چشم اندازهفته نامه

معرفی ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک

عمدتاً در فصل زمستان یخ و برف دو پوشش غالب جاده‌ها در بسیاری از کشورها است. هرچند استفاده از لاستیک‌های زمستانی بهترین راه‌حل برای افزایش کشش و پایداری خودرو در زمستان است اما کاملاً واضح است که مجهز بودن خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز می‌تواند بسیار به سهولت رانندگی در برف و یخ کمک کند؛ اما نیازی نیست برای داشتن این سیستم پول زیادی خرج کنید چراکه هم‌اکنون خودروهای چهارچرخ محرکی با قیمت پایین هم در بازار وجود دارند. بنابراین در این لیست ۱۰ خودروی جدیدی را معرفی کرده‌ایم که ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرکی هستند که می‌توان امروزه خریداری کرد. قیمت‌های ذکرشده نیز متعلق به ارزان‌ترین تیپ از هر یک از خودروها است که سیستم AWD را ارائه می‌کنند.

سوبارو ایمپرزا سدان قیمت ۱۹,۲۱۵ دلار

subaru-impreza-sedan

سوبارو بیشتر به ساخت خودروهای چهارچرخ محرک مشهور است (البته به‌جز مدل اسپرت BRZ) بنابراین تعجبی ندارد که محصولات این برند ژاپنی را سه بار در این لیست ببینیم. ایمپرزا ارزان‌ترین مدل در بین این سه خودرو است. به‌تازگی نسل جدید ایمپرزا معرفی شده و در دو نسخۀ سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه شده است. نسل جدید این ماشین روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و تا حد زیادی متحول شده است. ارزان‌ترین تیپ ایمپرزا، نسخهٔ سدان گیربکس دستی آن است اما مطمئناً بسیاری از خریداران علاقه به نسخهٔ اتوماتیک آن دارند؛ بنابراین می‌توان با پرداخت ۲۰,۲۱۵ دلار یک سوبارو ایمپرزا سدان با گیربکس CVT خریداری کرد. همچنین اگر خواهان نسخهٔ هاچ‌بک این ماشین هستید تنها با ۵۰۰ دلار بیشتر از نسخهٔ معادل سدان می‌توانید یک دستگاه آن‌را خریداری کنید.

جیپ رنگید قیمت ۲۰,۹۹۰ دلار

jeep-renegade-2015-02

جیپ با رنگید برای اولین بار به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد درحالی‌که این خودرو هنوز هم تا حد زیادی توانایی‌های یک جیپ را دارد. همچنین جیپ برای رنگید دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت را ارائه کرده است. در نسخهٔ تریل‌هاوک (و قابل سفارش در دیگر تیپ‌ها) جیپ یک سیستم AWD ضریب پایین را ارائه می‌کند که مناسب برای آفرود است؛ اما حتی بدون این سیستم، تیپ‌های دیگر رنگید با سیستم AWD معمولی نیز خودرویی مقرون‌به‌صرفه و توانا هستند. رنگید در نسخهٔ ۴×۴ با ۲۰ سانتیمتر فاصله از سطح زمین و لاستیک‌های چسبنده، خودرویی مناسبی جهت به رانندگی راحت در زمستان محسوب می‌شود.

جیپ پاتریوت قیمت ۲۱,۰۳۵ دلار

jeep-patriot

هرچند جیپ پاتریوت به‌زودی با نسل جدید کامپس جایگزین خواهد شد اما این خودرو هنوز هم کراس‌اووری جمع‌وجور، مقرون‌به‌صرفه و توانا است. جنبه‌های مثبت پاترویت این است که ۲۰.۵ سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته، برای رانندگی در آب‌وهوای زمستانی مناسب است و با دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت ارائه می‌شود؛ اما در جنبه‌های منفی، پاتریوت خودرویی قدیمی و فاقد بسیاری از تکنولوژی‌هایی است که می‌توان در کراس‌اوورهای کامپکت رقیب پیدا کرد. همچنین پاتریوت خودروی نسبتاً تشنه‌ای است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در بزرگراه ۸.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

میتسوبیشی لنسر قیمت ۲۱,۱۳۰ دلار

mitsubishi-lancer

هرچند میتسوبیشی قصد دارد در ماه آگوست تولید میتسوبیشی لنسر را متوقف کند اما هنوز هم می‌توان این خودرو را خریداری کرد و تا آن زمان لنسر یکی از ارزان‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک دنیا است. همچنین نسخهٔ اسپرت اولوشن این خودرو نیز بسیار مشهور بوده و مجهز به سامانهٔ AWD است ولی این سیستم را در نسخه‌های معمولی لنسر هم می‌توان مشاهده کرد. نسخهٔ معمولی این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی است که تنها ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. البته میتسوبیشی لنسر در حال حاضر خودرویی قدیمی محسوب می‌شود ولی این هنوز هم راهی منحصربه‌فرد برای داشتن کشش بیشتر در زمستان است.

مزدا CX-3 قیمت ۲۲,۱۱۰ دلار

mazda-cx3-2016-04

یکی دیگر از کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت این لیست مزدا CX-3 است که بر اساس مزدا ۲ ساخته شده است. هرچند CX-3 خودرویی زیبا و با رانندگی لذت‌بخش‌تر از سطح استاندارد دیگر محصولات مزدا است اما اتاق آن بسیار تنگ است. ازاین‌رو، CX-3 فضای بار کمتری از مزدا ۳ هاچ‌بک دارد؛ اما بااین‌وجود این ماشین گزینهٔ مقرون‌به‌صرفه‌ای برای آب‌وهوای زمستانی است. در تمامی تیپ‌های این کراس‌اوور ساب‌کامپکت ژاپنی تنها یک پیشرانه قابل سفارش است. این موتور از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هوندا HR-V قیمت ۲۲,۳۶۵ دلار

honda-hr-v-2015-03

هوندا نیز با مدل HR-V پا به کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت گذاشته است اما این خودرو فاقد استایل خاص یا رانندگی هیجان‌انگیز است و بیشتر بر کارایی بالا تمرکز داشته است به‌گونه‌ای که HR-V صندوق باری به حجم ۶۵۶ لیتر دارد. صندوقی که برای چنین ماشین کوچکی بسیار بزرگ است؛ اما هرچند می‌توان نسخهٔ دیفرانسیل جلوی این خودرو را با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی خریداری کرد اما برای داشتن سامانهٔ چهارچرخ محرک باید نمونهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با گیربکس CVT را خریداری کرد. مصرف سوخت HR-V هم مانند فضای بار آن قابل‌توجه است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر ۸.۷ لیتر در شهر و ۷.۵ لیتر سوخت در بزرگراه مصرف می‌کند.

سوبارو XV قیمت ۲۲,۵۷۰ دلار

subaru-xv-2012-06

XV بر اساس نسل قبلی ایمپرزا ساخته شده اما این خودرو به‌طور خاص برای رفتن به مسیرهای سخت و ناهموار طراحی شده است. XV با سیستم چهارچرخ محرک که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌ها ارائه می‌شود و ۲۲ سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین (در مقایسه با ارتفاع ۱۳ سانتیمتری ایمپرزا از سطح زمین)، بیشتر مناسب حرکت در مسیرهای گل‌ولای و برفی است.

سوبارو لگاسی قیمت ۲۲,۸۱۵ دلار

subaru-legacy-2015-03

لگاسی یکی از چند سدان متوسطی است که سیستم چهارچرخ محرک را ارائه می‌کند و به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه‌ترین آنها است که مجهز به چنین سیستمی است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوور اوت‌بک ساخته شده (که با قیمت ۲۶ هزار دلاری‌اش گران‌تر از آنی است که بتوانیم آن‌را در این لیست قرار دهیم) و ازلحاظ قدرت و اندازه یک گام بالاتر از ایمپرزا قرار می‌گیرد. این سدان متوسط ژاپنی در تیپ پایه مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت است که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به‌صورت استاندارد به گیربکس CVT مجهز است. البته سوبارو یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۳.۶ لیتری تخت شش سیلندر را هم برای لگاسی ارائه می‌کند که ۲۵۶ اسب بخار قدرت دارد اما این موتور به‌طور قابل‌توجهی مصرف سوخت بالاتری دارد.

جیپ کامپس قیمت ۲۲,۹۳۵ دلار

jeep-compass-2014-01

این نسل جدید جیپ کامپس که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس رونمایی شد نیست بلکه نسل قبلی آن است که پلت‌فرم مشترکی با پاتریوت که در بالا معرفی شد دارد. هرچند کامپس جدید به‌زودی وارد بازار می‌شود اما در حال حاضر هنوز هم می‌توان نسل قبلی این کراس‌اوور را با قیمت پایین‌تری خریداری کرد. کامپس قدیمی در تریم اسپرت مجهز به سیستم چهارچرخ محرک بوده و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد اما بااین‌حال ما ترجیح می‌دهیم که برای عرضهٔ کامپس جدید صبر کنیم.

نیسان جوک قیمت ۲۳,۰۴۰ دلار

nissan-juke-2015-04

جوک با طراحی جالب و درعین‌حال عجیب خود، پیش از اینکه محبوبیت و فروش بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت منفجر شود وارد بازار شد. بااین‌حال جوک بعد از شش سال هنوز هم خودرویی عالی است که می‌توان آن‌را در نسخه‌های استاندارد، نیسمو و یا حتی نمونهٔ اسپرت‌تر نیسمو RS خریداری کرد. اگرچه برای این کراس‌اوور کوچک یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی بسیار عالی در دسترس است اما نسخهٔ چهارچرخ محرک آن تنها با گیربکس CVT در کنار یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. البته جوک فضای داخلی چندان جاداری ندارد به‌گونه‌ای که صندوق بار آن فقط ۳۰۰ لیتر حجم داشته و به دلیل شیب‌دار بودن سقف، فضای سرِ سرنشینان عقبی هم محدود است؛ اما جوک خودروی جذابی به نظر می‌رسد که رانندگی خوبی دارد و سیستم AWD را با قیمت مناسبی ارائه می‌کند. همچنین نیسان فاصلهٔ جوک از سطح زمین را ۱۶.۷ سانتیمتر اعلام کرده که ارتفاع مناسبی برای عبور از مسیرهای برفی است.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    جیپ کامپسم آرزوست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Parker

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    تو این قسمت سوبارو پادشاه مطلقه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    کاش سوبارو هم نمایندگی درست و حسابی داشت ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      سیف خودرو فقط بلده مردم رو بچاپه دریغ از قبمت عادلانه و خدمات پس از فروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. کارال

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مزدا خیلی خوشگله ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    اینجا ایران است!!!!!!
    تنها گزینه پاترول های مدل پایین است!!!!!!!
    در ضمن گزینه سدان هم موجود نیست!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. بنتلی (مکلارن)

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    سوبارو واااقعا عااالیه…انجین معروف…سیستم چهارچرخ متحرک معروف و قدرتمند همراه با توانایی بالای خارج از جاده ای …دوام زیاد و قابلیت اطمینان بالا…ایمنی بسیار بالا…قسمت جالبش اینجاس ک بی سر و صدا کارشو انجام میده…اگه یه وقت موقعیتش پیش بیاد اولین خودرو باکیفیت خارجی ک میخرم ایمپرزا هس…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Nissan...japan

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    زنده باد سوبارو انتظار نداشتم سدان هایی که عکسشو دیدم چنین قیمتی داشته باشن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. TSHDN

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    بین اینا فقط جیپ کامپس و سوبارو لگاسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کاپیتان

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    وقت ماشینهای بازار امریکا را لیست کردند بنظر من لیست کاملی نیست و خیلی از ماشینهای اروپای غایبند خصوصا ماشینهای چینی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (143 ديدگاه)

    داستر هم باید تو این لیست میبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      این خودرو های نامبرده در این مطلب دارای دیفرانسیل مرکزی هستند که نیروی موتور را به چرخ های عقب و جلو توزیع میکنه و حتی در جاده های آسفالت هم با سرعت بالا میتوان با 4 چرخ راند. داستر و بیشتر کراس اور های بازار تنها دارای محور انتقال از دیفرانسیل جلو به چرخ های عقب برای استفاده در سرعت های زیر 30 تا 40 کیلومتر در ساعت و در جاده های لغزنده مثل برف و یا گل هستند. یعنی محور عقب با بالا رفتن سرعت از مدار خارج میشود. به عبارت دیگر نمیتوان از داستر 100 میلیونی توقع لندکروز یا آئودی کواترو رو داشته باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehran

        ۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (178 ديدگاه)

        حرفت کاملا غلطه داستر سه حالت ست جلو،جفت، قفل دیفرانسیل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (15 ديدگاه)

          بهتر است به جای تبلیغات شرکتی به دفترچه راهنمای داستر مراجعه کنید و محدودیت های استفاده از 4 چرخ را ببینید. من دفترچه فارسی این خودرو را ندیده ام ولی از اینترنت واژه Renault DUSTER
          Driver’s handbook را سرچ کنید و در بخش مربوطه ملاحضه فرمایید که محدودیت سرعت را راندن بیش از یک دقیقه در سرعت 60 تا 80 کیلومتربر ساعت ، و نا همسان بودن قطر چرخ های عقب و جلو ذکر کرده یعنی علیرغم اینکه راننده در 4WD سوییچ کرده ولی خودرو به حالت دو چرخ متحرک برمیگردد. این به معنی این است که خودرو دیفرانسیل مرکزی ندارد والبته از این خودرو انتظار هم نمیرود که داشته باشد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. faramarz

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    باریکلا سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جیپ رنگید و سوبارو لگاسی مورد علاقه منن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohsen.b

    ۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سوبارو هیچگونه ادعایی نداشته و همیشه مث یه شاگرد خوب بهترین نمره رو گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوزوکی چی شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بردیا

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من عاشق سوباروxvهستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. JaMsHiD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (723 ديدگاه)

    سوبارو شرکت خوب بدون حاشیه با موتور های معروف بوکسور و سیستم تمام چرخ محرک
    رالی رو با ماشین خانوادگی تجربه کنید
    فقط با سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. JaMsHiD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (723 ديدگاه)

    سوبارو شرکت خوب بدون حاشیه با موتور های معروف باکسر و سیستم تمام چرخ محرک
    رالی رو با ماشین خانوادگی تجربه کنید
    فقط با سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا