قوی‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلو 2016

خودروهای دیفرانسیل جلوی با بیش از300 اسب بخار قدرت
همیشه عادت داریم خودروهای قدرتمند را به‌صورت دیفرانسیل ببینیم ولی خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی هم وجود دارند که اتفاقاً رانندگی با آن‌ها بسیار هم سرگرم‌کننده است. البته خودروهای دیفرانسیل عقب درزمینهٔ قدرتِ بالا محدودیت چندانی ندارند به‌طوری‌که این خودروها در حال حاضر از 350 اسب بخار تا 707 اسب بخار در مدل‌های چارجر و چلنجر هلکت دوج قدرت دارند.

top-10-most-powerful-fwd-ca

اما خودروهای دیفرانسیل جلو درزمینهٔ قدرتِ بالا با محدودیت‌هایی مواجه هستند. بااین‌حال هم‌اکنون و در سال 2016 خودروهای دیفرانسیل جلوی قدرتمندی تولید می‌شوند که ممکن است از دانستن قدرت آن‌ها شگفت‌زده شوید! بنابراین در ادامه به معرفی قدرتمندترین خودروهای دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا پرداخته‌ایم. البته در حال حاضر کراس اوورهای قدرتمند زیادی هم به‌صورت دیفرانسیل جلو در بازار عرضه می‌شوند ولی ما تصمیم گرفتیم در این لیست فقط خودروهای سواری سدان و هاچبک را معرفی کنیم.

10- نیسان ماکسیما، 300 اسب بخار

nissan_maxima_42

نیسان نسل جدید سدان بزرگ و لوکس خود را با پیشرانه‌ای قدرتمند راهی میدان کرده است. در زیر کاپوت ماکسیما 2016 یک موتور 3.5 لیتری V6 قرارگرفته که 300 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور دارد. البته خودروهای دیفرانسیل جلوی قوی‌تری از ماکسیما هم وجود دارد و به همین خاطر ماکسیما در انتهای لیست قرار گرفت.

9- ولوو S60 T6 Drive-E، 302 اسب بخار

volvo_s60_t6_2013

هرچند ولوو تاریخچه‌ای غنی از ایمنی در محصولات خود دارد اما این خودروساز سوئدی چند سالی است که لوکس بودن را نیز در محصولاتش جدی گرفته است. یکی از این خودروها، سدان S60 T6 Drive-E است که مجهز به یک پیشرانهٔ 4 سیلندر 2 لیتری شده است. این موتور از هر دو سیستم پرخوران توربوشارژر و سوپرشارژر استفاده می‌کند و به همین دلیل قادر به تولید 302 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است.

8- لینکلن MKS، 304 اسب بخار

Lincoln-MKS-2013-02

سدان MKS مجهز به پیشرانهٔ 3.7 لیتری V6 با 304 اسب بخار قدرت و 378 نیوتن متر گشتاور است که در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است؛ اما اگر می‌خواهید سامانهٔ چهارچرخ محرک را به‌صورت استاندارد و پایه داشته باشید باید نمونهٔ مجهز به موتور 3.5 لیتری V6 اکوبوست توئین توربو با 365 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور را سفارش دهید. پیشرانهٔ اکوبوست صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

7- شورلت ایمپالا، 305 اسب بخار

Chevrolet-Impala-LTZ-2014

سه خودروی شورلت ایمپالا، بیوک لاکراس و کادیلاک XTS، سدان های فول سایز دیفرانسیل جلوی جنرال موتورز هستند که بر روی پلت فرم مشترکی ساخته‌شده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند. پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 این خودروها، در ایمپالا 305 اسب بخار قدرت و 358 نیوتن متر گشتاور دارد. البته شاید از اینکه ایمپالا دیفرانسیل جلو است تعجب کرده باشید اما اگر شکایتی در این رابطه دارید باید به شورلت اعلام کنید!

6- بیوک لاکراس، 305 اسب بخار

Buick-LaCrosse-2014-01

همان‌طور که در بالا اشاره شد، بیوک لاکراس از پلت فرم و موتور مشترکی با شورلت ایمپالا و کادیلاک XTS استفاده می‌کند؛ بنابراین لاکراس هم مجهز به همان موتور 3.6 لیتری V6 با 305 اسب بخار قدرت شده است که در حالت استاندارد نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. لاکراس ازلحاظ لوکس بودن در بین ایمپالا و XTS قرار می‌گیرد.

5- هوندا سیویک تایپ R، 306 اسب بخار

honda_civic_type_r_5

تایپ R مدلی اسپرت و قدرتمند از نسخهٔ هاچبک هوندا سیویک است که مجهز به یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور شده است. این هاچبک آتشین توانست رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در یک دور پیست نوربرگ رینگ را بنام خود ثبت کند.

4- فولکس‌واگن گلف S GTI Clubsport، 306 اسب بخار

Volkswagen-Golf-2017-GTI-Cl

Clubsport S نسخهٔ ویژه‌ای از گلف GTI است که حتی قدرت بیشتری از پرچم‌دار خانوادهٔ گلف یعنی گلف R دارد. GTI Clubsport S مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری با 306 اسب بخار قدرت است؛ اما درحالی‌که گلف R چهارچرخ محرک است، در GTI Clubsport S نیرو فقط به چرخ‌های جلو انتقال میابد. این هاچبک اسپرت توانست رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را از هوندا سیویک تایپ R گرفته و بنام خود ثبت کند.

3- آکورا RLX، 310 اسب بخار

Acura-RLX-2014-06

سدان لوکس و پرچم‌دار آکورا یعنی RLX، یکی دیگر از خودروهای دیفرانسیل جلوی تعجب‌آور است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 با 310 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور است. البته آکورا و در رأس آن هوندا به ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو شهرت دارند.

2- کادیلاک XTS، 320 اسب بخار

Cadillac-XTS-2013-06

باوجود مدل‌های جذاب و هیجان‌انگیز دیفرانسیل عقبی چون ATS-V و CTS-V در سبد محصولات کادیلاک، XTS مسلماً خسته‌کننده‌ترین خودروی ساخت کادیلاک خواهد بود. این خودرو مجهز به همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 مشترک با ایمپالا و لاکراس است که البته قدرت آن در اینجا به 320 اسب بخار و گشتاورش به 370 نیوتن متر افزایش‌یافته است. هرچند برای XTS سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است اما این خودرو آخرین بازماندهٔ نسل خودروهای دیفرانسیل جلوی کادیلاک است.

1- لینکلن MKZ، 350 اسب بخار

Lincoln-MKZ

و درنهایت می‌رسیم به قدرتمندترین خودروی دیفرانسیل جلوی حال حاضر دنیا. لینکلن MKZ فیس لیفت 2017 با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو قابل خریداری است که 350 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور داشته و به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. البته اگر نسخهٔ چهارچرخ محرک آن را سفارش دهید قدرت پیشرانه به 400 اسب بخار افزایش خواهد یافت.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

23 دیدگاه

  1. یو اس اس اینترپرایز
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    واقعا افرین به لینکلن

    پاسخ
    1. فورد
      سوابق: (288 دیدگاه) ,

      این امریکایی ها واقعا جذابن مخصوصا ایمپالا و لینکلن

      پاسخ
      1. یو اس اس اینترپرایز
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        بلاخره امریکا هم جز بهترین خودروسازان جهان
        امریکا-انگلیس-ایتالیا-ژاپن-المان

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Mohammadreza
          Mohammadreza
          سوابق: (154 دیدگاه) ,

          من نمیدونم یعنی چی زیر هر مطلب سایت یکی میاد میگه بهترین خودرو ساز مثلا آمریکا، آلمان
          یا مثلا ماشین فقط ماشین های ژاپنی
          فقط انگلیس
          فقط ایتالیا
          فقط فلان
          فقط بهمان
          بسه بابا خسته شدیم
          که چی اصلا؟ چه معنی میده این حرفا؟
          بقیه سایت ها هم همینن. مثلا زومیت تا مطلب در مورد خودرو میزاره سریعا یکی میاد میگه: “پراید هم اینطوریه”
          همش تو حاشیه هستن این افراد. به جای تبادل نظر منطقی و درست این حرفا میزنن

        2. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          اقا محمد رضا عزیز من به انتقاد شما احترام قائل هستم ولی شما بگو مگه چندتا کشور کلا کلا خودروساز هستن؟؟؟؟؟؟ زیر 10 تا کشور دیگه.غیر از این؟؟؟؟؟
          درضمن نظرات بقیه دوستان مگه تخصصی؟؟؟؟؟؟

        3. یو اس اس اینترپرایز
          سوابق: (4441 دیدگاه) ,

          امریکا-انگلیس-ایتالیا-ژاپن-المان-کره-فرانسه-سوئد-چین
          کلا این کشورها خودروساز هستن.بقیه کشورها مثل ایران-برزیل-غیره ممتاژ کننده هستن.فقط اسپانیا فقط زنوو معروف.فنلاند هم یک خودرو ساز داره که معروف نیست.کانادا هم یک خودروساز

    2. تصویر پروفایل اسطوره
      اسطوره
      سوابق: (3812 دیدگاه) ,

      لینکلن ترکونده بابا. واقعا هم زیباست هم پرقدرت. ماشینای دیفرانسیل جلو فقط یکم کم فرمانی دارن که اونو هم فقط تو پیست و دور های سریع و افراد کار بلد میتونن حس کنن. وگرنه برای کسایی که میخوان در شهر استفاده کنن و آهسته برن آهسته بیان و علی الخصوص تازه کار ها خیلی خوبه. ولی وقتی یه مدت پشت یک ماشین دیفرانسیل عقب پر قدرت میشینی بعد دیگه دلت هیچ جور با دیفرانسیل جلو کنار نمیاد.

      پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1430 دیدگاه) ,

    در هر صورت در مملکت ما که همه چیز ممنوع است داشتن خودروی خوب هم ممنوع است پس چه فرقی داره کدام قویتر باشه ما اینجا درگیر سلطان شتاب ال نوت و محبوب دلها تیبا دو هستیم و عشقبازان 405 به شکل هونداسویک درمیارن این صحبت از شتاب و کیفیت واسه ما نیست ما هنوز درگیر موتور tu5 بهتره یا xum هستیم

    پاسخ
    1. یو اس اس اینترپرایز
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      توایران کسی حق نداره خودروهای اروپایی یا ژاپنی با قیمت عالی سواربشه.البته این مسئولین میگن.
      مسئولین میخوان پراید زیر 10 میلیون تومن مردم 22 میلیون تومن سوارشن.وضعیت گریه دار مگه ن؟؟؟
      ال 90 قرار بود جایگزین پیکان باشه با قیمت 9 الی 12 میلیون تومن.ولی متاسفانه الان 38 میلیون داره به فروش میرسه

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1472 دیدگاه) ,

        وقتی همین مردم برای خرید خودرو به دو برابر قیمت رفتن برای وام 25 میلیونی صف کشیدن باید هم اینجور سرشون بیاد. از ماست که بر ماست.
        فقط حیف که تر و خشک پای هم میسوزن و ما هم باید پاسوز چنین جماعتی بشیم.

        پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    از ماکسیما به بعد با قطر چکون قدرت اضافه شد البته قبل از رتبه 2 و 1

    پاسخ
  4. Nima
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    توى بحث قدرت همیشه آمریکایى ها نماینده هاى زیادى دارن.
    نصف این لیست و قویتریناش آمریکایى بود.

    پاسخ
  5. king 918
    سوابق: (1607 دیدگاه) ,

    هوندا سیویک تایپ دلمو برد چقدر خوشگله پدر ####
    اصلا دیوونمون کرد لامصب

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    Mercedes Benz A45 AMG
    ماشینی که گفتم دیفرانسیل جلو نیست مگه پس چرا تو لیست نیست!؟

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    بیوک، کادیلاک، شورولت

    پاسخ
  8. ali
    سوابق: (1313 دیدگاه) ,

    بازهم امریکایی ها ترکوندن بازهم وبازهم دمشون حسابی گرم

    پاسخ
  9. نادر
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    محمدرضا خان اینجا ایران است و مردم فلک زده ایران .
    که فوقش ماها میتونیم بیایم توی همچین سایتهایی و یک سری مطالب راجب خودروهای روز دنیا بخونیم و هیچ چاره ای هم نداریم جز افسوس و حرص خوردن.
    میایی میبینی که خودروهای معمولی دنیا برای ماها شده خواب و رویا و باید حسابی اعصابمون داغون بشه حالا شما بگو بعد از خوندن این مطالب که فقط ماها اعصابمون داغون میشه دیگه میتونیم منطقی فکر کنیم و نظر بدیم؟؟؟؟
    خودروی 40-50 تومنی دنیا اینجا قیمتش بالای 150 تومنه اخه این مملکته؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mohammadreza
      Mohammadreza
      سوابق: (154 دیدگاه) ,

      شما درست میگی بازم به نظر من معنی نمیده که طرف عصبی بشه هی بگه فقط این فقط اون

      پاسخ
  10. ali
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    این ولوو s60 ,واقعا یه ماشین مردونه دوست داشتنیه

    پاسخ
  11. USA & JAPAN
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    بیوک، کادیلاک، شورولت.لینکلن.هوندا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.