ایستگاه خبرچشم انداز

واردات خودروهای دست دوم و حواشی مرتبط با آن

در جامعه ما اکثریت افرادی که به خودرو و حواشی مرتبط به آن علاقه‌مندند، به‌خوبی به این نکته واقف‌اند که در این بازار عجیب‌وغریب و استثنایی! اولاً، بیشتر خودروهای با کیفیت بالا از انواع وارداتی‌اند و ثانیاً هیچ مدل وارداتی را نمی‌توان خریداری نمود مگر با پرداخت دستکم ۲ برابر قیمت جهانی‌اش.
بر کسی پوشیده نیست که این مقدار تفاوت، تنها مبین حداقل اختلاف بهاء بین داخل و خارج از کشور است و چه بسی در بعضی از برندهای گران‌قیمت آلمانی و ژاپنی، این تفاوت قیمت‌ها از ۳ برابر قیمت اصلی خودرو شروع شده و تا ۱۰ برابر آن هم ختم می‌شود! برخلاف آنچه که در افواه رایج است، بنده معتقدم که گرانی فوق‌العاده خودرو در کشورمان، یکی از مهم‌ترین علل افزایش آلودگی هوا و ماندگاری بیش از حد فرسوده‌ها در هر کوی و برزن است.

فروش خودروهای دست دوم با کفیت مطلوب
فروش خودروهای دست دوم با کفیت مطلوب
از آنجایی که در حال حاضر ورود و ترخیص خودروهای دست‌دوم خارجی به کشورمان ممنوع است لذا عرضه این قبیل محصولات کماکان به انواع صفر کیلومتر آن محدود شده است. این نکته بر همگان آشکار است که اکثریت اتومبیل‌های وارداتی در قیمت‌های بسیار بالایی به فروش رسیده و به دور از دسترسی آحاد جامعه است. این وضعیت ناهنجار موجب شده که بهای انواع خودروهای دست‌دوم وارداتی به‌تبع کثرت تقاضا بسیار بالاتر از میانگین جهانی‌اش باشد. مصرف‌کننده هم در این میان چاره ای ندارد، جز آنکه یا به علت گرانی سرسام‌آور خودروهای وارداتی قید خرید آن‌ها را کاملاً بزند و به نمونه‌های داخلی اکتفا کند و یا به تمامی از خرید هر نوع خودرویی منصرف شود. چون با ملاحظه میانگین دریافتی حقوق‌بگیران در کشورمان، خرید هر نوع خودرو، چه انواع وارداتی و چه داخلی، مانند دور ریختن پول در جوی آب به نظر می‌آید!
به نظر اینجانب، یکی از بهترین شیوه‌هایی که موجب دسترسی بیشتر مصرف‌کنندگان طبقه متوسط و پایین جامعه به خودروهای باکیفیت می‌شود، آزادسازی ورود خودروهای دست‌دوم با کارکرد ۱۰ سال یا کمتر است. در این میان، هم دولت به درآمد مصوبه خویش دست پیدا می‌کند و هم به علت عرضه بیشتر این خودروها به بازار، قیمت آن‌ها شکسته شده و از شدت تقاضا کاسته می‌گردد.
در پایین صفحه عکس و مشخصات ۸ خودروی دست‌دوم را می‌بینید که همگی آن‌ها در کشور کویت مستقر می‌باشند. با توجه به نزدیکی این کشور به استان‌های جنوبی، کرایه حمل خودرو از این مملکت بسیار ارزان‌تر از جاهای دیگر است و این خود می‌تواند گزینه مطلوبی برای کلیه واردکنندگان باشد. همگی این خودروها از انواع موجود در بازار کشورمان موجود بوده و نمایندگی‌شان فعال است.
( توضیح: هر دینار کویت در حدود ۳.۴۶ دلار و ۱۱,۲۰۰ تومان است)

تویوتا کمری GLX
تصویر زیر مربوط به تویوتا کمری نسل پیش است، خودرویی که در ایران هم از آن استقبال شایان توجهی شده و امتحانش را هم به‌خوبی پس داده است. چندی پیش، این مدل به عنوان یکی از بادوام‌ترین‌های اتومبیل‌های دنیا انتخاب شده بود. بنا به گفته فروشنده، خودرو مذکور دارای کارکردی معادل ۵۷ کیلومتر می‌باشد که در حال حاضر بررسی صحت‌وسقم این ادعا برای مان مقدور نیست. اتومبیل مورد اشاره، مدل ۲۰۱۰ میلادی و قیمت آن معادل ۳۸۵۰ دینار کویت است.

تویوتا کمری
تویوتا کمری
کیا سراتو
اتومبیلی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کیا سراتو دو نسل پیش است. این مدل در کشورمان هم روانه بازار شد ولی به علت شناخت اندک خریداران در آن زمان، استقبال چندانی از آن نشد. خودرویی کم استهلاک و بی‌آزار است که می‌توان مدت‌های مدید از آن استفاده نمود. این خودرو مدل ۲۰۰۴ بوده و ۱۵۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد. بهایی که برای آن تعیین شده ۹۵۰ دینار کویت است.

کیا سراتو
کیا سراتو
تویوتا کرولا
تصویر زیر مربوط به کرولا نسل پیش است که در کشورمان هم به‌کرات مشاهده می‌شود. از نظر ظاهری کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و بیشتر باب طبع افراد میان‌سال است. البته این امر چیزی از ارزش‌های نمی‌کاهد. از نظر استهلاک بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و جزو جان‌سخت‌ترین خودروهای دنیاست. مدلی که در تصویر مشاهده می‌کنید مدل ۲۰۰۸ و فول آپشن بوده و از لحاظ سلامت در شرایط عالی است. قیمت این خودرو با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد، ۲۵۰۰ دینار تعیین شده است.

تویوتا کرولا
تویوتا کرولا
مزدا ۳
مزدا ۳ را همه خودرو دوستان می‌شناسند و نیاز به معرفی ندارد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید خودرو مربوط به دو نسل قبل است. شرایط نگهداری آن معمولی بوده و کارکرد آن معادل ۱۲۲۰۰۰ کیلومتر است. خودروی فوق مدل ۲۰۰۸ میلادی و قیمت آن معادل ۱۹۰۰ دینار کویت است.

مزدا 3
مزدا ۳ قدیم
بنز C200
خودروی فوق در کشورمان محصولی لوکس و بسیار گران‌قیمتی محسوب می‌شود و از محبوبیت بالایی هم نیز برخوردار است. در حال حاضر، مشابه این خودرو در بازار ایران دستکم بالای ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. خودروی فوق مدل ۲۰۱۱ و فول آپشن است. از لحاظ وضعیت کلی و سلامت در شرایط عالی بوده و ۵۸۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد. قیمت آن ۵۸۰۰ دینار کویت تعیین شده است.

مرسدس بنز C200
مرسدس بنز C200
ب.ام.و ۵۲۵ آی
تصویر زیر مربوط به یکی از خودروهای محبوب و دوست‌داشتنی بوده که علیرغم سن بالا همچنان از ابهت و صلابت برخوردار است. این خودرو در کشورمان نیز همچنان پرطرفدار باقی مانده است و نمونه‌های دست‌دوم آن نیز از فروش نسبتاً خوبی برخوردارند. خودروی فوق مدل ۲۰۰۴ و فول آپشن می‌باشد. کارکرد آن ۱۱۷۰۰۰ کیلومتر و قیمت آن معادل ۲۶۰۰ دینار کویت است.

BMW 525i
BMW 525i
بنز E200 کمپرسور
معمولاً بنز را خودروی افراد جاافتاده می‌نامند! شاید دلیل این موضوع به نحوه طراحی آن برگردد. اما موضوع هر چه باشد، نمی‌توان از کنار این قضیه به‌سادگی گذشت که مدل‌های گوناگون مرسدس، از لحاظ طراحی و استایل از ماندگاری بالایی برخوردارند و به‌اصطلاح دیرتر از مد می‌افتند. خودروی موجود در تصویر مدل ۲۰۰۸ بوده و فول آپشن است. کارکرد آن ۸۵۰۰۰ کیلومتر و قیمت آن ۴۹۰۰ دینار کویت است. این خودرو از وضعیت عالی برخوردار است.

Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz E200
هیوندای آزرا
نسل پیشین آزرا شاید یکی از محبوب‌ترین مدل‌های هیوندای در بازار کشورمان باشد. خودرویی لوکس و آرام که در صورت کمی مراقبت و تعویض به‌موقع روغن موتور، می‌توان تا مدت‌ها از آن استفاده نمود. مدلی که در تصویر مشاهده می‌شود بنا به گفته فروشنده‌اش ۱۵۰ کیلومتر کارکرد دارد، که در حال حاضر بررسی صحت و سقم این ادعا برایمان امکان‌پذیر نیست. وضعیت کلی خودرو بنا به اعلان فروشنده درجه یک می‌باشد. مدل این خودرو ۲۰۰۷ و قیمت آن ۱۹۰۰ دینار کویت است.

هیوندای آزرای قدیم
هیوندای آزرای قدیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۳۱ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاملا مخالف ورود خودروی دست دومم
    به جای این کار بهتره مردم یاد بگیرن اتحاد داشته باشنو یک سال خودروی صفر تولید ایران خودرو و سایپا نخرن, همچنین حساب های مبارکشونو حتی به کمترین میزان, از بانک پارسیان خارج کنن و دیگه از بیمه پارسیان استفاده نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياكان

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      داداش رویا بافی دیگه بسه! از ایرانی جماعت هیچوقت اینکار بر نمیاد. کافیه شایعه بشه ماه دیگه ماشین 500 تومن گرون میشه، 10تا 10تا پیش فروش میخرن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مدیر عامل لگن خودرو

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چیزی بگید که عملی باشه آقا جواد
      شما اگه تونستید ده تا ایرانی رو با هم متحد کنید بدانید که سخت ترین کار دنیارو انجام دادید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Vorsteiner

        ۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        آقای _مدیر عامل لگن خودرو _ کاملا درست میگن باید حرفشونو آب طلا گرفت ، زد به دیوار …

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Alpha

      ۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (544 ديدگاه)

      مطمئن باشید جوری ماشین اوراقی مشکل دار وارد کنن به ملت میندازن که مردم خودشون به ماشین های داخلی راضی بشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      لطفا کاملا منطقی باشید
      واقعا در حق ملت دارند ظلم می کنند اگر اجازه واردات خوردهای دست دوم می داند الان هم آلودگی هوا کمتر شده بود و هم مصرف سوخت پایین آمده بود و هم مردم کمتر معلول و کشته می شدند و …

      الان ایکس 6 مدل 2014 با کارکرد 11 هزار کیلومتر 43000 دلار قیمت دارد یعنی حدود 150 میلیون تومان
      http://www.japanesevehicles.com/vehicle_details.php?vid=161020&lang=en

      اگر دولت گرامی با توجه به زحمات تولید فراوانش مالیات 50% هم بگیرد باز 225 میلیون تومان می شود
      حالا تو ایران اگر پیدا شود بالا 900 میلیون تومان قیمت می خورد
      http://www.bama.ir/car/bmw/x6-50/iran

      و یا مثلا بنز glk 350 می شد 90 میلیون تومان الان تو ایران بالای 300 – 350 هست
      http://www.japanesevehicles.com/vehicle_details.php?vid=162688&lang=en

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. roham

      ۱۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (727 ديدگاه)

      اتحاد رو باید از هندیا یاد گرفت
      ما فقط تبل تو خالی هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۲۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اتحاد رو باید از ژاپنیا یاد گرفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. حجت المومنین

      ۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله- با ورود خودرو های دست دوم ، مملکت به گورستان ماشین های اوراقی تبدیل می شود.
      کافی است کثل کویت تعرفه و حقوق گمرکی را پایین بیاورند آنگاه در اینجا نیز مثل کویت قیمت خودروهای دست دوم خودرو های فوق به رقم های بالا میرسد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. محمد

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      درسته که با ضرب قیمت دلار و قیمت ارایه شده این خودرو ها قیمت های وسوسه کننده ای به دست میاد ولی وقتی عوارض و گمرگ و … اضافه بشه قیمتش باز فضایی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. koosha

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من هم موافقم باید خودروسازهای داخلی دست از سوء استفاده از مردم بردارند. بهترین راه حل این است که شرکتهای خارجی مثل تویوتا و هندا و … کارخانه در ایران بزنند و در داخل کشور تولید کنند. اینجوری هم ایجاد اشتغال در داخل هست و هم ماشین با کیفیت به مردم تحویل داده میشود با قیمت بسیار مناسب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسين

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    BMW ۵۲۵میشه کمتر از ۳۰ میلیون تو کویت!!اونوقت تو ایران چنده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. momo

      ۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (109 ديدگاه)

      180 میلیون!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. e36

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    آقایان به هیچ عنوان درآمد هنگفت خودشونو با این کار قطع نمیکنن ، اگرم این موضوع عملی بشه انقدر واسطه و بند و بساط به وجود میارن که تا ماشین دست ما برسه قیمتش میشه نزدیک به نمونه صفر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا برای چی شعار الکی میدی؟؟ مگه میشه تا یک سال هیچکس ماشین ایرانی نخره.
    اگه این ماشینا با قیمت پایین تر وارد شن که خیلی بهتره الودگی رو هم کم میکنه. ما که نمیتونیم یهویی یه ماشین با 5ستاره NCAP بسازیم اینجوری مرگ و میر هم کمتر میشه چهره ی شهر هم زیبا تر و مدرن تر میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    فکر کنم توافق بسته ای صورت بگیره کلی برند سرازیر بشن داخل ایران و با شرکت هایی مثل ویران خودرو و سایه بان قرار داد ببندن از طرفی قرار داد منطقه آزاد ارس هم با اندونزی برای مونتاژ toyota امضا شد ، سراتو داره داخل مونتاژ میشه ، میتسوبیشی نمایندگی فعا زده و محصولاتش داره تکمیل میشه ، چانگان شربک تجاری مزدا و فورد داره محصولات با موتور بلو کور belucore عرضه میکنه ، جنرال موتورز داره واسه بازار ایران نقشه میکشه و و و …..اما در نهایت چه نصیبی حاصل من و شمای دوسدار خودرو و نیازمند خورو میشه؟؟؟؟ عایا اینقدر قیمتها متعادل و به واقعیت نزدیک میشه که میتسوبیشی میراژ که یکی از شکست های میتسو محسوب میشه در سایر نقاط جهان و قبمت جهانی 12 ملیون داره و خودروی درون شهری و کامپکت هست ، به همون قیمت بدست مشتری برسه ؟؟ یا کیا ریو که پنجمین خودروی با کیفیت بازار اروپا و یکی از اقتصادی ترین خودروهای جهان هست به قیمت 16 ملیون عرضه بشه؟ ؟
    نه و نه و هرگز هیچ نفعی به حال ما نداره ، ما بازهم باید پراید خشخشه به قیما متورم 21 ملیون و تیپای ناقص الخلقه به قیمت 32 ملیون بخریم ، ال نوت داچیا که از رده خارج ا یک طرح شکست خورده در اتحادیه اروپا برای عرضه در رمانی بود 43 ملیون دقیقا هم قیمت یک کیا اپتیما 2014 در مناطق آزاد سهم من و شما چیه ا ین سفره و ازین خوان گسترده شده انحصار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MFIRE

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    توی سایتای کویتی قبلا این قیمتا رو دیدم، انواع موستانگ و کامارو و چارجر و چلنجرو میشه زیره 50 تا هم خرید

    من اهواز زندگی میکنم اینجا وارد کننده های پلاک اروند ماشین میخرن 30 میلیون تا برسه دست ملت 50 تا میندازن بهشون اگه واردات خودروهای کارکرده رو هم باز کنن باز بخور بخوره اقایون نمیذاره قیمته مناسبی داشته باشن.
    اینجا شورلت اسپارک که همون ام وی ام 110 هستش و قیافه نسبتا زشتی هم داره حدوده 40 میلیون تومنه و وارد کننده حداقل 6-7 میلیون روی این ماشین سود میکشه!!
    از ماست که بر ماست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فقط تویوتا هاش خوبه….ولی…
    ازماست که برماست…ای خدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    دوست عزیز به فرض اینکه چنین ماشینهائی با نازلترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار بگیره به نظر شما قشر متوسط رو به پایین جامعه که مدنظر شماست از پس هزینه های تعمیرات و نگهداری چنین ماشینائی که تازه اول خرجشونه بر میان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      سئوال خوبی را مطرح کرده اید.واقعیت این است که در حال حاضر هم همین افراد مورد اشاره شما خودروهای بی کیفیت ولو به ظاهر نو و یا مدل بالا داخلی را با قیمت گزافی خریداری نموده و در پی آن دائما هم در تعمیرگاهها هستند! چند وقت پیش بابت کاری به یکی از نمایندگی های ایران خودرو رفتم،در آنجا شخصی را دیدم که صاحب یک خودرو پژو 405slx بود، این فرد به شدت از کیفیت خودروی خود گلایه داشت و مدعی بود که تا به حال بیش از 20 بار! برای رفع مشکل خودرویش به نمایندگی آمده و تا کنون عیب آن برطرف نشده است! آیا به نظر شما خرید یک خودروی تویوتای دست دوم ولو با 200 هزار کیلومتر کارکرد و شرایط نگهداری خوب بر خرید چنین خودرویی مرجح نیست؟چندی پیش مطلبی را در یکی از نشریات می خواندم که حداقل عمر مفید تویوتا کرولا و یا کمری را 400 هزار کیلومتر دکر کرده بود. در ایران هم بعضی از تویوتاهای تاکسی مرز یک میلیون کیلوتر را بدون مشکلی رد کرده اند.به نظر شما کدام بهتر است،خرید خودروی نو داخلی و حضور دائمی در نمایندگی ها و یا خرید خودروی دست دوم خارجی با شرایط نگهداری خوب؟ انگلیسی ها ضرب المثل خوبی دارند و آن اینکه ما آنقدر ثروتمند نیستیم که جنس ارزان بخریم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن

        ۲۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ما آنقدر ثروتمند نیستیم که جنس ارزان بخریم ولی آنقدر ثروتمند هستیم که یک جنس گرانقیمت بخریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. iMi

      ۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زمانى که قیمت ماشین پایین باشه به همون نسبت قیمت قطعات هم پایین هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. mustang

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من با وارد کردنشون موافقم.باور کنین این خودروها با همین کیفیت تو ایران چند برابره.اگه فرقون دست دو هم بیارن بهتر از ماشینای داخله.این جوری شاید بشه دوج و فورد و شورلت های دست دو اورد که خرجش ارزش سواریشو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سلیم

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ورود خودرو دست دوم رو آزاد کنن یعنی با شرکت خاصی منحصرا دستور ندن که اینکار رو بکنه ببین بازار خودرو چطور خودشو میکشه پایین البته نباید فراموش کرد که اصل مطلب عوارضی هست که باید پرداخت بشه چطوری بگیرن که بی ارزه که نظام فعلی تا حالا هر کاری کرده یا رفت تو جیب دولت یا جیب نظام در هر صورت تلاشی جهت بهبود وضعیت خودرو سواران و کسانی که علاقمند به خودرو سواری بوده نشده.
    40 درصد 90 درصد یعنی چی اگه عرضه داری 5 درصد بگیر خوشحال باش که ملت از خودرو سواری لذت ببرن ولی خانه از پای بست ویران است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باسلام و تشکر بابت مقاله خوبتان
    ولیکن باتوجه به تجربه ام چند نکته را تکمیل می کنم
    اولا بهترین خریدهای ماشین دست دوم دنیا مال ژاپن هست یعنی مثل روز اول ماشین را صفر نگه می دارند کسانی که سفر کرده اند می دانند و نه مثل عربها!!! دوما با قیمتهای بسیار کمتر از قیمتهای ارائه شده
    مثلا بنز کلاس c200 مدل 2009 کمتر از 10 هزاردلار قیمت دارد
    https://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/mercedes-benz/c-class/15524313/
    یعنی با هزینه حمل که تخصص شرکتهای ژاپنی هست کمتر از 35 میلیون در میاد
    حالا همین ماشین تو ایران بالای 175 میلیون تومان هست
    http://www.bama.ir/car/details-2-1909306/2009-mercedes-benz-c200-for-sale
    یعنی 5 برابر بیشتر
    حالا حاکمان گرامی با توجه به تلاش زیادشان اگر از ماشین دست دوم هم 100% مالیات بگیرد باز هم 70 میلیون می شود
    و یا مثلا تویوتا کمری 2013 و …
    https://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/toyota/camry/15450554/
    دوستان داخل گوگل جستجو بکنند از این سایتها که ماشین را به قیمت FOB ارائه می دهند بسیار زیاد هست
    مثل
    http://www.japan-used-car-auction.com/
    یا
    http://www.japanesevehicles.com/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۵ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      البته دوستان توجه داشته باشند هم اکنون نیز خودرو های لوکس دست دوم توسط اشخاص، دلالان و بعضی از شرکتها وارد می شود به اسم نو در واقع دستکاری شده است با تعویض لاستیک و صفر کردن کامپیوتری کیلومتر و …
      چرا که فقط واردات خودروهای صفر تا حداکثر دو سال از تاریخ ساخت و تولیدشان می شود وارد کرد.
      می بینید وقتی قانون اشتباه باشد چطوری سر ملت بی خبر کلا می رود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. بیگی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا جان شرکت سایپا و کرمان موتور داره خودرو چینی وارد میکنه اونهم با چند برابر قیمت فروش در چین,شما کافیه یه سر به قیمت ماشینهای مونتاژی چینی در ایران بزنید مشاهده خواهید کرد: مثلا خودرو ایدو چانگان که حدود 11000 دلار (معادل 36 میلیون تومان)قیمتشه ,توسط سایپا وارد میشه و به قیمت 80 میلیون تومان به این ملت مظلوم فروخته میشه !!! ولذا تنها راه برون رفت از این وضعیت بغرنج خودرو در ایران و جلوگیری از ظلم مضاعف خودرو سازان ایرانی به مردم ,واردات خودرو با تعرفه بسیار پایین است و نیز اینکه مجوز ورود خودروهای کارکرده هم با نظارت دقیق انجام بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. دست خدا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    آقا ما ماشین خارجی نخواستیم که تولید متوقف بشه و عده ای بیکار . فقط بیان ببینن این ماشینای ایرانخودرو و سایپا رو با قیمت جهانی چند میخرن ، بیان به همون قیمت بدن به مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اولا تولید نه و مونتاژ…دوما به درک که بیکار میشن…منتش سر مسئولین هستش نه مردم…مردم دارن پول میدن(این پولم از یارانه جمع نکردن!)…مردم عاقل جون عزیزان و خونواده رو نمیذارن داخل ارابه مرگ ولو اینکه مفت باشه…مساله هم قیمت هم کیفیت با هم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بچه پایین شهر

    ۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خسته شدم از پراید این ماشینا که هیچی یعنی میشه یه روزحداقل یه پرشیا بخرم:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ان شاالله می خری عزیزم،به خدا توکل کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان . برادران . چرا خودتونو زجر میدین ؟
    بازار خودرو در ایران انحصاره . آقا انحصاااااااار . یعنی من هرکار دلم بخواد میکنم ، میخوای بخواه نمیخوای نخواه .
    انقدم تو سرو کله همدیگه نزنین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. godfather

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    30% cکلاس وارداتی مثلا صفر کارکرده هستند و جالب اینجاست 90% وارد کننده ها این و میدونند بازم ماشین به اسم صفر میفروشند
    وطنم پاره طنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. shahram

    ۲۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بجایی رسیدیم که خریدماشین دست دوم کشورهاب عربی همسایه برای ما باعث خوشحالی وحتی آرزوشده ــ خیلی ازمردم قدرت خرید فرغونهای داخلی رو هم دیگه ندارن مبارکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حامد

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب الان با این وضعیت ماهایی که نه از عهده هزینه خودروهای داخلی برمیایم، نه پول خریدن خودروی خارجی رو داریم، تکلیفمون چیه؟
    با این وضعیت یا باید دزدی کنیم، یا از کشور خارج بشیم در بهترین حالتم میتونیم بریم مناطق آزاد زندگی کنیم، در غیر اینصورت به قول دوستمون باید پولمونو بریزیم دور!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعيد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    دوستان اگر منطقی فکر کنید و یک کم از حاشیه دور بشید میبینید لگنهای وارداتی حتی کارکرده بهتر از خودروهای داخلی ماست.فقط کافیه یه آمار کوچولو از مرگ و میر ناشی از تصادفات بدلیل ایمنی خوروهای ملی ما بگیرید متوجه میشید مرده این خودروها شرف داره به خودروهای صفر کیلومتر داخلی.
    البته جای تاسف داره ما پس مصرف اعراب را بنا به شرایط موجود پذیرا باشیم.
    یعنی ما نژاد آریایی هستیم! یعنی اقوام ما قرنها ابر سلطانهای دنیا بودند!
    ولی الان نان به نرخ روز میخوریم باید این واقعیت و پذیرفت که بجز رتبه های بالا مابقی در یک رده هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (291 ديدگاه)

      ولمون کن آقا عرب عرب نکنین اونا کیفیت زندگیشون 10 برابر ماست. متاسفانه ما در چشم اونا مثل افغانی ها به چشم ما هستیم. دنیا بالا پایین زیاد داره عربایی که شما میگید مال 1000 سال پیش بودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. اربابی

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قبلا کارگران اجازه ورود داشتند ودرحال حاضر باهمان خودروهای کارکرده زندگی خیلی از مردم مناطق بلوچستان رونق گرفته.ایکاش حداقل برای کارگران باز میگذاشتند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجيد

    ۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینای دست دوم خارجی خیلی از ماشینای صفر ایرانی بهتره اینو باید قبول کرد دیگه
    حالا اگر این ماشینا وارد بشه با قیمت کمتر هم چهره شهرو عوض میکنه هم مردم با این ماشینا راحترند هم اینکه خودرو سازای ایرانی شاید به فکر بالا بردن کیفیت ماشیناشون بشن
    اینا فقط بلدن قیمت ببرن بالا نه کیفیت ماشیناشونو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ali

    ۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظر من که عالیه عالیه ولی کاشکی میشد ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. رضا مردانی

    ۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم توافق بسته ای صورت بگیره کلی برند سرازیر بشن داخل ایران و با شرکت هایی مثل ویران خودرو و سایه بان قرار داد ببندن از طرفی قرار داد منطقه آزاد ارس هم با اندونزی برای مونتاژ toyota امضا شد ، سراتو داره داخل مونتاژ میشه ، میتسوبیشی نمایندگی فعا زده و محصولاتش داره تکمیل میشه ، چانگان شربک تجاری مزدا و فورد داره محصولات با موتور بلو کور belucore عرضه میکنه ، جنرال موتورز داره واسه بازار ایران نقشه میکشه و و و …..اما در نهایت چه نصیبی حاصل من و شمای دوسدار خودرو و نیازمند خورو میشه؟؟؟؟ عایا اینقدر قیمتها متعادل و به واقعیت نزدیک میشه که میتسوبیشی میراژ که یکی از شکست های میتسو محسوب میشه در سایر نقاط جهان و قبمت جهانی 12 ملیون داره و خودروی درون شهری و کامپکت هست ، به همون قیمت بدست مشتری برسه ؟؟ یا کیا ریو که پنجمین خودروی با کیفیت بازار اروپا و یکی از اقتصادی ترین خودروهای جهان هست به قیمت 16 ملیون عرضه بشه؟ ؟
    نه و نه و هرگز هیچ نفعی به حال ما نداره ، ما بازهم باید پراید خشخشه به قیما متورم 21 ملیون و تیپای ناقص الخلقه به قیمت 32 ملیون بخریم ، ال نوت داچیا که از رده خارج ا یک طرح شکست خورده در اتحادیه اروپا برای عرضه در رمانی بود 43 ملیون دقیقا هم قیمت یک کیا اپتیما 2014 در مناطق آزاد سهم من و شما چیه ا ین سفره و ازین خوان گسترده شده انحصار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. وحید کریمی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیمت ماشین ها توی ایران فوق العاده گرونه
    مازراتی گیبلی در ایران 1,880,000,000 تومان
    مازراتی گیبلی در منطقه آزاد 255,000,000 تومان
    حدود 7/5 برابر
    تو سایت پدال هست به قسمت قیمت ها سر بزنید متوجه میشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مسئول به اصطلاح محترم وقتی میبینی خودروساز داخلی از فرصت بازار انحصاری داره سوء استفاده میکنه و به جای ارتقاء ظاهری و کیفی محصولاتش به مردم ظلم میکنه و محصول 30 سال پیش رو تولید میکنه …اون وقت تعرفه گمرکی رو پایین نیاری تو هم به مردم خیانت کردی.
    با این سیاست غلطتون صنعت خودروسازیمون عقب مونده شده چون نیازی به بهبود نمیبینه هرچی بزنه مجبورن بخرن، مردم ناراضین ،آلودگی هوا داریم، مرگ و میر ناشی از بی کیفیتی و…… واقعا چرا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم اگه گمرکش متناسب با قیمت دست دوم باشه عالیه، ما باید به تجارت دنیای آزاد برسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسینی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی اتوموبیلهای منطقه ازاد با شرایط سالی یک ماه مرخصی ارزش گذاری
    شده وبفروش میرسد.
    لغو مرخصی ان ایا نادیده گرفتن شعور و حقوق خریدار نمیباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. پژمان

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا دولت باید از کارخانجات خودروسازی که نه کیفیت داره نه قیمت مناسب و نه ایمنی حمایت میکنه؟؟ چرا باید حمایت از تولید داخلی به قیمت جان مردم تموم بشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سعید صبوری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید بتوان خودروهای دسته دوم را از کشور های خلیج وارد کرد و موانع دولتی ان برداشته شود حداقل برای خوزستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سینا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستان عزیز ، کلی از گردن کلفتا دارن از طریق همین ویران خودرو و سایه بان پول میلیاردی به جیب میزنن ، انتظار نداشته باشین بزارن خودروهاشون رو زمین بمونه و شما برید خودرو خارجی ولو دسته دوم سوار بشید. ایکاش کشور ما صنعت خودرو نداشت !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا