چشم انداز

ده برند قابل‌اطمینان از دید یک فروشنده خودرو

هر کدام از برندهای اتومبیل در بازار خودش بهترین محسوب می‌شود. از «تعقیب بی‌رحمانه کامل‌بودن» در لکسس تا «نهایت یک ماشین برای رانندگی» که اشتیاق عملکرد بالاتر را برای ب‌ام‌و نشان می‌دهد، همه‌ خودروسازان به ما می‌گویند که همگی می‌خواهند بهترین تجربه مالکیت درازمدت را در اختیار ما قرار دهند. ولی سؤال اینجاست که این موضوع چقدر حقیقت دارد. استیون لانگ (Steven Lang) کسی است که مدت‌ها به عنوان فروشنده خودرو فعالیت کرده، یک متصدی حراج بوده و ۱۶ سال نیز مالک موقت یک حراج اتومبیل بوده است. وی در طول این مدت، به خوبی از میزان وفادار ماندن برندها به این هدف خود آگاه شده است.

Most Reliable Cars
Most Reliable Cars
آنچه در ادامه می‌آید، نه نتیجه تجربیات یک مرد، بلکه نتیجه مطالعه‌ای است که وی با همکاری نیک لاریویر (Nick Lariviere) با استفاده از حدود ۷۰۰ هزار نمونه از سراسر کشور امریکا انجام داده است؛ مطالعه ۲/۵ سال طول کشیده است. تمام این وسایل نقلیه به صورت جداگانه توسط افراد مجرب برای تشخیص مشکلات مکانیکی و ساختاری بررسی شده‌اند.

بسیاری از تحقیقات مهم در این زمینه، بیشتر بر روی کیفیت اولیه در طول ۹۰ روز نخست یا کیفیت دراز‌مدت (عنوانی نه‌چندان صحیح که تحلیلگر‌های صنعتی به کار می‌برند) در طول ۳ تا ۵ سال مالکیت خودرو تمرکز می‌کنند. در نتیجه، تعداد زیادی از وسایل نقلیه با داشتن وضعیت خوب در این بررسی‌ها، به مشتریان پیشنهاد می‌شود. این در حالی است که وقتی اندکی بیشتر از عمر آنها می‌گذرد، پول‌های زیادی را باید خرج آنها کرد. مطابق نتایج تحقیقی که «استیون لانگ» از دید یک فروشنده خودرو انجام داده، ۱۰ برند برتر در این زمینه، در ادامه مرور می‌شوند:

۱۰) مرسدس‌بنز
مرسدس‌بنز از یک مدل قدیمی برای ارائه محصولات محبوبش بهره می‌برد؛ یک مجموعه از مدل‌های خودرو که از سیستم‌های پیشرانه و انتقال قدرت مشترک استفاده می‌کنند. همین‌طور یک کیفیت فوق‌العاده که انتظار مشتری را برای حفظ شرایط در درازمدت برآورده می‌کند. در همین حال، ذکر این نکته در اینجا لازم است که مرسد‌س‌بنز از نظر کیفیت درازمدت با رقیب بعدی حاضر در این لیست، یعنی سایون، فاصله بسیار کمی دارد.

mercedes
۹) سایون
یک سایون متوسط قیمتی در حدود نصف یک مرسد‌س‌بنز دارد و همین حال، در کمال تعجب، از نظر قابلیت‌اطمینان در درازمدت، از سطحی نزدیک به آن برخوردار است. اگر این بررسی یک چیز را مشخص کرده باشد، این است که پرداخت هزنیه بیشتر لزوماً به معنای دریافت کیفیت بیشتر، به‌خصوص در زمینه کیفیت‌ طولانی‌مدت نیست.

Scion
۸) میتسوبیشی
وجود میتسوبیش در این لیست، شاید تعجب بسیاری را ایجاد کند. با این حال، میتسوبیشی از مدل‌های قبلی خود سود می‌برد که در ۱۰ سال گذشته ارائه کرده است؛ خودروهایی که در آنها خبری از تجهیزات الکترونیکی و تکنولوژی‌های مدرن دیگر برندها که امتحان خود را هنوز به‌درستی پس نداده‌اند نیست. به‌خصوص مدل‌های چهار سیلندر میتسوبیشی از نظر قابلیت‌اطمینان در درازمدت، وضعیت بسیار مناسبی دارند.

Mitsubishi
۷) آکورا
مدل‌های چهار سیلندری مانند آکورا RSX و آکورا TSX به این شاخه از هوندا کمک کرده‌اند تا این برند در بین بالاترین سطح کیفیت درازمدت در این بررسی قرار گیرد. این در حالی است که کیفیت پایین گیربکس‌های مدل‌های V-6 در اواخر دهه ۹۰ میلادی و اوایل سال‌های ۲۰۰۰ باعث شده تا رتبه‌بندی آکورا و همین‌طور هوندا در سطح پایین‌تری قرار گیرد.

Acura
۶) شورولت
خودروهای شورولت معمولاً قابلیت‌اطمینان متوسطی دارند؛ ولی در این میان، این تراک‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ شورولت هستند که امتحان خود را به‌خوبی‌ پس داده‌اند. مدل‌هایی مانند «پریزم» که بر اساس کرولا ساخته شده و شورولت کوروت از جمله بهترین محصولات شورولت در زمینه قابلیت‌اطمینان در درازمدت هستند.

Chevrolet
۵) اینفینیتی
۶ مدل از ۱۰ مدل سطح بالای اینفینیتی در ۱۵ درصد بالای بهترین کیفیت خودروها در این بررسی جای گرفته‌اند. اینفینیتی QX4 که یک شاسی‌بلند بر اساس نیسان پت‌فایندر است، همانند G37 و M35، مدت‌های زیادی را بدون مشکل سپری کرده است.

Infiniti
۴) هوندا
تمام خط تولید هوندا عملکرد بسیار خوبی از خود در زمینه قابلیت‌اطمینان در درازمدت نشان می‌دهند. در این میان، تنها دو مورد را باید به عنوان استثنا درنظر گرفت؛ آکوردهای V-6 و ادیسه‌ها. بازه زمانی بین ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ میلادی برای ادیسه و آکورد با یک گیربکس نامناسب همراه بوده است و همین موضوع باعث شده تا هوندا از سطوح نخست قابل‌اطمینان‌ترین برندها در این مطالعه فاصله بگیرد. این در حالی است که مدل‌های چهار سیلندر آکورد، همچنان در بین بهترین‌ها در این زمینه قرار دارند.

Honda
۳) جی‌ام‌سی
بار دیگر باید در اینجا اشاره کرده که این تراک‌های فول‌سایز و شاسی‌بلندها هستند که موجب تفاوت برندهای امریکایی در این لیست شده‌اند. همین نمایش موفق برای خودروسازی مانند «فورد» نیز صادق است. برای جی‌ام‌سی، این سیه‌را تراک، سابربن شاسی‌بلند و ساوانا ون فول‌سایز هستند که باعث این تمایز شده‌اند.

GMC
۲) لکسس
لکسس در بین ۱۰ خودروی برتر در این مطالعه، دارای ۳ نماینده است. لکسس LX بالاتر از مدل خواهر خود، یعنی تویوتا لندکروزر در جایگاه نخست قرار گرفته است. همچنین لکسس تنها برند حاضر در این لیست است که برای هر کدام از مدل‌هایی که می‌فروشد، قابلیت‌اطمینان درازمدت بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد.

2015-Lexus-CT
۱) تویوتا
بخشی از حکمرانی تویوتا در این زمینه به دو مدل برجسته این کمپانی، یعنی کرولا و کمری برمی‌گردد؛ مدل‌هایی که تقریباً نیمی از فروش تویوتا را به خود اختصاص می‌دهند. در حالی که لکسس در بین ۱۰ مدل خودروی برتر ۳ نماینده دارد، تویوتا دارای ۴ نماینده است؛ لندکروزر، فور رانر، سکویتا و آوالون. این مدل‌ها در کنار تویوتا و کمری در بین ۳ درصد بالای قابل‌اطمینان‌ترین خودروها قرار می‌گیرند.

Toyota Camry
منبع: یاهو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    هر جا حرف از اطمینان و کیفیت در مورد خودرو به میان میاید خودروی ژاپنی حرف اول را میزند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      ژاپن همیشه بهترین بوده و هست و خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Frankenstein

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      پرچم ژاپن بدجور بالاست………….

      نمیدونم چرا مزدا و نیسان تو لیست نیستن!!!
      البته خوب حضور اینفینیتی میتونه نبود نیسان رو یه جورایی توجیح کنه…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mostafa&S

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      به این امید لیستو اومدم پایین که بی ام و پورشو ببینم عجیبه که نیستن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        نه مصطفی جان، خیلی عجیب نیست

        ببین، bmw و مخصوصا پورشه ماشینای با عملکرد بالا هستن (این حرفم برای پورشه بیشتر صدق میکنه)
        اینا ماشینایی ان که نگه داری از اونا به مراتب پر هزینه تره، خریدار قطعا میدونه که وقتی داره میره پورشه میگیره باید بیشتر ازش مراقبت کنه تا از یه تویوتا

        خب برای bmw هم برای طیف وسیعی از محصولاتش، دلایل بالا صدق میکنن

        حالا به تویوتا و لکسس میرسیم، تویوتا بیشتر محصولاتش اقتصادی هستن، یه شرکتایی مث تویوتا، جی ام و… باید محصولاتی تولید کنن که عمر مفید زیادی داشته باشن تا بتونن برای قشر متوسط و ضعیف هم مثل باقی اقشار مناسب باشن،
        حالا همین موضوع رضایت مشتری ها رو در مورد لکسس توجیه میکنه، چون بیشتر محصولات لکسس، نسخه های بهبود یافته ی محصولات تویوتا هستن

        در کل تویوتا و لکسس کنار هم، ترکیب خیلی خوبی هستن

        ارادت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (4500 ديدگاه)

          تبریک میگم به طرفداران طویوطا و لکصوص

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mostafa&S

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (318 ديدگاه)

          ممنون داداش صادق
          استفاده کردم
          ارادت داداشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (459 ديدگاه)

        تو یه تستی که جی دی پاور گرفته بود در کیفیت مواد اولیه پورشه اول بود جگوار دوم. بی ام و هم رتبه بالایی مخصوصا نسبت به بعضی از حاضران در این لیست داشت. اما هیچ کدام در این لیست نیستند. عجیبه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          نه دیگه جی تی آر جان، عجیب نیست. مواد اولیه با کیفیت خیلی مهمه و تاثیر زیادی در دوام و عملکرد ماشین داره اما نه به این معنی که دوام ب ام و رو به تویوتا برسونه. یه مثال میزنم: مثلا لنت ترمز فراری بسیار با کیفیت و با دوامه اما در فراری نمیتونه مدت زیادی کار کنه. در کل در این تستها نباید انتظار زیادی از ماشینای اسپرت داشته باشیم

          اما بنز…!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (33 ديدگاه)

          دوست عزیز حرف شما درسته ولی از جنبه دیگری به این موضوع نگاه شده. اون که شما میفرمایید عملکرد بالا و کارایی خیلی خوب و نیز احساس خوب یا لوکسی هست که دیدن یا لمس اون قطعه حالا میخواد داشبورد باشه یا چرم صندلی یا عملکرد قطعات فنی منتقل میکنه. ولی از سوی دیگه چیزی که اینجا مورد توجه بوده دوام و خراب نشدن و دردسر درست نکردن در دراز مدت بوده که اینها با مورد قبلی فرق داره. حالا اگر خودرویی هم قسمت اول و هم قسمت دوم را داشت که عالی. وگرنه برای قشر عادی جامعه مورد دوم مهمتره در تصمیم گیری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. امیر

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (56 ديدگاه)

      برعکس هر جا حرف از اطمینان و کیفیت در مورد خودرو به میان میاید خودروی آمریکایی حرف اول را میزند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. David

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به به ! بازم یه سند دیگه واسه اون دوستانی که آلمان آلمان میگن !!! بفرما ! چه میکنن این تویوتا و لکسس ! آفرین به ژاپن که پول کیفیت و امنیت و امکانات و راحتی و تکنولوژی رو میگیره نه پول ِ قرتی بازی رو ;) راستی آلمانیا ! ب ام و تون کجاست ؟! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. اولا که قرتی بازی رو کسی در میاره که فرهنگ سوار شدن به ماشین رو نداره، گرون و ارزون بودنش هم فرقی نداره… دوما ب ام و یک ماشین اسپرته و ماشین اسپرت هم استحلاک داره، خریدارش هم اینو میدنه و در ازای هزینه ای که میکنه لذت میبره. مثل پورشه، مثل خیلیهای دیگه.
      من نمیدونم ب ام و کجاست، اما میدونم یکی از ستاره های پر نور در کهکشان خودروسازیه.

      سوما، این نظر شماس که کیفیت و عملکرد و تکنولوژی بالا معنیش قرتی بازیه. ما بهش میگیم: “لذت خالص رانندگی”

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (4500 ديدگاه)

        شتابان هراسان به انتهای باغ بیا…
        یه ب ام و اونجا پارکه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (572 ديدگاه)

        معذرت میخوام اما ب ام و اونقدرا هم اسپرت نیستا! یه جور میگین ب ام و اسپرته که اگه کسی ندونه فکر میکنه دارین در مودرد پورشه یا فراری یا… صحبت میکنین. ب ام و در رده بنز و لکسس و آئودی هست با یه کمی روح و چاشنی اسپرتی‌تر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود.
          اشتباه اکثر افراد همینه. درسته که ب ام و به اندازه پورشه اسپرت نیست اما میشه گفت یک اسپرت سازه که ویژگیهای لوکس داره.
          ببینید، ب ام و در سال 2000 شاسی بلند تولید کرد اما شاسی بلند اسپرت!!!! چیزی که کمتر کسی در دهه نود میلادی میتونست تصور کنه. ب ام و اولین کمپانی ای بود که ویژگیهای یک اتومبیل سدان رو با ویژگیهای یک اتومبیل اسپرت تلفیق کرد و موفق شد. اولین کمپانی ای بود که در سدان فول سایز خودش ویژگیهای اسپرت قرار داد. کمپانی ای که شاسی بلند رو اسپرت کنه، بعد بیاد شاسی بلند کوپه هم تولید کنه، کمپانی ای که به خاطر تولید M3 به شهرت زیادی رسید، کمپانی ای که سدان فول سایز لوکسش رو با دینامیک رانندگی بالا تولید کنه، یک اسپرت ساز قدره!!
          در واقع شما بر عکس گفتید، ب ام و چاشنی اسپرت نداره، یک اسپرته که چاشنی لوکس داره. و البته چاشنی لوکسش زیاده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          اگر نسبت اسپرت بودن به راحت بودن رو در پورشه برابر 80 به 20 بگیریم، به نظر من این نسبت برای ب ام و 60 به 40 و برای بنز 40 به 60 و برای آئودی 50/50 هستش. بله، ب ام و کاملا با بنز و آئودی رقابت داره، اونم رقابت نزدیک، اما اسپرت تره.
          همین الان یه مقاله راجع به وضعیت ب م و در تقابل اسپرت بودن و لوکس بودن خوندم!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فرید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      واقعا راست میگی…پول قرتی بازی :-D :-D
      دیوید جان حالا بی م دبلیو شد اسپرت…جاهایی که مقام نمیاره لوکس نیست اسپرته…جاهایی که مقام میاره لوکسه…ببین اینا هر بهونه ای رو از تک و پهلوشنو درمیارند…از این به بعد یادمون باشه بی ام دبلیو رو با بوگاتی مقایسه کنیم :-D :-D :-D
      من نمیدونم خجالت نمیکشن اینا که این حرف های بچه گانه رو میزنند…بابا بسه دیگه خوب بی ام دبلیو نیست نمرد که جاش مرسدس هست ۱۰ ام هستش :-D :- :-D ….خرجش خیلی کم بوده بخاطر این بود :-D :-D :-D :-D
      شورولت هم که مورد اطمینان شده مردم کوروتشون باهاش فقط میرند سر کوچه ماست میخرند میان :-D :-D :-D :-D :-D
      کلا محیط خنده داری داره پدال با وجود این متعصبین :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        فرید جان داشتیم داداش گلم؟بازی بازی با شورولت(دم شیر) هم بازی؟ ;)
        دیگه نشد دیگه فرید جان شورولت رو به سخره نگیر!
        ولی دور از شوخی هم بنز و دوست داریم هم ب ام و رو و هم لکسس رو.
        بابا این قدر برا هم کری نخونید!به قول داداش شاهین عزیز ارزش نداره به خاطر چهار تا تیکه آهن این کارو بکنیم!

        بگذریم خودت چطوری فرید جان؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          نه باربد جان من غلط بکنم که بخوام با دم شیر بازی کنم عزیز دل…
          اون حرفم در جواب یه […] بود که میگفت عملکرد بی ام دبلیو بالاست به خاطر این تو این لیست نیست…منم گفتم حتما طرف با کاماروش میره سر کوچه فقط ماست بخوه دیگه….دلیل از تک و پهلوشون در میارند این متعصبین…حالا بهونه اشون جور شد که چرا تو جی دی پاور رو بقیه جاها نیستند چون (عملکردشون بالاست!!!!!!) :-D :- :-D :-D
          ما مخلص شما هستیم باربد جان…شما خوب باشی ما هم خوبیم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          باربد جان چطوری؟ خوبی داداش؟ کامارو کارش درسته و ما هم کاریش نداریم. اما این فرید بد جوری تیکه میندازه…!
          فرید متنو یه بار دیگه بخون تا مطمئن بشی کامارو توی کم استحلاکا نیست: «این تراک‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ شورولت هستند که امتحان خود را به‌خوبی‌ پس داده‌اند.» (تازه کامارو توی لیست باشه هم ربطی به ب ام و نداره)
          بهونه نیست فرید،بهونه نیست، از رو منطق دارم حرف میزنم. از بالا تا پایین، کامنتهای منو بخونی متوجه میشی که از یک ماشین اسپرت لوکس با عملکرد بالا مثل پورشه و ب ام و نباید انتظار کم هزینه بودن رو داشت، این حرف منطقیه، نه بهونه تراشی. هر جوابی هم الان بدی، مطمئنم توی بقیه کامنتهام توی همین پست جوابشو دادم.
          یه اسپرت مثل ب ام و رو هم هیچ وقت با بوگاتی مقایسه نمیکنن. میدونستی اینو؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          بابا حسین حالت خوبه؟؟؟؟من به تو کاری ندارم که…یه متعصب دیگه این حرف رو زده برو بالا بخون میبینی…تیکه چیه چرا جو میدی الکی…
          بنز چی؟؟؟مگه بنز تو این لیست نیست؟؟؟مگه خودروی لوکس نیست…مدل ای ام جی هم که داره…اونا عملکردشون بالا نیست؟؟؟فقط پورشه و بی ام دبلیو عملکردشون بالاست؟؟؟؟؟
          لکسس مدل LX مگه نشد مورد اعتمادترین توی لکسس؟؟؟؟؟با LX چیکار میکنند؟؟؟؟به نظرت کارایی که با LX میکنند بنز و بی ام دبلیو و برند های دیگه توی این لیست میتونند تو خوابشون بکنند؟؟؟؟؟؟؟اینا بهانه هست دیگه…دارین بهانه تراشی میکنین…حالا خدارو شکر بنز تو این لیست بود وگرنه بنز رو هم جزو ماشین هایی با عملکرد بالاست…شما فقط دنبال بهونه هستین…همیشه همین بوده ها همییییشه.
          اصلا من با کی دارم بحث میکنم؟؟؟یه متعصب…بیخیال داداش…فعلا که میبینی نه بی ام دبلیو نه پورشه تو این لیستن مرسدستونم ۱۰ ام شده حالا شما هر چی بهونه میخوای بیار…بجای این بهانه های الکی یکم از تعصبتون کم کنین…واقعا مسخره شدین دیگه با این حرفاتون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آخه تنها کسی که زیر کامنت دیوید گفته ب ام و عملکردش بالاس، من بودم!!! به کی گفتی پس؟؟ :D

          توی یکی از کامنتهای بالاییم نگا کن، نوشتم: «در کل در این تستها نباید انتظار زیادی از ماشینای اسپرت داشته باشیم. اما بنز…!» بنز عملکردش بالا هست، چه توی این لیست باشه و چه نباشه. بنز با دوامتر از پورشه و ب ام و هستش. بنز کم استحلاکتر هم هست. من هیچ جا نگفتم بنز عملکرد پایینی داره و نگفتم که به خاطر اسپرت نبودن دوامش بالاس. اتفاقا توی کامنتی که اون وسطا گذاشتم گفتم که بنز و لکسس هنرمند هستن که توی این نظر سنجی رتبه آوردن. اما خب لکسس بر اساس تویوتاس و طبیعیه که استهلاکش کمتر باشه، در مورد LX هم همین صدق میکنه. شکی درش نیست.

          و من میدونم که تو میدونی ماشین اسپرت و لوکس ذاتا پر استحلاکه، حالا اینکه بنز توی رقیبای آلمانی خودش از این نظر بهتره هنر خودشه. و اینکه لکسس خیییلی کم استحلاکتره هم هنر تویوتاس. اما نمیدونم چرا فک میکنی بهونه میتراشم؟؟؟!!! بهونه نیست، حقیقته. بنز دههم شده، اما دهم شدن از نظر هزینه و استحلاک برای کمپانی ای مثل بنز یعنی شاهکار. چرا فکر میکنی دهم شدن یعنی بد بودن؟؟؟

          ب ام و هم چه توی این لیست باشه و چه نباشه، یک ماشین اسپرت لوکسه و هیچ وقت از این نظر طرفداراش ازش انتظار ندارن. عوضش توی هزارتا جای دیگه مقام میاره. در واقع هنرش مربوط به چیزای دیگس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. فرید

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          برو یکم بالاتر به یه متعصب دیگه گفتم تو همه رو بخودت میگیری…
          تو میگی بنز شاهکاره که ۱۰ ام شده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! یعنی دارین دست پیش رو میگیرین که پس نیوفتینا…اگه اول هم میشد باز همین حرف رو میزدی؟؟؟؟داداش من فرق لکسس و بنز چیه؟؟؟؟در کل اینا تو یه رده هستند هردوشون لوکسن…ولی از لحاظ استهلاک و خرج بنز خیلی از لکسس عقبتره…و این ربطی به هیچ چیز نداره…لکسس زحمت کشیده با پشتوانه تویوتا به اینجا رسیده ولی دیگر برند ها نتونستند…نمیتونی بگی واسه بنز خیلی خوبه…این حرفتون یعنی بهونه هست.
          یه نفر اومد یه حرف مسخره ای زد تو این سایت،دیگه واسه شما شد دلیل هر جا بنز و بی ام دبلیو مقام نمیارند توی این مورد اعتمادترین ها دلیلتون اینه که عملکردشون بالاست…بابا جک نگین والا بهتون میخندند بخدا.
          تو جواب من رو ندادی…به نظرت عملکرد LX نسبت به کل محصولات بی ام دبلیو بالا نیست؟؟؟؟LX جاهایی میره که استهلاکش ۱۰ برابر بیشتر از جاده های صافی هست که بی ام دبلیو و بنز و امثال اینا میرن…پس ربطی به عملکرد بالاشون نداره لطفا این بحث مسخره رو جمع کن…واقعا مسخره است که ادامه حرف یه آدم نادون رو ادامه میدین به جای اینکه یکم فکر کنین.
          بعد جالبه واسم جوری هم از این رتبه ۱۰ ام بنز دفاع میکنین انگار باید پایین تر از اینها میبود…داداش برو به کانسومر ریپورت یه نگاه بنداز میفهمی…یعنی کلمه متعصب واسه شما کمه…
          این بحث تمومه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. فریا

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (684 ديدگاه)

          باربد جان فرید که بد نگفت :D
          میگه اگه دلیل نبودن BMW توی لیست پرفورمنس بودنشه لابد کوروت ِDailyDriver ـه که توی لیست جاگرفته :)

          اینم بگم اگه کریستف کلمب قاره آمریکا رو کشف نمیکرد ، BMW خودروساز محبوب من بود .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (((RETOLEX(((REZA

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        بله دیگه
        از طرفی پرفروش ترین لوکس ساز دنیا از طرفی هم یه ماشین کاملا اسپورت
        اصن بی ام و یه تنه اسپورت سازهای ایتالیایی رو حریفه
        ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ALiHidden

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (332 ديدگاه)

        شما هم ک اصلا متعصب نیستن:||

        نمیدونم چرا هر کاری میکنم نمیتونم با ماشین های ژاپنی ارتباط برقرار کنم(ب غیر از بعضی ها)

        من واقعا از لکسس بدم نمیاد ولی:

        اگه بگن بنز میخوای یا لکسس : بنز

        اگه بگن بی ام و میخوای یا لکسس : بی ام و

        اگه بگن پورشه میخوای یا لکسس : پورشه

        خلاصه اینکه آلمانی ها رو ب ژاپنی ها ترجیح میدم

        ======================

        اینم بگم معمولا ژاپنی ها ماشین هایی میسازن ک خیلی خرج نداشته باشه ولی خب مسلما کسی ک ماشین آلمانی میخره پول خرجشم داره دیگه مگه نه؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احسان آرسنالی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      من نمیدونم ملت ایران که بالاتر از پرشیا سوار نشدند در مواردی زانتیا میان به بی ام و خرده میگیرن آخه برادر اخوی بی ام و 98 سال از تاسیسش میگذره اگه بد بود که دووم نیاورد مثل ساب. بی ام و با ارزشترین برند خودرویی جهان هستش اینو بفهمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        جالبه هر کس میاد هر روز یه برند خودرویی رو (با ارزشمندترین برند خودرویی جهان اعلام میکنه)…فراری رو شنیدیم اینم از بی ام دبلیو :-D :-D :-D :-D :-D اینجور که دوستان پیش میرند من به ایران خودرو و سایپا هم امید دارم :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. David

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (76 ديدگاه)

        احسان خان ! با ارزش ترین برند ماشین جهان تویوتاست محض اطلاع

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان آرسنالی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          دوستان شرمنده اول تویوتا بعد بنز بعدش بی ام و اینم لیست ولی بازم با دیدن این لیست باید خیلی ها دهنشون رو ببندن که بی ام و الِ و بله

          http://iranmct.com/news/100-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2014-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%AF

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          احسان جان برای لینک مرجع برند ها به این سایت مراجعه کن…
          http://brandirectory.com/
          برو تو لیست کامل میبینی…
          اول تویوتا…دوم بی ام دبلیو…سوم وولکس واگن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (244 ديدگاه)

    چقدر ژاپنی داریم!!!
    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (((RETOLEX(((REZA

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    Lexus . toyota
    ای وای من چه کنم
    عاشقشم
    زنده باد خودروی ژاپنی
    I ❤japanes car
    :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیرحسین (Lion26)

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ایول ژاپن.

    Just France.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسين

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.

    واقعا لکسس در بین اتومبیلهای لوکس، پدیده عجیبیه!! سادگی و پرهیز از پیچیدیگیهای ساختاری که حاصل کار مهندسان تویوتاس، و بهره بردن از مهندسیِ تویوتا و شکل گیریِ لکسس بر اساس یک اتومبیلِ ساده و مقرون به صرفه (تویوتا)، باعث کیفیت و دوام مثال زدنی اون شده. مخصوصا اینکه تویوتا فراخوان رو برای خودش به جون میخره اما در اون چیزی که در لکسس استفاده میکنه از تمام تجربش استفاده میکنه تا مبادا کیفیتش کم باشه.

    واقعا ساختن یک لوکس کم هزینه هنره، هنری که لکسس با سادگی در ساختار بهش رسیده و مرسدس بنز با وجود تمام پیچیدگیهاش (برای حفظ شعار یا بهترین یا هیچ) این هنر رو به نمایش گذاشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. جواد

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این نتایج یک مشکل عمده داره اونم اینه که مالک یک بنز ائودی یا bmwهرگز مثل ماشین این لیست که همه رده اقتصادی هستن رفتار نمیکنه همیشه اونا تو پیست یا تحت فشار میذاره اگه بقیه ماشینهای این لیستم توانی اسپرتی سه گانه المانی داشتن بعد 2 سال چیز ازشون نمیموند فکر کن با یه bmwمثل سایون رانندگی کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      آخه چرا روو هوا حرف میزنین ؟ کجای دنیا لکسس رو به عنوان ماشین اقتصادی میشناسن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همینجوری یه چی میگین که گفته باشین !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        دیوید جان جنسش خوبه…جنسش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فرید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      اصلا ما لکسس رو میگیریم اقتصادی بخاطر گل روی شما….مرسدی اقتصادیه؟؟؟؟؟
      من نمیدونم این دلایل رو بعضی افراد از کجاشون در میارند؟؟؟؟واقعا کجاتونه؟؟؟؟؟؟؟
      الهی بی ام دبلیو و آئودی تو این لیست نبودند خواستی فقط یه چیز گفته باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        مقایسه ماشینهایه ژاپنی و آلمانی از بیخ خنده داره لطفا مزحکه نکنین خودتونو همه دیگه میدونن آلمان یه ور دنیا یور در اتومبیل پس تلاش زیادی نکنین

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. David

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (76 ديدگاه)

          دوستان قضاوت کنن ! ما متعصبیم یا این آقای شایان ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          جوووووووووووووون باباااااااااااااااااااااااااااااااااااا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مایکل جکسون - تریلر

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا شایان حرف خودت از بیخ خنده داره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (((RETOLEX(((REZA

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          چرا نباید این دو رو مقایسه کنیم
          هر چی اونا دارن لکسس هم داره

          دیگه هر چیزی دوست دارن میان میگن
          هر چیزی حدی داره ها

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. احمدرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    من لکسس دارم دارم اونم فول آپشن es 2015 اما با اینکه پر امکاناته و زیبا با این حال حسرت میخورم که 300 میلیون خریدم چون مقابل سری 4 گرند کوپه هیچ امکاناتی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      با خودت چند چندی ؟ این مدل کامنت گذاشتن ها از مد رفته دیگه ! خودت اومدی میگی پر امکاناته اما میای آخرش میگی هیچ امکاناتی نداره ؟ اتفاقا از نظر آپشن پایین ترین مدل لکسس هم از ب ام و امکانات بیشتری داره پس نتیجه میگیریم که شما داری دروغ میگی و لکسس نداری و به عنوان یه طرفدار ب ام و اومدی دست پیش رو بدی که پس نیوفتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        میخوای عکسش رو بزارم تازه لکسس es نه هدآپ داره نه وکیوم داره نه صندوق برقی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      خب برادر من برو بی ام و بخر تو که پولشو داری چرا حسرت می خوری
      حسرت برای ما هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ساسان.م

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    آیا هنوز به صنعت ژاپن ایمان نیاورده اید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرید

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (787 ديدگاه)

    یعنی یه برند و اون سیستم مدیریتیش چقدر میتونه قوی باشه که همیشه تو هر جا مقام اول رو داشته باشه…
    تویوتا و هم برند لوکسش لکسس کاری کرده اند همیشه کیفیتشون یکسان باشه،لکسس که شدیدتر.
    خیلی ها هنوز نمیدونند لکسس چیه…هم تو ایران هم تو خارج…ولی به مرور خواهند فهمید.
    این مقاله هم برای یه عده از دوستان که فکر میکنند لکسس فقط تو جی دی پاور و کانسومر ریپورت مقام داره و مورد اعتمادترین برند دنیاست…
    یه آقای متعصبی توی صفحه خودرو ی محبوب انگلیس گفته بودند(لکسس با اشکودا و هیوندای دره رقابت میکنه) بیان ببینند که برند محبوبشون از لحاظ کیفیت پایینتر از برند ارزان قیمت تویوتا (سایون) هستش و داره با چه برند هایی رقابت میکنه…
    پس اون آقایون دیگه حرف نزنند خواهشا…
    زنده باد تویوتا………………………..زنده باد لکسس………………………………..
    با تشکر از آقای انیس حسینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر فرید
      فرید دعوا ندارما!!! گفته باشم :D
      مطمئنی همیشه، تو هرجا، مقام اول رو دارن؟؟؟؟ همیشه؟؟ هرجا؟؟
      در مورد بنز هم درسته که از نظر دوام پایین تر از سایون قرار گرفته ولی بی انصافیه اگه بخوایم کیفیت رو فقط به معنی دوام بدونیم!! اونم در مقایسه یک ماشین ساده با یک ماشین پیجیده!! اگه اینجوری باشه پیکان از همه ماشینای دنیا با کیفیت تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        نه عزیز منم دعوا ندارم اون در جواب یه متعصبی بود که این حرف رو یجا زده بود فقط خواستم بگم در جریان باشه…کسی که این حرف رو میاد میزنه میگه شما دارین با اشکودا و هیوندا رقابت میکنین باید بهش گفت از سایون هم کمترین که واقعا هم همینه…کیفیتتون در حد سایون هم نیست…به نظرت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آره فرید. به نظرم هست. نه فقط بنز و ب ام و، حتی بنتلی و رولزرویس و فراری و لامبورگینی هم توی این مقایسه ها هیچ وقت مقام خوبی نمیارن. آیا میشه گفت کیفیت فراری از تویوتا کمتره؟

          به نظر تو کیفیت تویوتا بیشتره یا لکسس؟ آیا میشه بگی چون تویوتا آمار خرابیش کمتر از لکسسه پس کیفیتش بیشتره؟؟ به نظر من نمیشه آمار خرابی رو با کیفیت برابر دونست. کیفیت پارامترهای زیادی داره که آمار خرابی یکی از اون پارامترهاس. نه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آره نمیارن چون خرجشون فوق العاده بالاست…نباید هم باشه…کیفیتشون اگه خوب باشه که مقام میارن که…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          سوال منو جواب بده :D
          (((تویوتا با کیفیت تره یا لکسس؟؟؟ اینو بگی حله)))

          یه سوتی هم دادی: شما نشستی اینجا میگی خرج ماشینای لوکس و سوپر لوکس و اسپرت و سوپر اسپرت نباید بالا باشه!!! میشه؟؟؟؟

          بله میشه، فقط در صورتی که بر پایه یه ماشین ساده و مقرون به صرفه ساخته شده باشه (که فقط لکسس اینجوریه)

          پس نگو خرجشون نباید بالا باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      فعلا که شما مجسمه تعصب شدی تو این سایت.
      این مقاله فقط در مورد دوام و قابلیت اطمینان بود،همین.
      ولی وقتی مباحث مربوط به عملکرد و لذت رانندگی و تکنولوژی و… میرسه آیا بازهم لکسس اوله؟!!
      یه نمونه از سایت معتبر caranddriver میذارم که مقایسه بین Audi S5،Cadillac ATS ،Lexus RC350 F Sport
      خودتون نتیجه رو ببینید،من دیگه حرفی ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. David

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (76 ديدگاه)

        اینو دیگه همه میدونن که caranddriver همیشه به جانبداری ِ هدفدار از ژرمن ها مشغول بوده و هست ! چرا از Motor Trend نمیگی ؟ توو همون بررسی هایی که GS و NX سری 5 و X3 رو شکست دادن یا بررسی Car Advice که RC سری 4 رو شکست داد ؟ تا کِی میخواین به این تعصبات کورکورانه و بی منطق ادامه بدین ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          بابا بسه دیگه بچه ها…
          داورای مختلف، آدمای مختلف، نظرات مختلف… مقایسه ها و روشهای مقایسه مختلف، همه و همه در نتیجه نهایی تاثیر گذارن.. شکست خوردن یه ماشین توی یه مقایسه دلیل بر بدتر بودنش نیست، چون بارها پیش اومده که همون ماشین توی یه مقایسه دیگه پیروز شده.

          بعشم، NX کی X3 رو شکست داد؟؟؟ در مقایسه RC با سری 4 هم میتونید مطلبش رو دوباره بخونید و به جدول پایانی هم یه نگاهی بندازید، برگ برنده لکسس قیمت پایین ترشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          اوه اوه اوه car and driver رو نگو عجیب آلمان پرسته عجیباااااااا…یکی این یکی هم auto express…انگار برند های آلمانی بهشون پول میده که اول باشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. David

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (76 ديدگاه)

          حسین جان من از روی بی اطلاعی و تعصب حرف نمیزنم مثل دوستان آلمانی باز.بفرما اینم سند شکست X3 ! موتور ترند رو قبول دارین که ؟ مقام اول کیه ؟ NX ;)
          http://www.motortrend.com/roadtests/suvs/1503_the_big_test_2015_luxury_compact_crossovers/conclusion.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سعید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1484 ديدگاه)

          چه جالب!!!
          تا تو یه سایت شکست میخورن میان میگن معتبر نیست و جانبداری میکنه!!!
          caranddriver یکی از معتبرترین های جهانه،
          اگه اینطوره پس منم میگم جی دی پاور از ژاپن جانبداری میکنه و قصدش تبلیغه،اینو که دیگه همه دنیا میدونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. David

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (76 ديدگاه)

          خب یعنی میخوای بگی موتور ترند رو قبول نداری دیگه آره ؟؟؟ نگی جایی به خدا بهت میخندن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. حسين

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          ببخشید من منظورم مطلبی بود که توی پدال ترجمه شده شده بود. همون مطلب جنجالی که امتیاز X3 و NX برابر شده بود. حواسم به منبعش نبود. اما بازم میگم، داورای مختلف، نظرات مختلفی دارن و اعتبار این مجله ها بیشتر از حرفای من و شماست.
          نسل جدید X3 هم در راهه ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. مایکل جکسون - تریلر

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          اگه اینطوریه پس منم میگم آئودی و volkswagen به پیتر شرایر رشوه میدن تا کیا و هیوندای رو کپی کار و تقلید کار جلوه بدن . اصلا میدونید حرفم چیه ؟ حرف من اینه که خودروسازان غربی عمدا به طراحانی مثل albrecht von goertz که تویوتا 2000 جی تی و نیسان 240z رو طراحی کرده ( البته این دو خودرو با همکاری تیمی از طراحان ژاپنی و albrecht von goertz طراحی شده ) پول دادن تا اونا رو شبیه جگوار ای تایپ و فراریهای دهه60 طراحی کنه . نسل اول نیسان سیلویا هم توسط این طراح آلمانی ساخته شده و غربیها به این شخص پول دادن تا چهره این ماشین رو شبیه لانچیا فولویا کوپه طراحی کنه . iad design هم پول گرفته تا نسل اول مزدا ام اکس5 رو شبیه رودسترهای انگلیسی دهه 60 طراحی کنه . و مثالهای بسیار زیاد دیگه که الان متاسفانه حضور ذهن ندارم تا به همه اونا بپردازم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. (((RETOLEX(((REZA

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          نظر خودتون چیه ؟؟
          من که به هیج کدوم از این سایت ها مثل اتواکسپرس اعتماد ندارم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      مدریت بینظیر همراه با مهندسی فوق العاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا، انصافا، وجدانا، عقلا، باطنا، ظاهرا تویوتا و لکسس(که مال تویوتا است) خیلی خوب کارمی کنند خصوصا در مورد کم بودن هزینه نگهداری واقعا عالی کار می کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (572 ديدگاه)

      سیون هم مال تویوتاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. MjM

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    لامصب ژاپنی ها همه چیشون درسته….دقیق و رو حساب…صنعت خودرو و تکنولوژی حرف اول رو میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      اون وقت این فروشنده حالیت کرد اینا اولند؟ نکنه ما هم باید موقع برتری های مرسدس و بی ام و مثل شما ذوق مرگ شیم تا متوجه جایگاه آلمان به عنوان سلاطین اتومبیل بشین و نیاین جوک بگین صنعت خودرو تکنولوزی حرف اول؟؟ تو الکترونیک واقعا جلو هستند اگه کره ای ها بزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. saji

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    جای نیسان و فورد واقعا خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شاهین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4500 ديدگاه)

    مساله:
    اقای ایکس به یکباره از خودروی … سوار خودروی … میشود.حساب کنید میزان:
    شوق و ذوق اقای ایکس از نشستن در خودروی … را
    میزان طرفداری اقای ایکس از خودروی …
    میزان گشاد شدگی حنجره در اثر طرفداری از خودروی …
    (4 نمره)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. milad

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    این ژاپنی ها ماشین های ساده ولی فوق العاده میسازن…ا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    این تویوتا هم دیگه شورشو در آورده! همش بهترین، همش با کیفیت ترین، همش با دوام ترین!!! بابا بسه دیگه! بذار بقیه برند ها هم نفس بکشن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بخدا ما هم خسته شدیم…آرزو بدل موندیم یه بار این آلمانی های متعصب رو بالاتر از خودمون تو کیفیت ببینیم :-D :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. رهگذر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    جوک بزرگ در این سایت اینه هشتاد درصد اینایی که به به و چه چه میکنند اصلا یاهو رو در حد و اندازه ای نمیدونستند که درباره اتومبیل حرف بزنه هم یاهو هم گوگل و … رو مسخره میکردند حالا ببینین به امار یه نفر به کمک یکی دیگه چه ایمانی دارن مضحکه! این ژاپنی ها چرا در سطح جهانی هیچی نیستند اما در امریکا افسانه اند نکنه با دو نوع کیفیت وارد بازار میشن داخل امریکا بیرون امریکا؟ جمع کنین کدوم ادم عاقل و مغزخر نخورده ای باورش میشه ماشینی که میتسوبیشی بسازه و همه جا بدش رو بگن از ائودی بهتر میشه اینا چی فکر کردند پیش خودشون که مرسدس رده 10شد و هوندا 5 و تویوتا اول؟ مضحکه خدای فراخوان که مدیر عاملش گریه میکنه جلوی مردم اول بشه و بی ام و آئودی و پورشه و فولکس اصلا تو لیست نیان باشه ما اصلا کاری به این حرفا نداریم میتسوبیشی هم از مرسدس و مایباخ و پانوراما و ……. بهتره :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      تحقیق کن بعدش بیا نظر بده ! همین بنز چند وقت پیش فراخوان داد واسه مشکل موتوری ! بعدشم فقط همین یه سایت نیست میتونم همین جا کلی سند و مدرک معتبر واست روو کنم که نشون میده تویوتا و لکسس توو همه ی زمینه ها بقیه برند ها رو به خاک و خون کشیدن پس بهتره به جای تعصبات الکی و کورکورانه کمی تحقیق کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        والا ما تو این سایت یه نفر خوره و متعصب شهرستانی میشناسیم اونم فریده که اصلا ادب و تعقل رو نمیدونه چی هستند بقیه کل کل هست و امیخته ای از حقیقت و تعصب معمولی (که اصلا بد نیست)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      رهگذرجان دقیقا زدی تو خال.
      همینایی که این رتبه بندی رو افتخار خودشون میدونن تو مطالب قبلی که از یاهو بود میگفتند یاهو مال این حرفا نیست،یاهو رو چه به خودرو و… و مسخره میکردن،الآن چون یاهو طبق نظر اینا حرف زده،شده یه مرجع معتبر برای اعتبار ماشینشون.

      من عین کامنت آقا نوید رو که اونجا گفته اینجا کپی میکنم:

      ((…ولی یاهو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از کی تاحالا؟؟؟؟لکسس هم بود من قبول نداشتم…خیلی عجیبه… ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        توی این مطلب بود:
        http://www.pedal.ir/بنز/خودروی-لوکس-سال-2015-انتخاب-یاهو/

        بالاخره شما یاهو رو قبول داری یا هنوز میگی اگه لکسس رو هم انتخاب کنه من قبول نمیکنم؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (787 ديدگاه)

          انتخاب یه خودرو توسط یاهو خیلی فرق داره تا انتخاب یه خودرو از نظرسنجی که توسط مردم انجام شده مثل جی دی پاور(نه از طریق سایت) اینارو یاد بگیر بعد بیا نظر بده…هنوز فرق اینارو نمیدونی؟؟؟؟
          ببین اول برو فرق اینارو با هم یاد بگیر بعد بیا الکی اینجا شلوغش کن…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (((RETOLEX(((REZA

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        برادر من به اسم مطلب نگا بکن
        (ده برند قابل‌اطمینان از دید یک فروشنده خودرو)
        یاهو فقط رفته با این بنده خدا فروشنده صحبت کرده بعد یه متن نوشته

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Ali

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      بله بله کاملا درسته حرفه شما. پانوراما؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      جوکککک شما تموم شد ؟
      (مدیر عاملش گریه میکنه جلوی مردم اول بشه )!!!!!
      برو درباره سیاست های تویوتا و لکسس یه چیزی بخون
      تویوتا و لکسس هیچ وقت ادعا نمیکنن و کسانی مث شما یه روز میفهمین من چی میگن
      اصن نمیتونم چیزی بگم زبونم بند اومده
      رهگذر جان من با ماشینای ژاپنی بزرگ شدم و خیلی بهتر از تو میشناسمشون
      برات متاسفم که فقط به طرفدار های ماشین های ژاپنی که حرف های غیر منطقی میزنن میگی متعصبببببب
      چیز بیشتری نمیتونم بگم
      راستی از نسل جدید پانوراماااااااااا چه خبر. :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رهگذر

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        پسر جان کی گفته گریه میکنه اول شه؟ تو هم مشکل داری ها!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. فرید

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (787 ديدگاه)

      حرص نخور …چقدر حسودی…:-D :-D
      بابا بخداهمین یاهو بنزرو اول کرده بودا الان باز بد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-D :-D :-D :-D :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        بدون استثنا تاحالا حتی یک جواب منطقی هم به حرفای من ندادی.
        من مشکلی با یاهو ندارم،شما هردفعه یه نظر دربارش میدی.
        اول شدن بنز فقط تو یاهو نیست،تو نمایشگاه نیویورک 75 تن از روزنامه‌نگاران خودرویی از سرتاسر جهان سی کلاس رو به عنوان خودروی سال انتخاب کردند،دو تا بنز دیگه هم به عنوان بهترین انتخاب شدند،

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (((RETOLEX(((REZA

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          مشکل ما با یاهو اون وقت این بود که یه دفعه وارد دنیای خودرو شد بعد خودروی سال انتخاب میکرد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رهگذر

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        دقیقا دوست عزیز تعصب شهرستانی تا دیروز یاهو بد بود حالا خوب شد؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. مایکل جکسون - تریلر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای رهگذر وقتی میای اینجا نظر میدی و میگی : مضحکه خدای فراخوان که مدیر عاملش گریه میکنه جلوی مردم اول بشه . باید انقدر جرات داشته باشی که این حرفت رو بدون کم و کاستی از طریق ایمیل به مدیر تویوتا بگی . راستی اگه جای مدیرعامل تویوتا مدیرای بنز و پورشه و مزراتی و بنتلی و آستون مارتین و … بودن میزدن زیر گریه تا مثلا و فرضا اول بشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چون مردم امریکا میدونن ماشین یعنی چی
      _________
      مثل رولز رویس که در کاخ های انگلیس یه چیز دیگه هست
      _________
      این دو جواب کافی بود یا بازهم بگم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. رهگذر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    به هر حال از دید این نویسنده دلالی با تویوتا سود بیشتر درش هست :D و مرسدس دردسر داره نمیدونم چرا بهترین ها فروش اول رو ندارن(لوکس ها) مردم دنیا مورد دارن اصلا .هم گرون تر هم بدتر رو ترجیح میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      تحقیق کن قبل از نظر دادن ! من نمیفهمم چرا مردم ایران اینقد تعصب الکی روی برند های آلمانی دارن ! واقعا تعصب الکیییییییی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        یه جنسی اومده تو بازار وقتی که بزنی متعصبت میکنه فقط هم مخصوص برند آلمانیه :-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ALiHidden

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (332 ديدگاه)

        تعصب الکی؟!

        عجب!

        آقا شما میگین ژاپن ما هم میگیم آلمان تموم شدو رفت اینقد دعوا نداره :|

        شما خودت ی اس کلاس تو ایران ببینی بیشتر حال میکنی تا لکسس E63 ؟

        خداییش خود شما هم اگه بهت بگن میخوایم بهت مفتی ی ماشین بدیم بازم میای لکسس و تویوتا رو انتخاب میکنی؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      این فروشنده خیلی هم ادم متعصبی بوده که اسم بنز رو تو این لیست اورده
      برو خدارو شکر کن که مثل” بی ام و “ای ها نشدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        ها ها ها…ایول حرف حساب زدی…اینا خیلی ناشکرن…اگه کانسومر ریپورت رو پدال چاپ میکرد که دیگه جای همین دوتا کامنت هم برای ما باقی نمیموند که…برین خدارو شکر کنین همین بنز اینجا آبروی آلمان رو خرید ولی ۱۰ ام آخه؟؟؟؟؟:-D :-D :-D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. Kamran

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان حالا فهمیدیم لکسوس بهتره یا ب‌ام‌و یا بنز یا تویوتا!بعدش چی‌؟چی‌ بهتون میرسه؟اینکه حرفتون ثابت شد؟خوب بعدش چی‌؟چرا با این بحثای سطحی سرمونو گرم کنیم؟بحثایی ک هیچ‌وقت تموم نمی‌شه و نتیجه نداره چون از رو تعصبه!چرا بحثی‌ نکنیم که به اطلاعاتمون اضافه کنه و یه چیز جدید یاد بگیریم،یه راه نو بهمون نشون بده،یه ایده،نه اینکه باعث بشه درجا بزنیم.این عمل عقب موندگیمونه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      آخه تو این پست چه بحث علمی ای راه بندازیم؟؟ بعضی پستها جون میدن برا کل کل کردن. من فکر میکنم ما بیشتر از اینکه با هم دعوا داشته باشیم، با هم دوست هستیم. همین فرید، با اینکه به نظر من متعصبه ولی خودش و تعصبشو با هم دوس دارم :D (ببخشید ;) ) امیدوارم اینجور بحثا هیچ وقت باعث نشه دوستان از هم کینه به دل بگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        این چیزی بود که می خواستم بگم ولی نمی دونستم چه طور بیانش کنم
        ممنون اقا حسین

        بعضی ها فکر میکنن ما با هم دشمن هستیم !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. h112

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    پدالی ها….یه سوال::::: آیا نیسان آلتیما همون نیسان تیانا هست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      نیسان تیانا لوکس تر هست
      پلتفرم ماکسیما ، تیانا و التیما یکی هست . به همین دلیل شباهت زیادی به هم دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. بهزاد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    نیسان تینا با آلتیما یکی نیستند و هر کدامشون برای بازارهای خاصی توزیع میشن.
    در توضیح مغز … خورده که اشاره میکنند ژاپنی ها در سطح جهانی هیچ نیستند و فقط بازار آمریکا ازشون افسانه ساخته؛
    آمار کیفی در بیشتر کشورها توسط افراد و موسسات و مجله ها و نمایندگی ها صورت میگیره و این آمار یا بصورت عمومی نشر میشه یا بصورت خصوصی بین نمایندگی ها و شرکت مادر رد و بدل میشه تا بتونند ایرادات خودشون را رفع کنند.
    در سطح جهانی شرکت های ژاپنی بیش از 25 میلیون خودرو عرضه میکنند که فقط بخشی از اون وارد آمریکا میشه و حجم انبوهی از تولیدات در سرتاسر گیتی فروخته میشه و مردم هر کشوری بسته به تجربه ای که داشتند مدل یا مدلهایی رو افسانه کردند مثلا هایلوکس در تایلند و عربستان یک اسطوره هست یا کرولا در پاکستان و افغانستان یا سیویک در کانادا و کلی مثال دیگه که میشه زد.
    بارها گفتیم که یک خودرو هرچقدر هم دارای عملکرد خوبی باشه و از متریال گران هم استفاده کنه قرار هست چندین و چند سال کار کنه و حفظ شرایط اولیه هم بخشی از این پروسه هست.
    قبول یا رد یک آمار بسته به اینکه علاقه مندیهامون در اون بدرخشند یا کمرنگ باشند نمیتونه اثری در اصل موضوع داشته باشه همانطور که تست شتاب و سرعت و مصرف سوخت و احساساتی که منتقل میشه از سوی همین نویسندگان مورد قبول قرار میگیره ولی در تست و بررسی سایر عوامل با دادن آمار مقبول نیست دیگه اساس و بنیاد تحلیل و کوشش شرکت ها و سایرین زیر سوال خواهد رفت.
    همچنان تاکید میشه اگر پشتوانه لوکس سازان آلمانی اصالت و مهندسی و تکنولوژی روز هست پشتوانه ژاپنی ها همین کیفیت ساخت با کمترین قیمت ممکن هست و همین اصول باعث شده که در این عرصه ها دوام بیارند و از دایره گود خارج نشوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکل جکسون - تریلر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا بهزاد لطفا در جواب جوک آقای رهگذر که گفته این ژاپنیها چرا در سطح جهانی هیچی نیستند اما در امریکا افسانه اند لینکهایی که فروش بالا و محبوبیت ماشینای آلمانی در کشور آمریکا رو ثابت میکنه بذار . مثال میزنم . یه نشریه ای 5 سال پیش تاریخچه ای از بی ام و ام 3 کار کرده بود و گفته بود در حدودا 4 دهه ای که از تولید m3 میگذره همیشه کشور آمریکا از مهترین بازار فروش این مدل بوده و حجم زیادی از ام3های تولید شده به این کشور صادر شدن . پورشه 911 هم محبوبیت خوبی توی آمریکا داره . آقای رهگذر اگه فرض کنیم حرفت درباره ژاپنیها حق و واقعیته پس با توجه به حرف خودت که گفتی : این ژاپنیها چرا در سطح جهانی هیچی نیستند اما در امریکا افسانه اند . نتیجه میگیریم آلمانیها هم در سطح جهانی هیچی نیستن ام در آمریکا افسانه اند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. TINAR

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من موندم که چرا مدیران فرغون سازامون،هی دل به پژوی خیانتکار و چین و… میدن ولی دل به خودروسازای ژاپنی و کره ای که دارن از اروپا و آمریکا از هر نظر (کیفیت و کمیت) پیش می افتن،نمیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چه سودی اونا(اروپا و آمریکا) به فرغون سازامون میدن که ژاپنی و کره ای نمیتونن بدن؟؟؟؟!!!!!!
    یکی بهم بگه!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      عزیز من اینجا ایران هست ، این سوال رو فراموش کن چون جوابی براش نیست
      اینجا ایران است!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      خیانت فقط و فقط تویوتا وقتی خبر نداری چرا الکی نظر میدی؟ اصلا از قضیه تویوتا های زمان جنگ ایران و عراق خبر داری که این حرفو میزنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        !!!!!!!!!
        برادر رزمنده هم بودن
        شما افتخار ما هستین
        بچه ها احترام ایشون واجبه حواستون باشه چی میگین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. صادق

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    راستی یه نکته ای رو جا داره متذکر بشم، ببینید چندتا پست از موفقیت های لکسس گذاشته شده

    بعدا یه سری افراد مدعی نشن که این سایت فقط به آلمانیا نگاه میکنه ها

    (البته من با این قضیه مشکلی ندارم، ولی گفتم که بعدا مدعی پیدا نشه، میدونید که…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حامد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آقا در حق فولکس واگن جفا شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (((RETOLEX(((REZA

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چقدر عجیب!!!!!
      فولکس واگن با اون همه زیر مجموعه تو این لیست نیست!!!
      جوابش معلومه………………………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مجتبی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تعجب کردم چرا اسم ایران خودرو تو لیست نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رامکال

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    با سلام و درودی دوباره بر دوستان محترم.
    مدت هاست که میخوام چیز هایی رو در این بگم که هم بدلیل حوصله نداشتن و مشکلات شخصی و هم بدلیل مشکلات نرم افزاری که بخش نظرات پدال برای من پیدا کرده و هم بدلیل جوی که در این جا برخی از کاربران بوجود آوردند از گفتنشون سرباز زدم.
    اما امروز با این مقاله جدید تصمیم گرفتم که بخشیشون رو بطور خلاصه بیان بکنم.
    “جنس ژاپنی مرگ ندارد.”
    این جمله ایی اغراق آمیزه که در این سایت به کرار از زبان بعضی از کاربران محترم شنیده میشود.
    چیزی که میخوام براتون تعریف بکنم شاید عجیب باشه ولی حقیقتیه که شاید برای برخی تلخ هم باشه بخاطر همینم هست که مدتها از گفتنش پرهیز کردم.
    چند سال پیش ما یک تلویزیون پلاسما پاناسونیک با کلی شوق و ذوق گرفتیم .تلویزیون رو با رعایت کلیه ی نکات ایمنی از جمله محافظ نصب کردیم اما تنها پس از گذشت تنها چند ماه یک شب به طور ناگهانی صدای وحشت ناک ترکیدن چیزی (در حالی که اعضای خانواده در حال تماشای تلویزیون بودند و من هم پشت لپ تاپ نشسته بودم) به مانند سیگارت من رو از جا پروند .و اون چیز چیزی نبود جز همون تلویزیون لعنتی که یکی از بردهاش سوخته بود .البته بعد از یک مدت که پول تو دستمون اومد رفتیم با چند صد هزار تومان خرج بردشو تعویض کردیم.
    مورد بعدی برمیگرده به محصولات کارخانه نام آشنای میتسوبیشی که همین الان که دارم این پیام رو میگذارم یخچالش پشت سرمه.
    از اون جایی که من ساکن شهرستان اهواز هستم با مشکلی به نام گرما بیشتر از خیلی از کاربران این سایت درگیری دارم و آشناهستم.
    تا حالا سه مورد از سوخته شدن کمپرسور های همین کولر دوتیکه های شرکت(به قول بعضی ها معظم) میتسوبیشی به گوشم خورده ( از جمله یکی از اقوام نزدیک خودم+دو مورد دیگه که از دهن همین اقوام نزدیک و مورد اعتمادمون به گوشم رسیده) که این برای همچنین شرکتی یک فاجعه به حساب میاد(کولر هایی که عمر خیلی کمی هم داشتند).جالب این جاست که هم اسم این شرکت در این مقاله اومده و هم یادمه که دو یا چند نفر از کاربران چند وقت پیش در یکی از مقالات همین سایت پدال داشتن در مورد یه چیزی شبیه به ارزش سهام ویا سود کارخونه ویا … بحث میکردند.(اون زمان ها من توی پدال نظر نمیگذاشتم و فقط یک خواننده بحساب می اومدم.)
    یا مثلا همین یخچالی که داریم(میتسوبیشی) زوار لای درش از همون روز اول مشکل داشت بطوری که وقتی درش رو میبستیم هنوز اون وسط یک شکافی بوجود میاد(البته ما دیگه درش رو قفل میکنیم چون که با این کار زوار لای در فشار وارد میشه و در کاملاه بسته و کیپ میشه).با این اتفاقاتی که افتاده میتسوبیشی در حد جنس آشغال پیش چشم من و خیلی های دیگه جلوه کرده.
    اما برعکسش یخچال فریزر aeg هم داریم که سالیان سال داره برامون کار میکنه و آخ نگفته. و این در حالی که مارک هایی مثل aeg اسمشون و تبلیغاتشون به اندازه بقیه (مثلا همین ژاپنی ها) پر زرق و برق نیست.
    موارد دیگه ایی هم سراغ دارم که اگر لازم بود به خدمت دوستان محترم عرض بکنم.
    این ها رو گفتم چون که نه تنها بر عکس چیزی که عده ایی فکر میکنند جنس ژاپنی مرگ دارن بلکه جلوی روی خودم بعضی هاشون جوون مرگ شدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      این سایت مربوط به ماشینه نه یخچال و کولر !!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (787 ديدگاه)

        :-D :-D :-D :-D خب بابا این دوستمون ماشین نداره ولی یخچال فریزر داره که،از اون بگه خب چه اشکالی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      به اشتباه منفی دادم
      اما وضع سونی از اینا هم بدتره ماشین هم ماشین ژاپنی که اولین بار سربالایی خیابونای آمریکا وایستاد ما هم مثل چماغ تو سر اینا نمیزنیم که تازه ایکاش فقط اینا بود ماشیناشون هم خدایان فراخوان هستند یعنی وقتی ماشین ژاپنی میخری مطئنی یه ایراد اساسی حتما خواهد داشت تمام فراخوان های مرسدس بی ام و ائودی پورشه و اپل و …….. در مجموع یک چهارم تویوتا هم نمیشه اگه هوندا و میتسوبیشی و …… جمع ببندیم که دیگه در برابر هر 100 فراخوان ژاپنی دو سه فراخوان آلمانی خواهی دید اقا تویوتا اولش اسمش تویودا بوده یعنی شالیزار برنج برید جمع کنین شما هم مثل خود ژاپنی ها …. یه چیتون میشه حالا ادعای مهندسی هم دارین به قول فردوسی تفو بر تو ای روزگار تفو اینقدر هم احساس حقارت میکنین مقایسه بی ام و و لکسوس رو طرف اصلا خودش هر چی دل تنگش خواسته بود به دروغ نوشت فکر کرد اینجا همه مثل فلانی بی سو.ادن که فقط لکسس رو بلده بگه و بی ام و رو بی ام دبیلو میگه!! اون ترجمه لکه ننگ تعصب شماهاست که با وقاحت دیگران رو متعصب میدونین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مایکل جکسون - تریلر

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای محترم کی میخوای دست از مسخره بازی و توهین و گفتن جکهای خنده دار و …. برداری ؟ تا کی به میخوای به ژاپنیها بی احترامی کنی ؟ خجالت بکش و انقدر توهین نکن . ژاپنیها فراخوان دادن قبول . ولی ژاپنیها مثل bmw نیستند که فراخوان ندن و نقص فنی رو رفع نکنن . { نشون به اون نشون که مالک ایرانی یه bmw با یکی از دوستانش ماشینش را جلوی نمایندگی این خودروساز با اجسام نوک تیز داغون کردن و مدیر bmw انقدر بزدل و ترسو بود که جرات نداشت از دفترش بیاد بیرون و جلوی این آبروریزی بزرگ را بگیره . جزییات این لکه ننگ برای bmw و طرفداراش توی پدال هست } . ژاپنیها مثل آئودی و فراری نیستن که ببینن مردم بی گناه دارن توی ماشیناشون جزغاله میشن و تازه بعد از کشته شدن چند آدم که مثل موش آزمایشگاهی توی ماشیناشون مردن فراخوان بدن و نقص رو رفع کنن . واقعا اروپاییها با این همه دبدبه و کبکبه و این همه قمپز و ادعایی که درباره تکنولوژی و مهندسی و نوآوری دارن قباهت داره که نمیتونن ماشینایی بسازن که توانایی آتش نگرفتن خودروهاشون را نداره. گفتم تکنولوژی یاد لامبورگینی افتادم . میدونستی یه پسربچه کم سن و سال پشت فرمون لامبورگینی نشسته و اونو چپه کرده ؟ یعنی اون لامبو روی سقفش برگشته بود . واقعا برای اروپاییها که همیشه دم از تکنولوژی و … میزنن افت داره که نمیتونن ماشینی بسازن که یه بچه نتونه چپش کنه . تا زمانی که آقای رهگذر و آقا شایان و آقای پژو و برخی از طرفدارای ماشینای اروپایی خودروهای ژاپنی را مسخره و توهین میکنن طبعا طرفدارای ماشینای ژاپنی هم با توهین جوابشان را میدن . این هم عکس لامبورگینی چپه سبز رنگ . ببین و تعجب کن . http://www.google.com/search?q=lamborghini+aventador+crash&hl=en-IR&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ZU5PVbbIC4rnygOd_oCgDA&ved=0CAUQ_AU . دلم خیلی برای پل واکر و راجر روداس خدابیامرز میسوزه . چون تاوان ندانم کاری پورشه را دادن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (353 ديدگاه)

          تویوتا فقط در یک مورد شصت و خورده ای نفر رو تو امریکا به کشتن داد بعد که محکو.م شد پذیرفت بیخود واسه ما امار الکی رو نکن که حنات اینجا رنگ نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  27. شایان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    تعجب میکنیم از بعضی نظرات من یکی از دوستان خانوادیگیمون نمایشگاه ماشین داره در اصفهان همیشه تبلیغه تویوتا رو میکنه یه بار ازش سوال کردم چرا که همیشه از تویوتا تعریف میکنیدر صورتی که زیرپایه خودت بی ام وست(x3)میگه تویوتا خر کاره لوازمش همه جا ریخته مصرفشم کمه خرید و فروش و دلالیشم راحت تره ولی هیچ وقت نگفت زیرپایه خودش چرا همیشه بی ام وست (جوابش خیلی راحته )راستم میگه شما الان داعش و نگاه کن القاعده و نگاه کن قاچاقچیاو نگاه کن همه زیره پاشون تویوتاست چنین ماشینی حق نداره با هیچ برند آلمانی مقایسه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکل جکسون - تریلر

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقا شایان از کی تاحالا برای تویوتا تعیین تکلیف میکنی و خبر نداشتیم ؟ اینکه ماشین زیر پای تروریستها تویوتاست که نشد دلیل مقایسه نشدن با آلمانیها . چرا قاچاقچیها و داعش و القاعده را میگی ولی خودروهای آلمانی که زیر پای دیکتاتورهاست رو نمیگی ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        کدوم دیکتاتور ها عزیزم؟ نکنه منظورت سیاست مدارا و بیزنس من هایه بزرگه برو عمو به این حرفا نمیخورن ژاپنی ها

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مایکل جکسون - تریلر

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          یا میدونی منظورم از دیکتاتور کیه یا خودت را میزنی به اون راه . دیکتاتور به صدام و رییس جمهور یمن و برخی کشورهای آفریقایی میگن . مگه ماشین زیر پای اینا خودروهای آلمانی { مثل بنز اس و جی کلاس و … } نیست ؟ برو عمو یعنی چی ؟ این چه لحن حرف زدنه ؟ اولا عموی جنابعالی نیستم و دوما کی اینجوری باهات حرف زدم ؟ هرچقدر هم سعی و تلاش کنی نمیتونی خودروهای ژاپنی را غیرقابل مقایسه با آلمانیها جلوه بدی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          مایکل جکسون عزیزم روحت شاد یادت گرامی داداشم صدام یازده دوازده ساله مرده چی داری میگی واسه خودت اصلا تویه باغ هستی یا نه نکنه جنابعالی هم تویه اون دنیا داری کامت میذاری با صدی جون زدین به تیپ و تاپ هم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مایکل جکسون - تریلر

          ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا شایان مثل اینکه چیزی هم بدهکار شدیم . ما درباره تروریستها و دیکتاتورها حرف میزنیم بعد پای میکل جکسون را میاری وسط ؟ خودت به من بگو ام جی خدابیامرز چه ربطی به جنایتکارایی مثل داعش و صدام و دیکتاتور یمن و … داره ؟ خیلی تابلوئه که ربطی نداره . یکی باید پیدا بشه به خودت بگه توی باغ هستی یا نه. فقط محض اطلاعاعت بد نیست بدونی صدام رسما سال 1385 به دار مجازات که حقش هم بود آویخته شد . نه11 . 12 سال پیش . جواب سوالم رو ندادی . مگه ماشین دیکتاتورهای آفریقا و یمن و برخی کشورهای دیگه خودروهای آلمانی نیست ؟ نکنه میخوای بگی نیست . حتی اگه این حرف را هم بزنی باید یه لینکی ارائه بدی تا پدالیها حرفهایت را باور کنند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    رامکال جان در رابطه با تلویزیون شما عرض کنم مشکل این برد به خصوص در سری های خاور میانه و برخی نقاط جهان در سال 2011 به خاطر طراحی اشتباهی بود که اگر نور و کنتراست در بالاترین میزان قرار داشت اتفاق می افتاد و از این دست اشتباهات در دنیای صنعتی زیاده و مختص یک کشور نمیشه و همین تلویزیونها بین اقوام موجوده وبا کم کردن کنتراست هنوز به کارشون ادامه میدن.
    یخچال هم به احتمال زیاد یا درش تاب داره یا زوارش خرابه که اگر گارانتی دار باشه شرکت مشکلتون را حل میکنه و اگر هر فردی بخواد از اجناس خودش و دوستانش خاطره ای تعریف کنه تقریبا مارک معتبری پیدا نخواهد شد و همگیشون به نوعی به خاطر شرایط استفاده یا شرایط حمل و… دچار مشکلی شدند که این مشکلات نقل مجلس میشه.
    تا اوجایی که مشخص شده ژاپنی ها تبلیغات پر زرق و برقی حداقل در مقیاس رقبا نداشتند و ندارند و این بخش از حرفتون با واقعیت فاصله داره.
    راجب کمپرسور کولر گازی هم نیازی به توضیح زیاد هم نیست و کسانی که آشنایی دارند میدونند کمپرسورهای کاوازاکی و پاناسونیک و میتسوبیشی و اوجنرال و دایکین چه جایگاهی دارند و یک سر و گردن بالاتر.
    احتمالا بسیاری دیگر از دوستان از همین نوع خاطرات دارند و بنده هم از این نوع تجربیات و اگر دوست داشتید میتونیم سفره ی دل را باز کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      وقتی درمورد کیفیت بیرون امریکا و داخل امریکا میشه دردت نیاد! خودت هم داری همین مورد که گفته شده رو ماله کشی میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        !!!!!!!!!
        برادر رزمنده هم بودن
        شما افتخار ما هستین
        بچه ها احترام ایشون واجبه حواستون باشه چی میگین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      حرف تبلیغاتت هم اینقدر مفته که جواب ندیم بهتره اما یه نمونش رو بخون واست بد نیست آقا تو همین تلویزیون ایران توی ایران که خر ایران خودرو وسایپا بدجور میره تو فیلم و سریال ارم جلوی 405 به اون تابلویی با چسب گرفته میشه !! اما تویوتا تو ایران مارکش تو اکثر فیلم ها راحت نشون داده میشه اینا خرج میکنند اساسی منتهی نه تابلو که یکی مثل تو شیفته بشه اما متوجه نشه که داره تبلیغ میبینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. بهزاد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    وقتی فردی غرق میشه میمیره، چه در دریا چه در رویا!
    آنقدر درگیر شتاب های 3 ثانیه ای و سرعت 350 و اصالت و … شدید که اصلا نمیدونید اوضاع خودمون و سایر کشورها و شرکت ها چجوری هست.
    در بهترین شرایط بیش از 90 درصد جوانان امروز که یکیش خود شما هستی با چندین سال کار و پس انداز عاقبت آرزوی داشتن همین خودروهای به ظاهر چیپ را خواهید داشت.
    صنایع و تکنولوژی و نیروی انسانی اون ملت ها به قدری پرقدرت هست که طوفان پر ادعایی شما نمیتونه چایی کارگر خط تولید را کمی سرد کنه.
    برای گرفتن ویزا و سفر به کشورشون باید کلی سند و مدرک جور کنی و از هفت خان عبور کنی تا بتونی براب چند روز در کشورشون باشی اونوقت از پشت تریبون صنایع و شرکتشون رو به سخره میگیرید!
    آینه چو نقش تو بنمود راست
    خود شکن آینه شکستن خطاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. luis

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ده فرمان
    1.لوازم خانگی مقولش از ماشین جداست اگر چه حرف شما کاملا درسته و لوازم خانگی ژاپن و اصلا کل کشور ها کیفیت قبل رو نداره.
    2. درسته که لکسوس خودرو لوکس تیوتاست ولی یک خودرو عادی مثل تویوتا باید 500 پارامترو رعایت کنه تا لوکس ساز شه(مرجع ویکیپیدیا لکسوس) پس خواهشا اینقدر با تکرار جمله لکسوس بر پایه تویوتاست خود تویوتاست تویوتای پیچیده در چرمه تویوتای اپشن داره ارزش این برندو پایین نیارید.
    3. تویوتا در کل جهان پر فروشه الالخصوص امریکا نه فقط در امریکا پرفروشه.
    4.بنز یه خودرو ساز بسیار توانمند و مبتکره که اکثر اپشن های خودروهای دنیا حاصل تلاش و دست رنج بنزه.
    5.کیفیت یک خودرو و خراب نشدنش بستگی به کلاس اون خودرو داره(لوکس اسپرت سوپر اسپرت سوپر لوکس و… ولی این به این معنا نیست که خودرو ساده و بی الایش و پیکان در کیفیت اوله و هر خودرویی که مقام نیاره دلیل پر اپشن بودن و خاص بودنشه کم استهلاک سازه حتی در صنعت هواپیماسازی هم هنره.
    6.اینقدر از واژه شهرستانی استفاده نکنید اصفهان مشهد شیراز همدان تبریز کرمان و…… همگی از 500 تا 2500 سال پیش پایتخت های کشورمون بودن پس از اصالت و ارج برخوردارن همانند بنز.
    7.ارزش های بی نظیر یک خودرو سازو با مقایسنه های بی پایه زیر سوال نبرید و اینو بدونید که تمام خودروساز های برتر جهان با هم رقیب هستن و این خودرو قابل مقایسته با اون نیست و این جور حرف ها فقط توهم بچگانست.
    8.در گذاشتن کامنت ها دروغ گویی و تخیل گویی نکنیم و از داستان های تخیلی بهره نبریم در اینصورت من هم تمام خودرو های جهانو دارم و داشتم.
    9.از لفظ های توهین امیز مثل عامو و خاله و زندایی و … استفاده نکنیم واقعیت زیباست چون مارو به حقیقت و کمال نزدیک میکنه وگرنه مت از سود های کلان این شرکت ها یک سنت هم کاسب نیستیم.
    10.در پایان برادرم ساکن تورنتوهه همیشه میگه اینجا داخل حیات یک پول دار کانادایی برای مثال یه فورد هست یه لکسوس (عموما شاسی) یه بنز یه جیپ ولی داخل پارکینگ ایرانی های پولدار و ثروتمند 6 تا بنز از کلاس aتا s پارکه البته عموما نه همیشه به راستی دلیل این قضیه چیه؟؟؟ شاید کیفیت بنزه شاید ایرانی ها با ماشین های المانی اخت تر هستن شاید واقعا تنها ویژگی ماشین برای اونا تو ماشین های المانیه ولی خودم شخصا اعتقاد دارم که دلیل این کار تعصبه و دلیل این تعصب دو چیزه 1 کودکی افراد و تاریخچه ای که از بنز در ذهنشون داره و سعی در اپدیت کردن ان نداشتن 2 دیده شدن دیده شدن بزرگترین درد امروز جامعه ما چه در داخل و چه در خارج.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا