چشم انداز

پرفروش‌ترین‌های بازار خودرو در سال ۲۰۱۴

پرفروش‌بودن در هر صورت، نشانه‌ای از موفقیت در صنعت اتومبیل است. ولی نباید انتظار داشت که در بین پرفروش‌ها مدل‌هایی مانند کامارو Z/28 یا LFA وجود داشته باشند. مسلماً دارندگان خودروهای خاص نمی‌توانند تعداد زیادی از خودروهای مشابه خودروهایشان را در یک جا تحمل کنند. در ادامه با فهرستی از ۲۱ مدل پرفروش در بازار خودروی آمریکا در سال ۲۰۱۴ همراه می‌شویم که بر اساس اطلاعات «اتوموتیو نیوز» تا ماه نوامبر شکل گرفته است.

۲۱) نیسان روگ

(۱۸۴۳۲۰ دستگاه)

روگ دومین مدل پرفروش در خط تولید نیسان است که در ابتدا به عنوان کراس‌اور کوچکی مبتنی بر سنترا معرفی شده است. همچنین شاسی تازه روگ که برای مدل ۲۰۱۴ در آن بازنگری شده، سواری بسیار خوبی فراهم کرده و طراحی جدید سطوح بدنی اندکی استایل به این خودروی ۷ سرنشینه مجهز به CVT اضافه کرده است؛ خودرویی که مأموریت خود را همچنان حفظ کرده است؛ ابتدا جابجایی مسافر و سپس وسایل و خریدها.

2014 Nissan Rogue SL AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SL AWD

۲۰) جی‌ام‌سی سیه‌را

(۱۸۸۳۹۷ دستگاه)

برادر بزرگ‌تر مدل آشنای شورولت سیلورادوی پیکاپ، جی‌ام‌سی سیه‌را تقریباً همان تراک در شکل و شمایلی جذاب‌تر است. خودروساز خودش می‌گوید که از دانستن این موضوع توسط مشتریان آگاه است، ولی با این حال، باز هم تعداد خریداران این مدل به عدد بزرگی رسیده است.

2014 GMC Sierra Denali
۲۰۱۴ GMC Sierra Denali

۱۹) فورد اکسپلورر

(۱۹۱۵۳۰ دستگاه)

شاسی‌بلندی که از سال ۱۹۹۰ توسط فورد معرفی شد، سال به سال با فروش مناسبی روبرو بوده است. اکسپلورر یک خودروی آشنا و راحت است و همین موضوع باعث می‌شود که هزاران خانواده در امریکا آن را انتخاب کنند.

2015 Ford Explorer XLT
۲۰۱۵ Ford Explorer XLT

۱۸) تویوتا پریوس

(۱۹۲۹۵۸ دستگاه)

پریوس در عین مصرف سوخت بهینه، شرایطی مدرن ایجاد کرده است. این مدل، مدت‌هاست که خود را به عنوان یک هیبرید فوق‌العاده مطرح کرده است. البته باید اشاره کنیم که آمار فروش درج شده در اینجا شامل مدل کوچک C هاچ‌بک و V واگن نیز می‌شوند.

2013 Toyota Prius V
۲۰۱۳ Toyota Prius V

۱۷) هیوندای سوناتا

(۱۹۹۰۱۲ دستگاه)

سوناتا که برای مدل ۲۰۱۵ بهینه‌سازی و در طراحی آن بازنگری شده، یک وسیله حمل‌ونقل آشنا و صمیمی است. با این که نسبت به خودروهایی مانند هوندا آکورد، لذت و هیجان رانندگی خوبی ندارد، هر دو مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ آن توانسته نظر بسیاری از خریداران را در نمایشگاه‌های اتومبیل به خود جلب کنند.

2015 Hyundai Sonata 2.4L Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata 2.4L Sport

۱۶) هیوندای النترا

(۲۰۳۱۶۳ دستگاه)

النترا با موتور چهار سیلندر خود، چه به صورت ۱/۸ لیتری ۱۴۵ اسب‌بخار و چه به صورت ۲ لیتری ۱۷۳ اسب‌بخار در کنار ظاهری آراسته شرایط خوبی را ایجاد کرده است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از خریداران به سمت آن متمایل شده‌اند.

2014 Hyundai Elantra Limited
۲۰۱۴ Hyundai Elantra Limited

۱۵) فورد فوکوس

(۲۰۴۷۵۱ دستگاه)

در بازنگری انجام شده برای مدل ۲۰۱۵، فوکوس همچنان بر فرمولی که از ابتدا موجب فروش بسیار خوب آن شده، تأکید داشته است؛‌ ترکیب یک طراحی خوب با یک شاسی مناسب، گزینه‌های پیشرانه جالب‌توجه و تکنولوژی‌های مدرن و به‌روز. هنوز بسیاری از خودروسازان درصدد ارتقای این فرمول هستند و فورد نیز در مدل جدید فوکوس به همین ترتیب عمل کرده است.

2015 ford focus sedan
۲۰۱۵ ford focus sedan

۱۴) شورولت اکونوکس

(۲۲۰۹۴۴ دستگاه)

با این که سال‌های زیادی از عمر شورولت اکونوکس می‌گذرد، ولی این موضوع نتوانسته بر حضور آن در بین ۲۰ مدل پرفروش بازار تأثیر بگذارد. این خودرو که می‌تواند برای پیشرانه از یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 استفاده کند، ثابت کرده که می‌تواند مشتری‌های زیادی را راضی نگه دارد.

Chevrolet Equinox LTZ
Chevrolet Equinox LTZ

۱۳) تویوتا RAV4

(۲۴۴۷۰۱ دستگاه)

قابلیت‌های تویوتا RAV4 بر کسی پوشیده نیست. با این حال، فروش قابل‌توجه این مدل تنها به نام و آوازه آن برنمی‌گردد؛ بلکه این خودرو جادار، با ساخت مناسب است و از ظاهری آرام و موقر برخوردار است. در نتیجه، تعداد زیادی از این خودروها هر ساله به دست مشتریان می‌رسد.

2014 toyota rav4 fwd
۲۰۱۴ Toyota rav4 fwd

۱۲) شورولت کروز

(۲۵۵۲۶۰ دستگاه)

نمونه‌ای دیگر از ترکیب ویژگی‌های کاربردی با یک سواری لذت‌بخش؛ این خودروی کوچک در هنگام رانندگی آرامش زیادی داشته و همین‌طور از طراحی ظاهری بسیار خوبی نیز برخوردار است. این در حالی است که یک مدل جهانی جدید از کروز قرار است به زودی معرفی شود.

2015 Chevrolet Cruze LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Cruze LTZ

۱۱) فورد اسکیپ

(۲۸۰۶۰۹ دستگاه)

فورد اسکیپ که مدت‌ها سرآمد فروش در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک بوده، همچنان نمی‌خواهد این موقعیت را از دست بدهد. این خودرو با طراحی زیبا همراه با یک شاسی چابک و اسپورت، به دنبال برادر بزرگ‌ترش، اکسپلورر، خودش را در دل خریداران امریکایی جا کرده است.

Ford Escape Titanium 4WD
Ford Escape Titanium 4WD

۱۰) فورد فیوژن

(۲۸۳۶۹۴ دستگاه)

در طراحی دوباره فیوژن سدان برای ۲۰۱۳ گوشه‌ای از طبع وحشی فورد را شاهد بوده‌ایم. در نتیجه، ترکیب خصوصیت‌های یکپارچه (و یک ظاهر استون مارتین) با خطوط زیبای بدنه و یک کاراکتر رانندگی پرهیجان باعث شده تا افراد زیادی نسبت به آن علاقه نشان دهند.

2014 Ford Fusion SE 1.5L EcoBoost
۲۰۱۴ Ford Fusion SE 1.5L EcoBoost

۹) هوندا سیویک

(۳۰۰۶۴۴ دستگاه)

این خودرو که در فرم‌های کوپه و سدان (و همین‌طور فرم جذاب Si) در دسترس است، یک نمونه کامل از یک خودروی کوچک است. پس از چند بازنگری ضعیف در طراحی که بسیاری از مشتریان را از خود ناامید کرده بود، هوندا به سرعت دست به کار شد و آخرین نسل سیویک ارائه توسط این کمپانی از سطح بالایی برخوردار شده است. با توجه به امکانات انتخاب پیشرانه چهار سیلندر بنزینی، هیبرید یا CNG، تطبیق‌پذیری این مدل به یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده آن تبدیل شده است.

2014 honda civic si sedan
۲۰۱۴ Honda civic si sedan

۸) هوندا CR-V

(۳۰۲۶۵۰ دستگاه)

حتی اگر مدتی صحبتی از هوندا CR-V نباشد، این خودرو همیشه به عنوان یک گزینه محبوب باقی می‌ماند. این خودرو به خاطر شرایط متعادل و کارآیی آن شناخته شده و کاملاً در ناحیه کراس‌اورهای کوچک بازار جا خوش کرده است. در یک بازنگری کلی برای مدل ۲۰۱۵ هوندا CR-V موتور، گیربکس، طراحی کابین و استایل بدنه آن حالتی جدید پیدا کرده‌اند.

2015 Honda CR-V Touring AWD
۲۰۱۵ Honda CR-V Touring AWD

۷) نیسان آلتیما

(۳۰۳۳۱۳ دستگاه)

آلتیما دینامیک رانندگی بسیار خوبی را در اختیار قرار می‌دهد، ولی هیجان رانندگی معمولاً توسط گیربکس CVT به حاشیه می‌رود؛ گیربکسی که می‌تواند با یک موتور استاندارد ۲/۵ لیتری چهار سیلند و یا یک موتور قدرتمند V6 با قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار ارائه شود. البته طبق گفته نیسان، تنها حدود ۲۰ درصد از مشتریان آلتیما از گزینه پیشرانه V-6 استفاده کرده‌اند. ولی در هر حال، نیسان توانسته در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از این خودروی CVT بفروشد.

Nissan Altima 3.5 SV
Nissan Altima 3.5 SV

۶) تویوتا کرولا

(۳۰۹۳۷۳ دستگاه)

احتمالاً با دیدن نام تویوتا کرولا در این لیست چندان متعجب نشده‌اید. فروش این کامپکت از تویوتا همیشه ثابت و قابل‌پیش‌بینی است. آمار این فروش ممکن است سال به سال اندکی دچار تغییر شوند، ولی در نهایت این مردم هستند که با بودجه کمی که دارند، منتظرند تا یکی از آن‌ها را به خانه ببرند.

2014 Toyota Corolla S
۲۰۱۴ Toyota Corolla S

۵) هوندا آکورد

(۳۵۶۷۸۵ دستگاه)

آکورد خودروی سدانی است که همه‌چیز در آن در جای خود قرار گرفته است. یک شاسی چابک، کنترل‌های نرم، فضای زیاد برای سرنشینان و وسایل و یک طراحی زیبا با قیمتی منطقی، همگی در پکیج هوندا آکورد ارائه می‌شوند.

2014 Honda Accord hybrid
۲۰۱۴ Honda Accord hybrid

۴) پیکاپ‌های رام

(۳۹۵۵۶۷ دستگاه)

رام پس از مدت‌ها که از بازی پیکاپ‌ها کنار گذاشته شده بود، در سال‌های اخیر به میدان مسابقه بازگشته است. با استفاده از یک موتور ۳/۶ لیتری پنتا استار V6 با قدرت ۳۰۵ اسب‌بخار در کنار یک موتور بهینه توربودیزل ۳ لیتری V6، رام دوباره در جایگاه مناسب خود قرار گرفته است. همچنین مواردی مانند طراحی خشن امروزی و گزینه گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بر این روند تأثیرگذار بوده‌اند.

2014 Ram 1500 EcoDiesel Laramie
۲۰۱۴ Ram 1500 EcoDiesel Laramie

۳) تویوتا کمری

(۳۹۶۹۸۸ دستگاه)

بالاخره به تویوتا کمری رسیدیم؛ نماد ژاپنی-امریکایی چهار در سدان. با اینکه در مدل ۲۰۱۵ برخی شرایط به میزان اندک برهم زده است، ولی همچنان قهرمان شماره یک دپارتمان تویوتا محسوب می‌شود. اگر موفقیت کمری به معنای مدل‌های اسپورت بیشتر مانند لکسس LFA و سایون FR-S باشد و حتی به‌واسطه‌ی آن ساپرا متولد شود، چرا از فروش بیشتر کمری خوشحال نباشیم؟

2015 Toyota Camry XLE
۲۰۱۵ Toyota Camry XLE

۲) شورولت سیلورادو

(۴۷۱۹۱۸ دستگاه)

نزدیک به نیم میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ مدل جدید سیلورادو را که در طراحی آن به تازگی بازنگری شده بود، خریداری کرده‌اند. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک برای مدل ۲۰۱۵ در راه خواهد بود و این در حالی است که شورولت قصد ندارد مانند فورد، به سمت استفاده از آلومینیوم قدم بردارد.

2014 Chevrolet Silverado 1500 High Country
۲۰۱۴ Chevrolet Silverado 1500 High Country

۱) فورد سری F

(۶۷۹۴۹۶ دستگاه)

زمان‌هایی که تراک‌ها فقط مخصوص کشاورزان و کارگران ساختمانی بودند، گذشته است. در سال ۲۰۱۴ پیکاپ‌های سری F فورد در بالاترین سطح جدول فروش مدل‌های مختلف صنعت خودرو در آمریکا قرار گرفته‌اند. در طراحی جدید آلومینیومی F-150 برای مدل ۲۰۱۵، گزینه‌های توربوشارژر مختلفی برای پیشرانه این خودرو درنظر گرفته شده و این خودرو از یک ساختار سبک‌تر و طراحی برجسته‌تر برخوردار شده است. اگر ریسک‌های فورد در این زمینه جواب بدهند، حضور این تراک در صدر جدول فروش سال آینده تضمین شده است و شاید تنها فاصله تا خودروی دوم کمتر شود.

2015 ford f-150
۲۰۱۵ ford f-150

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲۲ دیدگاه‌ها

  1. McLaren Automotive

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    پسر این جی ام سی سیه را عجب غولیه ! از فورد فیوژن هم خیلی خوشم اومد . بقیه هم خوبن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. قاقالی

      ۱۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      این فروش فقط مختص بازار آمریکاس نه کل دنیا،چرا الکی شورشو درآوردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    F150

    ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. BOMB

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      واقعا خودروساز یعنی امریکا . تمام برندهای امریکا موفق

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      آی گفتی فکرشو بکن یدونشو بگیری اگزوزاشو بیاری بالا تر از سقف یه دوتا تیر اهن ببندی جای سپراش رنگشم سیاه سبز کنی یه علامت مانستر هم بکشی روش یدونه توربو شارژ هم ببندی حالا اگه ماشینی مرد هستش بیاد جلو از اون دور میبینی ماشینا دارن فرار میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    خودروهای عامه ی مردم!
    یکی از یکی بهتر…

    الان یکی میاد میگه طرفدارای بنز و BMW کجان که ببینن یه دونه از ماشین هاشونم اینجا نیست!!!!
    الان اگه این رده بندی یه کمی اینور اونور بود و خبری از تویوتا نبود،یقینا این مجله نامعتبر اعلام می شد! :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      آی گفتی شاهین!! اتفاقا منم وقتی داشتم متنو میخوندم انتظار دیدن همچین کامنتایی رو داشتم.. ولی در کل خوبی این بحثا اینه که اطلاعات دوستان بالا میره و در نهایت به یک تعادل میرسن و تعصبشون کم میشه. (خودمم جرء دوستان حساب کردما)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد ، فقط ژاپن

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      آقا اینا به کنار کمری 2015 سفید عجب رخشیه ، خیلی حال کردم باهاش کاش مدل آمریکاییش اینجا بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        سلام محمد خوبی؟
        کمری جدید نسخه ی جهانی فکر کنم اومده اینجا.آگهی فروششو دیدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد ، فقط ژاپن

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          به سلام ساهین ♥
          ای شاهین خدا بگم چیکارتون کنه اصلا افسردگی گرفتم اینجا یدونه تویوتا یدونه لکسوس هم نیست اصلا یک وضعیته …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اتفاثا شما باید تویوتا اونسیس و پرادو رو ببینی .

          مگه میشه محمد ؟؟؟

          لکسس هم مدل is250 و 300 .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. BOMB

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (377 ديدگاه)

          کمری جدید منطقه آزاد هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          محمد ول کن باو! الان من به فکر دوچرخه افتادم! :D
          فکر نکنم دیگه رو دوچرخه کل کل خاصی پیش بیاد!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. محمد ، فقط ژاپن

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          والا تو مونیخ که ما هستیم دریغ از یه تویوتا یه لکسوس ، عوضش تا دلت بخواد فولوکس واگن و ولوو اصلا حالم از هرچی ماشین آلمانیه داره بهم میخوره ، لامصبا حداقل واسه دل ما هم که شده نکردن 4 تا تویوتا بیارن ، تاکسیا هم که گرون فقط میشه با اوتوبوس و قطار های توی شهر اینور اونوور رفت جالبش اینه که یه بخشیش که تو مرکز شهره مترو میشه بخشی که توی جاهای خلوت شهرن میان روی آسفالت و مثل قطار میشن ، یه چیز جالب هم اینکه با اینکا اینجا آلمانه و باید پورشه اینجا بیشتر از ایران باشه ولی تو ایران من بیشتر پورشه دیدم ، کلا از این شهر متنفرم همه مردمش ماشالله فسیل جنگ جهانی 2 ، یه چهار تا رفیق نمشیه پیدا کرد همه پیر ، کاش میشد برگشت ایران

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. حسین

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          محمد آقا ماشین خریدی؟ اگه اشتباه نکنم وقتی رفته بودی اونجا به فکر خرید ماشین بودی. درست میگم آیا؟؟؟ چی خریدی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. شلبى

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (685 ديدگاه)

          اره محمد جان اونجا اصلا نمیشه تاکسى سوار شد باید براى یه مسیر کوتاه سى چهل یورو پول بدى، ولى خب تاکسى ها بنز E کلاسن ولى باز هم به پول ما خیلى گرون میشه در نتیجه به قول شما فقط میمونه مترو و اتوبوس
          کلا کشوراى اروپایى یه خرده مردمش یخن و روحیشون با ما خیلى فرق داره ،مثلا شما اگه برى لندن حوصلت خیلى سر میره، مردم دماغ بالایى داره و کشوراى اروپایى گرونن ولى امریکا اینطورى نیست،اجناس و خدمات ارزون تره و مدل مردمش هم با اروپایى ها فرق داره، مثل اونا یخ نیستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. Ehsan

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          خوب محمد جان تو سنت شکنی کن یک تویوتا بگیر مدام از جلوشون رد شد ، فکر کنم اون تویوتا در حد یک هایپر کار نگاه سمت خودش جذب میکنه :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. محمد ، فقط ژاپن

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          ماشین چه خبره مگه گواهینامه میدن نامردا :D دهن مارو سرویس کردنا ولی نه واقعا اونموقع که تازه اومده بودم گرم بودم یه چیزی پروندم با این وضعیت اقتصادی خرید ماشین اصلا صلاح نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. قاقالی

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (150 ديدگاه)

      دیگه واقعا از اومدن به پدال وخوندن نظرات حالم بهم میخوره،هروقت یه همچین مطالبی تو سایت میاد طرفدارهای […] ماشینهای ژاپنی سریع میگردن دنبال اینکه اسمی ازماشینهای آلمانی اومده یانه اگه اومده باشه که هیچی نمیگن ولی کافیه اسمی ازآلمان نباشه شروع میکنن به […] خجالت بکشین اگه مطلب آموزنده ای دارین بگین اگرنه […] نظر دادن رو بزارید کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        این لیست از برندهای معمولی هستش نه لوکس . به همین خاطر ، چون

        اکثر برندهای المانی لوکس هستند ، اینجا حضور ندارند و برند

        لوکس همچین فروشی نداره .

        اما مثل اینکه امسال دوباره مرسدس بنز پرفروش ترین برند لوکس

        بازار بشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فریا

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          فــولکس واگن چی میــلاد ؟ اون که لوکس نیست . نمی بینمش ..؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود بر فریای عزیز .

          متاسفانه فولکس در امریکا فروش خوبی نداره . دقیقا بر

          عکس چین که در اونجا اوله . حالا به هر دلیلی .

          یکی از مهمترین عوامل فروش پایین فولکس به پاسات ختم

          میشد که نسبت به رقبا ، داخلش خیلی کوچک تر بود .

          حالا باید ببینیم که امسال چیکار میکنه . پاسات هم

          چند ماهه اومده نسل جدیدش . باید امسال رو دید .

          احتمالا امسال بهتر میشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرید

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          فریا جان صرف نداره نپرس…چیزایی بپرس که صرف داشته باشه….پدر مارو هم دراوردند از وولکس واگن…ولی جایی که صرف نداشته باشه حرفی از اونا نمیزنند…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فریا

          ۱۷ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (684 ديدگاه)

          داخــل چین که هر خودروسازی می تونه خوب فروش بکنه با

          اون جمعیت چند میلیاردی !

          بیــووک و کادیلاک و جیپ اونجا غوغا کردن …

          ولی جالبیش اینجاست که اونا خارج از چین هم محبوبیت بالایی

          دارن ولی فولکس …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سام01

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (218 ديدگاه)

        لطفا در نظرات رعایت ادب و احترام بکنید.اینگونه نظر دادن خوب نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BOMB

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (377 ديدگاه)

          آقا میلاد شما جوری صحبت میکنی انگار مدیر کل تمام شرکتهای خودروسازی هستی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      شاهین بحث منطقی باشه ، عالیه . اما امان از غیر منطقی .

      مجبور میشی غیر منطقی جواب بدی .

      درهر حال تویوتا یکی از شرکت های موفقه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۱۶ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        صد در صد همینطوره.
        ممنونم از دقت نظر دوستان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    سلیقه ی مردم خوب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    وانت در صدر = آمریکا در صدر
    سدان و … در صدر = ژاپن در صدر

    تو وانتا اول F-150
    و بعد تندرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    پس این کمری خوشگل موشگلا کی میاد ایرااااااااااااااااااااان؟؟؟؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شلبى

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (685 ديدگاه)

      محمد رضا جان این کمرى هیچوقت ایران نمیاد چون مخصوص بازار امریکاست و کمریه مخصوص اسیا یه خرده با این متفاوته و جلوش شبیه اریونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شایان

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    رقبای قدیمی فورد و شورلت که بازهم فورد بازی رو برد. چقدر تو آمریکا ماشین خرید فروش میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    دوست عزیز شما چیکار بقیه دارید
    کار خودتو بکن
    بعدشم این که مشخصه اگه تویوتا نبود صد در صد مشکل داشت
    اینی هم که بنز و بی ام دبلیو نیستن دلیل بر ضعفشون نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      دوست عزیز
      یه بخشی هست زیر هر کامنت به اسم “پاسخ”.رو اون کلیک کنی میتونی پاسخ هر کامنتی رو در زیر همون کامنت بزاری(مثل همین کاری که من میکنم)

      شنیدی میگن “پیشگیری بهتر از درمان است”؟
      اون کامنت رو گذاشتم تا از بحث های بی ثمر بعدی جلوگیری بشه و همچنین به خاطر بعضی مسائل دیگه.

      منم واسه همین کامنت رو گذاشتم که بگم کلا بحث اون خودرو ها با این خودرو ها فرق میکنه.اونا لوکس هستن ولی اکثر این خودروهای پر فروش،یه خودروی خانوادگی با قیمت معقول هستن.واسه همینه که اینجا حضور ندارن.

      دقیقا مثل بازار خودمون.پرفروش ها قیمت مناسبی واسه قشر متوسط دارن در حالی که تعداد فروش بعضی خودروهای خاص و گران قیمت شاید انگشت شمار باشه.

      راستی همینی که میگی: “بعدشم این که مشخصه اگه تویوتا نبود صد در صد مشکل داشت” دقیقا مصداق همین جمله ی منه:”الان اگه این رده بندی یه کمی اینور اونور بود و خبری از تویوتا نبود،یقینا این مجله نامعتبر اعلام می شد!” یعنی چی آخه این حرف؟! مثلا تویوتا تافته ی جدا بافته هستش؟! از یه سیاره ی دیگه اومده؟! خب نبود که نبود! چی می شد مگه؟! اگه نبود دلیل بر این نبود که بد هستش.واسه همینا بود که اون کامنت رو گذاشتم.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      رو چه حسابی میگی اگر تویوتا نبود مشکل داشت . حرف منطقی بزن ببینیم .

      میخوام معیارتو بدونم . مگه تویوتا دچار مشکلات . فروش کم و …. نمیشه ؟

      میخوام ببینم رو چه حسابی این حرفو میزنی .

      اتفاقا یک خبر و اطلاعات خیلی خوب برای تویوتا دوستان دارم . برای کسایی

      که منطقی هستند و تک بعدی نیستند . اتفاقا خیلی مطلب خوبی هم هست .

      تمام واقعیت های تویوتا رو گفته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ali

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    باز بگین هیوندا بهتر از تویوتا هست سوناتا و النترا که گند زدن و کیا هم که هیچی این ژاپن و تویوتا و هوندا و نیسان بودن که ترکوندن درود بر سرزمین آفتاب تابان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اونایی که میگن النترا و سوناتا از کمری و کرولا بهتره کجان دم ژاپن و تویوتا و هوندا و نیسان گرم که تر کوندن درود بر سرزمین آفتاب تابان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شلبى

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    طبق معمول مثل سال هاى گذشته سرى F فورد با اختلاف زیاد در صدر فروش قرار گرفته، جالب اینجاست که براى سال هاى زیادیه که یک وانت پر فروش ترین ماشین امریکا میشه، واقعا بهترین وانت دنیاست من سریه raptor رو از نزدیک دیدم، دوستان باید از نزدیک ببینینش با عکساش خیلى فرق میکنه ، تو عکسا اندازه و ابهتش مشخص نیست
    جالب اینجاست که سیلورادو هم خیلى ساله که دومین ماشین پرفروش در امریکاست ، انگار قراره هر سال این قضیه تکرار شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اونایی که میگن النترا و سوناتا از کمری و کرولا بهتره کجان کمری بهترین سدان امریکا شد.درود بر سرزمین آفتاب تابان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mostafa&S

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (318 ديدگاه)

    ماشینای کره ای کیفیت ندارن فقط اقتصادین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این جاست که میگن
    بخندیم یا گریه کنیم
    بسه دیگه انقدر گفتین پراید حالتون بد نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      صبر کن پیام کامل بشه بعد نظر بده […] همون پرایده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Ehsan

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    در کل تعداد ماشین های فروخته شده 6166073 دستگاه بود که اگر به سه دسته کلی پیکاپ ، سدان و شاسی بلند تقسیم کنیم سهم سدان ها از این فروش 48.7 % و سهم شاسی بلند ها 23.2 % و سهم پیکاپ ها 28.1 % بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      دمت گرم خودم تو فکر بودم که حساب کنم دیدم گفتی
      البته خودم میخواستم حساب کنم فردا به نتیجه میرسیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. Davood

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    زنده باد تویوتا
    با اینکه هیوندای سوارم، اما موفقیت تویوتا رو توی فروش حقش میدونم، الحق که نهایت مهندسی و دقت و از همه مهمتر کیفیت رو داره به کار میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فریا

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (684 ديدگاه)

    چــــــه میکنن این GM و فــورد ♥ ♥ ♥ 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بهزاد

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    با توجه به آمار که 11 ماه رو گذاشته با احتساب آخرین آمار تکمیلی که 12 ماه هست نتایج نهایی بدین صورت بوده؛
    فورد سری اف 753851 عدد
    سیلورادو 529755
    دوج رم 439789
    تویوتا کمری 428606
    هوندا آکورد 388374
    و…
    وانت بارها سال خوبی رو پشت سر گذاشتند و اکثر اونها شاهد افزایش فروش خوبی بودند ولی پرفروشترین اونها فورد F در این میان دچار کاهش 1.3 درصدی شد که بر خلاف پیش بینی ها بود در حالی که از هر نظر برتر از سایرین سنجیده میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      والا منم میخواستم همینو بگم
      خب فروش کل سال 2014 میذاشتین
      چرا 11 ماه گذاشتین؟
      عجب
      توی سایت گودکار-بدکار لیست کامل هست دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. یه پسر

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    این وانت های غول پیکر به چه دردی می خورن ؟؟؟

    اصلا حال ادم رو بهم می زنن

    جالب عربا هم مثل امریکایی ها هایلوکس رو مث پراید می خرن

    من که متوجه نمی شم

    والا من تو این لیست از همه بیشتر با کرولا و الانترا حال کردم

    کاش قیمت ها هم اومده بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محمد

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    پرچم هیوندای بالا است باریک الله و مثل همیشه تویوتا عالی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    مصطفی جان حالا شما نظر منو دیدی کامنتتو عوض کردی ک دیگه …

    من از کجا بدونم شما کمنتت کامل شده یا نه
    اول کاملش کن بعد بفرست
    نه اینکه اول بفرست بعد تغیرش بده

    ولی در کل خوب نیست انقد تو کف پرایدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mostafa&S

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      داداش نوید من ماشینم ایرانی نیست ولی این مردم بدبختو می بینی پراید می خرن خوشحالن دلت میسوزه کاش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    شاهین جان همه ی اینایی رو که شما میگی منم قبول دارم
    منم در جواب همون افراد گفتم بعضیاشو
    و بعضی هارو هم برای شوخی گفتم
    و البته بعضیارو برای باز گو کردن واقعیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      میدونم داداش
      ارادت دارم خدمتت ;)
      فقط اگه بشه زیر همون کامنت جواب بزاری خیلی خوب میشه.الان اگه نمیومدم پایین صفحه نمیفهمیدم که پاسخ دادی.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      نوید ، فکر کنم باید کمپین در پدال راه بندازیم و ازت بخواهیم که تو پاسخ رو در زیر همون کامنت بگذاری :-D ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    این آمریکاییا نیسان آبی ندیدن وگرنه سراغ این وانتا نمیرفتن! :D
    ولی رخ جلو فقط شورولت سیلواردو! لامصب خیلی مردونس! رام هم خیلی خوبه. فقط خستس!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      اره واقعا مخصوصا با اون سیبل های مردونش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ماسل کارali

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فقط ماسل فقط قدرت فقط امریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    از همه جالب تر فروش وانت بارهاست . شوخی نیست همچین فروشی ، اون هم در

    این سگمنت خودرویی .

    در بین خودروهای کوچک به نظر من بهترین هوندا سیویکه . واقعا عاشقشم .

    ادعا نداره . فقط عمل . یادمه یک مطلبی خوندم که با کرولا مقایسه شده بود .

    عنوان مطلب این بود :

    هوندا سیویک برنده روی کاغذ ، بازنده در بازار ( البته نسبت به کرولا )

    تویوتا برنده در بازار ، بازنده در کاغذ .

    در بین خودروهای متوسط هم باز هم طرفدار اکورد هستم . اللبته اول

    عاشق مزدا 6 که متاسفانه در این لیست نیستش .

    نیسان روگ هم به نظر من بهتر از مورانو است . فروشش هم که خوبه .

    اما وانت فول سایز : فقط امریکا .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ehsan

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      درود میلاد جان انتخاب من هم بین این ها هوندا سیویک ( البته با تقدیم احترام به فورد سری اف و تویوتا کمری )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. فرشید

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام
    جدا از اینکه ما چه نظری داشته باشیم به این میزان فروش بیانگر حقایق هستش
    اینکه قاطبه ی مردم آمریکا چه وضع اقتصادی ای دارند و تا حدودی اینکه این دست آمارها خیلی در سیاست گذاری های سالیان آینده خودرو سازها تأثیر داره
    فقط دو نکته
    اول اینکه فورد f150 جدا زیباست
    دوم اینکه عزیزی پرسید این وانت ها به چه دردی میخورند !!!!!!!!!!
    من موندم چی بگم به این دوست
    فقط بیشتر فکر کن و بیشتر احساس به خرج بده لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. saeid

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بسم حق

    لزوما امار فروش بالا دلیل بر برتری خودرو نیست
    من میتونم تو رنج قیمت دو سه تا از اینا ، ماشینای خیلی شیک تری و نام ببرم
    همین ایران و ببینین دو تا وارد کننده کیا و هیوندا ادم دهنشو باز نکرده یه مدل جدید میارن تو بازار
    حالا اگه مزدام یکی مثل این وارد کننده ها رو داشت واقعا فک میکنین کی برتر تو فروش ایران بود?

    کمری 2015 و ٢٠١۴ هم نون اسم تویوتا بودنشون رو میخورن
    وگرنه از هر عشق تویوتایییم بپرسین فک کنم قبول کنه نسل قبلش واقعا تو طراحی بیرونی هنوز سرتره

    بنئظر من امار فروش به ىو عامل فقط بستگی داره
    تعداد نمایندگی های فروش در کشور میزبان و دوم روابط سیاسی بین دو کشور تولید کننده و مصرف کننده
    واسه همین بودن در لیست ٢١ تایی بالا نباید ملاک هیچ گونه برتر بینی در نگاه یک مخاطب علاقه مند به خودرو باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. alireza_asol

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    عجب وانتایی
    دلم خواست !!!!
    Gmc عجب قیافه ای داره…
    مردم آمریکام که عشق وانت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. قاتل خودروها کوروت

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    اون وانتها خیلی باحالن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. قاتل خودروها کوروت

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    مردم امریکا به خودروهای اروپایی علاقه ندارند یا ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا