چشم اندازهفته نامه

5 برند صنعت خودرو با سریع‌ترین رشد

لیست بهترین برندهای جهانی Interbrand چندی است که منتشر شده و درحالی‌که خودروسازهای نام‌آشنای زیادی در میان ۱۰۰ برند برتر جهان دیده می‌شوند اما برخی از این برندها سریع‌تر از دیگران رشد کرده‌اند. طبق گفته‌های Interbrand، ده فاکتور برای استحکام یک برند وجود دارند که بستری بالقوه برای رشد آن به شمار می‌روند: شفافیت، تعهد، تسلط، پاسخگویی، اعتبار، تمایز، ارتباطات، ثبات، درگیر کنندگی و حضور پررنگ.

پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست ۱۰۰ تایی ها را حضور شما معرفی کرده‌ایم اما الآن می‌خواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریع‌ترین میزان رشد را داشته‌اند. با ما همراه باشید.

  1. آئودی

2013-audi-rs5-badges-and-grille-photo-479308-s-1280x782
در سال ۲۰۱۶ ارزش این برند ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است. آئودی اولین بار در سال ۲۰۰۴ در این لیست ظاهر شد و ارزشی برابر با ۳.۳ میلیارد دلار داشت. این شرکت بیشترین رشد را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ داشت و ارزش آن از ۷.۸ به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.

ارزش این برند آلمانی طبق گفته‌های Interbrand بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به میزان ۱۴ درصد افزایش یافته است که نشانه‌ای از میزان رقابت‌پذیری این برند در سگمنت لوکس‌ها است. سال پیش آئودی بهترین ماه دسامبر خود در آمریکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته این شرکت ۲۰۲,۲۰۲ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به آمار ۱۸۲,۰۱۱ دستگاهی یک سال پیش از آن نشان می‌دهد. فروش جهانی آئودی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو بوده که رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد.

  1. مینی

mini-cooper-coupe-s-badge
با رشد حدود ۱۸ درصدی ارزش برند مینی به نزدیک ۵ میلیارد دلار رسیده است. معاون ارشد مینی آقای سباستین مکنسن می‌گوید: “الآن زمان هیجان‌انگیزی برای کار کردن در صنعتی است که تغییرات دراماتیکی را به خود دیده است. کار کردن در مینی هیجان‌انگیزتر از همیشه بوده و برند ما در حال یافتن دوباره‌ی جایگاه والای خود است. امسال می‌توانیم این نقش را دوباره‌ تعریف کنیم که مینی نه تنها عاطفی‌ترین برند خودرویی بوده بلکه یک برند واقعی برای سبک زندگی شهری است.”

در سال ۲۰۱۵ مینی تعداد ۳۳۸۴۴۶ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۲ را درصدی را نشان می‌دهد.

  1. پورشه

2017 Porsche 911 Carrera
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان ۲۲۵۱۲۱ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار ۱۸۹,۸۴۹ دستگاهی سال ۲۰۱۴ رشدی ۱۹ درصدی را شاهد هستیم. این شرکت همچنین از ثبت رکورد فروش جدیدی در آمریکا لذت می‌برد. این شرکت در آمریکا ۵۱۷۶۸ دستگاه خودرو فروخته است. در لیست Interbrand، پورشه با ارزش ۹.۵ میلیارد دلاری رشد ۱۸ درصدی داشته و از سال ۲۰۰۹ تابه‌حال که ارزش ۴.۲ میلیارد دلاری داشته همواره برندی رو به رشد بوده است.

  1. مرسدس بنز

2016-Mercedes-AMG-GLE63-S-Coupe-4Matic-front-badge
ارزش برند مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ مقدار ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۴۳.۵ میلیارد دلار رسیده است که بزرگ‌ترین جهش است. اولین داده‌های مربوط به مرسدس بنز در سال ۲۰۰۰ در لیست تجلی یافت و ارزش برند در آن زمان ۲۱.۱ میلیارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در رده‌ی کلی نهمی به پایان رسانده است. سرسخت‌ترین رقیب این برند یعنی ب ام و با ارزش ۴۱.۵ میلیارد دلاری در رده‌ی یازدهمی قرار دارد.

  1. نیسان

2014 Nissan Pulsar
و بالاخره اولین برند با بیشتری میزان رشد در لیست Interbrand ژاپنی بوده و نیسان است که رشدی ۲۲ درصدی داشته است. ارزش کنونی این برند ۱۱.۱ میلیارد دلار است و از زمان وارد شدن نیسان به این لیست بیشترین میزان رشد را داشته است. در سال ۲۰۱۱ برند نیسان تنها ۳.۸ میلیارد دلار ارزش داشت.

و آمار فروش این شرکت نیز به همراه ارزش آن در ۶ سال گذشته با افزایش همراه بوده است. در سال ۲۰۱۵ آمار فروش جهانی نیسان به ۵,۴۲۱,۸۰۴ دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در ایالات‌متحده نیسان ۱,۴۸۴,۹۱۸ دستگاه خودرو فروخته که به معنای رشد ۷.۱ درصدی است.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نسبت به برندهای تکنولوژی مثل اپل‌، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ، ارزش خودروسازان خیلی پایینه در حالی که زحمتی که میکشن، بیشتر از شرکت های نام برده نباشه، کمترم نیست، از نظر اصالت هم به مراتب بالاتر هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش علتش اینه که یک نفر یه ماشین میخره تقریبا تا 5 سال به طور میانگین ماشینش رو نگه میداره ولی موبایل اونطور نیس خیلی ها سالی یک بار نهایتش 2 سال یک بار گوشی رو عوض میکنند چون سیستم عاملشون قدیمی میشه و برنامه هارو دست اجرا نمیکنند
      تو یه خودروی 25 هزار دلاری نهایتش یه کارخونه خودرو سازی 2500 الی 3 هزار دلار سود میکنه یعنی 10 درصد در حالی که یه ایفون 700 دلاری قیمتش برای اپل نهایتش 300 الی 350
      دلار در اومده و تعداد گوشی فروخته شده تو دنیا چندین برابر فروش خودرو هست
      پس فروش زیاد و سود صد درصدی و بازار پر رونق بیکران باعث میشه یه شرکتی مثل سامسونگ تنها با چندین محصول تو دنیا رتبه اول از نظر ارزش برند باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان.م

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (338 ديدگاه)

        فکر کنم فقط ملت عیور ایران هستند که سالی یک بار گوشی عوض میکنند در عین حال که به نون شب محتاج هستند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. parham

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (111 ديدگاه)

        شما مطمئنی روی یک خودرو 25 هزار دلاری 10 درصد سود میکنن خیلی این مبلغ ناچیزه فکر کنم بیشتر باشه!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرامرز

          ۱۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          تازه تو مدل های رقابتی مثل فولکس گلف تو نمونه های بدون آپشن این سود خیلی پایین هست. یکی از دوستان تو پدال میگفت سود فولکس روی یه گلف حدود ۱۵۰ یورو هست که حدود ۱ درصد قیمت خرید هست. البته مدل هایی هم هستن که ده ها هزار یورو سودآوری دارن مثل پورشه ۹۱۱

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. نوید جهرمی

          ۲۶ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          اونور از روی فروش خودرو 7 درصد سود میکنن. بیشتر از اون روی فروش آپشن و محصولات متفرقه س.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. احسان(احسان سابق)

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      البته که همینطوره فرشاد. با این وجود حاشیه سود شرکت های high tech نسبت به صنایع دیگه خیلی بالاتره و برای مثال سود خالص گوگل با درآمد 75 میلیارد دلار برابر با سود خالص تویوتا بوده که 300 میلیارد دلار درآمد داشته و کمتر از یک پنجم تویوتا کارمند داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    پرچم کمپانیهای آلمان بدجوری بالاست . (((چهار)))تا نماینده از (((آلمان )))و (((یک))) نماینده از (((ژاپن))). تبریک به هوادارانش مبارکشون باشه.
    باتچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...japan

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      تویوتا لکسس یادت نره چون از اول شرکت خیلی بزرگیه و ارزش سهامش خیلی بالاس بخاطر همین درصد رشدش زیاد به چشم نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. دانیال

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      تبریک به هوادارانش؟؟؟؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    بنز و پورشه و ائودی معلومه که رو به رشدن
    اما نیسان یه خدا قوت حسابی باید بش گفت
    الان وجدانا آبروی آسیاست ………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elemento

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    إیول آئودی ، پورشه ، مرسدس ، مینی و بویژه نیسان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ایول به همشون خصوصا نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    هیچکدومشونم اندازه هیوندا و کیا دست پاچه نیستن که هر سه ماه فیس لیفت بدن بعضی نکات اماری گویای خیلی چیزاست ولی بعد میایم به بازار ایران نگاه میکنیم میبینیم دایره قدرت چقدر به ضرر مردم میچرخه و دروغ بیداد میکنه
    اخیرا تو کاتالوگ النترا دیدم زده لاستیک ۲۴۵ که دارن ۲۱۵ میزنن حتی تایر رو هم فاکتور نمیگیرن و ازش استفاده ابزاری میکنن و همینطور قیمتهای فضایی تویوتا در ایران امید وارم ورود خودرو های خوب مثل این ۵تا جای اینکه دیمی باشه رسمی باشه تا همه ایرانیا بتونن لا اقل ماشین ایمن سوار بشن
    یکم دلم میگیره وقتی میبینم تو تمام امارهای رسمی بازار ایران اصلا نقشی ایفا نمیکنه غیر از اینکه نیسان اینجا مقام اورد نیسان ابی نقش اصلی رو بازه کرده ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    واقعا نیسان افرین داره یه برند نسبتا بی ادعا ولی خیلی خیلی با پشتکار
    امیدوارم مدل 370Z رو هم این شرکت نوین اریا که قراره نیسان رو بیاره ایران تو برنامش قرار بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sasan

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    هیوندا و کیا هر٣ماه یک بار فیس لیفت میدن.دلفینام پرواز میکنن.پرایدم اصلا فروش نداره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amin

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    کجان اون دوستانی که همش سنگ هیوندا کیا رو به سینه میزنن و بالاتر از بقیه میدونن؟؟؟؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    یک بنده خدایی میگفت( فکر کنم 100 ها بار تکرار هم کرده) که بنا بر نظر کارشناسان فلان موسسه و سایت و… کمپانی کیا بالاترین رشد را در دنیای خودرو داره و جدیدا هم شخصا از 80 میلیون آلمانی آمار گرفته که بعد ار audi مردم این کشور نبضشون واسه کیا میتپه! گاهی اوقات اونقدر کیا در خیابان های آلمان میبینه که متعجب میشه. جالب تر اینکه مقالاتی را در اینترنت میخونه و شرح میده که وجود خارجی نداره و مثلا میگه همین هفته ی پیش در پدال مطلبی بود که عنوان میکرد هیوندای به همراه BMW در راس شرکت های تکنولوژی گرفته حالا پیدا کنید پرتغال فروش را…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نیسان و مرسدس، بقیه رو ولش کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرامرز

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    سریعترین رشد تو محصولات هم برای مزدا و ولوو هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. متین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نیسان با قشقایی رشد زیادی کرد بعد از نیسان میکرا که از نظر فروش برای نیسان اول بوده دومی قشقایی وگرنه نیسان المیرا و پریمرا تا ۲۰۰۷ مشکلات زیاد داشتند .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا