چشم انداز

سدان‌های فول‌سایز ارزشمند سال 2014

امروزه تمامی خودروسازان معتبر دنیا سعی دارند یک محصول را به‌عنوان گل سرسبد شرکت خود در آورند که معمولاً در آن، از پیشرفته‌ترین و لوکس‌ترین امکانات رفاهی و تجملی استفاده می‌کنند. خودروهای سدان فول‌سایز مشتری‌های خاص خود را دارند که اغلب این مشتریان نیز، انتظارات زیادی از خودروی خود دارند. انتظاراتی چون ابعاد بزرگ بدنه و جادار بودن (خصوصاً در ردیف عقب)، ایمنی بالا، دینامیک مناسب، امکانات رفاهی زیاد، آپشن های گوناگون همراه با تکنولوژی روز دنیا، ظاهری زیبا و تجملی، و در نهایت کیفیت مرغوب قطعات استفاده شده در آن خودرو.

در ادامه، توجه شما را به ۱۰ نمونه از برترین خودروهای سدان که در سال ۲۰۱۴ انتخاب و معرفی شده‌اند، جلب می‌کنیم. لازم به ذکر است که جای خالی بسیاری از معروفترین خودروهای لوکس دنیا نظیر ب‌ام‌و، لکسس، اینفینیتی، کادیلاک، مازراتی، بنتلی، رولزرویس و غیره در اینجا نافی ویژگی‌ها و امتیازات آنها نیست. در واقع در این لیست، سعی گردیده تا در رده‌های قیمتی گوناگون، خودروهای فول سایز برتر و ارزشمندتر انتخاب شوند.

2014 Mercedes-Benz S-Class
۲۰۱۴ Mercedes-Benz S-Class

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۱۴

مرسدس بنز کلاس S مدل ۲۰۱۴، به‌عنوان تندیس لوکس‌ترین خودروی دنیا نیز معرفی می‌شود. مرسدس S کلاس، اوج هنر تجمل را در این خودرو بکار گرفته است که به عنوان یک سدان فول سایز، رتبهٔ یک این لیست را کسب کرده است. S کلاس، در ایمنی پیشرو بوده و با داشتن طوماری از تجهیزات ایمنی از جمله سیستم کروز کنترل تطبیقی و ترمز اتوماتیک، ایمنی خود و سرنشینان را کاملاً تضمین می‌کند. مرسدس با طراحی منحصربه‌فرد و لوکس، ظاهری بسیار زیبا به این خودرو بخشیده است. کیفیت مواد استفاده شده در قطعات داخلی و خارجی خودرو بسیار بالا است. امکانات رفاهی زیادی در دسترس است، تمام صندلی‌ها دارای ماساژور است و در ردیف عقب فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان وجود دارد. کیفیت سواری نیز به لطف سیستم تعلیق فوق پیشرفته و سیستم جدید کنترل بدنهٔ جادویی بسیار نرم و لذت‌بخش است. در مدل S550، پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 با توربوی دوقلو قدرت ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور خیره کنندهٔ ۷۰۰ نیوتن متر باعث شده است تا این سدان عظیم‌الجثه به یک خودروی فوق لوکس بسیار چابک، برای مدیران اشرافی بدل شود. شروع قیمت کلاس اس از ۹۲,۹۰۰ دلار می‌باشد.

تویوتا آوالون ۲۰۱۴

تویوتا تمام تلاش خود را برای مدل آوالون ۲۰۱۴ کرده است که بی‌نتیجه هم نبوده و سبب شده، آوالون، شایسته برترین سدان‌های فول سایز شود.
در به‌روزرسانی‌های اخیری که تویوتا بر روی این مدل انجام داده، تجربهٔ رانندگی لذت‌بخش و آپشن های فوق‌العاده را برای کسانی که به دنبال یک سدان آرام و راحت هستند ارائه می‌دهد. تویوتا آوالون، با یک پیشرانهٔ نه چندان هیجان‌انگیز ۳.۵ لیتری V6 توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر را دارد. فضای پای سرنشینان عقب کافی بوده و آوالون را لایق نام فول سایز می‌دارد. چراغ‌های جلو مجهز به تکنولوژی HID هستند؛ تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، صفحه نمایش لمسی به همراه سیستم ناوبری، صندلی‌های چرمی، مجهز به گرم‌کن و سردکن و تعدادی از آپشن های ایمنی پیشرفته با قیمت منصفانهٔ ۳۱,۵۹۰ دلار در دسترس می‌باشد.

هیوندای اِکوئس ۲۰۱۴

هیوندای اکوئس ۲۰۱۴ با ورودش سروصدای زیادی به پا کرد. چراکه ادعای برتری نسبت به رقبا را داشت و خود را قائم‌مقام مرسدس S کلاس خواند و حتی ادعای رقابت با S کلاس را داشت. اگر چه این خودرو توانست رقبای سرسخت لکسس LS را به سرقت ببرد، ولی همگان می‌دانند که رقابت با S کلاس برای هر خودروساز، کار ساده‌ای نیست. در هر صورت ما به جسارت این خودرو آفرین گفته و پیشرفت روزافزون آن را تحسین می‌کنیم. صندلی‌های جلو و عقب مجهز به گرم‌کن است. کیفیت سواری بسیار نرم و لذت‌بخش است که با برندهای بزرگ آلمانی قابل رقابت است. فضای کافی نیز برای سرنشینان ردیف عقب وجود دارد. پیشرانهٔ قدرتمند ۵.۰ لیتری V8 توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قدرت ۴۲۹ اسب بخار را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند که به‌خوبی چابکی را با این سدان غول‌پیکر می‌توان حس کرد. هیوندای به لطف پیشرانهٔ قوی، امکانات فوق‌العاده، ایمنی بالا و برچسب قیمت ۶۱,۲۵۰ دلار سبب شده است تا مشتریان زیادی به سمت این خودرو سوق یابند.

فورد تاروس شو ۲۰۱۴

فورد تاروس شو ۲۰۱۴ هر کسی را که قصد خرید یک سدان فول سایز دارد به سمت خود جلب می‌کند. البته مدل ۲۰۱۴ به طرز عجیب و قابل‌توجهی بزرگ‌تر از نسل پیش خودش است. امکانات عالی، ایمنی بالا، کیفیت فوق‌العاده و در نهایت، قیمت مناسب فورد تاروس شو را به یکی از برترین سدان های فول سایز بدل کرده است. پیشرانهٔ توئین توربو ۳.۵ لیتری V6 قدرت ۳۶۵ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر را به ارمغان می‌آورد. افزایش طول دو محور سبب جادار شدن هرچه بیشتر تاروس شده است که در ردیف عقب، به هیچ عنوان با کمبود جا و فضای پا مواجه نخواهید شد. سیستم چهارچرخ متحرک، سیستم تعلیق حرفه‌ای، ظاهر اسپرت خارجی و چابکی زیاد با این چثهٔ بزرگ، از مزایای فورد تاروس شو جدید است. قیمت این خودرو نیز از ۴۰,۱۰۵ دلار آغاز می‌شود.

بیوک لاکراس ۲۰۱۴

لاکراس ۲۰۱۴ نیز یکی از محصولات پرفروش شرکت بیوک است که نگاه خریداران مجلل سوار را در صف سدان های فول سایزهای لوکس به خود جلب می‌کند. بیوک لاکراس کاملاً منطبق با نیاز مشتری ساخته شده است. لاکراس ۲۰۱۴ خودرویی است که در بحث فضای پای سرنشین، بسیار سخاوتمندانه عمل کرده است. کیفیت درجه یک قطعات را در تمام قسمت‌های خودرو می‌توان حس کرد. بیوک بر روی این محصول نسبت به سایر مدل‌های GM، تمام حواس خود را بر ارائهٔ یک فضای داخلی آرام و نرم و گرم متمرکز کرده است. اگر بحث مصرف سوخت، و لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برایتان حائض اهمیت است، شما همچنین می‌توانید یک نسخهٔ هیبرید از لاکراس را سفارش دهید تا بدون نگرانی از فول سایز لوکس خود لذت ببرید. با این حساب یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با قدرت ۳۰۳ اسب بخار و گشتاور ۳۵۸ نیوتن متر در اختیارتان است که می‌توانید سیستم چهار چرخ متحرک را به صورت آپشن سفارش دهید که از قیمت ۳۳,۵۳۵ دلار شروع می‌شود.

جگوار XJ 2014

جگوار XJ مدل ۲۰۱۴ را می‌توان به‌عنوان اسب سیاه در بین مهره‌های لوکس شطرنج اروپایی‌ها خطاب کرد. جگوار در مدل XJ دو نسخه ارائه می‌دهد که نسخهٔ XJL با فاصلهٔ محوری زیادتر از نسخهٔ XJ لذت بیشتری را به سرنشینان ردیف عقب می‌دهد. بدنهٔ سبک تمام آلومینیومی جگوار نیز نسبت به رقبا، یک مزیت به‌حساب می‌آید. در مورد پیشرانه هم دو موتور سوپرشارژ در دسترس است. در مدل پایه، یک موتور ۳.۰ لیتری V6 سوپر شارژر با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و یک موتور ۵.۰ لیتری V8 سوپر شارژر با قدرت ۴۷۰ اسب بخار موجود می‌باشد. همچنین اگر این قدرت برای شما کافی نیست، می‌توانید نسخهٔ ۵۵۰ اسبی V8 را سفارش دهید که با آن می‌توانید بزرگراه‌ها را تحت تسلط خود بگیرید. این همان مدل XJR خواهد بود. برچسب شروع قیمت مدل XJ از ۶۸,۲۶۴ دلار می‌باشد.

فولکس‌واگن پاسات TDI 2014

فولکس‌واگن پاسات TDI 2014 به دو دلیل جزء بهترین سدان های فول سایز لیست ما است. اول اینکه صندلی‌های عقب بزرگ هستند و در ردیف عقب جاپای زیاد و قابل‌توجهی دارد که در نمای بیرونی اصلاً این‌گونه به نظر نمی‌رسد. مورد بعدی که در پاسات حائز اهمیت است همین سه حرفی است که به نام پاسات اضافه شده است؛ TDI نشان دهندهٔ این است که این خودرو دارای یک پیشرانهٔ توربودیزل است. بر روی این خودرو یک پیشرانهٔ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که کلاس خود مصرف سوخت باور نکردنی را ارائه می‌دهد؛ مصرف سوخت پاسات TDI در شهر ۷.۵ لیتر و در بزرگراه ۵.۲ لیتر است. شروع قیمت این خودرو نیز از ۲۶,۶۷۵ دلار می‌باشد که در نوع خود بی نظیر است.

کیا کادنزا ۲۰۱۴

کیا کادنزا ۲۰۱۴ را می‌توان به‌عنوان لوکس بازار آمریکا از طریق یک لنز کره‌ای دید. کیا ویژگی‌های بیرونی پر زرق‌وبرقی دارد و به همان اندازه این زرق‌وبرق در کابین هم دیده می‌شود، احساسی که زیباتر از حس اسپرت بودن به شما می‌دهد و به‌وضوح مشخص است که خودروساز، بیش از هر چیزی بر مجلل ساختن کادنزا تمرکز کرده است تا اسپرت بودن. صندلی‌های جلو و عقب مجهز به گرم‌کن هستند و فضای کافی برای سرنشینان ردیف عقب وجود دارد. پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 کادنزا، قدرت ۲۹۳ اسب بخار را در اختیارتان قرار می‌دهد. کیا کادنزا یک سدان فول سایز است که نسبت به قیمت ۳۵,۷۰۰ دلاری خود، لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی و تجهیزات استاندارد را در یک پکیج ویژه در اختیارتان می‌گذارد که سبب شده است گزینهٔ خوبی برای انتخاب خریداران باشد.

شورلت ایمپالا ۲۰۱۴

شورلت ایمپالا ۲۰۱۴ با پلتفرم مشابه بیوک لاکراس عرضه می‌شود، اما نسبت به قیمت لاکراس، مقرون‌به‌صرفه‌تر است و طیف وسیع‌تری از خریداران بالقوه را دارا خواهد بود. ایمپالا، همانند لاکراس در دو نسخهٔ استاندارد و هیبرید عرضه می‌شود که می‌توان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 به قدرت ۳۰۵ اسب بخار، و یا یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر سفارش داد. ایمپالا ۲۰۱۴ نیز می‌تواند گزینهٔ بسیار خوبی باشد، چراکه با پرداخت ۲۶,۸۶۰ دلار صاحب یک سدان فول سایز آمریکایی خواهید شد.

دوج چارجر R/T 2014

دوج چارجر R/T مدل ۲۰۱۴ یک سدان فول سایز است که عملکردی همانند فورد تاروس دارد، ولی برخلاف رقیب هم‌وطن خود، متکی به لاستیک‌های خود و اصالت خودروهای عضلانی هشت سیلندر آمریکایی است. دوج چارجر R/T مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 است که ۳۷۰ اسب بخار و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور مفید را به صورت استاندارد در اختیار چرخ‌های عقب و به‌صورت آپشن در اختیار چهار چرخ می‌گذارد. پس از این حیث، خودرویی است، بسیار هیجان انگیز و سرگرم‌کننده که صاحبان خوش‌شانس خود را از نظر قدرت راضی نگه می‌دارد. چارجر R/T با قیمت ۳۱,۸۵۴ دلار و موقعیتی که در بین خودروهای سدان فول سایز و خودروهای اسپرت دارد برای مشتریان، یک خودروی چندمنظوره تلقی می‌شود و هر کس به طریقی از آن سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بین این ماشین ها تویوتا آوالون/بیوک لاکراس/شورلت ایمپالا/ و فولکس پاسات ارزش خرید خیلی بالاتری دارن نسبت به بقیه.. واقعا انتخاب بین این چهارتا ماشین خیلی سخته .چون قیمت و امکاناتشون تقریبا به هم نزدیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    همشون عالی و دوست داشتنی هستن بنز دوج چارجر جگوار فورد بیوک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. فریا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    عـــــاشق این لاکراس لامصبم ناجـــور ♥ ♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا احمدی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    پس پانامرا کوووووو؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ارباب امیر پاشا خان

    ۱ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    فورد تاروس و آوالون نسبت به قیمتشون واقعا عالیا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. REZA . JUST HYUNDAI

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    EQUUS 2015 واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کدومشون بد هستن؟ یکی از یکی خوشگلترو بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    همه واقعا ارزشمندند…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا