قابل‌اطمینان‌ترین خودروهای بازار بریتانیا در سال 2014

ممکن است از نظر بسیاری از شما خوانندگان مطلب ذیل چندان ربطی به جامعه ما نداشته باشد. چون هر چه باشد ما ایرانی هستیم و خودروهای مان ونیز جاده‌ها و راننده‌های مان از زمین تا آسمان با جماعت انگلیسی تفاوت دارد! همه این‌ها را قبول دارم، اما نکته اصلی اینجاست که خرابی خودرو موضوعی است که برای همگی ما خواه‌ناخواه اتفاق خواهد افتاد، حال می‌خواهیم در ایران باشیم و یا وسط صحرای آفریقا!

چندی پیش مطلب جالبی را در باب مطمئن‌ترین خودروهای موجود در بازار بریتانیا مطالعه نمودم که شاید تا حدودی رافع نیازهای شما هم باشد، آن‌هم به این دلیل مهم که بعضی از خودروهایی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده در ایران هم قرار است که وارد شوند. خلاصه شده این گزارش را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

وقتی شما قصد خرید خودرویی را دارید، حداقل دنبال چیزی می‌گردید که شما را بدون هیچ خرابی و مشکلی از مقصد A به مقصد B برساند. بازرسی موتوری ما در سال 2014 نشان می‌دهد که هوندا جاز قابل‌اطمینان‌ترین خودرو در بریتانیاست. این نتیجه در پی مصاحبه و گفتگو با 50000 راننده و مالک خودرو در بریتانیا صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که پنج خودرو از ده خودرو موجود در لیست از مارک‌های ژاپنی هستند. اگرچه قهرمان گروه در سال 2013 تویوتا یاریس نسل سوم بوده ولی این خودرو در حال حاضر به مقام 26 نزول کرده است. (این خودرو در ایران هم موجود است و با قیمتی در حدود 100-105 میلیون خرید و فروش می‌شود)

در سوی انتهایی نمودار، خبر خوشی برای لندروور نیست. پنج خودرو ته جدول از این مارک است. مدیران، وقتی رنجروور نسل سوم را در حال ضعیف شدن بر روی نمودار تابلو ببینند، ناامید خواهند شد.

رتبه اول: هوندا جاز (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 98/89 درصد

Honda Jazz Second generation
Honda Jazz Second generation

هوندا جاز قابل‌اطمینان‌ترین خودروی سال 2014 بریتانیاست. بر اساس خوانش نظرات خوانندگان نشریه AUTO EXPRESS و نیز شهرت نیک هوندا در ساخت خودروهای مطمئن، این موضوع نباید خیلی باعث شگفتی شود. این شیک‌ترین خودرو سوپر مینی یا بهترین آن‌ها برای راندن نیست. اما اگر از آن‌هایی هستید که در پی خودرویی ناب و مطمئن می‌گردند، هوندا جاز در رأس گزینش شماست.

رتبه دوم: تویوتا پریوس (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 98/84 درصد

2008 Toyota Prius
2008 Toyota Prius

نتایج به دست آمده از قابل‌اطمینان‌ترین خودروها در امسال به حدی به هم نزدیک بود که ما را مجبور نمود که برای جدا نمودن نتایج دریافتی تویوتا پریوس نسل سوم از هوندا جاز، از دو رقم اعشار استفاده کنیم، دو خودرویی که مالکان برای هر دو امتیاز 98 درصد را قائل شده بودند. موتور الکتریکی آن آشکارا یک ترکیب بسیار مطمئن است و به شما کمک می‌کند پولتان را از بابت مصرف سوخت و صورت‌حساب‌های تعمیراتی صرفه‌جویی نمایید.

رتبه سوم: TOYOTA PRIUS (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/98 درصد

2014 Toyota Prius
2014 Toyota Prius

این غافلگیرکننده است که دو نسل از یک مدل را در رأس سه خودروی جدول ببینیم. اما تکنولوژی موجود در درپریوس که از حوالی سال 1998 در این خودرو به کار رفته، به طور باورنکردنی مطمئن از آب درآمده است. مدل‌های اولیه این خودرو همچنان مستحکم و استوار هستند. هنوز هم یک گارانتی عالی برای این خودرو وجود دارد که قسمت‌های مکانیکی آن را تا 5 سال یا 100/000 مایل تحت پوشش قرار می‌دهد. موتور آن تا 5 سال، و باطری‌ها هم تا 8 سال تحت پوشش گارانتی هستند.

رتبه چهارم: LEXUS CT

نرخ قابلیت اطمینان: 96/90 درصد

2014 Lexus CT 200h
2014 Lexus CT 200h

گرچه لکسس CT آرم و نشان تویوتا را با خود حمل نمی‌کند ولی تقریباً حاوی همان تکنولوژی‌هایی هست که در TOYOTA PRIUS به کار رفته است. بابت کیفیت ساختی که همچون صخره یکپارچه و محکم احساس می‌شود و نیز موتوری مطمئن و قابل‌اعتماد، قدردان هستیم. لکسس یک خودروی عالی برای مالکان است. این خودرو در ایران هم توسط شرکت ایرتویا عرضه می‌شود.

رتبه پنجم: AUDI Q3

نرخ قابلیت اطمینان 96/83: درصد

2014 Audi RS Q3
2014 Audi RS Q3

آئودی Q3 یک SUV کامپکت است که با ب.ام.و X1 و مرسدس بنز GLK رقابت می‌کند. مواد با کیفیت زیادی در آن استفاده شده و ساختارش محکم و یکپارچه احساس می‌شود. گارانتی آن سه سال یا 60000 مایل است که تمامی خرابی‌ها را به صورت استاندارد تحت پوشش قرار می‌دهد.

رتبه ششم: KIA RIO (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/51 درصد

2014 Kia Rio
2014 Kia Rio

ممکن است هوندا جاز بالاترین سوپرمینی در این لیست باشد ولی کیا ریو هم چندان از آن دور نیست. این خودرو هنوز یک انتخاب خوب و مناسب است. موتور 1.1 لیتری دیزلی آن هم یک انتخاب عالی است. این موتور در هر کیلومتر 85 گرم گاز CO2 (دی اکسید کربن) را بیرون می‌دهد و مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. همچنین به نظر می‌رسد که مالکان کیا از بابت قابلیت اطمینان خودروهایشان بسیار راضی و خوشنودند. این مدل قرار است توسط اطلس خودرو در ایران عرضه شود.

رتبه هفتم: PEUGEOT 2008

نرخ قابلیت اطمینان: 96/47 درصد

PEUGEOT 2008 2014
PEUGEOT 2008 2014

پژو 2008 یکی از جدیدترین خودروهای برند پژوست. این یک نشانه مثبت است که آن را در لیست قابل‌اطمینان‌ترین خودروهایی که تحت مالکیت افراد است، می‌بینیم. داخل این مدل احساسی از محکم و ناب بودن به همراه دارد. این را هم می دانیم که این رتبه مربوط به اولین پارتی‌های این خودرو بوده است. خودروهایی که به مدت طولانی بیرون نبوده‌اند. این خودرو هم قرار است در کشورمان توسط ایران‌خودرو مونتاژ شود.

رتبه هشتم: SKODA YETI

نرخ قابلیت اطمینان: 96/45 درصد

Skoda Yeti 2014
Skoda Yeti 2014

اشکودا یتی مقام خوبی را در زمینه قابلیت اطمینان حائز است، اما این تنها بر اساس گزارش مالکان نیست. کراس اوور شیکی که همه قسمت‌ها را به خوبی پایان برده و در ردیف خودروهایی است که رانندگی سهل و آسانی دارند.

رتبه نهم: KIA CEE’D (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/45 درصد

KIA Ceed GT
KIA Ceed GT

دومین کیا در لیست ده تایی که رقیب فولکس‌واگن گلف هم است، کیا سید می‌باشد. یک گارانتی 7 ساله این نکته را ثابت می‌کند که کیا تا چه حد به خودروهایش اعتماد دارد، امری که کیا سید هم از آن مستثنا نیست. همچنین به نظر می‌رسد که صاحبان این خودرو از مالکیت آن راضی و خوشحال‌اند.

رتبه دهم: MAZDA MX-5 (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان :96/25 درصد

Mazda MX-5 2013
Mazda MX-5 2013

مزدا MX-5 همیشه شهرت نیکی را در باب قابلیت اعتماد خودروهایش حائز بوده است. خیلی از مدل‌های نسل قبل این خودرو، هنوز هم در جاده‌ها در حال رفت و آمدند. در سال 2014 این ماشین ساخته شده تا که به لیست قابل اعتمادترین خودروها برگردد. مزدا MX-5 قول داده است که برایتان رانندگی خیلی لذت بخشی را بدون نگرانی از بابت کیفیتش فراهم کند.

 

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید هنوز هم در باب کیفیت، خودروهای ژاپنی مقام‌های برتر را از آن خود کرده‌اند. در اینجا یک حکایت که مربوط به کیفیت افسانه ای این خودروهاست را برایتان نقل می‌کنم.

طبق خبری که 26 اکتبر سال 2011 میلادی منتشر شد، شخصی موفق شد با هوندا آکورد مدل 1990 خود، یک میلیون و شش‌صد و نه هزار کیلومتر راه را طی کند! جالب اینجاست که خودروی او به غیر از سرویس‌های روتین و دو سه بار تعویض فن و رادیاتور، هزینه دیگری روی دست وی نگذاشته بود. کمپانی هوندا، طی مراسمی، یک دستگاه آکورد 2012 را به ایشان هدیه داد!

نوشته و گردآوری: سام کاویانی ـ کارشناس مکانیک

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

87 دیدگاه

  1. Ilyar
    سوابق: (509 دیدگاه) ,

    آفرین به کیا …دوتا از ماشیناش تو لیسته .واقعاً کره ای ها دیگه حرفهای زیادی در خودروسازی برای گفتن دارن و ما همچنان اندر خم نصب یک کیسه هوا در پرایدیم.
    انتخاب من هم از لیست بالا کیا سید هستش. هرچند که همشون عالی و بینظیرند.

    پاسخ
    1. محمد ، عشق ژاپن
      سوابق: (1683 دیدگاه) ,

      درود

      به به پدال

      بچه ها یه سوال … اینجا اگه ماشین آلمانی بخریم 50 درصد هزینه هاشو دولت آلمان میپردازه واسه همین تصمیم گرفتم که ماشین آلمانی بگیرم

      بودجه ای که دارم حدودا 30 هزار یورو هستش ، میشه راهنماییم کنید؟؟؟؟

      پاسخ
      1. احسان آرسنالی
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        هر ماشینی بخری یا فقط کم مصرف ها و الکتریکی ها یا نوع خاصی از ماشین؟ مالیاتش با بقیه فرقی نداره؟ یه سوال خصوصی داری درس میخونی یا واسه کار رفتی؟ به نظر من که آیودی بخر پشیمون نمیشی هم خشگله هم باکلاس هم مطمن(گوشیم حمزه نداره) آخه مالکش فولکس دیگه بایدم باشه

        پاسخ
        1. محمد ، عشق ژاپن
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          والا من از یکی از دوستانم اینجا بی ام و X5 خریده ، میگه ماشین آلمانی اگه بخوای بخری نصف پولش رو دولت پرداخت میکنه حالا من باید بیشتر اطلاعات جمع کنم

          در مورد اون سوال خصوصی هم باید بگم من الآن برای کار اینجام ، فعلا دارم با وکیل کار های اقامت و ایجاد حساب بانکیم رو ردیف میکنم و به محض اینکه حساب بانکی ایجاد کردم پول هامو خانوادم برام میفرستند چون بیشتر از 6000 یورو نمیشد نقد اورد اینور و یکمی درگیرم ، به محض اینکه 250 هزار یوروم اومد اینجا با 100 هزار تاش به صورت قصدی یه خونه میگیرم ، 30 هزار تاش پول ماشین ، 20 هزار تاش حقوق وکیل و با بقیش شاید یه کافه زدم ، هنوز نمیدونم ولی کار اینجا ریخته و حقوق هاشون نسبت به ایران خیلی بهتره ولی خب دیگه خیلی مردم های خشکیند و اصلا کاری به کار کسی ندارند ، الآن هم یه چند روزیه خونه ی رفیقمم اینترنتش عجب سرعتی داره لامصب ، ولی بچه ها خداوکیلی هیچ جا ایران نمیشه ، یه بنز E200 از موسسه ی AVIS کرایه کردم لامصب عجب چیزیه ، کسی قیمت E200 رو نداره؟؟؟ آقا بنزین و آب چقدر گرونه اینجا، مصرف ماشین اینجا واقعا مهمه چون اگه پر مصرف باشه صاحبش بیچاره میشه … چیز عجیب واسم اینه که رنگ بنزینش آبیه ، خلاصه زندگیمون داره میگذره ، ایشالله شما هم میاید اینور و واستون سنگ تموم میزارم

        2. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. محمد جان به سلامتي رسيدي؟ ايشالا مووفق و كامياب باشي داداش. من يه نظر گذاشتم مث اينكه قراره فردا بياد!!

      2. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        به به به، داش محمد آلمانی 😉

        چه خبر؟؟ قرار بود سر بزنی؟؟!

        داداش، راستش این پیشنهاد هایی که بهت میدم خودم سوارشون نشدم، قیمت دقیقشون هم اطلاع ندارم ولی فک کنم نزدیک پول خودت باشن

        سری 3 و آئودی A4 (البته فک کنم اینا قیمت اصلیشون نزدیک به 30000 دلار باشه)

        ولی گرونتر اگه بخوای سری m بی ام و یا RS آئودی گزینه های خوبی باید باشن

        حالا خودت چی مد نظر داری؟

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل فرید
          فرید
          سوابق: (788 دیدگاه) ,

          محمد جان امیدوارم هر جا هستی خوش و خرم باشی و در تمامی مراحل زندگیتم موفق و پیروز باشی.بهترین هارو برات آرزو میکنم…لکسس هم دیدی یاد من بااااش 😀

      3. احسان آرسنالی
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        یه چیز دیگه مگه دولت آلمان قرداد تجارت آزاد نداره چطوری نصف هزینه ها رو میده!!!؟

        پاسخ
      4. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        راستی محمد، باکستر و کاین هم باید به پولت بخورن.

        پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          باکستر 50 هزارتاست صادق

        2. محمد ، عشق ژاپن
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          باکسر کارکرده میتونم بخرم صادق جان ، ولی خب خرجش بالاست ، ب ام و 328 خیلی دوست دارم ، قیمتش رو دارین؟؟؟؟؟ بنز E200 هم خیلی خوب راه میره اونم قیمتش رو کسی داره؟؟؟

      5. Ehsan
        سوابق: (1252 دیدگاه) ,

        سلام محمد جان ، بالاخره به مقصد رسیدی 😀
        امیدوارم انجا هم موفق باشی
        این نکته ای که گفتی خیلی برام جالبه به این میگویند حمایت از تولید داخلی و نیز حمایت از مصرف کننده ، نه مثل […] ما که از رانت خوار ها حمایت میکنند و مردم رو به کام مرگ میکشونند با این دو کارخانه رانت خوار

        پاسخ
        1. محمد ، عشق ژاپن
          سوابق: (1683 دیدگاه) ,

          اصلا به طرز عجیبی از تولیداتشون حمایت میکنند ، تازه مردمشون هم فقط جنس آلمانی میخرند ، یعنی همشون بوش و زیمنس و … ماشین ها هم همش آلمانی ، اجناس وارداتی خیلی کم میخرند ، این که آلمان باشه ببین ژاپن دیگه چیه 😀

      6. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        همون لندکروزتو بگیر محمد.عاشق تویوتایی

        پاسخ
      7. حسين
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        درووووووود محمد جان. رسيدن به خير

        شما كه اونجا تنهايي، نه؟؟؟ پس به نظر من يه ماشين خانوادگي نخر. يه سري 2 يا M235i گزينه هاي مناسبي هستن كه به پولت هم ميخورن. هم از نظر ظاهري هم از نظر فني. حتي بسياري از كارشناسا بر اين باور هستن كه M235 بهترين مدل توليدي ب ام و هستش. چون ميشه گفت در اين ماشين از همون فرمولي كه در ساخت مدل انقلابي 2002 استفاده شد، استفاده شده: يه بدنه سبك و كوچيك روي يه موتور قوي. آئودي A3 و مرسدس CLA هم هستن اما تا اونجايي كه بنده اطلاع دارم سري 2 بهتره.
        در هر صورت ما رو حتتتتتما از تصميم نهاييت با خبر كن.
        راستي دست دوم نميخري؟؟

        پاسخ
      8. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        خوش اومدی دوباره به پدال

        پاسخ
      9. DRAGONBORN
        سوابق: (1887 دیدگاه) ,

        بخوام بدون توجه به قیمت انتخاب کنم آئودی رو برمیدارم

        پاسخ
    2. "Amir"
      سوابق: (447 دیدگاه) ,

      چهار روز دیگه چین هم مث کره میشه اونوقت ما…

      پاسخ
    3. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      پژو هم تو این لیست بدک نیست

      پاسخ
    4. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      باهات کاملا موافقم الیار

      پاسخ
      1. حسين
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        دوست عزيز مث اينكه شما خيلي عجله داري!!! پيشاپيش 1000 تايي شدنت مبارك. همچنان به كميتت بيفزا…

        پاسخ
    5. سینا
      سوابق: (80 دیدگاه) ,

      از کره و کره ای دروغ گو متقلب کپی کار متنفرم

      پاسخ
    6. تصویر پروفایل فرید
      فرید
      سوابق: (788 دیدگاه) ,

      جوووووووووووووووونم لکسس تویوتا…همه جا پرچم رو میبرین بالا…تو همه جا تکین…زنده بای تویوتا…زنده باد عشقم لکسس.

      پاسخ
    7. نوید
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      فقط کیا ریو هاچ بک
      عالی هستش
      من ب همه پیشنهادش میکنم.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Mostafa Vp
    Mostafa Vp
    سوابق: (451 دیدگاه) ,

    این تویوتا پریوس که تو همه ی مطلبای این طوریتون هست!ولی خداییش این کیا سیده خیلی قشنگه!

    پاسخ
    1. ASTON MARTin
      سوابق: (828 دیدگاه) ,

      دقت کردین ماشینای موجود در بریتانیا جمع جورتر، هاچ بکتر و مینی تر از گذشته شدن؟

      پاسخ
  3. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    من فکر می کنم چون اکثرا مردم قشر معمولی جامعه تو این نظر سنجی شرکت می کنند کاشینای آلمانی کمتر تو این لیسته

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      لکسوس تو این گروه هیبریدیه؟؟؟1

      پاسخ
  4. تصویر پروفایل M Power///
    M Power///
    سوابق: (416 دیدگاه) ,

    بیشتر این ماشین ها رو دوست دارم. ولی بین اینها انتخاب بی برو برگرد من اشکودا یتی است. و چیزی که برای جالب بود حضور دو کیا در این لیست هست. واقعا کیا خوب داره پیشرفت می کنه.

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      انتخاب من هم کیا موتورز هست

      پاسخ
  5. تصویر پروفایل Mojtaba_Deutschland
    Mojtaba_Deutschland
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    ریو واقعا ماشین دوست داشتنی ای هستش و بهترین عملکرد ها رو داره همیشه ، تو ایران هم ریو جزو ماشین های خوب بودش ولی حیف که دیگه تولیدش متوقف شده ! یه ماشین که درست کار می کرد رو هم متوقف کردن تولیدش رو !

    پاسخ
    1. احسان آرسنالی
      سوابق: (1108 دیدگاه) ,

      کلا فرانسوی ها استعمارگرند حالا زنو هم یکیشون امیدوارم نابود بشن ولی خب اونا فرانسوی هستن و دولتشون نمیزاره

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل علی آهنگر
    علی آهنگر
    سوابق: (378 دیدگاه) ,

    5 تا ژاپنی 2 تا کره ای یه دونه آلمانی یه دونه چکی یه دونه هم فرانسوی
    به نظر من در این لیست اغراق شده و جای خودروهای ایرانی رو خالی گذاشتن
    سایپا111 سایپا131 سایپا132 سایپا141 سایپا151 تیبا و تیبا هاچبک
    اگه لیست درست بود ایران با 7 تا از قابل اطمینان ترین خودروهای دنیا برنده میشد 😀

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (849 دیدگاه) ,

      البته باید در نظر داشت پراید با ارز امروزی ما حدود 5 هزار یورویی هستش(کمی کمتر) با همه اشغالیش نباید با ماشین بالای 20 هزار تایی مقایسه شه حدش در حد سوزوکی های بازار پاکستانه! نه آئودی!

      پاسخ
  7. Ilyar
    سوابق: (509 دیدگاه) ,

    راستی من نميدونم که چرا خودروسازان ایرانی با اشکودا همکاری نمیکنن. کیفیت بالا همراه با قیمت مناسب ویژگی اصلی خودرو های اشکوداست.

    پاسخ
  8. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    قابل اطمینان ترین خودروهای ایرانی (گاری)چیست؟

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل parseh net30
    parseh net30
    سوابق: (283 دیدگاه) ,

    خداییش باید طلا گرفت طراحهای این کیا سید رو واقعااااااااااااااا اوشجله

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      آره از آواتارت معلومه

      پاسخ
  10. ali
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    بازهم ژاپن درود بر شرفتون ژاپنی ها اهل این خوشگل بازی ها نیستند ولی یه ماشین بهت میدن که چند سال راحت بری و بیای نه مثل کره ای ها که فقط ظاهر دارن و روزی ی مدل بیرون میدن راستی جای فولکس خیلی خالیه با تشکر از شما دوستان عزیز

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    ژاپن و آلمان که جاشون امنه هیچی

    ولی آفرین به کیا که پای خودشو تا این جاها باز کرده

    واقعاً پیشرفت صنعت کره آفرین داره

    پاسخ
  12. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود بر دوستان

    خب حضور گسترده ی ماشینای ژاپنی توی یه همچین لیستایی دور از انتظار نیست

    همه ی ماها میدونیم که خودرو های ژاپنی ماشینای ارزون قیمت (نسبت به هم ردیف هاشون) و پرکار و کم خرجی هستن

    الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده (البته مث ایران نیست، حتما در سالهای آینده به بررسی مشکل میپردازه)

    ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه

    کیا و هیوندای هم این روزا توی خیلی از لیستا به چشم میخورن و دارن به سرعت پیشرفت میکنن، که خب طبیعی، چون دارن نتیجه ی زحماتشون رو میبینن

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      اقتصاد بریتانیا بر پایه تولیدات صنعتی نیست بلکه بر پایه خدماته
      این اقتصاد بر پایه صنعت بانک داری صنعت بیمه و شرکت های بزرگ مشاور مالی و خرده فروشیه
      ضمن این که دولت بریتانیا هیچ وقت فکری به حال صنعت خاصی نمیکته
      در بازار ازاد صنعت خودش راه خودش رو پیدا میکنه و دولت فقط وظیفش نظارت بر اجرای درست قوانینه
      “الان دولت انگلیس باید یه فکری برای صنعت خودش بکنه که توی این لیست خودروی انگلیسی نبوده”
      چون خودروی انگلیسی توی این لیست نبوده پس باید بریتانیا یه کاری بکنه؟
      عجب!
      “ولی اگه همین روند پیش بره، کم کم فروش محصولاتش در داخل خود انگلیس کم میشه و به طبع فروش جهانی اش هم پایین میاد و صنعت خودروش دچار مشکل میشه”
      فروش کدوم محصول بریتانیایی؟ اگر منظورت استون و لند روور و جگواره که اینا زیر 10 درصد باز بریتانیا دستشونه
      اگرم منظورت واکسهاله که محصولی از خودش نداره و همون ماشینای اوپل رو بدون هیچ تغییری مونتاژ میکنه
      سهم خودرو سازاشون هم از بازار جهان که در حد دهم درصده…
      از اینها میشه نتیجه گرفت که بریتانیا اقتصادش بر پایه تولیدات نیست و نیازی هم به تولیدات نداره
      در دوره نخست وزیری مارگارت تاچر اکثر شرکت های تولید کننده کالا در بریتانیا طبق یک برنامه بی نظیر و هوشمندانه ورشکست شدن و اقتصاد این کشور به سمت خدمات پیش رفت(هر چند هنوزم تولید کننده های بزرگی در این کشور هست)
      اقتصاد خدماتی و خرده فروشی همواره حاشیه امن تری نسبت به اقتصاد تولیداتی داره

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Ahmad..F12
        Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        زیگما، صادق جان داره میگه صنعت خودروی بریتانیا، نمیگه صنعت بریتانیا!!!

        درست هم میگه

        چرا بحث اقتصاد بریتانیارو میکشی وسط

        پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          واقعا عجب بازاری داره این بریتانیای کبیر

      2. تصویر پروفایل صادق
        صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        آقا زیگما، داش احمد جواب شما را داد

        بعدشم، یه دولت از هر منبعی که بتونه برای کشورش سود کسب میکنه

        توی دوران رکود اقتصادی، اقتصاد دانان و سیاسیون این کشور راه بهبود رو به قول تو، سرمایه گذاری توی نظام بانکی و بیمه دونستن و وضعشون رو بهبود بخشیدن، دلیل نمیشه که بگن خب نظام بانکی ما خوبه پس صنعت خودرو رو بیخیال!!!!

        کم کم سعی میکنن همه ی جنبه های صنعتی و خدماتی و فرهنگی کشورشون رو بهبود ببخشن

        الانم که صنعت خودروش حال روز خوبی نداره، کم کم به فکر بهبودش میفتن (اگه تا حالا نیفتاده باشن)

        بعدش هم، اکثر شرکتای پیشرفت کرده با حمایت دولت کشور خودشون به یه جایی رسیدن

        همونطور که فرانسه داره به شرکتای فرانسوی مث پژو و رنو برای تولید موتور های کم مصرف کمک میکنه

        یا آمریکا که حدود نیمی از هزینه رو برای خرید خودرو های الکترونیکی پرداخت میکنه و کمکهای زیادی به تسلا کرد

        یا زمانی که دوج داشت از بین میرفت، این وامهای آمریکا بود که به فیات پرداخت شد و اونو از ورشکستگی نجات داد

        یا به قول همین داش محمد خودمون، آلمان نیمی از هزینه های ماشین رو برای خودرو های آلمانی پرداخت میکنه

        و…

        پاسخ
        1. DRAGONBORN
          سوابق: (1887 دیدگاه) ,

          زیگما سخت نگیر
          بحث خودرویی باشه بهتره تا اقتصادی

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          حرفای منو شما اصلا و ابدا نفهمیدید متاسفانه و پاسختون هم مرتبط با حرفای من نبود
          احمد جان حرفای من دقیقا در مورد صنعت خودروسازی بریتانیا هم صدق میکنه
          صحبت بر سر اینه که حمایت قرار نیست صورت بگیره
          وام هایی که دولت امریکا به خودروسازانش داد اول به خواست خود خودروسازا بود و اگر خودروسازا اینو نمیخواستن وامی به زود بهشون کسی نمیداد و دخالتی انجام نمیشد
          منظورتون از خودرو های الکترونیکی همون الکتریکی بود دیگه؟
          ضمن اینکه این ها برای حمایت از خودروساز نیست
          بلکه برای تشویق “مردم” به خرید خودرو های سبز هست
          این حرفم وقتی ثابت میشه که میبینیم این تخفیف ها و مشوق ها برای خودروسازان خارجی هم هست !
          صنعت بریتانیا ربطی به صنعت فرانسه سوسیالیستی نداره که هنوز درش شرکت های عظیم و زیاد “دولتی” قرار داره
          هم چنین بنظر میرسه که شما از وضعیت صنعت خودروسازی بریتانیا اطلاع کافی ندارید
          صنعت خودروسازی بریتانیا 90 درصدش تا دهه 80 کاملا نابود شد و این اتفاقیه 30 سال پیش افتاد و چیز جدیدی نیست که دولت بریتانیا به قول شما بیاد و فکری به حالش بکنه
          ————————-
          حرف کلی من این بود که بریتانیا اولا خیلی وقته خودروسازیشو از دست داده
          ثانیا میخواستم مفهوم اقتصاد آزاد رو بهتون یاد اور بشم(
          قرار نیست دولت در اقتصاد آزاد دستی ببره)
          ثالثا در گوشه ای از حرفام دوست داشتم وضعیت کلی اقتصاد بریتانیا هم برای بچه ها شرح بدم (در حد اطلاعاتم)

        3. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. زيگما جان اطلاعات كامل و خوبي دادي. ممنون. در كل معلومه كه معلومات بالايي داري اما وقتي عصباني ميشي يه جوري صحبت ميكني كه طرف مقابلت داغ ميكنه، بعد دعوا ميشه. (شوخي كردم)
          در كل من اينجوري متوجه شدم كه صادق ميگه بايد يه فكري به حال صنعت خودرو سازي بكنن تا وضعيتش بهتر شه. شما ميگي دولت هيچ فكري براي صنعت خودرو نميكنه و صنعت بايد خودش راهشو پيدا كنه. درسته دوستان؟؟

        4. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اره درسته به علاوه اینکه اشتباهات صادق رو بهش گوشزد کردم
          متاسفانه اخلاق بدی که دارم اینه که توضیح اشتباهات دیگران برام سخته ……دارم روی خودم کار میکنم
          اگر 1 سال پیش منو میدیدی پس چی میگفتی داداش 😀

        5. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          1 سال پيشتو نديدم اما تو اين 6 ماهي كه ميام پدال تغيير زيادي كردي. يكم با لطافت طرف مقابلو بشور بذار كنار. بالاخره هر كسي يه چيزايي رو نميدونه و بايد با آرامش براش توضيح بدي. گاهي هم كار به بحثاي جذاب ميرسه. اما دعوا بده!!! (نصايح پدارانه)

        6. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          بله امیدوارم بهتر شده باشم نسبت به 6 ماه پیش
          تشکر به خاطر نصیحت ها

        7. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          من همون اول هم گفتم صنعت خودروسازی انگلستان دچار ضعفه، بعد شما با یه لحن دیگه حرف منو میزنی و میگی که من اشتباه میگم!! (اگه منظورتو درست متوجه شده باشم)

          در مورد حمایت های دولتی هم باید بگم، خیلی از خودرو سازا دارن ماشینای سبز تولید میکنن، پس چرا آمریکا بیشترین پشتیبانیش رو برای تسلا (شرکت آمریکایی) گذاشته؟؟!

          یا اگه توی آلمان همه ی شرکتا به صورت یکسان از بازار برخوردارن، چرا برای ماشینای ساخت خودش مزایا و تخفیف قرار داده؟!

          یا روسیه که بعد از تحریم ها اومد و زیر پر و بال شرکتای خودروسازی خودشو گرفت؟؟ (البته بحث روسیه یکم فرق داره، ولی به هر حال اونم حمایت دولتیه)

          این رو هم بگم، درسته که در بازار آزاد هر شرکت، مسئول اعمال خودش هست، ولی بسته به نیازمندی دولت به یه صنعت، حمایتش هم متفاوته، حالا هر چه نیاز بیشتر، حمایت هم بیشتر.

          توی بریتانیا هم حمایت نبوده که برندهای انگلیسی دارن یکی یکی از این کشور خارج میشن و سهامشونو میفروشن، برای همین بود که گفتم اگه این صنعت توی بریتانیا بخواد به جایی برسه باید مورد حمایت قرار بگیره (حالا یا با حمایت خودکار دولت یا به درخواست خود شرکتا)

        8. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          یه چیز دیگه هم که یادم رفت بگم، شما میگی در بازار آزاد هیچگونه حمایتی در کار نیست؟ (اگه درست متوجه شده باشم)

          دولت آلمان علاوه بر معافیت های مالی، حدود 5.1 میلیارد یورو تسهیلات در اختیار صنعت خودرو سازیش قرار داد

          همینطور توی ژاپن، (اگه اشتباه نکنم) نسخت وزیر این کشور، یه سری معافیت های مالیاتی برای پروژه ی خودرو های هیبریدی و همینطور یه سری برنامه های پشتیبانی برای شرکتای خودروسازی خودشون در نظر گرفت

          یا آمریکا، از اونجا که حدود 1/5 تا 1/4 شاغلان آمریکا در صنعت خودروی این کشور مشول کارند، این دولت از هیچ کمکی دریغ نمیکنه، همونطور که به جنرال هم کمک های زیادی کرد که حتی رئیس جمهور آمریکا برای این قضیه گفت: دولت آمریکا برای نجات شرکتهای خودروسازی اقداماتی را انجام داد که مردم می توانند و باید به آن افتخار کنند.

          یا توی روسیه که بالا هم گفتم، حمایتهای گسترده ی دولتی متوجه خودروسازای این کشور شد (درسته که بیشترش به خاطر تحریم ها بود، ولی بازهم میگم، یه حمایت دولتی بوده و هست)
          همینطور قبلا پوتین درباره ی حمایت دولت گفته بود؛دولت حاضر است به خودروهای خودروساز در مصرف سوختشان از غرب تا شرق کشور کمک کند تا در مقابل شهروندان روسیه کمتر خودروهای ساخت ژاپن که با اقبال بسیار خوبی در کشور مواجهند، خریداری کنند.

          یا یه جای دیگه گفته بود که؛با حمایت­های مالی خود از شرکت­ها خودروهای آنها را 5/12 میلیارد دلار خریداری می­کند.

          و یه سری حمایت های دیگه که الان داره از خودرو سازهاشون به دلیل تشدید تحریم ها میشه.

          ببین داداش، بدون حمایتهای دولتی خیلی از شرکتای کوچیک و بزرگ تا الان نابود شده بودن.

        9. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          من میگم صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته نابود شده
          از این حرف دو تا نتیجه گرفتم
          1.حتی در زمان نابودیش هم حمایت چندانی صورت نگرفت
          2.این ضعف چیز جدیدی نیست و چیزی نیست که حالا باید به حالش فکری بشه
          من میگم اقتصاد بریتانیا ربطی به روسیه فرانسه و المان سوسیالیستی نداره
          شما آیا معنی سوسیالیستی رو میدونید؟
          میدونید تفاوت المان و فرانسه سوسیالیست در چیه؟
          میدونی بریتانیا روی چه افکار وعقایدیه اقتصادش؟
          این که المان چقدر تشویقی میده یا روسیه جقدر میده یا فرانسه میده هیچ ربطی به بریتانیا نداره
          حمایت دولت امریکا از همه خودروسازان یک مقداره(این موضوعیه که من فکر میکنم شما متوجه نمیشید و توضیحش میدم در ادامه)
          طبق قانون تجارت امریکا میزان حمایت یا بازدارنگی دولتی از کمپانی های داخلی و خارجی یکسانه و دولت امریکا هیچ فرقی حمایت هاش با حمایت هایی که روی پریوس انجام میشه نداره
          بخدا فکر نمیکنم درک این جملات من زیاد سخت باشه(با عرض پوزش صادق جان)
          حمایت دولتی بخش کوچکی از شرکت هارو ممکنه نجات بده و در کل اثرش اوقدر نیست و خود دولت ها هم دخالت زیادی نمیکنن و این دخالت ها بسیار محدوده و حرفاتون در این مورد کاملا اشتباهه
          ———————————
          در این کامنت به چند چیز اشاره کردم
          درک نادرست شما از اقتصاد کشور ها و مکاتب اقتصادی
          درک اشتباه شما از کمک های دولتی و اطاعات غلط در این مورد
          اطلاعات غلط در مورد کمک های دولتی امریکا به خودروسازان
          و تکرار صحبت های قبلیم مبنی بر اینه صنعت خودروسازی بریتانیا خیلی وقته تقریبا نابود شده پس این چیز جدیدی نیست
          با فرض اینکه این موضوع تازگی داشته باشه هیج دولتی در یک اقتصاد ازاد به خاطر یک لیست نمیاد و تصمیم بگیره!!!
          با عرض پوزش از شما میخوام کمی در مورد کشور هایی با نظام های حاکم سوسیالیستی مطالعه کنید و فرق این کشور ها با کشور هایی که در اصطلاح در بلوک لیبرال ها قرار میگیرند رو متوجه بشین
          همجنین ازتون میخوام این افکار جهان سومی رو دور بریزید
          مثلا چون روسیه میاد و کاری میکنه پس این اقدامش قابل مقایسه با کشور دیگری!(آخر چه چیز روسیه ربط دارد به بریتاینا؟ نظام سیاسی یا اقتصادیش؟ پیشرفتگیش؟)
          مثال دیگر اینکه یک جهان سومی فکر میکند همه چیز ختم در دولت میشود!
          قرار نیست دولت در اقتصاد “آزاد” دخالتی در چیزی بکند(اگر دخالتی باشد کلی است و مفهوم قانون میماند و برای همه یکسان است)
          یعنی حمایت های دولت فدرال امریکا از تمام خودروسازان که ثبت در امریکا باشند یکسان است
          مثلا اگر تویوتا بر فرض مثال دجار مشکل مالی بشه چون در امریکا به ثبت رسیده به مانند جی ام و فورد و… میتواند کمک های دولتی دریافت کند(با اینکه خودروساز در اصل ژاپنی ولی چون در امریکا ثبت شده و بازاری در اختیار دارد و کارمند و کارگر دارد طبق قوانین آنجا میتواند از حمایت مالی بهره مند بشود)مثلا هوندا شرکت ثبت امریکاییش honda america llc نام دارد و میتواند دقیقا و مشابه همون کمک هارو دریافت کنه.
          پس اگر امریکا کمکی به جی ام میکند این کمک میتواند شامل همه شرکت های ثبت شده در امریکا بشود(در اینصورت این موضوع برای همه قابل اجراست و چیزی که برای همه قابل اجرا باشد قانون است و حمایت خاص فرق میکند و حمایت از تولید کننده داخلی الزاما نیست!چون میتواند شامل خارجی های فعال در امریکا هم بشود)
          درخواست دیگر من از شما به این موضوع بر میگردد که بروید و کمی درباره صنعت خودروسازی بریتانیا بخوانید
          چون اصلا و ابدا در مورد مصائب و نقاط قوت و ضعف این صنعت بریتانیا هیچی نمیدانید
          بحث دیگری ندارم تا زمانی که صنعت خودروسازی بریتانیا و مکاتب اقتصادی را بشناسید و زمانی که مطمئن شدن که این اگاهی ها را دارید در کمال افتخار با شما بحث میکنم
          امیدوارم ناراحت نشدی باشی صادق جان چون بهتر است هر آنچه نظرم است رو بگم و چیزی رو نگفته نذارم که بعدا دردسر نشود
          بازم میگم که امیدوارم ناراحتی پیش نیاد که من مثلا گفتم برین مطالعه کنید و این حرفا….

        10. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          هم چنین شما باید تفاوت “دخالت” و “حمایت” را بدانید
          اینکه دولت بریتانیا بیاید و فکری به حال صنعت خودرو سازی(!!!) اش بکند دخالت است(هرچند این اتفاق نمی افتد)
          و اینه امریکا بیاید و کمکی به شرکت های فعال در امریکا بکند که این کمک ها بنا بر درخواست “خود” ان شرکت ها باشد حمایت است نه دخالت
          من و شما هر دو در درک حمایت و دخالت دچار مشکلیم صادق خان

        11. تصویر پروفایل صادق
          صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          من نمیدونم چرا، آقا زیگما، شما سعی در تحریف کامنتای من دارید؟؟؟!
          من هیچ جا نگفتم که دولت باید دخالت کنه!!!!!
          من همه جا گفتم باید حمایت کنه، و گفتم هم که حالا یا به درخواست شرکت یا به صورت خودکار (که نوع حمایت ریشه توی نوع سیاست کشور داره)
          بعدشم، من میدونم فرق دولته سوسیال فرانسه با لیبرال دموکرات بریتانیا چیه، ولی خیلی از این تفاوتها، ریشه توی مسائل سیاسی و مذهبی و فرهنگی داره، و تفاوتها توی مسائل اقتصادی به اندازه ی مسائل سیاسی و مذهبی نیست، برای همینه که همه فکر میکنن شما داری بحث سیاسی میکنی، نه صنعتی و اقتصادی

          در ضمن، قرار نیست من دانای کل باشم و همه چیز رو بدونم، خیلی چیزا هست که نمیدونم و قبول هم میکنم، ولی این که در این مورد شما داری میگی من اشتباه میکنم، قبول نمیکنم

          و اینکه داری میگی گفته های من درباره ی حمایت دولتها از صنعتای خودروسازیشون غلطه، هر جور میخوایید حساب کنید، میتونید در این باره تحقیق کنید ببینید غلطه یا درسته

          در مورد شرکت هایی مث هوندا و تویوتا که در آمریکا کارخونه دارن باید بگم، چون این شرکتا در آمریکا کارخونه دارن و بیشتر نیروهای کاری اونا از مردم آمریکاست و همینطور اکثر تولیداتشون در حوزه ی ایالات متحده است، باید هم مطابق با قوانین آمریکا باهاش برخورد بشه و یه چیز طبیعی هستش

          بعدش هم، من هیچ وقت نگفتم که بریتانیا مثلا باید بیاد مث فرانسه خودروساز هاش رو پوشش بده، یا مث روسیه این کارو انجام بده که شما میگید، اینا چه ربطی به هم دارن
          گفتم، کمپانی های انگلیسی (مخصوصا اونایی که هنوز فعالیت هاشون تحت برندای انگلیسی هستش یا به عنوان شرکت مادر فعالیت میکنن) باید مورد حمایت قرار بگیرن (یا در صورت درخواست کردن شرکت یا به صورت اتوماتیک با معافیت های مالیاتی و و و…)

          این رو هم بگم، که من بازهم هیچ وقت نگفتم که چه جوری باید حمایت بشن که شما تفاوت در سیاست هاشونو بیان کردید

          حمایت، از طریق وامهای کم بهره و بدون بهره میشه
          حمایت، از طریق معافیت های مالی میشه
          حمایت، از طریق خریداری محصولات به صورت دولتی میشه
          یا حتی حمایت های تبلیغاتی
          و خیلی از انواع دیگه که بسته به نوع سیاست کشور متفاوت هستن

          و در آخر اینکه ببخشید منِ جهان سومی با شما که جهان اولی هستید داشتم بحث میکردم

        12. تصویر پروفایل صادق
          صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          پدال جان، یه نظر اینجا گذاشتم، نیستش

          حدود ساعت 2-3 گذاشتم، هنوز بعد 3-4 ساعت نیومده

          قربونت رسیدگی کن

        13. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. من فكر ميكنم شما دوتا داريد از دو زاويه به يه موضوع نگاه ميكنيد. صادق خودرو سازي رو نگاه ميكنه و زيگما سياست رو. زيگما ميگه اقتصاد بريتانيا جوري نيست كه به خودرو سازيش كمك كنه. صادق ميگه من كاري با سياستهاي اقتصادي ندارم، اگه خودرو سازيش بخواد پيشرفت كنه به كمك دولت نياز داره (حالا چه خودش درخواست بده چه دولت زوري بهش كمك كنه!!).

          من نيومدم آتيش بيار بشما 😀

          زيگما كمكايي كه از طرف دولت به تسلا شد چي؟؟ نظرت راجع به اون چيه؟ چجوري توجيه ميشه؟ چرا مثلا از ب ام و i3 حمايت نكرد بعد به هموطن خودش كمك كرد؟؟

        14. تصویر پروفایل « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          صادق جان من از شما خواهش میکنم این بحث رو ادامه ندید .

          چون ته این بحث کاملا مشخصه . مشخص هم نبود ، من به شما

          به عنوان یک فرد با تجربه نگاه میکنم !!!!!!!!!!!!!!!1

        15. تصویر پروفایل صادق
          صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          درود میلاد جان، خوبی داداش؟

          چشم، ادامه نمیدم، گرچه چیزی هم برای ادامه نمونده

          بابت کامنتت هم ممنون.

  13. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    کیفیت خودروهای ژاپنی حرف اول رو میزینه

    ارزان ،سخت جان، استهلاک پایین، کیفیت بالا

    پاسخ
    1. DRAGONBORN
      سوابق: (1887 دیدگاه) ,

      آره موافقم باهات مخصوصا تو داخل خودرو

      پاسخ
  14. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    سام عزیز ممنون از زحمتی که کشیدید

    مثل همیشه عالی بود

    پاسخ
  15. شهریار
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    جالب بود..ولی من از هیچ کدوم خوشم نیومد

    پاسخ
  16. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    سلام احمد عزیز

    لطف دارین شما.انجام وظیفه بود.

    پاسخ
  17. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    کیا اطمینانش خیلی بالاتره

    پاسخ
  18. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    بازار ایران چی پس ما که تو انگلیس نیستیم

    پاسخ
  19. Ferrari fan
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    پدال چقدرعقبه فراري جديد معرفي شده:ferrari f60 america

    پاسخ
  20. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    تو این جمع به نظرم اشکودا و کیا عالین. 😀
    با تشکر از مطلب زیبای آقای کاویانی.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام

      باربد عزیز،از لطف و عنایتت سپاسگذارم.

      پاسخ
        1. سام
          سوابق: (778 دیدگاه) ,

          با سلام

          میلاد عزیز، از این همه لطف و محبتی که نسبت به من داری خیلی سپاسگذارم. هر جا که هستی کامیاب و تندرست و پاینده باشی.

  21. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    همانطور که کاملا مشخصه کیا موتورز واقعا پابه پای بزرگتنی مانند تویوتا پیش رفته و داره در اروپا جایی در دل خودروسوهرن واقعی باز میکنه کاش سایه بان و ویران خودرو با بهره گیری از دانش کیا موتورز و یا اشکودا گامی در جهت مثبت پس از قریب به 40 سال درجا زدن برمیداشتن پیشاپیش از نویسنده مقاله تشکر میکنم

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (778 دیدگاه) ,

      با سلام

      بنده هم به نوبه خودم از اینکه وقت گذاشتید و مطلب فوق را مرور نمودید از شما سپاسگذارم.

      پاسخ
  22. PEJMAN
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    من 1 اکورد 1993 دارم 394000 کیلومتر کارکرده و هنوز موتور و گیربگسش سالم سالم البته خود ماشین هم با اینکه باش از جلو تصادف کردم هنوز سرحال وهیچ صدایی نداره واقعن ماشین جون سفتی

    پاسخ
  23. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    هوندا جاز…کیا پیکانتو…شورلت اسپارک…از دسته خودرو هایی اند که هیج جوره تو کتم نمیره.کلا از این کلاس خودرو ها خوشم نمیاد…اشکودا یتی هم که الکی گرونه….از لیست بالا لکسوس خیلی خوبه…همینو بس….

    پاسخ
  24. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    عایا پراید از این فرقونها بهتر نیس؟؟

    پاسخ
  25. reza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    کیا هست پس هیوندای کجاست ؟
    به نظر من اگه هیوندای بهتر نباشه بدتر نیست

    پاسخ
  26. ارباب امیر پاشا خان
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    عشق کردم که هیوندا تو این لیست نبود ولی زیرمجموعش دو تا نماینده داشت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.