قدم رو به جلوی صنعت خودروی آلمان برای الکتریکی شدن

علیرغم تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه‌ی تکنولوژی‌های قوای محرکه‌ی جایگزینی چون الکتریکی و هیبریدی، آلمان‌ها هنوز برای رسیدن به تاج پادشاهی این بخش به زمان نیاز دارند. در حقیقت اکثر خودروهایی که در جاده‌های آلمان تردد می‌کنند بیشتر دیزلی هستند و خودروهای الکتریکی در مقایسه با این خودروها به‌طور باورنکردنی‌ای تعداد کمی دارند. حتی هاچبک الکتریکی مشهور ب‌ام‌و i3 در آلمان چندان محبوب نیست. هرچند تغییری بزرگ در حال رخ دادن است و بدنه‌ی قانون‌گذاری این کشور رأی به توقف تولید خودروهای بنزینی و دیزلی از سال 2030 داده است.

2016-BMW-i3
شاید سال 2030 زمان زیادی به نظر برسد اما این زمان تنها 14 سال است؛ و برای کشوری که در 100 سال گذشته بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی خودروهای بنزینی بوده، محو شدن خودروهای دیزلی و بنزینی در طول 14 سال کاری سخت به نظر می‌رسد هرچند قطعاً غیرممکن نیست.

bmw-i3-9
ب‌ام‌و احتمالاً جلودار ژرمن‌ها در بحث خودروهای الکتریکی خواهد بود. مدل i3 این شرکت یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی دنیاست.

2015 BMW i8
ب‌ام‌و i8 نیز به عنوان سمبلی از تلاش‌های الکتریکی این شرکت و سمبل خودروهای الکتریکی اسپورت در جهان شناخته می‌شود. هرچند، آئودی، مرسدس بنز و فولکس‌واگن نیز تلاش‌هایی جدی برای پیشروی هرچه بیشتر در این حوزه انجام می‌دهند. برای مثال آئودی شاسی‌بلند کاملاً الکتریکی e-tron خود را نشان داده که در زیر 5 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و محدوده‌ی حرکتی 483 کیلومتری دارد. مرسدس بنز نیز در نمایشگاه خودروی پاریس شاسی‌بلند الکتریکی EQ خود را به نمایش گذاشت. فولکس‌واگن نیز با کانسپت جدید ID خود که خودرویی الکتریکی با بهای زیر 30 هزار دلار است در این نمایشگاه حضور یافت.

Mercedes Generation EQ Concept
خب آلمان‌ها در حال حاضر ایده‌ی تغییر را در ذهن می‌پرورانند. اگرچه که 14 سال خیلی دور نیست اما به نظر می‌رسد که این کشور می‌تواند به قانون یاد شده عمل کند. البته باید اذعان کرد این ایده‌ای است که طرفداران پر و پا قرص خودروها را می‌ترساند، افرادی که از فرارسیدن روزی که خودروهای بنزینی فروخته نخواهد شد می‌ترسند…

volkswagen-id-2016-concept
منبع: wired

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

16 دیدگاه

  1. ونوم
    سوابق: (391 دیدگاه) ,

    شاید اگه امریکا کمک کنه بتونه وگرنه مثل دیزل گیت میشه و رسوایی به بار میاره

    پاسخ
    1. ونوم
      سوابق: (391 دیدگاه) ,

      البته منظورم تو قسمت باتری بود چون اگه نامطمین باشه امکان اتش سوزی میره بالا و باید خسارت بده

      پاسخ
  2. علي
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    همیشه اول باید قوانین رو اصلاح کردن و بعد شروع به تولید محصولی کنی که شرایط و زیرساخت برای ورودش محیا باشه که خوشبختانه در آلمان هر جفتش به نحو احسنت در دستور کار قرار گرفته و این باعث میشه که مجبور بشی حرکت کنی به سمت دنیای سبز و پاک و یک قدم نزدیک شدن به (((مدینه فاضله یا پارادایز )))و شهری با آسمان آبی و زیبا .
    با تچکر

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3705 دیدگاه) ,

      .
      ترجمه ی مدینه ی فاضله میشه ( اتوپیا ) …
      پردیس یا پارادایز یا بهشت که اولیای خدا فرمودن یک چیز دیگست…

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    .
    ژرمن های دنیای خودرو زیبا کردن.
    اونا خودرو ساختن.
    اونا ماشین اسپورت رو به دنیا معرفی کردن.
    اگر ژرمن ها نبودن دنیای خودرو دست کمی از دنیای کالسکه و گاری نداشت.
    درود بر بهترین خودروسازان دنیا

    پاسخ
    1. امین
      سوابق: (37 دیدگاه) ,

      سلام
      تکنولوژی برای راحتی انسان هست…
      قرار نیست به این زودیا این موتور ها از بین بره و اتفاقا دارن به موتورهای حجیم تر برمیگردن خودروساز ها .
      🙂

      پاسخ
      1. Parvaz
        سوابق: (119 دیدگاه) ,

        داداچ اشتباه داری میگی😷😷😷

        پاسخ
  4. Bavaria
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    دنیا منتظر ی باتری که بسرعت شارژ بشه، ظرفیت بالا، وزن کم داشته باشه
    هر شرکتی که همچین چیزی بتونه تولید کنه انقلاب صنعتی در حدی که تا حالا شاهدش نبودیم انجام داده
    واقعا همچین چیزی رو میبینم یا باتری سیر تکاملی کم سرعتشو طی میکنه؟!!!!!

    پاسخ
  5. رها
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    یک خبر خوب دارم واسه مردم آلمان .. هیچ نگران قحطی خودروهای بنزینی یا دیزلی نباشید.. وانت نیسان گاوی بنزینی و دیزل .. پراید و پژو ۴۰۵ قراره تا آینده نامعلوم تولید بشه…لطف میکنیم و به آلمان صفر کیلومتر اینها را صادر میکنیم تو کف خودروی درون و بیرون سوز نمونند.

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    آقا باربد به ماشین ها و صنعت خودروسازی پرافتخار امریکا احترام بذار..

    پاسخ
  7. Saied
    سوابق: (818 دیدگاه) ,

    خیلی وقته که برند هایه المانی نو اوری میکنن. بعده چند سال تکنولوژی میرسه دست برند هایه دیگه. و اونا ارزون سازی میکنن. مثل هیوندای.
    ولی تو این بحث مثل اینکه قضیه یکم فرق کرده و تسلا از ماشینایه المانی جلو تَر زده.

    پاسخ
  8. Ehsan
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    واقعا اگه آلمانیها نبودن دنیای خودروسازی لطفی نداشت.همیشه بنز و بی ام و واسه من حالت نوستالژیکی داشته.

    پاسخ
  9. mk
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    کشور المان بهترین تجهیزات برقی را میسازه که ساخت شرکت زیمنس هست..اگه بخوان سریع به اهدافشون میرسن…البته امریکا هم دست کمی از المان نداره(جنرال الکتریک)>ژاپن هم شرکتهای الکتریکی بزرگی مثل(امرون . فوجی و هیتاچی و میتسوبیشی الکتریک )داره….تجهیزات برقی این سه تا کشور قابل مقایسه با بقیه نیستن..خصوصا زیمنس..حتی ایتالیا ان چنان تجهیزات برقش معروف نیست..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.