۱۰ خودرو برتر مقرون‌به‌صرفه‌ دیفرانسیل عقب در سال ۲۰۱۶

بدون شک یکی از قربانیان ناگوار افزایش بهره‌وری در صنعت خودرو، اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب هستند. درست است که این اتفاق به‌آرامی در حال وقوع است، اما مطمئناً در طول ۳۰ سال گذشته، خودروسازان برای عرضه خودرو مقرون‌به‌صرفه ناچار به روی آوردن به خودروهای دیفرانسیل جلو شده‌اند. برای علاقه‌مندان رانندگی، خودروهای دیفرانسیل عقب در اولویت هستند و هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از مهار یک دیفرانسیل عقب در حین دریفت سرپیچ‌ها نیست. اما هنوز هم می‌توان با هزینه‌ای معقول یک خودرو دیفرانسیل عقب خریداری کرد. در اینجا یک لیست از ۱۰ خودرو مقرون‌به‌صرفه RWD در بازار امروز را که توسط وب‌سایت autoguide تهیه‌شده مرور می‌کنیم.

شورلت SS ۲۰۱۶

پس از عرضه پونتیاک G8 که به‌طورکلی در بازار با شکست مواجه شد، حالا پس از چند سال در حاشیه بودن، جنرال موتورز می‌خواهد دوباره از دیفرانسیل عقب، در بخش سدان های بزرگ خود استفاده کند. شورلت SS از یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۱۵ اسب بخار بهره می‌برد. توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته، این ماشین در حدود پنج ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. علاوه‌براین گیربکس دستی با همان نسبت نیز ارائه می‌گردد. متأسفانه، این خودرو اصلاً ارزان نیست. قیمت پایه آن به‌علاوه هزینه حمل، به بیش از 48،000 دلار می‌رسد!

2016 Chevrolet SS
2016 Chevrolet SS

نیسان 370Z ۲۰۱۶

“یک کوپه باتجربه ژاپنی با قدمتی به‌اندازه فورد موستانگ” این یک جمله کوتاه برای معرفی نیسان Z هست. نیسان نام مدل ۲۰۱۶ Z را 370Z گذاشته است. همان‌طور که از نام آن پیداست، در زیر کاپوت آن یک موتور ۳.۷ لیتری V6 قرارگرفته است که ۳۳۲ اسب بخار را توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک یا گیربکس شش سرعت دستی به چرخ‌های عقب می‌رساند. قیمت پایه آن حدود ۳۰۰۰۰ دلار است.

2015 Nissan 370Z Coupe
2015 Nissan 370Z Coupe

کرایسلر ۳۰۰ / دوج چارجر

خودروهای بعدی، دو سدان بزرگ هستند. کلاسی که بیش‌ترین صدمه را از افزایش بهره‌وری دیده‌اند. متأسفانه، امروزه سنت دیفرانسیل عقب در سدان های اندازه کامل در معرض خطر است. هر دو به‌طور یکسان افتخار تکان دادن پرچم خودروهای دیفرانسیل عقب را بین طرفداران و علاقه‌مندان پلتفرم LX دارند. کرایسلر ۳۰۰ و دوج چارجر با طیف گسترده‌ای از موتورهای V6 اعم از مدل SRT در دسترس هستند. چه کسی می‌تواند بگوید این دو سرگرم‌کننده نیستند؟

Dodge Charger and Chrysler 300
Dodge Charger and Chrysler 300

دوج چلنجر ۲۰۱۶

کرایسلر دوج چلنجر را هم بر پایه نسخه اصلاح‌شده از پلت فرم LX طراحی کرده است. برای چلنجر پیشرانه ۳.۶ لیتری Pentastar و ۵.۷ لیتری HEMI قابل سفارش است و تمام موتورهای V6 اعم از مدل SRT برای آن ارائه‌شده قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید یک گیربکس دستی هم برای آن در دسترس است. قیمت چلنجر از ۲۶۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

سایون FR-S ۲۰۱۶ / سوبارو BRZ

سایون FR-S، تویوتا GT86 و سوبارو BRZ کوپه‌های دیفرانسیل عقب مقرون‌به‌صرفه هستند، که از یک پلتفرم مشترک بهره می‌برند. این کوپه‌های دیفرانسیل عقب اسپورت از فرم کلاسیک دو درب برخوردارند و واضح است مهندسانی که این پلتفرم را ساخته‌اند تمرکز خود را بر روی رانندگی دینامیک قرار داده‌اند. این کوپه‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند و شما می‌توانید با پرداخت حدود ۲۶۰۰۰ دلار یکی از آن‌ها را داشته باشید. همه آن‌ها با یک موتور باکسر ۲.۰ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شوند که ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. راننده امکان انتخاب بین دو گیربکس دستی و اتوماتیک شش سرعته را دارد، اما اجازه دهید صادقانه بگویم، فقط گیربکس دستی می‌تواند راننده واقعی را مشخص کند.

Scion FR-S & Subaru BRZ
Scion FR-S & Subaru BRZ

هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۶

هیوندای جنسیس کوپه یک دیفرانسیل عقب کره‌ای که برای رقابت با خودروهای اصیل آمریکایی مانند شورلت کامارو و فورد موستانگ پا به میدان گذاشته است! برای رقابت با دشمنان اصلی خود، این کوپه تازه به‌دوران رسیده ویژگی‌های بلند پروازانه هیوندای، ازجمله گیربکس اتوماتیک هشت سرعته را ارائه می‌دهد؛ همچنین یک گیربکس شش دنده دستی هم ارائه‌شده است. برای این کوپه فقط یک موتور V6 3.8 لیتری در دسترس است. خوشبختانه، قادر است ۳۴۸ اسب بخار ارائه کند. شروع قیمت از ۲۶۷۵۰ دلار است.

2015 Hyundai Genesis Coupe R-Spec 3.8L
Hyundai Genesis Coupe R-Spec 3.8L

مزدا MX-5 ۲۰۱۶

مزدا MX-5 میاتا، احتمالاً نمادین‌ترین رودستری هست که تاکنون ساخته‌شده. این ماشین ترکیبی از یک خودرو سرگرم‌کننده، کم‌مصرف و مهم‌تر از آن، قابل‌اطمینان در یک رودستر جمع‌وجور و سبک‌وزن است. البته، MX-5 میاتا با دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی در دسترس است و از توزیع وزن ۵۰-۵۰ برخوردار است. تنها یک راننده ماهر، می‌تواند به ظرافت و سرعت این سامورایی مقرون‌به‌صرفه پی ببرد. مدل‌های جدید این خودرو برای سال ۲۰۱۶ از کاهش وزن قابل‌توجهی برخوردار است که باعث شده از قدرت نسبتاً کم ۱۵۵ اسب بخار خود نهایت استفاده را بکند. وزن مدل جدید ۱۰۵۷ کیلوگرم است و این به این معنی است که به ازای هر ۶.۸۱ کیلوگرم یک اسب بخار در اختیار دارد. قیمت پایه آن تنها ۲۴۹۱۵ دلار است.

2016 Mazda MX-5 Miata
2016 Mazda MX-5 Miata

شورلت کامارو ۲۰۱۶

شورلت سال‌هاست یک مدل بسیار محبوب دیفرانسیل عقب را به فروش می‌رساند. کامارو یکی از مقرون‌به‌صرفه خودروهای دیفرانسیل عقب است که دیدن دود لاستیک آن بسیار لذت‌بخش است. خریداران می‌توانند یک موتور V6 کارآمد تنفس طبیعی و یا حتی یک مدل قوی‌تر V8 سوپرشارژ را در کامارو ZL1 انتخاب کنند. برای مدل‌های ۲۰۱۶، یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هم به‌عنوان یکی از مدل‌های پایه عرضه می‌شود. کامارو رؤیایی با دو گیربکس اتوماتیک و دستی موجود است، به‌علاوه این‌که حتی مدل کانورتیبل آن هم عرضه خواهد شد. همه مدل‌های جدید کامارو از پاییز امسال به فروش می‌رسند ولی قیمت‌گذاری آن‌ها هنوز اعلام‌نشده است، اما انتظار می‌رود قیمت از زیر ۲۵۰۰۰ دلار آغاز شود.

2016 Chevrolet Camaro
2016 Chevrolet Camaro

فورد موستانگ ۲۰۱۶

موستانگ درواقع سردمدار سگمنت پونی از زمان پیدایش این بخش در سال ۱۹۶۴ است. پونی یک کلاس از خودروهای آمریکایی است که با الهام از فورد موستانگ راه‌اندازی شد و خودروهای این بخش اصطلاح مقرون‌به‌صرفه، جمع‌وجور، سبک اسپورت و عمل‌گرا را به یدک می‌کشند. پنج دهه از تولد این ماشین دیفرانسیل عقب می‌گذرد اما همچنان اصالت نسل اول موستانگ را در خود دارد. موتور V6 با عملکرد مناسب و معقول در مدل پایه عرضه می‌شود، درحالی‌که یک موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست هم برای آن قابل انتخاب است. اما چیزی که درخور موستانگ باشد موتور ۵.۰ لیتری V8 است، که ۴۳۵ اسب بخار ارائه می‌کند. قیمت پایه موستانگ از ۲۳۸۰۰ دلار شروع می‌شود.

2015-ford-mustang-gt-side-in-motion

اسمارت فورتو ۲۰۱۶

شرط می‌بندم شما اصلاً انتظار دیدن یک اسمارت را در این لیست نداشتید، اما باور کنید یا نه، این خودرو سبک و کوچک دایملر درواقع دیفرانسیل عقب است. همچنین ویژگی دیگر آن نصب موتور در قسمت عقب آن است، درست مثل پورشه ۹۱۱ البته شباهت بین این دو همین‌جا به‌پایان می‌رسد. تجربه رانندگی با نسخه‌های قبلی آن چندان دل‌چسب نبود اما خوشبختانه، در مدل جدید ۲۰۱۶ گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به همراه شیفتر و گیربکس پنج دنده دستی قابل انتخاب است. در زیر کاپوت آن یک موتور زیر ۱.۰ لیتر سه سیلندر توربوشارژ با ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر قرار گرفته، که برای آن کافی است. بااین‌وجود هیچ‌چیز در سال ۲۰۱۶ به‌اندازه اسمارت فورتو ارزش یک تست رانندگی را ندارد!

2015 Smart ForTwo Twinamic
Smart ForTwo 2016

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

46 دیدگاه

  1. ZIPPO
    سوابق: (239 دیدگاه) ,

    این اسم توی لیست واقعا خوشحالم کرد:

    هیوندای جنسیس کوپه ۲۰۱۶

    پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        نمایشگاه خودرو خارجی جلفا اومد واقعا کیف کردم

        پاسخ
    1. آرمااااان
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      آمریکا ،ژاپن
      میدونستم بیشتر این ده تا ماشین از این دوتا کشوره

      پاسخ
    2. just american muscle
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      از وجود جنسیس کوپه متعجب شدم!!!!!!!!!!!و البته خوشحال 🙂
      ولی اکه من بودبه این ترتیب انتخواب میکردم:
      1-dodge challenger srt
      2-dodge charger srt
      3-ford mustang
      4-Nissan 370z
      5-hyundai genesis coupe

      پاسخ
    1. بابک
      سوابق: (30 دیدگاه) ,

      شکسپیر هم منظورش از(مسأله این است,بودن یا نبودن) همین دوراهی موستانگ/کامارو بوده.

      پاسخ
  2. reza
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    لطفا ی چلنجر بزارید کنار برام
    ۷ سال دیگه پولدار شدم بخرم 😀

    پاسخ
  3. s.class
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    خوش بحالت
    ما اینجا نمیتونیم از این نوسانا داشته باشیم
    نوسانات ما بین پراید ۱۳۲ و پراید ۱۴۱ هستش….
    والله….

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    من نمیدونم امریکاییها چه اصراری به استفاده از موتور حجیم و تنفس طبیعی دارن یه توربو رو این ماشینها بندازن میترکونه

    پاسخ
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
      سوابق: (811 دیدگاه) ,

      درود بر شما دوست عزیز
      جواد آقا توربو در حجم کمتر قدرت بیشتری میده و شتاب بهتری هم داره و رو مصرف سوخت هم تاثیر مثبت داره ولی استهلاک بیشتری از تنفس طبیعی داره به این خاطر اگه کمپانی هایی که در ساخت تنفس طبیعی خبره اند مثل فراری و شورولت و فورد از این موتور ها قدرت زیادی بگیرن واقعاً بهتر از توربو هست ولی خب دیگه همین کمپانی ها هم دارن به سمت توربو میرن.

      پاسخ
      1. mohsen
        سوابق: (901 دیدگاه) ,

        الان فراری رو با شولت و فورد گذاشتی یه جا؟ لا اقل میگفتی tراریو لامبورگینی خوب از آب در می اومد

        پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      24 هزار تا میتا میخرن ما 70 تومن میدی جک S5 چینی

      پاسخ
      1. SARD
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        داداش وقتی هنوز تو یه ماشین نشنستی قضاوت نکن . توی تمام ماشینای چینی اگه بگن یدونش خوب باشه میگم جک اس 5 .

        پاسخ
  5. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    ببینید با 24 هزار دلار میشه 73 ملیون میتوانیم مزدای mx5 بخریم که یکی از برترین خودروهای جهان و بسیار مطرح و خاص هست و با 26 هزار تا جنسیس فوق سریع از هیوندای با اون دیزاین بی نظییر که درمیاد 78 ملیون و با نیسان زیبا و دوستداشتنی 370 z که خودروی خاصی هست از کنار کامارو 25000 تایی لوکس و یونیک و مستحکم بخدوام یک عمر هم نمیشه گذر کرد درصورتیکه باین پول ها در ایران سرافراز میشه خودروی چینی با اسامی مختلف و داری یک موتور و گیربکس مشترک خرید که صاحب اول و آخرش خودتی

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل HELL CAT
    HELL CAT
    سوابق: (196 دیدگاه) ,

    اونی ماشین بازه که ماشین دیفرانسیل عقب با دنده دستی که آپشنشم فقط یه موتور بزرگ باشه داشته باشه این سوسول بازیا awdیا دنده اتومات یا یه مشت آپشن به درد بچه پولدارا میخوره

    پاسخ
    1. just american_just dodge
      سوابق: (66 دیدگاه) ,

      شمام که مثل من (یا من مثل شما) بین ماشین امریکایی دوج رو ازهمه بیشتر دوست داری!!!
      من بودم challenger srt hellcat ور میداشتم از همشون ظاحر خشن تری داره!!! 🙂 🙂

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل HELL CAT
        HELL CAT
        سوابق: (196 دیدگاه) ,

        خدا نگم چکارت کنه خودمو گم کردم!!! آره اگه بگن آرزوت چیه؟ میگم یه هلکت که تو صندوقش پر لاستیک باشه

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل shahab
          shahab
          سوابق: (646 دیدگاه) ,

          اوووف کلی لاستیک و چنتا لنت و صفحه کلاچ

  7. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    ممنون از آقای فراهانی عزیز.
    فقط اینکه قیمت کامارو ی 2016 اعلام شده چند روزی میشه.
    سری LS کامارو دیگه تولید نمیشه و قیمت ها برای مدل پایه LT از 26695 دلار شروع میشه.
    برای خرید مدل V6 حداقل قیمت پرداختی 28190 دلار و برای مدل SS، قیمت 37295 دلار خواهد بود.
    قیمتش بیشتر از ماستنگ شده ولی در عوض تجهیزات بهتری رو ارائه میکنه.

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل datsun
    datsun
    سوابق: (592 دیدگاه) ,

    انتخاب من 370z و کامارو

    یه سوال برام پیش اومد مگه موستانگ دیفرانسیل عقب نیست چرا تو عکس اون موستانگ زرده با چرخهای جلو گرد و خاک به راه انداخته:-)

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مهرداد فراهانی
      مهرداد فراهانی
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      توی اون تصویر احتمالا موستانگ درحال دور درجا زدن هست و چرخش سریع باعث شده گرد خاک از چرخ جلو به نظر برسه.

      پاسخ
    2. Ford Focus RS
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      شاید اونجا هم مثل خوزستان ما گردو خاکه

      پاسخ
    3. Amin
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      این در حال دونات کشیدن یعنی داره دوره خودش می چرخه برا همین چرخ های جلو هم می چرخن ولی با سرعت کمتربرا همینم خاک پخش می کنه ولی نه به اندازه ی چرخ عقب

      پاسخ
  9. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    کامارو عجب خوشگله
    موستانگ هم حرف نداره
    باید اینقدر ماشین نخرید که گمرک ماشین ها هم واقعی بشه

    پاسخ
  10. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    فورد موستاگ و شورلت کامارو عالین رخشون محشره همنجوری که در پست مخصوص نمیدونم کدوم بود گفتم قیمتش مفته هر دو قیمتشون عالین پوله بدنه و اگه بدی بازم کمه یعنی با 47800 شما میتونه هر دو رو بخری بابا ایول

    پاسخ
  11. احمد باقری
    سوابق: (4288 دیدگاه) ,

    شورولت کامارو و فورد موستانگ، گل سرسبد این لیست هستند.

    پاسخ
  12. فرشاد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    میخوام اعتراف کنم که فکر میکردم کامارو و موستانگ از لحاظ قیمت و کیفیت و امکانات از جنسیسه کوپه خیلی بیشتر باشه حتی تا دو برابر قیمت هم احتمال میدادم ولی با این مقاله متوجه شدم در یک سطح هستن به نظرم اگه تو ایران ماشینای امریکایی بیاد با توجه به سلیقه اکثر مردم کمتر کسی پیدا میشه از موستانگ بگذره و جنسیس بگیره چون به نظرم حتی نگاه کردن به عکس چلنجر موستانگ کامارو احساس لذت داره من چلنجرو از همه بیشتر دوست دارم با این که میدونم موستانگ طرفدار و خریدار بیشتری داره چلنجر رخ جلوش خیلی خشنه و به این سبک خورو واقعا میاد در واقع میشه گفت موستانگ و کامارو چراغاشون اسیایی شده و از رخ خشن مدل های قدیمی تر کاسته شده

    پاسخ
    1. mohsen
      سوابق: (901 دیدگاه) ,

      انصافا چلنجر قیافش خالی ماسله آدم خوف میکنه ماستنگ اون حسو نمیده کامارو هم دو نسل قبلش حسی شبیه اونو داره

      پاسخ
  13. iq7
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    جا داره یادی کنیم از ماشین مقرون به صرفه وطنی دیفرانسیل عقب
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    آر دی

    پاسخ
  14. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    اگه موستاگ و کامارو میمودن ایران با قیمت اصلی من هر دوتاشونو میگرفتم

    پاسخ
  15. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال؟ m3 های 2015 مگه دیف عقب نیستن؟

    پاسخ
  16. آرش آمریکایی
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    وای چه ماشینای ارزشمندی
    خدا ایشالا که نصیبمون میکنه ایشالا واردات خودرو آزاد میشه و اونوقت دیدن این ماشینا رویا نیست
    میدونستم تو این لیست از آمریکایی و ژاپنی پره
    چون خداییش به عملکرددو مقرون ب صرفه بودن اهمیت میدن من بیشتر عشق کامارو هستم

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (1312 دیدگاه) ,

      مصرف ماشینهای آمریکایی بخاطر بزرگ بودن موتورشون بالاست ولی خدایش قیمتاش مفته من جاشون بودم یه لحظه صبر نمی کردم و میخریدم

      پاسخ
  17. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    اونجا نمیخواد 25000 تا بدی صاحب موستانگ یا کامارو یا یکی از این ماشینای لیست بشی که.
    ماهی 500 دلار ازت میگیرن ماشین بهت میدن.
    تو سایت امریکایی دیدم که با ماهی 250 دلار میشد صاحب الانترا شد.
    بعد ما میخوایم با کمپین خودرو ارزون شه. باید کاری کنیم که شرایط فروش خودرو به کل عوض شه. چه داخلی و چه وارداتی .ارزونی به تنهایی هم به دردمون نمیخوره.هر چند شخصاً بعید میدونم خودرو ارزون تر شه .
    چه رؤیاییه ماهی 300 – 400 هزار تومن بدی و صاحب ماشین شی اونم ی ماشین باکیفیت و مناسب. یعنی میشه اونروز بیاد

    پاسخ
  18. Iran Air
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    درست مثل پورشه ۹۱۱ البته شباهت بین این دو همین‌جا به‌پایان می‌رسد… :))) باحال بود !

    پاسخ
  19. بابک
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    خدا بیامرز پیکان اگه زنده بود,الان وسط اینها نشسته بودا.
    دیگه مقرون به صرفه تر از پیکان؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.