7 سوپرکاری که باید بیشتر شناخته شوند

دهه‌ی اول قرن 21 (فاصله‌ی زمانی بین سال‌های 2000 تا 2009) احتمالاً اوج قدرت‌نمایی سوپرکارها بوده و قطعاً تعداد زیادی از خودروهای پرفورمنس در آن زمان تولید شده‌اند که باید احترام بیشتری برای آن‌ها قائل بود.

carrera gt
با شروع قرن جدید سوپرکارها رشد زیادی پیدا کردند؛ اما سه خودرو بیش از همه چشم‌ها را به خود خیره کردند که عبارت بودند از فراری انزو، مک لارن-مرسدس SLR و پورشه کررا GT؛ اما در سایه‌ی این خودروها دسته‌ای از سوپرکارهای کمتر شناخته شده‌ای هم وجود داشتند که توسط شرکت‌های کوچک‌تری ساخته شدند.

mc12
اینجا لیستی از سوپرکارهای بازه‌ی زمانی ذکرشده وجود دارند که باید احترام بیشتری برای آن‌ها قائل شد. بسیاری از این خودروها فراموش شده‌اند و در گاراژها خاک می‌خورند.

  • آسکاری A10

شرکت آسکاری که عمر کوتاهی داشت این سوپرکار را در آن سال‌ها ساخت تا هر چیزی را از سر راه خود بردارد. با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 625 اسب بخاری که در میانه‌ی خودرو قرار گرفته بود A10 مدل توسعه یافته‌ی خودروی جاده‌ای KZ1 قبلی بود اما متأسفانه به خط تولید راهی نیافته بود و تنها در فرم پروتوتایپ باقی مانده بود.

Ascari A10
این خودرو که به خاطر گرامی داشت دهمین سال تأسیس کمپانی ساخته شده یکی از سریع‌ترین‌های آن دوران بود و تنها در 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسید. سقف سرعت این خودرو نیز 346 کیلومتر در ساعت بوده است. اگر آسکاری تنها تولید خودروهای جاده‌ای را پی می‌گرفت احتمالاً می‌توانست چندین رقیب برای سوپرکارهای بزرگ‌تر داشته باشد اما متأسفانه تنها پیست خصوصی خود در اسپانیا را مدیریت می‌کند.

  • کونیگ‌زِگ CC8S

کونیگ‌زِگ که به تولید هایپرکارهای قدرتمند و پنهان از تست‌های گروهی خبرنگاران مشهور است اولین خودروی جاده‌ای خود را در سال 2002 تولید کرده است. این خودرو CC8S نام دارد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر این خودرو که از فورد مشتق شده قدرت 650 اسب بخاری دارد. این میزان قدرت خروجی یک‌سوم قدرت هایپرکار مدرن 1800 اسبی رگرا است.

Koenigsegg CC8S
این خودرو در خط مستقیم می‌توانست به سرعت 386 کیلومتر در ساعت برسد اما CC8S متأسفانه به خاطر هندلینگ به شدت عصبی خود شناخته شد. علیرغم این موضوع،CC8S راه موفقیت برای مدل‌های CCX و آگرا را باز کرد.

  • مورگان آئرو 8

مورگان آئرو 8 بخشی از خودروهای پرفورمنسی بود که در دهه‌ی اول قرن 21 از قلب‌های آهنین ب ام و استفاده می‌کردند. با استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.4 لیتری N62 مورگان برای اولین بار طرحی جدید را ارائه کرد. مورگان چراغ‌های متعلق به فولکس بیتل را با نمونه‌هایی از مینی جایگزین کرد و بدین ترتیب نمایی متوسط‌تر پس از توسعه‌ی دوباره‌ی خود پیدا نمود.

Morgan Aero 8
و البته هیچ‌چیز هیجان‌انگیز درباره‌ی کارایی این خودرو وجود ندارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در 4.5 ثانیه ثبت می‌شود و آئرو 8 می‌تواند به حداکثر سرعت 274 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

  • 9ff GT9

9ff برای پورشه در واقع به منزله‌ی برابوس برای مرسدس-ای ام جی است. GT9-R که بر پایه‌ی پورشه 911 بنا شده یکی از ستایش نشده ترین قهرمانان دهه‌ی اول قرن 21 است. این خودرو دارای پیشرانه‌ای 6 سیلندر با قدرت 1120 اسب بخار می‌باشد.

9ff GT9
9ff به منظور بهبود توزیع وزن پیشرانه را بین اکسل‌ها جابجا نمود و هایپرکاری با توانایی دست‌یابی به سرعت 409 کیلومتر در ساعت ساخت که سریع‌تر از بوگاتی ویرون بود. با بهای بیش از 500 هزار پوندی GT9-R هایپرکاری با دو توربو است که حتی خودروهای مدرن زیادی نمی‌توانند به آن نزدیک شوند.

  • گامپرت آپولو

آپولو یکی از معدود جایگزین‌های خوب برای اکثر هایپرکارهای آن زمان است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.2 لیتری ساخت آئودی در این خودرو می‌تواند جثه‌ی 1200 کیلوگرمی آپولو را در 3.1 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو 360 کیلومتر در ساعت است که آن را به یکی از سریع‌ترین خودروهای دهه بدل کرده است.

Gumpert Apollo
با درهای گالوینگ و ارتفاع بسیار کم از سطح زمین، گامپرت آپولو یک اسطوره‌ی واقعی است و پیش از آنکه ویرون سوپر اسپورت ظاهر شود مدت زیادی را در صدر لیست سریع‌ترین دورهای تاپ گیر قرار داشته است. این کمپانی بعداً به آپولو اتوموبیل تغییر نام داد اما گامپرت برای همیشه به عنوان یکی از زشت‌ترین راه‌ها برای دست‌یابی به ‌سرعت‌های بالا در ذهن‌ها ماند.

  • ویزمن MF5

ما همیشه یکی از طرفداران پر و پا قرص ویزمن دیزاین بوده‌ایم. با استفاده از زیبایی جگوار XK120 شاهد خلق خودرویی جذاب‌تر هستیم. با استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توربوی ب ام و این خودرو می‌تواند به حداکثر سرعت 311 کیلومتر در ساعت برسد. تنها 55 دستگاه از این خودرو ساخته شده است.

Wiesmann MF5
MF5 بسیار گران بوده و تقریباً سه برابر از مدل قبلی ویزمن گران‌تر است اما پیشرانه‌ی 547 اسبی MF5 نسبت به پیشرانه‌ی M3 پایه‌ی بکار رفته در مدل قبلی‌تر قدم بزرگ‌تری محسوب می‌شود.

  • اسپایکر C12 زاگاتو

بسیاری از افراد خودروی برجسته‌ی C8 را می‌شناسند اما دومین سوپرکار کمپانی با استفاده از پیشرانه‌ای قدرتمند بازی را ارتقا داد. با استفاده از پیشرانه‌ی W12 6 لیتری گروه فولکس و طراحی زاگاتوی میلان شاهد خودرویی خاص هستیم.

spyker-c12-zagato-passenger-side-opened
C12 با استفاده از گیربکس اتوماتیک قدرت 493 اسب بخاری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. تولید این خودرو در سال 2008 تنها با 24 دستگاه خاتمه یافت. در سال‌های اخیر این خودروساز هلندی بی‌شک به خاطر مشکلات مالی خود بیشتر شناخته شده است.


آیا شما هم سوپرکار کمتر شناخته شده‌ای را در ذهن دارید که سزاوار تحسین بیشتری باشد؟

منبع: carthrottle

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

34 دیدگاه

  1. سینا
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    این ماشینه که تو تاپ گیر آتیش گرفت ، اسمش یادم نیس …

    پاسخ
    1. علي
      سوابق: (902 دیدگاه) ,

      فکر کنم بنتلی یا مک لارن p1 بود اگه اشتباه نکنم

      پاسخ
      1. مرصاد
        سوابق: (52 دیدگاه) ,

        الان مثلا به انگلیسی ها تیکه انداختی ؟؟

        پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        حامد درست میگه همین
        فکرکنم دانمارکی باشه زنوو

        پاسخ
    2. ارمان
      سوابق: (994 دیدگاه) ,

      اقا سینا زنوو zenvo بود که اتیش گرفت
      نه بنتلی بود نه مکلارن .

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        من تاحالا ندیدم مک لارن یا بنتلی اتیش بگیره

        پاسخ
    3. شوقی
      سوابق: (19 دیدگاه) ,

      یه خودروی دانمارکی بود به اسم Zenwo . شرکتشون هم قبول نداشت و گفتن که تیم تخت گاز بیش از حد و طولانی به این خودرو فشار آوردن

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    به نظر من ((( مورگان )))ی چیزی دیگست فقط ی مشکلی که داره ارتفاع داخل سقف ماشینه که وقتی بخوای بشینی توش باید حتما عصا و کلاهتو رو در بیاری بعد بشینی توش.🎩🇬🇧💂

    پاسخ
    1. کامیاب
      سوابق: (458 دیدگاه) ,

      من بدم میاد از مورگان،تو مستند dream carsنحوه تولیدشو نشون میداد،کارخونه ای هس که هیچی از خودش نداره،موتورش مال بی ام وی بود،گیربکس زد اف،شاسی آلفا،بدنه آلومینمی دست ساز،قیمت نجومی و صف خرید طولانی.
      نمیگم بده ها،فقط من بدم میاد.
      مث آلفا رومئو که میگن هرکی دوسش نداشته باشه ماشین باز نیس در حالی که من دوسش ندارم و ماشین بازم.

      پاسخ
    2. king 918
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      پرچم پورشه بد جور بالا میره ها …………….
      دیوانه ی اون کاررا جی تی ام با اون صدای وحشتناکش ……………..

      پاسخ
  3. (ali (CHEVY NOVA
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    ویزمن شرکتش چند سال پیش ورشکست شد
    گامبرت و اسکاری هم که اصلا نمیدونم کارخونشون دیگه هست یا نه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل حامد
    حامد
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    به نظرم سوپرکار هایی مثل leblance و Vector و Orcaو یا Tvr cerbera speed 12 هم شایسته باشن.

    پاسخ
  5. Sajjad
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    البته گامپرت آپولو بخاطر داشتن رکورد پیست تخت گاز برای یه مدت شناخته شده تر بقیس

    پاسخ
  6. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    منم به دنبال یه سوپر اسپرت مرموز که عکسهاش رو بارها دیدم هستم.

    پاسخ
  7. ِدوچرخه سوار
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    رضوانی
    سوپر کار ناشناخته .

    پاسخ
  8. مجید
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    MC12 ,Bizzarini,Kepler,SSC مازراتی که اول متن تصویرش هست هم ماشین های خیلی خوبی هستن

    پاسخ
  9. تمدن عرب
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    یادی از سوپر اسپرت فراموش شده بنام:

    لیکان هایپر اسپورت ساخته کمپانی دبلیو موتورز

    پاسخ
  10. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    فولکس واگن ناردو w12 و TVR cabrera speed 12 باید باشن این دو تا سوپرکارای بینظیری بودن

    پاسخ
  11. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    فولکس واگن ناردو w12 و TVR cabrera speed 12 باید باشن این دو تا سوپرکارای بی نظیری بودن.

    پاسخ
  12. سیاوش
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    شاخ ترین خودرویی که خیلی ازش کم مطلب وجودداره و کسی زیاد نمیشناسش شلبی سوپر کار هست با نام اختصاری ssc
    جدیدترین محصولش tuatara هست که خخخییییللللییی خوبه

    پاسخ
  13. The R
    سوابق: (34 دیدگاه) ,

    اسپایکر هلندی هست و نه آلمانی. لطفا در متن اصلاح کنید.

    پاسخ
  14. فقط آمریکایی
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    9ffفوق العاده است

    پاسخ
  15. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    اون اپولو خیلی با حاله

    پاسخ
  16. وحید
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    فکر کنم سالین هم فراموش شده.

    پاسخ
  17. Saied
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    پورشه دوس دارم. ❤️❤️❤️خیلی مهندسیش عالیه

    پاسخ
  18. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    به نظرم پورشه و مازراتی و 9ff ,مورگان و کونیگ زگ شناخته شده هستند.مخصوصا پورشه
    دیگه بیشتر از این هم شناخته بشن جالب نمیشه

    پاسخ
  19. ونوم
    سوابق: (377 دیدگاه) ,

    معروفترینی که میتونست باشه اس اس سی بود که رکورد سرعت بوگاتی رو شکوند با حدود 414 کیلومتر

    پاسخ
  20. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (297 دیدگاه) ,

    الان هر کشوری برای خودش یه سوپر اسپورت داره از امارات بگیر تا ویتنام!!….چون عموما طراحی و ساخت یه سوپر کار راحتر انجام میشه! و یه سری قوانین و ساختار هاو استانداردهایی که تو خودرو های تولید انبوه باید رعایت بشه رو نیاز نیست که تو سوپر کار ها رعایت بشه….و معمولا موتورهاشونم سفارش میدن یه شرکت معروف براشون میزنه!……یه خودرو خشن، سبک وزن و وحشی با کلی اسب بخار( البته نه به همین سادگیاها)!!
    ما هم داریم ولی… ناتنی هستن!! مثل آرش…مثل رضوانی و…

    پاسخ
  21. قادر
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    برای گامبرت متاسفم خودروی خوبی بود چندی پیش مستندش رو نگاه کردم حیفه والا

    پاسخ
  22. reza
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    با سلام کوونیخزگ رگرا هم نیاز به معرفی بیش تر داشته باشه درسته که خودروی جدیدیه ولی بوگاتی ویرون در روز های اول تولیدش خیلی معروف بود ولی رگرا هم با اون برابری می کنه ولی در اون حد مشهور نیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.