چشم انداز

ده استیشن واگن رویایی

امروزه با هجوم خودروهایی در کلاسهای جدید و توجه بیشتر خریداران به خودروهای کراس اوور، از رونق بازار استیشن‌های کلاسیک خانوادگی کاسته شده است. دیگر خودروسازان برای هر مدل سدان خود، یک معادل استیشن تولید نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که این خودروها حتی بین سازندگان هم جذبه سابق را ندارند.

با این وجود هنوز در اروپا استیشن واگن‌های بسیار خوبی تولید می‌شوند. خودروهایی که فراتر از یک استیشن معمولی برای مصارف روزانه خانوادگی هستند. همین استثناها باعث می‌شوند که همچنان خون در رگهای این کلاس جریان داشته باشد. هرچند قیمت بالای آن‌ها و تجهیزات کامل و مهندسی بیش از حد آن‌ها هم، خطر را از آن‌ها دور نمی‌کند و ممکن است روزی تولید چنین خودروهایی واقعاً بازاری نداشته باشد.

در ادامه به سراغ ده خودروی استیشن توانمند و رؤیایی می‌رویم. خودروهایی با قوای نیرومند و ترکیبی لوکس و مجهز که فراتر از انتظار و نیاز خریدار این کلاس می‌باشند.

آئودی RS 6 آوانت

این مدل اسپرت آئودی، پدر خانواده را در موضع قدرت قرار می‌دهد. زیرا بیانگر اعتماد به نفس و اطمینان واقعی است. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو با کمک توربوشارژرهای دوقلو می‌تواند ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود وزنی بیش از ۲ تن، شتاب صفر تا صد آن تنها ۳.۹ ثانیه می‌باشد.

 Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

آئودی RS 4 آوانت

برادر کوچک‌تر RS 6 هم خودروی بدی نیست. هرچند توانایی‌های برادر بزرگ‌تر را ندارد اما برای استفاده روزانه شاید انتخاب بهتری هم باشد. در زیر کاپوت آن یک موتور قدیمی‌تر وجود دارد که با وجود ۸ سیلندر و حجم ۴.۲ لیتر بدون کمک توربوشارژر، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۴.۷ ثانیه است و به دلیل وزن کمتر نسبت به برادرش، در پیچ‌ها و مسیرهای کوهستانی، چالاک‌تر عمل می‌کند.

 Audi RS4 Avant
Audi RS4 Avant

آلپینا B5 BITURBO تورینگ

از آنجا که BMW هنوز خودروی M5 را تولید می‌کند، آلپینا هم نسخه ویژه‌ای از مدل تورینگ آن را می‌سازد که به صورت دیفرانسیل عقب و با موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۵۴۰ اسبی و ۷۳۰ نیوتن متری در حد آئودی RS 6 قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴.۳ ثانیه است و فرق آن با آئودی این است که سرعتان به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود نشده و می‌توان با آن تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت، سرعت گرفت.

 Alpina B5 BITURBO Touring
Alpina B5 BITURBO Touring

آلپینا B3 بی‌توربو

برادر کوچک‌تر B5 قادر است به سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتور شش سیلندر آن با توربوشارژر دوقلو می‌تواند ۴۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا xDrive نیز اختیاری است. شتاب صفر تا صد آن هم با توجه به وزن کمتر نسبت به برادر بزرگ‌تر، تنها ۴.۱ ثانیه است.

 Alpina B3 BITURBO Touring
Alpina B3 BITURBO Touring

جگوار XFR-S Sportbrake

این یک خودروی پرزرق‌وبرق لوکس است که از یک موتور V8 سوپرشارژر دار ۵.۰ لیتری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در حالی که نعره بلندی از آن به گوش می‌رسد، شتاب صفر تا صدی ۴.۸ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

 Jaguar XFR-S Sportbrake
Jaguar XFR-S Sportbrake

مرسدس بنز E 63 AMG-S Estate 4MATIC

به قلمرو خودروهای اسپرت مرسدس AMG خوش آمدید. این مدل از کلاس E با پیشرانه معروف ۸ سیلندر AMG و انتقال نیرو به چهار چرخ ۴MATIC یک گزینه کم‌نظیر است. موتور آن با کمک توربوهای دوقلو، ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن ۳.۷ ثانیه است که سریع‌تر از پورشه پانامرا توربو S و یا فراری FF می‌باشد.

Mercedes-Benz E 63 AMG-S Estate 4MATIC
Mercedes-Benz E 63 AMG-S Estate 4MATIC

مرسدس بنز CLS 63 AMG-S شوتینگ‌برک

این خودرو بازگشتی به گذشته در سبک طراحی محسوب می‌شود اما می‌توان آن را واجد خصوصیاتی جذاب دانست از جمله اینکه سقف شیب‌دار آن، جلوه‌ای اسپرت تر بدان بخشیده است. موتور این خودرو با نسخه‌ای که در بالا شرح دادیم یکسان است. جالب اینکه انتقال قدرت به همه چرخ‌ها و شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای این دو هم یکسان است. در عوض این خودرو لوکس‌تر از برادر کلاس E خود است.

 Mercedes-Benz CLS 63 AMG-S Shooting Brake
Mercedes-Benz CLS 63 AMG-S Shooting Brake

مرسدس بنز C 63 S T-Modell

این خودرو دیگر با نام C 63 AMG Estate شناخته نمی‌شود. البته سریع‌تر از نسل قبلی هم شده و مخصوصاً مدل S آن با موتور V8 به حجم ۴.۰ لیتر و توربوشارژر که قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودروی زیبا و ظریف دیفرانسیل عقب تنها در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 Mercedes-AMG C 63 S T-Modell
Mercedes-AMG C 63 S T-Modell

مرسدس بنز CLA 45 AMG شوتینگ برک

این خودرو در واقع کوچک‌ترین عضو خانواده استیشن‌های مرسدس می‌باشد. یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر و با صدای کم، نیرو دهنده آن است. قدرت این موتور ۳۶۰ اسب بخار می‌باشد و با وجود اندازه جمع و جور در حد آئودی RS 4 و بهتر از جگوار XFR-S عمل می‌کند. با وجود قیمت مناسب می‌توان این خودرو را حتی بهتر از سایر گزینه‌ها دانست.

 Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake

ولوو V60 T6 R

در میان غول‌های آلمانی، حضور این ولووی شش سیلندر با توربوشارژر دوقلوی مارپیچی، کمی غیرمنتظره است. توان این خودرو بیش از ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور آن بیش از ۴۸۰ نیوتن متر نیست. بنابراین شتاب صفر تا صدی در حد ۵.۴ ثانیه دارد که نسبت به سایر گزینه‌های مطرح شده، همانند لاک‌پشت می‌ماند. در عوض ویژگی‌های خوبی در مورد حمل بار و فضا دارد و احتمالاً با موتورهای توربوشارژر و سوپرشارژر درایو E می‌تواند در آینده بهتر از این هم ظاهر شود.

Volvo V60 T6 R Design 2015
Volvo V60 T6 R Design 2015

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad..F12

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انتخاب من از بین مرسدس و آئودی خواهد بود

    واقعاً شتاب 3.7 ثانیه 3.9 ثانیه و حتی 4 یا 4.5 ثانیه برای یه همچین غول های سنگین وزنی یه چیز فوق العاده عجیب حساب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مرسدس یه چیز دیگه س. رقبا نفسشون جلوش میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    CLS استیشن از نزدیک خیلی خوشکله من یدونه 550 ش رو دیدم

    ولی آدم میمونه تو کار خریدارش که پیش خودش چی فکر کرده که تو ایران همچین ماشینی رو خریده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیکان جوانان

    ۹ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (205 ديدگاه)

    چراغای بنز ای واقعا محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا