چشم انداز

رام کردن سه اسب وحشی در میدان گاوبازی

در واقع، این صحنه‌ها را شما فقط در میدان‌های گاوبازی دیده‌اید، ولی ما این‌بار قصد رام کردن سه قلچماق اصیل آمریکایی را در این میدان داریم. چندی پیش، مقایسهٔ شورلت کامارو و فورد موستانگ ۲۰۱۵ را در پدال خواندید. حال که گویا دوج چلنجر از این خبر مطلع شده، خود را به صحنه رسانده و در برابر رقبا عرض‌اندام کرده است؛ در ادامه به بررسی کامل این سه اسب وحشی می‌پردازیم.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-front-end
به این خودروها، پونی‌کار “ponycar” نیز گفته می‌شود؛ تعریف دقیقی کلمهٔ پونی‌کار برای خودرو دشوار است ولی، با جوش دادن چند ویژگی منحصربه‌فرد به این خودروها می‌توانید مفهوم این کلمه را دریابید. یکی این که آن‌ها خودروهایی پرهیاهو و آمریکایی هستند. یکی دیگر اینکه از کاپوت بلند و صندوق عقب کوتاهی بهره می‌برند. بسیار پرقدرت هستند و پیشرانهٔ آن‌ها معمولاً بیش از ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. آخرین مورد هم این است که اتومبیل‌های اسپرت خالص نیستند و پلتفرم آن‌ها مبتنی بر خودروهای سدان است. مثلاً دوج چلنجر بر پلتفرم کرایسلر LX سوار شده است. شورلت کامارو نیز در واقع یک هولدن کومودور است و فورد موستانگ هم با وجود جدید بودنش می‌توانید ردپاهای لینکلن LS که مهم‌ترین آن‌ها Floorpan است را ببینید.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-promo
همچنین اسب‌های نر گروه، ساده و منظم نیستند و هرکدام پسوندی دارند؛ ۱LE، Performance Pack، Scat Pack.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-american-flag
برای اینکه بفهمیم کدام اسب نر، برتر از همه است، یک چالش برای آن‌ها در نظر گرفتیم، حدود ۴۵ مایل جادهٔ پر پیچ‌وخم، ۱۰ مایل در کنار ساحل اقیانوس آرام، صعود از یک تپه با سرعت بالا، ۵ مایل حرکت در بزرگراه ۱۰۱، که چیزهایی مانند کیفیت سواری، کروز کنترل، تجهیزات رفاهی را تست کردیم و در نهایت حدود ۳ کیلومتر از خیابان‌های شهری را طی کردیم که در آن عملکرد خودروها را حتی در ترافیک اندازه‌گیری می‌کنیم.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-front-three-quarter

جایگاه سوم: دوج چلنجر R/T 6.4 ، Scat Pack

عضلاتی بزرگ و بسیار قدرتمند، قیمت متوسط

اگر در طول زندگی، تمام جاده‌های پیش روی شما، خطوط مستقیم بود، بی‌شک، با چلنجر Scat Pack شما برندهٔ میدان خواهید بود. این در صورتی است که شما فقط، ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد. حال فکر کنید که این خودرو می‌تواند با پیشرانهٔ دوج هلکت قدرت ۷۰۷ اسب بخار را در اختیارتان بگذارد. مطمئن هستیم زمانی که لامبورگینی کانتاش ۵۰۰۰ S تولید شده بود با قدرت ۴۴۹ اسب بخار برایتان قابل هضم نبود، و حس می‌کردید که قدرتمندترین خودروی جهان خواهد ماند، ولی در اینجا نشان دوج را با ۷۰۷ اسب بخار می‌بینید. همچنین قیمت کمتر از ۴۰.۰۰۰ دلار برای این خودرو بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-front-three-quarter-in-motion
وزن زیاد پکیج Scat Pack برای چلنجر مشکل‌ساز شده است، به‌طوری‌که بیش از ۱۸۰ کیلوگرم نسبت به رقبا سنگین‌تر است. مشکل دیگر اینکه ابعاد خودرو نسبت به رقبا بزرگ‌تر بوده و کنترل خودرو را تا حدی مشکل‌ساز نموده است. با این حال وزن کلی چلنجر ۱۹۲۰ کیلوگرم، کامارو ۱۷۶۲ کیلوگرم و فورد ۱۷۳۰ کیلوگرم می‌باشد. چلنجر با یک سیستم انتقال قدرت ۱۴۰۰ دلاری هشت سرعتهٔ اتوماتیک روانهٔ بازار می‌شود. مطمئناً با گیربکس دستی می‌توان به وزن کمتری دست یافت و قیمت کامل شدهٔ آن به ۳۹.۴۹۰ دلار خواهد رسید.

2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-front-three-quarter-in-motion
چلنجر با خشم هرچه بیشتر به خط مستقیم جاده بازمی‌گردد: قدرت و گشتاور چلنجر نسبت به دو رقیب دیگر بیشتر است، به عبارت دیگر، چلنجر ۴۸۵ اسب و ۶۴۴ نیوتن متر، کامارو ۴۲۶ اسب و ۵۷۰ نیوتن متر و موستانگ ۴۳۵ اسب و ۵۴۲ نیوتن متر قدرت و گشتاور دارند. همچنین، چلنجر با پکیج Scat Pack درگ ۶۰ مایل را تنها در ۴.۲ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در زمان ۱۲.۶ ثانیه با سرعت ۱۸۰.۷۳ کیلومتر در ساعت موفق به رکورد بالاترین عملکرد شد. موستانگ GT به‌سختی در جایگاه دوم قرار گرفت، چراکه ۶۰ مایل را در ۴.۴ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۸ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشت. کامارو نیز در ۴.۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت رسید و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۸۳ کیلومتر در ساعت طی کرد. در نهایت چلنجر در پیست ۱.۵۵ مایل توانست زمان ۱:۲۵:۷۷ ثانیه را به ثبت برساند.

2015-dodge-challenger-rt-scat-pack-rear-three-quarters-in-motion
اما مکان تست ما، برای دقیق‌ترین رکورد خودروها زیاد مناسب نیست، چراکه سطح زمین، نیروی اصطکاک کافی را برای چرخ‌ها مهیا نمی‌کرد. برخلاف نسخهٔ SRT که مجهز به سیستم کنترل کشش و نیروی قابل تنظیم چرخ‌ها است، چلنجر Scat pack به این سیستم مجهز نیست و همین امر باعث می‌شد مقدار زیادی هرزگردی و عدم کنترل نیروی چرخ‌ها مشاهده شود. همچنین عملکرد ترمزها نسبت به رقبا آن‌چنان رضایت‌بخش نبود. علیرغم این‌که هرزگردی در چرخ‌های عقب مشاهده می‌شود، باز هم حس لذت خاصی به شما می‌دهد و عقب خودرو را طوری به شناور می‌سازد که گویی وزن ندارد و بر روی یک تخت سوار بر آب نشسته‌اید. با این حال تمام مدل‌های V8 چلنجر دوست‌داشتنی هستند ولی نسخهٔ Scat Pack آن چنان که باید نظر تیم ما را جلب نکرد. به همین خاطر مقام سوم به دوج چلنجر تعلق می‌گیرد. البته شاید از نظر آمریکایی‌ها این خودرو چنین جایگاهی داشته باشد، ولی از نظر فرانسوی‌ها این خودرو زندگیست.

جایگاه دوم: فورد موستانگ GT، Performance Pack

رئیس کجاست؟

موستانگ جدید در طراحی ضعیف‌تر شده است. چراغ‌های جلو اشتباه طراحی شده‌اند. در دماغهٔ خودرو برآمدگی زیادی وجود دارد. همچنین فرم بدنه از حالت زمخت و مردانه بودن دور شده است که این یکپارچه‌سازی بدنه به ضرر موستانگ تمام می‌شود. موستانگ ها همیشه از بدنهٔ بزرگ، زمخت و عضلانی بهره برده‌اند جز این مورد. مردم همیشه موستانگ را با کامارو مقایسه می‌کردند که هم اکنون طراحی آن نسبت به کامارو ضعیف‌تر شده است. فاصلهٔ دو محور از هم نسبت به کامارو ۵ اینچ کوتاه‌تر شده است و در طول ۲ اینچ کوتاه‌تر است.

2015-ford-mustang-gt-front-three-quarter
به هر حال نسل جدید موستانگ در این زمینه موفق نشده است. ما از این موضوع ناراحت هستیم چراکه فورد برای موستانگ راهی را در پیش گرفته بود که شورلت برای کوروت Z06 استینگری در پیش گرفته بود. به هر روی این موضوع برای ما ناامیدکننده است و با اینکه مانند فورد F-150 از بدنهٔ آلومینیومی استفاده می‌کند ولی با این حال موستانگ GT تست ما، به طور خالص ۸۹ کیلوگرم نسبت به موستانگ GT اصلی سنگین‌تر است که بسیار قابل‌توجه است.

2015-ford-mustang-gt-rear-three-quarter
بدون شک احتمالاً با خود فکر می‌کنید با این‌که ۳۰ کیلوگرم از کامارو سبک‌تر است و باید موستانگ GT برنده شود، ولی سخت در اشتباه هستید چراکه وزن، یک بُعد قضیه است. موستانگ جدید به سیستم IRS یا همان محور عقب یکپارچه، ارائه مجهز است که UnderSteer کمتری را باعث می‌شود، اما در پیچ‌ها کمی OverSteer احساس می‌شود. تیم موتور ترند یک پیست کوتاه به شکل عدد ۸ دارد که تمامی خودروهای تست شده را در این مسیر به چالش می‌کشد. عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم، موستانگ جدید در این شکل ۸، سریع‌تر از موستانگ قبلی عمل کرد و رکورد ۲۴.۷ ثانیه را به ثبت رساند که معادل زمان آلفارومئو ۴C است. موستانگ در این مسیر از چلنجر سریع‌تر و از کامارو کندتر بود. چلنجر زمان ۲۵.۵ و کامارو زمان ۲۴.۵ را ثبت کرده‌اند. به گفتهٔ کارشناسان تیم موتور ترند، شورلت کامارو ۱LE برای این مسیر یک خودروی فوق‌العاده است. چراکه پیست شکل ۸، هیچ مسیر مستقیمی ندارد و خودرویی که پایداری و هندلینگ بهتری داشته باشد موفق‌تر است. در پیست ۱.۵۵ مایل، موستانگ در مدت زمان ۱:۲۴:۳۲ ثانیه موفق به عبور از خط پایان شد.

2015-ford-mustang-gt-interior
هندلینگ موستانگ محدود است، اما در مسیر مستقیم بزرگراه، سواری بسیار عالی و لذت بخشی را با آن، نسبت به دو پونی‌کار دیگر تجربه کردیم. کروز کنترل موستانگ بسیار خوب عمل می‌کند و زمان و مصرف سوخت را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. در مجموع موستانگ GT در جاده، هیچ مشکلی ندارد و سواری بهتر از چلنجر دارد. صدای نعرهٔ موتور V8 در موستانگ به خوبی شنیده نمی‌شود ولی در چلنجر و کامارو بسیار پرطنین و گیراست. هنگامی که جاده‌های پر پیچ‌وخم شروع می‌شود موستانگ GT را می‌پسندید ولی از دل عاشق آن نمی‌شوید. هرچند سیستم تعلیق جدید IRS شایان توجه است و کیفیت سواری و هندلینگ را به‌طور قابل‌توجهی بالا برده است ولی باز هم خودرو را به گوشهٔ پیچ پرتاب می‌کند که ما فکر می‌کنیم موستانگ برای بهتر بودن در مسیرهای پر پیچ و خم هنوز هم جای تکامل دارد.

مقام نخست: شورلت کامارو SS 1LE

پادشاه پونی‌کارها

شورلت کامارو با قیمتی حدود ۴۵۰۰ دلار کمتر از فورد موستاگ، در بسیاری از جهات برتری خود را ثابت کرد. چه در جاده‌های مستقیم و چه در مسیرهای پر پیچ و خم، توانست پیروز میدان باشد و به عنوان پادشاه پونی‌کارها، صدرنشین شود.

2015-chevrolet-camaro-ss-1le-front-end-in-motion
شاید طرفداران فورد با ناراحتی از خود بپرسند آیا شورلت بهترین و عالی است؟ خیر.

2015-chevrolet-camaro-ss-1le-front-end-in-motion
در طول لانچ برای ثبت رکورد، صدایی بسیار بلند از موتور شنیده می‌شود که هم می‌توان گفت خوب است هم بد. خوب بودن به خاطر لذت بردن از غرّش موتور V8 است و بد بودن آن به این دلیل است که بیش‌ازحد به کابین نفوذ می‌کند. حتماً با خود فکر می‌کنید که احتمالاً جنس قطعات داخلی به دلیل کیفیت پایین است که این‌گونه صدا را نفوذ می‌دهد، ولی باید بگوییم که قطعات این خودرو از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد روی زمین ساخته شده است. برای مثال، غربیلک فرمان و پوشش صندلی‌ها و درب‌ها از چرم مرغوب آلکانترا پوشیده شده است.

2015-chevrolet-camaro-ss-1le-rear-end-in-motion
۱LE در کنار خط ساحلی، مانند یک رزم‌ناو بود. بسیار پرقدرت و با صدایی پرطنین است که با گاز دادن به آن لگد زدنش شروع می‌شود. همچنین در اتوبان بسیار خشن و جسورانه خودنمایی می‌کرد. البته در حالت Comfort رانندگی بسیار نرم و لذت بخشی را مهیا کرد و بزرگ‌ترین تفاوت بین کامارو و دیگر رقبا، در بخش سرگرم‌کنندهٔ رانندگی در جادهٔ آسفالتهٔ سنگفرش شده بود. با کامارو تسلط کامل بر جاده دارید، پیچ‌ها و مسیرهای ناهموار برای کامارو مانند خوردن آجیل است. این خودرو به‌خوبی می‌تواند تعادل خود را در بدترین مسیرها حفظ کند و OverSteer بسیار کمی حس شد. ترمزها قوی هستند و قدرت آن‌ها را احساس می‌کنید. در نهایت، کامارو توانست پیست ۱.۵۵ مایل را در بهترین رکورد، یعنی ۱:۲۲:۸۱ ثانیه به پایان برساند.

2015-chevrolet-camaro-ss-1le-cockpit
نوسانات عقب خودرو که ناشی از قدرت و گشتاور زیاد آن است به خوبی کنترل می‌شود، به طوری که احتمال چرخش خودرو صفر است. همین امر باعث شده است کامارو به شما اعتماد به نفس بالایی بدهد. رانندگی با کامارو به سهولت انجام می‌شود، مثلاً سیستم جدید فرمان که بسیار فوق‌العاده است توانایی این را دارد که اگر ۱۰۰ اسب بخار بیشتر هم به قدرت کامارو اضافه شود همچنان به‌راحتی قابل کنترل باشد. طرفداران فورد نا امید از آنچه موستانگ در پیش گرفته، ولی نباید عصبانی شوند، چرا که این تازه ابتدای داستان موستانگ جدید است. به یاد آورید که نیم دهه قبل کامارو در مقابل موستانگ واقعاً بد بود و در سال ۲۰۱۱ این موضوع عوض شد، در حالی که امروز شورلت پیشرفت قابل توجهی کرده است و رقابت آن با موستانگ بسیار تنگاتنگ است؛ البته در آینده‌ای نزدیک فورد شلبی GT350 خواهد آمد که مطمئناً رکوردها را تغییر خواهد داد.

2015-chevrolet-camaro-ss-1le-front-three-quarter
چلنجر کمی متفاوت‌تر از دو خودروی دیگر است اما همین‌طور که هست دوست‌داشتنی و باوقار است. ولی در حال حاضر ابعاد بزرگ و وزن زیادی دارد که کمی با بازار هماهنگی ندارد. البته دوج برای سال ۲۰۱۷ کارهایی در دست اقدام دارد. به گفتهٔ دوج، در سال ۲۰۱۷ چلنجر نسل جدید خود را بر روی یک پلتفرم جدید ارائه خواهد کرد که حداقل ۳۰۰ پوند سبک‌تر و هشت اینچ کوتاه‌تر، با فاصلهٔ محور کمتر خواهد بود. این اعداد و ارقام یعنی هماهنگ ساختن ابعاد چلنجر با دو پونی‌کار دیگر. شورلت کامارو نیز در سال ۲۰۱۶ نسل جدیدش را معرفی خواهد کرد. پلتفرم جدید آلفا برای کامارو، که از آلومینیوم فشردهٔ جدید ساخته می‌شود به طور چشمگیری سبک‌تر از بدنهٔ فعلی است که باز هم از مزیت آن محسوب می‌شود. به هر حال آیندهٔ پونی‌کارها علاوه بر حفظ سنت و اصالت، باید با جدیدترین تکنولوژی و دستاوردهای روز همراه باشد. قطعاً تا چند سال آینده پونی‌کارها دست روی دست نگذاشته و برای رقبای هم چنگ و دندان تیز می‌کنند، ولی تا آن زمان که نسل جدید این خودروها معرفی نشده، ما گرفتن یک کامارو SS 1LE را به شما توصیه می‌کنیم.

نتیجه

خلاصهٔ عملکرد این سه خودرو بدین ترتیب است: هر سه خودرو بسیار پرقدرت هستند و رفتاری تهاجمی دارند. قدرت بسیار زیاد دوج چلنجر باعث می‌شد به یک خودروی مهار نشدنی تبدیل شود که شما را به گوشه‌های پیچ پرتاب می‌کرد، سرعت و شتاب قابل‌ملاحظه از خصوصیات بارز چلنجر به شمار می‌رود. موستانگ قدرت مناسبی دارد و با سیستم تعلیق جدید پایداری به‌مراتب بهتری از چلنجر دارد. کامارو نیز قدرت مناسبی دارد، ترمزهای قوی و سیستم تعلیق جدید آن را به پایدارترین پونی‌کار بدل کرده است.

2015-chevrolet-camaro-ss-dodge-challenger-rt-scat-pack-ford-mustang-gt-rear-three-quarters

performance-ponycar-showdown-lap-times

performance-ponycar-showdown-streets-of-willow

در ادامه:

۲۰۱۵ Ford Mustang GT
Performance Pack
۲۰۱۵ Chevy Camaro SS 1LE ۲۰۱۵ Dodge Challenger RT
Scat Pack
قیمت پایه ۳۵,۴۲۰ دلار ۳۸,۰۰۰ دلار ۳۹,۴۹۰ دلار
قیمت مدل تست ۴۶,۳۸۰ دلار ۴۱,۸۸۰ دلار ۳۹,۸۹۰ دلار
کلاس خودرو موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
۲ درب، کوپه، ماسل کار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
۲ درب، کوپه، ماسل کار
موتور جلو، دیفرانسیل عقب،
۲ درب، کوپه، ماسل کار
موتور V8 5.0 لیتری، ۳۲ سوپاپ DOHC V8 6.2 لیتری، ۳۲ سوپاپ DOHC V86.4 لیتری، ۳۲ سوپاپ DOHC
گیربکس شش سرعته دستی شش سرعته دستی و اتوماتیک هشت سرعته اتوماتیک
قدرت ۴۳۵ اسب بخار در ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ rpm ۴۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ rpm
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ rpm ۶۴۴ نیوتن متر در ۴۲۰۰ rpm
شتاب ۰-۶۰ مایل ۴.۴ ثانیه ۴.۸ ثانیه ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) ۲۹۲ کیلومتر در ساعت
عبور از ¼ مایل ۱۲.۸ ثانیه / ۱۸۰.۵۷
کیلومتر در ساعت
۱۲.۹ ثانیه /۱۷۷.۰۳
کیلومتر در ساعت
۱۲.۶ ثانیه / ۱۸۰.۷۳
کیلومتر در ساعت
پیست ۱.۵۵ مایل ۸۴.۳۲ ثانیه ۸۲.۸۱ ثانیه ۸۵.۷۷ ثانیه
مسیر ۸ شکل ۲۴.۷ ثانیه ۲۴.۵ ثانیه ۲۵.۵ ثانیه
مسافت ترمز ۶۰-۰ ۳۲.۶ متر ۳۰ متر ۳۳ متر
مصرف میانگین سوخت ۱۲.۳۷ لیتر ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر ۱۳ لیتر
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۷۷۲ کیلوگرم ۱۹۲۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۶/۵۴% ۴۷/۵۳% ۴۵/۵۵%
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) ۴۷۸.۲۸ / ۱۹۱.۵۲ /۱۳۹.۴۵
سانتی‌متر
۴۸۴.۱۲ / ۱۹۱.۷۷ / ۱۳۷.۶۷
سانتی‌متر
۵۰۲.۶۷ / ۱۹۲.۲۸ / ۱۴۶.۰۵
سانتی‌متر
گاز CO2 ۴۸۰.۸۱ گرم بر مایل ۴۶۷.۲۰ گرم بر مایل ۴۸۰.۸۱ گرم بر مایل

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. فرید

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    میون سه تا دلبر موندم برم کدوم ور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CAPITALIST

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      مطلب توپی بود احمد جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا.2272

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (186 ديدگاه)

        مطلب خیلی خوبی بود ممنون
        اما کاش از رنگای اصلی این سه خودرو استفاده می شد
        کامارو زرد
        ماستنگ آبی یا قرمز
        چلنجر نارنجی مایل به قرمز

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          رنگ اصلی خودرو به این صورت دوست عزیز
          کامارو ابی
          چلنجر قرمز
          ماستانگ زرد!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ahmad..F12

          ۱۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          رضا جان موافقم

          البته رنگ های تیره تر برای ماسل کارها جذابیت بیشتری میاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۱۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        ممنونم کاپیتالیست جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. CAPITALIST

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اسب فقط ماستانگه!!!!

      کامارو خره

      چلنجر هم گاو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        خدایی اسب بودن ماستانگ رو قبول دارم گاو وحشی بودن پلنجر رو هم آره
        اما کامارو هرچی باشه خر نیس
        پراید خره تیبا هم کره خر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. DRAGONBORN

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          علی هرچی باشن اونا خودروی ملی هستن و احترامشون واجب

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          سلطانشون که ماستانگه…
          .
          .
          .
          ارادتمند جناب احمد F12 هم هستیم!!! ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ASTON MARTin

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          شورلوت جکو جونور نی به معنی واقعی کلمه ماشینه
          سروره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ahmad..F12

          ۱۰ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          قربونت آقا رضای گل

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. پوری پوریا!

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        فعلا که خر برده ;)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CAPITALIST

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          چرا فکر میکنین با خر گفتن کامارو میخوام مقامشو کم کنم.

          خر ابهتی داره برا خودش هم از لحاظ بدنی هم از لحاظ تناسلی

          زنده باد نظام سرمایه داری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. CAPITALIST

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          جای ماسل کار 4 خالیه؟؟؟

          پونتیاک فایرفلای

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. CAPITALIST

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          اصلاح میکنم پونتیاک فایربرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. فریا

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (684 ديدگاه)

        ماستنگ که اسب
        ولی :

        کامارو شیــر

        چلنجر قـــوچ

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. "Amir"

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (728 ديدگاه)

        فقط کامارو…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. سعید

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (481 ديدگاه)

        آقای کاپیتالیست از کلمات رکیک برای توصیف استفاده نکن
        (گر دانی سخن برون فاش کند آنچه هست درون) هیچ وقت از این کلمات استفاده نمیکنی
        به کامارو هم توهین نکن.
        فریا جان دمت گرم
        (ماستنگ اسبه)+++++++
        (کامارو شیره)+++++++
        (چلنجر قوچ)+++++++

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مشتی

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ای کاش سمند سورمه ای رنگ من هم در کنار این موستانگ ها خود نمایی میکرد.
      سمندم اسپرت هست چیزی از اینا کم نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mory

        ۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (418 ديدگاه)

        اگه کسی موافقه حرف منه که نباید نوبت رو دور زد و زیر کامنت اول

        نظر بنویسیم اونم بیاد تذکر بده اگه فقط منم که هیچی

        چرا آقایون میخاید نوبت رو دور بزنید

        حالا اینجا که یه کامنت سادس اما شما مطمئنا از اون آدمایی هستین

        که همیشه تو صف حق دیگران رو ضایع می کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شروین

          ۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (515 ديدگاه)

          فکر کنم این capitalist همون dragonborn باشه و به زودی تقش در بیاد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. hellcat

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ماسل کار یکی خدا بیامرز ماستنگ قبلی بود یکیم چلنجره ، فورد و شورولت تازگیا زیاد سوسول بازی در میارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. e36

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    هرسه تو کلاس خودشون بهترین هستند
    من کامارو بیشتر دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. behdad

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    منم کامارو رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    من این سه تا رو بیشتر از از ماشینهای گران اروپایی از نظر ظاهر کابین وبیرونش می پسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یونس

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    هر سه زیبا و عالی هستند ولی موستانگ جدید یه چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. iman mclaren p1

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    احمد جان دستت درد نکنه خیلی عالی بود
    این مطلب خیلی زحمت داشت.
    قدرت برتری و سرعت که تقریبا به سمت دوج میچربه
    ولی انتخاب من
    1- موستانگ
    2- کامارو
    3- چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون از لطف شما ایمان جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mamad

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    هر سه عالی هستن…فورد کروک تو اهواز خیلی زیاد شده خدایی ابهت خاصی داره…سال دیگه حتما پولام جمع شه یه فورد رو باز میگیرم به لطف منطقه ازاد چشمم به ماشین امریکایی خورد حالا میفهمم چرا دوستان از امریکایی میگفتن خدایی تا از نزدیک نبینی ابهتش رو نمیبینی..خیلی جذابه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      نکن برادر این پارچه برزنتی سقف کانورتیبل ها همه ی ابهت ماشین رو میگرین
      کوپـه بگیر :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا.2272

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (186 ديدگاه)

      درود همشهری
      همسایه ی ما هم یه ماستنگ آبی کانورتیبل خریده
      مو رو به تن آدم سیخ میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Jay Gatsby

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با تشکر از اقای نیشابوری !
    اقا من عاشق دوج چلنجر هستم اما به توصیه ی نویسنده من میرم یه کامارو بخرم … با اجازه خداحافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنونم دوست عزیزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. REZA . JUST TOYOTA

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    فورد موستانگ جی تی از همه خوشکل تره و قدرت موتورش نسبت به حجمش عالیه
    سرعت دوج عالیه که به خاطر دنده 7 سرعتش هست
    کامارو باید سوم می شد نه اول
    از هر نظر از اون دوتا کم تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شروین

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (515 ديدگاه)

    از نظر پرفورمنس هیچی به شوی نمی رسه اما من خودم شخصا اول چلنجر رو انتخاب مبکنم چون لذت ناب امریکایی سواری رو بیشتر از همه میده که تمام اون ایراداتی که بهش وارد شده به خاطر همون وزن زیاد و ابعاد بزرگشه که از نظر من و برای امریکایی ها جذابیت محسوب میشه. درمورد شورلت کامارو باید بگم تجربه رانندگی باهاش رو دارم. (چلنجر میخواستم کرایه کنم اما نشد). واقعا لذت بخشه و قشنگ میدونی ماشین چی کار میکنه. فورد ماستانگ هم از نظر من در حد داج و شورلت نیست. به خصوص اگه هلکت 707 و کامارو z28 و فورد شلبی کبرا مقایسه بشن قطعا اول و دوم شورلت و داج خواهند بود. حتی نمیتونم بگم اول کدوم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      همه ی جملاتتو قبول دارم
      ولی در مورد جمله ی آخر :
      وقتی اسم شلبی ( مخصوصا سوپر سنیک ) بیاد عقل و هوشم مرخص میشه و احساساتم جاشون رو می گیره ! واقعا ازش نمیشه گذشت !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Alpha

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (544 ديدگاه)

    عالی بود .میدونم سوم شده ولی باز بیشتر دوسش دارم !

    چلنجر 6.4 لیتری
    ماسل کار باید وحشی باشه .زیاد مهم نیست تایم پیستش چیه .باید قیافش خوفناک باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. h112

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    فورد موستانگ رو انتخاب میکنم….دلم برای دوچ میسوزه…همیشه زیر سایه این دو خودرو هست..
    البته فک کنم خاکی بودن پبست تاثیر داره رو نتیجه مسابقه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ASADI

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    فقط ماستانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASADI

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      چلنجر هم خوبه ولی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. یاسین

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    فقط چلنجر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Nissan GTR

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    به نظر من امسال چلنجر بهترین ماسل کارزه چون ابهتشو همچنان حفظ کرده و قدرت خیره کنندش ادمو به هیجان میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. parseh net30

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    فقط شورلت کامارو.اسب رام نشدنیه بخدا.قیافشم بروزتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بهنام

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    انتخاب من موستانگه :) خیلی با ابهته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (20 ديدگاه)

      عاشقتم کامارو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. پوری پوریا!

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    کامارو تو نسخه ss واقعا وحشی میشه!! نسخه معمولی ساید از ماشستانگ کم بیاره ولی ss همه رو ترکوند!احمد جان تشکر خیلی مطلب خوبی بود نبود دوج چلنجر تو مطلب قبلی <> پر کرد! ولی فورد با قیمت خوبش از همه ی اینها به صرفه تره. دوج قیمتش بالا تر از بقیه هست ولی اینجوری پیش ماستانگ و کامارو کم اورد! دوج موتورش از همهاینها قوی تره ولی نمیدونم چرا سوم شد! احتمالا دوج فرمان پذیری و هندلینگش ضعیفه.من از دوج انتظار بیشتری داشتم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ESI

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    وقتی میگن افسانه سه برادر یعنی این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    با تشکر فراووووووووووون از احمد عزیز!!!!!!! :D
    داداش خیلی لذت بردم از مطلبت.
    انتخاب منم که معلومه.
    زنده باد شورولت و زنده باد کامارو.عاشقشم با تمام وجود.
    به دور از هرگونه تعصبی بخوام نظر بدم شورولت گل کاشته.اون از کامارو Z28 این از 1LE و ZL1.
    با پلتفرم جدیدش و وزن کمترش مقتدر تر از همیشه به رقابت با موستانگ و چلنجر میپردازه.
    اون دوتا هم عالین و خودرو هایی فراموش نشدنی.به نظرم چلنجر باید وزنش رو خیلی کم کنه.
    ابعادش نسبت به موستانگ و کامارو بیشترین تغییرات رو در طول تاریخ تولیدش داشته.به طور ناگهانی بسیار بزرگتر شد.
    در هر حال هر سه یک اسطوره ی به تمام معنا هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      مخلصم باربد جـــــــــــان

      همونی بود که بهت قول دادما :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mohamadreza2014

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    اگر چلنجررو ازنزدیک میدید نظرتون عوض میشد
    من هر سه شو از نزدیک دیدم موستانگ کوچیکه کاماروهم شبیه ماشبنای اسپرته
    فقط به چلنجر میتونم بگم ماسل کار نوک سنوقش تقربا به سقف موستانگ و کامارو میرسه آرزوم داشتن یه هلکت ویه اسکالیده تمام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      موستانگ کوچیکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hrf

        ۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        در برابر چلنجر جثه کوچیکی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. شلبى

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    خیلى ممنون احمد جان واقعا مطلب خوبى بود
    هر سه تاشون واقعا عالین ولى از نظر پایدارى و هندلینگ کامارو یه چیز دیگس این تو تمام تست هاى مختلف که انجام شده ثابت شده واقعا این ماشین حرف نداره
    والى خب دوست داشتنى ترین ماشین بین این سه تا به نظرم موستانگ هستش خیلى محبوب،امریکایى ها هم خودشون بیشتر موستانگ رو دوست دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      شلبی جان ممنون از لطف شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. سعید

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    به نظر من بهترین پونی کار : 1 کامارو — 2 کامارو — 3 کامارو — 4 ماستنگ — 5 چلنجر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فریا

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    نویسنده ی این متن ( موتور ترند رو میگم ، منظورم احمد نیست که جاداره از همینجا خسته نباشید بهش بگم ) یه جوری ازشون اشکال میگیره انگار 300 هزار $ قیمتشونه !!

    ضمنا در مورد طراحی موستانگ 2015 هیچ اعتراض و انتقادی وارد نیست .

    من که به شدت با قیافه جدیدش حال میکنم . دقیقا به اندازه نسل های قبل .

    هر چند که طراحی هیپکدوم به چلنجر نمیرسه .
    کامارو ام که کارش درسته ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ممنون فریا جان خوشحالم که راضی بودید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. amir

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    داخل موستانگ فوق العاده است. به نظر من طراحی داخل ماشین خیلی مهمتر از بیرونشه.ادم دوست داره فقط بشینه به داشبرد این موستانگ نگاه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mamad

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    همینو کم داشتیم
    با توجه به نامه اداره کل مقررات صادرات و واردات موضوع تصویب نامه هیات وزیران بابت واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی خودروهای وارداتی با حجم موتور بالای 2500 سی سی به هیچ عنوان قابل ترخیص از گمرکات اجرایی نبوده و صرفا امکان مرجوع کردن به خارج از کشور را دارند.

    همچنین در صورت پایان مهلت قانونی نگهداری کالا در انبار و متروکه شدن، قابلیت فروش و عرضه به بازار داخلی را ندارند، لذا گمرکات اجرایی باید در هنگام تهیه و ارسال اظهارنامه متروکه بر روی اظهارنامه مربوطه عبارت «خودروهای موصوف قابل عرضه به بازار نمی باشد» را درج کنند.

    ورود و ترخیص هرگونه خودرو سواری مربوط به خودروهای وارداتی توسط جانبازان و معلولین و ورزشکاران برتر کشور و سایر تصویب نامه‌های مشابه صرفاً با حجم موتور 2500 سی سی و پایین تر مجاز است.

    بر اساس این بخشنامه خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفاً در محدوده این مناطق مجاز به تردد بوده و واردات آنها به قلمرو گمرکی با رعایت کامل قوانین و مقررات امکانپذیر است. ضمن اینکه از ورود موقت اینگونه خودروها به قلمرو گمرکی به هر عنوان جداً خودداری می‌شود و لازم است گمرکات مستقر در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در خصوص اجرای مفاد این بند هماهنگی لازم با سازمان عامل آن منطقه بعمل آورد.

    بر اساس این گزارش، در خصوص ترخیص و انجام تشریفات امورگمرکی خودروهای بالای 2500 سی سی حتی در صورت ارائه ثبت سفارش معتبر نیز باید در هر مورد با هماهنگی این مرکز اقدام لازم صورت گیرد.

    تصویر بخشنامه های مربوط به واردات خودرو در سال 93

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریا

      ۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      بله دیگه تا دیدن قسمتی از کردستان میشه منطقه آزاد گند زدن به قوانین و …

      دلمون رو به منطق آزاد پیرانشهر خوش کرده بودیم ، که تا به ما رسید قوانین

      همه ش عوض شـد :-| :-| :-| :-| :-|

      الان بیشترین چیزی که میشه وارد کرد ماستنگ

      اکوبوست و کامارو 2.0 لیتری ـه :-| :-| :-| :-| :-|

      […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محمد

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فورد روی قیافه موستانگ بیشتر کارکرده -دوج روی قوای محرکه چلنجر بیشتر کارکرده -شورولت هم روی قیافه و هم روی قوای محرکه کامرو کارکرده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. payam_fg

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خدایی از هر نظر کامارو بهتره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. پوری پوریا!

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    (رام کردن سه اسب وحشی در میدان گاوبازی)
    احمد جان این تشبیهت یه ذره ایراد داشت!!
    اسب وحشی تو میدون گاو بازی چی کار میکنه! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۱۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      سلام پوریا جان

      نه اتفاقاً

      این خودروها پونی کار هستند که به اسب وحشی هم معروف هستند و اینکه این میدان هم

      دقیقاً میدان گاوبازی هستش

      و سوم اینکه حتی لباس افراد هم لباس کابوی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. یاسین

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چلنجر کللاسیک تر سنگین تر و به معنای واقعی یک ماسله اما ماستانگ

    خیلی بد شده نسل قدیمیش با ابهت تر بود !!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا