چشم اندازهفته نامه

نتایج مطالعه سال 2017 کانسومر ریپورتز

یک سؤال! آخرین باری که شورولت تمامی رقبای خود را در سگمنت خودروهای کامپکت کنار زد و رتبه‌ی اول مطالعه‌ی کانسومر ریپورتز را به دست آورد کی بود؟ یک سؤال بهتر! کی دو خودروی شورولت در یک‌زمان در لیست کلی رتبه اول را کسب کردند؟ خب این یک سؤال غلط‌انداز است زیرا طبق نتایج کانسومر ریپورتز، از ۲۵ سال پیش که این سگمنت خودرویی در مطالعات دیده می‌شود هیچ‌گاه چنین اتفاقی نیفتاده است.

2016 Chevrolet Cruze
در کلاسی که خودروهایی از هوندا، سوبارو و یا تویوتا دیده می‌شوند، شورولت کروز ۲۰۱۷ در میان خودروهای کامپکت اول شده است. کانسومر ریپورتز این خودرو را به خاطر سواری نرم، عملکرد آرام و ساکت و مصرف کم سوخت تحسین کرده است.

2016-Chevrolet-Cruze-rear-three-quarter-in-motion
برای سومین سال پی‌درپی این موسسه شورولت ایمپالا ۲۰۱۷ را نیز در کلاس سدان های بزرگ به عنوان بهترین مدل معرفی کرده و از کابین جادار و صندلی‌های راحت آن به عنوان ویژگی‌های مثبت ایمپالا یاد کرده است.

2016-chevrolet-impala-ltz
دیگر خودروهای جدیدی که طبق گفته‌های کانسومر ریپورتز رتبه‌ی اول سال ۲۰۱۷ در کلاس‌های خود را به دست آورده‌اند عبارت‌اند از:

  • کلاس ساب کامپکت: تویوتا یاریس iA
  • کلاس کامپکت هیبرید: تویوتا پریوس
  • کلاس شاسی‌بلند لوکس: آئودی Q7
  • کلاس خودروی اسپورت: مزدا MX-5 میاتا
  • کلاس شاسی‌بلند کوچک: سوبارو فارستر
  • کلاس شاسی‌بلند میدسایز: تویوتا هایلندر
  • کلاس پیکاپ تراک کامپکت: هوندا ریجلاین
  • کلاس سدان میدسایز: کیا اپتیما
کانسومر ریپورتز همچنین نتایج بهترین برندهای سال ۲۰۱۷ را نیز منتشر کرده که طبق آن خودروسازان لوکسی چون آئودی، پورشه و ب‌ام‌و نتایج درخشانی را کسب کرده‌اند. در این لیست ۳۱ برند وجود دارند و فاکتورهایی چون امتیازات تست‌های جاده‌ای، قابلیت اطمینان پیش بینی شده، رضایت مصرف‌کننده و نتایج ایمنی در تعیین امتیاز کلی نقش دارند.

audi-uk-tt-tdi-quattro-9
برای دومین سال پیاپی ۵ خودروساز اول لیست کانسومر ریپورتز تغییری نکرده‌اند اما جایگاه آن‌ها دستخوش تغییر شده است. آئودی با امتیاز ۸۱ در صدر لیست جای گرفته و پورشه نیز با دو پله صعود و با امتیاز ۷۸ به رتبه‌ی دوم رسیده است. ب‌ام‌و نیز با دو پله رشد داشته و با امتیاز ۷۷ و مشترکا با لکسس در رتبه‌ی بعدی قرار گرفته است. لکسس در مقایسه با سال گذشته یک رتبه افت کرده است. سوبارو نیز با سه پله سقوط و با امتیاز ۷۴ به رتبه‌ی پنجم بسنده کرده است.

2017-porsche-718-boxster-s-07
علیرغم اینکه کروز و ایمپالا در کلاس‌های خود رتبه‌ی اول را به دست آورده‌اند اما شورولت جایگاهی بین ۱۰ برند اول لیست ندارد. تنها دو برند آمریکایی بیوک و تسلا به ترتیب در رتبه‌های دهم و هشتم لیست قرار دارند. کرایسلر در میان برندهای حاضر در این لیست بیشترین بهبود را داشته و ۷ پله صعود کرده است. آکورا، کادیلاک و اینفینیتی نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۶ رشد داشته و ۶ پله صعود داشته‌اند. کیا بهترین برند غیرلوکس بوده و در رتبه‌ی ششم قرار گرفته و امتیاز ۷۴ را کسب کرده است؛ و البته شاید از دیدن فیات در انتهای این لیست تعجب نکنید!

امتیاز تست جاده

امتیاز کلی برند

رتبه

۸۶

۸۱ آئودی ۱
۸۸ ۷۸ پورشه

۲

۸۶

۷۷ ب‌ام‌و ۳
۷۴ ۷۷ لکسس

۴

۸۱

۷۴ سوبارو ۵
۷۷ ۷۴ کیا

۶

۷۵

۷۳ مزدا ۷
۸۸ ۷۳ تسلا

۸

۷۷

۷۲ هوندا ۹
۷۲ ۷۲ بیوک

۱۰

۶۸

۷۱ تویوتا ۱۱
۷۳ ۷۰ هیوندای

۱۲

۷۳

۶۸ آکورا ۱۳
۷۷ ۶۸ ولوو

۱۴

۸۰

۶۸ لینکلن ۱۵
۷۷ ۶۷ اینفینیتی

۱۶

۷۴

۶۷ شورولت ۱۷
۷۹ ۶۶ کادیلاک

۱۸

۸۴

۶۶ کرایسلر ۱۹
۸۰ ۶۶ مرسدس بنز

۲۰

۷۴

۶۵ فورد ۲۱
۶۹ ۶۴ نیسان

۲۲

۷۸

۶۴ فولکس‌واگن ۲۳
۷۱ ۶۰ مینی

۲۴

۷۳

۶۰ جی ام سی ۲۵
۷۹ ۵۹ جگوار

۲۶

۷۴

۵۶ دوج ۲۷
۷۱ ۵۲ لندروور

۲۸

۴۶

۵۱ میتسوبیشی ۲۹
۵۵ ۴۵ جیپ

۳۰

۵۲

۴۱ فیات

۳۱

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (731 ديدگاه)

    فیات!….. خدا قوت پهلوان
    یه لیست بگید که پورشه در صدرش نباشه؟
    واقعا پورشه همه چی رو یجا داره….. توی قابلیت اطمینان با تویوتا و لکسس میجنگه توی عملکرد و مهندسی با فراری و مکلارن! خودروهای هیبریدیش واسه تسلا شاخ و شونه میکشن ! چند کمپانی این قابلیت رو دارن؟
    هیوندا و کیا هم که تکلیفشون روشنه بجایی رسیدن که دیگه خیلی بیمزست بخوایم بگیم کیا و هیوندا هم خوب پیشرفت کرد!!!… از هر نظر به خودروسازهای درجه یک رسیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ELEMENTO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درسته ایلیا.

      آئودی و پورشه ، 2 زیر مجموعه ی نامدار فولکس واگن در صدر قرار گرفتند ???
      BMW هم سومه.

      حالا هی بگید ماشین آلمانی فلان ماشین آلمانی فلان.???

      درود بر خودروسازی آلمان ، درود بر فولکس واگن ، درود بر BMW.

      خوشبختانه دوران اوج آلمانی ها شروع شده.

      جالبه که فولکس واگن الان 16 میلیارد دلار حداقل باید جریمه پرداخت کنه.

      احسنت به فولکس واگن.

      فقط و فقط و فقط و فقط ماشین آلمانی ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        در ضمن توجه کنید که یکی از علل پایین بودن رتبه ی برند فولکس واگن مسئله ی دیزل گیت هست که مردم امریکا هنوز از بابتش ناراحت اند و باعث میشه در بحث رضایت از محصول به فولکس واگن نمره ی کمی بدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. shahin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    افت تویوتا چشمگیره.یه جای دیگه هم خوندم که تویوتا به علت موارد نقصی که داشته کم کم داره از صدر میاد پایین.از ١٠ برند اول این لیست هر ماشینی بخرین ضرر نمیکنین واقعا .نکته دیگه که واسم جالبه اینه که کمپانی به کوچیکیه مزدا با ۶-٧ مدل ماشین چجوری داره همه رو تار و مار میکنه.دمش گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      میشه چندتا از اون موارد نقصی که میگی نام ببری تا ما هم بدونیم؟ دلیل نمیشه از تویوتا بدت میاد الکی یه چیزی بپرونی. جالبه دقیقاً گفتی از 10 تا برند اول بخرین ضرر نکردین. دیدی تویوتا یازدهمه بعد یه دونه قبلش قطع کردی فک کردی خیلی زرنگی؟ یعنی آدم مثلا بنز بخره ضرر کرده؟؟؟ بعد کیا بخره حتما برده. جالبه واقعاً. بعدشم اگه تویوتا افت چشمگیر و ایراداتی که میگین داره پس چرا این همه میخرنش و پرفروشترین ها تو دنیا و آمریکا میشه؟؟؟ یعنی همه ی دنیا ضرر کردن و می کنن و خواهند کرد؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahin

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      ناراحت نشو.من خودم تویوتا و هوندا رو دوس دارم و یه مدت هم آکورد قدیمی داشتم که حرف نداشت.الانم جنگ بین کره و ژاپن رو قبول ندارم .خودمم بنز E240 سال ٢٠٠٣ دارم.اما هیچوقت نمیگم تویوتا بده.ولی خب حتما افت داشته که رفته یازدهم.من که لیست رو نساختم.ولی در کل من ژاپنی دوس دارم و از سوبارو و سوزوکی تا مزدا و تویوتا رو چشم بسته قبول دارم و در عین حال منکر خوب بودن ماشین های کره هم نمیشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ELEMENTO

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در مورد تویوتا بی انصافی میکنی.
        سال پیش لکسوس و تویوتا ، اول و دوم بودن.
        حالا یک سال جا ها عوض شده.
        وقتی میشه گفت تویوتا افت کرده که مثلا ۵ سال پشت سر هم نتونه رتبه های بالای جدول رو‌کسب‌ کنه. با ۱ سال نمیشه قضاوت کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فقط تویوتا و هوندا

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        نه چرا ناراحت شم. دیگه کم کم فضای این سایت داره ضد ژاپنی میشه و همه طرفدار کره ای ها. دیگه همه آرزوشونه یه آمار یا مقایسه منتشر شه که توش ژاپنی ها در رتبه های پایین قرار گرفتن و شروع کنن به کوبوندن ژاپنی ها. وگرنه تو همین رتبه بندی مرسدس هم رتبه ی بدی گرفته. ولی چند نفر اومدن بگن بنز افت داشته یا بد کار کرده. وقتی نوبت ژاپنی ها برسه و یه ذره بد بوده باشن آمار درست و معتبره. ولی اگه یه آلمانی باشه یا اصلا چیزی نمیگن یا میگن رتبه بندی ها مزخرف و دروغه. متاسفانه فضای این سایت هم کم کم داره مثل جامعمون کره ای پسند میشه و خیلی از حتی افراد به ظاهر ژاپنی دوست هم شل کردن. واقعاً برام جای سواله جه جور افراد قدیمی این سایت که عاشق ماشین و دنیای ماشین هستند و از اخبار ماشین تو دنیا مطلع هستند، کره رو در کنار ژاپن تو صنعت خودروسازی میذارن. چه جور ژاپن با اون همه عظمت و افتخاراتش رو در کنار کره ای که تماماً وابسته به کشورها و خودروسازان دیگه هستش میذارن. یه موقع است درمورد عموم جامعه صحبت می کنیم که هیچی از ماشین و برندها نمیدونن. آره واسه اونا چه فرقی می کنه چه برندی باشه. هرکدوم بهتر باشه حالا تو هر زمینه ای مطابق با اولویت هاشون میرن سمت اون. اگه ژاپنی باشه میرن سمت اون یا اگه کره ای باشه میرن سمت اون. ولی واقعاً برای ما عاشقان ماشین هیچ فرقی نمیکنه پشت چه ماشینی بشینیم؟ الان اینجا اپتیما رو بهترین میدسایز معرفی کرده. یعنی واقعاً ما نمیدونیم واقعیت چیه و برامون فرقی نمی کنه پشت اپتیما بشینیم یا کمری و آکورد؟؟؟ قطعاً برای ما ماشین بازا زیبایی اولویت اول نیس که اگه باشه شک نکنیم ماشین باز نیستیم. اگه حس سوار شدن پشت آکورد با حس سوار شدن پشت اپتیما فرقی برامون نکنه، شک نکنیم ماشین باز نیستیم. هرکی ندونه ما که میدونیم کره هرچی داره صدقه سری آلمانی ها و آمریکایی ها و… هستش. هرکی ندونه ما که میدونیم پشت ماشینای ژاپنی چی هستش و پشت ماشینای کره ای چی. برای یه عاشق ماشین قطعاً فرق میکنه پشت ماشینی بشینه که همه چیش از موتورش گرفته تا فلان جاش از خودش باشه تا ماشینی که هرچیش واسه یه جایی باشه. قطعا پشت ماشینی با موتور هوندا نشستن یه چیز دیگس تا …. . آره یه زمانی ژاپنی ها هم وضع کره ی الانو داشتن. اما دیگه چند ده ساله از اون زمان گذشته و به بهترین خودروسازان در کنار آلمان تبدیل شدن. اما باید قبول کرد هنوز هیوندای و کیا کلی فاصله دارن با اونا. دوستان ببخشیدا ولی به نظر من اسم خودروسازان کره ای رو در کنار ژاپنی ها اوردن واقعاً مضحکه. این کجا و آن کجا. مثل این میمونه که ایران هم بره بهترین طراح دنیا رو بیاره، بره بهترین تکنولوژی ها هم از کشورهای بزرگ بیاره، دولت هم اجازه بده و شرایط مهیا بشه، بعد از چند سال یه ماشین خوب بزنه بعد بریم بذاریمش کنار محصولات تویوتا مقایسش کنیم. خدایی خنده داره دیگه. این جاس که باید از اون خودروساز داخلی پرسید: خوب چی از خودت داری؟ اینا که همش واسه دیگرانه. برای اینکه تبدیل به یه غول خودروسازی بشی باس خودت هنر و علمشو داشته باشی و خودت مستقل ماشین بزنی نه وابسته به دیگران. وگرنه اسمت هم آوردن در کنار بزرگان خودروسازی حرامه.
        برای خیلی از ماشین دوستا متاسفانه این موضوع اصلا مهم نیست و ریشه و اصالت یه خودروساز بحث بی اهمیتیه. نتیجش میشه این. اشکال نداره دوستان بشینن و نگاه کنن که ژاپنی ها رو بکوبن تو این سایت و کره ای ها رو در کنار ژاپنی ها بذارن، چند وقت دیگه خواهید دید که بعضی ها اینقدر جرئت پیدا می کنن که حتی میان آلمانی ها رو میکوبن و کره ای ها رو در کنار آلمانی ها میذارن و چند وقت بعدش هم کره تبدیل میشه به بهترین خودروساز دنیا از دید ما ایرانی ها!!!!! همون چیزی که مسئولین ما میخوان و کاملاً دارن به نفع کره ای ها کار میکنن.
        ولی من یکی که تا عمر دارم و عاشق ماشین هستم و کره ای ها همین وضعیت الانو داشته باشن، طرفدار و عاشق ماشینای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی خواهم بود و حتی اسم کره هم در کنارشون نمیارم. حالا اسمش رو هر چی که میخواین بذارین. تعصب یا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Khan

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    هرروز یه جوری رده بندی میاد بیرون. قشنگ بخوای پیگیری کنی گیج میشی آخرش…
    خواستی ماشین بخری هرچی دوست داشتی بخر، دنیا دوروزه… حیفه چیزی دوست داری بتونی ولی انتخاب نکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط تویوتا و هوندا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    درود بر ژاپن. از 10 خودروی برتر 6 تا ژاپنی هستد. آفرین به شورولت (اینجا دو خودروشو جزو بهترین ها نام برده. ولی شورولت مالیبو هم سال قبل فوق العاده بوده و کلی تحسینش کردن. فروشش هم تو 2016 نسبت به 2015، 17 درصد افزایش داشته) آفرین به کیا بابت اپتیما. گرچه هنوزم درمقابل تویوتا و هوندا و … خودروساز حسابش نمی کنم و جالبه با این رتبه چطور فروشش درمقابل رقبا اینقدر کمه تو آمریکا و تو سگمنت خودش هفتم هستش. سال پیش هم که 22 درصد نسبت به سال قبلش کاهش فروش داشته و تو این دو ماه گذشته 2017 هم نسبت به مشابه سال قبلش کاهش فروش داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فيصل.

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    لندرور رتبه ٢٨ رو کجای دلم بذاره اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ELEMENTO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    درود بر کیا که بالاتر از مزدا ، تویوتا ، نیسان ، اکورا ، اینفینیتی ، هوندا ، و … قرار گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. bkh

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (233 ديدگاه)

      دروغه .اینها همش کذبه .این مجلات همش زرده. اا مگه ندیدی کمری بعد ۱۰ سال فقط اب و روغن ولی ازرا ها و سوناتاها همه موتور تعویزین..مگه ندیدی داشپورت سوناتا میشکنه .چوباشم خود به خود اتیش میگیره.تازه کره ایها اگزوزشون بوی اب دوغ خیار میده ولی ژاپنیها اگزوزشون بوی کباب میده. اپتیما دیدم بعد ۱۰۰۰ کیلومتر یاتاقان زد ولی تویوتا لامصب ۱ ملیون کیلومتر اخ نمیگه.( باور نداری از پرفوسوران خط فرودگاه بپرس ) اصن یه وضعیه.خلاصه سراغ کره ای نرید لذت رانندگی نداره تمام لذتها جمع شده توی کرولا با اون گیربکس خفن و خارق العاده اا .سانتافه خوب نیست ولی ۲۵۰ میلیون دادن پای راو ۲۲ هزاردلاری خیلی کلاس داره (جون اقدس)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد رضا

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (804 ديدگاه)

        شما کاملا درست میگی
        ولی کیا توی این ده سال خیلی پیشرفت های خارقلاده ای داشته وهمچنین هیوندای
        این دوشرکت منو که هرساله متحیر میکنن
        تا به ایروز هیچ خورو سازی طی 10 سال نتوسته بود. توی بازار آمریکا خودشو اینقدر محبوب کنه که از آخر جدول خدشو بتونه توی تمام لیست ها به پنجم شیشم برسونه
        به همین دلیله که همه ی مردم اینو پیش بینی میکردن جز ما که مطالعات خورویی داریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ELEMENTO

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          حرف هر دو‌ نفر کاملا درسته.
          من باهاتون موافقم.
          bkh که از زبان طنز زیبایی استفاده کرد.

          جالبه ، چند روز پیش آمار JD POWER منتشر شد و‌ هیوندای از همه ی برند های ژاپنی (غیر از تویوتا و لکسوس) بهتر عمل کرده بود
          الان هم آمار Consumer Report منتشر شده و کیا از همه ی ژاپنی ها (غیر از سوبارو و لکسوس) بهتر عمل کرده.
          .
          هم ماشین های ژاپنی رو دوست دارم هم کره ای.
          اما تلاش خودروسازان کره ای قابل تحسینه.
          از طرفی ماشین های کره ای خیلی خوش سلیقه تر و زیباتر از ژاپنی ها درست شدن. مخصوصا محصولات KIA . عوضش ژاپنی ها کم استهلاک ترند. البته این اختلاف استهلاک در صورت استفاده ی درست ، اصولی و مراقبت از ماشین خودش رو نشون نمیده.
          امیدوارم محصولات Genesis هم وارد بشن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          پس خودتون هم قبول دارین که این آمارها خیلی تناقض توشون هست.
          ضمنا گفتین که کره ای ها زیباتر از ژاپنی ها هستن؟ اولا که این حرف در حالت کلی درست نیست و سلیقه های مردم دنیا تو نقاط مختلف فرق میکنه و ممکنه تو یه کشوری حتی تویوتا که تو دید مردم ما سادس براشون زیباتر از کره ای ها باشه. ثانیا الان کیا و هیوندای قشنگتر از مزدا هستن؟ مزدا رو بیخیال. الان شما بین سراتو و سیویک کدومشو ترجیح میدی؟ یا بین آکورد و سوناتا کدومو انتخاب می کنی؟ خدا وکیلی تو محصولات کیا غیر از اپتیما کدومشون طراحی چشم نوازی دارن؟ سراتو؟؟؟ اسپورتیج جدید با اون جلوی ضایعش که اکثر بچه های همین سایت ازش بدشون اومد؟؟ یا سورنتو که خدایی چیز خاصی نداره ظاهرش؟یا محصولات هیوندای با اون همه اغراقی که میشه توشون بعد یه مدت خسته کننده میشن. سومامن یه سوال دارم ازتون. الان اگه طراحی یه خودروساز رو به شما بدن و بگن باید برای ماشینای تو رنج 100 میلیون تا بالای دو سه میلیون باید براشون طراحی کنین؟ آیا از همون ارزونترینش شروع میکردی به بهترین طراحی که تا رسیدی به 500 میلیون دیگه چیز خاصی نداشته باشی؟ تویوتا یا … برند لوکس و گرون دارن. طبیعی و عقلانیه که هرچی زیباییه برای ماشینای ارزونش نذاره. ولی مثلا کیا چی؟ برند لوکس داره؟ نه. 90 درصد ماشیناش نسبتا ارزون قیمتن. برای همین هرچی طراحیه میریزه به پای همون ارزوناش. تازه اونم با طراح معروفی که از المان اوردن براشون طراحی کنه. خودشون که طراح نداشتن. لذا شما الان لکسوس رو با کیا مقایسه کن. هیچی برای گفتن نداره کیا. پس بهترین طراحی ژاپنی به مراتب زیباتر و چشم نوازتر از کره ای هاس و این حرف که کره ای هو تو طراحی زیباترن کاملا اشتباهه.
          بعد یه چیز دیگه. شما تو خیلی از سایتای معتبر خارجی بری که زمینه های مختلف نمره میدن به ماشینا میبینی که تفاوت چندانی بین نمره ی ژاپنی های غیر لوکس و کره ای ها نیس و حتی ژاپنی های غیر لوکس بعضا نمره ی بهتری گرفتن. نمونش همون مقایسه ای که بین شاسی بلندهای سه ردیفه دیروز تو همین سایت صورت گرفت و توش برخلاف نظر ما ایرانی ها طراحی داخل سانتافه رو عجیب دونسته و نقطه ضعفش به حساب اورده.
          یه چیز دیگه هم اینکه یه فکتور بسیار مهم تو طراحی، موندگاری یه طراحی هستش. بحثی که توش کره ای ها به مراتب ضعیف ترن از ژاپنی ها هستند. به نظر من تنها ماشین کره ای که بعد از گذشت 4 -5 سال همچنان موندگاره طراحیش، اپتیماس. وگرنه شما سانتافه نسل قبل رو نگاه. اصن آدم نمیخواد نگاش کنه. یا سوناتا و آذرای 2007 که دیگه هیچ زیبایی ندارن. ولی درمقابل کمری 2007 رو نگاه. لندکروزهای تو ایرانو نگاه که حداقل واسه 4 سال قبلن و همچنان زیبا و با ابهتن. برای همینم تویوتا زیاد دستکاریش نمیکنه تو نسل های جدیدش. یا پرادو. یا حتی مزداهای 3 های قدیمی که هنوزم ماشین زیباییه.
          بعدشم شما گفتی ژاپنی ها کم استهلاک ترن. یعنی واقعا تنها برتری ژاپنی ها به کره ای ها همینه؟؟؟ تازه گفتین درصورت استفاده درست محسوس نیس!!! اگه عمر مفید ماشینای کره ای 5 سال باشه و ژاپنی 10 سال، در صورت استفاده درست کره ایه شاید بشه 10 سال ولی ژاپنیه هم 20 سال که بازم محسوسه و خودشو نشون میده. اگرم نخواستی ماشینتو بیشتر از 10 سال نگه داری، بازم برد کردی اگه ژاپنی بگیری. چون تو فروشش هم کارت راحتتره و با قیمت به مراتب بهتری میتونی بفروشیش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ELEMENTO

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیزم من برای شما و‌نظراتت احترام‌ خاصی قائلم.
          ممنون که وقت گذاشتی و این همه نوشتی. نشون میده برای من و خودت ارزش قائلی.
          .
          .
          ببین عزیز ، من در مورد ظاهر نظر خودم رو‌ گفتم. زیبایی شناختی بحث سلیقست.
          به نظر من کیا موهاوی که‌ تو ایران بود خیلی قشنگ و‌ زیبا ساخته شده بود. کیا کادنزا همینطور. حتی هیوندای الانترا هم بسیار شیک و‌ اسپورت نشون میده.

          هیوندای و کیا ، علاوه بر آقای شرایر ، ۳۵ نفر از بهترین طراحان دنیا رو‌ از شرکت های مختلف دور هم جمع کردن ، مثل Luc donckervolke و ….
          .
          .
          جنسیس هم عمرش هنوز به ۲ سال نرسیده ، شما لکسوس رو‌ باید با جنسیس مقایسه کنی. من از طراحی های لکسوس خیلی خوشم میاد ، مثلا ES یا LS .
          اما جنسیس در مقابل لکسوس هنوز نوزاد حساب میشه. عمرش به ۲ سال نرسیده . در حالی که لکسوس بعد از ۳۰ سال به موقعیت فعلی دست یافته.
          .
          .
          به نظر من کیا کادنزا (نسل قبل ) هنوز هم جزو زیباترین ماشین های کلاس خودشه. موهاوی همینطور.
          در مورد عمر مفید
          دوست گرامی ، من ماشین رو بیشتر از ۵ سال نگه نمیدارم ، بسیار هم مراعات میکنم و‌ حواسم به ماشین هست ، به نظر من ماشین های کره ای ، مثلا کیا ریو ، این پتانسیل رو دارن که تا ۱۲ سال بدون هیچ مشکلی کار کنند. (اگر استرس الکی به ماشین وارد نشه.)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ELEMENTO

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اگر من در بحث کیفیت کره ای ها رو با ژاپنی ها مقایسه میکنم چون اعتقاد دارم ژاپنی ها باکیفیت ترین ماشین های جهان رو میسازن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      چطور پس بنز رو نگفتین؟ چه طور فقط برندهایی که میخواین بکوبینشون رو میگین؟ فقط ژاپنی ها رو گفتین و بعد سه نقطه گذاشتین؟ پس من تکمیل می کنم درود بر کیا که بالاتر از بنز قرار گرفته. ولی واقعا کیا بالاتر از بنزه و باید نمره ی بیشتری بگیره؟؟؟ بعدشم همونطور که بالاتر گفتم چه طور به قول متن کیا رو بهترین برند غیرلوکس معرفی میکنه ولی تو عمل اینقدر فروشش پایین تر از خیلی برندهاس؟ چه طور پس این همه کاهش فروش داشته تو همین اپتیما. مگر نه اینکه این بررسی ها و رتبه بندی ها رو برای مردم انجام میدن که بتونن تصمیم گیری کنن؟ پس این تناقض چه جوری توجیه میشه؟ یه جورایی پس باید گفت خود مردم آمریکا هم به این رتبه بندی ها توجه نمیکنن. خود مردم آمریکا مهمترین معیار برای برتری یه برند هستند. اونا هستند که سال ها با یه ماشین زندگی میکنن و بدون تعصب ماشین می خرند. چه طور تویوتا بحث کیفیت میشه تو همین سایتا میزنن بهترین، بحث قابلیت اطمینان میشه میزنن بهترین، بحث مصرف سوخت تو عمل میشه میزنن جزو بهترینها و خیلی چیزای دیگه. چه طور برای بیش از ده سال پرفروشترین برند غیر لوکس میشه تو مهمترین بازار خودروی جهان. یا به طور مشابه هوندا. یا نیسان. چرا مردم بیشتر میرن سمت اینا؟ چرا نسبت به اینا کمتر میرن سمت کیا؟ حالا جالبه هیوندای وضع بهتری نسبت به کیا داره تو آمریکا. یعنی واقعا مردم نمیفهمن؟ اونم مردم آمریکا که بدون هیچ تعصبی ماشین میخرند؟ چون اگه تعصب داشتن ماشینای خودشونو میخریدند دیگه. جالب تر اینکه شما بهترین ماشینای همین سایت رو با سال قبلش مقایسه کنین. می بینین کمتر تشابهی بینشون هست. مگه تو این یه سال چند درصد ماشینا عوض شدن؟ به عنوان مثال سال پیش کمری بهترین سایز متوسط شد امسال اپتیما. فرق چندانی هم بین سال قبل با امسالشون نیس. شما برو تو سایتش می بینی همون خوبی هایی که برای کمری 2016 گفته واسه اپتیما امسال گفته. به همین صورت درمورد 2015 و 2016 که باز تو 2015 یه ماشین دیگه بهترین شده. یا تو بقیه سگمنت ها. یعنی انگار میخوان هر سال با سال قبلش متفاوت باشه. مطمئن باش سال بعد هم همینه. دوباره مثلا کمری میشه یا سوناتا. به نظر من سلیقه بی دخیل نیس تو این بررسی ها. میری تو یه سایت آمریکایی معتبر دیگه یهو میبینی زمین تا آسمون رتبه بندی هاش فرق میکنه. مثلا آکورد بهترین میدسایز میشه. خوب اگه یه ماشین واقعا بهترینه و میخوان اونو به مردم پیشنهاد کنن، پس این همه تفاوت واسه چیه؟ این همون دلیلیه که میبینی تو عمل مردم زیاد به این رتبه بندی ها توجه نمیکنن. برای همین هم به عنوان مثال کمری برای 15 سال مداوم همچنان پرفروشترین میدسایزه و مطمئن باش 2017 هم باز بهترین میشه. چون آمار دو ماه اول 2017 همینو میگه.
      دقیقا همین مطلب درمورد بنز هم صادقه. چه طور تو این رتبه بندی بنز پایین تر از خیلی از برندای لوکسه ولی تو عمل پرفروشترین برند لوکس تو آمریکاس؟ اتفاقا تو دو ماهه اول 2017هم بهترین بوده با اختلاف.
      در نهایت اینکه مردم آمریکا همونطور که میدونین مردمانی هستند که کاملا بدون تعصب و با تحقیق میرن سمت یه برند. پس بهترین ملاک خود مردم آمریکا هستند.
      ببخشید طولانی شد. با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. sunmartin

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      هزاران لایک به شما ایلیا جان متاسفانه غرور و تعصب بی جا بروی برندهای ژاپنی برخی افراد از دیدن حقایق عریان ناتوان کرده چندی پیش راجع به موفقیت های برند کیا با کیا “سورنتو” بعنوان دوسال پیاپی در ساخت برترین suv میدل سایز جهان صحبت میکردم که طرف گفت سورنتو میدونم ارگز هر لحاظ بهتره اما من تویوتا راو4 و رنو داستر خیلی بیشتر قبول دارم این یعنی تعصب و نادیده انگاشتن مطالعات و بررسی ها باز کردن دهان و گفتن هر حرفی که اینگونه افراد در ذهن منسوخ خود حک کرده اند که مثلا تویوتا بهتر از برند کیا است گو اینکه بک موسسه اماری همین ماه پیش هیوندای هیبریدی با نام “آیونیک” را برتر از پریوس در تمام سگمنت ها معرفی کرد و نام خودروی سبز جهان را از ان خود کرد کیا هیوندای در جمع بزرگان یعنی بازیگران عرصه جدید صنعت خودرویی و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم چه باور کنیم و چه نکنیم این حقیقت وجود دارد که این دو برند جزو برترین برندهای جهان شده و درآینده نزدیک از آنها اخبار بیشتری را در بازتولید تکنولوژی خواهیم شنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (571 ديدگاه)

        آقا اصلاً تویوتا و ماشینای ژاپنی مزخرف. اصن هیوندای و کیا خودروساز و ژاپنی ها فرغون ساز. ولی میشه لطفاً بگین سند و مدرک این حرفاتون چیه؟؟ کی آیونیک خودروی سبز سال شد؟؟ 2016 که شورولت ولت شد. 2017 هم که هنوز اعلام نشده!!! بعدشم هیوندای ایونیک برتر از پریوس شده؟؟؟؟؟!!!!!! مدرک؟؟؟؟!!!! اتفاقاً تو مقایسه ای که autoexpress که چند وقت پیش همین پدالم گذاشت پریوس رو برتر دونست. یا کی و کجا سورنتو به عنوان میدسایز برتر سال شد؟؟؟؟ اگه هم یه سایتی برتر دونستنش 100 تا سایت معتبر دیگه بهت میگم که یه چیز دیگه برتر شده. اتفاقاً همین جا هم هایلندر بهترین شده. بعدشم کیا و هیوندای که نمیتونن خودشون موتور بزنن و تکنولوژی ساخت ندارن چه جوری میتونن با بزرگان صنعت خودرو مقایسه بشن؟؟؟ فناوری هیبریدی تویوتا تو دنیا حرف اولو میزنه. بزرگان و غول های خودروسازی دنیا به غول جرمی کلارکسون از فناوری دوستدار خرس های قطبی پریوس برای ساختن محصولات هیبریدی بی نظیری مثل مکلارن p1 استفاده میکنن. هیوندای و کیا؟؟؟؟!!!! هیبریدی؟؟!!! هه هه. هرچیم دارن از بقیه دارن. اگرم بهتر باشه آیونیک باید به بقیه به خصوص تویوتا تبریک گفت نه به هیوندای عزیز من. کره ای که حتی نمیتونه خودش طراحی کنه چه جوری میتونه تکنولوژی ماشینای هیبریدی رو داشته باشه؟ تویوتا نبود دوباره به خودروهای هیبریدی پا بده معلوم نبود وضع هیبریدی ها چه جور بود الان. اصلا کسی سراغشون میرفت؟ اگرم میرفت چند سال بعد تویوتا؟ هیوندای اگه هیبریدی میزنه تکنولوژیشو از بقیه داره دوست من. دیگران اگه به کیا و هیوندای کمک نکنن که فاتحشون خوندس. تو طراحی کمک آلمانی ها و انگلیسی ها، تو تکنولوژی ساخت موتور آمریکایی ها و… . هر وقت تونستن مستقل باشن اسمشونو در کنار غول های خودروسازی نظیر تویوتا و هوندا و … بیار. چی کار واسه بهبود صنعت خودرو کردن این کره ای ها؟؟ هان؟؟ بزرگان خودروساز؟؟!!! :))) . همونطور که قبلاً هم گفتن اگر هم مقایسه ای بین اونا و دیگر خودروسازها میشه فقط از جنبه ی استاد و شاگردیه. همونطور که یه شاگرد رو مدام با استادش مقایسه میکنن که بتونه پیشرفت کنه. نه اینکه قابل مقایسه باشن.
        بعدشم همونطور که گفتم کره ای ها چی دارن که بخوام از ژاپنی ها در مقابلشون تعصب نشون بدم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Delport

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    افرین به ایران خودرو.سایپا مطمئن.افرین بر خصوصی سازای چینی سازمون.افرین به گروه بهمن که اخرش سر تعظیم به چینیا فرود اوورد.افرین به ما چینی سوارا(مجبوریم ولی لیاقته جوونامون سواری گرفتن از این لیسته بالاس)نه سوار بر پراید هیدرولیک دار و اینه بغل دار.کاش لا اقل متشینا درجه ١ چینو منتاژ میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      کاشکی میشد ولی تعرفه واردات و مالیات و………
      مگه میذارن ماشین وارد کردن 22000 دلار بوده 200000000 قیمتش میشه اگه اینهمه تعرفه گمرکی و مالیات سنگین یکم کمتر بو که عالی میشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Delport

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    افرین به ایران خودرو.سایپا مطمئن.افرین بر خصوصی سازای چینی سازمون.افرین به گروه بهمن که اخرش سر تعظیم به چینیا فرود اوورد.افرین به ما چینی سوارا(مجبوریم ولی لیاقته جوونامون سواری گرفتن از این لیسته بالاس)نه سوار بر پراید هیدرولیک دار و اینه بغل دار.کاش لا اقل ماشینا درجه ١ چینو منتاژ میکردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرمین دانش

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      میشه لطف کنی بگی رو چه حساب جوونای مارو شایسته سواری گرفتن از لیست بالا میدونی؟ فقط قبلش توضیح بده که جوونای مارو با کدوم کشور مقایسه کردی و بعد به این درک رسیدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (88 ديدگاه)

        تویوتا یاریس iA تویوتا پریوس مزدا MX-5 میاتا سوبارو فارستر کیا اپتیما
        ماشینای نسبتا ارزونی هستن پس جوونای ما از جمله خودم شایسته چی هستیم پس جای پراید رو فرغون موتور بذارن بهمون بدن رازی میشین استاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Delport

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        جوونامونو با یه نگاه به چپو راستو پایین نقشه کشورمون لایق دیدم.جوونایی که پر از استعدادو شعور با پراید باید بمیرن .در عوضش جوونایه حاشیه خلیج با اوجه ارزوها جوونایه ما کاه جابه جا میکنن.اگه شما لایق نیستی خب حتما خودتو حده لیاقتتو میدونی و من بهش اخترام میذارم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Delport

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        در ضمن منطورم از لیسته بالا لیستیه که پدال گذاشته نه لیسته انتقادیه خودم.لطف کن کامنتارو یا نخون یا اگه میخونی درست بخون بدش اینجور جبهه بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. یاسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    مگه میشه جایی حرف از سگمنت اسپرت ها باشه و اسم مزدا میاتا نباشه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NISMO

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یا خدا بنز چرا ٢٠ام شد. چجوری اینجوری شد ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هاشم

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    دوستان خواهشمندم که نظرات تعصبی را کلا کنار بزارید
    ببینید در هر اماری که داره منتشر میشه از جی دی پاور-کانسومر….. وغیره دارید میبینید که اسم هیوندای و کیا هم هست.
    این مطلب را برای کاربرانی گفتم که برحسب تعصب چون فکر میکنن خودروهای کره ای اشغال هستن.
    و همچین اماری را از موسساتی معتبر میبینن سریع میگن که این موسسه از کمپانیهای کره ای رشوه گرفته(این کاربران اونجا را با کشورهای جهان سوم اشتباه گرفتن) اخه الان هر اماری که در مورد کیفیت خودرو منتشر میشه اسم هیوندای و کیا هست یعنی این موسسات مرتب دارن رشوه میگیرن؟؟؟؟
    در ضمن من خودم خودروهای مزدا را خیلی دوست دارم و دوست دارم گروه بهمن مزدا cx4 را مونتاژ کنه و یا حداقل واردش کنه چون خیلی طراحیشو دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      بیبین دوست گرامی این نتیجه آماری هست که مردم و مشتری ها در اون دخیل بودن نه یک مجله خودرویی!
      به عبارت بهتر موسسه زنگ میزنه به مشتری و از اونا سوال میکنه و از رضایت مندی ها و گله ها یک آماری بدست میاره و به صورت کلی اونو نشر میده و برای اینکه خرج و مخارج موسسه با تمام تشکیلاتش در بیاد جزییات آماری را به شرکت ها میفروشه.
      شرط میبندم به خودتون اجازه نمیدید که ذهنتون بتونه رتبه بندی های آماری و تست های مختلف را تفکیک کنه!
      به عنوان مثال در اینجا رضایت از عملکرد تست جاده ای و کلی هوندا بهتر از هیوندای گزارش شده اما ممکنه کارشناسان یک مجله امتیازی متفاوت در نظر بگیرند و اونجا هیوندای بهتر از هوندا باشه!
      اگر چند تا از حواس خدا دادی را به کار بندازید متوجه میشوید کارشناس به کارشناس ، تست به تست ، آمار به آمار ، مجله به مجله نتایج متفاوته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فرشاد سجادیان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هیچوقت این نتایج رو قبول نداشتم و نخواهم داشت، آمار فروش و میزان محبوبیت برندها، واقعیت رو پر رنگ‌تر نشون میدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نویدی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بنز کم کم داره به لیگ دسته اول سقوط میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    شرکت های ژاپنی کارشون درسته…آلمانی هم که جایه خود دارن…کره ای ها هم واقعا جای تحسین دارن… فیات هم که ته جدوله مثل همیشه..جالبیش اینه که کرایسلر رو هم داره با خودش میکشه پایین… بیچاره کرایسلر خودش داشت ورشکست میشد به امید بهبود اوضاش به فیات فروختنش.. ولی فیات خودش یه ناجی میخواد…خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    آقای متعصب “فقط تویوتا و هوندا” که لااقل اگر روی بی ام دبلیو پورشه آئودی تعصب داشتی من سر تعظیم واست فرود می اوردم نه تویوتا و هوندا واقعیت تلخه اما کیا موتورز با ساخت خودروی استینگر در نمایشگاه فرانکفورت جنجالی برپا کرد که با رای داوران برترین خودروی نمایشگاه لقب گرفت در بهمن سال 95 (سال جاری) هیوندای آیونیک سبزترین خودروی سال 2017 معرفی شد
    http://www.zoomit.ir/2017/2/18/152542/bmw-i3-hyundai-ioniq-greenest-cars/
    کیا سورنتو در سال 2016 و امسال (خوب به نتایج کانسومر ریپورتز در همین صفحه توجه کن) برترین مید سایز جهان شد کیا فورته خودروی پر فروش ااسترالیا و روسیه هیوندای الاتترا برترین خودروی سال 2014 آمریکا و جز 5 سدان پرفروش جهان هیوندای اکسنت قابل اعتماد ترین خودروی سال 2015 انگلیس و…چندین و چند عنوان مثل هیوندای توسان ایمنترین خودروی suv آمریکا و..بهر حال شما نمیتونی بگی فقط تویوتا یا هوندا همین شورولت ببینید با ساخت کروز چه غوغایی کرده چقدر زیبا و ایمن و پرآپشنه بحث آلمانی هایی مثل پورشه و بی ام دبلیو و آئودی هم که کلا خارج از مقایسه با هر خودرویی است این برندها تکرار نشدنی و شاهکار هنری و مهندسی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. بهزاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    آقای sun جان ببین هیوندای ایونیک که به عنوان خودروی سبز انتخاب شد نمونه تمام الکتریکی بود و پریوس ها از نوع هیبرید و در کل مشخصه که خودروی الکتریکی آلایندگی کمتری ایجاد میکنه!
    کیا سورنتو در لیست نیست خواهشا خودت خوب دقت کن بعدش در لیست اسم کیا اپتیما هست که برترین مید سایز جهان نیست و این آمار مربوط به آمریکاست.
    کیا فورته در استرالیا و کلا اینور آب نیست و اسم کلیش سراتو هست و در استرالیا هم نتنها پرفروشترین نیست بلکه جزو چند خودرو اول هم نیست؛
    https://www.google.com/amp/www.drive.com.au/amp/motor-news/toyota-hilux-is-australias-bestselling-vehcile-20170104-gtm6jz.html
    واسه باقی دیگه حوصلش نبود و خواهشا اینقدر از این آمارهای پرت استفاده نکنید.
    الان اون دوستتون میاد میگه با احترام قبول ندارم و با نظرت مخالفم و کلا محمل بافی های شما تمامی نداره.
    راجب استینگر هم منتظر باشید ببینید نظر بازار چیه چون به احتمال قوی میره پیش کادنزا و اون k نمیدونم چند صد بود چون بازار با این قیمت ها پول برند کیا نمیده و اون پول هایی که به خاطر موفقیت های خودروهای کوچک و ارزان شهری بدست اومده بود احتمالا با این بلند پروازی ها هدر بره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    داری امار هم تحریف میکنی باشه قبول فقط تویوتا و هوندا شما دلت خوش باشه ???
    مثل اینکه تا بحال سوار خودروی آلمانی نشدی که ازین دو شرکت تعریف میکنی
    درضمن کیا هیوندا در آینده خطر جدی برای برندهای ارزان سازی شده ای مثل همین تویوتا و هوندا میشن و الانم اونها را جا گذاشتن اگه میگفتی لکسوس من میگفتم درسته اما تویوتا نه طراحی داره نه آپشن و فقط قیمتش بی خودی بالاست من که یک ژاپنی هیچگاه به یک آلمانی ترجیح نمیدم حتی اگه اون آلمانی فولوکس و یا زیر مجموعه هاش مث اشکورا باشه شما اول خودروی آلمانی یوار شو بفد تز بده من هرسال بواسطه دیدن اقوام در شهر های مختلف آلمان دیدن میکنم واقعا خودروی باحال و با پرستیژ یعنی آلمانی اینی هم که میبینی کیا هیوندا تا به این حد خودشون بالاکشیدن بواسطه نوابغی مث کریس بنگل آلبرت بیرمن و پیتر شرایره بهر حال هرکسی نظرش واسه خودش محترمه اما امار و لطفا تحریف نکنید جایگاه کیا موتورز بسیار رفیع است و هزار بارک ا…به این شرکت نوپا در مقابل لشکر کهنه سواران ژاپنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (571 ديدگاه)

      من آمارو رو تحریف می کنم یا تو؟؟؟ چه قدر گشتی یه جا پیدا کنی آیونیک رو برتر دونسته؟؟ هاان؟؟ اصلا تو دنیای ماشین هستی تو؟؟ محض اطلاعت جایزه ی برترین خودروهای هر سال آخر سال اهدا میشه. جایزه ی برترین خودروی سبز 2016 هم همین آبان که آخر 2016 میشه و مطلبشو گذاشت اپدال به ولت داده شد. پس صبر کن تا پایان سال و الکی نظر بیخود نده. یه سایت پید ا کردی مطابق با سلیقه ی خودش آیونیک رو کنار بی ام و خودروی سبز سال معرفی کرده. میخوای 10 تا سایت معتبر دیگه بهت معرفی کنم که حتی اسم آیونیک تو لیست بهترین هاشون نیس؟؟ مرد مومن پریوس بهترین و اولین و پرفروش ترین خودروی هیبریدی تاریخ رو داری با محصول هیوندای مقایسه می کنی؟؟ چی بگم من به تو. همونطور که بالاتر هم گفتم فک کردی تکنولوژی هیبریدیشونو هیوندای و کیا از خودشون دارن؟؟؟ بعد میگی کیا و هیوندای، تویوتا و هوندا رو جا گذاشتن؟؟؟!!!! دیگه این حرفو جایی نزن لطفاً که بدجوری مایه ی مضحکه میشی. چند سالته عزیز؟؟؟ میگی سورنتو امسال برترین میدسایز شده تو همین مطلب؟؟؟!!!! کوووووو؟؟؟!!!! نه دقیقاً میشه بگی کجای این مطلب اینو گفته؟؟؟ چشماتو باز کنی می بینی که هایلندر شده. اونوقت میگی من تحریف می کنم؟؟؟!!! دیگه تحریف از این بالاتر و ضایع تر؟؟؟ لااقل خالی می بندی اینقدر تابلو نبند. بعدشم کی حرف آلمانو کشید وسط که زرتی برمیگردی اونجوری میگی؟؟ دیدی کم اوردی آلمانو کشیدی وسط؟؟ وگرنه که همه میدونن که آلمان مهد خودروسازی دنیاس و هیچکی به اندازه ی اونا نمیدونه چه جوری باید یه ماشین خوب زد. البته بهت حق میدم. تنها کشوری که میتونه با آلمان رقابت کنه الان تو خودروسازی آلمانه و گشتی گشتی هیچ کشور دیگه ای پیدا نکردی که بالاتر از ژاپن باشه تو خودروسازی، غیر از آلمان. برای همین اسم آلمانو اوردی.
      بعدشم همونطور که گفتم این آمارها همش کشکیه. حالا چه تویوتا باشه چه کیا و چه چیز دیگری. یه سال یکی بهترین میشه. یه سال دیگه میبینی همون سقوط آزاد کرده و یکی دیگه شده بهترین. مهم خود مردم آمریکا هستند. برو آمار فروش رو تو آمریکا ببین که هیوندای و کیا هیچی نیستند درمقابل ژاپنی ها. همین سورنتو کوش تو لیست پرفروشترین ها؟ اپتیما کوش؟؟ سراتو کوش؟؟ کلا تو لیست 20 ماشین پرفروش آمریکا یه الانترا هستش اونم بیستم. اونم تازی هیچی نیست درمقابل کرولا و سیویک. پس همونطور که میبینی حتی خود مردم آمریکا زیاد به این رتبه بندی ها توجه نمیکنن. از این همه اختلاف بین سال ها و بین سایتای مختلف واضحه که همه ی اینا سلیقه ایه. مردم آمریکا هستند که بدون هیچ تعصبی و با علم و آگاهی میرن سمت یه برند. بعدشم تویوتا طراحی نداره؟؟؟!!! نکنه کیا طراحی داره با اون اسپورتیج خنده دارش که به درد دخترای 18 ساله میخوره با اون سراتوش با اون جلوپنجره ی ضایعش. جمع کن این بساط رو بابا. تو کی هستی که بخوای به طراحی تویوتا ایراد بگیری. به درد تو همون کره ای های سه چهار ساله میخوره که سالی یه بار از آپشن های بی استفادش استفاده کنی اونم برای اینکه یادت نره همچیم آپشنی هم داره. پس لطفاً اسم این بچه خودروسازها رو جلوی غولهایی مثل تویوتا و هوندا نیار که زشته. بهت میخندن. این نصیحتو از من بپذیر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. بهزاد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    آقای sun جان گفتیم حسشو نداریم بریم تک به تک حرفاتونو در بیاریم ، الان رفتم دیدم ماشالله یکی دو تا نیست که همینطوری حرف بی اساس پشت هم!
    این لیست قابلیت اطمینان انگلیسی ها؛
    http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/91220/the-most-and-least-reliable-car-manufacturers-2016
    در سالهای قبل معمولا هوندا جاز رتبه ی اول را به خودش اختصاص داده بود.
    و اما این هم سبد محصولات هیوندای در انگلیس ;
    http://m.hyundai.co.uk/new-cars
    همانطور که میبینی مدل اکسنت نیست و در واقع چندین سال هست این مدل در بریتانیا عرضه نمیشه و اگر اشتباه نکنم از 2010 یا دو سه سال عقب تر این اتفاق افتاده!
    حالا چطور در سال 2015 به عنوان مطمئن ترین خودروی انگلیس انتخاب شده جای تعجب داره یا شاید ما اشتباه میکنیم و اگر امکانش هست لینک بدهید و اگر درست بود بنده عذرخواهی میکنم.
    نمیدونم چرا شما به یکباره از آلمان مایه گزاشتید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمیدرضا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شورلت خیلی مدلاش خوشگل شدن من به شخصه عاشق اون مالیبو شدم با مصرف فوق العاده مدل هیبریدیش باقی لیستم به نظر نگارندگان مجله احترام میذارم بالاخره اونا یه چیزی بیشتر از من میفهمن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. معين

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم یه بار سوبارو سوار شید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا