چشم اندازهفته نامه

پیش‌درآمدی بر نمایشگاه خودروی ژنو 2017

موتورشو ژنو در بسیاری موارد به‌عنوان بزرگ‌ترین و غنی‌ترین نمایشگاه خودروی دنیا شناخته می‌شود. همه‌ساله بسیاری از خودروسازان رونمایی مدل‌های جدید و نیز ایده‌های نوآورانه خود را به این رویداد عظیم موکول کرده و در تلاشند تا از طریق آن محصولات خود را به تمام دنیا بشناسانند. امسال هم استثنا نبوده و خودروهای بسیار زیادی از نمونه‌های فیس لیفت شده همچون اِشکودا اُکتاویا و لامبورگینی آونتادور S گرفته تا مدل‌های کاملاً جدید مثل اوپل اینسیگنیا، فورد فیِستا ST و فِراری ۸۱۲ سوپرفَست در معرض نمایش قرار خواهند گرفت. این نمایشگاه تاکنون ۸۶ بار برگزار گردیده و آن‌قدر وقایع و اتفاقات مختلف از سر گذرانده که توصیفش در چندین جلد کتاب می‌گنجد.

geneva-motor-show-2017
در ذیل نگاهی به چندی از مهم‌ترین وقایع رویداد امسال می‌اندازیم.

آئودی
audi-rs5-coupe-spy-photos-0
آئودی از مدل‌های RS جدید همچون RS5 کوپه و RS3 اسپرت‌بک رونمایی خواهد کرد. بد نیست اشاره کنم که این نسخه RS3 از پیشرانه ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با خروجی ۴۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

اِشکودا
New Skoda Octavia 2017 facelift
اصلی‌ترین نماینده این خودروساز اهل جمهوری چک، نسخه فیس لیفت شده اُکتاویا است که به‌تازگی با طراحی ظاهری جدید، تجهیزات ایمنی به‌روز و فناوری‌های پیشرفته معرفی شد و هنوز به نمایش عموم درنیامده است.

ب‌ام‌و
2018-bmw-4-series-117
ب‌ام‌و برنامه ویژه‌ای برای نمایشگاه امسال ندارد و احتمالاً به نمایش سری ۴ فیس لیفت، سری ۵ سدان و اِستیت و i8 نسخه Protonic Frozen Black اکتفا خواهد کرد؛ مگر اینکه سورپرایز خاصی در چنته داشته باشد که کسی از آن مطلع نیست!

فِراری
2-ferrari-812-superfast
فِراری تحفه ارزشمندی برای ژنو کنار گذاشته: جایگزین مدل افسانه‌ای F12berlinetta که با نام ۸۱۲ Superfast شناخته شده و در مقام مقایسه، سریع‌ترین اسب خیابانی ۱۲ سیلندر اسطبل مارانللو به حساب می‌آید.

فورد
2018-ford-fiesta-st-2
فیستا ST جدید با قلب سه سیلندر ۱.۵ لیتری اِکوبوست ۲۰۰ اسب بخاری و ۲۹۰.۱ نیوتون‌متری اصلی‌ترین عضو غرفه فورد در پایتخت سوییس خواهد بود.

هوندا
New Civic Type R Prototype breaks cover in Paris
قطعاً یکی از جذاب‌ترین میهمانان نمایشگاه ژنو امسال، مدل تولیدی هوندا سیویک تایپ R است که نمونه مفهومی آن سال گذشته به نمایش عموم درآمد. نکته جالب درباره این نسخه برچسب قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار می‌باشد که در دنیای امروز بسیار اغواکننده به نظر می‌رسد.

لامبورگینی
lamborghini-huracan-performante-3
گاو وحشی چند وقتی است که سرگرم آزمایش‌های مختلف گونه قوی‌تری از اوراکان بوده و طبق برخی شایعات توانسته رکورد جدیدی در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. این فرزند برومند به احتمال زیاد با نام اوراکان پرفورمانته (Performante) در ژنو حاضر می‌شود.

لندروور
land_rover-range_rover_velar-2018-1024-03
غرفه لندروور امسال علاوه بر خودروهایی که همه می‌شناسیم یک نماینده جدید هم خواهد داشت و آن رنج روور وِلار (Velar) است. یک شاسی‌بلند اسپورت کوپه که در خانواده خود بین ایووک و رنج روور اسپورت قرار می‌گیرد و هدف غایی‌اش رقابت با امثال پورشه ماکان می‌باشد.

لِکسِس
lexus_ls_500h_teaser2
نسل کاملاً جدید LS در نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی رونمایی شد و قرار است نسخه هایبرید آن با کد LS 500h به ژنو بیاید. همچنین RC F GT3 مدل ۲۰۱۷ برای اولین بار در اروپا به نمایش درمی‌آید. مدل‌های مختلف LC، RC، RC F، RX و NX نیز سایر نماینده‌های برند لوکس تویوتا در ژنو امسال هستند.

مک‌لارن
720smclaren
مهم‌ترین برنامه مک‌لارن رونمایی از جانشین ۶۵۰S با نام احتمالی ۷۲۰S خواهد بود. از ویژگی‌های مدل جدید می‌توان به قلب ۴ لیتری V8 توربو دوقلو و طی مسافت یک‌چهارم مایل در ۱۰.۳ ثانیه اشاره کرد.

مرسدس بنز
2018-mercedes-eclass-cabrio72
خانواده کلاس E مرسدس بنز در ژنو ۲۰۱۷ با حضور نسخه کابریولت تکمیل می‌گردد. در کنار E روباز، مدل‌های دیگری شامل E63 واگن، مرسدس-مایباخ G650 لندولِت و چند نسخه تولید محدود جدید نیز حضور می‌یابند. همچنین یک مفهومی تازه‌نفس از مرسدس-آاِم‌گ رونمایی می‌شود که درواقع نسخه سدان (چهار درب) مدل GT است.

میتسوبیشی
mitsubishi-eclipse_cross-2018-1024-13
میتسوبیشی سرانجام آماده نمایش شاسی‌بلند کامپکت تازه خود یعنی اِکلیپس کراس (Eclipse Cross) شده و به‌نوعی می‌خواهد تولد یک محصول جدید را جشن بگیرد. احتمالاً با شنیدن نام اِکلیپس به یاد کوپه معروف این خودروساز می‌افتید که از سال ۱۹۸۹ در سبد فروش قرار گرفت؛ اما این‌یکی کراس‌اوور بوده و در طبقه‌بندی‌ها پایین‌تر از اوتلندر می‌ایستد.

پاگانی
Pagani Huayra Roadster
این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی اخیراً نسخه روباز هوآیرا را معرفی کرد و قصد دارد در نمایشگاه ژنو از آن پرده‌برداری کند. برخی معتقدند که هوآیرا اسپایدر زیبا‌ترین خودروی سقف تاشو دنیا است!

پورشه
porsche-panamera-2018-turbo-s-e-hybrid-01
برگ برنده پورشه برای ژنو امسال نسخه توربو اِس E-Hybrid پانامرا است که همین چند روز پیش رسماً معرفی شد. همچنین برخی صحبت‌ها و شایعات از رونمایی کایمِن GT4 RS خبر می‌دهند.

سوبارو
2017_subaru_xv_teaser_01
نسل دوم سوبارو XV با پلتفرم جهانی جدید کمپانی، زیربندی ایمپرِزا، پیشرانه‌های باکسِر به‌روزرسانی شده و فهرست بلندی از فناوری‌های نوین در نمایشگاه امسال رونمایی خواهد شد.

تویوتا
toyota-yaris-2017-1024-01
تویوتا، یاریس هاچبک جدید را در دو نسخه استاندارد و GRMN آماده کرده تا چشم‌ها را به سمت خود بکشاند. همچنان که مطلع هستید یاریس GRMN الهاماتی از خودروی مسابقه‌ای رالی کراس جهانی داشته و با تکیه بر پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری سوپرشارژردار ۲۰۵ اسب بخاری به دنبال شکست فورد فیستاً ST جدید است.

فولکس واگِن
2018-vw-arteon-teaser01
جایگزین مدل CC با نام آرتِئون و نیز به‌عنوان گران‌ترین سدان حال حاضر فولکس واگِن در ژنو حضور خواهد داشت.

ولوو
a2018-xc60-3
نسل کاملاً جدید XC60 نماینده اصلی ولوو در ژنو ۲۰۱۷ به شمار می‌رود. این خودروساز سوئدی اعلام کرده که XC60 طراحی داخلی نوین و خلاقانه‌ای را به نمایش گذاشته و از نسخه به‌روزرسانی شده سامانه اطلاعات و سرگرمی موسوم به Sensus Connected Touch بهره می‌برد که پیش‌تر در سری ۹۰ ارائه شده است.

سوپرماشین‌ها
italdesign-supersport-2017
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه خودروی ژنو سوپراسپرت‌ها و خودروهای خاص آن هستند. امثال هم مدل‌های جالب‌توجه زیادی رونمایی خواهند شد که سوپرماشین ساخت ایتال‌دیزاین با قلب V10 آئودی R8، فیتی‌پالدی EF7 ویژن گرن توریزمو و زِنوو TS1 GT با پیشرانه ۵.۸ لیتری V8 تویین-سوپرشارژر ۱۱۵۰ اسب بخاری ازجمله آنان هستند.

خودروهای برقی
NanoFlowcell Quant 40Volt
در کنار سوپرماشین‌ها و انواع مختلف خودروهای درون‌سوز، وسایط نقلیه برقیِ متکی به باتری هم قسمت مهمی از گردهمایی ژنو را تشکیل می‌دهند. از حاضران این دوره می‌توان به دو نمونه زیر اشاره کرد: نانوفلوسِل کوآنت ۴۸Volt که تعریف تازه‌ای از خودروهای الکتریکی بوده و شتاب اولیه را در ۲.۴ ثانیه ثبت می‌کند؛ مدل تولیدی تِک‌رولز GT96 چینی که نواده نسخه مفهومی با فناوری مبتنی بر توربین به حساب می‌آید.

گفتنی است هشتادوهفتُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو از هفده تا بیست و نهم اسفند در شهر ژنو سوییس پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. دو روز نخست مختص رسانه‌های خودرویی دنیا بوده و پس از آن بازدید عموم به مدت ده روز برقرار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر این ماشین ها هستم :
    آئودی RS5 کوپه و RS3 اسپرتس بک
    لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
    سوپراسپرت ایتال دیزاین
    پورشه پانامرا توربو اس
    فولکس واگن آرتئون
    بنز G650 لنداولت و E63 .
    BMW I8 Protonic Frozen Black

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ساسان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    گاو وحشی چند وقتی است که سرگرم آزمایش‌های مختلف گونه قوی‌تری از اوراکان بوده

    پرچم لامبو بالاست….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (811 ديدگاه)

    این پیشرانه 5سیلندر 2.5 لیتری خیلی چشممو گرفت بنظر موتور خیلی خیلی توپیه
    موتوریه که خیلی کارا ازش بر میاد و توی هر مدل ماشینی میشه بکارش برد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shahin

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    چه حیف که سوبارو نمیاد ایران.ماشین ارزنده و قابل اعتمادیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد زمانلو

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (129 ديدگاه)

      اشکودا هم با قیمت معقول بیاد بازهم راضیم. البته با قیمت معقول…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. shirko

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ب ام و ، لامبورگینی و مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سامان اذری

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سیویک تایپ آر گذینه فوق العادهدای هست
    موتور 2 لیتری توربو با قدرت تقریبی 340 اسب و قیمت پایه 31 هزار دلاری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ب ام و داره فک کنم x3 M معرفی می کنه تو نمایشگاه ژنو ، اگه این طور باشه که غوغا می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حميد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    فراری و لامبو و…..
    ادم نمایشگاه میره دوست داره چنین خودروهایی رو ببینه چون تو خیابون کمتر میبینه
    نه جک و توجوی و بی وای دی و … که تو نمایندگی میشه راحت دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. هاشم

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مدیریت محترم سایت پدال میشه زحمت بکشید و یه تحقیق کنید ببینید گروه بهمن برنامه ای برای مونتاژ و یا واردات خودروهای جدید و به روز مزدا داره یا نه به خصوص مزدا cx4 که در چین تولید میشه.
    ایران هم که رابطه نسبتا خوبی با چین داره.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Omid622

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا فکرشو بکن ماها میتونستیم بریم به نمایشگاه من که از روز اول تا آخر همش نمایشگاه میبودم و از این همه ماشین جدید و بی نظیر لذت میبردم واقعا تا سر حد سکته رفتن پیش میرفتم از اینکه مجبوریم ماشین های ۳۰ سال پیش رو سوارشیم و اونا ماشین رو بدون پرداخت وجهی صاحب میشدن و باز پرداخت قسط ماشین ها ۶ ساله و بدون بهره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا فکرشو بکن ماها میتونستیم بریم به نمایشگاه من که از روز اول تا آخر همش نمایشگاه میبودم و از این همه ماشین جدید و بی نظیر لذت میبردم واقعا تا سر حد سکته رفتن پیش میرفتم از اینکه مجبوریم ماشین های ۳۰ سال پیش رو سوارشیم و اونا ماشین رو بدون پرداخت وجهی صاحب میشن و باز پرداخت قسط ماشین ها ۶ ساله و بدون بهره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا