مقایسه فروش خودروهای لوکس و اسپرت در بازارهای اروپا و آمریکا

در قسمت اول از این مطلب به مقایسه میزان فروش خودروها در سه ماهه اول سال 2016 در دو بازار اروپا و آمریکا پرداختیم و با مشاهده تفاوت‌های فراوان بین مدل‌های پرفروش در دو بازار، به اختلاف سلایق رانندگی در این دو بازار مهم جهان پی بردیم. اکنون قصد داریم میزان فروش کلاس‌های خودروهای لوکس و اسپرت در این دو بازار را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که آیا آن اختلاف عظیمی که در کلاس‌های اقتصادی بین فروش خودروها در این دو بازار وجود دارد، آیا در بخش‌های لوکس و اسپرت هم وجود خواهد داشت، یا خیر.

2016-Audi-TT
بگذارید همین اول یک پیش‌بینی بکنیم! مسلم است که اروپایی‌ها و به‌خصوص آلمانی‌ها سرآمدان ساخت خودروهای لوکس هستند و اصولاً امکان ندارد که فهرستی از خودروهای لوکس درست کنیم که در آن یک خودروی آلمانی نباشد! پس واضح است که نباید از تکرار اسم خودروهای آلمانی در این بخش زیاد تعجب کنیم. شاید در این بخش تنها کافی باشد که این نکته را بررسی کنیم که چه خودروسازی و چه مدلی توانسته است جلوی قدرت‌نمایی آلمانی‌ها را بگیرد!

خودروهای جمع‌وجور لوکس

اگر از کلاس “خودروهای لوکس کوچک” که تنها در اروپا وجود دارد و در آمریکا اثری از آن نیست بگذریم، به کلاس خودروهای لوکس جمع‌وجور می‌رسیم.

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: آئودی A3، مرسدس بنز CLA و آکورا ILX


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: آئودی A3/S3/RS3، مرسدس بنز کلاس A و BMW سری 1


نکات قابل‌توجه:

  • به غیر از آکورا ILX ژاپنی، تمامی خودروهای پرفروش در این دو بازار آلمانی هستند و رتبه اول دوم در هر دو بازار متعلق به آئودی و مرسدس بنز است.
  • رقابت در این کلاس در اروپا بسیار بیشتر از آمریکاست، چرا که در آمریکا در این کلاس تنها 4 خودرو حضور دارند. این در حالی است که در اروپا 14 خودرو در این کلاس به رقابت می‌پردازند.
  • میزان استقبال مشتریان از این کلاس در اروپا بسیار بیشتر از آمریکاست. به‌عنوان‌مثال، آئودی A3 در آمریکا تنها حدود 7500 دستگاه فروخته است، درحالی‌که همین خودرو در اروپا به همراه دو برادرش S3 و RS3 نزدیک به 54000 دستگاه فروش داشته است.

خودروهای سایز متوسط لوکس

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: BMW سری 3 و 4، مرسدس بنز کلاس C و اینفینیتی Q50


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: مرسدس بنز کلاس سی، BMW سری 3، آئودی A4/S4/RS4


نکات قابل‌توجه:

  • همانند بخش قبل، در این بخش نیز به غیر از یک ژاپنی، تمامی خودروهای پرفروش از برندهای آلمانی هستند.
  • میزان فروش BMW سری 3 و 4 در آمریکا به‌صورت تجمیعی و در اروپا به‌صورت جداگانه ارزیابی می‌گردد. اگر در اروپا نیز همانند آمریکا، فروش سری 3 و 4 با یکدیگر جمع می‌شد، این خودرو می‌توانست در اروپا نیز لقب پرفروش‌ترین خودروی کلاس را از آن خود کند. البته لازم به ذکر است که این مسئله در اروپا برای آئودی A4 و A5 نیز وجود دارد.
  • در این کلاس در اروپا 12 خودرو و در آمریکا 10 خودرو به رقابت می‌پردازند.

خودروهای بزرگ لوکس

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: لکسس ES، ب‌ام‌و سری 5 و هیوندای جنسیس


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: آئودی A6/S6/RS6/Allroad، مرسدس بنز کلاس E و ب‌ام‌و سری 5


نکات قابل‌توجه:

  • در اروپا نسخه‌های استیشن واگن از خودروهای فوق طرفداران بیشتری نسبت به نسخه سدان دارند. این در حالی است که ذائقه آمریکایی‌ها چندان با خودروهای استیشن واگن جور نیست و آن‌ها بیشتر سدان‌ها را می‌پسندند.
  • در این کلاس 16 خودرو در آمریکا و 15 خودرو در اروپا به رقابت می‌پردازند.
  • این تنها کلاس در بین خودروهای لوکس است که یک خودرو از یک برند کره‌ای در آن پرفروش شده است.
  • هیوندای جنسیس که سومین خودروی پرفروش بازار آمریکا در این مدت بوده است، در اروپا با فروش تنها 31 دستگاه در این مدت، در رده یکی مانده به آخر لیست فروش قرار گرفته است.
  • در اروپا لکسس GS به جای مدل ES در این کلاس عرضه می‌شود. این در حالی است که GS یک کلاس کوچکتر از ES می‌باشد.

کلاس لیموزین‌ها

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: مرسدس بنز کلاس S، ب‌ام‌و سری 7 و لکسس LS


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: مرسدس بنز کلاس S، ب‌ام‌و سری 7 و آئودی A8


نکات قابل‌توجه:

  • در این کلاس در آمریکا 9 خودرو و در اروپا 13 خودرو به رقابت می‌پردازند.
  • لکسس LS که سومین خودروی پرفروش بازار آمریکاست، در اروپا با فروش حدود 15 خودرو در رده آخر فروش قرار گرفته است.
  • تنها خودروی آمریکایی که در این کلاس حضور دارد، کادیلاک CT6 است که در بازار آمریکا با فروش 35 دستگاه در قعر جدول فروش قرار دارد. البته با توجه به اینکه فروش این خودرو در ماه مارس آغاز گردیده است، نمی‌توان به این آمار تکیه کرد و برای ارزیابی میزان محبوبیت این خودرو باید حداقل تا پایان سال صبر کنیم.

شاسی‌بلندهای جمع‌وجور لوکس

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: مرسدس بنز GLA، ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: آئودی Q3، ب‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA


نکات قابل‌توجه:

  • سه خودروی پرفروش در هر دو بازار یکسان هستند و تنها ترتیب آنها تغییر کرده است.
  • در هر دو بازار چهار خودرو به رقابت می‌پردازند که چهارمین خودرو به غیر از اسامی بالا، مینی Countryman است.

شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: کادیلاک SRX، آئودی Q5 و آکورا RDX


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: رنج‌روور اووک، ولوو XC60 و مرسدس بنز GLC


نکات قابل‌توجه:

  • این بخش از بازار، تنها سگمنتی از خودروهای لوکس است که هیچ اشتراکی بین سه خودروی پرفروش دو بازار وجود ندارد. همچنین تنها بخشی از بازار خودروهای لوکس است که یک خودروی آمریکایی (کادیلاک SRX) و یک خودروی انگلیسی (رنج‌روور اووک) توانسته‌اند به مقام پرفروش‌ترین خودروی بازار برسند.
  • علیرغم کمرنگ شدن حضور آلمانی‌ها در بین رده‌های بالای جدول فروش، همچنان یک آلمانی در هر دو بازار در بین خودروهای پرفروش قرار گرفته است.
  • در این کلاس در اروپا 12 خودرو و در آمریکا 14 خودرو به رقابت می‌پردازند.

شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: لکسس RX، مرسدس بنز GLE و آکورا MDX


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: ب‌ام‌و X5، ولوو XC90 و آئودی Q7


نکات قابل‌توجه:

  • به غیر از آئودی Q7، تمامی خودروهایی که از آن‌ها نام برده شد، از نظر ابعاد و قیمت معمولاً در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس دسته‌بندی می‌شوند. درنتیجه فروش بالای آنها در مقایسه با رقبای این کلاس را می‌توان تا حدودی متأثر از قیمت پایین‌تر آن‌ها دانست.
  • در این کلاس 24 خودرو در بازار آمریکا و 21 خودرو در بازار اروپا به رقابت می‌پردازند.

کلاس خودروهای اسپرت کوچک

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: مرسدس بنز SLK، پورشه کیمن و پورشه باکستر


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: آئودی TT، مزدا MX-5 و فورد موستانگ


نکات قابل‌توجه:

  • در این کلاس در اروپا 17 مدل خودرو و در آمریکا 6 مدل خودرو به رقابت می‌پردازند.
  • هر سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس از برندهای آلمانی هستند. این در حالی است که در اروپا، از بین سه خودروی پرفروش، یکی آلمانی، دیگری ژاپنی و سومی آمریکایی هستند.
  • خودروهایی مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر در بازار آمریکا در کلاس خودروهای عضلانی (ماسل کار) قرار می‌گیرند. این در حالی است که در اروپا این کلاس وجود ندارد و درنتیجه این خودروها ذیل کلاس خودروهای اسپرت کوچک دسته‌بندی می‌شوند.

خودروهای اسپرت بزرگ:

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: شورولت کوروت، پورشه 911 و جگوار تایپ F


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: پورشه 911، جگوار تایپ F و مرسدس بنز AMG GT


نکات قابل‌توجه:

  • در این کلاس در اروپا 10 خودرو و در آمریکا 8 خودرو حضور دارند.
  • پورشه 911 و جگوار تایپ F در هر دو بازار در رده پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.
  • تنها خودروی آمریکایی که در این سگمنت حضور دارد، شورولت کوروت است که البته در اروپا به فروش نمی‌رسد.

درنهایت پرفروش‌ترین مدل‌ها، برندها و خودروسازان سه ماهه اول سال 2016 در دو بازار اروپا و آمریکا را مقایسه می‌کنیم:

سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این مدت به ترتیب عبارت‌اند از: فورد سری F، شورولت سیلورادو و پیکاپ رم


سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این مدت عبارت‌اند از: فولکس‌واگن گلف، فورد فیستا و فولکس‌واگن پولو


سه برند پرفروش بازار آمریکا در این مدت به ترتیب عبارت‌اند از: فورد، تویوتا و شورولت


سه برند پرفروش بازار اروپا در این مدت به ترتیب عبارت‌اند از: فولکس‌واگن، فورد و اوپل/واکسهال


سه خودروساز برتر اروپا عبارت‌اند از: گروه فولکس‌واگن، گروه پژو-سیتروئن و گروه رنو


سه خودروساز برتر آمریکا به ترتیب عبارت‌اند از: جنرال‌موتورز، فورد و تویوتا

سخن پایانی:

در پایان بد نیست که به چند نکته به‌عنوان نتیجه‌گیری کلی اشاره کنیم:

1- همان‌طور که در این دو قسمت از مطلب مشاهده کردید، اختلاف سلیقه بین بازارهای اروپا و آمریکا کاملاً جدی است و خودروهای کاملاً متفاوتی در این دو بازار به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروها می‌رسند.

2- اروپایی‌ها علاقه بسیار زیادی به برندهای اروپایی دارند و معمولاً کمتر به سراغ برندهای غیر اروپایی می‌روند. از طرف دیگر، به غیر از برندهای لوکس اروپایی، سایر برندهای اروپایی نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید در بازار آمریکا بدرخشند. تا جایی که خودروسازان گروه پژو سیتروئن و رنو که در بین محبوب‌ترین خودروسازان اروپا هستند، جایی در بازار آمریکا ندارند.

3- در آمریکا نیز بازار برای برندهای آمریکایی مهیاتر است و برای برندهای آمریکایی بازار آمریکای شمالی بهترین بازار ممکن است. این در حالی است که به غیر از فورد، سایر برندهای آمریکایی هیچ‌گونه موفقیتی را در بازار اروپا کسب نکرده‌اند. حتی کرایسلر که به‌عنوان شریک فیات در بازارهای اروپایی حضور دارد نیز نتوانسته است فروش قابل‌توجهی را کسب کند.

4- خودروسازان آسیایی (ژاپنی و کره‌ای) بیشتر خودروهایشان را مطابق ذائقه و سلایق آمریکایی‌ها طراحی می‌کنند و فروش خوب این برندها در آمریکا و فروش نه‌چندان خوب آنها در اروپا نیز مؤید همین موضوع است. عمق این تفاوت را می‌توان وقتی احساس کرد که بدانیم تویوتا کمری و هیوندای سوناتا که از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات تویوتا و هیوندای هستند، اصلاً در اروپا به فروش نمی‌رسند.

4- شاید بتوان فورد را برنده بزرگ هر دو بازار دانست، چرا که محصولاتش در هر دو بازار در رده‌های بالای فروش قرار دارند. این در حالی است که این موفقیت در آمریکا به لطف پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای غول‌پیکر و در اروپا به لطف خودروهای کوچک و جمع‌وجور به دست آمده است. این مسئله نشان از نیازسنجی درست فورد از بازارها و عرضه محصولات عالی در تمامی سگمنت‌ها دارد که می‌تواند تمامی سلایق را ارضا کند.

5- در اروپا بیشترین فروش مربوط به خودروهای کوچک و جمع‌وجور است و در آمریکا بیشترین فروش مربوط به پیکاپ ها و شاسی‌بلندها می‌شود. جالب اینجاست که فروش پیکاپ‌ها در اروپا به‌قدری پایین است که اصلاً به‌عنوان یک سگمنت در خودروهای سواری از آنها یاد نمی‌شود! در عوض اروپایی‌ها از ون‌ها و خودروهای چندمنظوره استقبال بسیار زیادی می‌کنند و انواع و اقسام ون در سایزها و کاربری‌های متفاوت در اروپا به فروش می‌رسند.

6- مقایسه سه خودروی پرفروش بازار آمریکا که هر سه پیکاپ‌های غول‌پیکر و قدرتمند هستند، با سه خودروی پرفروش اروپا که هر سه خودروهای کوچک و جمع‌وجور هستند به‌خوبی تفاوت‌های این دو ناحیه را نمایان می‌سازد. با این وجود، در بخش خودروهای لوکس می‌توان گفت که سلیقه هر دو بازار بسیار نزدیک بوده و خودروهای سه برند آلمانی مرسدس بنز، BMW و آئودی در هر دو بازار فروش قابل‌توجهی را داشته‌اند.

7- به دلیل تفاوت در استانداردهای کلاس‌بندی خودروها در اروپا و آمریکا، چند کلاس که اتفاقاً بسیار پرطرفدار هم هستند نتوانستند در مقایسه ما جای بگیرند. ازجمله این کلاس‌ها، کلاس شاسی‌بلند‌های جمع‌وجور و پیکاپ‌ها در آمریکا و خودروهای چندمنظوره متوسط و بزرگ در اروپا بوده‌اند.

منابع:
1- left-lane
2- Best-selling-cars
3- wsj

مقایسه فروش خودروها در بازارهای آمریکا و اروپا (قسمت اول)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

40 دیدگاه

    1. Nima
      سوابق: (794 دیدگاه) ,

      این شاسى بلند هاى بزرگ لوکس توى اروپا منو کشته?
      یعنى xc90 و x5 رو بزرگترین ها میدونن؟ فکر کنم فورد اکسپدیشن و سابربن و یوکان و اسکالید رو ندیدن اصلا?? اینا براى آمریکایى ها فول سایز و بزرگ حساب میشه.

      پاسخ
  1. walid
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    بازار آمریکا رو بیشتر میپسندم. بیشتر به سلیقه کشور ما نزدیکه

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      کی اینو میگه از کجا میدونی شما تموم سلیقه مردم ایرانو و میدونی چیه من میگم سلیقه ایرانی ها کاملا با اروپایی ها هم خوانی داره حرفه دیگه حالا یه شهر دو تا شهر یا چند تا شهر یه استان منطقه آزاده دیدی مردم سوار اینا میشن که نشد مدرک یا سلیقه اگر پوله بیشتری داشتن همونا اروپایی سوار میشدن تا یه چیزی شده نسبت گرفته میشه به تموم مردم به کشور

      پاسخ
      1. walid
        سوابق: (86 دیدگاه) ,

        خودت فهمیدی چی گفتی؟ آروم باش انقد جوش نزن گلم از اسمت هم مشخصه که خسته ای. برو استراحت کن حالت خوب میشه :))))

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        فقط بحث مناطق آزاد نیست. از نظر آداب رفتاری هم مقایسه کنی شباهت ما به امرکاییا بیشتر از اروپاییاس.
        اگر بازار آزاد بود میدیدیم که رفتار بازارمون چقدر شبیه میشد.
        ایرانیا مث امریکاییا طرفدار سدان و کراس اوور هستن. ماشین خوش چهره و پرقدرت رو دوست دارن و آپشن و راحتی رو ازش نمیگذرن. این جام استیشن و ام پی وی طرفداری نداره. هاچ بک ها ب محبوبیت سدان نیستند.
        البته ماشین فول سایز به خاطر خیابونا و جاده های تنگ و باریکمون طرفدارشون کمه. فک کنم تنها تفاوتمون با بازار امریکا همینه.
        بازار وارداتی با وجودی که نمیشه بهش استناد کرد اما برای مقایسه بد نیست: 36% هیوندای – 20% کیا – 16% تویوتا -7% رنو.درسته حضور اروپاییا برای رقابت کم رنگ بوده. اما در شرایط مساوی هم باشن باز آسیایی ها نفوذ بیشتری در بازار دارند. و اگر امریکایی ها هم امکان وارداتشون بود(نه برن محصولات ضعیف و درجه ی 2 شون رو بیارن) میدیدیم که نبض بازار رو به دست میگرفتن.

        پاسخ
      3. ali
        سوابق: (1275 دیدگاه) ,

        سلیقه مردم ایران رو بازار باز قبل انقلاب نشون میده
        تمایل مردم مثل امریکا بوده

        پاسخ
  2. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    پرچم خودروسازی آلمان بدجوری بالاست و در کنارش آمریکا و ژاپن و بقیه کشورها و همچنین صنعت خودروی ورشکسته انگلیس که اونم به لطف کمک و خرید توسط شرکتهای آلمانی ، چینی ، هندی تونسته خودشو در ته جدول ثابت کنه.

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    خوبه فهمیدیم حداقل مزدا mx5 خودرو لوکس خوش به حال خریدارهای این ماشین واقعا مسخره کردن ملتو یه اسپرت ارزون 18 تا 19 هزار دلاری از کی لوکس شده حداقل میشه موستانک با چند درجه تخفیف گفت لوکس ولی مزدا واقعا حرف مسخره ای هستش

    پاسخ
    1. shahin
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      عزیزم همون مزدا میاتا بیاد تو ایران لوکس حساب میشه. و در ضمن یکم تحقیق کنی میبینی بهترین خودروی سال2016 از لحاظ طراحی و بهترین خودرو سال 2016 از لحاظ کلی همین ماشین مزدا میاتا هست.دوستمون هم راست میگه. مزدا رو پر فروش ترین تو سگمنت اسپرت معرفی کرده نه تو قسمت لوکس

      پاسخ
  4. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    مطلب عالی بود
    با تشکر از جناب رحیقی گل
    باید تجربه کرد تا تفاوت هارو در خودروها متوجه شد
    در کل اونها بلوک غرب هستند!و حق انتخاب دارن
    و این مهمه
    دیشب در حال رانندگی در اتوبان همت بودم مادرم هم بر صندلی کنار تکیه زده تهویه ماشین رو درجه ی کم بود و از موسیقی ملایمی هم پخش میشد
    اینها همه در داخل خودرو بود بیرون در اتوبان خودروها در حال جنگو زور ازمایی بودن
    در لاین وسط با 80 سرعت ماشین پشتی ابتدا چراغ میداد بعد هم که بوق ممتد میزد من جابجا شدم تا رد بشه و با وقاحت تمام چیزی هم گفت و..
    تو لاین کندرو کامیون و اتوبوس دود میکردن و هوای خوب بهاری رو نابود
    ناگهان از خروجی ملاصدرا یه خودرو با 80 کیلومتر سرعت از خروجی به لاین وسط زد اگر ترمز نگرفته بودم که رد بشه الان معلوم نبود چی میشه
    خلاصه ما نفهمیدیم یا اونها نمیفهمن
    خودرو مهمه اما ایا فرهنگ خودرو سواری هم به خودرو ربط داره؟
    شما به غیر وحشی یا افسار گسیخته چه چیزی میتونید به راننده های متخلف بگید؟
    مطمعن رانندگی کنیم نه اهسته نه تند
    متاسفم برای حیواناتی که به اشتباه در جمع انسان ها زندگی میکنن البته سوء تفاهم نشه حیوان ارزش بالاتری از این موجودات داره
    کاش فرهنگمون رو با امریکا و اروپا مقایسه کنیم
    ممنون.که خوندید

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Das Beste Oder Nichts
      Das Beste Oder Nichts
      سوابق: (163 دیدگاه) ,

      واقعا. فقط یک جا میتونم دلمو با این عوارض گمرکی بالا راضی کنم اونم وقتیه که میبینم بعضی ها با این ماشینای ناامن تولید داخل مثل دیوونه ها رانندگی میکنن و نشون میدن جنبه ی الاغ سواری هم ندارن و جون همه رو به خطر میندازن با خودم میگم وای به حال وقتی اینا پشت وایپر، کوروت یا چلنجر هلکت بشینن.

      پاسخ
  5. امير علي
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    تو کلاس لوکس سایز بزرگ تا وقتی اس کلاس و سری هفت هست جایی برا خودروهای دیگه نیست

    پاسخ
    1. کاوه آهنگر
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      عزیز دل احتمالا شما اسم لکسس LS رو نخوندی در قسمت سدان لوکس فول سایز، سه رتبه ی اول متعلق به اس کلاس و سری هفت و لکسس LS است. درود به ژاپن و خودروسازیهایش لکسس و آکورا و اینفینیتی که پرچم آسیا رو بالا نگه داشتن

      پاسخ
      1. احسان ایودی
        سوابق: (81 دیدگاه) ,

        چطوری لوییس جان؟
        چه عجب به اسمای فارسی روی اوردی؟
        لکسوس بین سه تا سوم شده واقعا رکورد خوبیه 🙂

        پاسخ
        1. کاوه آهنگر
          سوابق: (99 دیدگاه) ,

          دوست گرامی احسان آئودی، در بخش لیموزین ها لکسس ال اس سوم شده. ضمنا اگه تحقیق کنید متوجه میشی که در سال 2015 فروش کلی لکسس بیشتر از بی ام و و بنز بوده، یعنی لکسس اول شده بوده بی ام و دوم و اگه اشتباه نکنم بنز سوم شده بود و در اوایل سال 2016 هم اوضاع به همین منوال پیش رفته و لکسس فروش بیشتری نسبت به رقبا داشته. من هم لوئیس نیستم خیالت راحت. بعضی از طرفدارهای آلمان هستن که با چند نام کاربری میان نظر میدن و با چند مرورگر لایک و دیسلایک میدن، طرفدارهای ژاپن از این کارها نمیکنن

        2. تصویر پروفایل Hamid...Audi
          Hamid...Audi
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          دوست عزیز کاوه آهنگر
          خیلی وقته که هیچ خودرو سازی نتونسته به قلمرو فروش سه غول لوکس سازی یعنب ب ام و آئودی و مرسدس بنز نزدیک بشه…

  6. Soroosh
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    یک مطلبی رو که درست متوجه نشدم این بود در اکثر سگمنت ها تعداد انتخاب در اروپا بیشتر از امریکا بود این یکم منو گیج کرد
    تا اونجا که من میدونم امریکا جز کاملترین بازارهاست که همه ماشینی توش پیدا میشه و همه نمایندگی فروش دارن
    پس چطور تعداد انتخاب ها در اروپا بیشتره؟؟
    کاش تو متن چنتا مثال اومده بود

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علیرضا رحیقی
      علیرضا رحیقی
      سوابق: (598 دیدگاه) ,

      دوست عزیز به عنوان مثال بسیاری از برندهای اروپایی از جمله پژو، رنو، سیتروئن، اشکودا، سئات، لانچیا و … در آمریکا حضور ندارند. از طرف دیگر برخی برندهای آمریکایی مانند کادیلاک، بیوک، GMC و لینکلن در اروپا به فروش نمیرسند. به همین دلیل در اکثر سگمنت ها مشتریان اروپایی انتخاب های بیشتری برای خرید دارند.

      پاسخ
  7. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    درآخر فورد رو برنده داستان اعلام کرد (نکته شماره ۴) اما در مورد ٣ که گفت برند هاى آمریکایى موفقیتى توى اروپا نداشتن جز فورد( پس اوپل واکسهال که ١ از ٣ برند پرفروش اروپاس که مال جنرال موتورزه) در کل توجه کنید از ٣ برند پرفروش توى اروپا ٢ تاش آمریکایى و از ٣ برند پرفروش آمریکا هم ٢ تاش آمریکایى هست. توى آسیا هم بیوک و جنرال موتورز و فورد فروش خوبى دارن. تازه جالب این جاست فورد میگفت باید بیشتر روى بازار و تنوع محصولات کار کنیم با این که از همه موفق تره. آفرین به همشون بخصوص آمریکایى ها که هردو بازار رو دارن.

    پاسخ
    1. خسته شده
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      یعنی چی ماله جنرال موتورزه از کی تا حالا اوپل شده آمریکایی چی داری واسه خودت میبافی اینجوری باشه چندتا از برندهای ایتالیایی هم آلمانین چند تا انگلیسی آلمانین یه چکی آلمانیه… برند ماله اون کشوره حالا مالکش کیه یا موتورشو کی میسازه یه مساله دیگست مطمئنا برندهای آمریکایی در کل در اروپا فروش خوبی ندارن مگر اینکه اروپایزه شده باشن مثل فورد فیستا اوپل و واکسهالم که آلمانی و انگلیسن و واکسهال تحت مالکیت اوپل و اوپل تحت مالکیت جنرال موتورزه

      پاسخ
      1. saeid
        سوابق: (127 دیدگاه) ,

        دوست گرامی واکسهال اصلا انگلیسی نیست ، اوپل ماشینهاشون تو انگلستان با برند واکسهال تولید میکنه

        پاسخ
      2. Nima
        سوابق: (794 دیدگاه) ,

        جناب اروپایزه:
        اوپل یه جورایى نماینده فروش محصولات جنرال موتورز توى اروپا هست. چون:
        پلت فورم مال آمریکاس-موتور مال آمریکاس-طراحى مال آمریکاس-گیربکس و کل سیستم فنى مال آمریکاس-خط تولید و افراد مونتاژ کارش فقط آلمانى هستن.برند اوپل مال جنرال موتورزه و هر وقت اراده کنه میتونه اسم ماشینارو تغییر بده یا توقف تولید کنه و از مهم تر میتونه لوگو شرکت رو هم تغییر بده. یعنى تمام اختیارات به دست جنرال موتورز هست. میتونه حتى درکارخونه رو ببنده. سلطه جنرال موتورز روى اوپل درحد یه موتور و پلت فورم نیست. اختیار تام دربارش داره.

        پاسخ
      3. Nima
        سوابق: (794 دیدگاه) ,

        خسته شده با چندتا مرورگر میاى؟
        فکر نمیکنم کسى توى یه رفرش ۴ تا لایک یا ۴ تا دیسلایک بخوره.

        پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4286 دیدگاه) ,

    انصافا این مقایسه دو قسمتی، خیلی جالب بود. ممنون از جناب آقای رحیقی. دمت گرم.

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1655 دیدگاه) ,

      احمِد این قسمت مقاله چطور ، جالب بود یا نه ؟!

      خودروهای اسپرت بزرگ:

      سه خودروی پرفروش بازار آمریکا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از: شورولت کوروت، پورشه 911 و جگوار تایپ F

      سه خودروی پرفروش بازار اروپا در این کلاس به ترتیب عبارت‌اند از:
      پورشه 911، جگوار تایپ F و مرسدس بنز AMG GT

      نکات قابل‌توجه:
      ((( پورشه 911 ))) و جگوار تایپ F در هر دو بازار در رده پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.

      پاسخ
      1. Archi KHAN
        سوابق: (1655 دیدگاه) ,

        خدا وکیلی احمِد دست بردار ! کم خودت را به فرشته (!) بودن بزن …

        پاسخ
    2. Archi KHAN
      سوابق: (1655 دیدگاه) ,

      فقط در عجبم از نفهمی مردم جهان ، هم امریکایی ها ، هم اروپایی ها !
      هی میرن این پورشه 911 با اون طراحی مزخرف و قدیمی و غیر خشن و غیر تهاجمی را میخرن !
      قدر پولشون را نمیدونن احمِد …

      پاسخ
  9. مهسا مهیسی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    جنسیس قابل توجه طرفداران هیوندایی شوکه شدم الان میگن از بنز اس کلاس هم بهتره

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (1275 دیدگاه) ,

    بارها گفتم پرچم فورد بالاست بی اید و ببینید
    خود متن هم گفته فورد در هر دو بازار موفق است

    پاسخ
  11. MohammadreZa
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    سلام. شما باشین سورن توربو میگیرین یا جک j5 نظرتونو بگین؟؟؟؟؟?

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      سورن توربو. البته تا فعلا سری اوله. سری های جدید معمولا خوب میزنن تا مشتری جذب کنن.

      پاسخ
  12. ИN
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    من که سلیقه ی اروپاییو بیشتر می پسندم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.