مقایسهٔ استایل فولکس‌واگن اطلس با هوندا پایلوت، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر

هرچند دیر اما فولکس‌واگن سرانجام کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ خود با نام اطلس را معرفی کرد تا رقابتی سخت را با سایر رقبای این کلاس آغاز کند. حداقل در ظاهر به نظر می‌رسد که اطلس رقیب بسیار توانمندی برای کراس‌اوورهای سه ردیفهٔ بازار باشد. حال در این مطلب طراحی این کراس‌اوور نورسیدهٔ آلمانی را با سه نمونه از سرسخت‌ترین رقبای آن یعنی مزدا CX-9، تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت مقایسه می‌کنیم. خودروهای که همگی از شرق آمده‌اند.

vw-atlas-vs

درحالی‌که خودروسازان دیگر در طراحی کراس‌اوورهای خود به سمت استفاده از خطوط منحنی رفته‌اند، فولکس‌واگن در اطلس طراحی ساده و تا حدودی جعبه‌ای شکل را بکار برده است. قسمت جلویی خودرو برخلاف رقبا دارای گوشه‌هایی تیز و طراحی مربع شکل است و چراغ‌های جلو و جلوپنجره هم فرمی مستطیل شکل دارند. این در حالی است که رقبایی چون CX-9 و هایلندر از چراغ‌های جلوی باریکی برخوردارند یعنی شیوه‌ای که امروزه کاملاً رواج پیدا کرده است.

اگر به قسمت جانبی اطلس نگاه کنید متوجه شخصیتی غیرمعمول می‌شوید که آن به خاطر گلگیرهای برجسته و عضلانی خودرو است. این کراس‌اوور با 5.03 متر طول، کشیده‌تر از پایلوت و هایلندر است اما در پس CX-9 قرار می‌گیرد. اطلس ازلحاظ ارتفاع هم کاملاً با رقبا قابل‌مقایسه است درحالی‌که ریل‌های روی سقف آن نمای اسپرتی بیشتری به آن بخشیده‌اند.

طراحی قدرتمند اطلس در قسمت عقب نیز همچنان ادامه دارد؛ مانند اکثر چراغ‌های عقب کراس‌اوورها، اطلس هم از چراغ‌هایی افقی و مستطیل شکل با طراحی منظم و ساده‌ای برخوردار است درحالی‌که مانند CX-9 یک نوار کرومی در سراسر بخش بالایی عقب خودرو کشیده شده است؛ اما به‌طورکلی فرم عقبی اطلس بیشترین شباهت را با پایلوت دارد هرچند که درعین‌حال این کراس‌اوور جدید فولکس‌واگن همچنان از طراحی متمایز و مستقلی برخوردار است.

در نمای داخلی اطلس هم مانند دیگر ساخته‌های فولکس‌واگن عمدتاً طراحی ساده و خطوطی صاف و مستقیم بچشم می‌خورد. این موضوع را می‌توان در طراحی کلی داشبورد، محفظهٔ اشیاء روبروی سرنشین جلو و قسمت نشیمن صندلی‌ها مشاهده کرد. به همین دلیل طراحی داخلی اطلس تضاد شدیدی با داخل پایلوت و هایلندر دارد که بیشتر از خطوط نرم و سیال در داخل کابین خود استفاده کرده‌اند. در کل داخل اطلس ساده، منظم و زیبا است بدون وجود دکمه‌های بیش‌ازاندازه.

با بیان این موارد به نظر شما زیباترین کراس‌اوور این گروه کدام است؟ فولکس‌واگن اطلس، مزدا CX-9، تویوتا هایلندر یا هوندا پایلوت؟ البته رقبای دیگری چون نیسان پث‌فایندر، فورد اکسپلورر، دوج دورانگو، شورولت تراورز و هیوندای گرند سانتافه را هم در این مقایسه باید در نظر داشت.

منبع: MotorTrend

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

17 دیدگاه

  1. كاپيتاليسم
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    طراحی اسکای اکتیو مزدا خیلی دلنشینه نه فقط در این مدل بلکه میاتا و سری 3 و ۶ هم طراحی پویا و چشم نوازی دارن
    حیف که از وجود مزدا در ایران محروم هستیم ، حتی دیدنش هم حس خوبی داره چه برسه به سوار شدنش

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1466 دیدگاه) ,

      داش طراحی مزدا kodo کودو هستش
      اسکای اکتیو تکنولوژی موتورهای مزدا هستش که یکی از پربازده ترین و کم مصرفترین موتورها هست

      پاسخ
      1. كاپيتاليسم
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        حرف شما کاملا درسته اقا سامان الان که کامنت رو خوندم خودمم نمیدونم چرا نوشتم اسکای اکتیو :))
        شوق دیدن یار برد تمام هوش از سرم را

        پاسخ
  2. منصور
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    مزدا جان چه میکنی با دل من···؟!! :'(

    پاسخ
  3. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    واقعا مزدا همه جوره بهتره یه پله بالاتر …………..

    پاسخ
  4. سید مهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    مزدا خیلی زیباست و دوست داشتنیه.

    پاسخ
  5. آرش
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    درسته من کلا با ماشین ژاپنی میونه خوبی ندارم اما تو این مقایسه میتونم بگم مزدا هم از نظر طراحی داخلی و خارجی از بقیشون خیلی خیلی بهتره

    پاسخ
  6. آرش
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    طراحی فولکس اصلا به دل نمیشینه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    حرفی نیست که مزدا یه دونس
    اطلس ظاهرش یکم انگار اخر ساعت اداری طراحی بوده

    پاسخ
  8. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    با اجازه دوستان منم از مزدا خوشم اومده داخل کابینش خیلی خوبه طراحی خارجی فوق العاده هست.
    طراحی اطلس من و یاد موهاوی میندازه

    پاسخ
  9. جیانی آنیلی
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    CX-9 یه سر و گردن بالاتر از بقیه است / اتفاقا داشتم دیروز یه مقایسه کلی بین ولوو XC90 و مزدا CX9 انجام میدادم واقعا مزدا چیزی کمتر از ولوو نداشت و حتی نسبت به قیمتشونم فک کنم خرید مزدا عاقلانه تر ابعادشونم تقریبا یکی هست و هر دو 7 نفره هر چند که جفتشون اعجوبه ای هستن در کلاس خودشون

    پاسخ
  10. شاهین
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    واااای خدا چقدر شیک و با کلاسه این cx9 مزدا…الان داشتم تو سایت مزدا آمارشو در میوردم.نسخه فول آپشنش تقریبا 47 هزار دلاره یعنی یه چیزی دو برابر قیمت اپتیما.با یه حساب ساده اگه اپتیما 185 باشه این ماشین چیزی نزدیک 360-370 میلیون میشه.موتورش هم 2500 توربو.فکر کن موتور مزدا توربو باشه!! چی بشه…حیف که حتی از دیدنش هم محرومیم

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    تویوتا هایلندر باحاله.

    پاسخ
  12. سیاوش
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    درسته که طراحی مزدا زیباست اما به نظر من طراحی بیرونیش به ماشین شاسی بلند ابهت نمیده این زبان طراحی مزدا رو سدانهاش خیلی جذابه به شخصه اعتقاد دارم ماشین کراس اور و شاسی بلند باید کرگدن صفت و جعبه ای باشه ودرعین حال شیک
    من با طراحی اطلس و هایلندر بیشتر حال میکنم
    اما طراحی داخلی مزدا فوقالعادست

    پاسخ
  13. بهرام
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    انصافا cx-9 یه چیز دیگه ست …. طراحیش آدم و مبهوت خودش میکنه

    پاسخ
  14. sattar
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    شما ها اینقدر از روی تعصب حرف میزنید از مزدا که انگار اون سه تا شرکت دیگه خاکستر به باد میدادند داداش من توی کیفیت وسواری و تکنولوژی های این چهار خودرو هوندا حرف اول را میزنه و در امریکا هم به بنز ژاپن معروفه این را من نمی گم امار جهانی میگه .دوتا چراغ از مزدا دیدید دست و پاتونو گم کردید در ضمن اینجانب تعمیر کار خودرو های المانی هستم و کارشناسی مکانیک دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.