چشم انداز

پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار آمریکا در سال 2015

به‌رغم تمامی افت‌وخیزها و فراز و نشیب‌ها، کماکان بازار آمریکا از مهم‌ترین و شاخص‌ترین بازارهای دنیاست و به قولی شایع، نبض خودروسازی سخت در آن می‌تپد. آمریکایی‌ها از کهنه‌کاران کارکشته فن خودروسازی به شمار می‌آیند و تمام‌وقت هم در حال هماوردی و تنازع با دیگر همتایان خود هستند، همتایانی که دستکمی از گرگ‌های درنده‌خوی نداشته و به چیزی کمتر از مرگ رقیب خود نیز راضی نیستند!
کمتری بازاری را در عالم چنین آزاد بتوان یافت و تا این حد هم پذیرای رقبای جدید از هر گوشه‌ای از گیتی. از سویی، وجود مشتریانی بسیار سخت‌گیر و مطالبه گر و نشریاتی پرسابقه که کوچک‌ترین لغزش و اهمالی را سخت زیر تازیانه نقد خود می‌گیرند و با هیچ برندی، ولو هم‌وطن خود نیز شوخی ندارند به این بازار وجهه‌ای خاص بخشیده است، وجهه‌ای که هر برندی را ملزم می‌کند که هوشیاری دوچندان به خرج داده و بهترین‌ها را در آن عرضه کند. بگذریم!

2015 Honda CR-V
۲۰۱۵ Honda CR-V
در سال ۲۰۱۵ میلادی، همچون سال پیش از آن، این هوندا CR-V است که تاج سروری را از آن خود نموده است، اما در عین حال، تویوتا روفور هم با صعودی شایان توجه سخت در تعقیب هم‌قطار ژاپنی خود است و می‌رود که جایگاه او را تصرف نماید. سه نماینده در میان ده شاسی‌بلند پرفروش این بازار، از خانواده گران‌سنگ “جیپ” هستند و این خودش گواهی است بر تسلط و مهارت این برند بر ساخت این دسته از خودروها، خودروهایی که هنوز هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و از جاذبه جادویی نزد مشتریان و هواخواهان خود برخوردارند.

Picking the Best Compact SUV
Picking the Best Compact SUV
طبق واپسین آماری که از سوی سایت «goodcarbadcar» انتشار یافته، تنها در رده SUV ها و کراس‌اوورها، نام ۲۵ مدل به چشم می‌خورد که در میان آنها،۱۰ رتبه برتر به شرح ذیل است:

رتبه نخست: هوندا CR-V با فروش ۳۴۵,۶۴۷ دستگاه. این کراس‌اوور معروف ژاپنی تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در بازار آمریکا عرضه می‌شود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۸۵ اسب بخار است. بسته به آپشن های رفاهی و تیپ مربوطه، این خودرو بین ۲۳,۷۴۵ دلار الی ۳۳,۳۹۵ دلار فروخته می‌شود. فروش هوندا CR-V از رشدی معادل ۳.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی برخوردار بوده است. هوندا CR-V در کشور ما نیز عرضه می‌شود و با پیشرانه ۲.۴ لیتری، به بهایی معادل ۲۵۸.۶ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

2015 Honda CR-V
۲۰۱۵ Honda CR-V
رتبه دوم: تویوتا روفور با فروش ۳۱۵,۴۱۲ دستگاه. این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در این بازار عرضه می‌شود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۷۶ اسب بخار است. تیپ‌های گوناگون این خودرو، با بهایی بین ۲۴,۳۵۰ الی ۳۱,۵۱۰ دلار فروخته می‌شوند. فروش تویوتا روفور نسبت به سال پیش از آن معادل ۱۷.۸ رشد داشته است که نشانگر اقبال بیش از پیش مشتریان آمریکایی نسبت به این خودروست. این کراس‌اوور محبوب ژاپنی در ایران هم به فروش می‌رسد و بهای ثبت‌نامی نسخه فیس‌لیفت شده آن (۲۰۱۶ میلادی) معادل ۲۴۳ میلیون تومان است و نسخه غیر فیس‌لیفت (۲۰۱۵ میلادی) آن هم معادل ۲۱۹ میلیون تومان.

2015 Toyota Rav4
۲۰۱۵ Toyota Rav4
رتبه سوم: فورد اسکیپ با فروش ۳۰۶,۴۹۲ دستگاه. این شاسی‌بلند جمع‌وجور آمریکایی با چند پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. این‌ها عبارت‌اند از: یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری تنفس طبیعی) با توان ۱۶۸ اسب بخار، یک پیشرانه ۴ سیلندر (۱.۶ لیتری توربو شارژ، اکوبوست) با توان ۱۷۸ اسب بخار و در نهایت یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲ لیتری توربو شارژ، اکوبوست) با توان ۲۴۰ اسب بخار. بهای این خودرو بسته به نوع پیشرانه و تیپ مربوطه، بین ۲۳,۵۹۰ الی ۳۱,۷۴۵ دلار است. حجم فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی تقریباً ثابت مانده و تنها از رشدی معادل ۰.۱ درصد برخوردار بوده است.

2016 Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
۲۰۱۶ Ford Escape 2.0L EcoBoost SE
رتبه چهارم: نیسان روگ با فروش ۲۸۷,۱۹۰ دستگاه. این خودرو نسل نوین مدل قشقایی به شمار می‌آید، نسلی که سال‌هایی نه‌چندان دور در کشورمان عرضه می‌شد و تنها به‌واسطه تحریم‌ها از مدار تولید خارج شد. در حال حاضر، این خودرو با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری) در این بازار به فروش می‌رسد. پیشرانه مذکور، تنها در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود که توان خروجی آنها به ترتیب معادل ۱۷۰ و ۱۴۷ اسب بخار است. بسته به نوع پیشرانه و تجهیزات رفاهی به کار رفته، نیسان روگ با بهایی بین ۲۳,۲۹۰ دلار الی ۳۰,۰۴۰ دلار به فروش می‌رسد. این خودرو از رشد فروش فوق‌العاده‌ای نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی برخوردار بوده است؛ یعنی معادل ۴۴.۲ درصد افزایش تنها در عرض یک سال!

Nissan Rogue
Nissan Rogue
رتبه پنجم: شورولت اکوئیناکس با فروش ۲۷۷,۵۸۹ دستگاه. این خودرو تنها با یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) در بازار آمریکا عرضه می‌شود. توان خروجی این پیشرانه هم معادل ۱۸۲ اسب بخار است. بهای تیپ‌های مختلف این خودرو بین ۲۲,۶۰۰ الی ۳۱,۶۹۰ دلار متغیر است. فروش این خودرو نسبت به سال پیش از آن معادل ۱۴.۶ درصد رشد داشته است.

Chevrolet Equinox LTZ
Chevrolet Equinox LTZ
رتبه ششم: فورد اکسپلورر با فروش ۲۴۹,۲۵۱ دستگاه. این شاسی‌بلند عظیم‌الجثه آمریکایی با دو پیشرانه متفاوت ۴ سیلندر (۲.۳ لیتری مجهز به سامانه توربو شارژ، اکوبوست) و ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه می‌شود که توان خروجی اولی معادل ۲۷۰ اسب بخار و دومی هم برابر با ۲۹۰ اسب بخار است. بهای نسخه‌های متفاوت این خودرو، بسته به نوع پیشرانه و تیپ مربوطه، بین ۳۱,۰۵۰ الی ۵۲,۹۷۰ دلار می‌باشد. فروش این خودرو نسبت به سال پیش از آن معادل ۱۸.۷ درصد رشد داشته است.

2015 Ford Explorer XLT
۲۰۱۵ Ford Explorer XLT
رتبه هفتم: جیپ چروکی با فروش ۲۲۰,۲۶۰ دستگاه. جیپ چروکی سال موفقیت‌آمیزی را پشت سر نهاده است و فروش آن تنها در عرض یک سال معادل ۲۳.۴ درصد رشد داشته است. در حال حاضر، این خودرو با دو پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری) با توانی معادل ۱۸۴ اسب بخار و نیز یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری) با توانی معادل ۲۷۱ اسب بخار عرضه می‌شود. بهای نسخه‌های متنوع جیپ چروکی بین ۲۳,۳۹۵ الی ۳۸,۳۹۵ دلار است.

Jeep Cherokee Altitude
Jeep Cherokee Altitude
رتبه هشتم: جیب رانگلر با فروش ۲۰۲,۷۰۲ دستگاه. این شاسی‌بلند کهنه‌کار آمریکایی کماکان با همان طرح کلاسیک جیب تولید می‌شود، سبکی که از محبوبیت بسیاری در میان آفرودبازان حرفه‌ای برخوردار است. نکته دیگری که در این خودرو شایان توجه است بهای نسبتاً پایین آن است، بهایی که تنها از ۲۳,۸۹۵ دلار شروع و به ۳۳,۰۹۵ دلار ختم می‌شود؛ بهایی که در ازای یک خودروی قدرتمند پرداخته می‌شود، خودرویی برخوردار از یک پیشرانه قوی ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) با توانی معادل ۲۸۵ اسب بخار. فروش جیب رانگلر نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی معادل ۱۵.۶ درصد رشد داشته است که نویددهنده سالی پربار برای آن بوده است.

2015 Jeep Wrangler rubicon hard rock
۲۰۱۵ Jeep Wrangler rubicon hard rock
رتبه نهم: جیپ گرند چروکی با فروش ۱۹۵,۵۹۸ دستگاه. باز هم یک جیپ دیگر! گویی سال ۲۰۱۵، سال خوش‌شانسی و اقبال و برکت برای برند جیپ در بازار آمریکا بوده است. البته از حق نباید گذشت که جیب به‌عنوان پایه‌گذار این کلاس نوعی حق تقدم بر دیگر رقبای بلندقامت خود در عالم دارد و کماکان هم یک رقیب جدی و خطرناک برای تمامی آنها به شمار می‌رود. گرند چروکی، علاوه بر یدک کشیدن نام پرافتخار جیپ بر پیشانی خود، از یک امتیاز دیگر هم برخوردار است و آن هم تنوع کم‌نظیری است که به مشتریان خود ارائه می‌دهد، شاید کمتری محصولی را در این کره خاکی بتوان یافت که چنین ماهرانه سطوح متوسط درآمدی تا ثروتمندان و دولتمندان را تحت پوشش خود قرار داده باشد، ولی این کاری است که مدیران جیپ به‌خوبی از پس آن برآمده‌اند.

در حال حاضر، این خودرو با دو پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۶ لیتری) و ۸ سیلندر (۶.۴ لیتری) عرضه می‌شود که توان خروجی آنها به ترتیب معادل ۲۹۰ و ۴۷۵ اسب بخار است. بهای مدل‌های متنوع این خودرو، برحسب تیپ و پیشرانه مربوطه، بین ۲۹,۹۹۵ الی ۶۵,۴۹۵ دلار است. نکته جالب توجه دیگری که در این خودرو دیده می‌شود بهای آن است، درواقع حتی یک دلار هم به قیمت پایه این خودرو در سال ۲۰۱۵ میلادی اضافه نشده است، یعنی همان برچسب قیمت در سال ۲۰۱۴ میلادی!… و در نهایت اینکه فروش این خودرو نسبت به سال پیش از آن معادل ۶.۶ درصد رشد داشته است.

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee
رتبه دهم: سوبارو فارستر با فروش ۱۷۵,۱۹۲ دستگاه. با آنکه جایگاه این خودروی ژاپنی به لحاظ فروش نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی تغییری نیافته است ولی با این حال از رشدی معادل ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن برخوردار بوده است. سوبارو فارستر یکی از توانمندترین خودروهای کراس‌اوور در کلاس خود به شمار می‌آید و توصیه ما به تمامی خوانندگان این است که در صورت فرصت، نگاهی به فیلم‌های این خودرو در سایت‌های ویدئویی انداخته تا بلکه از هنرنمایی‌ها و حرکات آکروباتیک این خودرو در جاده‌های خاکی لذت ببرند، ظاهر آرام و ساده این خودرو باطنی درنده و وحشی را در خود محبوس نموده است!
در حال حاضر، سوبارو فارستر با دو پیشرانه متفاوت در بازار آمریکا عرضه می‌شود. اولی یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۵ لیتری با تنفس طبیعی) است که از توانی معادل ۱۷۰ اسب بخار بهره می‌برد و آن دیگری هم یک پیشرانه ۴ سیلندر (۲ لیتری توربو شارژ) است که از توانی معادل ۲۵۰ اسب بخار برخوردار است. بهای این خودرو، بسته به پیشرانه و تیپ مربوطه، در بازار آمریکا بین ۲۲,۳۹۵ الی ۳۳,۷۹۵ دلار است. در کشور ما نیز، هر دو نسخه ۲.۵ لیتری و نیز ۲ لیتری توربو این خودرو به فروش می‌رسد. بهای ثبت‌نامی نسخه ۲.۵ لیتری این خودرو معادل ۲۱۱.۸ میلیون تومان برای مدل ۲۰۱۵ آن است و مدل ۲ لیتری توربو نیز، با بهایی معادل ۲۲۴.۸ میلیون (مدل ۲۰۱۵ میلادی) و ۲۳۹ میلیون تومان (مدل ۲۰۱۶ میلادی) ثبت‌نام می‌شود. نسخه ۲ لیتری توربو این خودرو از نمایی اسپرت تر نسبت به نسخه عادی برخوردار است و با کد XT در بازار ایران عرضه می‌شود.

2016 Subaru Forester 2.0XT Touring
۲۰۱۶ Subaru Forester 2.0XT Touring
رتبه دو خودرو دیگر که مشابهشان در بازار ایران عرضه می‌شود به شرح ذیل است (با این توضیح که مدل‌های عرضه شده در بازار آمریکا از آپشن های ایمنی و رفاهی متفاوتی بهره می‌برند).
رتبه شانزدهم: هیوندای سانتافه با فروش ۱۱۸,۱۳۴ دستگاه. رتبه فروش هیوندای سانتافه در بازار آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی، دو مکان تنزل یافته است ولی با این وجود، خودروی مذکور از رشد فروشی معادل ۹.۵ درصد نسبت به سال قبل از آن، برخوردار بوده است. هیوندای سانتافه در بازار آمریکا در دو نسخه از بدنه، اعم از عادی و کشیده به فروش می‌رسد. نسخه عادی سانتافه با نام “سانتافه اسپورت” در بازار آمریکا به فروش می‌رسد و از لحاظ شکل بدنه، مشابه همان نسخه‌ای که فعلاً در کشورمان عرضه می‌شود، ولی مدل کشیده این خودرو در بازار آمریکا تنها با نام “سانتافه” و بدون پسوند اسپرت فروخته می‌شود. سانتافه اسپرت با دو پیشرانه ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری تنفس طبیعی) و ۴ سیلندر (۲ لیتری توربو) به فروش می‌رسد که به ترتیب از توانی معادل ۱۹۰ و ۲۶۵ اسب بخار برخوردارند. بهای مدل‌های متنوع سانتافه اسپرت بین ۲۴,۹۵۰ دلار تا ۳۳,۰۰۰ دلار متغیر می‌باشد. نسخه کشیده سانتافه هم تنها با یک پیشرانه ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری تنفس طبیعی) عرضه می‌شود که از توانی معادل ۲۹۰ اسب بخار برخوردار است. بهای تیپ‌های متعدد این نسخه هم بین ۳۰,۴۰۰ الی ۳۶,۲۵۰ دلار است. هیوندای سانتافه تنها با یک نسخه ۲.۴ لیتری در کشورمان عرضه می‌شود و مدل ۲۰۱۶ آن با بهایی در حدود ۲۲۰ میلیون تومان ثبت‌نام می‌شود.

2015 Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
۲۰۱۵ Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD
رتبه هفدهم: کیا سورنتو با فروش معادل ۱۱۶,۲۴۹ دستگاه. کیا سورنتو در سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۴ موفق‌تر ظاهر شده و توانسته است به اندازه یک رتبه صعود کند و از رشد فروشی معادل ۱۳.۴ درصد هم برخوردار گردد. این خودرو در بازار آمریکا با پیشرانه‌های ۴ سیلندر (۲.۴ لیتری تنفس طبیعی) و ۶ سیلندر (۳.۳ لیتری تنفس طبیعی) و نیز ۴ سیلندر ۲ لیتری (توربو شارژ) عرضه می‌شود که به ترتیب از توان خروجی معادل ۱۸۵،۲۹۰ و نیز ۲۴۰ اسب بخار برخوردارند. بهای مدل‌های متعدد این خودرو، بسته به پیشرانه و تجهیزات رفاهی، بین ۲۵,۱۰۰ الی ۴۳,۳۰۰ دلار است. در حال حاضر، کیا سورنتو تنها با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری در کشورمان ثبت‌نام می‌شود و بهای ثبت‌نامی مدل ۲۰۱۶ آن نیز، معادل ۲۳۶.۳ میلیون تومان است.

2016 KIA Sorento SXL
KIA Sorento SXL
منابع دیگر:
CARS.COM
YAHOO.AUTOS.COM
EDMUNDS.COM
و…
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ali ayat

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    من نمیدونم این هوندا cr vچی داره که اینجور فروش میکنه خیلی خوبه ولی خدایی از حق نگذریم یه چیز دیگه در فروش این ژاپنی ها تاثیر گذاره که اونم حس اعتماد عجیبی در مشتری ایجاد میکنن این سابقه و بازار سازی خوبشون هست که اینجور بی رقیبشون کرده و گرنه اون کیا سورنتو آخر لیست هیچ باجی رو به اون ژاپنی ها نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      شک نکن حسابی باج میده سورنتو. در کل اختلاف شرکت هوندا با کیا واقعا زیاده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اونا ماشین رو میرونن تست میکنند خدمات پس از فروششون رو چک میکنند بعد خرید میکنند
      حتما سی آر وی خوبه که میخرند
      منو تو که بجز سمند و پژو چیز دیگه ای نروندیم نمیتونم راجبش نظر بدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. tv

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (225 ديدگاه)

        مسئله اصلی تو امریکا پرداخت مالیات بر مصرف بخاطر داشتنه ماشین و استفاده از اونه ( که شامل گاز های خروجی از ماشین ، امنیش وتعداد سیلندرو …میشه) که مبلغش از چندصد دلار تا چند هزار دلار متغیره … چون هوندا از تعداد سیلندر کمتری بهره منده و گاز های خروجیش کمتره ، پس مالیاتش پایین تر ه و صد البته خدمات پس از فروش خوبی که داره پس شایسته ی رتبه اوله …
        ولی به شخصه بهم ثابت شده شاسی بلندی که کمتر از 250 تا اسب داره و کمتر از 6 تا سیلندر به شدت کند میشه … جوری که تو سربالایی تمرز بگیری سرعت بیاد پایین ماشین جون میده تا شتاب بگیره و سرعت بیشتر بشه و همین طور سمند و پژو هستن که ازت سبقت میگیرن با کلی بوق زدن …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    تو 2 ماه اول 2016 راو4 در زمینه فروش از CR-V جلو زده و مقام اول رو کسب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فورد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    عشق است جیپ گرند چیروکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان آرسنالی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    من اگه بتونم بخرمشون حتما تویوتا میخرم بعدش سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مجتبی (ساروی)

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اقا فرمول قیمت گذاری معلوم شد قیت به دلار ضربدر 8تا ده هزار تومن البته برای ماشینای طبقه ی متوسط اونور .ماشینای لوکس حتی در صد هزار تومن هم ضرب میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عارف

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    آخه ما هم بازار خودرو داریم!همش کلاه برداری و حقه بازی و گران فروشی… تولید کننده و وارد کننده هم نداره هم دارن کلاه سر مردم میزارن دولت هم که با تمام توان پشتشون ایستاده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رادین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (95 ديدگاه)

    در حضور فورد اکسپلورر خرید بقیه فقط میتونه به خاطر قیمت پایینترشون باشه.
    کاملا مشخصه کلاس فورد اکسپلورر از بقیه بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عجب خودروسازیِ این هوندا …
    لامصب همه مدل هاش عالی اند ، عالی ( cr-v ، hr-v ، آکورد ، سیویک و… )
    امریکایی ها اولین انتخابشون هوندا cr-v و رافور هستش ، اوقت ایرانی ها با چیزی معادل همون قیمت میرن سانتافه نیو میخرن ! جای تامل داره و به خیلی چیزا بستگی داره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (93 ديدگاه)

      خودتون قضاوت کنید( قیمت ها بر اساس قیمت های ثبت شده در گمرک ایران، امیدوارم درست نباشه!!!)
      سانتافه فول آبشن 28 هزار دلار و 26450 هزار دلار( 2 تا فول داره. فرق تیپ هارو نمی دونم). قیمت در داخل حدود 220 میلیون
      سورنتو فول آبشن 27500 دلار.قیمت در داخل حدود 236 میلیون
      هوندا Cr-v فول آبشن 26300 دلار.قیمت در داخل حدود 258 میلیون!!!!!( یعنی ماشین ارزونتر تبدیل میشه به ماشین گرونتر)
      مسئله بازار دست دوم و قیمت یدکی و خدمات پس از فروش هم در نظر بگیرید!!خوب معلومه ملت میرن سانتافه نیو میخرند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    آفرین به کره، پا به پای ژاپن و آمریکا داره میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    راستی چرا کره شمالی نماینده نداره تو لیست :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. saeid

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    سه برند واقعا عالی داره ژاپن (تویوتا – هوندا و نیسان ) همیشه پرفروش همیشه باکیفیت و همیشه قابل اعتماد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. parham

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    من سوبا رو خیلی دوست دارم ماشین عالی باید باشه.کلا با اس یو وی های قیافه کلاسیک بیشتر حال میکنم بخصوص پاجرو که اصلا تو لیست نبود:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    آقای کاویانی عزیز و محترم
    راو4 و هوندا CRV و… در سگمنت کراس اوورهای کوچک قرار می گیرند و سورنتو و سانتافه و فورد اکسپلورر در سگمنت کراس اوورهای متوسط!!!!!!!!!!
    بد نبود به سایت هایی مثل Left-lane و .. هم سری میزدید. این طور رده بندی اصلا درست نیست!
    سانتافه و سورنتو و فورد اکسپلورر در سگمنت خودروهایی مثل فورد اج، نیسان مورانو، تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت و……. قرار می گیرند و میزان فروش هم با خودروهای این سگمنت باید مقایسه بشه
    این دیگه چه جور آماریه دوتا سگمنت متفاوت را نباید با هم قاطی کرد؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      دوست عزیز،همانطور که در متن بالا هم ذکر شد، این آمار توسط سایت «GOD CAR BAD CAR » منتشر شده است.این سایت هم نام 25 خودروی شاسی بلند پرفروش بازار آمریکا در سال 2015 میلادی را،بدون در نظر گرفتن کلاس بندی مربوطه،منتشر نموده است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    در سگمنت کراس اوورهای متوسط در بازار آمریکا در سال 2015 فورد اکسپلورر رتبه اول فروشو داشته بعد از اونم تویوتا هایلندر بوده.
    سورنتو و سانتافه هم رتبه های 5 و 6 داشتن!
    (بر اساس سایت Left-lane)
    منطقی نیست میزان فروش سگمنت کراس اوور متوسط که عمدتا شامل خودروهای 7 نفره و 6 سیلندر و گران قیمنت تر هست با کراس اوور کوچک مقایسه بشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد باقری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشینهای تویوتا، هوندا و جیپ در این کلاس، همه چیز تمومند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمود

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نیساگ روگ یا قشقایی در رتبه چهارمه.شاید جالبه که بدونید موتور شاسی گیربکس و… این مدل نیسان مشابه رنو کولیوس موجود در ایرانه.ولی متاسفانه مورد بی مهری بازار ایران واقع شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. diako

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به پول خودمون با حدود 80 میلیون تومن میشه هر کدومو که دلت خواست بگیری تازه شرایط فروش اقساطی، خدمات قبل و پس از فروش و … هم هست و با سلام وصلوات ماشینو میفرستن در خونه تون. وقتی بهش فکر میکنم دلم آتیش میگیره و مغزم داغ میکنه. بعدش پا میشم و با پرایدم میرم هواخوری.
    ممنون از پدال.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. diako

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فکر کنم اونا “چیزشون توفیر داره با چیز ما” .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نیما

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کره ای ها بخاطر ظاهر زیبا و گارانتی ده ساله تو آمریکا فروش میره وگرنه نصف ژاپنی ها کیفیت ساخت ندارن و البته ارزون هستن اگه تو ایران هم مقایسه قیمت کنیم هیوندا فول آپشن از یک تویوتا با آپشن کمتر به مراتب ارزون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا