک از ۴۲۰۴۰ دلار شروع می‌شود. اووک یک خودروی راحت، چه در جاده و چه در خارج از آن، خواهد بود و در همین‌حال، می‌تواند نگاه خیلی‌ها به سمت خود، برگرداند.

مرسدس‌بنز CLA250

2014 Mercedes-Benz CLA250
۲۰۱۴ Mercedes-Benz CLA250
کلاس CLA شاید اولین مدل از خودروهای مرسدس‌بنز باشند که دیفرانسیل جلو در آن استفاده شده است. امّا در همین‌حال، فروش اولیه این مدل نشان داد که چنین تغییری نتوانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند. موتور توربوی ۲ لیتری I-4 با قدرت ۲۰۸ اسب‌بخار ‍پیشرانه چرخ‌های جلو است. در عین‌حال می‌توان به صورت یک آ‍‍پشن از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک مرسدس بنز (۴Matic) نیز استفاده کرد. قیمت CLA250 از ۳۰۸۲۵ دلار آغاز می‌شود که قیمتی مناسب برای اضافه کردن آپشن‌هایی مانند چرم کابین و چراغ‌های HID است. طراحی داخل کابین CLA از کلاس CLS الهام گرفته شده که خودروهای بزرگ‌تر و گران‌قیمت‌تر هستند. با توجه به اینکه تجربه رانندگی کلاس CLA مرسدس‌بنز به‌ندرت برای هرکسی پیش می‌آید، CLA250 نمی‌تواند شروع بدی باشد.

آئودی A3

2014 Audi A3
۲۰۱۴ Audi A3
آئودی A3 می‌تواند بزگترین رقیب CLA باشد و اگر نمی‌خواهید که یک کوپه چهار در بخرید، باید گفت که آئودی A3 گزینه مناسب‌تری است. آئودی A3 سدان دارای قیمت پایه‌ای برابر با ۳۰ هزار و ۷۹۵ دلار است و امکاناتی مانند طراحی چرم در کابین، چراغ‌های HID و اتصال بلوتوث به صورت استاندارد در آن عرضه می‌شوند. برای داشتن موتور توربوی ۲ لیتری I-4 با قدرت ۲۲۰ اسب‌بخار و سیستم دیفرانسیل تمام چرخ آئودی کواترو، باید کمی بیشتر خرج کنید؛ ولی در نظر داشته باشید که خودروی A3 با طراحی فوق‌العاده‌اش می‌تواند نگاه هر کسی را به خود جلب کند.

کرایسلر ۳۰۰

2014 Chrysler 300
۲۰۱۴ Chrysler 300
با طراحی برجسته و کابین بی‌نقصِ خود، کرایسلر ۳۰۰ می‌تواند یک خودروی مناسب برای «آقای رئیس» باشد؛ و با استفاده از تجهیزات مناسب، حتماً چنین خواهد بود. پیشرانه کرایسلر ۳۰۰ یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 است که ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت دارد که با سیستم گیربکس ۸ دنده راحت و اتوماتیک همراه است. این خودرو، به‌صورت استاندارد در داخل کابین از چرم ناپا استفاده می‌کند و صندلی‌های جلویش مجهز به گرم‌کن هستند و همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸/۴ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی همراه با بلوتوث است. قیمت مدل ‍پایه کرایسلر ۳۰۰، ۳۱۵۴۰ دلار است که یک خودروی متین و باوقار به مشتری تحویل داده می‌شود. در عین‌حال، می‌توانید از ویژگی‌های در دسترسی مانند سیستم کنترل حرکت انطباقی، سیستم راهبری و سیستم صوتی پرمیوم Beats by Dre، به عنوان آپشن استفاده کنید.

کیا اپتیما SX لیمیتد

2014 kia optima
۲۰۱۴ kia optima
بسیاری از خریداران خودروهای لوکس، قبل از هر چیزی به سراغ برندهای مخصوص این دسته از خودروها می‌روند و معمولاً یک سدان با سایز متوسط که به انواع امکانات مجهّز شده است را درنظر نمی‌گیرند. کیا اپتیما یک خودروی سایز متوسط با طراحی مناسب است که درتریم SX لیمیتد، دارای لیست بلند بالایی از امکانات غافلگیرکننده است. قیمت این مدل از ۳۶ هزار و ۱۰۰ دلار شروع می‌شود که در آن امکاناتی چون چراغ‌های HID، چراغ‌های مه‌شکن LED، پوشش چرم ناپا برای صندلی‌ها، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم اطلاعات و سرگرمی UVO eServices و سیستم صوتی پرمیوم اینفینیتی با هشت اسپیکر، به صورت استاندارد عرضه می‌شود. SXL برای پیشرانه از موتور توربوی قدرتمند ۲ لیتری با چهار سیلندر و ۲۷۴ اسب‌بخار استفاده می‌کند.

ولوو S60

2014 Volvo S60
۲۰۱۴ Volvo S60
ولوو S60 حرکتی کاملاً خزنده به سمت کلاس خودروهای کامپکت داشت و اکنون یک عضو واقعی از این کلاس است. طراحی مدرن و فوق‌العاده این سدان سوئدی، تنها در نگاه اول، شما را با خود درگیر می‌کند. مدل پایه S60 با دیفرانسیل جلو دارای قیمت اولیه‌ای برابر با ۳۳ هزار و ۳۱۵ دلار است که پیشرانه آن یک موتور توربوی ۵ سیلندر با ۲۵۰ اسب‌بخار است. طراحی داخل کابین از جنس کتان، پوشش چرمی چرخ فرمان و کنترل هوای اتوماتیک از جمله امکاناتی هستند که به صورت استاندارد در این خودرو ارائه می‌شوند. همچنین، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ و امکانات پیشرفته ایمنی نظیر سیستم هشدار برخورد با ترمز اتوماتیک، تشخیص نقطه کور و سیستم کنترل حرکت انطباقی، در دسترس قرار دارند.

بیوک رگال توربو

2014 Buick Regal Turbo
۲۰۱۴ Buick Regal Turbo
مانند ولوو S60، بیوک رگال نیز در دنیای اتومبیل‌های لوکس، نامی برای خود دست و پا کرده است. با طراحی زیبا و کامل، بیوک رگال توربو به خاطر شرایط راحت و در عین حال اسپرتی که با توجه به هزینه کمتر نسبت به مدل‌های سری ۳ یا کلاس C، برای راننده پدید می‌آورد، در این لیست از اتومبیل‌های لوکس قرار گرفته است. در رگال توربو، قدرت ۲۵۹ اسب‌بخار از موتور توربوی ۲ لیتری I-4 تولید می‌شود و به صورت استاندارد، همراه با سیستم دیفرانسیل جلو و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک است. برای مدل ۲۰۱۴، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در دسترس است و سیستم اطلاعات و سرگرمی بیوک، Intellilink، به صورت استاندارد ارائه می‌شود. قیمت بیوک رگال توربو از ۳۲ هزار و ۴۸۵ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. ARMAN

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اپتیما لوکسه؟؟؟؟؟ پس آزرا و کادنزا چی؟؟؟
    من که اپتیما سوار شدم خیلی خشک بود و از نطر آپشن کاملا مشخصه که آزرا سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. nima

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ارمان جان اون اپتیمایی که سوار شدی این مدل نبوده
      این مدل اصلا وارد ایران نشده و نخواهد شد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. SPEAK

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا که گفتی الان ماشینای ارزونی بودن از نظر خودت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. مجید

    ۱۴ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بابا دنا برو نگاه کن حال کن تازه قیمت دیدنی تر است برای سمند چراغ عوض شده 40 میلیون میگیرن تازه میگویند ارزان است از بنز 500 خیلی ارزانتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهرام

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برادری که میگی اون مدل کیا هیچوقت به ایران وارد نشده، من اونو دویست بار تو خیابون دیدم،تازه اونم تو جاهای پایین شهر!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا