5 برند صنعت خودرو با سریع‌ترین رشد

لیست بهترین برندهای جهانی Interbrand چندی است که منتشر شده و درحالی‌که خودروسازهای نام‌آشنای زیادی در میان 100 برند برتر جهان دیده می‌شوند اما برخی از این برندها سریع‌تر از دیگران رشد کرده‌اند. طبق گفته‌های Interbrand، ده فاکتور برای استحکام یک برند وجود دارند که بستری بالقوه برای رشد آن به شمار می‌روند: شفافیت، تعهد، تسلط، پاسخگویی، اعتبار، تمایز، ارتباطات، ثبات، درگیر کنندگی و حضور پررنگ.

پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست 100 تایی ها را حضور شما معرفی کرده‌ایم اما الآن می‌خواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریع‌ترین میزان رشد را داشته‌اند. با ما همراه باشید.

  1. آئودی

2013-audi-rs5-badges-and-grille-photo-479308-s-1280x782
در سال 2016 ارزش این برند 11.8 میلیارد دلار بوده است. آئودی اولین بار در سال 2004 در این لیست ظاهر شد و ارزشی برابر با 3.3 میلیارد دلار داشت. این شرکت بیشترین رشد را بین سال‌های 2013 تا 2014 داشت و ارزش آن از 7.8 به 9.8 میلیارد دلار رسید.

ارزش این برند آلمانی طبق گفته‌های Interbrand بین سال‌های 2015 تا 2016 به میزان 14 درصد افزایش یافته است که نشانه‌ای از میزان رقابت‌پذیری این برند در سگمنت لوکس‌ها است. سال پیش آئودی بهترین ماه دسامبر خود در آمریکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته این شرکت 202,202 دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به آمار 182,011 دستگاهی یک سال پیش از آن نشان می‌دهد. فروش جهانی آئودی در سال 2015 برابر با 1.8 میلیون دستگاه خودرو بوده که رشد 3.6 درصدی نسبت به سال 2014 را نشان می‌دهد.

  1. مینی

mini-cooper-coupe-s-badge
با رشد حدود 18 درصدی ارزش برند مینی به نزدیک 5 میلیارد دلار رسیده است. معاون ارشد مینی آقای سباستین مکنسن می‌گوید: “الآن زمان هیجان‌انگیزی برای کار کردن در صنعتی است که تغییرات دراماتیکی را به خود دیده است. کار کردن در مینی هیجان‌انگیزتر از همیشه بوده و برند ما در حال یافتن دوباره‌ی جایگاه والای خود است. امسال می‌توانیم این نقش را دوباره‌ تعریف کنیم که مینی نه تنها عاطفی‌ترین برند خودرویی بوده بلکه یک برند واقعی برای سبک زندگی شهری است.”

در سال 2015 مینی تعداد 338446 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پیش از آن رشد 12 را درصدی را نشان می‌دهد.

  1. پورشه

2017 Porsche 911 Carrera
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان 225121 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار 189,849 دستگاهی سال 2014 رشدی 19 درصدی را شاهد هستیم. این شرکت همچنین از ثبت رکورد فروش جدیدی در آمریکا لذت می‌برد. این شرکت در آمریکا 51768 دستگاه خودرو فروخته است. در لیست Interbrand، پورشه با ارزش 9.5 میلیارد دلاری رشد 18 درصدی داشته و از سال 2009 تابه‌حال که ارزش 4.2 میلیارد دلاری داشته همواره برندی رو به رشد بوده است.

  1. مرسدس بنز

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4Matic-front-badge
ارزش برند مرسدس بنز از سال 2015 تا 2016 مقدار 18 درصد افزایش یافته و به 43.5 میلیارد دلار رسیده است که بزرگ‌ترین جهش است. اولین داده‌های مربوط به مرسدس بنز در سال 2000 در لیست تجلی یافت و ارزش برند در آن زمان 21.1 میلیارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در رده‌ی کلی نهمی به پایان رسانده است. سرسخت‌ترین رقیب این برند یعنی ب ام و با ارزش 41.5 میلیارد دلاری در رده‌ی یازدهمی قرار دارد.

  1. نیسان

2014 Nissan Pulsar
و بالاخره اولین برند با بیشتری میزان رشد در لیست Interbrand ژاپنی بوده و نیسان است که رشدی 22 درصدی داشته است. ارزش کنونی این برند 11.1 میلیارد دلار است و از زمان وارد شدن نیسان به این لیست بیشترین میزان رشد را داشته است. در سال 2011 برند نیسان تنها 3.8 میلیارد دلار ارزش داشت.

و آمار فروش این شرکت نیز به همراه ارزش آن در 6 سال گذشته با افزایش همراه بوده است. در سال 2015 آمار فروش جهانی نیسان به 5,421,804 دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد 2.1 درصدی را نشان می‌دهد. در ایالات‌متحده نیسان 1,484,918 دستگاه خودرو فروخته که به معنای رشد 7.1 درصدی است.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

22 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل فرشاد سجادیان
    فرشاد سجادیان
    سوابق: (240 دیدگاه) ,

    نسبت به برندهای تکنولوژی مثل اپل‌، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ، ارزش خودروسازان خیلی پایینه در حالی که زحمتی که میکشن، بیشتر از شرکت های نام برده نباشه، کمترم نیست، از نظر اصالت هم به مراتب بالاتر هستن.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1481 دیدگاه) ,

      داش علتش اینه که یک نفر یه ماشین میخره تقریبا تا 5 سال به طور میانگین ماشینش رو نگه میداره ولی موبایل اونطور نیس خیلی ها سالی یک بار نهایتش 2 سال یک بار گوشی رو عوض میکنند چون سیستم عاملشون قدیمی میشه و برنامه هارو دست اجرا نمیکنند
      تو یه خودروی 25 هزار دلاری نهایتش یه کارخونه خودرو سازی 2500 الی 3 هزار دلار سود میکنه یعنی 10 درصد در حالی که یه ایفون 700 دلاری قیمتش برای اپل نهایتش 300 الی 350
      دلار در اومده و تعداد گوشی فروخته شده تو دنیا چندین برابر فروش خودرو هست
      پس فروش زیاد و سود صد درصدی و بازار پر رونق بیکران باعث میشه یه شرکتی مثل سامسونگ تنها با چندین محصول تو دنیا رتبه اول از نظر ارزش برند باشه

      پاسخ
      1. ساسان.م
        سوابق: (239 دیدگاه) ,

        فکر کنم فقط ملت عیور ایران هستند که سالی یک بار گوشی عوض میکنند در عین حال که به نون شب محتاج هستند.

        پاسخ
      2. parham
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        شما مطمئنی روی یک خودرو 25 هزار دلاری 10 درصد سود میکنن خیلی این مبلغ ناچیزه فکر کنم بیشتر باشه!!!

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (756 دیدگاه) ,

          تازه تو مدل های رقابتی مثل فولکس گلف تو نمونه های بدون آپشن این سود خیلی پایین هست. یکی از دوستان تو پدال میگفت سود فولکس روی یه گلف حدود ۱۵۰ یورو هست که حدود ۱ درصد قیمت خرید هست. البته مدل هایی هم هستن که ده ها هزار یورو سودآوری دارن مثل پورشه ۹۱۱

        2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
          نوید جهرمی
          سوابق: (1467 دیدگاه) ,

          اونور از روی فروش خودرو 7 درصد سود میکنن. بیشتر از اون روی فروش آپشن و محصولات متفرقه س.

    2. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      البته که همینطوره فرشاد. با این وجود حاشیه سود شرکت های high tech نسبت به صنایع دیگه خیلی بالاتره و برای مثال سود خالص گوگل با درآمد 75 میلیارد دلار برابر با سود خالص تویوتا بوده که 300 میلیارد دلار درآمد داشته و کمتر از یک پنجم تویوتا کارمند داره

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    پرچم کمپانیهای آلمان بدجوری بالاست . (((چهار)))تا نماینده از (((آلمان )))و (((یک))) نماینده از (((ژاپن))). تبریک به هوادارانش مبارکشون باشه.
    باتچکر

    پاسخ
    1. باربد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      اگر دقت کنی علی جان اون یک نماینده هم از صدقه سری مدیریت اروپایی خودش یعنی رنو حضور داره
      وگرنه خود نیسان که اینقدر خفن بود داشت ورشکست میشد

      پاسخ
    2. Nissan...japan
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      تویوتا لکسس یادت نره چون از اول شرکت خیلی بزرگیه و ارزش سهامش خیلی بالاس بخاطر همین درصد رشدش زیاد به چشم نمیاد.

      پاسخ
    3. دانیال
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      تبریک به هوادارانش؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ
  3. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    بنز و پورشه و ائودی معلومه که رو به رشدن
    اما نیسان یه خدا قوت حسابی باید بش گفت
    الان وجدانا آبروی آسیاست ………………..

    پاسخ
  4. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    هیچکدومشونم اندازه هیوندا و کیا دست پاچه نیستن که هر سه ماه فیس لیفت بدن بعضی نکات اماری گویای خیلی چیزاست ولی بعد میایم به بازار ایران نگاه میکنیم میبینیم دایره قدرت چقدر به ضرر مردم میچرخه و دروغ بیداد میکنه
    اخیرا تو کاتالوگ النترا دیدم زده لاستیک ۲۴۵ که دارن ۲۱۵ میزنن حتی تایر رو هم فاکتور نمیگیرن و ازش استفاده ابزاری میکنن و همینطور قیمتهای فضایی تویوتا در ایران امید وارم ورود خودرو های خوب مثل این ۵تا جای اینکه دیمی باشه رسمی باشه تا همه ایرانیا بتونن لا اقل ماشین ایمن سوار بشن
    یکم دلم میگیره وقتی میبینم تو تمام امارهای رسمی بازار ایران اصلا نقشی ایفا نمیکنه غیر از اینکه نیسان اینجا مقام اورد نیسان ابی نقش اصلی رو بازه کرده 😂😂😂

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    واقعا نیسان افرین داره یه برند نسبتا بی ادعا ولی خیلی خیلی با پشتکار
    امیدوارم مدل 370Z رو هم این شرکت نوین اریا که قراره نیسان رو بیاره ایران تو برنامش قرار بده

    پاسخ
  6. Sasan
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    هیوندا و کیا هر٣ماه یک بار فیس لیفت میدن.دلفینام پرواز میکنن.پرایدم اصلا فروش نداره😑

    پاسخ
  7. amin
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    کجان اون دوستانی که همش سنگ هیوندا کیا رو به سینه میزنن و بالاتر از بقیه میدونن؟؟؟؟!!!!!

    پاسخ
  8. بهزاد
    سوابق: (760 دیدگاه) ,

    یک بنده خدایی میگفت( فکر کنم 100 ها بار تکرار هم کرده) که بنا بر نظر کارشناسان فلان موسسه و سایت و… کمپانی کیا بالاترین رشد را در دنیای خودرو داره و جدیدا هم شخصا از 80 میلیون آلمانی آمار گرفته که بعد ار audi مردم این کشور نبضشون واسه کیا میتپه! گاهی اوقات اونقدر کیا در خیابان های آلمان میبینه که متعجب میشه. جالب تر اینکه مقالاتی را در اینترنت میخونه و شرح میده که وجود خارجی نداره و مثلا میگه همین هفته ی پیش در پدال مطلبی بود که عنوان میکرد هیوندای به همراه BMW در راس شرکت های تکنولوژی گرفته حالا پیدا کنید پرتغال فروش را…

    پاسخ
  9. احمد باقری
    سوابق: (4370 دیدگاه) ,

    نیسان و مرسدس، بقیه رو ولش کن.

    پاسخ
  10. فرامرز
    سوابق: (756 دیدگاه) ,

    سریعترین رشد تو محصولات هم برای مزدا و ولوو هست.

    پاسخ
  11. متین
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    نیسان با قشقایی رشد زیادی کرد بعد از نیسان میکرا که از نظر فروش برای نیسان اول بوده دومی قشقایی وگرنه نیسان المیرا و پریمرا تا ۲۰۰۷ مشکلات زیاد داشتند .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.