چشم انداز

قابل اعتمادترین خودروهای دست دوم

نشریه‌ی اتواکسپرس بر پایه‌ی نظرسنجی Driver Power برای سال ۲۰۱۶، لیست قابل اعتمادترین خودروهای دست‌دوم امسال را منتشر کرده است.
خرید خودروی دست‌دوم همیشه یک ریسک بوده و به دلایل گوناگونی، قابلیت اعتماد یک خودرو مهم‌ترین فاکتور در هنگام فکر کردن به خودروی دست‌دوم است.

skoda-citigo-sport-front-tracking
مطمئناً نمی‌خواهید که با یک خودروی خراب در کنار جاده سروکله بزنید و مسلماً از پرداخت هزینه‌های تعمیر کمرشکن یک خودروی دست‌دوم نیز فراری هستید. خب به منظور کمک به آسودگی خیال خاطر شما لیستی از خودروهای قابل‌اعتماد کارکرده ارائه شده است.
دانستن کارایی و قابلیت‌های خودرو در سال‌های آینده همیشه کاری سخت بوده اما به لطف نظرسنجی رضایت Drive Power انگلستان ما می‌توانیم خودروهایی را اطمینان بالایی دارند بشناسیم.
امسال حدود ۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. برخی از مدل‌ها چندین سال است که در بازار حضور دارند اما مدل‌هایی هم هستند که تنها چند ماه از حضورشان در بازار می‌گذرد بنابراین دست خریداران در انتخاب مدل‌های گوناگون باز است.
به یاد داشته باشید که صرف حضور نوع خاصی از یک مدل در این لیست به معنی قابل اعتماد بودن خودروی خاصی نیست. همیشه خودرویی را که می‌خواهید بخرید به دقت بررسی نمایید تا مصداق بارز آش نخورده و دهان سوخته نشوید!

قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم کوچک: اشکودا سیتی گو
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۷.۲۴ درصد
سیتی گو یک خودروی شهری عالی است و همچنین قابل اعتماد! کلاس خودروهای کوچک یکی از رقابتی‌ترین کلاس‌ها است اما این خودرو در بحث اعتماد گوی سبقت را از هیوندای i10 و هوندا جاز ربوده است. هزینه‌های سواری پایین و رانندگی آسان نیز از دیگر خوبی‌های این کوچولوی دوست‌داشتنی هستند.

Skoda citigo
Skoda citigo
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم خانوادگی کامپکت: هوندا سیویک
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۷.۳۰ درصد
سیویک در نهمین نسل خود به سر می‌برد و نسل کنونی اعتبار خود را به خاطر قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم بیش‌ازپیش درخشان ساخته است. لکسوس CT، تویوتا پریوس و اشکودا اوکتاویا نیز رقبای قدری هستند اما سیویک برنده‌ای واضح در این کلاس است. فضای بار نیز در این کلاس مهم است و سیویک با صندوق ۴۷۷ لیتری کاربرد بالایی دارد.

honda_civic
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم اجرایی کامپکت: لکسوس IS
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۸.۲۸ درصد
لکسوس IS نسل سوم در مجموع در رتبه‌ی دوم قرار گرفته و برادر شاسی بلند آن یعنی RX رتبه‌ی اول قابلیت اعتماد مجموع را به دست آورده است. این خودرو در رتبه‌ی اول قرار گرفته و نسل دوم آن نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی IS نسل سوم است. سهولت رانندگی، هندلینگ و کیفیت ساخت خوب از موارد برجسته‌ی این خودرو هستند و آن را به خودرویی عالی برای مسافرت‌های طولانی بدل می‌سازند.

2015-luxury-sedan-comparison-mercedes-benz-jaguar-bmw-lexus-188
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم شاسی‌بلند: لکسوس RX نسل سوم
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۸.۴۹ درصد
قابلیت اعتماد این خودروی حرف ندارد. نه تنها پیشروی کلاس در بحث اطمینان است بلکه RX به عنوان قابل‌اعتمادترین خودرو در کل نظرسنجی شناخته شده است. علیرغم سن بالای این خودرو، RX هنوز هم خوش‌ساخت است و رانندگی آسانی دارد که آن را به گزینه‌ی دست‌دوم وسوسه‌انگیزی تبدیل می‌کند.

2014 Lexus RX-350 F-SPORT
۲۰۱۴ Lexus RX-350 F-SPORT
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم اسپورت: ب ام و سری ۴
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۷.۲۰ درصد
سری ۴ به خوبی از پس مزدا MX-5 برآمده و تاج زرین قابل اعتمادترین خودروی اسپورت را بر سر گذاشته است. با هزینه‌های سواری بالا و کاربرد محدودی که این کلاس دارد، قابلیت اعتماد در هنگام خودرویی دست‌دوم از این کلاس بسیار مهم جلوه می‌کند. کیفیت ساخت و تکنولوژی بالا از نقاط قوت این خودرو هستند.

2014 BMW 428i Coupe
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم خانوادگی: داچیا لوگان MCV
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۶.۸۶ درصد
ممکن است که لوگان استایل و پرفورمنس چشمگیری نداشته باشد اما خودرویی قابل اعتماد است. این یک گزینه‌ی عالی برای خرید است. برخلاف تجهیزات پایه‌ی داخل کابین، لوگان با قیمت پایین خود جبران مافات می‌کند. در حقیقت این خودرو خیلی ارزان است و شاید به فکر خرید مدل صفرکیلومتر آن بیفتید!

2013 Dacia Logan MCV
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم اجرایی: لکسوس GS نسل چهارم
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۸.۰۵ درصد
GS نسل چهارم سومین نماینده‌ی لکسوس به عنوان قابل اعتمادترین خودروی کارکرده پس از IS و RX است. این خودرو رقابتی تنگاتنگ با تسلا مدل S داشته اما در نهایت رتبه‌ی اول را از آنِ خود کرده و تسلا به رتبه‌ی دوم بسنده کرده است.

Lexus 2013 GS
Lexus 2013 GS
قابل اعتمادترین خودروی دست‌دوم MPV: تویوتا پریوس پلاس
امتیاز قابلیت اعتماد: ۹۴.۸۰ درصد
به نظر می‌رسد که کلاس MPV ضعیف‌ترین عملکرد را در بین کلاس‌های گوناگون داشته است. اما به‌هرحال تویوتا پریوس پلاس در این بخش بهتر از همه عمل کرده و رتبه‌ی اول را به دست آورده است. پس از این خودرو نیز رنو سنیک/گرند سنیک و تویوتا ورسو S قرارگرفته‌اند. به لطف هزینه‌های پایین و کاربردی بودن، پریوس انتخابی مطلوب محسوب می‌شود.

2014 Toyota Prius

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. فری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    در ایران ،برای خودروهای زیر پنجاه شصت میلیون، دست دوم کم کارکرد قابل اعتمادتر از صفرکیلومتر هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (100 ديدگاه)

      به اون کم کارکردها هم باید شک کرد ، اکثرا یا مشکل ای سی یو دارن یا واشر سر سیلندر می سوزونن پشته هم . زیره 50 60 تومن ماشین شانسیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mahmood

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    باز هم لکسوس در لیست قابل اعتمادترین خودروها وجود داره که باید هم همینطور باشه بی ام و هم که عالیه ولی نظرشخصی من فقط روی IS هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. وایییی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    برام خیلی جالب بود چرا هیچ مدل از سوبارو تو لیست نیست . بعد چند لحظه یادم افتاد کسی که سوبارو داره ماشینش رو نمیفروشه :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    بی ام و-لکسوس-تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (201 ديدگاه)

    نامطئن ترین خودروی دست دوم هم که بی ام دبیلیو هست…تو ایران که اینطوری بوده و از هر کی میپرسی ناراضیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      من سر به بیابون گذاشتم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        شاهین تو بیابون یه جای خوب کمپ کن ادرس رو به من اس ام اس کن منم بیام ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NIKOLA

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      مطمئنم منظورت خارج از کشور نیست ولی اگه منظورت تو ایرانه درست میگی چون متاسفانه اصلا از این ماشینا خوب تو ایران نگهداری نمیشه بخشیش به خاطر فرهنگ رانندگی ماست و از طرفی واردکننده هم فکر میکنه تو ازون جوونایی هستی که یکشبه پولدار شدی که پولتو واسه ماشینی دادی که قیمتش شاید یک پنجم قیمت جهانیش باشه و واسه همین به خاطر چکاپ های دوره ای و یک سرویس ساده جیبتو تا خالی نکنه ول کن نیست برای همین مالکان از سرویس دوره ای فرار میکنن… یعنی چاره ای ندارن… این تجربه ی شخصی منه… دو سال پیش با اولین پس اندازم بعد از شش سال یک M6 از نمایندگی خریدم ولی خرید ماشین فقط شروع هزینه ها بود…. سرویس های دوره ای و سایر هزینه ها اینقدر زیاد بود که دیدم یا باید ماشینو به حال خودش ول کنم و قید نگهداریشو بزنم یا جیبمو خالی کنم و بنگاهمو بفروشم و خودمو از کار بیکار کنم تا بتونم پول مخارج این خودرو تامین کنم. بعد از 2 ماه ماشینو فروختم و دیگه هیچ وقت تا زمانی که در ایران زندگی میکنم به سمت خودروهای المانی نمیرم چون توان نگهداریشونو در اینجا ندارم. اگر میخواین اینجا ماشین خوب و باکیفیت سوار بشین و از طرفی خودتون کار میکنین و نمیخواین خیلی خرج کنین فقط برند های کره ای شما رو خیلی به خرج نمیندازن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MT82

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        خب داداش اشتباه شما این بوده یه ماشین آلمانی داشتی و همیشه اون زیر پات بوده!
        بی ام دبلیو تو ایران باید ماشین سومت باشه تا بتونی از پس هزینه هاش بر بیای!
        یعنی از نظر من به شخصه یه پراید هاچ بک یا 206 داشته باشی واسه کارای روز مره تو شهر و یه ماشین دیگه مثل مگان واسه جاهای یه کم مهم تر.
        یا نهایت دیگه باید 2 تا ماشین رو داشته باشی!
        بی ام دبلیو باید واسه سفر و دور دور و قرارهای مهم باشه.یعنی ماشینت نهایت سالی 6000تا راه بره.
        البته الان منفی میدید میگید خیلی پولش زیاد میشه!
        اما باید بگم کسی که 300تومن میده بی ام دبلیو 30 تومن دیگه هم داره یه 206 بخره واسه کارای روز مره.
        و مطمئنا پول این 206 هم توی خرج کمتری که واسه قطعات مصرفی و استهلاکی بی ام دبلیو میکنه جبران میشه بعد 2-3 سال.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NIKOLA

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          اخه دوست عزیز نمیدونم پکیج M اینطوریه یا کل محصولات؟ ولی سرویس های دوره ای کیلومتری نبودن بلکه زمانی هستن. حداقل اولین سرویس رو مطمئنم اینطوریه. حتی پراید هم میگن اولین سرویس بعد از یک سال. از طرفی ماشین نو با دست دوم فرق میکنه. وقتی ماشین دست دوم میخری معمولا گارانتی شرکتی نداری و فقط میذاری واسه به قول شما دوردور چون کارکرد مهم نیست. ولی وقتی پول به ماشین نو میدی شرکت کلی پول واسه گارانتی میگیره و این گارانتی بعد از یک زمان مشخص تموم میشه که اون موقع که من خریدم 3 ساله بود و جدیدا 7 ساله شده. پس باید از ماشین استفاده کرد تا حداقل بعضی هزینه هاشو نشون بده چون متاسفانه بعضی قطعات اصل نبودن و با خودرویی که در المان فروخته میشه فرق داشتن. هرچند سر همون گارانتی هم خیلی اذیت میکنن که فلان قطعه شامل گارانتی نمیشه یا شما بد استفاده کردی!! !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          جناب NIKOLA سرویس زمانی و دوره ای چه صیغه ایه!
          سرویس ها بر اساس کیلومتر هست که معمولا 1000 کیلومتر اول شروع و بعد به پیشنهاد سازنده مثلا هر 5 هزار یا… کیلومتر سرویس ها شروع و در برخی مواقع برای قسمت هایی خاص مثل روغن یا مایعات گیربکس و هیدرولیک و تسمه ها و… در کیلومترهای تایین شده سرویس انجام میگیره و در موعد مورد نظر چراغ آچار یا سرویس خودرو که از قبل برنامه ریزی شده روشن میشه.
          برای خودروهای آلمانی موجود در ایران کمبود یا نگرانی بابت قطعات اصلی نیست و بی ام و سواران راه و چاهشو بلدن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. تمدن عرب

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    بیشتر ماشینای قابل اعتماد اسیایی هستند
    به افتخار اسیا??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دقیقا داخل ایران هم ال 90 یا نسل قدیم داچیا لوگان بهترین کیفیت رو داره اکثر ال 90 دارها میگن بعد 5 سال شاید خرجهای کوچیک داشته باشته کلا از نظر موتور و مخصوصا گیربکس بهترین محصول تولید داخل هست و قابل اعتماد ترین

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. کیان

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    دوست عزیز یه امار کلی هست ، تو امار گیری نمیرن بگردن بگین کی بهتر نگه داشته همون و بیارن
    بصورت رندم از همه جامعه آماری با شاخص هایی که تعریف شده امار گرفتن این در اومده
    تو همه کلاس خودرویی هم یکی و معرفی کرده
    تو قسمت اسپرت که مثلا بگیم دست جوونترها هست و ماشین و خیلی اذیت میکنن
    تا ماشین پیرمردی و خانوادگی
    پس این چیزی که شما میگی لحاظ شده و نتیجشم شده این

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      بله دوست عزیز من کاملا متوجه این موضوع هستم ، شاید منظورم رو در کامنت درست نرسوندم ، منظورم این بود که شاید نشه صرفا با اتکا به این نظر سنجی ها تصمیم گرفت ، هرچند معیارها و ملاکهای انتخاب و مقایسه در کشورهای اروپایی با ایران تفاوت اساسی باهم دارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. داج توماهاک

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    تویوتا-هوندا-لکسوس-بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    یعنی اگه لکسوس نبود، باید تعجب می کردیم، همیشه یکی از بهترین ها بوده ،علاوه بر اینکه در سه رده بهترین شده، امتیاز بدست آمده هم در مقایسه با بقیه بالاتر بوده. تویوتا که دیگه وضعیتش مشخصه، مثل همیشه عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Road

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    درسته مخصوصا فرانسه با رنو یا داسیا. لوگان هوندا و محصولات ژاپن و قطعا المان
    دست دوم کره ای واقعا خطرناک هست و به صاحب قبلیش خیلی بستگی داره ، همونطور که تو لیست هم نیست و نخواهد بود
    البته قیمت کره و چین نسبت به امکانات خیلی خوبه ولی اصالت برند و طراحی ندارن اکثرشون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. کاوه آهنگر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (99 ديدگاه)

    ژاپن باز هم رکورد زد. آفرین به تویوتا، لکسس، هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سهیل

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (220 ديدگاه)

    اینایی که بنز بنز میکنن کووووووو هیییچ اثری از بنز دیده نمیشه
    دم لکسس گرم انصافا توی هر کلاسی یه خودرو قابل عرضه داره
    من یه rx350مدل2013دیدم 8000تابیشتر راه نرفته و 2سال خواب بوده توی خریدش از دوستم شک داشتم.اما الان برام اطمینان حاصل شد که برم بخرمش فقط باس سپر و چراغ هاشو نیو کنم داخلش هنوز پلاستیک های روی صندلیش کنده نشده میرم میخرمش????

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. Sina

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    پس کو این المانی های ادعا؟؟؟
    بنز ،ایودی، پورشه،فولکس واگن،نبوووود؟؟!!
    این یه مدل بی ام و هم احتمالا منظور نویسنده این بوده که تا کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر بخریدش
    الان یه سری مهندس تحصیلکرده و عالی مقام میان میگن این بخاطر تکنولوژی المانی هاست که زود خراب میشن ژاپنی ها تکنولوژی ندارن دیر خراب میشن خخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. هاتف

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تو لیست بهترین گیربکسا کجا بودید شماها ؟؟
      خخخخخ
      تو لیست برترین موتورا کجا بودید؟
      خخخخخخخخخخخخخخ
      تو لیست تکنولوژی کجا بودید؟ خخخخخخخ
      باید دلتون به اینا خوش باشه دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. کاوه آهنگر

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (99 ديدگاه)

        هاتف جان در لیست بهترین گیربکس ها تویوتا پریوس در نوع خودش دارای بهترین گیربکسه. ضمنا فراموش نکن که شرکت ایسین سیکو ژاپن برای اکثر کمپانیهای خودروسازی دنیا گیربکس میسازه از جمله برای پورشه، ولوو، جنرال موتورز، جیپ، فورد و…،در مورد تکنولوژی هم که تمام کمپانیهای مطرح جهانی فناوری هایی را به صنعت خودرو وارد کرده اند

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. NIKOLA

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      . موضوع هزینه های بالای نگهداری و ماهیت لاکچری اتومبیل هست. بنز و بی ام دبلیو برای کسایی ساخته شدن که از خرج کردن نمیترسن. وگرنه هیچ کس در کیفیت این ماشینا و اینکه بهترین هستن شک نمیکنه. کسانی که تا حالا حتی در صندلی عقب بنز و بی ام و نشستن بهتره در مورد کیفیتشون نظر ندن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Soroosh

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    لکسوس
    غول کش بی ادعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. وحید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در این شکی نیست که استهلاک ماشین های آلمانی بالاست همه هم اذعان دارند
    دلیل اینکه بی ام دبلیو تو این لیسته رو نمی فهمم
    قطعا ژاپن حرفی برای گفتن نزاشته در مقوله کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. اسی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    زنده باد ژاپن.ژاپنی که از خاکسترهای بمب اتم برخاستو به اینجا رسید.فرقون سازای ما بمیرن هم به خواب نمیبینن که به گرد ژاپن یا هر جای دیگه برسن.فقط ادعا دارن ***

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. بهزاد

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    به نظرم نویسندگان محترم قبل از مقاله چند خط به طور ساده موضوع اصلی متن را تشریح کنند تا دوستان متوجه اصل مطلب بشن!
    موضوع اصلی قابلیت اطمینان هست ولی برخی عزیزان هزینه سرویس و لاکچری بودن و شرایط نگهداری را پیش میکشند.
    اگر مطلب راجب هزینه نگهداری بود اوضاع متفاوت بود وگرنه قطعات مثلا لکسوس یا بی ام و سری 4 و… خیلی ارزان نیست و احتمالا جایگاهشون اینجا قرار نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کامران

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیز، ضمن قدردانی از دست اندرکاران سایت ارزشمند پدال و نیز شما دوستان با دانش در حوزه خودرو؛ اینجانب اخیرا اقدام به ثبت نام یک دستگاه میتسوبیشی اوتلندر با وام هشتاد میلیونی ظاهرا بی بهره و کارمزد کردم و قرار است شصت روز کاری تحویل دهند. خواهش می کنم اگر در این خصوص راهنمایی خاصی دارید بفرمایید. آیا کار درستی کردم؟ از لطف شما و نیز سعه صدر مسئولان محترم سایت تشکر می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Archi KHAN

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    قابل اعتمادترین خودرو دست دوم ایران : پراید 131
    غیرقابل اعتمادترین خودرو دست دوم ایران : پراید 132

    یعنی وجد آوره واقعا ، اختلاف این همه کیفیت با یه شماره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد زمانلو

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (129 ديدگاه)

    من یکی که تو فکر خرید یه مزدا 3 دست دوم خوشگل هستم و اصلا دوست ندارم پولمو واسه خرید ماشینای آشغال چینی حروم کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا