چشم اندازسایر خودروهای آمریکایی

ده خودروی برتر اسپرت آمریکایی دهه 80

دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی برای خودروهای اسپرت آمریکایی یک دوره‌ی تغییر و تحول بود. خودروهای عضلانی کلاسیک دیگر از لحاظ عملکرد قوی‌ترین خودروی آمریکا نبودند. در این دوره هاچ بک‌های سطح بالا، سدان های اسپرت و حتی کوپه‌های موتور وسط در کنار خودروهای عضلانی فروش خوبی داشتند.

1987-Buick-Regal-Grand-National-side-burnout
اگرچه به نظر بسیاری از افراد این دهه یک دوره‌ی رکود برای خودروهای سطح بالای آمریکایی محسوب می‌شود اما در این میان چند خودروی ارزشمند هم تولید شده‌اند که قابلیت رقابت با بهترین خودروهای اروپا و آسیا را داشته باشند. انتخاب تنها ده خودرو از میان خودروهای زیادی که در این ده سال تولید شد کار سختی بود و همین محدودیت باعث شد که نتوانیم خودروهای خاطره‌انگیزی مثل دلورین DMC-12، داج شلبی داکوتا، پونتیاک گرند پریکس مک لارن توربو، کرایسلر کانکوئست و مرکور XR4Ti بدشانس را در لیست قرار دهیم. در ادامه لیست ده خودروی برتر اسپرت آمریکایی دهه‌ی هشتاد میلادی را مرور می‌کنیم. شما فکر می‌کنید که چه خودروهایی استحقاق حضور در لیست را داشته‌اند؟

۱۰. فورد تاندربرد سوپر کوپه سال ۱۹۸۹
در سال ۱۹۸۹ دهمین نسل تاندربرد وارد بازار شد. این نسل بدنه‌ی آئرودینامیک تر و فاصله محوری طویل‌تری داشت. نسل قبلی این خودرو که توربو کوپه نامیده می‌شد از رده خارج و مدل عملکردی سوپر کوپه جایگزین آن شد.

1989 Ford Thunderbird Super Coupe
۱۹۸۹ Ford Thunderbird Super Coupe
همان‌طور که از نام این خودرو مشخص است سوپر کوپه از پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر قدرت می‌گرفت و ۲۱۰ اسب بخار نیرو و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این خودرو علاوه بر موتور قدرتمند از تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد. دیفرانسیل عقب لغزش محدود، ترمزهای ضد قفل، پکیج رکاب، سیستم تعلیق سفت‌تر و آپشن گیربکس دستی پنج سرعته نمونه‌هایی از تجهیزات این خودرو بودند.

۹. داج دایتونا شلبی Z سال ۱۹۸۷
داج دایتونا یک خودروی هاچ بک کامپکت بود که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد. این خودرو همیشه با آپشن توربوشارژ عرضه می‌شد اما در سال ۱۹۸۷ دایتونا قدم بعدی را برداشت. دایتونای سال ۱۹۸۷ که شلبی Z نامیده می‌شد قدرتش را از موتوری ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ می‌گرفت و می‌توانست ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۷۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

1987 Dodge Daytona Shelby Z
۱۹۸۷ Dodge Daytona Shelby Z
این میزان نیرو برای دایتونا هاچ بک سبک‌وزن بسیار شگفت‌انگیز بود و باعث شده بود که این خودرو یک خودروی سطح بالا باشد. داج برای تطبیق پیشرانه جدید با بدنه‌ی این خودرو سیستم تعلیق این خودرو را هم ارتقا داد.

۸. شورولت کامارو IROC-Z سال ۱۹۸۹
دهه‌ی ۱۹۸۰ برای شورولت کامارو یک دهه‌ی خوب نبود. قدرت کمتر تولیدشده از پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۵.۷ لیتر هشت سیلندر که با گیربکس اتوماتیک محدود شده بود این خودرو را کمی از تب‌وتاب انداخت.

1989 Chevrolet Camaro IROC-Z
۱۹۸۹ Chevrolet Camaro IROC-Z
اما در سال ۱۹۸۹ مدل IROC-Z تبدیل به یک خودروی عملکردی شد. این خودرو با تولید ۲۳۰ اسب بخار نیرو از پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۵.۰ لیتری و مهم‌تر از آن گیربکس پنج سرعته دستی جان تازه‌ای گرفت. این کامارو همچنین با ترکیب اکسل عقب سطح بالا و آپشن مسابقه‌ای کد ۱LE تبدیل به یک جنگجوی مسابقه‌ای شد.

۷. فورد تاروس SHO سال
به نظر می‌رسد که یک سدان خانوادگی جایی در لیست نداشته باشد اما فورد تاروس SHO سال ۱۹۸۹ گرگی در لباس بره است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳.۰ لیتری قرار گرفته است که ماکزیمم قدرت آن در گردش ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. این خودرو با پیشرانه شش سیلندرش می‌تواند ۲۲۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۱ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

1989 Ford Taurus SHO
۱۹۸۹ Ford Taurus SHO
فورد تنها گیربکس پنج سرعته دستی را برای این خودرو در نظر گرفته بود. مدل SHO به لطف طراحی بدنه‌ی تهاجمی‌تر از مدل معمولی تاروس متمایز می‌شود. بسیاری از مردم تاروس SHO سال ۱۹۸۹ را با سدان های اسپرت اروپایی آن دوره برابر می‌دانستند.

۶. داج شلبی اومنی GLHS سال ۱۹۸۶
درست مثل داج دایتونا، کارول شلبی در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی بر روی ساب کامپکت اومنی کار کرد. نتیجه‌ی تلاش شلبی یک خودروی هاچ بک سطح بالا بود که از بسیاری جهات بهتر از بعضی خودروهای اسپرت قوی و گران‌قیمت بود.

1986 Dodge Shelby Omni GLHS
۱۹۸۶ Dodge Shelby Omni GLHS
شلبی اومنی GLHS قدرتش را از پیشرانه چهار سیلندر ۲.۲ لیتری توربوشارژ می‌گرفت و در سال ۱۹۸۶ می‌توانست ۱۷۵ اسب بخار نیرو و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت تولیدی برای یک خودروی ۹۹۹ کیلوگرمی بسیار شگفت‌انگیز بود و GLHS با این موتور واقعاً مثل یک موشک سریع بود.

۵. پونتیاک فیرو GT سال ۱۹۸۸
فیرو GT سال ۱۹۸۸ میلادی آخرین نسل از این خودرو بود اما پونتیاک از این خودرو سرسری نگذشت و آخرین مدل این خودرو را بهتر از قبل تولید کرد. تمام فیروهای سال ۱۹۸۸ سیستم تعلیق کاملاً جدیدی دریافت کردند. این سیستم تعلیق جدید باعث بهبود هندلینگ و کنترل رانندگی در این خودرو شد. ترمزها و فرمانپذیری این خودرو هم مثل پیشرانه ارتقا پیدا کرد.

1988 Pontiac Fiero GT
۱۹۸۸ Pontiac Fiero GT
فیرو GT با موتور شش سیلندر ۲.۸ لیتری‌اش تنها ۱۴۰ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما همین میزان نیرو و سیستم تعلیق جدید برای این خودروی موتور وسط ۱۲۷۱ کیلوگرمی کافی بود تا رانندگی با آن شگفت‌انگیز باشد.

۴. شورولت کوروت سال ۱۹۸۹
درست مثل کامارو، کوروت هم در دهه‌ی ۸۰ میلادی سال‌های سیاهی را سپری می‌کرد. با این وجودی این خودرو یکی از بهترین خودروهای سطح بالای این دهه بود.

1989 Chevrolet Corvette
۱۹۸۹ Chevrolet Corvette
در سال ۱۹۸۹ شورولت گیربکس شش سرعته دستی مناسبی را جایگزین گیربکس ۴+۳ قدیمی‌ کرد. گیربکس جدید این خودرو با پیشرانه هشت سیلندر ۵.۷ لیتری جفت می‌شد و ۲۴۵ اسب بخار نیرو و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور تولیدی این خودرو را به‌خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کرد. ساختار مناسب گیربکس جدید باعث عملکرد و هندلینگ بهتری در این خودرو شد.

۳. پونتیاک توربو ترنس ای‌ام سال ۱۹۸۹
شاید باورش سخت باشد اما در سال ۱۹۸۹ سریع‌ترین خودروی اسپرت آمریکایی نه یک کوروت بلکه پونتیاک ترنس ای‌ام بود. این خودرو که توربو ترنس ای‌ام نامیده می‌شد یک خودروی سطح بالا بود که پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۳.۸ لیتری توربوشارژ بیوک را به عاریه گرفته بود. قدرت تولیدی این خودرو به ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۴۶۱ نیوتن متر گشتاور می‌رسید اما بسیاری این آمار و ارقام را دست‌کم می‌گرفتند.

1989 Pontiac Turbo Trans Am
۱۹۸۹ Pontiac Turbo Trans Am
این خودرو در مدل‌های کوپه و T-top به تولید می‌رسید و تنها نقطه ضعفی که در این خودرو به چشم می‌خورد این واقعیت بود که توربو ترنس ای‌ام تنها با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شد. شاید بتوان گفت گیربکس اتوماتیک به‌واقع لذت رانندگی با چنین خودروی اسپرت خارق‌العاده‌ای را از راننده می‌گرفت.

۲. فورد ماستنگ GT سال ۱۹۸۷
فورد ماستنگ سال ۸۷ میلادی طراحی بدنه‌ای به شکل روباه داشت و اگر قرار باشد خودروهای عملکردی آمریکایی در این دهه را به تصویر بکشیم حتماً نمونه‌ای از پوستر این خودرو را به نمایش می‌گذاریم. درواقع به نظر می‌رسد که هر کس که در آمریکا طرفدار خودرو بوده یا این خودرو را داشته یا کسی را می‌شناخته که این خودرو رانده باشد. این ماستنگ در طول سال‌ها با پیشرانه‌های متفاوتی وارد بازار شد و بیشتر مردم بهترین فورد ماستنگ دهه‌ی هشتاد میلادی را با پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ SVO به یاد دارند.

1987 Ford Mustang GT
۱۹۸۷ Ford Mustang GT
البته ما با این نظر موافق نیستیم چراکه یک فورد ماستنگ با یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر شناخته می‌شود و نمونه‌ی مورد علاقه‌ی ما مدل ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ بود که با بدنه‌ای روباه شکل به تولید رسید. در سال ۱۹۸۷ ماستنگ با فیس لیفت آئرو و ارتقا پیشرانه به یک موتور ۴.۹ لیتری هشت سیلندر به بازار عرضه شد. این خودرو با تولید ۲۲۵ اسب بخار نیرو و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور خودروی قدرتمندی محسوب می‌شد اما هنوز به‌اندازه‌ی توربو ترنس ای‌ام قدرتمند نبود. البته ماستنگ هشت سیلندر برخلاف مدل ویژه‌ی پونتیاک از گیربکس دستی بهره می‌برد.

۱. بیوک GNX سال ۱۹۸۷
شاید بیوک GNX سریع‌ترین و جذاب‌ترین نبود و یا بهترین خودروی آمریکایی دهه‌ی هشتاد میلادی از نظر هندلینگ نبود اما این خودرو به‌واقع سرسخت‌ترین و قابل‌بحث‌ترین کاراکتر این دهه بود. بیوک GNX با وجهه‌ای تاریک و ظاهری شرور با طراحی متین و آرام معمول بیوک کاملاً در تضاد بود.

1987 Buick GNX
۱۹۸۷ Buick GNX
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳.۸ لیتری توربوشارژ قرار داشت که ۲۷۶ اسب بخار نیرو و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. پیشرانه‌ی این خودرو همان پیشرانه‌ی پونتیاک توربو ترنس ای‌ام بود و به همین خاطر بسیاری این پیشرانه و قابلیت‌های آن را دست‌کم می‌گرفتند.
با تلاش‌های مهندسان بیوک، GNX همچنین یک خودروی چالاک با هندلینگ بالانس شده بود که قدرت را به‌خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌کرد و به‌راحتی از پس پیچ‌های تند برمی‌آمد. متأسفانه این خودرو هم مثل توربو ترنس ای‌ام تنها با گیربکس اتوماتیک چهار سرعته به تولید می‌رسید.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خداییش امریکا خودرساز به کنار هیولا ساز هم هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      ولی یکم که به ماشینهای بالا نگاه کردم
      به این نتیه رسیدم که هیچ کدوم از این 10 مدل
      توان رقابت با میتسوبیشی لنسر اوولوشن و مخصوصا مزدا RX7 رو نداشتند
      شاید الان امریکایی باز ها کلی دیس بدن و از حرفهام ناراحت بشن ولی خداییش
      بجز کوروت هیش کدوم زیاد جالب نبودند
      در حالی که مزدا RX7 یک شاهکار هنری و مهندسی بود

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهنام طیبی

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        سامان جان نظر شما هم محترم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Nima

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        سامان جون عزیزم
        همین بیوک GNX رو مشخصاتش رو خوندى؟
        شتاب 4.7-4.9 میزنه
        کدوم نسل از لنسر اولوشن و مزدا به این شتاب میرسیدن سال 1987؟
        همین الان شتاب 4.7 داداش میدونى چقدره؟
        بخواى با مدارک کامل و مقایسه برات میارم با لنسر.
        راستى توان GNX بیشتر هست 302ps
        مقایسه میتسوبیشى النسر اوو 2008 با بیوک GNX مدل 1987:
        http://www.zeperfs.com/en/match1401-6054.htm
        مقایسه مزدا RX7II مدل 1991(قویترین مدل) با بیوک GNX مدل 1987؛
        http://www.zeperfs.com/en/match1187-6054.htm

        لطفا اول تحقیق کن بعد درباره آمریکایى ها نظر بدین
        کوروت که خیلى قویتر هست.
        حتى توى دوران افولشون هم بازم قوى بودن.
        اوایل دهه 70 آمریکا اوج اوجشون بوده. شتاب هاى ماشیناى اسپورتشون 5-6 ثانیه بوده یعنى خیلى هیولا. سال ١٩٧٠ دایتونا 300 کیلومتر بو ساعت میرفته.
        البته توج کنین گفت خیلى از اسطوره ها رو توى لیست قرار ندادن.
        ژاپنى ها اون زمان(زمان افول) هم در حد آمریکا نبودن. با مدرک داداش میتونى بم ثابت کن قویتر بودن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Nima

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          دقیقا شورولت برتا 1988 هم با موتور 2.2 لیترى معروف کواد خودش توان 180 اسب بخارى با تنفس طبیعى داشته!!!!!
          همین موتور کواد 2.2 لیترى رو تا 1200 اسب بخار من خودم دیدم تقویت کردن.(جهت نشون دادن مهندسى)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Nima

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          کوروت CALLAWAY هم مدل 1988 هم دربارش یه تحقیق کنین.
          فقط یه نشونه از توانش میدم.
          موتور 5.7 لیتر تویین توربو هست و توان بیش از 800 اسب بخار
          شتاب دقیقا 1.97
          تاپ اسپید 402 کیلومتر بر ساعت(دومین هایپرکار آمریکایى)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Hami

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        تو ده 80 میتسوبیشی لنسر evo نبود، مزدا RX7 هم آره از نسل دومش یه اسپرت خوب بود بهتر از ماشین های مثل پونتیاک Fiero و …
        از اواخر ده 70 تا اوایل ده اول قرن ۲۱ دوره افول خودروهای عضلانی آمریکایی بود،بد تر از همه ده 80.
        ژاپنی ها از اواخر ده 80 به بازار خودروهای اسپرت حمله کردن و دوران اوجشون ده 90 بود،ولی با شروع قرن جدید کم کم از این بازار خارج شدن.
        Buick GNX 1987 بهترین آمریکایی ده ۸۰ بود،تو قسمت چهارم Fast & Furious هم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          نسل دوم rx7 تو سال 1986 رکورد 383 کیلومتر رو ثبت کرده بود ِ
          منبع :پدال

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hami

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (169 ديدگاه)

          بله مزدا RX7 تقویت شده در دریاچه نمک Bonneville به سرعت 238 مایل بر ساعت رسیده……،اما تقویت شده ودر دریاچه نمک، جایی که ماشین های زیادی رکورد زدن.
          در همون دوران Sledgehammer Corvette 1988 کمپانی Callaway رکورد 254.76MpH (معادل 410 کیلومتر در ساعت) خودروهای خیابانی رو زد.
          منظور من این نیست که مزدا RX7 ماشین بدی بوده، اتفاقا نسل سومش شاهکاره.
          منظورم این بود که ماشین های اسپرت ژاپنی در ده 90 حرفهای زیادی برای گرفتن داشتن،در اون سال ها ژاپنی ها با اسپرت های ارزان نه تنها برای آمریکاییها و آلمانی ها بلکه با Honda/Accura NSX برای ایتالیایی ها هم شاخ شونه کشیدن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. سامان اذری

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          شما که میگید خودرو های اسپورت ژاپنی افول کرد
          شما یه ماشین 100 هزار دلاری امریکایی بیار تا بتونه با نیسان GTR از هر لحاظ مبارزه کنه
          من هیچ وقت نگفتم که از امریکایی ها خوشم نمیاد ولی من تا زمانی که شهر ما منطقه ازاد نشده بود واسه خودم از کامارو ماستنگ و چلنجر یه بت ساخته بودم
          ولی وقتی از نزدیک دیدمشون چی بگم بعد یه مدت واسم خیلی عادی شده درگ انداختن چلنجر 3.7 با پژو207 باور کن پژو چلنجر رو زد
          ولی کامارو جدید خداییش خوبه
          امسال اگه وضع بازار خوب باشه بین کامارو و مزدا میاتا یکیشو میخرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Nima

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          سامان جان عزیزم
          قیمت پایه نیسان GT-R 103.000 دلار هست.
          اون وقت قیمت پایه شورولت کوروت ZO6 فقط 84.000 دلار هست.
          به نظر شما نیسان GT-R پایه بهتر است یا کوروت با تقریب 20.000 دلار کمتر؟؟؟؟ خودت هم میدونى کوروت Z06 بهتره.
          یعنى شما میگى شتاب 207 بیشتره از چلنجر؟!؟!!!!
          بلههههه منم میتونم روى پراید موتور BPT بندازم شتاب 4-5 بزنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. بهنام طیبی

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خودرو امریکایی=سریع و خشن=اختشاش گران جاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      اغتشاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sm

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    کوروت خیلی ماشین خفنیه ☆☆☆☆☆☆

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Pooya_SK

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    جاداره اینجا از ماشینی که از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ در اونور آب تولید شده و تا الان و ابد در ایران تولید میشه یادی کنیم، فورد فستیفا، مزدا ۱۲۱، کیا پراید و سایپا ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۴۱ و…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا منم خواستم بگم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Archi KHAN

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    دهه‌ی 1980 میلادی عجب نطقه عطفی !
    متقارن با تولد دهه شصتی های ایران ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ashkan

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    انصافا همشون یه طرف اون fox body یه طرف …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    غولی بودن واسه خودشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. خسته شده

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی فرهنگ طراحی خودشونو داشتن و دارن ولی به شخصه خوشم نمیاد ازشون اروپایی ها رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. arash66

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    جز مدل هاش شورولت بقیه، مدل های شاخی نبودن.
    در دهه 80 . 90 اسپرت های ژاپنی و آلمانی کارایی و طراحی بهتری داشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali a.j.g

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (634 ديدگاه)

    آقای نیک سیرت دستت درد نکنه
    جای کوروت zr1 مدل ۱۹۸۹ خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali a.j.g

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (634 ديدگاه)

      آقای محمد ام۴ خیلی کنجکاو شدم بدونم کدامیک از کابران گفتن آمریکایی ها توان ساخت موتور توربو رو ندارند لطفا بگید ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD. M4

        ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (63 ديدگاه)

        با سلام دوست بنده در سایت پدال عضو نیستند و اینجا نمیایند و از روی چند تا مجله اخبار خودرو را به صورت کم و محدود دنبال میکنند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali a.j.g

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (634 ديدگاه)

          سلام آقا محمد من اشتباه کردم و نباید اون حرف رو میزدم ای کاش کامنت هام حذف میشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. MOHAMMAD. M4

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    یادمه یکی از دوستانم میگفت امریکایی ها توان ساختن موتور با توربو شارژ را ندارند ولی لینک این متن رو براش فرستادم کف کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کافر مقدس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    پس Chevrolet Monte Carlo SS وLincoln Mark VII (منظور نسخه لاکچری نیست) و Oldsmobile Cutlass Supremeو Oldsmobile Toronado/Trofeo و Pontiac ASC/ Grand Prixو امثال اعهم کجان! .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. USA & JAPAN

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    یعنی میمیرم برای این ماسل کار های امریکایی
    ولی خداییش دهه 60 و 70 از نظر من یه چیز دیگه ان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پس کادیلاک سویل کجاست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مسعود

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    یه همچین مقاله ای هم در مورد ماشین های آمریکایی دهه 90 منتشر کنید ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mehdi1383

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط پیکان دولوکس خوبه
    تودهه هشتاد ازش بوده
    دولوکس سواری ودولوکس وانت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Mehdi1383

    ۳ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فقط پیکان دولوکس خوبه
    تودهه هشتاد ازش بوده
    دولوکس سواری ودولوکس وانت
    پیکان نگفتید
    پیکان دولوکس عشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا