چشم انداز

ده استیشن واگن رویایی

امروزه با هجوم خودروهایی در کلاسهای جدید و توجه بیشتر خریداران به خودروهای کراس اوور، از رونق بازار استیشن‌های کلاسیک خانوادگی کاسته شده است. دیگر خودروسازان برای هر مدل سدان خود، یک معادل استیشن تولید نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که این خودروها حتی بین سازندگان هم جذبه سابق را ندارند.

با این وجود هنوز در اروپا استیشن واگن‌های بسیار خوبی تولید می‌شوند. خودروهایی که فراتر از یک استیشن معمولی برای مصارف روزانه خانوادگی هستند. همین استثناها باعث می‌شوند که همچنان خون در رگهای این کلاس جریان داشته باشد. هرچند قیمت بالای آن‌ها و تجهیزات کامل و مهندسی بیش از حد آن‌ها هم، خطر را از آن‌ها دور نمی‌کند و ممکن است روزی تولید چنین خودروهایی واقعاً بازاری نداشته باشد.

در ادامه به سراغ ده خودروی استیشن توانمند و رؤیایی می‌رویم. خودروهایی با قوای نیرومند و ترکیبی لوکس و مجهز که فراتر از انتظار و نیاز خریدار این کلاس می‌باشند.

آئودی RS 6 آوانت

این مدل اسپرت آئودی، پدر خانواده را در موضع قدرت قرار می‌دهد. زیرا بیانگر اعتماد به نفس و اطمینان واقعی است. پیشرانه هشت سیلندر این خودرو با کمک توربوشارژرهای دوقلو می‌تواند ۵۶۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با وجود وزنی بیش از ۲ تن، شتاب صفر تا صد آن تنها ۳.۹ ثانیه می‌باشد.

 Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant

آئودی RS 4 آوانت

برادر کوچک‌تر RS 6 هم خودروی بدی نیست. هرچند توانایی‌های برادر بزرگ‌تر را ندارد اما برای استفاده روزانه شاید انتخاب بهتری هم باشد. در زیر کاپوت آن یک موتور قدیمی‌تر وجود دارد که با وجود ۸ سیلندر و حجم ۴.۲ لیتر بدون کمک توربوشارژر، ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۴.۷ ثانیه است و به دلیل وزن کمتر نسبت به برادرش، در پیچ‌ها و مسیرهای کوهستانی، چالاک‌تر عمل می‌کند.

 Audi RS4 Avant
Audi RS4 Avant

آلپینا B5 BITURBO تورینگ

از آنجا که BMW هنوز خودروی M5 را تولید می‌کند، آلپینا هم نسخه ویژه‌ای از مدل تورینگ آن را می‌سازد که به صورت دیفرانسیل عقب و با موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری ۵۴۰ اسبی و ۷۳۰ نیوتن متری در حد آئودی RS 6 قرار می‌گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴.۳ ثانیه است و فرق آن با آئودی این است که سرعتان به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود نشده و می‌توان با آن تا ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت، سرعت گرفت.

 Alpina B5 BITURBO Touring
Alpina B5 BITURBO Touring

آلپینا B3 بی‌توربو

برادر کوچک‌تر B5 قادر است به سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتور شش سیلندر آن با توربوشارژر دوقلو می‌تواند ۴۱۰ اسب بخار نیرو و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ یا xDrive نیز اختیاری است. شتاب صفر تا صد آن هم با توجه به وزن کمتر نسبت به برادر بزرگ‌تر، تنها ۴.۱ ثانیه است.

 Alpina B3 BITURBO Touring
Alpina B3 BITURBO Touring

جگوار XFR-S Sportbrake

این یک خودروی پرزرق‌وبرق لوکس است که از یک موتور V8 سوپرشارژر دار ۵.۰ لیتری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در حالی که نعره بلندی از آن به گوش می‌رسد، شتاب صفر تا صدی ۴.۸ ثانیه‌ای و نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

 Jaguar XFR-S Sportbrake
Jaguar XFR-S Sportbrake

مرسدس بنز E 63 AMG-S Estate 4MATIC

به قلمرو خودروهای اسپرت مرسدس AMG خوش آمدید. این مدل از کلاس E با پیشرانه معروف ۸ سیلندر AMG و انتقال نیرو به چهار چرخ ۴MATIC یک گزینه کم‌نظیر است. موتور آن با کمک توربوهای دوقلو، ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن ۳.۷ ثانیه است که سریع‌تر از پورشه پانامرا توربو S و یا فراری FF می‌باشد.

Mercedes-Benz E 63 AMG-S Estate 4MATIC
Mercedes-Benz E 63 AMG-S Estate 4MATIC

مرسدس بنز CLS 63 AMG-S شوتینگ‌برک

این خودرو بازگشتی به گذشته در سبک طراحی محسوب می‌شود اما می‌توان آن را واجد خصوصیاتی جذاب دانست از جمله اینکه سقف شیب‌دار آن، جلوه‌ای اسپرت تر بدان بخشیده است. موتور این خودرو با نسخه‌ای که در بالا شرح دادیم یکسان است. جالب اینکه انتقال قدرت به همه چرخ‌ها و شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای این دو هم یکسان است. در عوض این خودرو لوکس‌تر از برادر کلاس E خود است.

 Mercedes-Benz CLS 63 AMG-S Shooting Brake
Mercedes-Benz CLS 63 AMG-S Shooting Brake

مرسدس بنز C 63 S T-Modell

این خودرو دیگر با نام C 63 AMG Estate شناخته نمی‌شود. البته سریع‌تر از نسل قبلی هم شده و مخصوصاً مدل S آن با موتور V8 به حجم ۴.۰ لیتر و توربوشارژر که قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودروی زیبا و ظریف دیفرانسیل عقب تنها در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

 Mercedes-AMG C 63 S T-Modell
Mercedes-AMG C 63 S T-Modell

مرسدس بنز CLA 45 AMG شوتینگ برک

این خودرو در واقع کوچک‌ترین عضو خانواده استیشن‌های مرسدس می‌باشد. یک موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر و با صدای کم، نیرو دهنده آن است. قدرت این موتور ۳۶۰ اسب بخار می‌باشد و با وجود اندازه جمع و جور در حد آئودی RS 4 و بهتر از جگوار XFR-S عمل می‌کند. با وجود قیمت مناسب می‌توان این خودرو را حتی بهتر از سایر گزینه‌ها دانست.

 Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Shooting Brake

ولوو V60 T6 R

در میان غول‌های آلمانی، حضور این ولووی شش سیلندر با توربوشارژر دوقلوی مارپیچی، کمی غیرمنتظره است. توان این خودرو بیش از ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور آن بیش از ۴۸۰ نیوتن متر نیست. بنابراین شتاب صفر تا صدی در حد ۵.۴ ثانیه دارد که نسبت به سایر گزینه‌های مطرح شده، همانند لاک‌پشت می‌ماند. در عوض ویژگی‌های خوبی در مورد حمل بار و فضا دارد و احتمالاً با موتورهای توربوشارژر و سوپرشارژر درایو E می‌تواند در آینده بهتر از این هم ظاهر شود.

Volvo V60 T6 R Design 2015
Volvo V60 T6 R Design 2015

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. armin

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    به نظر من اینجا cls63یه چیز دیگه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      باسمه ای تعالی…
      امروز مطلبی به فارسی بازنویسی کردم شامل اینکه آونتادور sv در سنت آگاتا دیده شده و تصاویر جاسوسی اش هم لو رفته….!
      این مطلب ترجمه شده و به سردبیر محترم ارسال شد.
      و به امید خدا به زودی
      بر روی سایت قرا خواهد گرفت!
      شاد باشین عزیزانم…
      در پناه دادار مزدا ، نیک فرجام باشی ای آریایی…
      محمد حسین تهرانی مقدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Zonda R

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        محمد حسین عزیز
        ممنون
        امیدوارم بزودی مطلب زیباتو ببینم
        مستدام باشی دوستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ferrari fan

        ۲۹ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        امروز ظهر خبرشو (aventador sv) دیدم اینگیلیسی بود ممنون شدم اگه ترجمش کردید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیرحسین

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        زیر کامنت اول . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Ahmad..F12

        ۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        ممد جان مرسی :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hooman

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      واگن استیشن فقط دوج مگنوم
      کاش دوباره تولید بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فرکانس

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      E 63 AMG انتخاب منه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. BOMB

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا استیشن cls مسخرست. البته بی پرده گفتم. ولی بقیه خوبن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. parseh net30

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (283 ديدگاه)

      جگوار ک کلا ی چیز دیوانه کنندست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    عکسی که برای مرسدس بنز E 63 AMG-S Estate 4MATIC گذاشتید متعلق به مدل cls است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. ممنون از دقت نظر شما. تصویر مورد نظر هم اصلاح گردید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. اسی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بچه ها لطف نظرر بدین من خودم بنز
    بنز لایک
    بی ام و دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (226 ديدگاه)

    آلپینا B5 BITURBO تورینگ = لایک
    مرسدس بنز CLS 63 AMG-S شوتینگ‌برک = دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. انزو

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    اصلا از استیشن خوشم نمیاد.یاد نعش کش میفتم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      انزو اینجوری نگو . مطمئنم سوار شی نظرت عوض میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فریا

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    کادیلاک CTS-V Wagon فراموش شــده …!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود بر فریای عزیز .

      من فکر کنم استیشن واگن های اروپا مد نظرشون بوده .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فریا

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      سلام میلاد جان . مثل اینکه همینطوره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        الان دقیقا چرا گلف ار نیست؟؟؟؟
        نکنه اون بده؟؟؟
        نمیدونم کی این مطلبو نوشته البته دستش هم درد نکنه.
        ولی کاملا واضح بوده که پدر کشتگی با گلف داره!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۳۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          جای گلف خالی بود.منظورم جای گلف ار هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. M Power///

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    سلام. چرا bmw های حاظر در لیست همه کیت آلپینا داشتن. مگه نسخه های استاندارد و m جذاب و زیبا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو ایران استیشن زیاد هوا خواه نداره ولی من کلا مرسدس رو می پسندم.
    راستی چرا یک عده دیگه سوار ماشینهای با حال سوار شوند و ما اینجا فقط نظر بدهیمً.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیرحسین

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    آئودی RS6 به نظرم از همشون سرتره…
    این ماشین فوق العاده کلا ماشین مورد علاقه من هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MOHSEN

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    همش مرسدس بنز بود بعد آیودی بی ام دبلیو هم که کار آلپاین بود
    فقط مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    دست هر کسی که این مطلب رو نوشته درد نکنه .

    من استیشن هارو بیشتر از سدان ها میپسندم . روانیه استیشن هستم

    من در اینجا مرسدس بنز E 63 AMG S رو انتخاب میکنم .

    من دوست دارم فضای ماشین جادار باشه .

    اما همشون خوبن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    راستی پدال شما عکسی از مرسدس بنز E 63 AMG نذاشتی .

    اون عکس E کلاس هم متعلق به CLS است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Arash66

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (433 ديدگاه)

    صحبت از استیشن باشه آئودی حرف اول رو میزنه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شلبى

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    نمیدنم چرا ولى هیچوقت از ماشین استیشن خوشم نیومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمدMOHAMMAD

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    خودروهای استیشن یکی از با اصالت ترین انواع خودرو ها هستند که در دنیا طرفداران زیادی دارند و بخاطر کارایی و زیبایی همیشه طرفداران زیادی داشته اند و هیچ جایگزینی هم برایشان وجود ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدMOHAMMAD

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اگر ولوو از این لیست حذف میشد عنوان آن میشد لیست خودروهای استیشن لوکس آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدMOHAMMAD

      ۲۹ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (232 ديدگاه)

      ببخشید ولوو و جگوار منظورم بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمدMOHAMMAD

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اگر سایت پدال لیستی از کلیه خودروهای استیشن را در دو سه فصل میگذاشت خیلی خوب بود چون که خودروهای استیشن زیادی با قیمت های مناسب در دنیا تولید میشود که بسیار جالب و دیدنی هستند و این متن فقط مربوط به خودروهای استیشن لوکس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. پارسا

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خوشم می آید هر جا حرف ماشین باشه صنعت خودرو سازی آلمان با اختلاف زیاد اول و پرچمش همیشه بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      داداش ماشین های ژاپنی و امریکایی هم خوبن .

      خیلی دوست داشتم که برند درجه یک جهان ( لکسس هم ) در این گروه محصول

      داشت . رقابت هر بیشتر شرکت کننده داشته باشه ، جذابتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    فقطCLS63 SHTING BREALوCLA45 AMGالبته جگوار هم خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نظرسنجی
    E63 AMG=لایک
    AUDI RS6=دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . البته شتاب ائودی بهتره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHSEN

        ۳۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (48 ديدگاه)

        از مرسدس بنز ها که بالاتر نبود ولی شتابش از بقیه به جز مرسدس ها خوب بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. علی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فقط بنز همه حسرت این شرکت را میخورند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سپهر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    بنز که واقعا 20 بود البته ائودی هم خیلی عالی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شایان

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    دست نویسنده درد نکنه واقعا زیبا بودن ای بابا بازم که پرچم بالاست یه مرد میخوایم باهامون مبارزه کنه(شوخی) فقط دوتا نبودن! از آئودی بگیر تا بنز و بی ام و لامصب تنوع هم بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mazaher

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام ماشینهای المانی عشق است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. 4MATIC

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    سپهر یعنی چی که 20بود مگه الان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سپهر

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چرا.نه منظورم اینه که تو مطلب بین ماشینای دیگه 20 بود شایدباید مینوشنم است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. bse7en

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    ماشین فقط سدان و کوپه
    اینا چی میگن آخه!×!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ائودی وبنز زیباوعالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ماسل کار

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    درود
    همشون بی برو برگرد عالین وی audi rs6 avant یه چیز دیگس
    ______________________
    البته اونایی که ویدئو ها و بازی tdu2 بازی کردن میدونن من چی میگم
    Just Muscle Cars

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tadano

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      پس پاسات چی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. داریوش

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    لیست قیمت خودرو ها رو نگاه میکردم خیلی از خودرو های لوکس قیمتشون رفته بالا بعضی هاشون نه مثلا زی فور همون قیمت هست اما سی ال اس 500 300 تومن گرمتر شده!!! جریان چیه؟ ال 500 3 ملیارد از کجا اومده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا