رقابت سریع‌ترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا (قسمت دوم)

در قسمت قبلی آزمون بزرگ کارانددرایور به معرفی اجمالی خودروهای شرکت‌کننده در این رقابت، شرایط آزمون و زمان پیمودن یک دور پیست خودروها پرداختیم. حال در این قسمت و قسمت‌های بعدی به معرفی تک‌تک خودروهای شرکت‌کننده و بررسی عملکرد هریک از آن‌ها بر روی پیست می‌پردازیم. ترتیب معرفی خودروها در ادامهٔ این مطلب نیز از کُندترین تا سریع‌ترین خودرو در پیست VIR است.

آئودی TTS

2016-audi-tts-203-876x535

کلاس LL2
لپ تایم 3:07:7
قیمت پایه 52,825 دلار
قیمت تست‌شده 57,525 دلار
قدرت 295 اسب بخار
وزن 1462 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 5 کیلو به هر اسب

2016-audi-tts-212-876x535TTS سریع‌ترین خودروی ساخته شده بر روی پلت‌فرم چندمنظورهٔ ماجولار MQB فولکس‌واگن است که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم. این خودرو مجهز به همان موتور چهار سیلندر توربوشارژ هاچ‌بک S3 با 292 اسب بخار قدرت است که نیروی آن توسط یک گیربکس 6 سرعتهٔ دوکلاچه و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال میابد. مزایای TTS کم ولی معنی‌دار هستند. وزن آن به لطف استفادهٔ از آلومینیوم بیشتر در ساخت بدنه به میزان 100 کیلوگرم کمتر از S3 است. بااین‌وجود TTS کم‌توان‌ترین خودروی شرکت‌کننده در رویداد امسال ما است (در بین شرکت‌کنندگان اصلی) که در پیست هم کندترین عملکرد را داشت. TTS مانند پسرعموهایش که بر روی پلت‌فرم MQB ساخته شده‌اند در پایداری کمی ضعیف عمل می‌کند. فورد فوکوس RS چند شباهت اساسی با طرح TTS دارد اما درعین‌حال رانندگی با آن دو مثل تفاوت میان بازی فوتبال و شطرنج است. فورد کاملاً خشن و وحشی است که راننده را همواره به فشردن بیشتر پدال گاز دعوت می‌کند اما آئودی رانندگی آرام و بدون تنشی دارد. TTS در جلو و عقب چسبندگی بیشتری از یک S3، گلف GTI و یا حتی گلف R دارد اما هنوز هم دچار کم فرمانی می‌شود. صادقانه بگوییم، آئودی TTS خودروی خیلی خونسردی است که با ذات یک ماشین اسپرت در تضاد است.

لکسوس GS F

2016-lexus-gs-f-202-876x535

کلاس LL3
لپ تایم 3:05:9
قیمت پایه 85,390 دلار
قیمت تست‌شده 86,770 دلار
قدرت 470 اسب بخار
وزن 1874 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 4 کیلو به هر اسب

2016-lexus-gs-f-210-876x535

هیچ‌چیز در مورد دیفرانسیل مجهز به مبدل گشتاور لکسوس GS F مشخص نیست که دقیقاً چگونه آن‌را تا این حد چابک می‌کند. با تغییر گشتاور میان چرخ‌های چپ و راست، GS F به راننده اجازهٔ مقابله با هر فشاری را می‌دهد. نتیجه اینکه محورها کاملاً دقیق تنظیم شده و خودرو را با توجه به مسیر حرکت بدون ذره‌ای کاهش سرعت تنظیم می‌کند؛ اما درست مانند ویژگی کلیشه‌ای لکسوس، این مدل هم نرم‌تر از دیگر سدان‌های متوسط اسپرت است. همچنین گیربکس اتوماتیک 8 سرعتهٔ آن نیز با تعویض دنده‌های کُند در دورهای پایین حتی در حال رانندگی اسپرت پلاس، بیشتر شخصیت اسپرت GS F را خُرد می‌کند. GS F اجزای ساختاری و قوای محرکه‌ای مشترک با کوپهٔ RC F دارد درحالی‌که طول بیشتر و دودرِ اضافی دارد. تفاوت‌های میان این دو خودرو به‌اندازه‌ای جزئی هستند که GS F در پیست 6.6 کیلومتری VIR تنها 0.1 ثانیه کندتر از مدل دودر است. موتور V8 این سدان اسپرت ژاپنی 470 اسب بخار قدرت دارد و لکسوس در ساخت آن ویژگی‌های سری F خود را حفظ کرده است.

شورلت کامارو 1LE

2017-chevrolet-camaro-1le-203-876x535

کلاس LL1
لپ تایم 3:04:0
قیمت پایه 34,495 دلار
قیمت تست‌شده 43,185 دلار
قدرت 335 اسب بخار
وزن 1595 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 4.7 کیلو به هر اسب

2017-chevrolet-camaro-1le-211-876x535

در سال 2006 نیسان 370Z به‌عنوان خودرویی در کلاس LL1 در آزمون بزرگ ما لپ تایم 3:12:5 را ثبت کرد. سپس فورد موستانگ V6 نیز در سال 2011 زمانی مشابه نیسان را به ثبت رساند اما درنهایت امسال شورلت کامارو 1LE رکورد هردوی آن‌ها را شکست. کامارو V6 1LE صرفاً ادعا نمی‌کند که سریع‌ترین لپ تایم کلاس LL1 را در 10 سال گذشته ثبت کرده است بلکه رکورد قدیمی را با 8 ثانیه کاهش منفجر کرده است. رقیب فعلی این کامارو را می‌توان تنها موستانگ اکوبوست با پکیج عملکردی دانست. بااین‌حال موستانگ اکوبوست هم همچنان در لپ تایم پیست VIR در پس کامارو قرار دارد درحالی‌که حتی کامارو 1LE باوجود 100 اسب بخار قدرت کمتر، از موستانگ GT هشت سیلندر نیز سریع‌تر است. این کامارو اولین نمونهٔ شش سیلندر در تاریخ مارک 1LE است و به‌مراتب چسبندگی بیشتری دارد. کامارو 1LE با قدرت 335 اسب بخار در سکتور چهارم پیست سریع‌تر از جگوار F تایپ Project 7، آئودی R8 ده سیلندر و دوج چارجر هلکت 707 اسب بخاری بود. پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 آن کاملاً نسبت به تمام شش سیلندرهای کامارو مورد تجدیدنظر قرار گرفته است؛ اما همین موتور فوق‌العاده بزرگ‌ترین ضعف کامارو 1LE است زیرا این شاسی کاملاً ظرفیت قدرت بیشتری را دارد.

فورد فوکوس RS

2016-ford-focus-rs-202-876x535

کلاس LL2
لپ تایم 3:03:9
قیمت پایه 38,765 دلار
قیمت تست‌شده 42,245 دلار
قدرت 350 اسب بخار
وزن 1565 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 4.5 کیلو به هر اسب

2016-ford-focus-rs-208-876x535

برخلاف موستانگ، ریشه و سلف معنوی فوکوس ST به اروپا و ژاپن بازمی‌گردد به همین دلیل سبک رانندگی آن با ماشین‌های آمریکایی اصیل تطابق ندارد. درواقع در فوکوس RS فقط پای خود را روی پدال گاز قرار دهید و بقیهٔ موارد به‌صورت الکترونیکی مرتب می‌شوند. آیا یک خودروی آمریکایی اصیل این‌گونه است؟ بااین‌حال این هاچ‌بک آتشین آمریکایی مجهز به پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست شده است یعنی همان موتوری که در سینهٔ موستانگ اکوبوست هم می‌تپد. این موتور با 350 اسب بخار قدرت، به فوکوس RS توانایی رقابت با بزرگانی چون فولکس‌واگن گلف R، هوندا سیویک تایپ R و حتی مرسدس بنز A45 AMG را می‌دهد. همچنین سیستم چهارچرخ محرک آن نیز بی‌رحمانه به افزایش سرعت و پایداری خودرو کمک می‌کند. درواقع فوکوس RS قوانین مربوط به رانندگی سنتی پیست را بازنویسی کرده است.

دوج چارجر هلکت

2016-dodge-charger-srt-hellcat-203-876x535

کلاس LL3
لپ تایم 3:03:5
قیمت پایه 69,235 دلار
قیمت تست‌شده 73,725 دلار
قدرت 707 اسب بخار
وزن 2070 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 3 کیلو به هر اسب

2016-dodge-charger-srt-hellcat-211-876x535

بیایید صادق باشیم؛ هیچ‌کس با نگاه به چارجر هلکت نمی‌گوید که این‌یک ماشین مخصوص پیست است. بله شاید هلکت در پیست‌های مستقیم عملکرد خوبی داشته باشد اما در پیست‌های منحنی و پیچ‌درپیچ این‌طور نیست. چارجر فقط بزرگ و سنگین است و بااینکه 46 اسب بخار از دومین ماشین قدرتمند آزمون ما یعنی فراری 488GTB قدرت بیشتری دارد اما لاستیک‌های آن بسیار باریک هستند. به همین دلیل وایپر با قدرت تنها 645 اسب بخار توانست رتبهٔ نخست آزمون ما را کسب کند درحالی‌که چارجر هلکت سیزدهم شد. در پیچ‌های پیست هلکت موفق به ثبت شتاب جانبی تنها 0.89 جی شد و دائماٌ دچار کم فرمانی می‌شد چراکه یک رآکتور ناو USS Nimitz فوق‌العاده سنگین‌وزن را در زیر کاپوت دارد.

جگوار F تایپ Project 7

2016-jaguar-f-type-project-7-206-876x535

کلاس LL4
لپ تایم 3:02:2
قیمت پایه 165,995 دلار
قیمت تست‌شده 175,995 دلار
قدرت 575 اسب بخار
وزن 1708 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 3 کیلو به هر اسب

2016-jaguar-f-type-project-7-208-876x535

یک F تایپ بدون سقف با یک بال کوسه‌ای عقب و رنگ سبز British Racing (به‌عنوان یک آپشن 10 هزار دلاری)، دقیقاً یادآور D تایپ مسابقات لمانز است و به همین دلیل شاید پرداخت 175,995 دلار برای خرید آن ارزش داشته باشد؛ اما این گربهٔ انگلیسی حداقل در پیست از بیش فرمانی رنج می‌برد که دلیل آن ترکیبی از قدرت بالا و چسبندگی کم لاستیک‌ها و چیزی که در اکثر ماشین‌های انگلیسی دیده می‌شود یعنی واکنش بیش‌ازحد فرمان است. F تایپ پروژه 7 دارای فاصلهٔ محوری کوتاه و یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ است که 575 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما متأسفانه لاستیک‌های کانتیننتال آن به‌خوبی این قدرت را به مسیر منتقل نمی‌کنند. به همین دلیل جگوار عملکرد بسیار نزدیکی به دوج چارجر هلکت داشت یعنی خودرویی که حدود 360 کیلوگرم سنگین‌تر است؛ بنابراین پروژه 7 اساساً یک F تایپ SVR دیفرانسیل عقب بدون سقف است که یک بالهٔ کوسه‌ای هم به عقبش اضافه شده است. همچنین این خودرو قیمت بسیار گرانی دارد.

ب‌ام‌و M2

2016-bmw-m2-203-876x535

کلاس LL2
لپ تایم 3:01:9
قیمت پایه 52,695 دلار
قیمت تست‌شده 54,495 دلار
قدرت 365 اسب بخار
وزن 1567 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 4.3 کیلو به هر اسب

2016-bmw-m2-213-876x535

ب‌ام‌و M2 را می‌توان یک غول کُش نامید چراکه در سکتور دوم پیست حتی از آئودی R8 هم سریع‌تر بود و کاملاً درخشید. همچنین در سکتور چهارم نیز زمان مشابهی با آئودی موتور وسط به ثبت رساند. فرمان و ترمزهای M2 برای یک رانندگی هدفمند طراحی شده‌اند که کمک بسیاری به افرایش اعتمادبه‌نفس راننده می‌کنند. ب‌ام‌و M2 خودرویی پاسخگو، خوش‌چهره و قابل پیش‌بینی است که هر چه از آن بخواهید انجام می‌دهد. این کوپهٔ باواریایی رانندگی آسانی را برای رانندگان تازه‌کار ارائه می‌کند بدون آنکه سرعت و توانایی‌های رانندگی را قربانی کند. قدرت موتور آن برای رسیدن به سرعت 225 کیلومتر در ساعت کافی است درحالی‌که در پیچ‌ها نیز از تعادل مناسبی برخوردار است.

ادامه دارد…

رقابت سریع‌ترین خودروها در سخت‌ترین پیست آمریکا (قسمت اول)

منبع: Car&Driver

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

37 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Nima
    Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    فکر میکنم موفق ترین مدل نسبت به نسل قبلى کامارو بوده که 8 ثانیه رکورد رو کاهش داده و با قیمت خوبى که داره اول کلاس خودش هم شده هیچ از کلاس هاى بالاتر هم سریع تره.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل asa
      asa
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      ای جانم امریکااااااا
      یعنی خوشم میاد کامارو باقیمت سی هزار دلاری خودش و اگه اشتباه نکنم سه برابر کمتر از
      ایودی ار ۸ تونسته شکستش بده . شما برادران المانی دوست پر مدعا به نظرم برین سرتونو به دیوار بکوبین ،البته قبلش یک سجده ای جلوی صنعت و ماشین های امریکایی برین که گناهاتون بخشیده بشه . الان باز ی دوستمون میاد میگه پورش ۹۱۸ رکورد نوربرینگ رو داره یا رکورد صفر تا نود و شیش رو ثبت کرده و ……اما کسی نیست که به این دوستمون بگه اخه برادر من ،کوروت با کمتر از یک دهم قیمت پورش شتاب ۳ ثانیه ای رو ثبت کرده ،هندلینگش مثال زدنی هست و تکنولوژی بسیار پیشرفته ای داره ،اونوقت شما فکر نمی کنی باخودت که اگه امریکا بخواد توی اون قیمت ماشین بسازه تاسالیان سال کسی نمیتونه حتی از روش نمونشو بسازه ؟! دقیقا مثل ارتش امریکا که اگه حتی نقشه ساخته هاشونو به کشورای دیگه بدن بازم نمیتونن بسازن.

      پاسخ
      1. كوروش
        سوابق: (322 دیدگاه) ,

        چشم امر دیگه ای دارید بعد از کوبیدن سر 🙂
        ما که نیازی به کوبیدن کسی نداریم ماشین این همه برند امریکایی اگه نتونن یک ماشین سریع مخصوص پیست بزنند که باید ….
        Goodnight

        پاسخ
      2. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        اگه r8 شکست داده بود که اسمه r8 باید اول می بود اشتباه دیدی اون tt رو شکست داده

        پاسخ
  2. corvette z06
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    کامارو بیشتر از همه دوست داشتنی هستش

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    به نام خدا
    سلام
    ______________________________
    کاملا مشخصه آئودی TT بیشتر برای یک رانندگی کم دردسر و متین در شهر ساخته شده.
    در اروپا این خودرو ماشین خانم های منشی جوان و مردان پولدار ولی بی علاقه به پیست و رانندگی حرفه ای و دریفت و … میدونن. سیستم کواترو هم یک رانندگی بی درد سر رو نوید میده.
    جای این خودرو در پیست نیست ! و همینطور که میبینیم اینجا در برابر رقیبانش هیچ حرفی برای گفتن نداره… از طرفی قیمتش هم مناسبه.
    .
    لکسس GSF قابل تحسین عملکرده. اما هنوز در حد رقابت با بزرگانی مثل BMW و Audi ( در پیست ) نیست.
    .
    وقتی میخوام از Chevrolet Camaro 1LE انتقاد کنم به قیمتش نگاه میکنم و از خودم خجالت میکشم !! این ماشین بهترین عملکرد رو نسبت به قیمتش داره. من برای چند ثانیه کمتر 100 هزار دلار نمیدم !
    .
    چارجر هلکت عالی ظاهر شده. یک سدان با 707 اسب بخار قدرت !! یک سدان با قدرتی برابر لامبورگینی اونتادور !! قیمتش هم مناسبه . اگر هیکل گوشتی و سنگینش نبود خیلی بهتر عمل میکرد. اما دوج همیشه باید عضلانی باشه.
    ضمن اینکه برنده هم لو رفته. Viper ACR !!
    .
    میرسم به Jaguar F type Project 7
    این ماشین یک جگواره و صدای بسیار زیبا و امکانات عالی داره. اما به هیچ وجه انتخاب من نیست. با پول این ماشین میتونم Porsche 911 TURBO S یا Nissan GTR Nismo (فول آپشن ) بخرم و برای هایپرکار ها خط و نشون بکشم. قیمت این ماشین نسبت به سرعت و شتاب و قدرتش خیلی بالاست. F type رو تحسین میکنم ول یبا قیمتش نمیتونم کنار بیام.
    .
    میرسم به عروسک دوست داشتنی من BMW M2.این ماشین یک عروسک زیبا و سریعه. عاشقشم. فقط همین.

    پاسخ
    1. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      من برای چند ثانیه کمتر 100 هزار دلار نمیدم !

      آفرین .
      عزیز دلم تمام هم و غم آمریکایی بازها فهماندن همینه.
      درحالی که در بسیاری از موارد بهتر هم عمل میکنند مثلا همین‌ وایپر که با تفاوت حدود صد هزار دلاری از فراری بهتر عمل کرد.

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1296 دیدگاه) ,

        به GOD BLESS AMERICA
        داداش حرفات منطقی هست و درست
        چه قبول بکنید چه نه ماشین امریکایی با قیمت کم داره با مدلهای که گاها 3 برابر گرون تر از خودشون رقابت میکنند و خیلی وقتها هم پیروز بودن

        پاسخ
      2. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        وایپر و فراری برادرن هردوشون زیرمجموعه یه شرکتن ولی واپیر اگه قویتر بود رقابتش با ۹۱۸ جالب میشد

        پاسخ
    2. Daniel
      سوابق: (273 دیدگاه) ,

      فقط خط آخر دیدگاهتو خوندمو خیلی خیلی باهات موافقم … .

      پاسخ
    3. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      مجید دمت گرم حرفاتو قبول دارم

      پاسخ
      1. ونوم
        سوابق: (392 دیدگاه) ,

        علی جون مطلب فروش جنرال موتورز در چین رکورد زد رو ببین شعر تقدیمت کردم

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1296 دیدگاه) ,

          ونوم جان دیدمش
          تشکر میکنم از شما دوست هنرمند عزیزم

  4. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    ظاهرا کإمارو بهترین عملکرد رو تو کلاس خودش داشته و بی ام دبلیو m

    پاسخ
  5. arash66
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    این تست Car and driver واقعا مسخرس، تو تست motorterend آئودی R8 V10 + رکوردش خیلی بهتر بوده , و حتی از MCLAREN 570S هم چند صدم ثانیه سریع تر بوده.
    خب اگر میشه رکورد بهتری زد چرا مجددا تست نمیگیرن ؟
    اینم لینک تست جدید موتور ترند :

    http://www.motortrend.com/cars/mclaren/570/2016/2016-motor-trend-best-drivers-car/

    پاسخ
  6. ساسان.م
    سوابق: (238 دیدگاه) ,

    ماشالا هر جا این دوج هلکت رو امتحان کردن کم اورده و تو ذوق زده از بس زمخته
    707 اسب بخار رو معلوم نیس چیکار میکنه که اصلا به چشم نمیاد
    دینامیک رانندگی هم که افتضاح از بس سنگینه
    فقط هیکل گنده کرده و اسب بخارش بالاست وگرنه کارایی نداره اصلا
    درگ بین هلکت و یه ماشین الکتریکی بود فک کنم تو برنامه تاپ گیر بود اگه ندیدین نصف عمرتون بر فنا چنان هلکت ضایع میشه که آبروی آمریکا رو میبره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      هلکت عشقه.
      هلکت بی نظیره.
      الان TTS آئودی یا lexus GSF یا کند تر از هلکت بودن
      پس باید دوستان طرفدار دوج بیان بگن آبروی خودروسازی آلمان و ژاپن رفته ؟؟!؟؟!😂😂

      پاسخ
      1. ساسان.م
        سوابق: (238 دیدگاه) ,

        به نسبت اعداد و ارقام عرض کردم دوست عزیز
        واقعاً سوال پیش میاد این 707 اسب بخار کجا میره دقیقاً؟
        اگه مثلاً 500 اسب بود حرفی نبود
        مهمترین مشکلش به نظرم دیفرانسیل عقب بودنش و لاستیک های نازکش هست که توی متن هم اشاره شده در واقع این 707 اسب نصفش میره واسه هرز رفتن لاستیک
        درگ هلکت با کوروت و فورد شلبی زیاد هست تو نت ببینید متوجه میشید

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3705 دیدگاه) ,

          .
          ساسان جان نظرت محترم.
          قبول دارم با 700 اسب خیلی کار ها میشه کرد.

      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1296 دیدگاه) ,

        داش مجید حرف زیاده ول کن این دوستمون رو
        تمام مجلات معتبر چارجر هلکت رو ستودن و ازش تعریف کردن اونوقت یکی میاد یه چیزی میگه که……………
        ماشین دف عقب هم هیچ مشکلی نداره این موضوع مربوط به تقسیم وزن هلکت هست که بطور سنتی جلوش سنگین تره
        شما لاستیک 295 هم بندازی برا هلکت بگسوات رو داره

        پاسخ
    2. فری
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      هلکت مثل بدنسازی میمونه که فقط میتونه هیکل و زور بازوشو به رخ بکشه(که البته هدفش از زندگی هم مینه)،انتظار نداشته باش مثل یه قهرمان دو سرعت باشه

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1296 دیدگاه) ,

        به فری
        درست میگی شما
        هدف از ساخت هلکت درگ با سوپر اسپرتها نبوده و برا یه هدف دیگه ساخته شده
        دلیل نمیشه چون اینجا با r8 و کامارو و…….. داره مسابقه میده پس رقیبش این ماشینان
        منم برم با پیکان جوانان کل بندازم با جنسیس پیکان میشه رقیب جنسیس؟؟؟؟

        پاسخ
    3. كوروش
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      وزن وزن بسیار مهمه دلیلی توی هوانوردی ما اونو از قدرت موتور مهم تر می دونیم میشه یه غولی مثل ٧۴٧ ساخت با تراست بالا بخاطر کنترل وزن موتور های ٧۴٧ از نظر قدرت تفاوت اچنانی با ارباس ٣۴٠ نداره اما در عمل بویینگ بسیار ظرفیت و توان بیشتری رو نشان میده

      پاسخ
    4. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      ساسان . م
      چیزی که از چارجر هلکت توقع داری برا یه ماشین 4 در نیستش
      مگه شما روندیش که میگی دینامیکش بد چون سنگینه؟؟؟؟
      این که کارایی نداره نظر شماس فقط
      ابروی امریکا هم با یه مسابقه نمیره اونقدر افتخار داره که با یه چیز کوچیک ابروش نره شما نگران امریکا و ابروش نباش
      کسی که امریکایی سوار باشه راحت با چارجر و اون ایراداتی که شما گرفتی بهش ارتباط بر قرار میکنه و ضعف رو به قوت تبدیل میکنه

      پاسخ
  7. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    چگوار اون وسط چیکار میکنه آخه. من نمیدونم چرا همه جا ی پیشیه انگلیسی به زور باید جا بدن تو لیست. کلی خرج رسانه هاش میکنه که کم نیاره .خیلی زرنگه جلوی افت ارزش پول ملیشو بگیره که پدر مردم نگون بختش در امده از سقوط پوند.
    با تچکر

    پاسخ
    1. king 91 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      علی جان تچکرت منو کشته //////
      با تچکر 🙂

      پاسخ
      1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
        سوابق: (1605 دیدگاه) ,

        علی جان تچکرت منو کشته //////
        با تچکر 🙂

        پاسخ
        1. uss zumwalt DDG-1000
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          خخخخخخخخ

  8. Hami
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    m2 واقعا دوست داشتنیه کامارو و فورد و اقعا کارایی مقرون به صرفه بودن و تکنولوژی یکجا جمع کردن تی تی اس کاش یه دست د رست حسابی به طراحی عقبش می کشید از زمان طراحی پیتر شرایر این خودرو حداقل در طراحی عقبش خیلی تغییر محسوسی نداشته

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1296 دیدگاه) ,

      به Hami
      ممنون از شما دوست منصف
      ایراد الکی نگرفتی مثل یه سری
      یه سری توقع دارن یه ماشین چون قدرتش بالاس باید دیگه اسمون و زمین رو بهم ببافه که خوب باشه

      پاسخ
  9. Porsche..dodge
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    چرا همش چارجر میارن پس چلنجرو برای چی ساختن

    پاسخ
  10. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    به نام خدا
    سلام علیکم
    کامارو
    والسلام علیکم

    پاسخ
  11. Ali
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    لکسس رو با چارجر مقایسه میکنم.
    لکسس 3:05. چارجر 3:03
    لکسس 470 hp. چارجر 707hp
    نسبت وزن ب قدرت gs هم یک کیلو گرم بیشتره.
    با وجود اختلاف تقریبا 200 کیلو گرمی باز هم ب نظرم لکسس بهتر عمل کرده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.