چشم اندازخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به گریت‌وال و عملکرد آن

از جمله برندهای چینی، که حضور بسیار کمرنگی در بازار ایران دارد، گریت‌وال می‌باشد. با آنکه این خودروساز از پیشینه و عملکرد شایان توجهی در داخل چین و نیز ماوراء آن برخوردار بوده و سطح کیفی آن نیز از بسیاری از هم‌وطنانش برتر است، ولی در میهن مان – در قیاس با دیگر همتایان چینی‌اش – برندی ناشناخته محسوب می‌گردد. شاید علت اصلی وقوع این امر به عملکرد نه چندان قوی نمایندگان ایرانی این برند مرتبط باشد که ظاهراً به مونتاژ برخی از محصولات آن اشتغال دارند اما خروجی تولیدشان چنان اندک است که به‌زحمت در خیابان‌ها به چشم می‌آید! نکته جالب هم اینجاست که محصولات این شرکت – در ایران – از معبر دو سازنده متفاوت تولید و عرضه می‌شود.

Great Wall Motors Logo
Great Wall Motors Logo
کمپانی گریت‌وال موتور که به‌اختصار GWM نامیده می‌شود، به بخش خصوصی این کشور تعلق دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۴ میلادی و در شهر HEBI واقع در ایالت BAODING چین بنیان‌گذاری شد. نام آن نیز بر گرفته از دیوار بزرگ این کشور است. در حال حاضر، این کمپانی بزرگ‌ترین سازنده خودروهای SUV و پیکاپ در چین می‌باشد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این کمپانی موفق به فروش ۷۳۰,۰۰۰ دستگاه خودرو در بازار شد که از رشدی ۲۴.۴ درصدی نسبت به سال قبل از آن حکایت می‌کند. از کل این آمار، ۵۱۹,۰۰۰ دستگاه آن مربوط به خودروهای SUV و ۱۱۸,۰۰۰ دستگاه از آن نیز متعلق به پیکاپ‌ها است و مابقی‌اش را نیز خودروهای سواری دربر می‌گیرد.

Great Wall Deer pickup
Great Wall Deer pickup
از سال ۱۹۹۸ میلادی، این کمپانی شروع به صدور محصولات خویش به خارج از مرزهای چین نمود و در سال ۲۰۰۶ میلادی هم موفق شد که خودروهای تولیدی خود را به قاره اروپا صادر نماید؛ اولین جایی هم که پذیرای محصولات این برند شد، کشور ایتالیا بود، که به محموله ای ۵۰۰ عددی از خودروهای SUV آن خوش‌آمد گفت. در ادامه این روند و در سال ۲۰۰۹ میلادی، فروش انواع مدل‌های گریت وال در کشور استرالیا آغاز گردید که کماکان هم این پروسه ادامه دارد. علاوه بر این، گریت وال توانست به‌عنوان اولین خودروساز چینی، در خاک اروپا کارخانه مونتاژ تأسیس نماید و این کار را نیز از کشور بلغارستان آغاز کرد. در کنار بلغارستان، این کمپانی در ممالکی دیگری هم به تولید خودرو اشتغال دارد که مهم‌ترین آنها روسیه، اندونزی، ایران، ویتنام و مصر و…. می‌باشند. بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، تاکنون محصولات این برند به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است.

Great Wall Motors production line
Great Wall Motors production line
شاید بتوان مهم‌ترین بخش این کمپانی را مرکز تحقیق و توسعه (R&D) آن دانست که نه تنها در چین کم‌نظیر است بلکه در مقیاس جهانی هم از برترین‌هاست. بنا به مندرجات وب‌سایت این شرکت، در حال حاضر در حدود ۶۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کارند که قرار بر این است که با توسعه ظرفیت آن در سال جاری (۲۰۱۵ میلادی)، این تعداد به ۱۰,۰۰۰ نفر افزایش یابد. کل هزینه ای هم که صرف احداث این مجموعه گردید بالغ بر ۵ میلیارد یوآن بوده است. تمامی محصولات تولیدی این شرکت هم پیش از این که روانه خط تولید شوند، در این مرکز به لحاظ لرزش، میزان آلایندگی، ایمنی و…. مورد تست و بررسی قرار می‌گیرند. نکته شایان توجه دیگری هم که در این موسسه قابل مشاهده است، بخش تست تصادف آن می‌باشد که این قابلیت بالقوه درش وجود دارد که خودروها را با سرعتی معادل ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، در آن تست نمایند! و از این حیث هم بزرگ‌ترین مرکز تست تصادف در چین به شمار می‌رود. همچنین قرار است که به‌زودی بزرگ‌ترین بخش تست باد موجود در دنیا هم در این مجموعه به بهره‌برداری برسد. با تکیه بر پتانسیل‌هایی که در این موسسه وجود دارد، شرکت گریت وال مدعی آن است که به‌تنهایی قادر به طراحی بدنه و نیز پیشرانه انواع مدل‌های خودرو می‌باشد که چنانچه این ادعا صحت داشته باشد می‌توان گفت که رقیب جدیدی برای نمونه‌های ارزان‌تر کره ای و ژاپنی ظهور نموده است.

Great Wall Pegasus
Great Wall Pegasus
هم‌اکنون شرکت گریت وال دو زیرمجموعه را سرپرستی می‌کند: گریت وال و هاوال. گریت وال به تولید خودروهای سواری و پیکاپ می‌پردازد و عمده تولیدات ش را هم مدل‌هایی همچون C20،C30،C50 و M2 و M4 و V80 و پیکاپ های WINGLE 5 و WINGLE 6 در برمی‌گیرد. برند هاوال هم بیشتر به تولید خودروهای SUV اشتغال دارد و تولیدات آن نیز به ترتیب شامل کراس اوورهایی همچون H1،H2،H5 و H6،H8 و H9 می‌باشد. از آنجایی که هم‌اکنون تنها مدل‌هایی همچون گریت وال C30 و M4 و نیز هاوال H6 و خودروی پیکاپ وینگل ۵ در کشورمان عرضه می‌گردند، لذا در این نوشتار سعی می‌کنم که در حد بضاعت خویش توضیحات مختصری را در مورد هر یک آنها ارائه کنم.

هاوال H6

این خودرو مهم‌ترین مدل تولیدی این شرکت بوده و در حال حاضر نیز رتبه پرفروش‌ترین خودروی SUV بازار چین را از آن خود نموده است. خودروی مذکور در آگوست سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. هم اکنون، این مدل با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه می‌شود که عمده‌ترین آنها عبارت‌اند از: ۲ لیتری بنزینی،۲ لیتری توربو دیزل،۱.۵ لیتری بنزینی و توربو و ۲.۴ لیتری بنزینی.

Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6
در حال حاضر، هاوال H6 توسط شرکت دیار خودرو در ایران عرضه می‌شود. نمونه وارد شده به کشورمان از پیشرانه ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که منشاء آن از شرکت میتسوبیشی ژاپن است. توان خروجی این موتور ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۱۰ نیوتن متر است. نمونه ای از این خودرو که در برخی از بازارها عرضه می‌شود از جلوپنجره ای متفاوت با مدل‌های موجود در کشورمان بهره برده و از لحاظ کیفیت مواد و نیز تجهیزات رفاهی به کار رفته نیز بهتر از نمونه‌های موجود در ایران به نظر می‌رسد؛ به‌عنوان مثال، در کابین آن از صندلی‌های چرمی مرغوب و یا اجزای چوبی و… بهره گرفته شده است.

Great Wall Haval H6
Great Wall Haval H6
بهای نمونه وارد شده به کشورمان به‌صورت ثبت نامی ۸۹ میلیون تومان است و در بازار آزاد تا ۱۰۰ میلیون تومان هم معامله می‌شود. هم‌اکنون این خودرو در کشور بلغارستان مونتاژ شده و از آن نقطه به بازارهای اروپایی صادر می‌شود. از جمله مهم‌ترین این بازارها نیز ایتالیا و روسیه می‌باشند. علاوه بر آن، این خودرو به ممالکی همچون استرالیا و آفریقای جنوبی و برزیل و…. نیز صادر شده است. طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۴۰/۱۸۲۵/۱۶۹۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با ۲۶۸۰ میلی‌متر است. وزن خالص این خودرو معادل ۱۵۵۶ کیلوگرم و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۴ می‌باشد. نمونه‌های وارد شده به ایران از یک جعبه‌دنده ۴ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. بهای نمونه‌های مشابه در چین بین ۱۲۴,۸۰۰ تا ۱۳۴,۸۰۰ یوآن تعیین شده است.

هاوال M4

این خودرو نیز همانند هاوال H6 توسط شرکت دیار خودرو عرضه می‌گردد. مدل مذکور به صورت یک کراس اوور کوچک شهری و یا MINI-SUV قالب‌بندی شده و در طراحی بدنه آن نیز رگه‌هایی از خودروهای روز فولکس‌واگن مشاهده می‌گردد. تاریخ معرفی هاوال M4 به بازار نیز ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی بوده است. این خودرو در بازار چین با نام HAIFA و در بازارهای جهانی تحت نام HOVER و HAVAL هم به فروش رسیده است. برخی از وب‌سایت‌های چینی، طراحی این خودرو را با توجه عرض کم و ارتفاع بلند و همچنین چرخ‌های کوچکی که در آن بکار گرفته شده تا حدی ناشیانه ارزیابی نمودند.

Great Wall Haval M4
Great Wall Haval M4
Great Wall Haval M4
Great Wall Haval M4
نکته ای که در مورد این خودرو نیز همچون برادر بزرگ‌ترش هاوال H6 قابل ملاحضه است، کیفیت برتر و نیز نمای متفاوت داشبورد این خودرو در برخی از بازارها نسبت به نمونه‌های عرضه شده در ایران است، چینی در چند سال اخیر در جهت بهبود کیفیت کابین خودروهای تولیدی خود گام‌های بزرگی برداشته‌اند که بهتر است که این مهم در مورد خودروهای وارداتی به ایران هم لحاظ شود. پیشرانه بکار رفته در این خودرو ۱.۵ لیتر حجم دارد که توانی معادل ۱۰۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن متر را برای این مدل به ارمغان می‌آورد. این موتور در خودروی وولیکس C30 هم به‌کار گرفته شده است، نوع سیستم انتقال قدرت به کار رفته در این خودرو نیز یک گیربکس ۵ سرعته دستی است.

Great Wall Haval M4
Great Wall Haval M4
در حال حاضر، نمونه‌های عرضه شده در کشورمان از نوع تک دیفرانسیل می‌باشند، در حالی که نمونه ۲ دیفرانسیل آن نیز در بازار چین ارائه می‌شود. ابعاد این خودرو در طول/عرض/ارتفاع به ترتیب معادل ۳۹۶۱/۱۷۲۸/۱۶۱۷ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۳۸۳ میلی‌متر می‌باشد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو ۴ بوده و وزن خالص آن برابر با ۱۱۰۶ کیلوگرم است. بهای این خودرو در ایران به‌صورت ثبت نامی ۵۶ میلیون تومان است ولی در بازار آزاد تا ۷۵ میلیون تومان هم قیمت‌گذاری شده است. قیمت نمونه مشابه این خودرو در بازار چین معادل ۶۳,۹۰۰ الی ۷۱,۹۰۰ یوآن تعیین شده است.

گریت وال وولیکس C30

رقبای این خودرو در کشورمان باید از این بابت خرسند باشند که شمارگان تولید این خودرو بسیار کم بوده و بیشتر مشتریان ایرانی هم با آن آشنا نیستند! این خودروی کم استهلاک و نسبتاً باکیفیت چینی، از برخی زوایا و علی‌الخصوص نمای جلو، از شباهت بسیاری با نسل پیشین تویوتا یاریس بهره می‌برد. این مدل، در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار معرفی شد. در همان زمان نیز برخی از وب‌سایت‌های چینی، طراحی این خودرو را بسیار خوب، ابتکاری و اصیل ارزیابی نمودند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، بدنه وولکس C30 دستخوش یک دگرگونی جزئی شد و تغییراتی در جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب و نیز کابین آن روی داد.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
نکته جالب دیگری که در مورد این خودرو- که در چین با نام گریت وال TENGYI C30 به فروش می‌رسد- مشاهده می‌شود، به موفقیت آن در آزمون کیفیت اولیه (INTIAL QUALITY) موسسه جی دی پاور مربوط است؛ در سال ۲۰۱۴ میلادی، گریت وال C30 توانست در رده‌بندی این مرکز بالاترین رتبه را از این لحاظ در میان خودروهای MIDSIZE-BASIC (اندازه متوسط، پایه) بازار چین کسب نماید. جایگاهی که از پیشرفت سریع و حیرت‌انگیز خودروسازان چینی در باب کیفیت حکایت می‌کند. این خودرو در کشورمان نیز توسط شرکت خودروسازان راین (پرستو آبی ارگ) تولید می‌شود.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
پیشرانه به کار رفته در آن ۱.۵ لیتر حجم دارد و از توانی معادل ۱۰۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن متر برخوردار است. خودروی مذکور با دو نوع جعبه‌دنده متفاوت به بازار عرضه می‌شود، ۵ سرعته دستی و CVT. ترمزهای استفاده شده در آن نیز متعلق به شرکت بوش آلمان بوده و تمامی چهارچرخ آن دیسکی می‌باشد. یکی از نکات مثبت این خودرو صندوق بار حجیم آن است که از ظرفیتی معادل ۵۱۰ لیتر برخوردار است. ابعاد این خودرو در طول/عرض/ارتفاع به ترتیب معادل ۴۴۵۲/۱۷۵۰/۱۴۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن ۲۶۱۰ میلی‌متر است. وزن خالص آن در حالت دنده دستی معادل ۱۱۲۵ کیلوگرم و در دنده اتوماتیک ۱۱۴۵ کیلوگرم می‌باشد.

Great Wall Voleex C30
Great Wall Voleex C30
بهای این خودرو در کشورمان با گیربکس CVT و به صورت ثبت نامی ۵۱ میلیون تومان است و در کشور چین نیز این خودرو در بالاترین تیپ رفاهی (ELITE) و در حالت دنده دستی ۷۳,۵۰۰ یوآن و با جعبه‌دنده CVT معادل ۸۳,۵۰۰ یوآن ارزش‌گذاری شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو هم یورو ۴ است.

گریت وال وینگل ۵

شرکت گریت وال محصولات پیکاپ خود را با پسوند وینگل (WINGLE) عرضه می‌کند و عمده آنها نیز در حال حاضر عبارت‌اند از: WINGLE 3 و WINGLE 5 و نمونه کاملاً جدید WINGLE 6. نمونه اولیه و یا همان وینگل ۳ از شباهت‌های بسیاری با ایسوزو D-MAX مدل ۲۰۰۲ برخوردار است. مدلی از وینگل هم که طراحی آن برای بازار اروپا ویرایش شده، در نمای جلوی خود از شباهت بسیاری با محصولات فولکس‌واگن بهره می‌برد. در آغاز تنها نمونه وینگل ۳ در ایران عرضه می‌شد که پس از مدتی جای خود را به وینگل ۵ داد.

Great Wall Wingle 5
Great Wall Wingle 5
پیشرانه بکار رفته در این خودرو ۲.۴ لیتر حجم دارد و متعلق به شرکت میتسوبیشی ژاپن است. توان خروجی آن برابر با ۱۳۵ اسب بخار و گشتاورش نیز برابر با ۲۰۰ نیوتن متر است. خودروی وینگل ۵ در سایت تولیدی این شرکت، در بلغارستان هم عرضه می‌گردد و همچنین اولین خودروی صادراتی گریت وال به بازار انگلستان به شمار می‌رود. در بازار استرالیا هم این خودرو موفقیت‌های شایان توجهی را کسب نموده و توانست در سال ۲۰۱۱ میلادی خود را در رده ۲۰ خودرو پرفروش این کشور جای دهد.

Great Wall Wingle 5
Great Wall Wingle 5
قطعات الکتریکی و سیستم‌های کنترلی به کار رفته در این خودرو هم مربوط به شرکت بوش آلمان است. گیربکس مورد استفاده در آن نیز از نوع دستی و ۵ سرعته می‌باشد. ابعاد این خودرو در بخش‌های طول/عرض/ارتفاع به ترتیب معادل ۵۰۴۰/۱۸۰۰/۱۳۷۰ میلی‌متر و وزن خالص آن معادل ۱۵۵۵ کیلوگرم است. هم‌اکنون این خودرو توسط شرکت دیارخودرو در کشورمان عرضه می‌شود و قیمت انواع مختلف آن به‌صورت ثبت نامی، به شرح ذیل است:
دو کابین و دو دیفرانسیل: ۶۷ میلیون تومان
دو کابین و تک دیفرانسیل: ۶۱/۸ میلیون تومان
تک کابین و تک دیفرانسیل: ۴۹/۸ میلیون تومان

Great Wall Wingle 5
Great Wall Wingle 5
خودروی وینگل ۵ با پیشرانه‌های ۲.۲ و ۲.۸ لیتری دیزل هم در چین عرضه می‌شود. بهای نمونه ۲.۴ لیتری (مشابه با آنچه که در ایران عرضه می‌شود) و نیز دو کابین این خودرو بین ۸۱,۸۰۰ الی ۱۱۷,۸۰۰ یوآن تعیین شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. bab

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چین با همین فرمون بره جلو 15 سال دیگه کره و که نابود میکنه با ژاپنم که برابری میکنه
    […]

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. armin

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      چین عزیزم قرار نیس بره جلو سیاستش همینه که با قیمت پایین بازارو در اختیار بگیره و قیمت پایینم یعنی کیفیت متوسط … آخه اگه بخواد با ژاپن برابری کنه خودت حاضری با بهای یه برند ژاپنی بری یه ماشین چینی بخری؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (593 ديدگاه)

        یه زمانی کی فکر میکرد که با پول یه ژاپنی بریم کره ای بخریم؟ ولی مردم ما آزرا رو به کمری و سانتافه رو به راو4 و اسپورتیج و توسان رو به asx ترجیح دادن. با همین فرمون بریم جلو چینی های هم قیمت ژاپنی ها رو هم میخریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. armin

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (421 ديدگاه)

          تکنولوژی یعنی با موتور ۱۴۷ اسبی بازده بیشتری از موتور ۱۸۰ اسبی ماشینی که فرمودین رو داشته باشه … نه ۴تا گرمکن صندلی …
          شما کلا با ماشین ژاپنی بویژه بویژه بویژه میتسوبیشی مشکل دارین دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز نمیفهمم که پاسخ شما چه ربطی به کامنت من داشت؟ من گفتم همونطور که کره ای ها بخشی از بازار ژاپنی ها رو گرفتن، چینی ها هم یه روزی یه بخشی از بازار کره ای ها و ژاپنی ها رو میگیرن. قطعا روزی خواهد رسید که بین یک چینی، کره ای و ژاپنی هم قیمت، یه عده چینیه رو انتخاب کنن.
          ضمنا من خیلی هم به ماشینای ژاپنی علاقه مندم. حتی به میتسوبیشی. انتقاد من از یکی دو تا محصول خاص بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. احمد

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (381 ديدگاه)

          یک تحلیل کودکانه و سطحی ……
          اقا علیرضا بهتره ١ کوچولو سطح اطلاعاتتو ببری بالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. علیرضا

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقا احمد میشه شما لطفا یه تحلیل بهتر ارایه بدین که اطلاعات ما هم بالاتر بره؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. مرصاد قاسمی خانقشلاقی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        نمونش Huawei

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامورایی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      ژاپن رو با هیچ کشوری مقایسه نکنید ژاپن الگوی تمام دنیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد کاظم

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    جناب اقای کاویانی ایا حقیقت دارد که موتور خودروی فاو بسترونB50F همان موتور مزدا 6 است یا این فقط شایعه ای برای فروش ان است؟ ضمنا خواهشی که از شما دارم این است که در بررسی خودروهای چینی یا دیگر خودروهایی که تازه به بازار ایران عرضه می شوند در مورد قوای محرکه یا دیگر اجزای مشابه انها با خودروهای قبلی موجود در ایران بیشتر اطلاعات بدهید تا در تصمیم گیری برای خرید این خودروها کمکمان بکند چرا که هر چه قدر تعداد یک مارک از خودرو یا اجزای فنی مشابه انها با دیگر خودروها بیشتر باشد هم در خرید وفروش بعدی ان مهم است هم چند سال بعد از نظر پشتیبانی فنی و در دسترس بودن راحتتر قطعات یدکی برای خریدار خیلی اهمیت دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز اینگونه نیست در هیچ جایی هم اینگونه ذکر نشده است که بسترن دارای موتور مزدا است. بسترن B50f بر روی یک پلت فرم قدیمی از مزدا 6 ( فکر میکنم 2008) طراحی شده ولی به معنی این نیست که موتور آن مربوط به مزدا 6 باشد. این خودرو دارای گیربکس ژاپنی ISIN است که روی چند خودروی مرغوب دیگر بازار هم استفاده شده است ولی از نظر موتور طرح موتور مربوط به نسخه ای قدیمی از فولکس واگن ( فکر میکنم دهه 90 ) باشد که توسط متخصصین شرکت فاو توسعه یافته و از 1.6 به 1.8 لیتر افزایش یافته است. ظاهراً بحث تشابه پلت فرم با مزدا 6 باعث میشود که در صورت نیاز بشود از برخی از قطعات یدکی مزدا هم برای بسترن در آینده استفاده نمود که این مساله یک حسن برای این ماشین محسوب میشود. به هر حال به نظر میرسد که با توجه به امکانات این خودرو و وضعیت آن که بر روی پلت فرم مزدا قدیمی طراحی شده و استفاده از گیربکس ژاپنی و همچنین سیستم تعلیق مناسب و البته خدمات پس از فروش گروه بهمن بشود در محدوده حدود 80 میلیون تومان روی آن اعتماد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حامد قدسی

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    طبیعتا نمیشه انتظار داشت چینی ها به فکر کیفیت محصولاتشون باشند چرا که سودشون در کیفیت پایینه و از این راه اونها و این دلال های پست بی وجدان کلی سود کثیف به جیب می زنند فقط امیدوارم به بهانه ی پول بیشتر تو این تجارت کثیف چینی ها آدم های کمتری آسیب ببینن! (به نظرم الان بزرگترین دشمن مردم ایران چین و این دلال ها هستند! )
    در مورد ماشین ها هم باید بگم تغریبا همشون کپی های بی کیفیت و بدرد نخوری هستند که با سود اونها یک سری دارند بنز سوار می شن!!!!!!!
    من دچار خفقانم خفقان!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. آقا حامد کاری به اون چیزی که توی این پست گفته شده ندارم و منبع حرفام فقط مطالب این پست نیست. چینی ها تحقیقات وسیعی در زمینه ایمنی دارن انجام میدن و روز به روز هم به کیفیتشون داره اضافه میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      جناب حامد قدسی با حرف های شما مخالف هستم.
      چین محصولات خودشو غالب نکرده به بازار ایران.متاسفانه مسئولان گران قدر ما زحمتشو میکشن!!!قبول دارم محصولات چینی اکثرشون کپیه اما در شرایط فعلی بازار خودروی ایران و با توجه به کیفیت بیشترشون نسبت به خودروهای وطنی گزینه ی بهتری وجود نداره.
      والله چین نه تهاجم فرهنگی میکنه نه با باتوم ایستاده بالا سر مردم ایران تا محصولاتشونو بخرن اما دقیقاً شرکت های خودروسازی ما چنین کاری میکنن.از آن طرف هم مطمئن باشید اگر سهم گمرکی خودروهای خارجی این قدر نبود الان من و شما هم محکوم به استفاده از این محصولات نبودیم تازه جالبیش اینجاس که ازش با اسم حمایت از خودروساز داخلی یاد میکنن اما آخه به چه قیمتی؟وقتی خودشون از مردم و اقشار مختلف جامعه حمایت نمیکنن تازه مجبورمون هم میکنن یا چینی سوار شیم یا محصولات خارجی رو با قیمت نجومی خریداری کنیم.
      اتفاقاً به نظر بنده چین سرعت پیشرفتش عالیه و به احتمال زیاد به پای کره هم میرسه و دمشم گرم وقتی این قدر زحمت میکشه بذار ثمره ی کارخودش رو هم ببینه باشد که ایران خودرو و سایپا یاد بگیرن تازه ارزش کار چینی ها زمانی مشخص میشه که عمر برند هاشون معمولاً از مرز 10 سال عبور نمیکنه ولی از سایپا و ایران خودرو سبقت گرفتن تازه پشت بندش یه میگ میگ هم میگن.به جرات میشه گفت همین جیلی دست کمی از کره ای ها نداره یا برخی محصولات جک و همین گریت وال که واقعاً گزینه های مناسب تری نسبت به محصولات داخل اند.
      از سام عزیز هم بابت مطلب زیبا تشکر میکنم.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد قدسی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (262 ديدگاه)

        من یک سوال دارم شما میگی که خود مسئولین ما وارد می کنند درسته دیگه خوب بی کیفیتشو هم وارد می کنند تا سود بیشتر ببرند بعدش چی میشه!
        یعنی چینی ها مقصر نیستند؟ اینقدر از این جمله بدم میاد که چین هم محصول خوب داره هم بد!!!! آخه این یه جور سفسطه است !!!
        چرا باید محصول بد تولید کنند چرا با وجود اینکه می دونند فلان محصول بده می دن به بقیه!!! این سودجویی نیست؟؟؟؟؟ نه انصافا نیست؟ من میگم نه تنها مسولان داخلی بلکه به همون اندازه شایدم بیشتر چینی ها مقصر اند !!!!! در مورد اینکه نسبت به محصولات داخلی بهترن نظری ندارم چونی چینی سوار نشدم ولی به نظرم همچین فرقی هم نباید داشته باشند! و اینکه اگر قراره به کسی ظلم بشه کسی که ابزار ظلم کردن رو فراهم می کنه هم مقصره! والسلام

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          درود. اتفاقا باید گفت چین هم محصول خوب داره هم بد… یه سری شرکتهای بی نام و نشان داره که هیچ نگرانی ای بابت زیر سوال رفتن اعتبارشون ندارن. بنا بر این بنا به سفارش مشتری، تولیدشون رو انجام میدن. یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر مشتری بگه من میخوام “اینقدر” هزینه کنم، به اندازه پولی که میده و انتظاری که داره براش تولید میکنن و اگر مشتری سفارشاتش زیاد باشه و پولش کم باشه، تنها چیزی که قابل حذف شدنه، کیفیته. یه مقاله ای خوندم که توش نوشته شده بود در چین، کیفیت یک آپشنه که مشتری میتونه انتخابش کنه، میتونه هم انتخابش نکنه.

          بنا بر این چین کار بدی نمیکنه، کار بد رو اون کسی میکنه که به جای وارد کردن خودروی با کیفیت چینی، خودروهای بی کیفیتشو میخره و وارد میکنه. البته بازم میگم، کیفیتشون به شدت رو به افزایشه، مگر اینکه خریدار سفارش محصول ارزون بده. اونوقته که کیفیت حذف میشه.

          چین هرچی که مشتری بخواد رو بهش میده اما تولید کننده داخلی میدونه که مردم ماشین با کیفیت میخوان اما بهشون نمیده. البته بحث دامپینگ رو ممکنه اینجا مطح کنی که من در جوابت میگم اگر خریدارش نباشه، دامپینگ هم اتفاق نمی افته. قانون گذار میتونست جلوی واردات خودروهای چینی رو بگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. احمدرضا

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (187 ديدگاه)

          چین هم محصول بد داره و هم محصول خوب ولی کی میگه که محصولات بدش وارد ایران میشن ؟ مگه جیلی که استاندارد اروپا داره بده ؟ یا ام جی ؟ بسترن و جک هم که جزو محصولات خوب چین هستند. توی محصولات وارداتی چین یک مقدار ام وی ام غیرمرغوب بود که اونم داره رشد میکنه و خودشو به متوسط ماشینهای چینی میرسونه و گرنه اکثریت چینی ها ی وارد شده به ایران حداقل در سطح متوسط محصولات چین هستند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سام

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام
        خواهش می کنم باربد عزیز ، لطف داری شما
        بنده هم خدمتتون ارادت دارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. احمدرضا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      چینی ها در حال پیشرفت در صنعت خودرو هستند و به زودی به کره ای ها خواهند رسید. به هر حال در همین حال حاضر هم حداقل از محصولات کشور خودمان مرغوبتر هستند و شکافی که بین محصولاتی ایرانی و محصولات مرغوب کره و ژاپن و اروپا وجود دارد راهی جز انتخاب چینی ها نداریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    عشق است پیکان جدید طرح نگو 2025 واقعا شرکت های بزرگ دنیا باید جلوشون لنگ بندازن ببین علم تا کجا پیشرفت کرده که پیکان جدید زده میشه پدال لطفا ازش یه پست بذار تا همگی به ایران خودرو افتخار کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Pooya

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    سلام.
    بعد ۲۰ سال می خوایم ماشین نو بخریم، تا سقف ۴۰ میلیون چه ماشینی پیشنهاد می کنید. آها من میگم تتدر ۹۰ بخریم بابام میگه نه ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک بخریم. لطفا با دلیل های فنی و دقیق بگید. البته لطفا‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi khan

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      اگه دنبال تیپ و ریپ و اینا نیستید
      یه تندر بخرین ، کاری باهاتون نداره، بی آزار و خوب ( موتور و شتابش هم نبست به پولی که میدی در بین سایرین خوبه)
      من که دارم راضیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد قدسی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      mvm که راه نمی ره با اون وزن سنگین و موتور ضعیفش اصلا حتی اگر فرض کنم کیفیتش در حد بنز باشه. با اینکه تندر هم چندان خوب نیست چون واقعا اون همه پول رو نم ارزه بهش بدی ولی خوب از mvm بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسين

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. تندر 90 یکی از بهترین خودروهای تولیدی کمپانی رنو (در کلاس خودش) هستش. در بازارهای جهانی موفقیت زیادی رو برای رنو به ارمغان آورد. لوگان 90 یک مهندسی دقیق و حساب شده داره، یک اتومبیل کارا و با دوامه که تحت آزمایش های سختی امتحان پس داده. این رو هم در نظر بگیر که هیچ وقت کارایی (دید اطراف وسیع و صندوق جادار و اتاق جادار و فضای سر و پای مناسب و …) با زیبایی و عملکرد عالی (مثل آیرودینامیک عالی) با هم در یک اتومبیل جمع نمیشن و تمام تعریف تمجید هایی که ازش کردم نسبت به رقبای هم سطح خوش مقایسش کردم نه یک اتومبیل 20 هزار دلاری.
      تندر 90 در سرعت های بالای 120 یا 140 یکم ناپایدار میشه، اما ایمنی بالایی در تصادف داره، راحتی صندلی های عقبش به خاطر حالت عمودیشون توی مسافرت یکم کمه ولی صندلی های جلوی نسبتا راحتی داره. اگر نمونه تولیدی پارس خودرو رو بخری بهتر و با کیفیت تره ولی مطمئن باش در حد تولیدات خود رنو نیست. موتور قوی و پر نفسی داره و راضی نگهت میداره (البته با گیربکس دستی)، فعلا لوازم یدکیش کمیاب شده اما اگه تحریما برداشته بشن اوضاع بهتر میشه. کابینش ظاهر زیبایی نداره و ارزون قیمته اما جادار و تقریبا ساکته.
      من میگم تندر بهتره اما میتونی توی همین سایت بری مطالب مربوط به تندر90 رو بخونی (مخصوصا کامنتها)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Pooya

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (398 ديدگاه)

      ممنون از راهنمایی هاتون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سجاد

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اگه 315 جدید میخوای بخری ، من به L90 ترجیح میدم .
      اما سری قدیمش نه!
      دلیل اولم هم اینه که 315 نسبت به قیمتش امکانات خیلی بیشتری داره و جنس قطعات داخل اتاقش هم از L90 خیلی بهتره .
      ضمن این که 315 به قیمت اصلیش نزدیک تره ، اما L90 بخاطر همین تعریفات بیش از حدی که از دوام قطعاتش میکنن قیمتش از قیمت اصلیش خیلی بیشتره .
      در مجموع اگه راحتی در رانندگی و امکانات کامل تر میخوای 315 .
      (البته 315 قدیم هم همون امکانات و رانندگی رو داره ، ولی اشکالات جزئی داره که قابل رفع نیست و ضمناً فروشش هم از سری جدید سخت تره و این امکان که تولیدش کلاً قطع بشه هست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. اکبر66

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      سمند ال ایکس .بخر …یا 206 بهتر از 315 است. خدمات ولوازم فراوان …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حامد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    درود پویا جان.
    شک نکن که ال-90 بهترین گزینه س.من خودم 4ساله دارم و فقط اقلام مصرفیشو تعویض کردم.تو خود چین هم سوار اینا نمیشن.ابنا کار ی مشت دلال متصل به منابع قدرته که این به اصطلاح ماشین ها رو وارد میکنن تا جیبشون پر بشه.
    پدال جان نمیتونی خدمت کنی خیانت نکن.از کجا خط میگیری که درباره این شرکت ها مطلب مینوسی؟؟ ی نگاه به جایگاه این شرکت ها تو دنیای خودرو و تجارت بین الملل داشته باش بعد بیا اینجا مقاله بده.تو اطلاع رسانی صداقت رو سرلوحه کار قرار بده و از بی اطلاعی بعضی سو استفاده نکن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      محصولات گریت وال جزو پرفروش های چین هستند و هاوال H6 ماههاست که پر فروش ترین شاسی بلند چینه. چین بزرگترین تولید کننده خودرو دنیاست و نزدیک به نصف تولیداتشون رو برند های چینی تشکیل میده که همین عدد تقریبا برابر کل تولید سالانه آمریکاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      حامد عزیز، همانطور که پیش از این هم گفته شد، هم اکنون بخش نه چندان اندکی از خودروهای وارداتی و نیز مونتاژ داخل را محصولات چینی تشکیل می دهد؛ به همین لحاظ است که به این دسته از خودروها بیشتر می پردازم و وطیفه خود می دانم که در این باب اطلاع رسانی دقیق تری کنم.شما مدعی خیانت و اطلاع رسانی غلط و….از طرف ما هستید، اولا این را خدمتتان عرض کنم که این دوره و زمانه که اکثر مردم کشورمان از حداقل سواد برخوردارند این امر محلی از اعراب ندارد و ثانیا تمامی اطلاعات موجود در این مقاله از منابع ذیل اخذ شده است که به برخی از آنها اشاره می کنم.
      میزان فروش خودروی هاوال H6 از این سایت اخذ شده است :
      http://WWW.CHINAAUTOWEB.COM
      در مورد تشریح وضعیت کمپانی گریت وال از سایت های ذیل بهره گرفته ام:
      http://WWW.GWM-GLOBAL.COM
      http://WWW.EN.WIKIPEDIA.ORG
      http://WWW.CARNEWSCHINA.COM
      و…..
      در باب کیفیت خودروی گریت وال C30 :
      http://WWW.JDPOWER.COM
      در مورد ورود وانت گریت وال وینگل به بازار انگلستان به سایت ذیل مراجه کنید:
      http://WWW.AUTIEXPRESS.CO.UK
      و نیز استرالیا
      http://WWW.CARADVICE.COM.AU ( این وانت در بازار استرالیا با کد V200 فروخته می شود)
      و…..
      اگر تمامی اطلاعات موجود در این سایت ها کذب است من حق را به شما می دهم و اگر مدعی هستید که اطلاعات موجود در این سایت ها کذب است و ما هم خیانت می کنیم پس لطفا دلایل خود را در این باره به طور مستند بیان فرمایید،

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Archi khan

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2165 ديدگاه)

        باسلام و خسته نباشید به سام عزیز
        اگه یادت باشه من قبلا تو کامنت هام پیشنهاد داده بودم ، دوستانی که مطلب میزارن آدرس سورس های مقاله یا مطالب ، را بزارن تا اینگونه شبهه هایی پیش نیاد !
        و باعث دلخوری نشه.
        چیزی که در سیستم مملکتی ما نیست ، شفاف بودن و صحبت مستدل…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          دوست عزیز (archi khan)، اگر مطالب بنده را به دقت بخوانید به این مسئله پی می برید که در بیشتر آنها و در لابلای مطالب، به منبع آن نیز اشاره می کنم مثلا می گویم این مطلب برگردانی از سایت automiddleeast است و یا غیره . در متن فوق هم من چندین بار گفته ام که بنا بر ادعای وبسایت شرکت یا گزارش جی دی پاور و…..سعی می کنم از این به بعد دقت بیشتری در این مورد نمایم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Archi khan

          ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2165 ديدگاه)

          با تشکر.
          شما گُلی گُل ل…
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. محمد کاظم

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام اقای کاویانی لطفا در مورد شباهتهای بخشهای فنی خودروهای جدید الورودبه بازار ایران با نمونه های موجود معتبر در ان بیشتر توضیح دهید مثلا همین موتور گریت وال که میتسوبیشی است در کدام مدل میتسوبیشی موجود در بازار ایران وجود دارد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز، همانطور که در متن هم ذکر شد در حال حاضر تنها مدل هایی همچون هاوال H6 و وانت وینگل 5 از پیشرانه های 2.4 لیتری میتسوبیشی بهره می برند ولی این دو هم از توان و گشتاور متفاوتی برخوردارند که این ناشی از تفاوت کدبندی( بین موتورهای به کار رفته) در آنهاست .کدهای موتور این دو خودرو به شرح ذیل است :
      هاوال اچ 6 : 4G69S4M
      وانت وینگل 5 :4G69S4N
      تنها خودروی مدل روز میتسوبیشی وارداتی به ایران، که از پیشرانه ای 2.4 لیتری بهره می برد، مدل اوت لندر است که کد پیشرانه آن نیز 4J12 می باشد.پس ملاحضه می کنید که این پیشرانه با نمونه های به کار رفته در گریت وال متفاوت است. البته شما موضوع بسیار خوبی را مطرح نمودید که بررسی کامل آن نیاز به زمان بیشتری نیاز دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    این هاوال M4 چه قیافه خنده داری داره،یه شاسی بلند هم اندازه( از نظر طول) با پراید!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میثم

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (59 ديدگاه)

    دوستانی که میگن خودروهای چینی داره به ژاپن میرسه، آقا اصلا فرض کنیم این خودرو های چینی از لحاظ کیفی و قیمتی با ماشین ژاپنی برابر باشه. شما کدومو انتخاب میکنی؟!
    خودروی چینی هیچ وقت اون برند و شخصیت ژاپنیها رو نداشته و نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دوست من به قول معروف هر چی پول بدی همونقدر آش میخوری. شما بیا بر اساس قیمت مقایسه کن. الان کدام ماشین ژاپنیو میشه با قیمت زیر 100 میلیون خرید ؟ خب شاید بگید میتسوبیشی لنسر 1600. خب همینو بیایید با یک ماشین هم رده چینی مثلاً جیلی مقایسه کنید که البته ده میلیون هم ارزانتره. از نظر قدرت موتور ، آپشن و حتی ایمنی شما نمیتونید به صورت مستند مدعی باشید که لنسر بالاتر از جیلیه. جیلی با 6 ایربگ لنسر با دو ایربگ ، جیلی با موتور 1800 لنسر با موتور 1600، جیلی با باک بنزین ضدانفجار لنسر نمیدونم داره یا نداره، جیلی با ترمزهای دیسکی در 4 چرخ لنسر با ترمز کاسه ای توی چرخهای عقب، جیلی با کلی آپشن لوکس که لنسر هیچکدومشو نداره. خب خودتون قضاوت کنید شاید یک عده به خاطر ژاپنی بودن لنسر 1600رو انتخاب کنند ولی اگه یک عده بیان با این وضعیت خودرو چینی انتخاب کنند نباید بهشون ایرادی گرفت. شما حتی بیایید تویوتا کرولا رو در نظر بگیرید. شکی نیست که تویوتا برند بسیار مرغوبیه. ولی آیا تویوتا کرولا وارداتی توی ایران همونی هست که توی یوروانکاپ تست شده و 5 ستاره گرفته ؟ خیر اینطور نیست توی سایت تویوتا نگاه کنید مدل پایه تویوتا کرولا 8 ایربگ داره به اضافه سیستم های ایمنی مثل esp و TCS که هیچکدوم توی خودروهای وارداتی به ایران نیست و فقط به دو ایربگ بسنده شده. بله توی شرایط مشابه از نظر آپشن و مشخصات ، ماشین ژاپنی به ماشین چینی و حتی کره ای ارجحیت داره حتی اگر 30-40 درصد هم قیمتش بالاتر باشه. ولی ما داریم خودمونو گول میزنیم. کلی پول میدیم بابت ماشینی که نسبت به مدل پایه کارخانه کلی از آپشنهاش حذف شده و دلمون خوشه که ماشین ژاپنی سوار شدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کاوه

        ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (7 ديدگاه)

        با سلام ،بنده با حرف شما تا حدودی مخالفم ،به نظر من به غیر از سیستم های ایمنی و کیسه هوا که بسیار ضروری هست طراحی خودرو بسیار مهمتره (البته من از طراحی زیاد سر در نمیارم)
        یعنی طراحیش نباید طوری باشه که ماشین با سرعت 120 تا با یه فرمون گیری نسبتا سریع به راحتی چپ کنه ، چون خودم این موضوع رو تجربه کردم و با ماشینم که جیلی ec7 بود اردیبهشت سال 93 در جاده چوپانان به اردکان چپ کردم ،فک کنم اگه ماشینم سمند یا یه ماشینی که فرمانش زیاد تیز نباشه بود چپ نمیشد،هنوز هم خاطرات تلخ اون روز از یادم نرفته به همین خاطر از همه دوستان خواهش میکنم با احتیاط برونن تا مثل من بعدا پشیمون نشن(به قول پدر یکی از دوستان رانندگی توی جاده مثل جنگ میمونه، شاید جلیقه ضد گلوله هم تنت باشه ولی ممکنه ترکش بخوره به سرت)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احمدرضا

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (187 ديدگاه)

          حرف شما را قبول دارم حتی ایمنترین ماشینها هم سوار باشیم باید احتیاط را حفظ کنیم توی خبرها حتماً خوانده اید که سال قبل در آبان تصادف لکسوس و اسپورتیج باعث مگر سه نفر از دو ماشین شد که یکی از انها ملی پوش تیم واتر پولو بود یا در همین یک ماه اخیر در مورد جیلی که بحث ایمنی آن خیلی تاکید میشود دو تصادف منجر به مرگ گزارش شده است حرف من اینست که ماشین های وارد شده به ایران عمدتاً با آپشنهای امنیتی کمتری نسبت به نسخه اصلی هستند که روی امنیت آنها تاثیرگذار است ولی به معنی بی اهمیت بودن بحث طراحی خودرو نیست. همین جیلی در ایران بدون esp وارد میشود یا موارد دیگری که بالا عرض کردم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جواد

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوست عزیز ماشین های کره ایی هم از نظر قیمت نسبت به مثلا آلمانیا خیلی ارزون تره
        اما خواهشن الان یه نگاه عمیقی به سوناتای 2006 و یه مدل بنز کلاس سی 2006بنداز
        خیـــــــــــــــــــــــــــلی متفاوتن
        از اصتحکام بدنه گرفته تا کیفیت متریال تریم
        اینو گفتم که بگم یه چاقو چه پلاستیکی باشه چه فلزی, اون اولش خوب میبره اما بعدش,,,,
        دوست عزیز متریال داریم تا متریال

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چینیا ممکنه اشغال تولید کنن اما با پول تولید شده از همین اشغالا چیزای بهتر میسازن.مثل ما مصرفگرای صرف نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیوار بزرگ خوب داره میره جلو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شایان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    چین آشغال سازه تا ابدم آشغال میسازه هیچ پیشرفتی هم نداره که هیچ همیشه در کیفیت پسرفت هم داره چیزی که به وضوح میشه لمس کرد تا 50 سال بعدم چین نمیتونه ابر قدرت صنعتی قوی بشه چون علم به روز شدن و پیشرفت و نداره فقط میخواد کپی کنه البته همه دنیا خیلی از مواقع کپی میکنن ولی اون کپی و پیشرفت میدن و چیزه جدید و بکری میسازن ولی چین انگار میخواد تا ابد کپی کنه فرقی هم نداره چه از اروپا چه آمریکا چه ژاپن چه حتی ایران دیگه مهر و تسبیح و تخمه و پسته هم دارن کپی میکنن اونم از نوع بی کیفیتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اکبر66

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      رو تعصب حرف میزنی …. کپی هنره . ایران کپی هم نمی تونه بکنه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    دقیقا یادم نیست که چه سالی بود . اما اینو میدونم که حدود3 الی 4 سال قبل از ورود اولین محصول دیار خودرو به بازار کشور ، در یک نمایشگاهی که باز هم یادم نیست که در نمایشگاه بین المللی بود یا هتل المپیک . محصولات دیار خودرو معرفی شدن . اونجا یک نمونه وانت معمولی گذاشته بوند و فقط بروشورهای هاوال H6 رو به بازدید کنندگان میدادند . فکر میکنم نسل اول هاوال بود .
    اگر اشتباه نکنم ، دیار خودرو در اخرین نمایشگاه بین المللی حضور پیدا کرد . نشان به ان نشان که یک خودکارهایی به مردم میدادند که شبیه ابنبات چوبی بود .
    برای من همیشه سوال بود که چرا دیار خودرو نسبت به زمان معرفی محصولاتش در ایران ، اینقدر دیراقدام کرد .
    اما انصافا در کیفیت ، حرف های زیادی برای گفتن داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. milad

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    چینی ها با فروش ماشین به ایران دارن ماشین هاشونو تست میکنن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    بسیاری از علاقه مندان و دوستان گرامی ترکیب رقابت را محدود به 2 کشور یا چند کمپانی قرار میدن.
    بدین صورت که جنگ فروش کره ای فقط با ژاپنی هاست یا در آینده ضلع سومی مثل چین به اونها اضافه میشه و چین حتما سهم اونهارو تصاحب خواهد کرد یا حداقل قسمتی از سهم بازارشون.
    ولی واقعیت امر اینطور نیست و این خودروسازان گستره ی فروش جهانی دارند و تمامی شرکت ها با هر برند و ملیتی یک رقیب به حساب میاد و تولید کنندگان شرق آسیا دوشادوش هم در حرکت و بلعیدن سهم غربی ها بوده و هستند.
    اگر برندهایی مثل پژو و هولدن و ولوو و روور و فیات و لانچیا و اوپل و بیشتر برندهای آمریکایی در 2007 و 2008 و… را در نظر بگیریم و رکود و نزول اونها میتونیم به نتایجی برسیم که در واقع ضرر کننده اصلی در این رقابت ها غربی ها بودند و سهمشون توسط شرقی ها بلعیده شده.
    اگر چینی ها به این رقابت اضافه بشند نگرانی اصلی برای برندهایی ضعیفتر غربی خواهد بود و نگرانی برای کره ای ها و ژاپنی ها نخواهد بود.
    البته همه ی این تحلیلها برای زمان حال و چند سال بعد هست و در آینده دور ممکنه اتفاقات عجیب و غریبی رخ بده و معادلات به هم بریزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    جناب کاویانی با درود و سپاس از شما
    نکته جالب این است که خودروی گریت وال c30 که جزو خودروهای با کیفیت چین است، در ایران و طبق بررسی های isqi رتبه کیفی مناسبی ندارد. مورد مشابه آن را در مورد ام وی ام 315 هم شاهد بودیم. این مساله هنرنمایی مونتاژ کاران وطنی را برای همگان عیان میکند که حتی توانایی مونتاژ درست و حسابی یک خودروی چینی را هم ندارند و فقط ادعای آن ها گوش فلک را کر کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم علیرضا عزیز و گرامی، لطف داری شما
      در این مورد تا حد زیادی حق را به شما می دهم. متأسفانه ناکارآمدی و عدم وجدان درست کاری در جامعه مان به صورت دردی فراگیر و مزمن درآمده است و این امر نه تنها خودروسازان دولتی ، بلکه با کمال تأسف، بخش خصوصی ما را نیز تا حدی درگیر خود نموده است.البته بخش مهمی از این امر هم به عدم نظارت درست و نیز کم سوادی و عدم کفایت مدیران مربوطه برمی گردد که نه بر مبنای شایسته سالاری بلکه بر اساس صرف رابطه و پارتی، مناصب فنی، اداری و…اشغال نموده اند.در دوران فعالیتم در یکی از خودروسازی ها، شاهد سرپرستی و ریاست کسانی بودم که از آمدن بالای سر دستگاههای فنی سخت هراس داشتند! و ترجیح می دادند که درب اتاق را بر روی خود ببندند و به بازی های کامپیوتری مشغول شوند! و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. شایان

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    چینی ها میخوان که از کمیت به کیفیت برسن ولی نمیتونن چون علمشو ندارن اینو در جواب پدال نوشتم تا نظرمو چاپ کنه در مورد چین من نمیدونم چرا نظرام چاپ نمیشه نمیدونم پدال چه مشکلی باهام داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سجاد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    بنظرم برترین اتومبیل این شرکت در ایران هاوال H6 هستش!
    این SUV از لحاظ ظاهری و کارایی از همرده های کره ای و ژاپنی خودش چیزی کم نداره ، اما مشکلش از نظر خریداران ایرانی قیمتشه .
    چون قیمتش هم تقریباً چیزی از کره ای ها و ژاپنی ها کم نداره . . .
    خصوصاً در منطقه آزاد که اسپورتیج 20 تومنی از پلاک ملی H6 ارزونتر درمیاد .
    البته نا گفته نماند هاوال H6 با پلاک منطقه آزاد هم مشتریهای خاص خودش رو داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. amir

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 3ساله که وولکس 30سی دارم خیلی ازش رازیم در طول این 3سال اکثر مواقع دور موتورو روی ردلاین بردم و تا الان هیچ مشگلی پیدا نکرده که این نشان دهنده ی کیفیت خوبه اونه و از همه مهمتر ترمزهای عالیه اونه من یک 206 تیپ 5 دارم ترمز های ولکس به 206 تیپ 5 برتری داره از لحاظ نرمی خودرو اونو میشه با سوناتا yf مقایسه کرد و از لحاظ کیفیت ساخت با ال90 و مصرف سوخته کمتره ال90 و 206 به خصوص در مناطق مرطوب که بسیار بسیار کمتره مناطقه خشک مصرف میکنه بر عکس 206 از همه لحاظ ازش راضی بودم خوداروشکر بدونه بزرگ نمایی و من این خودرورا با قیمت 23/5 میلیون در اردیبهشت 91 خریداری کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داود تاري قلي

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      امیر جان به من بیزحمت یه زنگ برن ٠٩١٢۵۶٨۵۵٩٧ منم ٧ ماهه ولیکس سی ٣٠ دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. علی

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در مورد گریت وال c30 باید بگم طراحیش کمی ایراد داره البته نسبت به ماشینهای ایرانی مثل رانا و تیبا خیلی هم طراحیش خوبه… گوشه های چراغهای جلوش حالت گرد و نرمی داره اما چراغهای عقبش نوک تیز هستن و داشبورد زیبا و فرمان جذابی نداره اما یه چیزی که میتونه آدمو به سمتش بکشونه سواری بسیار نرم و خوبی داره چون امتحان کردم… سواریش از برندهای همخویش خودش مانند لیفان و ام وی ام بهتره و اما نسبت به خودروهای داخلی خیلی بهتره مانند ایران خودرو و سایپا که افتضاح در افتضاح تولید میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. جواد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان من هفته پیش از چین برگشتم
    از هر 1000 تا ماشین که تو خیابون می دیدید 2تاش چینی بود.
    از خودشون گه پرسجو کردم گفتم چرا ماشین چینی سوار نمی شین , بلا استثنا می گفتن: ماشین چینی خوب نیست!
    ضمنا طبق اعلام گمرک چین, ایران بزرگترین خریدار ماشین های چینی محسوب می شه
    لپ کلوم, آشغالن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا ستایش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    سلام به همه ی دوستان من بالغ بر یکساله ولیکس سی۳۰ دارم نکاتی رو که میگم پرس و جو کنید تا بدونید اولا سواری نرمی داره ثانیا موتور فوق العاده ای داره ثالثا کم مصرفه به معنای واقیعه رابعا مثل ماشین ژاپنیها به این راحتی خراب نمیشه
    و محاسن بسیار دیگه ای هم داره ازجمله از تموم ماشین چینیها خوشگل تره
    شانسی که شرکتهای لیفان و جک تو ایران اورده اینه که مدیران راین تنبل و بی حالن_مدیران راین جسارت من رو ببخشن_ اگه تنبل نبودن این ماشین اونقدر باحاله که نمیذاشت یه دونه جک لیفان ام وی ام فروش بره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. hassan

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخیییییش وینگل 5دو دیفرانسیلم اومد شما نمیدونید یورو ورژن کجا میفروشن؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اکبر66

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (41 ديدگاه)

      تو شوش میفروشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حامد

    ۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام , من جک اس 5 خریدم و یکی از دوستان هم جیلی خریده , واقعا راضی هستم قبلا سانتافه داشتم که بخاطر مخارجش و برخی دلایل فروختم , خداییش جک اس 5 هیچی از سانتافه کم نداره و حتی مصرفش و مخارجش هم ارزونتره , جک هم طراحی میتسوبیشیه , که عالیه ,تعجبم دوستانی میان میگن چین آشغاله … بدونند که تمامی خودروسازان جهان مخصوصا تویوتا ومیتسوبیشی و ماشین های کره ای همه در چین تولید میشه , چین در سال گذشته 22 میلیون دستگاه فرئش خودرو داشته و در استانداردهای بین المللی رتبه های خوبی هم آورده که کیفیتش از خودرو های فرانسوی بالاتره و کره رو هم داره میخوره , فروش چین 22 میلیون بوده مجموع تولید آلمان و ژاپن و امریکا ست یعنی بزرگترین خودرو سازی جهان, 70 کارخانه و برند خودرو چینی هم ایجاد شده و بهترینهاش ام جی و جک و جیلی و وال گریت , و البته بهترینش bydeاست که در اروپا و امریکا فروش بسیار بالایی داشته ,,,,
    چین در 10 سال خودروسازیش جهان رو فتح کرده و آینده اش رو روی بالا بردن هر روز کیفیت خودروهاش برده برعکس ایران که از سال 1340 تا الان هیچ غلطی نکردند,
    تجربه بسیار خوبی از خرید خودرو چینی دارم و به همه پیشنهاد میکنم ,
    حتی لیفان و ام وی ام که برندهای سطح پایین چین هستند بسیار از محصولات سایپا و ایرانخودرو حتی ال نود بی ریختش بهتره ,
    بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نوشین

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر 90 بهتره یا گریت وال ولیکس c30 ؟از لحاظ ظاهری که ولیکس رو ترجیح میدم ولی از لحاظ فنی نمیدونم…میشه راهنمایی کنید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سینا

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من یک خودروی ولکس C30 دارم و تابستانی که گذشت سه کشور ارمنستان ،گرجستان و ترکیه را با آن بصورت زمینی طی کردم و از جاده هایی گذشتم که شاید کمتر خودروی سواری می تونست از آن عبور کنه بویژه در ارمنستان. خودروی بسیار با کیفیته و سواری بسیار نرمی داره. فقط یه مقدار شتاب اولیه اش ضعیف و برای مسافرت ارتفاع زیرش پایینه چند جا زیر خودرو با کف جاده برخورد میکرد. اما واقعا در سفر باهاش راحت بودم و چیزی در حدود 4000 کیلومتر با آن رانندگی کردم. کاش اگه قرار خودروهای چینی بیاد خودروهای با کیفیتشون بیاد. در ضمن امیدوارم مدیریت پرستوی آبی یه مقدار خدماتش رو درخصوص تامین قطعات این خودرو عالی بهتر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. فرشید

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود آقای سام عزیز – سپاسگزارم از مطالب و اطلاع رسانی خوبتان
    یه سوالی داشتم:
    درسته میگن که موتور میتسوبیشی H6 – (4G69S4M) که به ایران وارد میشه، مدل رده خارج شرکت میتسوبیشیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. رضا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا هیچ کدوم از این دوستان این چند مدل ماشینی که بالا معرفی شده را نخریدن حداقل یه نظر در مورد این ماشینای معرفی شده بده از تجربیاتش استفاده کنیم .اینکه شنیدیم و گفتن بدرد من که میخوام بخرم نمیخوره یه نفر که الان گریت وال ام 4 یا وینگل خریده لطف کنه بیاد از تجربش بگه برامون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا