چشم انداز

ده خودروی مقرون‌به‌صرفه و مناسب برای نوجوانان و خودرو اولی‌ها

رانندگی و خرید یک خودرو گامی بلند به‌سوی بزرگ شدن برای بسیاری از نوجوانان است؛ اما انتخاب خودرو برای نوجوانان باید با درنظرگرفتن کامل ویژگی‌های ایمنی و هزینه‌های تملک و نگهداری آن باشد که این امر موجب دشواری انتخاب خودروی مناسب برای نوجوانان و یا والدین آن‌ها می‌گردد. در این لیست ده‌تایی ما مناسب‌ترین خودروها را برای نوجوانان و خودرو اولی‌ها البته با معیارهای والدین آنها را معرفی می‌کنیم. هرچند سلایق نوجوانان ممکن است چندان با این انتخاب‌ها سازگار نباشد!

first car Teenager
۱- تویوتا کرولا
تویوتا کرولا که به‌عنوان سدانی قابل‌اعتماد شناخته می‌شود، خودروی مناسبی برای نوجوانان بشمار می‌رود. چراکه ترکیبی از قدرت موتور مناسب، مصرف سوخت پایین و بسیاری از ویژگی‌های سرگرم‌کننده را یکجا برای آنان فراهم می‌کند.

Toyota Corolla 2015
Toyota Corolla 2015
قیمت پایه ۱۶.۹۰۰ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری
قدرت ۱۳۲ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۹.۷ ثانیه
۲- جیپ رنگید
هر نوجوانی که علاقه به خرید خودرویی ۴×۴ و رفتن به جاده‌های ناهموار دارد می‌تواند جیپ رنگید را انتخاب کند. چراکه این اتومبیل علاوه بر اینکه قابلیت‌های آفرود نسبتاً مناسبی دارد، با دید خوب و فرمان نرم و روان، برای تردد در شهر هم گزینه ایده آلی محسوب می‌شود.

2015 Jeep Renegade Latitude
۲۰۱۵ Jeep Renegade Latitude
قیمت پایه ۲۳.۲۹۵ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری
قدرت ۱۸۰ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۸.۵ ثانیه
۳- فورد فی‌یستا
مصرف سوخت پایین و راحتی پارک کردن این خودرو برای نوجوانان بسیار مناسب است. بعلاوه پیشرانه‌های متعددی از ۳ سیلندر ۱ لیتری تا ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژر برای آن قابل سفارش است. همچنین فی‌یستا از رانندگی پویا و سرگرم‌کننده‌ای برخوردار بوده و قیمت مناسبی دارد.

Ford Fiesta ST200
Ford Fiesta
قیمت پایه ۱۶.۰۸۰ دلار
پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری
قدرت ۱۲۳ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۸.۳ ثانیه
۴- مزدا ۲
اگر شما به دنبال خودرویی باارزش و باقیمت مناسب هستید، مزدا ۲ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر انتخاب ایده آلی است. مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در کنار طراحی زیبا می‌تواند انتظارات نوجوانان را از یک خودرو برآورده کند.

2015 Mazda 2 SkyActive-G
۲۰۱۵ Mazda 2 SkyActive-G
قیمت پایه ۱۶.۲۱۰ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری
قدرت ۱۰۰ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۹ ثانیه
۵- داج دارت
عرضه این سدان اسپرت با موتور مولتی ایر ۲.۴ لیتری جیپ رنگید آن را به گزینه‌ای جذاب برای نوجوانان تبدیل کرده است. دارت با مصرف سوخت پایین و طراحی زیبا، یکی از خودروهای مناسب برای نوجوانان بشمار می‌رود.

2015 Dodge Dart SXT
۲۰۱۵ Dodge Dart SXT
قیمت پایه ۲۱.۶۴۵ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری
قدرت ۱۸۴ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۸.۷ ثانیه
۶- فولکس‌واگن جتا
جتا خودرویی است که هم در میان نوجوانان و هم در میان بزرگ‌سالان محبوب است. این سدان کاربردی هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد. اگر به دنبال قیمت و مصرف سوخت مناسب و امکاناتی چون سیستم صوتی، صفحه‌نمایش ۴ اینچی و قابلیت اتصال تلفن با بلوتوث هستید در خرید جتا شک نکنید.

2016 Volkswagen Jetta
۲۰۱۶ Volkswagen Jetta
قیمت پایه ۲۵.۳۸۰ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری
قدرت ۱۷۰ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۸.۵ ثانیه
۷- کیا فورته کوپ (سراتو کوپه)
پیشرانه‌ای توربوشارژر ۲۰۰ اسبی در کنار قیمتی معقول و ظاهری اسپرت، کیا فورته کوپ را به خودروی موردعلاقه نوجوانان تبدیل کرده است. از امکانات آن نیز می‌توان به صفحه‌نمایش، تهویه مطبوع دوگانه، آینه‌های جانبی برقی و سیستم کلید هوشمند اشاره کرد.

2014 Kia Cerato Koup Turbo
Kia Cerato Koup Turbo
قیمت پایه ۲۰.۵۹۰ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت ۲۰۰ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۶.۹ ثانیه
۸- کرایسلر ۲۰۰
با خرید کرایسلر ۲۰۰ شما و نوجوانتان می‌توانید از مزایای یک سدان خانوادگی و قدرتمند استفاده کنید. به دلیل قدرت زیاد ۲۹۵ اسب بخاری موتور V6 کرایسلر ۲۰۰، می‌توانید آن را در تعطیلات آخر هفته به فرزند نوجوان خود قرض دهید. فضای داخلی بزرگ و جادار نیز به‌راحتی این خودرو می‌افزاید.

2015 Chrysler 200C
۲۰۱۵ Chrysler 200C
قیمت پایه ۳۰.۱۹۵ دلار
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری
قدرت ۲۹۵ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۶.۳ ثانیه
۹- هیوندای اکسنت
سدان ساب کامپکت هیوندای نه‌تنها شیک است بلکه قیمت بسیار مناسبی هم دارد. این خودرو با شتاب مناسب، مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، می‌تواند شروعی ایده آل برای نوجوانانی باشد که نیاز به یک وسیله مطمئن برای رفت‌وآمد میان مدرسه، خانه و البته کتابخانه دارند.

Hyundai Accent GLS Sedan
Hyundai Accent GLS Sedan
قیمت پایه ۱۵.۷۴۵ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت ۱۳۷ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۹ ثانیه
۱۰- شورلت ترکس
شورلت با ساخت این خودرو که بر اساس پلت‌فرم شورلت سونیک شکل‌گرفته و با بیوک انکور نیز مشترک است، کراس‌اوور دیفرانسیل جلوی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای عرضه کرده است. هرچند پیشرانه کوچک آن اسپرت به نظر نمی‌رسد اما با فضای داخلی بزرگ و تعلیق انعطاف‌پذیر، خودروی مناسبی برای نوجوانان است.

2017 Chevy Trax
۲۰۱۷ Chevy Trax
قیمت پایه ۲۲.۴۴۵ دلار
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت ۱۳۷ اسب بخار
صفرتا ۹۶ کیلومتر ۹ ثانیه
منبع: gayot

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۲ دیدگاه‌ها

  1. afshin

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    عزیز دلم edris جان این دشمنی من و امثال بنده تعریف نکردیم
    امثال اقای فوکویاما.بیل کریستول.رابرت کسگان.پال ولفوویتز.ساموءل هانتینگتون
    برزینسکی تعریف کردن
    حالااگه میخوای بدونی اینا کین
    American Enterprise intitute (انتیتو انترپرایز امریکا
    در سال 1943 توسط دولت امریکا در سال 1943 برای تحقیقات در زمینه سیاست گذاری کلان ایالات متحده امریکا پایه گذاری شد این سازمان یکی از مهمترین موسسات سیاستگذاری در امریکا است که با سیاست مداران
    و سیاست گذاران اصلی امریکا ارتباط گسترده ای دارد)
    توصیه میکنم کتابی که توسط این موسسه منتشر شده
    به عنوان europe and islam حتما مطالعه بفرمایید
    این افراد کسایی هستن که دشمنی تعریف میکنن و بالاترین
    افرادی هستن که مسیر سیاسی امریکا رو تعریف میکنن
    حالا باز هم ما داریم 2شمنی میکنیم تعریف میکنیم؟؟؟

    همچنین در جای دیگه فوکویاما در کتاب پایان تاریخ خود میگوید لیبرالیسم در یک صد و پنجاه سال گذشته: توءیسم (یکتا پرستی) فاشیسم، نازیسم، مارکسیسم و کمونیسم را شکست داده تنها ایده لوژی که در مقابل غرب و لیبرالیسم باقی میماند اسلام شیعی است و خورده تمدن ها و فرهنگ های جزیی توسط غرب بلعیده میشوند و رسانه ها جهان را به سمت دهکده واحد پیش میبرند و باید یکی از فرهنگ ها را به عنوان کد خدا پذیرفت که آن نیز لیبرال دموکراسی آمریکایی است.
    و بازم تو کتابی دیگر
    فرانسیس فوکویاما یکی از برجسته ترین استراتژیست ها و تانک های فکری غرب در بازیابی هویت تشیع عنوان میکند:
    ( تشیع پرنده ایست که افق پروازش بسیار بالاتر از تیرهای ماست یک بال سبز و یک بال سرخ. بال سبز این پرنده: مهدویت و عدالت خواهی است و بال سرخ آن شهادت طلبی که ریشه در کربلا داشته و اسلام را فنا ناپذیر کرده است. عاشورا و حماسه پر شکوه ان پدیده ای است که همواره رمز و راز نیروی پنهان و اشکار مسلمانان و ازادیخواهان بوده است .قدرت این رمز ان چنان است که دشمنانش را همواره در حیرت و سردرگمی فرو برده است .
    اسلام در انتظار عدالت به سر میبرد و امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیز، نمیتوانید انسانی را تسخیر کنید که مدعی است کسی میاید که در اوج ظلم و جور جهان را پر از عدل داد میکند.. شیعه با شهادت دو چندان میشود شیعه عنصری است که هر چه ان را از بین ببریم دو چندان میشود)
    فدات شم اینم یادت باشه چین چرا واسه امریکا دشمن حساب میشه؟چون چین نزدیکترین و جدیترین رقیب اقتصادی امریکاست. تا حالا فکر کردی چرا امریکا با روسیه دشمنه چون نزدیکترین قدرت نظامی به امریکاست .میدونی چرا امریکایی ها از کشوری مثل هند به عنوان کشورهایی که خطر بلقوه داره یاد میکنند چون هند در اینده ای نه چندان دور اقتصاد و قدرت نظامی قوی تر از چین پیدا میکنه !
    دشمنی با ایرانم که فکر میکنم تو نوشته های بالا هم خود امریکایی ها دلیلش نوشتن
    خب همینا حدود 3 میلیارد از جمعیت جهان شدن حالا کشورهایی که تو اینده دشمنیشون با جهان تک قطبی اعلام میکنند بماند ژاپن و المان بدببخت هم که یه جورایی اشغال امریکان
    عزیز من معلوم یه کشوری مثل عربستان که همه ی اقتصاددان های بزرگ دنیا از نابودی تو ایندش فدای امریکا شدنش حرف میزنن مشکلی با امریکا نداره یا کشور های کوچیکی مثل سوییس و بلژیک و …
    انگلیس و کانادا و استرالیا هم که هم نژاد و متحد قسم خورده ی امریکان
    حالا یه بررسی انجام بده ببین دور و ورت چه خبره
    عزیز من شما اگه از خودت نظری داری بنده سرو پا گوشم ولی این حرفایی که شبکه العربیه و المنار و بی بی سی میزنن تکرار نکن بخدا حرفایی که زدی هر روز تو این شبکه ها دارم میشنوم
    جالبه طبق نظر سنجی های خود امریکایی ها منفورترین دولت دنیارو دارن اونوقت ما بیایم از قاتل ترین کشور دنیا دفاع کنیم به هم وطنمون بگیم تندرو
    شما بازم توصیه میکنم یه کم تاریخ بخونی تو جنگ جهانی اول و دوم ایران خودش بی طرف اعلام کرد ولی تو همین تهران ببین چند نفر از گرسنگی که انگلیسیا ایجاد کرده بودن از گرسنگی مردن دفاع از کشور خودمون شده تندرویی از یه کشوری اون ور جهان که 2 تا کشور دور ما اشغال کرده هر روز مارو هم تهدید میکنه شده حق گفتن بابا بسه وقتشه یه کم خدامون قاضی کینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان(احسان سابق)

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      اینایی که میگن دموکراسی غریب امریکایی و اشغال و اینجور *** رو میبافن می خوام ازشون بپرسم ایرادش چیه امریکا رهبر جهان باشه و ما هم تو صلح و ارامش زندگی کنیم؟تو خود امریکا مسلمون شیعه راحت زندگی نمیکنه؟باور کنید همون شیعه تو امریکا هم بدنش از ما سالم تره و هم امنیت جانیش بالاتره.اصلا کی گفته ما داریم درست میگیم و غربیا تو گمراهی محضن؟اصلا تا حالا شده از خودتون این سوالات رو بپرسین؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد علي

        ۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        کسی نگفته غربیا توی گمراهی هستند ولی واقعا اگه یکشور بخاد مستقل باشه چرا باید این همه بلا سرش بیاد؟
        ما می خواییم توانایی اتمی داشته باشیم مگه کره و پاکسسسسستان و هند بمب اتم ندارن چرا اونا که متحد غرب و شرق اند اشکالی نداره؟؟؟

        واقعا بنظرت کشوری که از بمب اتم استفاده کرده هزاران نفر رو کشته می تونه حاکم عادل و درستی برای جهان باشه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. عباس

        ۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (154 ديدگاه)

        آره الان سوریه و عراق و افغانستان در صلح کامل هستن, و در حال پیشرفت,ببین ابر قدرت هایی مثل روسیه و آمریکا به قول شما رییس جهان. چیکار کرده!الان پنجاه ساله که خاورمیانه یک روز خوش از دست این رییس جهان ندیده!اکثر کشورها رو به جوون هم انداخته محض اطلاع شما همین پاکستان و هند تا سال 2004 از طرف آمریکا تحریم بودن الان که بمب اتم دارن نمیتونه نگاه چپ بهشون کنه,!شما برو تاریخ جنگ های مختلف خاورمیانه رو بخون یک طرف یا انگلیش بوده یا آمریکا یا فرانسه که کشورها به جوون هم انداخته!جنگ اعراب با اسراییل,جنگ هند با پاکستان,جنگ های داخلی افغانستان,جنگ خلیج فارس یک و دو,جنگ های داخلی عراق سوریه و غیره!در دهه گذشته هم میخواستن در استان سیستان و بلوچستان جنگ داخلی راه بندازن که عاملشون عبدالمالک ریگی (که یکی از جنایت هاش با بستن جاده زابل و زاهدان 22 نفر رو شهید کرد سال 84 دم عید نوروز) رو تو هوا شکارش کردن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. apalo

          ۲ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام عید همگی مبارک

          درود به شما عباس جان خوشحالم که هنوز جوونایه روشنفکری مثل شما هستن که همه چی با هم قاطی نکردن و حرف حق به دهنشون جاری میشه.
          عشق به اتومبیل امریکایی با نا انسانیت طرفدار قاتل ترین حکومت تاریخ بشر که از قوم مغول هم بیشتر جنایت کرده کودک کشته اشتباه نمیگیرن
          اقا همه ی با اشق ماشینیم من هر وقت یه پورش یا مازرا از کنارم رد میشه ادرنالین خونم میره رو 1000 حالا چه ربطی داره ؟
          ایا واقعا چون عاشق ماشینم باید عاشق کثیف ترین ظالم و ادم کش هم باشم؟!
          موقعی که ایران طرفدار انگلیس بود زن و بچه های کشورمون از
          قحطی مظلومانه جون دادن تو 2 تا جنگ جهانی بیش از هزاران گشنه !!!
          حالا انقدر بدبخت شدیم از قاتل های خودمون حمایت کنیم و طرفداری؟
          یاد یه ضرب المثل می افتم که میگه درزد با چاقو رفته بود خونه طرف دزدی میخواست سر طرف ببره طرف پشتشو کرده بود بهش میگفت من دعوا ندارم دوست دار صلحم !!!بیا با صلح سرم ببر دارو ندارم ببر !!!
          جریان الان اون عده ای شده که میگن ما با امریکا دشمنی نداریم
          اخه عزیزای من ایران بیش از 100 سال به هیچ کشوری تجاوز نکرده این امریکاست تو 30 سال گذشته بیش از 10 تجاوز نظامی داشته !!!
          چقدر زیبا گفت اونی که گفت(ادمی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو زده به خواب هیچوقت نمیشه بیدار کرد)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. نوید جهرمی

        ۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        ی مستند از یکی از امریکایی های منتقد سیاست های امریکا دیدم همین قضیه رو بررسی میکرد.امریکا حیاتش ب جنگ وابستس و اگر صلح در دنیا برقرار بشه امریکا فرومیپاشهو اینم ب خاطر نظام ایونجلیستی حاکم بر امریکا و نفوذ کارتل های نظامی و صیهونیستی بر کشورشونه.
        شخصاً کار ب کشورایی مث امریکا و انگلیس و امثالهم ندارم اینام درگیرن و گل و بلبل نیستن.
        اگر بخوایم مثال بزنیم باید کشورهای رده بالای کیفیت زندگی مثل اتریش و سویس و دانمارک و نروژ رو مثال بزنیم.
        ب ی چیزی هم واقفم و اون اینه که اگر اندیشه پردازای امریکا و غربی از واقعیات بطن جامعمون خبر داشتن دست از سرمون برمیداشتن و میرفتن دنبال زندگیشون هم ب حال انا خوب بود هم ما. اون بیچاره ها فک میکنن شب و روز داریم طرح و نقشه هاشون رو برملا میکنیم و جلو اجرای نظم نوین جهانیشون رو گرفتیم و هر روز واقعا میخوایم اسرائیل رو نابود کنیم.غافل از این که ما رو چه ب این حرفا.هرروز 8مون گرو 9همونه.اونایی هم که نیست چکار ب این چیزا دارن. میرن دنبال عشق و حالشون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. خسته شده

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      الان آخر مرگ بر کی آمریکا انگلیس کانادا استرالیا نیوزیلند یا جزایر سلیمان؟ مشخص کن ما یه شعار و رسمیش کنیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. خسته شده

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      پدال عزیزم شب عیدی اینارو از تویه لپ لپ دراوردی برامون مثلا خواستی سوپرازیمون کنی ای پداله شیطون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (72 ديدگاه)

        عزیزم این لپ لپ های رو که میگی ایران بیاد بالای ۷۰ و ۸۰ میلیون قیمت داره

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. خسته شده

          ۳ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (623 ديدگاه)

          آرش خان عزیزم منظور من ماشین نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. afshin

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    عزیزم اینم یادم رفت بگم قدرت دوم اقتصادی دنیا (چین)کشوری که مخالف با امریکاست و شدیدن کشمکش های سیاسی دارن قدرت سوم اقتصادی دنیا ژآپن (کشوری که شدیدترین جنگ با امریکا داشته تا اولین استفاده از بمب اتم )و سال گرد جنگشون مردم این دو کشور میلیون ها پیامک بد و بیرا بین هم ردو بدل میکنن قدرت چهارم کشور هند کشوری که با انگلیس خبیث خونینترین جنگ رو داشت تا به استقلال رسید کشور پنجم
    کشور المان دو جنگ جهانی با امریکا رو تو کارنامه داره
    میبینی اینا خودشون خواستن شدن این حالا دوستای همیشگی امریکا نزدیکترینش انگلیس و کاناد و استرالیا ا عقب تر از 4 کشور دیگه از لحاظ اقتصادی پس مردم خودشون باید فکر پیشرفت کشورشون باشن وگرنه کسی دلش واسه ما نسوخته این فکر شما که میگی دوستی با امریکا پیشرفت میاره چیزیه که خود امریکایی ها تو ذهنت کردن با فیلم ها و رسانه های گستردشون چون اگه تو ایرانی خودت و باور کنی همین امریکا رو یه روزی زیر پات له میکنی بعدم من عاشق شما و بقیه هوطنای گل ایرانیمم دشمن
    تراشی کیلویی چند جون ادریس بدخا مد خا داشتی فقط به داداشت بگو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۱ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (34 ديدگاه)

      افشین جان دوست عزیزم من نیازی ندارم امریکا یا هر کشور دیگه ای رو زیر پام له کنم، بلکه امیدوارم کنار همه ی دنیا با صلح و آرامش زندگی و پیشرفت کنم. کاری که بقیه دنیا دارن انجام میدن
      به امید سالی خوش و سرشار از صلح و امنیت برای دنیا :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed

        ۱ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (69 ديدگاه)

        ما هم مثل شما دوستدار صلح هستیم
        ولی چه کنیم که امریکا توی ظاهر لاف صلح طلبی میزنه ولی در عمل….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. edris

          ۲ فروردین ۱۳۹۵
          سوابق: (34 ديدگاه)

          سایت خیلی از نظرات منو تایید نمیکنه. بهش هم حق میدم. پس فردا بخاطر نظرات ما فیلـ ــ ـتـ ـر میشه.ولی خداییش این نظرمو تایید کنید
          اگه یه تالار گفتمانی بود میشد باهم بحث داشته باشیم خیلی خوب میشد. کاش ماهم میتونستیم مثه خیلی از کشورها یه روابط درست و حسابی با دنیا داشته باشیم و وضعیت اقتصادیمون این نبود. آخه ایران از هر نظر پتانسیلش رو داره یه کشور ثروتمند باشه. هم جوون زیاد داریم که خیلی هاشون هوش و تحصیلات بالایی دارن ، هم معادن و منابع سرشاری داریم.هم خیلی چیزای دیگه. باور کنید این همه نعمت یه جا توی کمتر کشوری پیدا میشه… حیفه که مردممون در آسایش و رفاه سایر کشور های حوزه خلیج فارس نیستند. این کشورها بجز نفت هیچ چیز دیگه ای ندارن . حتی جمعیت جوون هاشون به شدت کمه و نیروی کار ندارند!!! ما داریم چوب سیاست های غلط و متعصبانه یه سری افراد رو میخوریم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امین

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط فوکوس بد نیست تازه یکم باید ماشین دیونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtaba

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خودرو اولی ها ؟؟؟؟؟؟؟ این ماشینا آرزوی من و خیلیاست.کاش خودروی اول و آخر من باشن این ماشینا …وای کیا کوپه و کرایسلر .ای خدا بده بهمون عقده ای شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرمان

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    عزیزان
    نویسنده چند خودروی کم استهلاک و با قیمت مناسب رو معرفی کردن.اما این خودرو ها مال نوجوانان نیست! کی گفته یه نوجوون در آمریکا یه خودروی 20 هزار دلاری سوار میشه؟ من همچین چیزی رو ندیدم. فقط میدونم خانواده ها فقط اونجا فقط هزینه ای دانشگاه رو حداکثر قبول میکنن. بچه ها حداکثر تا 22 سالگی از خانوده هاشون کمک هزینه دریافت می کنن.بنابراین یه نوجوون هیچ وقت در اکثریت جامعه آمریکا توان خرید همچین ماشین هایی رو نداره. این موضوع بیشتر شبیه جوکه!!!!
    لطفا واقع بین باشید و از کسایی که در بهترین کشورها به لحاظ رفاهی(سوئد،آمریکا و …)زندگی میکنن در این مورد سوال کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  6. Mohammad

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (84 ديدگاه)

    اتفاقا خیلی مطلب به جایی بود چند روز پیش داشتم به همین فکرمیکردم که ب عنوان اولین ماشین چی بگیرم قطعا اولین و اخرین گزینه خودروی سلطنتی پراید است چون با این قدرت خرید و این همه انتخاب پراید بهترین گزینه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. javad

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (53 ديدگاه)

    واسه ما که پولمون نمیرسه ماشین اول همون پراید کره ای مدل 75

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسن

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من نمی دونم که ماشین چه ربطی به سیاست داره که یک عده که همه مون می دونیم کی هستند تند و تند دارن یک مشت کامنت های چرند و بیخود و تکراری رابه خورد ملت می دن؟فوکویاما چه ربطی به تیتر مطلب داره!بابا جعمش کن!این همه سایت خبری اجتماعی سیاسی است برین اونجا،نمی دونم فارسی حالیتون می شه یانه،عموجان برای صدمین بار دارم می گم پدال یک سایت فنی است نه یک سایت خبری! دست از سر کچل ملت بر دارین!آره شما خوبین،شما درست میگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Reza

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هیچ میدونین قیمت این ماشین ها به تومن چقدر میشه اگه میدونستین اسم مقرون به صرفه رو اینا نمیذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جاوید

    ۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    suv فقط ماشینهایی امریکایی بخصوص برند جیپ که ماشینهایی خیلی باصلابتی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Abbas

    ۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بیشتر صفر تا 100 ها رو یکی دو ثانیه کمتر از واقعیت نوشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Pony car

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    با سلام و تبریک نوروز باستانی پیرو بحث شکل گرفته اینو بگم که اگه عمقی به روزگار امروز وتمام قرون اعصار نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که مشکل درتمام تاریخ یک کشور و یا یک نژاد و سرزمین نبوده بلکه این ذات قدرت طلبی و جاه طلبی انسان بوده که در هر قوم و یا سرزمین یا کشور بواسطه ابزار موجود که اعتقادات و مذهب توده ها را نیز شامل می شد و یا قدرت ترس توسط دشمن خارجی و …..که در طول تاریخ ابزار حفظ قدرت بسیاری از انسان ها شده است و حال گروهی از همین انسانها که در دورانی با هر عمل و اقدام امریکا در این سرزمین از مونتاژ خودروهای امریکای گرفته تا سایر سر مایه گزاری ها مخالف بودند و شعار مرگ میدادند حال در تعجبم که چطور بعد گذشت چندی سال به کشور فرانسه انگ امپریالیسم زده نمی شود وارد جزییات نمی شوم لپ کلام هیچ دوست دوشمن ابدی وجود ندارد بلکه این منافع مشترک است که همواره دوست ویا دوشمن می سازد و اینکه هر کشور را انسان ها اداره می کنند و انسان ها را می توان تغییر داد هم فیزیکی هم اعتقادی بنا بر این می شود کشوری همچون امریکا را دنبال رو خود کنیم دشمن نسازیم دوست بسازیم و این نیاز به خردورزی دارد کاری که دولت اقای روحانی تا حدودی موفق عمل کرده اگر دلواپسان بگذارند زیرا منافع بعضی در دشمنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      فقط میتونم بگم براوو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. afshin

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اره عزیزم چقدر هدف بالا و قشنگی.ولی حیف که یه مقدار بچه گانه و رویایی به نظر میرسه!
      اخه نفس جون عزیزم خدایی این نوشتی یه کم قبلش تفکر کردید
      اره امریکا بچه ی کوچولو منتظر بود بیاد بیفته دنبال اقای روحانی!!!
      عزیزم امریکا 350 اندیشکده غول داره که واسه هر رفتار و فکری برنامه ریزی میکنه
      خداییی خیلی نظر ساده لوحانه ای بود شماها مواظب باشید فعلا امریکا به بهونه ی قاقالی لی
      همتون نندازه دنبال خودش اخرشم به بادتون بده نمیخواد امریکا رو بندازین دنبال خودتون
      مگه ندیدی چقدر احترام به پاسپورت ایرانی برگشته.اون از حرکت عربستان به تجاوز به 2 تا جوون ایرانی تا شاخ و شونه کشیدن سودان و هر ننه قمری تو خاورمیانه واسه ایران!!!
      بابا بسه عزیزم برو یه کم تاریخ بخون تا کی میخواین خودتون بزنین به خواب
      بچه جون گرگ گرگه هرچقدرم بهش برسی پشتت و کنی ممکنه پارت کنه واقعا درکش سخته ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. خسته شده

      ۵ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      چقدر حرفای قشنگی میزنی pony car کدوم دلواپس اینم یه نوع ترسیم تئوری توطئه حالا از نوعه وطنیشه اینارو میگن که گفته باشن عواملی از داخل دارن جلوی پیشرفتو میگیرن در صورتی که خودشون هم چسبیدن به همون عامل ها خواهشا دیگه اینجا برای ما این داستان هارو سرهم نکن جناب pony car که برای خیلی ها من جمله بنده دیگه مثل یه شوخی میمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    چرا از پراید و 405 و تیبا و سمند اسم نبردید خواهش میکنم این خودروها رو هم به لیستتون اضافه بکنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امین

    ۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینا ملتو مسخره کردن؟بله تو امریکا و اروپا نوجوناشون خودرو اولین اینجا که ما تا سن 30 سالی خودرو صفرمی حساب میشین آخرشم یه پراید آشغاله.آخه دوچ و جیپ رو که ما تو خواب میبینیم جز خودروهای مقرون به صرفه ان؟هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نیما

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شوخی کردید دیگه؟…خودروی مقرون به صرفه کرولا؟ اونم تو ایران….نظرتون در مورد پراید کاربراتوری، رنو پی کی، پیکان 75 چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. aaa

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تو پارکینگ دانشگاه ما بیش از 20 تا ماشین بنز و بی ام دبلیو پارک میشه
    مشکل ایران نیست مشکل ما هستیم که آقازاده نیستیم وگرنه بدون زحمت بهترین ماشینهارو سوار میشدیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. مهران

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه دانشجو اونجا اگه کارگری هم کنه ۶ ماه کار کنه میتونه کرولا بخره ولی تو ایران یه دانشجوی معمولی باید حد اقلش باید ۶۰ ماه کار کنه کرولای ۱۴۵ میلیونی رو بره
    در ضمن یه فرمول تقریبی هست ک تو اکثر مواقع جواب میده و اینجوریه : قیمت ماشین ژاپنی 15000 تا 50000 دلار رو میخوای به تومن حساب کنی باید قیمتش با دلار رو در 8500 ضرب کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیرحسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من یه نوجوانم ولی ب خاطر سیاست های آقایون و این تعرفه ها مجبورم به زور این آشغال های داخلی رو سوار شم… بخدا حقمون نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید کریمی

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    اگه میشه نسخه داخلی این مقاله هم جمع آوری کنید و تو سایت بزارید
    خودرو هایی مخصوص سن 18 تا 28 از بازه قیمتی 30 تا 130 میلیون
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا