چشم انداز

پرفروش‌ترین خودروهای شاسی‌بلند بازار آمریکا در سال 2014

ایالات‌متحده آمریکا، سرزمینی است پهناور که در نیمکره غربی واقع شده، این خطه نزدیک به ۳۲۰ میلیون نفر را در خود جای داده و کمی بیش از ۹ میلیون کیلومتر مربع را در بر گرفته است. گرچه چند سالی است که این بازار جایگاه نخست خود را در زمینه فروش از دست داده و آن را به قدرت جوان‌تر چین واگذار نموده، اما به دلایلی چند هنوز هم از اهمیت شایان توجهی برخوردار است.
استانداردهای فوق‌العاده سخت‌گیرانه ایمنی که در این کشور وجود دارد و نیز مقررات موشکافانه زیست‌محیطی که در هر یک ایالات پنجاه‌گانه آن، نوای جداگانه‌ای را می‌نوازد، همه این‌ها به‌مانند دیواری قطور، مانع از ورود هر برند تازه‌ای به این کشور است.
از طرفی این بازار با توجه به تعرفه‌های گمرکی بسیار پایینی که در آن حاکم است، یکی از آزادترین مبادی ورود و خروج کالا در عالم بوده و رقابت هم به معنای اعم کلمه در آن جریان دارد و از این لحاظ نیز تفاوت چندانی بین برندهای داخلی و خارجی مشاهده نمی‌شود.
در تمامی ایالات پنجاه‌گانه آن نیز تکاپویی سخت جهت جذب هر چه بیشتر سرمایه‌های خارجی در جریان است و در این میان خودروسازان (خارجی) از انواع معافیت‌های مالیاتی و تجاری و حتی زمین‌های ارزان و…. بهره‌مندند.

Compact-SUV
در سال ۲۰۱۴ میلادی، نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه خودرو در این کشور فروخته شده است و در میان صدها مدل متنوعی که عرضه شده خودروهای SUV از جایگاه خاصی برخوردارند و بالاترین ارقام فروش را نیز از آن خود نموده‌اند.
طبق واپسین آماری که از طرف سایت «GOODCARBADCAR» انتشار یافته است تنها در رده کراس‌اوورها و نیز SUV ها، نزدیک به ۱۰۰ نام به چشم می‌خورد که در این میان ۱۰ رتبه برتر به شرح ذیل است:

رتبه نخست: هوندا CR-V با فروش ۳۳۵,۰۱۹ دستگاه
این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه می‌شود. توان خروجی این موتور نیز معادل ۱۸۴ اسب‌بخار است. تیپ‌های گوناگون این خودرو هم بین ۲۳,۴۴۵ الی ۳۲,۸۹۵ دلار فروخته می‌شوند. این مدل از رشد فروشی معادل ۱۰.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برخوردار بوده است. بنا به برخی از اخبار، این کراس‌اوور ژاپنی قرار است که در آینده‌ای نزدیک روانه کشورمان گردد.

2015 Honda CR-V facelift
۲۰۱۵ Honda CR-V facelift
رتبه دوم: فورد اسکیپ با فروش ۳۰۶,۲۱۲ دستگاه
این خودرو با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری (توربو) و نیز ۲.۵ لیتری (تنفس طبیعی) عرضه می‌شود. توان خروجی این پیشرانه‌ها نیز به ترتیب معادل ۱۷۳ و ۱۶۸ اسب‌بخار است. قیمت مدل‌های گوناگون آن نیز بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۲۳,۴۵۰ الی ۳۱,۴۸۵ دلار می‌باشد. این خودرو از رشد فروشی معادل ۳.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن بهره‌مند بوده است.

2014 Ford Escape
۲۰۱۴ Ford Escape
رتبه سوم: تویوتا روفور با فروش ۲۶۷,۶۹۸ دستگاه
این خودرو که در بازار ایران کاملاً شناخته شده است تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در آمریکا عرضه می‌شود که توان خروجی آن نیز معادل ۱۷۶ اسب‌بخار است. بهای تیپ‌های مختلف آن هم از ۲۳,۶۸۰ الی ۲۸,۴۵۰ دلار متغیر است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۲۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.

Toyota RAV4 Safety Sense
Toyota RAV4 Safety Sense
رتبه چهارم: شورولت اکوئیناکس با فروش ۲۴۲,۲۴۲ دستگاه
این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) عرضه می‌شود. توان این موتور نیز معادل ۱۸۴ اسب‌بخار است. بهای انواع تیپ‌های متعدد این خودرو از ۲۲,۱۲۰ الی ۳۳,۶۷۰ دلار متغیر است. رشد فروش این خودرو نیز نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۱.۷ درصد بوده است.

Chevrolet Equinox
Chevrolet Equinox
رتبه پنجم: فورد اکسپلورر با فروش ۱۸۹,۳۳۹ دستگاه
این SUV بزرگ جثه با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۳.۵ لیتری (توربو) عرضه می‌شود که توان خروجی آن‌ها به ترتیب معادل ۲۹۰ و ۳۶۵ اسب‌بخار است. قیمت انواع مدل‌های مختلف این خودرو از ۳۰,۷۰۰ دلار شروع شده و به ۵۲,۶۰۰ دلار ختم می‌گردد. این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۳ از رشد فروشی معادل ۹.۱ درصد برخوردار بوده است. در اینجا لازم است این توضیح را هم اضافه کنم که جدا از رقم فوق، تعداد ۲۰,۶۵۵ دستگاه از این مدل نیز با تجهیزات اختصاصی به نیروهای پلیس آمریکا فروخته شد که حاکی از رشدی ۴۶.۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

Ford Explorer 2014 Sport
رتبه ششم: نیسان روگ با فروش ۱۹۹,۱۹۹ دستگاه
نسل پیشین این کراس‌اوور ژاپنی در کشورمان با نام قشقایی به فروش می‌رفت. این مدل فقط با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در بازار آمریکا عرضه می‌شود که از توانی معادل ۱۷۰ اسب‌بخار برخوردار است. بهای تیپ‌های مختلف آن هم بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۲۲,۷۹۰ الی ۲۹,۶۳۰ دلار می‌باشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۲۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.

2014 Nissan Rogue SV AWD
۲۰۱۴ Nissan Rogue SV AWD
رتبه هفتم: جیپ گرند چروکی با فروش ۱۸۳,۷۸۶ دستگاه
شاید این خودرو را بتوان از لحاظ تیپ و آپشن هایی که در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد کم‌نظیر دانست، کمتر خودروی کراس‌اووری را می‌توان یافت که همچون گراند چروکی، تا این اندازه، پاسخگوی سلایق و خواسته‌های طیف‌های گوناگون جامعه اعم از متوسط تا ثروتمند باشد. این خودرو با دو پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) و ۸ سیلندر (۶.۴ لیتری) به بازار عرضه می‌شود که به ترتیب، توان خروجی معادل ۲۹۰ و ۴۷۵ اسب‌بخار را ارائه می‌دهند. بهای مدل‌های متنوع این خودرو نیز از ۲۹,۹۹۵ دلار شروع شده و به ۶۴,۹۹۵ دلار ختم می‌گردد. رشد فروش آن هم نسبت به سال پیش از آن معادل ۵.۵ درصد بوده است.

2014 jeep grand cherokee
رتبه هشتم: جیپ چروکی با فروش ۱۸۳,۷۸۶ دستگاه
این خودرو را می‌توان موفق‌ترین کراس‌اوور به لحاظ رشد فروش دانست، به طوری که میزان فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۳ بیش از ۶ برابر افزایش یافته است (۵۹۲ درصد). خودروی مذکور تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه می‌شود. توان این موتور هم معادل ۱۸۴ اسب‌بخار است. بهای این خودرو بسته به تجهیزات رفاهی به کار رفته در آن، بین ۲۳,۰۹۵ الی ۳۰,۸۹۵ دلار می‌باشد.

2014 Jeep Cherokee
۲۰۱۴ Jeep Cherokee
رتبه نهم: جیپ رانگلر با فروش ۱۷۵,۳۲۸ دستگاه
این خودرو که از همان تیپ کلاسیک جیپ بهره می‌برد تنها با یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) عرضه می‌شود که توان خروجی آن معادل ۲۸۵ اسب‌بخار است. قیمت تیپ‌های گوناگون آن، بسته به تجهیزات رفاهی، معادل ۲۲,۹۹۵ الی ۳۲,۱۹۵ دلار است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۲.۸ درصد نسبت به سال پیش از آن برخوردار بوده است.

Jeep Wrangler Polar Edition 2014
رتبه دهم: سوبارو فارستر با فروش ۱۵۹,۹۵۳ دستگاه
این خودرو با دو پیشرانه ۴ سیلندر و ۲.۵ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۲ لیتری (توربو) عرضه می‌شود. توان این دو پیشرانه هم به ترتیب معادل ۱۷۰ و ۲۵۰ اسب‌بخار است. بهای مدل‌های مختلف آن نیز بین ۲۱,۱۹۵ الی ۳۳,۰۹۵ دلار می‌باشد. این خودرو از رشد فروشی معادل ۲۹.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است. چندی پیش، این کراس‌اوور ژاپنی در یکی از نمایشگاه‌های خودروی کشورمان به نمایش درآمده و از مشتریان آن ثبت نام به عمل می آید.

2014 subaru forester
۲۰۱۴ Subaru forester
رتبه برخی از خودروهایی که مشابه آن‌ها در بازار ایران وجود دارد به شرح ذیل است. (با این توضیح که خودروهای عرضه شده در بازار آمریکا از آپشن های ایمنی و رفاهی متفاوتی بهره می‌برند)
رتبه چهاردهم: هیوندای سانتافه با فروش ۱۰۷,۹۰۶ دستگاه
این خودرو در بازار ایران کاملاً شناخته شده است و در حال حاضر پرفروش‌ترین کراس‌اوور وارداتی به کشورمان به شمار می‌آید. نمونه سانتافه ارائه شده در بازار آمریکا فقط از یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری) بهره می‌برد که توان خروجی‌اش معادل ۲۹۰ اسب‌بخار است، در حالی که نمونه عرضه شده در ایران از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری استفاده می‌کند و توان خروجی آن نیز برابر با ۱۹۰ اسب‌بخار است. بهای تیپ‌های گوناگون این خودرو نیز بین ۳۰,۱۵۰ الی ۳۶,۰۰۰ دلار می‌باشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۲۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.

2014 Hyundai Santa fe Sport
۲۰۱۴ Hyundai Santa fe Sport
رتبه هجدهم: کیا سورنتو با فروش ۱۰۲,۵۲۰ دستگاه
این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانه‌های ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری (تنفس طبیعی) و ۲ لیتری (توربو) و همچنین ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه می‌شود. توان خروجی این موتورها نیز به ترتیب معادل ۱۸۵ و ۲۴۰ و ۲۹۰ اسب‌بخار است. بهای انواع مختلف آن نیز از ۲۴,۹۰۰ دلار شروع شده و به ۴۲,۱۰۰ دلار ختم می‌گردد. این مدل با کاهش فروشی معادل ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ مواجه بوده است (البته این آمار مربوط به نسل قبلی این خودرو می‌باشد).

2015 Kia Sorento SX
۲۰۱۵ Kia Sorento SX
رتبه سی و سوم: هیوندای توسان با فروش ۴۷,۳۰۶ دستگاه
این خودرو که در کشورمان با نام IX35 نیز خطاب می‌شود با دو پیشرانه ۴ سیلندر (۲ و ۲.۴ لیتری) در این بازار عرضه می‌گردد. توان خروجی این موتورها نیز به ترتیب معادل ۱۶۴ و ۱۸۲ اسب‌بخار است. البته در این میان نمونه پاک PZEV را هم نباید از یاد برد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری برخوردار بوده و توان آن نیز معادل ۱۸۰ اسب‌بخار است. مدل‌های گوناگون هیوندای توسان با بهایی بین ۲۱,۶۵۰ الی ۲۷,۹۵۰ دلار به فروش می‌رسند. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.

Hyundai ix35 Tucson 2014
Hyundai ix35 Tucson 2014
رتبه سی و نهم: کیا اسپورتیج با فروش ۴۲,۹۴۵ دستگاه
این خودروی خوش‌سیما با دو پیشرانه ۴ سیلندر و ۲.۴ لیتری (تنفس طبیعی) و نیز ۲ لیتری (توربو) عرضه می‌شود که توان خروجی آن‌ها به ترتیب معادل ۱۶۴ و ۲۶۰ اسب‌بخار است. بهای تیپ‌های گوناگون این خودرو بسته به پیشرانه و تجهیزات به کار رفته، بین ۲۱,۹۰۰ الی ۲۹,۶۰۰ دلار می‌باشد. این مدل از رشد فروشی معادل ۳۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی برخوردار بوده است.

KIA SPORTAGE 2014
KIA SPORTAGE 2014
رتبه چهل و پنجم: ب‌ام‌و X3 با فروش ۳۳,۸۲۴ دستگاه
این کراس‌اوور لوکس آلمانی تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربو در این بازار عرضه می‌شود. این پیشرانه مشابه همان نوعی است که در نمونه‌های موجود در ایران وجود دارد. توان این موتور نیز معادل ۲۴۰ اسب‌بخار است. بهای تیپ‌های گوناگون این خودرو از ۳۸,۶۰۰ الی ۴۶,۳۵۰ دلار متغیر است. این خودرو از رشد فروشی معادل ۱۰.۵ درصد نسبت به سال پیش از آن برخوردار بوده است.

2015 BMW X3 xDrive20d
رتبه چهل و هفتم: میتسوبیشی اوتلندر اسپرت ASX با فروش ۳۱,۵۰۴ دستگاه
این خودرو که در کشورمان با نام ASX عرضه می‌شود در این بازار با بهایی بین ۱۹,۵۹۵ دلار الی ۲۴,۹۹۵ دلار به فروش می‌رسد. این خودرو با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۲ و ۲.۴ لیتری در این بازار ارائه می‌شود که توان خروجی این دو، به ترتیب معادل ۱۴۸ و ۱۶۴ اسب‌بخار است. فروش آن نیز نسبت به سال ۲۰۱۳ معادل ۲۴.۵ درصد رشد داشته است.

2015 Mitsubishi ASX Outlander Sport
۲۰۱۵ Mitsubishi ASX Outlander Sport
رتبه پنجاه و چهارم: ب‌ام‌و X1 با فروش ۲۲,۸۰۸ دستگاه، این کراس‌اوور لوکس ژرمنی با دو پیشرانه ۴ سیلندر (۲ لیتری توربو) و همچنین ۶ سیلندر (۳ لیتری) در این بازار عرضه می‌شود که توان خروجی آن‌ها به ترتیب معادل ۲۴۰ و ۳۰۰ اسب‌بخار است. نمونه‌های فروخته شده در کشورمان نیز عمدتاً از نوع ۲ لیتری توربو می‌باشد. بهای این خودرو، بسته به تجهیزات رفاهی، بین ۳۱,۲۰۰ الی ۳۹,۱۰۰ دلار می‌باشد. این خودرو از کاهش فروشی معادل ۱۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ برخوردار بوده است.

2013 BMW X1
۲۰۱۴ BMW X1
رتبه پنجاه و هفتم: ولو XC60 با فروش ۱۹,۲۷۶ دستگاه
این کراس‌اوور لوکس که چند سالی هم بیشتر نیست که وارد بازار کشورمان شده در آمریکا با بهایی بین ۳۵,۵۷۰ دلار الی ۴۴,۰۵۰ دلار به فروش می‌رسد. این خودرو با سه پیشرانه متفاوت، از جمله ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربو،۲ لیتری سوپر شارژ و همچنین یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه می‌شود که توان خروجی نمونه‌های ۲ لیتری به ترتیب معادل ۲۴۰ و ۳۰۲ اسب‌بخار و نمونه ۳ لیتری برابر با ۳۲۵ اسب‌بخار است. نمونه وارد شده به ایران از نوع ۲ لیتری و توربوست. انواع گوناگون این خودرو با بهایی بین ۳۵,۷۵۰ الی ۴۴,۰۵۰ دلار به فروش می‌رسند. این خودرو با کاهش فروشی معادل ۲.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۳ مواجه بوده است.

Volvo XC60 R-Design 2014
Volvo XC60 R-Design 2014
در مجموع، در سال ۲۰۱۴ میلادی، حدود ۵.۳ میلیون خودروی شاسی‌بلند در بازار آمریکا به فروش رفته است که بیانگر رشدی معادل ۱۱.۹ درصد نسبت به سال پیش از آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    الیته نه همشون

    بعضی هاشون سالارند

    میان ماشین کره ای میگرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا