چشم اندازفراریلامبورگینیمک لارن

مقابله هایپرها: مک لارن P1 در برابر لافراری و لامبورگینی وننو

جنوا شهری آرام در سوییس اما دارای ثروتی خفته، مرکز پالکسپو یعنی جایی که هر سال در ماه مارچ نمایشگاه ماشین در مقیاسی کوچک و معمولاً مایوس کننده برگزار می شود.

لامبورگینی وننو
لامبورگینی وننو

اما اگر شما امسال به مقابل جایگاه لامبورگینی سرکی می کشیدید چاقوهای بزرگ و تیزی را می دید به نام وننو که دید شما را اندکی از این خودروی عجیب و بی معنی منحرف می کرد. اما اگر چند متر دیگر فرش قرمز را می پیمودید به مک لارن سفید و براق می رسید. اینجا همان محل استقرار نمونه تولیدی ۹۰۳ اسب بخاری مک لارن p1 هیبریدی است که جلوی زرد و براقش به سمت مخالف لامبورگینی نشانه رفته است.

2014 mclaren p1
۲۰۱۴ mclaren p1

در آن طرف سالن نیز اثر تندرو آینده نگر فراری جا خوش کرده است، یعنی فراری لا فراری ۹۵۰ اسب بخاری که توسط روزنامه نگاران اروپایی مثل شیرینی توسط حشرات احاطه شده است. واقعاً دیدن سه ماشین بی همتا آن هم در یک زمان حیرت انگیز است.

2014 ferrari laferrari
۲۰۱۴ ferrari laferrari

ما این ها را هایپر ماشین یا سوپر ماشین می نامیم. اما نه با هیچ منطقی نمی توان این نام را به آنها داد در واقع یک تعریف ایده آل تبلیغی برای پوسترهای روی دیوار اتاق خواب ها، شاید تعریف بهتری باشد.
دوستان ما سرو کله شان در جنوا پیدا شده است، چرا؟ به خاطر همان ثروت خفته. نزدیکی آن به استودیو های طراحی شمال ایتالیا و سازنده سوپر کارها و موقعیت این شهر بین راه آبی دو بازار بزرگ آمریکا و امارات نیز می تواند دلیل دیگر آن باشد.

lamborghini venenolamborghini veneno
بر خلاف دو هایپر کار دیگر این مقاله، وننو هیبریدی نیست و حتی کاملاً جدید و نوآورانه نیز نمی باشد. تقریبا بیشتر قطعات اونتادور در زیر ظاهر کارتونیش قرار دارد، حتی تصور تعداد تولید یک خودرو را نیز برای ما در مقابل مک لارن با تولید ۳۷۵ دستگاه عوض کرده است. با تولید تنها ۳ نمونه که آنها نیز فروخته شده اند. فراری با تولید ۴۹۹ دستگاه از لافراری گویا در حال تولید است البته در مفایسه با وننو، با قیمتی برابر ۳.۹ میلیون دلار قیمت وننو تقریباً ۳ برابر قیمت لافراری و P1 و ده برابر قیمت اونتادور است!
تلاش وننو برای شبیه بودن به یک GT و یک نمونه پیش تولید لمان است، گرچه مثل هیچ کدام نیست!
بال عقب وننو از هواکش روی سقف شروع شده و تا عقب امتداد می یابد تا یک پایه مرکزی استوار و بزرگ برای تنظیم باله ایجاد کند.

lamborghini venenolamborghini veneno

چراغ های بلند و نازک جلو گویا از قطعات اضافی آئودی R18 که قهرمان لمان می باشد گرفته شده، عقب وننو به مانند یک دیفیوزر آیرودینامیک بزرگ است، با وجود تمام المان های مسابقه ای وننو، لامبورگینی پیشینه مسابقه ای کمتری در میان این ۳ تولید کننده هایپر کار دارد. گرچه تظاهر وننو به مسابقه ای بودن چندان به مزاج حرفه ایها خوش نمی آید، اما بعد از این سال ها لامبوگینی هنوز قابلیت بسیار زیادی برای حیرت زده کردن حتی خونسردترین عابرین را دارد. قدرت ۷۴۰ اسب بخاری وننو قطعاً بسیار قابل توجه است. اما بین این سه خودرو کم می آورد و برای جبران از سیستم چهار چرخ محرک که باعث استارت بهتر حرکت برای آن می شود سود می برد. در زیر این پوست فیبر کربنی قطعات زیادی از اونتادور جا خوش کرده اند مانند سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس تک کلاچه البته با تعویض دنده پدالی و سیستم تعلیق فعال.

lamborghini veneno
lamborghini veneno

موتور ۶.۵ لیتری و ۱۲ سیلندر آن ۴۹ اسب بخار بیشتر نسبت به اونتادور تولید می کند آن هم به دلیل ورودی های بزرگتر و سیستم شناور آزادتر اگزوز آن. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر وننو ۲.۷ ثانیه تخمین زده می شود، چند دهم سریعتر از اونتادور و طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۰.۶ ثانیه طول می کشد و در نهایت سرعت به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. گرچه هیچ کدام از این اعداد و ارقام را تا تست آن نمی توانیم تایید کنیم.

مشخصات لامبورگینی وننو:

  • کوپه دو در دو نفره، موتور وسط، ۱۲ سیلندر، انتقال نیرو به ۴ چرخ.
  • قیمت پایه: ۳,۹۱۰,۳۷۹ دلار.
  • موتور:V12 بلوک و سرسیلندر آلومینیومی ۴۸ سوپاپ، حجم ۶۴۹۸ سی سی
  • قدرت: ۷۴۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۵۰۹ پوند فوت
  • گیربکس: ۷ سرعته دستی-اتومات.
2014 mclaren p1
۲۰۱۴ mclaren p1

مک لارن p1 از یک سیستم تعلیق بسیار خاص سود می برد که ارتفاع ماشین را تا ۲ اینچ از زمین در حالت مسابقه کاهش می دهد آن هم به دلیل پایین آوردن مرکز ثقل و افزایش نیروی رو به پایین. روتورهای ترمز نیروی بازدارنده ای برابر ۲ جی تولید می کنند. گرچه این اعداد بسیار اعجاب انگیز به نظر می رسند اما اینها همه توانایی های P1 را نشان نمی دهند.
بهترین نکته در مورد p1 این است که بالاخره مک لارن ماشینی را برای این نسل علاقه مند به بازی های ویدئویی تولید کرده است. یک دکمه در فرمان به نام IPAS وجود دارد (سیستم آنی کمکی نیرو) و هرکسی بازی های ویدئویی انجام داده باشد می داند که این دکمه باید توربو بوست نامیده شود یا دکمه نیترو. فشارش دهید و باطری های لیتیوم یونی آن از موتور الکتریکی آن که در کنار موتور احتراق داخلی آن است ۱۷۷ اسب بخار نیروی اضافی برای شما به ارمغان خواهد آورد و شما را به افق پیش روی خواهد رساند و یا اینکه شما را به خودروی بسیار کند جلوی شما می کوباند.

2014 mclaren p1
mclaren p1 interior

جدای دکمه IPAS، P1 دارای آرایش های متفاوتی از تنظیمات یعنی نرمال و اسپرت، پیست و مسابقه می باشد. همچنین P1 دارای حالت Launch (یا همان حرکت سریع) و حتی حالت حرکت تنها به وسیله موتور الکتریکی به میزان ۱۰ کیلومتر است. سر مهندس طراحی P1، دن پری ویلیامز این مطلب را بیان داشت که سیستم حرکت الکتریکی P1 به آن این اجازه را می دهد تا در مناطقی که دارای قوانین زیست محیطی بدون گازهای خروجی هستند مانند لندن، هم رانده شود.
دکمه های بیشتر می خواهید؟ در ستون افقی چپ فرمان دکمه ای به نام DRS (سیستم کاهش دهنده درگ) دارید که بال عقب را در زاویه صاف تری تنظیم می کند که باعث کاهش ۲۳ درصدی درگ می شود. بر مبنای ادعای مک لارن در خیابان، بال عقب تا ۵ اینچ بالای بدنه بلند می شود. در حالی که در حالت مسابقه ای تقریبا ۱ فوت بالاتر. دو فلپ در زیر سپر جلو به صورت خودکار تنظیم می شوند تا زاویه ای بین ۰ تا ۶۰ درجه بگیرند. حداکثر نیروی رو به پایین برابر ۱۳۲۳ پوند در ۱۶۱ مایل بر ساعت می باشد. فراتر از آن نیز سیستم آئرو نیروی رو به پایین تا حداکثر سرعت یعنی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ایجاد می کند.

mclaren p1mclaren p1
ران دنیس، رییس مک لارن در جنوا ادعا کرده بود که P1 سریع ترین خودروی تولیدی جهان در پیست مسابقه خواهد بود. بر اساس ادعای پری ویلیامز، «ما دیگر علاقه ای به حداکثر سرعت نداریم و به جای آن توجه اصلی ما به شتاب و هندلینگ P1 بوده است».
مک لارن در همکاری با پیرلی در حال کار بر روی تایر p زیروکرسا صرفاً برای P1 است که قابلیت تحمل نیروی رو به پایین در سخت ترین حالت ها را داراست. نکته جالب قابلیت تحمل بیش از ۲g توسط این تایر است.
ویلیامز همچنین بیان داشته است که تا کنون این لاستیک های بسیار سفت پیرلی را در خودروی دیگری آزمایش نکرده است. (جلو ۲۴۵/۳۵R-19، عقب ۳۱۵/۳۰R-20 ) اما اگر این تایرها با سیستم تعلیق مدرن و ویژه ای بکار نمی رفت، انتظار تجربه ای بسیار ناخوشایند از سواری P1 می رفت. «اگر ما از این سیستم تعلیق استفاده نمی کردیم، امکان استفاده از این تایرها برای ما وجود نداشت».
او همچنین این مطلب را اضافه می کند، او به کنترل پویایی شاسی اشاره می کند که به مانند مدل ۱۲c از المان های سیستم تعلیق هیدرو پنوماتیکی برای راحتی غیر قابل باور در P1 سود می برد. این سیستم از فنر و کمک فنرهای نرم سود می برد اما بدون آنتی رول بار و به جای آن از سیلندرهای هیدرولیکی شبیه ضربه گیرهای معمولی استفاده شده است.

mclaren p1mclaren p1
پیشرانه این هیبریدی از یک موتور آشنا ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر که در وسط خودرو قرار دارد و از ۱۲c به عاریت گرفته شده تشکیل شده است که در p1 قابلیت تولید ۷۲۷ اسب بخار در ۷۵۰۰ rpm و تولید گشتاوری برابر با ۵۳۱ پوند فیت در ۴۰۰۰ rpm را دارد. ۱۳۴ اسب بخار اضافه شده از فشار ۳psi بیشتر تولید شده به وسیله توربو شارژهای بزرگتر تامین می شود. موتور الکتریکی در دورهای پایین استفاده می شود آن هم به دلیل حس نکردن مکث توربوهای جدید است. بازیابی نیروی ترمز در مک لارن وجود ندارد به دلیل این که آن ها علاقه زیادی دارند که راننده در هنگام فشردن پدال ترمز یک حس کاملا عادی و آشنا داشته باشد.

mclaren p1mclaren p1
اعداد و ارقام؟ صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر ۲.۶ ثانیه. البته تنها به صورت یک ادعا. البته کار بسیار سختی است وقتی او می خواهد کل ۹۰۰ اسب قدرتش را تنها از طریق ۲ تایر به زمین منتقل کند. برای طی مسافت ۴۰۰ متر راننده باید تقریباً زمانی در حد ۹.۹ ثانیه صرف کند.
P1 دقیقا همان چیزی است که به نظر می آید یک تمرین بسیار قوی در بحث آیرودینامیک و سرعت، با یک سری پانل رنگ شده بر روی آن، زیبا است اما در مهندسی ترین حالت ممکن.

مشخصات مک لارن P1:

  • دو در کوپه ۲ نفره، موتور وسط، دیفرانسیل عقب.
  • قیمت پایه: ۱,۳۰۰,۰۰۰ دلار.
  • پیشرانه: هشت سیلندر ۳.۸ لیتری با توربوی دوقلو و توان ۷۲۷ اسب بخار و گشتاور ۵۳۱ پوند فوت و موتور الکتریکی ۱۷۷ اسبی.
  • قدرت مجموع: ۹۰۳ اسب بخار.
  • گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتومات-دستی.
  • حداکثر سرعت: ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت.
2014 ferrari laferrari
۲۰۱۴ ferrari laferrari

لافراری با همان اسم نامانوسش تبدیل به ستاره جنوا شد. هدف فراری از تولید پنجمین هایپر کار خود بعد از ۲۸۸GTO، F40، F50 و انزو دقیقاً مانند رقیب فرمول یکی اش یعنی مک لارن است. هر دو یک کپسول از جنس فیبر کربن تولید کرده اند که نیروی خود را به چرخ های عقب منتقل می کنند، آن هم به وسیله موتوری که در وسط این کپسول واقع شده است، هر دو از موتوری الکتریکی سود می برند و دارای کلاچ دوبل و گیربکس ۷ سرعته هستند. هر دو از تکنولوژی هایی استفاده می کنند که در F1 استفاده از آنها ممنوع است. لولاها در هر دو باعث باز شدن عجیب و غریب درب آنها می شود.
پیشرانه لافراری ۶.۳ لیتر حجم به همراه ۱۲ سیلندر دارد که این نیروگاه قابلیت تولید ۷۸۹ اسب بخار در ۹۲۵۰ دور بر دقیقه را داراست. همانند مک لارن فراری نیز از موتور الکتریکی خود در دورهای پایین استفاده می کند.

2014 ferrari laferrari2014 ferrari laferrari
گشتاور بالا به این جنگنده اجازه استفاده از دور موتور بسیار بالا را داده است اما همچنان در دور موتورهای پایین تر یک تراست (نیرو) قابل توجه تولید می کند. قوی ترین ۱۲ سیلندر تولید انبوه جهان ضریب کمپرس ۱۳.۵:۱ در حداکثر ۹۰۰۰ دور بر دقیقه را داراست. موتور الکتریکی واقع در عقب اکسل نیرویی برابر ۱۶۱ اسب تولید می کند این سیستم الکترون ها را در دو جعبه مایع در جلوی موتور به وسیله یک باتری سلولی ۱۲۰ ولتی تغذیه می کند. نیروی هردو موتور با هم رقم قابل باور ۹۵۰ اسب بخار می باشد. این مقدار تنها ۵۱ اسب کمتر از بوگاتی ویرون است. اما نکته قابل تأمل کمتر بودن وزن فراری به میزان ۱۱۰۰ پوند می باشد.
فراتر از موتور ۱۲ سیلندر، نکته قابل توجه فراری همان طراحی خارجی فریبنده آن است که نشان دهنده حرکت رو به جلوی آن از زمان طراحی انزو است که در آن زمان بسیار شوک آور و درخور توجه بود. لافراری از یک بالچه عقب در انتهای زیبای خود استفاده نمی کند به جای آن از یک اسپویلر متحرک به همراه ۲ فلاپ که در وسط دیفیوز عقب قرار دارد برای کنترل نیروی رو به پایین استفاده می کند. فلاپ ها و اسپویلر آن پایین می آید آن هم برای درگ کم به منظور تولید نیروی رو به پایین، اما فلاپ های دیگر در جلوی چرخ های جلو برای تولید نیروی رو به پایین در تعادل عقب بالا می آیند و یک فلاپ مرکزی هوای زیر جلوی خودرو را منحرف می کند.

2014 ferrari laferrari
۲۰۱۴ ferrari laferrari interior

طراحی داخلی کاملا همانند یک خودروی مسابقه ای است، فراری حتی در لافراری صندلی قرار نداده، برای کم کردن وزن راننده و یا سر نشین باید بر روی کف از جنس فیبر کربن بنشینید، البته این کف به صورت صندلی طراحی شده است ولی کمی جای تشکر از فراری دارد که حداقل با توجه به هر مشتری برای آنها این شبه صندلی اختصاصی طراحی می شود. دقیقاً مانند خودروهای F1 کارخانه که دقیقاً به همین شیوه برای راننده آن طراحی می شوند.
پدال ها و فرمان قابل تنظیم هستند. پشتی صندلی قابلیت تنظیم تا زاویه صفر درجه را داراست، که امیدوارم این مقدار برای شما کافی باشد!
خریدار لافراری باید رقمی برابر ۱.۳۵ میلیون دلار برای داشتن افتخار رانندگی آن بپردازد.

2014 ferrari laferrari
۲۰۱۴ ferrari laferrari

مدیر عامل فراری، لافراری را به عنوان یک جایزه برای خریداران وفادار خود تعریف می کند، او این مطلب را نیز بیان نموده که برای قرار داده شدن در لیست خرید باید آنها حداقل ۵ فراری دیگر را در گذشته خریداری کرده باشد. شاید به همین دلیل باشد که آقای مدیر عامل از وفاداری حرف به میان آورده است.

مشخصات لافراری:

  • دو در کوپه ۲ نفره، موتور وسط، دیفرانسیل عقب.
  • قیمت پایه: ۱,۳۵۰,۰۰۰ دلار.
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با توان ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوند فوت و موتور الکتریکی ۱۶۱ اسبی.
  • قدرت مجموع: ۹۵۰ اسب بخار.
  • گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتومات-دستی.
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: ۲.۶ ثانیه.
  • شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر: ۵.۱ ثانیه.
  • زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۹.۸ ثانیه.
  • حداکثر سرعت: ۳۵۱ کیلومتر بر ساعت.

ترجمه: فرزاد پاک نژاد شیرازی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Hesam

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خلاصه مطلب :
    ١- مکلارن و فرارى خوبه.
    ٢-وننو با قیمت زیاد هیچى هست و همون اونتادره که شما نمیبینید !!!!!!!!!
    اقا انصافا از این سه تا یکى رو بتونى انتخاب کنى کدوم رو میکنى ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      مکلارن P1 و لافراری هردو اخرت هرچی ماشینن…

      ای خداااااا یکاری کن من یه روز سوار F1 و P1 بشم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. tango

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        عاشق این دکمه IPAS روی فرمان مک لارن هستم.واقعا تحریک کننده هستش.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. KOROSHKKUNITED

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      پولت نمیرسه وننو بخری چرا غر میزنی؟ =)
      لامبو:هم زیبایی داره هم ابهت داره هم قدرت کافی برای سرعت و 0-100 نه قدرت فانتزی مث مکلارن که به 350 محدود شه بعد لامبو ماشین خاصی ساخته که فقط بعضی داشته باشنش نه اینکه یک ماشین تولید زیاد بزنه بعدشم نذارید.
      در یک کلام لامبو زیبا با قدرت با اصالت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لامبو

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (16 ديدگاه)

        آفرین واقعا حرفت حق بد
        لامبو خودروهاش خشن و با ابهتن نه سوسولانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehdy

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (38 ديدگاه)

          اگه داری درباره خشونت سوسولانه بودن حرف میزنی باید بگم که لامبو مثل بچه سوسولا هست که فقط قیافه دارن نه قدرت اما لافراری و مکلارن هم قیافه درست حسابی دارن هم قدرت تا مثل همیشه روی لامبورگینی که با طراحی مردمو گول میزنه رو کم کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mclaren F1

        ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        هنوز تست واقعی از مکلارن پی وان انجام نشده که شما داری تند میری عزیزم
        اگر توجه کنی حداکثر سرعت نیسان ماکسیما هم میزنن 235 اما 260 رو راحت پر میکنه…این فقط یک رغم تقریبی با توجه به قدرت موتور هست.
        مکلارن اف 1 با تکنولوژی 13 سال پیش 390 کیلومتر در ساعت با 627 اسب بخار بدون توربو و پی وان با تکنولوژی روز دنیا که حتی 12 ثانیه از مکلارن اف 1 سریعتر هست طی تستی که انجام دادن توی پیست 432 کیلومتر در ساعت رو رقم میزنه لطفا یوتوب رو دنبال بکنین دوستانی هستن که اطلاعات کاملی دارن و ویدئو میذارن.
        ببینین و به قدرت مکلارن پی ببرین لامبو فقط میتونه ظاهر ماشین هاشو ارتقاع بده اما توی ویدئو میبینین که لامبو گالاردو با توربو و 1200 اسب قدرت نتونست از پس مکلارن ام پی 4 بر بیاد.پی 1 که دیگه واسشون یک رویاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امین

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        نمیدونم تجربه دیدن سوار شدن در این نوع لامبرگینی و دارین یا نه با تجه به قیمت چند میلیون دلاریش و هزینه بالای تعمیرش بله این ماشینها هم خراب میشوند و نیاز به تعمیرات هم دارند و با توجه به ترس از سرقت که راحت با دو تا ماشین می تونن راننده رو خفت کنند 5 تا 7 میلیون حداقل به جیب بزنن کسی جرات راه رفتن در خیابون و تنهایی و بدون اسکورت و محافظ نداره این ماشینها معمولا توسط یک خودرو کوچک حمل ماشین به محل نمایش یا مهمانی آورده میشه و بعد از پیاده شدن خودرو مقدار کمی رانندگی میشه به محل که میرسه بعداز پیاده شدن مسافرین با کمک محافظ به خودرو اول برگردانده میشه بیشتر برای تبلیغات و نمایش استفاده می شود و بیشتر در مکانهای خصوصی استفاده می شود این خودرو در صورت آرام رفتن زیاد دچار مشکل فن می شود و ساخته شده در جاده با سرعت بالا حرکت کند اصولا برای صاحبش جز دکور چیزی نیستش
        بر اساس دیده های خودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. mehdy

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (38 ديدگاه)

        مشکل پول نیست مشکل قدرته شما که قدرت ماشنتون کم شده چرا الکی پول زیباییی میارید وسط بعد هم لا فراری و مکلارن هر دو تولید محدودن و اگه حرف از اصالت باشه یه نگاه به عمر شرکتا بنداز البته تو دو تا سایت معتبر نه مثل veneno.com

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. مکی

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        هر وقت هر کمپانی تونست مثل مکلارن 21 سال در صدر باشه بعد بیایید صحبت کنیم

        شما هنوز نمیدونی 8 سیلندری که 420 کیلومتر بتونه رکورد بزنه یعنی جی صحبت از اصالت میکنی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. HASSANBMW

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      من با توجه 8سیلندر بودنو هندلینگ خوب مک لارن رو دوست دارم!!!
      اما زیبایی فراری یه چیز دیگه س!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. کیانوش

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      فقط مک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیانوش

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (289 ديدگاه)

        حرف حق تلخ است!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرشید انزلی چی

        ۲ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فقط فراری

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. فرشید انزلی چی

        ۲ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فقط فراری 458

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. sajjad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (89 ديدگاه)

      مقابله قلدر هارو هم میزاشتین(وانت پیکان و وانت نیسان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (123 ديدگاه)

        و مزدا وانت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. پژمان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (296 ديدگاه)

      فراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. لامبو

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چنتا نکته بگم:

    با این که روی لامبو متعصب هستم ولی کاملا موافقم که وننو و هم چنین مکلارن p1 طراحی بی ریختی دارند
    ولی واقعا فراری خوب کار کرده تو طراحی.دقت کنید ترکیبی از انزو و 458 رو میبینید.

    در مورد عملکرد که مشخصه.این اعداد و ارقام فضایی مال ماشینای من و شما نیست!! ولی بهتره لامبو تو توربو گذاشتن دیگه اصالتو بیخیال شه.اما با وجود سوپر شارژ نداشتن عملکرد خیلی خوبی داره. مک لارن که کلن عشق پیست داره!!!

    پس نتیجه میگیریم پــــــــــــــــــــــــــــــــــول حرف اولو میزنه تو این دنیا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KOROSHKKUNITED

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      خب طراحی وننو خیلی زیباس اما درسته از P1 یکم بدتره فقط
      اما نمیشه هیچکدوم از اینارا با AVENTADOR J مقایسه کرد(زیبایی را میگم) خدای زیبایی!بهترین طراحی سال !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لامبو

        ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظر من آونتادور رودستر و گالاردو ال پی 570 زیباترینن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. sina

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    در مجموع فراری از همه نطر از 2تای دیگه سرتر و بهتره.به عقیده من اگه تولیدش محدود نبود این بهترین سوپر ماشین حال حاظره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. bama

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مکلارن و لامبو طراحی رو گند زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KOROSHKKUNITED

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      زیبایی شناسیت از طول تو حلقم=) حالا لامبو یکم طراحیش مث قبل عالی نبود اما P1 که دگ عالی بود!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. RAMIN

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عاشق لامبورگینیم اما وننو ارزش این همه پول نداره ………. ( در این مورد فقط مکلارن )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سهراب

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بال عقب مک لارن منو دیووونه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. كسري

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظرمن فراری ازلامبوومک لارن بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    فقط فراری
    با اون رنگ قرمزش
    طراحیش از اون دوتا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. fleetwood

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سایپا از پراید سدان زده ، هاچ بک زده ، وانت زده ، و حاضرم قسم بخورم یه روزی هم یه سوپر اسپرت موتور عقب از پراید میزنه و اسمشم میزاره پراید لا پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Ali Reza

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی لامبورگینی،شتاب فراری،هندلینگ مک لارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AR A SH

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      طراحی لامو گنده(وننو)
      شتاب فــــــــــــــــــــــــــــــراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. moein

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (893 ديدگاه)

    فراری عالیه
    هر چند لامبورگینی هم انصافا حرف نداره اما از وقتی زیرمجموعه آئودی و فولکس واگن شده انگار دیگه نمیشه اسمش رو گذاشت ایتالیایی اصیل :(
    اما باز هم حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرزاد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بیشک لامبو بهتره.
    آخه لافراری و p1 در برابر گالاردو سوپر لگرا واقعا چی دارند؟
    چرا دوستان اینقد ظاهر گرا هستند؟؟
    فراری و مک لارنی که ازش تعریف میکنید باید حداقل 4 مایل (6.5 کیلومتر) حرکت کنند تا به سرعت نازل 350 برسند که حداکثر سرعتشه. اما گالاردو سوپر لگرا تویین توربو کمتر از 1 مایل (1.5 کیلومتر) به سرعت اعجاب انگیز 395 رسیده.
    عشق است گالاردو. 0.25 مایل را در 8.35 زده اما اینها بالای 10 هستند، حتی بوگاتی نسخه سوپر اسپورت 9.5 زده.
    شما فقط به ظاهر توجه میکنید. دنیا دنیای رکورد و اعداده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۷ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما داری ماشین های تیون شده رو با ماشین های استوک مقایسه میکنی که کار یک آدم عاقل نیست کار یه بچه هستش که هیچی از ماشین نمیفهمه

      اینجا هم لفراری و P1 و وننو دارن مقایسه میشن
      بودن همچین آدمای کم فهمی برای سایتی مثل پدال مایه ی تاسفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پژمان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (296 ديدگاه)

      تو داری لافراری و p1 رو با گالاردو و سوپرلگرا مقایسه میکنی؟!!!! فراری 458 گالاردو و سوپرلگرا رو حریفه چه برسه به لافراری لافراری از 0 تا 300 از بوگاتی هم سریعتره 0 تا 300 رو در 15 ثانیه پر میکنه کدوم لامبورگینی استاندارد کارخونه تونسته همچین رکوردی بزنه اون لامبورگینی که تو میگی تیون شده و دستکاری شدس حتی بوگاتی ویرونه 16 سیلندره 8 لیتری با 4 تا توربوشارژر هم نتونسته همچین رکوردی رو بزنه اگه اینطوریه فراری 458 توربو لامبورگینی اونتادر رو خیلی راحت میگیره اصل تکنولوژی سرعت و شتاب بالا بدون توربوست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی لامبو

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        پس موتور التریکی لافراری و پی وان بوقه؟
        اگه حرف از استوک کارخونه باشه که خود کارخونه هم نباید موتور الکتریکی بذاره واسه ماشیناش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mclaren F1

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      وقتی نظرات شما رو میبینم خندم میگیره فرزاد جان و ترجیح میدم با شما بحثی نکنم :))
      گالاردو 1200 اسبی از ام پی 4 شکست میخوره توی درگ ریس اونوقت پی 1 رو ؟؟؟ اصلا هنوز تستی از پی 1 دیدی؟؟ تو رو قرآن یه کم اطلاعات ضرر نداره مردم رو گمراه نکنین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mehdy

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      افرین اقا مهدی زیبا بود و باید بگم که اگه لافراری و پی1 رو بدی دست هنسی و منصوری که تیونش کنن اگه مردی اون موقع اسم لامبو رو بیار لامبو از دل فراری به وجود اومده برای اونایی که نمیدونن دارم میگم موسس لامبو یه مهندس اخراجی از فراریه و همون طور که گفتم اون موقع لامبو اگه میتونه بیاد جلو که با استارت پی1 یا لا فراری 4 تا چرخش رو ببرن عوض کنن باک و شیشه هاشو هم عوض کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی لامبو

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        برو کلیپ سستو المنتو با لافراری رو ببین بعدا ادعا کنن…
        اونجا معلوم شد 4 چرخ کدوم ماشین هوا بود…لافراری با 960 اسب بخار حریف لامبو با 570 اسب نشد…دیگه حرفی واسه گفتن داری آیا؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. x-master

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    395؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    یعنی با این حساب از اونتادور تندتره دیگه.

    فکر می کنم منظورت 295 بوده…بعدشم این اطلاعاتت در مورد سوپر لگرا اشتباهه.

    سوپر لگرا ماشین خوبیه اما دیگه اینطوری که تو میگی باید به بوگاتی گفت گه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KOROSHKKUNITED

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      گفته تویین توربو! بخون کامل متنو! درستم میگه حتی از اون بهتر مور تی تی است که 2000 اسب بخار است و بوگاتی را نقطه میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. x-master

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    در ضمن فراری از همه بهتره.

    طراحی خشن و زیبا.

    فراری داره تازه طراحیاشو درست میکنه.

    اگه دقت کنین طراحیش یکم شبیه f50 هست بقیش ff هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. x-master

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    تازه لامبورگینی انقدر طراحیو فضایی زده یه نمه فکر کردم الان دارم در سال 2999 زندگی میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یاشار

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    فکر میکنم لامبورگینی درسته همزمان با لافراری و p1 معرفی شده ولی دلیل بر همکلاس بودنه اونا نیست هدف لامبو تو این ماشین یه چیز دیگست.هنوز لامبو موتور های الکتریکیشو وارد اتوموبیلاش نکرده.
    به نظر من در حال حاضر لافراری و p1 رو باید با پورشه 918 مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      تایید.

      نظر همه ی دوستان محترمه و هرکس سلیقه و دیدگاهی داره به نظر من وننو از هر لحاظ بهتره!!! حتی طراحی اون از دوتای دیگه بهتره.

      باید در نظر داشت که لامبورگینی قصد تولید یه خودروی عامه پسند مانند گالاردو و آونتادور و … نداشته و فقط خــــــاص بودن خودرو مد نظرش بوده که بنظرم جای خالیه اون بین سایر ماشین هاش حس میشد.

      از دوستان هم میخواستم بپرسم که منظورشوون از این که لامبورگینی از اصالتش فاصله گرفته چیه؟؟!! البته درسته که یک سری از خصوصیات خاص لامبورگینی داخل این ماشین دیده نمیشه ولی آیا فراری هم اصالت خودشو حفظ کرده ؟؟

      نظرم من اینه که لامبورگینی همون اصالت و دیدگاه و سیاست قبلیشو داره.
      تا ببینیم بعدا چی پیش میاد!!

      مرسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehdy

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اقا یاشار درست باید با پورشه918 مقایسه بشه اما لامبو هم باید با کلاس سی مقایسه بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی لامبو

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        وننو نمیخاست با این ماشینا مقایسه بشه…منتظر آینده باش آقا مهدی
        الان فراری و مک لارن هیبریدی رو بورسن
        وای به حال شما اون موقعی که لامبو موتور الکتریکیشو بیاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. فرزاد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ممنون از x-master. بله لگرا تویین توربوست و 395 رکورد زده. قدرتش هم 1600 هست. حتی نیسان جی تی آر آلفا با 1750 اسب نتونست رکورد لگرا رو بزنه.
    امسال لامبو قول داده اتومبیلی با سرعت 478 بده. در نهایت بگم تا بحال فراری اتومبیلی بالای 370 کیلومتر نزده!! واقعا عجیبه. شاید تواناییشو نداشته!
    ساخت اتومبیل پایه (قدرت زیر 1000) با سرعت 370 کیلومتر به بالا (200 مایل دریایی) جزو کارهای بسیار پیچیده مهندسیه مکانیکه و فوق العاده نیاز به طراحی های دقیق و موتور بهینه داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      معلوم نیست چه جور قولیه که فقط شما ازش خبر داری.فقط فراری چون همیشه با عرضه ی یک مدل جدید دنیای سوپرکارها و هایپرکارها رو متحول میکنه.نمونش 458 و F12 و همین لافراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پژمان

      ۲۹ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (296 ديدگاه)

      هیچ خودروسازی تو پیشرفت و تکنولوژی به فراری نمیرسه حداکثر سرعت لافراری مطمئنا بیشتر از 370 تاس چون از انزو قویتر و سبکتره هروقت بصورت عملی امتحان شد معلوم میشه سرعت نهاییش چقدره اصل تکنولوژی یعنی سرعت و شتاب زیاد بدون توربو اگه فراری در ماشیناش از توربو استفاده کنه هیچ ماشینی حریفش نمیشه همون فراری 458 8 سیلندره 4.5 لیتری بدون توربو خیلی از ماشینای قویتر از خودش و لامبورگینی های 10 سیلندره 5 لیتری رو حریفه ضمنا لامبو قول نداده اتومبیلی با سرعت 478 بده لطفا دروغ نگو فراری انقدر پیشرفتس که هروقت اراده کنه میتونه سریعترین ماشین دنیا رو تولید کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MASOD

        ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (24 ديدگاه)

        ای بابا لامبو و فراری فقط با خودشونو زیر دستاشون میتونن رقابت کنن حرف از سرعت نزنید که دارم از خنده میمیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. MASOD

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      هر وقت زد مارو خبر کن ولی به این حرفا نمیخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mehdy

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      تو همین سایت پدال برید و تو بخش خودرو های فراری فراری458 ایتالیا رو ببینید که هنسی تیونش کرده و قدرتشو هم میتونید ببینید و متوجه بشید که اگه فراری توربو بزاره چه کار ها که نمیتونه بکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ماهان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    پدال جون جنوا تو ایتالیاس نه سوییس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اميرحسين

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.

      اشتباه میکنید دوست عزیز. دقیقا توی سوییسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمد...

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من هیچی از این ماشینای کله گنده نمیدونم اما فقط میدونم این لامبورگینی احساس فوق العاده ای میده به آدم
    طراحیش فوق عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    14 روز پیش ماشین p1 از دبی برام اوردن
    اما یه عیب داره ون هم داخل صفحه نمایش چراغی روشن میشه که میگه جادههای
    ایران غیر استاندارده
    و این عیب نمیزاره ماشین بیشتر از 160 کیلو متر در ساعت بره
    برید چک کنید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mohammad

    ۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با این یک طرفدار بى کله ى لامبو هستم ولى خداییش از وقتى که وننو رونمایى شده داره رو اعصابم صخره نوردى مى کنه با جلوش که خیلى مشکل دارم ولى اگه یه دستى به سر و گوش وننو بکشن زیبا مى شه نمى دونم ولى حس مى کنم لامبو به یه علتى که نمى دونم چیه داره وقت تلف مى کنه بعد آقا فرزاد لینکى در مورد قول لامبو دارى اصلا احتمال درست از آب در اومدن قول لامبو چه قدره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Omid

    ۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نظر همه ی دوستان محترمه و هرکس سلیقه و دیدگاهی داره به نظر من وننو از هر لحاظ بهتره!!! حتی طراحی اون از دوتای دیگه بهتره.

    باید در نظر داشت که لامبورگینی قصد تولید یه خودروی عامه پسند مانند گالاردو و آونتادور و … نداشته و فقط خــــــاص بودن خودرو مد نظرش بوده که بنظرم جای خالیه اون بین سایر ماشین هاش حس میشد.

    از دوستان هم میخواستم بپرسم که منظورشوون از این که لامبورگینی از اصالتش فاصله گرفته چیه؟؟!! البته درسته که یک سری از خصوصیات خاص لامبورگینی داخل این ماشین دیده نمیشه ولی آیا فراری هم اصالت خودشو حفظ کرده ؟؟

    نظرم من اینه که لامبورگینی همون اصالت و دیدگاه و سیاست قبلیشو داره.
    تا ببینیم بعدا چی پیش میاد!!

    مرسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اصن بحس نکنید فقط فراری …. فراری چیز دیگریست فراری دنیای عجیب دیگریست فراری
    خواهی بدانی بهترین ماشین چیست؟ فراریست فراریست فراری
    فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری فقط فراری

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه فـــــــــــــــــــــــــــرارِی اونم لا فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بله اینم از وننو ……. حقم داره این قد گرون باشه. پوله زحمتشو می گیره ، وقت گذاشته ،از 4 تا آدم حسابی برا طراحیش استفاده کرده ، N هزار بار تست کرده ، دنبال دودره بازی نرفته تا شده این ماشینی که من و شما می بینیم. وننو اولین شاهکاره لامبورگینی که نیستش مدلای قبلیم همین جور محبوب. وقتی وجدان داشته باشی درستکار باشی از تراکتور و لوازم کشاورزی سازی به ماشین 3900 هزار دلاری می رسی (قابل توجه 2 کمپانی مثلا خودرو ساز)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AR A SH

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز
      فراری از اولش هم سوپر اسپرت میساخته
      پایه گذار مسابقات f1 بوده….وقتی هم که اولین ماشینش رو ساخته(اقای انزو فراری) تمامی دارایی خودشو گذاشته که تونسته 1 کمپانی محبوب ایتالیایی شه…
      برای اینکه بدونی اقای لامبورگینی و فراری دوست های صمیمی بودن که بهدش برای ساخت تراکتور هاش(لامبورگینی) از فراری پول قزض میگیره….که بعد از مدت ها فروش کمه تراکتور ها لامبورگینی دوباره به کمک فراری تونست ماشین های کوپه اش رو بسازه…بعدش هم باهم اختلاف پیدا کردن و دوستیشون تموم شد..
      اینارو گفتم که بدونی اگه الان لامبورگینی ای وجود داره به خاطر فراری ه………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehdy

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      وقتی فراری مدلf40روساخت لامبو داشت چیکار میکرد وقتی فراری داشت تو مسابقات فرمول1 مقام میاورد لامبو کجا بود وقتی لامبو داشت تراکتور هاشو با سرعت سر سام اور10 یا15 کیلومتر بر ساعت تو پیست خیالی خودش تو مزرعه میچرخوند فراری بهترین بود و وقتی فرچیو لامبورگینی مهندس اخراجی فراری که حرف رییسشو که اقای انزو بود گوش نداد و رفت ماشین ساخت فراری بالاترین بود بازم میخای بگم یا نه اقای امیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی لامبو

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      این حرفت عجیب لایک داشت امیر آقا
      شرکتی که از گیربکس تراکتور تو به اصطلاح سوپرکارهاش استفاده کنه و بعدشم یکی متوجه بشه و بره به شرکتش قضیه رو توضیح بده و بعدش اونا بش بگن احمق…این شرکت ارزش داره ماشیناشو سوار شن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. حسین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فراری قطعا از اون دوتای دیگه بهتره.بعدش مک لارن بعد لامبورگینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mojtaba

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (221 ديدگاه)

    من طراح اتومبیل هستم….ولی خواهش میکنم اگه نمیدونید بدونید که فراری از سال 2006 داشته رو پروژه طراحی و ساخت لافراری کار میکرده……و اگه تا به حال به سایت Ferrari.com سر زده باشین متوجه میشین که چندین سال که فراری جایزه طراحی های معتبر رو میگیره…..و حتی جدیدا سایت پدال هم خبری از بهترین موتور سال داد که تو موتور های بالای 4 لیتر 2تا مقام اول آورد……6.3 lit v12 berlinetta—4.5lit 458italia————-در ضمن دنیای تیونینگ ها رو با ای ماشینا مقایسه نکنین……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پدرام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    یه مدل از این ماشینا باید وارد ایران کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. edi

    ۲۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    سلام
    دوستان چرا این ماشینا انقدر گرون شدن!!! گالاردو رو 2 سال پیش قیمت زده بود 200 000 دلار و مارسیالگو رو هم 450 000 تا اینا قیمتاشون زده رو دست بوگاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کاوه

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    اونی که اومد حرف گالاردو تویین توربو رو آورد وسط فکر میکنم آی کیو جلبک هم نداشت! پسر جان اینا خودروهای استاندارد کارخونه هستن و به کلی با خودروی تیونینگ شده اون هم در اون حد فرق دارن
    او بنده خدایی که اومد گفت لامبو قول داده سرعت 475 هم که نمیدونم بخندم یا گریه کنم بلاخره این جور آدما هم پیدا میشن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mclaren F1

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      باهات موافقم…من 11 سال هست مکلارن رو دنبال میکنم با اینهمه افتخار سریعترین ماشین دنیا با این حرفایی که این دوستان میزنن حالا از کجا میارن خندم میگیره و فکر میکنم این اطلاعات هم از توی گیم های کامپیوتری کسب میکنن که با تیونینگ و تقویت موتور به این اعداد و ارقام میرسن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. me

    ۲۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظرتون قیافه ی کدومشون مردتره؟؟؟؟؟؟
    مشخصه لامبو
    فراری طرح کاپوتش افتضاحه اما عقبش بهتره در کل انگار ff و 458 italia رو یکی کردن بعدش سرخاب سفیدابش کردن!!
    مک لارن هم ببخشیدا مثل ماشینای تو کارتونای خردسالان میمونه اما دور از شوخی من همچین حسی دارم که میخای سوارش بشیو گاز بدی بری خودتم میدونی زیاد نمیشه باهاش پز بدی همونجور که گفتم بچگونست
    عشق است لامبو مرد است لامبو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. I Love Ferrari

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      قیافه ی لامبورگینی شدیدا حال به هم زنه.چراغاش ازروی افراط گری به شکل مسخره ای کش داده شده.اسپویلرعقبش هم که ازخود ماشین بزرگتره.
      واقعافراری شاهکاره وبهترینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mclaren F1

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      این نظر شماست چون تعصب روی لامبورگینی داری اما طراحی نمای پشت مکلارن از خاص ترین و بی نظیرترین طراحی ها هست…و حاالا حالا ها باید لامبو دنبال مکلارن بدوه تا به تکنولوژی و افتخاراتش برسه…تا اون زمان مکلارن جت ساخته…قوی باش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mehdy

      ۷ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      وقتی مکلارن پی1سیاهو موقعی که دور موتورش بالای7000تا میره رو میبینی که از کنار لامبو رد میشه و بنزین لامبو میریزه و وقتی میبینی لافراری تو تاریکی اون چراقای خشن عصبانی رو میینی و وقتی که مینی لامبو رو له میکنن میفرستن برا کارخونه لامبو اون موقع میتونی برتری رو هم ببینی تو تونل باد مقاومت مک لارن در برابر باد ازهمه بهتره و اون وقت تو داری ایراد میگیری از قیافش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی لامبو

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        آقا مهدی
        شما اصن کلا با لامبو مشکل داری :d
        لامبو اگه بهترین ماشین قرن رو هم بسازه شما میگی انزو قورتش میده :d
        ینی لامبو ماشیناش دور موتورش به 7000 نمیرسه که میگی مک با 7000 از کنارش رد میشه؟ :d
        لامبو مگه باکش سوراخه که بنزینش بریزه ؟ :d
        بازم میگم همون مینی لامبو(سستو المنتو) لافراری 960 اسبی رو تو 1.4 قورات داد که :d
        چقدر تعصب دارین شماها

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا