چشم انداز

پرفروش ترین خودروهای بازار کره جنوبی در نیمه نخست سال 2014

کشور کوچک و پرتراکم کره، در ناحیه جنوبی شبه‌جزیره‌ای به همین نام و در بین دریای زرد و ژاپن واقع شده است. این قلمرو شرقی در حدود ۹۹ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد. از لحاظ منابع معدنی بسیار فقیر و کم‌بنیه بوده و قسمت اعظم خاکش نیز کوهستانی می‌باشد. اما این اقلیم صنایع بزرگی را در خود جای داده که امروزه آوازه شهرتشان عالم‌گیر شده است. در این دوران، کمتر فرد مطلعی را می‌توان یافت که نام‌هایی چون کیا، هیوندای و سامسونگ به گوشش نرسیده باشد، حال می‌خواهد که این فرد ساکن آمریکا باشد یا مناطق دورافتاده آفریقا.

2015 Hyundai Sonata Sport
۲۰۱۵ Hyundai Sonata Sport
همه کسانی که به تحولات بازار خودرو علاقه‌مندند به این نکته واقف‌اند که صنایع خودروسازی این کشور دست بالایی در صادرات دارند و کمابیش شرق و غرب گیتی را هم فتح نموده‌اند، اما پرسش اساسی این است، که آیا مردمان این دیار هم به ساخته‌های خویش وفادارند؟ آیا آن‌ها مشتریان خوبی برای محصولات خویش هستند؟ پاسخ به این سؤال کمابیش مثبت است. با نگاهی گذرا به داده‌های آماری، این نکته بر همگان ثابت می‌شود که دل‌بستگی مشتریان کره‌ای به برندهای داخلی بسیار بالاست، خیلی بالاتر از برخی کشورهای صنعتی که خودروسازان شهیر و باسابقه‌ای دارند. همین امر می‌تواند به‌تنهایی موقعیت یک کمپانی را مستحکم و شانس بقایش را افزایش دهد.

فراموش نکنید که ما درباره یک بازار رقابتی و متنوع بحث می‌کنیم نه یک فضای انحصاری و غیررقابتی. اما مسئله مهمی را دراین‌بین نباید فراموش نمود و آن اینکه در تمامی این سال‌ها، شاهد حرکت آهسته و بطئی برندهای خارجی برای تصرف این بازار نه‌چندان وسیع بوده‌ایم و حال به نظر می‌رسد که برخلاف ایام پیشین، این بار آنان توانسته باشند بخش نه‌چندان کوچکی از این بازار ۱.۶ میلیونی را از آن خود نمایند. با این حال کماکان نظاره‌گر صدرنشینی غول‌هایی همچون کیا و هیوندای در رده‌های بالای فروش هستیم ولی با کمال شگفتی مشاهده می‌شود که برند معروفی همچون شورولت، جایگاه سومی فروش را در این بازار کسب نموده است. این خود به‌تنهایی موفقیت بزرگی است، آن‌هم در بازاری که اکثریت جامعه متمایل به برندهای وطنی می‌باشند. نکته جالب اینجاست که اکثریت این شورولت ها در خاک کره و در کارخانه سابق دوو ساخته می‌شوند، مجموعه‌ای که هم‌اکنون تحت کنترل جنرال موتورز است. به دنباله شورولت برندهای اروپایی و مخصوصاً آلمانی‌ها موفقیت‌های شایان توجهی را کسب نموده‌اند، به نظر می‌رسد که بازار لوکس‌ها در اختیار آن‌هاست، بازاری که کره‌ای‌ها در آن شهرت و آورده چندانی ندارند. موضوع جالبی که در این میان مشاهده می‌شود، حضور بسیار کمرنگ برندهای معروف ژاپنی و علی‌الخصوص هوندا و تویوتا در این بازار است. این اقبال کم را می‌توان تا حد زیادی ناشی از گذشته تاریک و استعماری ژاپن در این سرزمین دانست. زخمی که به نظر می‌رسد هنوز التیام نیافته است!

در جدول ذیل میزان فروش هر برند به همراه رتبه‌اش را مشاهده می‌کنید.

جدول پرفروش‌ترین برندها در نیمه اول سال ۲۰۱۴

فروش در نیمه اول ۲۰۱۴ نام برند ردیف
۳۴۶,۴۲۹ HYUNDAI ۱
۲۱۸,۷۶۴ KIA ۲
۷۱,۹۵۸ CHEVROLET ۳
۳۷,۹۲۲ RENAULT- SAMSUNG ۴
۳۲/۲۹۰ SSANG YANG ۵
۲۰,۲۶۸ BMW ۶
۱۶,۶۴۲ MERCEDES BENZ ۷
۱۵,۳۶۸ VOLKS WAGEN ۸
۱۳,۵۳۶ AUDI ۹
۴,۲۸۷ FORD ۱۰
۲,۹۹۷ TOYOTA ۱۱
۲,۹۱۷ LEXUS ۱۲
۲,۵۳۳ MINI ۱۳
۲,۱۹۸ CHRYSLER ۱۴
۲,۰۹۱ NISSAN ۱۵

 

داده‌های آماری که در جدول فوق ارائه شد، مربوط به میزان فروش ۱۵ برند اولیه در این بازار است. اما موضوع اصلی رتبه‌بندی مدل‌هاست، که در ذیل به ۱۰ مدل پرفروش در این بازار و رتبه‌های آن‌ها اشاره می‌شود. نکته جالبی که در این میان مشاهده می‌شود، فروش بسیار خوب کامیونت‌ها در این بازار است، امری که در دیگر نقاط دنیا کمتر شاهدش هستیم.

(توضیح: اسامی خودروها، بر مبنای نام‌های کره‌ای‌شان درج شده است.)

رتبه اول: هیوندای سوناتا با فروش ۵۴,۷۸۵ دستگاه

2015 hyundai sonata sport
۲۰۱۵ Hyundai sonata sport
رتبه دوم: هیوندای پورتر با فروش ۵۰,۷۱۰ دستگاه

Hyundai Porter
Hyundai Porter
رتبه سوم: کیا مورنینگ (پیکانتو) با فروش ۴۶,۷۵۹ دستگاه

kia morning picanto
KIA Morning Picanto
رتبه چهارم: هیوندای گرنجور (آزرا) با فروش ۴۴,۰۵۱ دستگاه

2015 Hyundai Grandeur
۲۰۱۵ Hyundai Grandeur
رتبه پنجم: هیوندای سانتافه با فروش ۴۴,۰۰۳ دستگاه

Hyundai Santa-Fe Grand 2014
Hyundai Santa-Fe 2014
رتبه ششم: هیوندای آوانته (النترا) با فروش ۴۰,۶۵۳ دستگاه

hyundai avante elantra
Hyundai Avante Elantra
رتبه هفتم: شورولت اسپارک با فروش ۳۰,۶۸۶ دستگاه

2014 Chevy Spark
۲۰۱۴ Chevy Spark
رتبه هشتم: کیا بونگو با فروش ۲۸,۸۱۲ دستگاه

Kia Bongo 2014
Kia Bongo 2014
رتبه نهم: کیا K5 (اپتیما) با فروش ۲۵,۶۰۳ دستگاه

KIA K5 Optima
KIA K5 Optima
رتبه دهم: کیا اسپورتیج با فروش ۲۴,۱۷۵ دستگاه

Kia Sportage 2015
Kia Sportage 2015
نوشته و گردآوری: سام کاویانی – کارشناس مکانیک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    در بین 5 برند پرفروششون ، 4 تا کره ای هستن .
    و در بین 10 خودروی پرفروششون هم 9 تا کره ای هستن (البته اسپارک نیمه کره ایه و در واقع بر پایه دوو ماتیز و در خود ساخته شده)
    .
    حالا جالب اینجاست که بازار خودروی کره آزاد و رقابتی هستش ،
    اما اگه شما بازار بسته و انحصاری ایران رو هم بررسی کنید میبینید از لحاظ هزینه ، بازهم خریداران بیشترین هزینه رو برای اتومبیلهای خارجی ، خصوصاً کره ای میکنن . یعنی طرف 5 برابر سمند پول میده سوناتا میخره اونهم به دو برابر قیمت جهانی ، از خریدش هم راضیه!
    .
    واقعاً خجالت آوره برای ما . . .
    ما 40 سال پیش خودروی انگلیسی مونتاژ میکردیم ،
    الآن خودروی چینی مونتاژ میکنیم .
    .
    این پسرفت نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      خیلی وقته کار ما از خجالت گذاشته… وقتی بلد نباشی ، نه بپرسی و نه بخای بدونی چون ادعای دونستن داری میشه اینی که الان موجوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مروت

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        خاوری جان(اسمت چقدر آشناس)
        هم بلدن، هم اگه لازم باشه میدونن از کی بپرسن و کمک بگیرن. اما چه کنیم که پول زور از ملت گرفتن بدجوری مزه کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sj

          ۱۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          تو همین سایت فک کنم خوندم اینقدر وطن پرستیشون بالاست سعیشون خرید جنس وطنی حتی اگه کیفیتش کم تر باشه واقعااوناثابت کردن پیشرفت ب منابع اولیه و نفت نیست ب مدیریت درست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. وحید

          ۱۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          تقصیر خودمونه تمام وقت و کار ما ایرانیا شده تحلیل و تفسیر تاریخ اعراب پای صحبت هر کسی میشینی در مورد تاریخ عرب حرف میزنه اصلا با آیندمون کسی کازی نداره واااای چقدر بدبختیم که حرفمو اینجا هم نمیتونم بزنم 99درصد سانسور شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. احسان آرسنالی

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1887 ديدگاه)

        خاوری نبودی؟ کلا نمیای یا کامنت نمیدی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mazaher

          ۱۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (111 ديدگاه)

          سلام در جواب پاسخ اقاوحید (تاریخ معلم انسانهاست)چون ما ایرانیها هیچ وقت از گذشته عبرت نمی گیریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. وحید

          ۱۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          آقا مظاهر انقدر از این حرفای کلیشه ای شندیدیم که دیگه گوشمون پر شده شما هم فکر کنم از اون آدمایی هستید که تا تو تلویزیون دوتا آثارباستانی میبینی که با یه آهنگ حماسی ملی مذهبی پخش میشه تحت تاثیر قرار میگیری و… خیلی کشورا هستن که از لحاظ تاریخی غنی نیستن اما الان شرایطی بهتر از ما دارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. جهانگير

        ۱۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        سلام
        لطفا در مورد خودروهای فروخته شده در بازار ژاپن و آلمان و آمریکا و ایتالیا هم بزارید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دوچرخه سوار

          ۱۸ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          آقا وحید اخلاقیات و انسانیت هیچگاه کهنه نمیشه، یه چیز خوب عاقل پسند تا 1000 سال دیگه هم خوبه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. وحید

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (399 ديدگاه)

          سلام دوچرخه سوار. انقدر رکاب زدی خسته شدی هزیون میگی :D کلا بحث چیزه دیگه ای بود سخن شماهم کاملا درسته مرسی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ASADI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    چرا هیوندای و کیا اینجوری اند
    هر ماشینی که هیوندای داره کیا هم همونو با همون موتور و امکانات زده
    مثل اپتیما و سوناتا
    حتما به خاطر اینکه هیوندای کیا رو خریداری کرده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مروت

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلام، چون هر دو شون در اصل یه شرکتن. فقط برای مدیریت بازار و جذب مشتری بیشتر تحت دو برند مختلف کار میکنن. البته از اول دو شرکت کاملا جدا بودن اما سالهاس که یکی شدن. یه نشونه آشکارشم اینه که معمولا تو تبلیغات با همن و رو بدنه موتوراش هم لوگوی هر دو شرکت رو میزنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (126 ديدگاه)

        کره ای ها این سیاست رو در مورد SAMSUNG و LG هم اجرا کردن و موفق هم بودن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ASADI

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    خوبه. هیوندای بیشترین فروشو در کره جنوبی داشته

    بیشترین فروش در ایران:
    1- انواع پراید همین شد 10 تا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      10 مدل از پر فروش ترین خودروهای بازار ایران :
      1-پراید بدون هیچ امکاناتی فقط بدنه وقالپاق و موتور
      2- پراید با بدنه و در و موتور و رینگ (بصورت آپشن)
      3-همون قبلی ایضا و ضبط با قابلیت پخش mp3 (آپشن جدید)
      .
      .
      .
      9-پراید با ایربگ راننده بدون ضبط صوت و رینگ
      10-پراید با ایربگ راننده با ضبط صوت (در این مدل رینگ ارائه نمی گردد)!!!

      خداییش کی میخوان خجالت بکشن از این همه بی احترامی به شعور مردم خدا عالم است ، جالبیش هم این هست که تا مدیر یا مسئول نشدن کلی انتقاد میکنن ولی وقتی مسئول میشن منتقدها رو خائن به مملکت و… میدونن
      معلوم نیست میز ایران خودرو وسایپا چه جادویی داره که هری پاتر هم از پسش بر نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        علی جان درود
        اتفاقا من طرفدار هری پاتر هستم…….
        الانم تو فکرش بودم!!!
        اگر طرفدارشی من میدونم کی از پسش بر میاد!!!
        دامبلدور!!!!
        ولی یه سری مثل ولدمورت دارن خودرو هاشونو به ما تحمیل میکنند…
        چیکار کنیم داداش………….
        ولدمورتن دیگه!!!!!!!!!!!!!!
        در مورد مسیول شدن هم باید بگویم،هر کی میره سر میز ایرانخودرو و سایپا،تحت افرادی پشت پرده(مرگخواران)طلسم فرمان میشوند….
        ولد مورت هم همون شخصی بود که اختلاص 300میلیاردی کرد……..
        ولی هنوز دستش رو نشده..
        سپاسگذارم
        (ایران&المان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مک میسل

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        دقیقا……….
        من هم تو این فکرم که ایرانخودرو میتونه یه انقلاب صنعتی متوسط تو ایران به پا کنه؟؟؟
        سمند،که ماشین بدی در نیومد،مخصوصا با موتور ای اف7
        همینطور سورن و همینطور رانا.
        درسته که همشون بر پلت فرم های خودرو های قدیمی پژو هستند
        ولی به هر حال یه تغییراتی رو داشته اند.
        یا مثلا رانا،با موتور تی یو5
        از206،هزینه تعمیراتش کمتره،یا مثلا سورن و خود سمند
        مردم توش کباب نمیشن
        یه امکانات حداقلی هم داره مثل دسترسی به صندوق عقب از داخل و ایراد گیر سخنگوو….

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تنها تفاوت ما در مدیریت ماست. سیاست جای تخصص رو گرفته یا حداقل مدیریت خودرو سازی باید سیاسی هم باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان آرسنالی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    دقت کردین دوتا کامیونت دقیقا و 97% مشابه هم هستند از فرم آینه و دستگیره در و چراغ جلو و برف پاک کن تا جا پایی کنار در راننده فقط کیا یه هواکش ذوزنقه تو جلو پنجره داره که هیوندای نداره و هممون میدونیم که کیا و هیوندای تقریبا یک کارخونه هستند پس فروش کامیونت میشه 79522 و میاد صدر جدول. نمیدونم این کامیونت رو میخوان چیکار شاید به خاطر کوهستانی بودن کشورشون باشه اگه کسی اطلاعاتی داره به ما هم بگه مرسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لاکی استریک

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (192 ديدگاه)

      تو ایرانه خودمون ببین چه جوری جنس رو جابجا میکنن مثلا ۳تن جنسو باره یه وانت ۱ تنی میکنن که اگه تو ایران هم بخوان نسبت به نیازهاشون بخرن این کامیونت ها با جای بار خوب و تحمل بیشتره بار نسبت به وانت میتونن پر فروش تر باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        شما به تعداد نیسان های خودمون اگه نگاه کنین مخصوصا تو شهر های کوچیک قدر این کامیونت ها رو می دونی

        :)

        راستی چرا هیچ سانگ یانگی نتونسته تو کره پرفروش بشه ؟

        شاید کره ای ها هم در مورد طراحیش با ما هم عقیده باشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فکر کنم کره جنوبی پارسال بود که مالیات اضافی ماشینای وارداتی رو کلا برداشت و الان فقط مالیات استاندارد رو میگیره که تفاوت خیلی کمی با ماشین های داخلیشون داره(اگر تفاوتی وجود داشته باشه).حتما کره ای ها دوست دارن بنز و بی ام و سوار شن اما اعتمادی که عامه مردم به ماشینهای داخلی خودشون دارن مشخصه زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمدرضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    خب به درک آخه کره جنوبی هم شد بازار؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      ماشالا ادبیات آقای رییس جمهور به همه سرایت کرده… :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سام

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      احمد رضا عزیز، در سال 2013 میلادی در حدود 4.5 میلیون خودرو فقط در خاک کره تولید شده است و این کشور بعد از آلمان ، پنجمین تولید کننده خودرو در دنیاست. علاوه بر آن صدها هزار دستگاه خودروی کره ای هم خارج از مرزهای این کشور تولید می شوند. با این اوصاف،آیا به نظر شما این کشور و بازار آن مهم به حساب نمیاد؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. حجت

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    واقعا آفرین به رنو کیفیت رنو در بین برندهای جهانی دومین پر فروش بعد از شورلت در بین ماشینهای خارجی آینده مال این شرکته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Just germany...

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    آقا این هیوندا و کیا مارو سرکار گذاشتن
    اصلا خوبه دوتا شون یکین چطور انقدر دو تا کارخونه ماشیناشون شبیه همه؟
    ایرانخودرو و سایپا اینطوری نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Frankenstein

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بچه ها رنو و سامسونگ؟؟؟؟؟

    این دیگه چه ماشینیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      اکثریت سهام شرکت خودروسازی سامسونگ تحت تملک رنو است. برخی از خودروهای رنو که در این شرکت ساخته می شوند عبارت از : فلوئنس ، لتیتود و کولئوس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        شاید من اشتباه می کنم

        اما فلسفه اقتصاد و سیاست در کره جنوبی آمریکاس

        ینی اینکه کره جنوبی در این جایگاه هست فقط بخاطر اینه که نماینده آمریکا در شرق هست مخصوصا در مقابل چین و کره شمالی

        امروز هر هیوندا و کیا که فروش می ره در اصل سود رو سهام داران آمریکایی می کنن

        البته نسبتا تو سال های اخیر ورق برگشته و خود کره ای ها سکان رو در دست دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فرید458

        ۱۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        آقای کاویانی عزیز ممنون به خاطر این مطلب جامع و کامل ☺

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۱۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          خواهش می کنم، لطف دارین شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Ahmad..F12

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        با سپاس فراوان از سام عزیز

        مانند همیشه عالی و پر بار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          سلام احمد جان

          لطف داری شما.ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. پوری پوریا!

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    بازم خوبه از ماشین های خودشون استفاده میکنن! مثل چینی ها نیستن که آشغال بدن کشورای دیگه خودشون بنز وآائودی سوار شن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    در بیشتر کشورها ماشین های ساخت همان کشور فروش بیشتری را دارند
    همه ی این ها کره ای بودن و شورلت اسپارک هم در کره ساخته می شه در کره امار فروش امریکایی ها نیز خوب هست . ماشین هایی که زیاد در کره به چشم می ایند خود کره ای ها و امریکایی ها هستن
    در بیشتر شهر های ایران ایرانی ها و چینی ها به چشم می اید به تازگی امار فروش چینی ها در ایران بیشتر از خود ایرانی ها شده
    از این رو سایپا به دنبال ماشین های چینی رفت و ایران خودرو با ساخت دنا خواست دوباره بازار را به دست بگیرد
    شاید ایران خودرو به خاطر رقابت با چینی ها بتواند ماشین های بهتری بسازد و پیشرفت کند
    به امید ان روز
    تا حالا زیاد دیدم که خیلی از شما دعا می کنید ایران خودرو و سایپا نابود شوند ولی باید به جای این کار دعا کرد که ان ها پیشرفت کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (399 ديدگاه)

      ایشالله که نابود شن. چون لذته خوردن پول مفت به دهنشون نشسته اگه شما فکر میکنی یه بار دیگه ایران خودرو بیاد واسه ایرانیا حال اسیدی بده سخت در اشتباهی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Ilyar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اگه به فیلم و سریال های کره ای نگاه کنید اکثراً ماشینهای کره ای رو میبینید و بعد از برند های خودشون هم محصولات آمریکایی که اکثرشان هم شورولت هستن.
    در ضمن تو سریال هاشون از این کامیونت های کوچک زیاد استفاده میکنند. تقریبا تمامی فروشگاه ها و سوپر مارکت هاشون برای جابجایی بار یکی از این کامیونت هارو دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یه پسر

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    خیلی ممنون از آقای مهندس کاویانی که به این موضوع مهیج بازار های کشور های خارجی می پردازن

    اما در مورد پست باید بگم واقعا جای تعجب داره که با وجود آزاد بودن انتخاب تو کره مردم علاقه مند به تولید داخل هستن

    هیوندا و کیا

    یک کمپانی که از همون اول فقط برای هیجان بازار دو تا نام و دو نوع طراحی رو واسه ماشین هاش انتخاب کرد

    البته من یه جای دیگه هم خونده بودم که ژاپنی ها هم روی ماشین های خودشون تعصب دارن (برعکس چینی ها :) )

    تازه ژاپنی ها یه سلیقه ی عجیب و غریب هم دارن که ماشین های جعبه ای و بدفرم رو شامل میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف دارین شما. انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. بهزاد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    در تایید حرف دوست گرامی احسان طبق توافقی که سال گذشته انجام گرفت مالیاتهای مربوط به بخش واردات خودرو کمتر شد و از این رو روند رو به رشد برندهای اروپایی در اونجا بالا رفته و تا چند سال آینده این بازار بیشتر از اینها رقابتی خواهد شد.
    فروش اون همه کامیونت و ماشین کار نشان دهنده ی فعال بودن مردم در کار تولیدات هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. h112

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    غیر از این هم انتظار نداشتم…..که پرفروش ترین خودرو ها در کره….کره ای باشن….
    خدایش اگه.خودرو های وطنی ما هم به این صورت بودن. ، با جون دل از محصولات داخلی حمایت میکردیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مجتبی(ساروی)

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    به یه چیز جالب دقت کردین که اونا تو هم رده ها ماشین دارن سواری سدان مینی شاسی بلند و….و تو همه ی رنج قیمت ها نیاز مشتریانشون رو براورده کردن بایدم پرفروش باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Ilyar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    چقدر فروش برند های ژاپنی تو کره کمه ! پرفروش ترینش تویوتا اونم فقط 2 هزار دستگاه! :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mostafa JR

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    جای شورولت اسپارک برام عجیبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA . JUST TOYOTA

      ۱۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      اسپارک در کره ساخته میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Mostafa JR

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    عجیبه!این دوتا کامیونه درست عین همن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    کادیلاک هم در کره فروش خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ناصر ساتیا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    خدا بیامرزه دکتر مصدق را ،میگفت فرق مدیر خارجی وایرانی مثل توالت فرنگی و توالت سنتی هست توالت فرنگی را بخواهیم عوض کنیم 4تا پیچ را باز میکنیم تمام / حال توالت سنتی یا ایرانی باید سنگ را بشکنیم کاشی و متعلقاتشو نابود کنیم خلاصه یه شخم اساسی بزنیم تا با زور بشه سنگ را در بیاریم سیستم مدیریتی ما احتیاج به یه شخم اساسی داره ولی؟………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. احمد

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    درد و بلاشون بخوره تو سر خودروساز های ما ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sunmartin

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من خودم کیا موتورز خیلی قبول دارم هیوندای هم عالیه اما بخاطر طراحی های پخته تر و اروپایی تیم طراحی شریر بیشتر کیا میپسندم ، چند وقتیه خودرو های چینی وارد بازار مونتاژ ایران سدن و برخی مدل ها هم sdk وارد میشن خیلی از مشتریای این خودروها اونها را با کیا اپتیما و هیوندای سوناتا و کیا سراتو مقایسه میکردن و منم با این افراد بحث های بی فایده میکردم که باباجون اثلا چین در حد و اندازه های محصولات هند هم نیست چه برسه کره جنوبی و ژاپن ( در یک مورد صاحب جیلی خودروی خودش با کرولا 2014 پرفروشترین خودروی تاریخ مقایسه کرده بود :-) ) تا اینکه گذر زمان خیلی از مسائل مشخص کرد جیلی با باز نشدن درب راننده در نمایندگی ها و نیز نداشتن استابلیتی لازم سر پیچ ها و از کار افتادن آپشن ها ، جک جی 5 با ساتون زدن موتور و سوراخ سدن رادیاتور یر و صدای زیاد اتاق و..و خودروی ایکس 33 و ایکس 60 با لاستیک سابی و کج شدن محور های جلو در کوتاه مدت سایر چینی ها مانند لیفان و چری هم گه کلا اصلا قابل اظهار نظر نیستند ، ماخذ کلام درسته که خودروهای کره ای به حداقل 4 برابر قیمت منطقه ای به ملت همیشه در ثحنه فروخته میشه اما بازهم اطمینان از کارکرد بالای قطعات ؛ طراحی عالی و برتر از برخی محصولات ژاپنی و اروپایی و فراوانی قطعات عاملی میشه که خریداران به یمت اونها یوق پیدا میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. re8889

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خوشم میاداز طراحی های بروز. هیچی اپتیما و ازرا نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. mohsen

    ۱۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سیاست مداران کره جنوبی برای پیشرفت خودروسازی کشورشون اومدند تعرفه سنگین برای واردات خودروهای خارجی گذاشتن تا اینکه کمپانیهای داخلی خودشون را بتونن برای رقابت با برندهای خارجی اماده کنند دقیقا مثل ایران که همین سیاست را در پیش گرفت.
    ولی ولی……….
    اونها ده سال به خودروسازاشون مهلت دادن که اونها هم الحق به قولشون عمل کردن و خودشون را به کلاس خودروسازیه دنیا رسوندن.
    ولی اینجا قرار شد سالی 10 درصد تعرفه را کاهش بدن تا به تعرفه استاندارد برسن و خودروسازها هم زمان برای رقابت داشته باشن.
    ولی کووووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟
    هنوز که هنوزه پراید پیشکششون دارن پیکان تولید میکنن.
    تازه جدیدا خودروسازها چون دیدن امسال امار واردات خودروهای خارجی زیاد شده دارن به دولت فشار میارن که تعرفه را باز هم ببرن بالا چون میگن نباید مردم ایران حتی چشمشون به خودروهای خارجی بیفته و انتظاراتشون از خودرو بالا بره تا همچنان اشغالاشونو به قیمتهای گزاف به خورد این ملت بدن و هیچ گلایه ای هم نکنن.
    ایا ملت ایران که انقلاب کرد و 8 سال از وطن دفاع کرد حقش اینه که سوار پیکان و پراید بشه؟؟؟
    ایا لیاقت ایرانی به اندازه لیاقت مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. e36

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    هر موقع حرف کره شد گفتم بازم میگم ، به زودی اینا از ژاپن جلو میزنن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید از بوشهر

      ۱۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      ژاپن رو که گرفتن هدفشون امریکاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. کاظم

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    همه این پیشرفتشونو باید مدیون امریکاباشن!چون اگه با امریکا هم پیمان نمیشدن!عمرن میتونستن اتومبیل بسازن ویادر حوضه های دیگر پیشرفت کنن!میشدن عین کره شمالی!ژاپن هم همین طور!کشوری که نخواهد بادنیا ارتباط وهمکاری نداشته باشه محکوم به پسرفت هستش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمدMOHAMMAD

    ۱۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    البته براتون قابل تصور نیست که خودرو های کره ای برای خودشون نسبت به درآمدشون چقدر ارزان هست و کمتر از چند دقیقه میتوانند همه لوازم خودروشون را از نزدیک ترین محل تهیه کنند مثل پیکان ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mazaher

    ۱۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    سلام اقاوحید علت این که از گذشته عبرت نمی گیریم به همین خاطر است که تاریخ گذشته مورور میشه (تاریخ معلم انسانهاست).

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا