چشم انداز

پرمصرف‌ترین خودروهای هیبریدی

به کار بردن پسوند هیبریدی در نام اتومبیل‌ها مترادف با مصرف سوخت بسیار خوب در چنین خودروهایی است اما این بدان معنا نیست که تمام خودروهای هیبریدی حتماً باید جرعه‌جرعه سوخت مصرف کنند. در واقع در هنگام بررسی خودروهایی هیبریدی از نظر مصرف سوخت به چند دسته برمی‌خوریم. در یک طرف اتومبیلی مثل تویوتا پریوس قرار دارد که مصرف سوخت آن ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر (۵۰ MPG) بوده و از این نظر نسبت به بسیاری از غیر هیبریدی‌ها بهتر عمل می‌کند. اما در طرف دیگر اتومبیل‌هایی وجود دارند که به نظر می‌رسد برچسب هیبریدی در آن‌ها تنها نشانگر بهبود جزئی در مصرف سوخت و یا حتی به کار رفتن تکنولوژی ساخت بالا در آن‌ها باشد و در این ارتباط منظور ما خودروهای سوپرکار هیبریدی نظیر فراری لافراری با مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتری (۱۴MPG) نیست بلکه خودروهای هیبریدی در دسترس و موجود در بازار مدنظر ما هستند.

2015 Lexus LS 600h L
۲۰۱۵ Lexus LS 600h L
تحقیقات انجام گرفته توسط وب‌سایت Edmunds نشان می‌دهد که مصرف سوخت، مهم‌ترین فاکتور ۷۹ درصد از خریداران آمریکائی در تصمیم‌گیری برای خرید اتومبیل جدید است و این انبوه خریداران نباید تنها با دیدن لفظ هیبریدی فکر کنند که اتومبیل مورد نظر مصرف سوخت پائینی دارد و باید حتماً به مصرف اعلامی توسط EPA هم توجه کنند، چرا که گاهی این خودروهای هیبریدی می‌توانند مصرف سوختی حتی بالاتر از غیر هیبریدی‌ها داشته باشند. در این مقاله ۵ اتومبیل را معرفی می‌کنیم که از نظر مصرف سوخت، پایین‌ترین رده را در میان هیبریدی‌های موجود در بازار دارند.

۵ ) آئودی Q5 هیبرید

مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۰۴ لیتر (۲۶ MPG)

Audi Q5 Hybrid quattro
Audi Q5 Hybrid quattro
آئودی فوق که در ابتدای لیست ما حضور دارد نشانگر یک مضمون مشترک در میان اکثر خودروسازان است بدین نحو که امروزه بسیاری از خودروسازان تصمیم گرفته‌اند برای رسیدن به قدرت و بهره‌وری بالاتر در محصولات خود به آن‌ها یک موتور الکتریکی اضافه کنند ولی درنهایت به اتومبیلی سریع و پرقدرت اما با بهره‌وری کم در مصرف سوخت در قیاس با خودروهایی که مصرف سوخت اولویت بالاتری از پرفورمنس در آن‌هاست، می‌رسند. آئودی Q5 هیبرید یک نمونه از چنین محصولاتی است. این خودرو موتور درون‌سوز ۲ لیتری چهار سیلندر توربوچارجر خود را از مدل غیر هیبریدی به عاریه گرفته و یک موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی را با آن ترکیب کرده است و به ۲۵ اسب‌بخار قدرت بالاتر رسیده است اما با تمام این تمهیدات، مصرف سوخت تنها ۱.۱۹ لیتر کمتر شده است.

Audi Q5 Hybrid quattro
Audi Q5 Hybrid quattro

۴) مرسدس بنز E400 هیبرید

مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۰۴ لیتر (۲۶MPG)

2014 Mercedes-Benz E400 Hybrid
۲۰۱۴ Mercedes-Benz E400 Hybrid
کمی بیشتر از دو سال قبل کمپانی مرسدس بنز مدل E400 را به‌عنوان یک گونه هیبریدی به کلاس E خودش افزود. این مدل در کنار موتور ۳.۵ لیتری V6 از یک موتور الکتریکی ۲۷ اسب‌بخاری هم بهره می‌برد که در صورت رانندگی با سرعت ۲۲ مایل (۳۵.۲ کیلومتر) برد حرکتی ۸۰۰ متری! را برای این بنز میان رده به ارمغان می‌آورد.

به گفته جف کاف از سایت Hybridcars ” مصرف سوخت این خودرو در ازای قدرتی که ارائه می‌دهد واقعاً قابل احترام است و ما انتظار داریم تنها یک راننده عجول بتواند اعداد تبلیغاتی اعلامی این خودرو را نقض کند اما در هر حال خریداران خودروهای هیبریدی باید همیشه درک کاملی از ادعاهایی که در مورد مصرف سوخت این خودروها اعلام می‌شود، داشته باشند.”

2014 Mercedes-Benz E400 Hybrid
۲۰۱۴ Mercedes-Benz E400 Hybrid
بر طبق تست‌های انجام گرفته توسط EPA، مصرف سوخت مرسدس بنز E400 در شهر ۹.۸ لیتر (۲۴MPG) و در بزرگراه ۸.۱۱ لیتر (۲۹MPG) می‌باشد و با این شرایط مرسدس بنز E400 در رتبه چهارم لیست پرمصرف‌ترین خودروهای هیبریدی می‌ایستد. البته اینکه تا چه مدت این خودرو در لیست ما حاضر خواهد بود یک سؤال است. چرا که مرسدس بنز اخیراً اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۰ مدل اتومبیل هیبریدی جدید معرفی و به بازار عرضه کند.

۳) ب‌ام‌و سری ۵ و ۷ اکتیو هیبرید

مصرف سوخت ترکیبی: به ترتیب ۹.۰۴ و ۹.۴ لیتر (۲۶,۲۵ MPG)

BMW 7-Series ActiveHybrid
BMW 7-Series ActiveHybrid
BMW 7-Series ActiveHybrid
BMW 7-Series ActiveHybrid
این مجموعهٔ دوتایی از لوکس‌های هیبریدی اولین گزینه‌های لیست ما هستند که مصرف سوخت آن‌ها از حد میانگین مصرف سوخت خودروهای جدید که مقدار آن ۹.۳۳ لیتر تعیین شده، بالاتر می‌باشد. سری ۵ اکتیو هیبرید و هم‌چنین برادر بزرگ‌تر آن یعنی سری ۷ اکتیو هیبرید پاسخ ب‌ام‌و به کسانی است که ترکیب رانندگی پویا و بهره‌وری بالا را در کنار هم می‌خواهند. در مورد این دو خودرو چنین به نظر می‌رسد که تأکید ب‌ام‌و برای هیبریدی کردن آن‌ها بیشتر بر روی شتاب گیری سریع‌تر بوده تا پائین آوردن مصرف سوخت. به‌طوری‌که بعد از اضافه شدن یک موتور الکتریکی به موتور درون‌سوز ۳۲۰ اسب‌بخاری سری ۷ اکتیو هیبرید، شتاب صفر تا صد این خودرو به ۵.۷ ثانیه و حداکثر سرعت خودرو هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

BMW ActiveHybrid 5
BMW ActiveHybrid 5
BMW ActiveHybrid 5
BMW ActiveHybrid 5

۲) فولکس‌واگن توراِگ هیبرید

مصرف سوخت: ۱۱.۲ لیتر (۲۱MPG)

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
اگر خرید گونه هیبریدی فولکس‌واگن توراِگ شما را در فکر عمیقی فرو برده است باید بدانید که در این امر تنها نیستید چرا که کمپانی فولکس‌واگن در طول سال گذشته موفق به فروش تنها ۳۰ دستگاه از گونه هیبریدی توراِگ شد. هر چند که میزان مصرف سوخت بالا در فروش کم توراِگ هیبریدی تأثیرگذار بوده اما باید بدانید که تنها علت فروش کم توراِگ نبوده است روی دیگر سکه فروش کم این اتومبیل در واقع قیمت بالای ۶۷.۰۰۰ دلاری خودروست که نزدیک به ۲ برابر قیمت جیپ گرند چروکی است. قیمت توراِگ هیبریدی حتی از توراِگ دیزلی که کم‌مصرف‌ترین گونه این اتومبیل است هم در حدود ۱۵.۰۰۰ دلار بالاتر می‌باشد.

2015 Volkswagen Touareg
۲۰۱۵ Volkswagen Touareg
به گفته شرکت فولکس‌واگن، موتور ۳ لیتری V6 این خودرو به سوپرچارجر مجهز شده تا قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه باشد. با نگاه به قدرت ۳۳۳ اسب‌بخاری این خودرو درمی‌یابیم که با اتومبیل قدرتمندی طرف هستیم اما با در نظر گرفتن مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتری در شهر و ۹.۸ لیتری در بزرگراه با خودرویی مقرون‌به‌صرفه‌ای روبه‌رو نیستیم.

۱) لکسس LS600h L

مصرف سوخت ترکیبی: ۱۱.۷۶ لیتر (۲۰MPG)

Lexus LS 600h
Lexus LS 600h L
باور این حقیقت که لکسس LS600h از نظر مصرف سوخت در میان سدان های هیبرید یک اتومبیل رده پائین است کمی طعنه‌آمیز می‌باشد این در حالی است که یکی از مدیران کمپانی چندی قبل اعلام کرده بود که لکسس بیشتر بر تولید خودروهای هیبریدی تمرکز خواهد کرد چرا که پلاگین ها به اندازه هیبریدی‌ها سبز نیستند. آقای مارک تمپلین معاون رئیس و مدیرکل بخش تویوتا – لکسس اذعان کرده بودند که “دلیل ساخت PHEV ها در واقع فروش بیشتر است و نه حفظ محیط زیست.” ایشان هم‌چنین اضافه می‌کنند که ” دولت‌ها همواره قوانینی برای تولید گازهای گلخانه‌ای و آلودگی کمتر و مصرف سوخت پائین تر تصویب می‌کنند و این یک حقیقت است که با اضافه‌تر شدن وزن خودرو در واقع میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت بیشتر می‌شود و متأسفانه وقتی شما یک اتومبیل پلاگین هیبرید می‌سازید در حقیقت وزن اتومبیل را افزایش داده‌اید و نتیجه این کار بدتر شدن بهره‌وری سوخت خودرو است ”

Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
با مصرف ۱۱.۷۶ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر ترکیبی، مصرف سوخت لکسس LS600h از پیکاپ داج رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۵ هم بیشتر است. قسمتی از این مصرف سوخت بالا در لکسس از وزن بالا نشأت می‌گیرد؛ وزن لکسس ۵.۱۱۵ پوند (۲۳۲۰ کیلوگرم) است و با این شرایط این مدل هیبریدی نسبت به بسیاری از غیر هیبریدها سنگین‌وزن‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    میشه بگین این خودروهایی که میگن هیربدین و وارد ایران شدن از کجا باید سوخت بزنن اصلا برای ایران مناسب هستند یا بازم سیاست دور زدن مردم توسط اقازاده ها هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. huayra

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (84 ديدگاه)

      فقط لکسس…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (135 ديدگاه)

        من تو خودرو های هیبریدی فقط پورشه 918 ،مک لارن P1،لافراری و کونیگزگ رگرا رو دوست دارم و بس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (323 ديدگاه)

      اتفاقا برای منم سوال شده ! bmw i8 وارد کردن دارن میفروشن با پلاک ملی!!!
      اینا کجا سوخت گیری می کنند؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        BMW i8 روشون اداپتور میدن برق خونرو وصل میکنی ثانیا یه صفر بین شهر کوچولو اتوماتیک موتور بنزینیش شارژ میکنه وقتی ترمز میگیره شارژ میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. احسان(احسان سابق)

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2872 ديدگاه)

          درسته با برق شهر میشه شارژ کرد اما باید 15-20 ساعت به برق شهر وصل کنی و احتمالا با توجه به باطری های پرتوانش هزینه ای که با شارژ با برق خانگی رو دستت میذاره میشه باهاش 4 بارباک لندکروز رو پر کرد.خرید ماشین برقی بدون ایستگاههای شارژ استاندارد مثل ایستگاههای شارژ تسلا و بی ام و نیسان توجیهی نداره واسه همین تو ایران خرید ماشین برقی اصلا توجیه عملی نداره.مطلقا نداره
          کلا اینجور که از منتقدهای غربی و مصرف کننده ها میشه برداشت کرد این هست که ماشین هیبریدی هزینه نگهداری خیلی بالایی دارن و واسه همین فروش ماشین های فقط برقی نسبت به هیبریدی فروش بیشتری داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amir

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (21 ديدگاه)

          4تا لندکروز !!! مگه چند واته؟؟
          کولر گازی با این مصرف وحشت ناکش هر دو ماه ۲۰۰ تومن اضافه میکنه به قبض برق!
          :|

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اصلا شرایط لکسس متفاوت بابقیه هیبریدی ها است خودرو های هیبریدی لکسس درون شارژ هستند یعنی موتور بنزینی موتور الکتریکی را شارژ می کند واستفاده از یکسری انرژی های دیگر ولی ماشین های هیبریدی بی ام و و بنز به برق وصل
    می شوند (واز پسوند های اکتیو هیبرید وپلاگین استفاده می کنند )وباتری موتور هیبریدی شارژ می شود ( مثل ماشین گوگارت های شهر بازی)خب طبیعی مصرف پایین تر میاد ولی سوال اینجاست اگر قرار با برق شارژ بشه چه تاثیری روی محیط زیست داره چون برق از سوخت های فسیلی به دست می اید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k-sh

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز چند ده پیش برق رو فقط با سوخت فسیلی تولید میکردن اما العان اکثرا برق رو با روشهای دیگه ای تولید می کنن که بسیار پاک تره.روشهای مثل:انژی بادی(پنوماتیک).انرژی هیدرولیک(انرژی پتانسیل آب سدها).انرژی خورشیدی.انرژی هسته ای.و حتی جدیدا با سوزاندن پس ماند انسانی به روش بسیار پاک که آلمان تو این ضمینه حرف. اول رو میزنه.و حتی اگه با سوخت فسیلی برق رو تولید کنن راندمان تولید انرژی برق خیلی بالاتر از موتورهای درون سوزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        اگه شما فیزیک 1 دبیرستان فصل یک را خوب مطالعه می کردی می فهمیدی که انرژی هسته ای تجدید ناپذیر وجز سوخت های فسیلی به شمار می رودتازه زباله های هسته ای بسیار پرتوزا وخطرناکند.
        وانرژی بادی در هر اقلیمی کاربردی نیست ودر صد کمی از انرژی راتامین می کند ودرضمن دخل وخرجش باهم نمی خونه چون انرژی بادی باید اول ذخیره بشه وبهد به مصرف برسه وتجهیزات پیشرفته می خواد.
        ودر کل لکسس راندمان ومیزان mpg(میزان انرژی ورودی به خروجی)بالاتری دارند در کلاس مشابه.چون درون شارژ هستند مانند lexus ct200 که جدیدا ایرتویا در ایران واردش کرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مسعود

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (323 ديدگاه)

          انرژی هسته ای سوخت فسیلی به حساب میاد؟؟؟
          سوخت فسیلی یعنی انرژی که از سوختن هیدروکربن ها بدست میاد.. حالا برگشت پذیر بودن و نبودنش یه بحث دیگه هست.
          زیاد به کتابای فیزیک آموزش پرورش اعتماد نکن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مسعود

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (323 ديدگاه)

      توی کشور ما از سوخت فسیلی بدست میاد
      فرانسه 80 درصد انرژی الکتریکیشو از مواد رادیواکتیو بدست میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mehran911

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    ببخشید خیلی بی ربطه ولی گفتم شاید برای دوستانی که به مسابقات اتومبیل رانی علاقه دارن مهم باشه .
    دوستان فردا 13 june راس ساعت 15 به وقت محلی مسابقات 24 ساعته لمانز آغاز خواهد شد و همینطور که از اسمش پیداست 24 ساعت بعد یعنی 14 june به پایان میرسه
    این مسابقات از سال 1923 در حال برگزاریست و پورشه با 16 با قهرمانی درصدر جدول بیشترین تعداد قهرمانی قرار داره و آئودی با 13 بار در رده دوم هست
    در رده بندی رانندگان راننده معروف تیم آئودی تام کریستینسن با رکورد فوق العاده 9 بار قهرمانی در صدر قرار داره البته کریستینسن پارسال بازنشستگی خودشو تو 47سالگی اعلام کرد
    یادمه سال 2013 که بعد از 5 سال برگشت هیجان تازه ای به اون دوره مسابقات بخشید
    همون موقع هم در موردش تو پدال کامنت گذاشتم
    بگذریم
    از روز 10 june تمرین آزاد تو پیست آغاز شده و بعدش 3 دوره ی تایمگیری و تعیین خط فردا با 45 دقیقه گرم کردن مسابقه با حضور پورشه در خط نخست آغاز میشه
    ممنون میشم اگه پدال اخبارو پوشش بده
    بازم ببخشید که بی ربط بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. شایان

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    لکسوس؟!!!!! من نمیدونم قضیه چیه پدال یه چند هفته ای هست زون کرده رویه ماشینهایه ژاپنی و بعضا کره بهترین سایتم شده ملتم سرازیر شدن وای خدا رحم کنه نه ولش کنین من دارم اشتباه میکنم پدال ما پاک تر از این حرفاست!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      این طور که میگی نیست
      Rc f از s5 و ats v واقعا کمتره
      یا مثلا همین ls واقعا پرفصرفترین هست
      در کل بیشتر مطالب پدال ترجمه سایت های خارجی هستن . این حرف ها رو پدال نمی زنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        بله تمام مقالات معتبر هستن ولی مقالات زیادی هم در زمینه پیشرفت های نوین و دیگر خلاقیت های خودرو های ژاپنی هست که کمتر به چشم میخوره از پدال خواهشمندیم در اون زمینه هم بیشتر مقاله بزاره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. شاهین

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    اگه نیمه ی پر لیوانو ببینیم،با اضافه کردن موتور الکتریکی هم قدرت بیشتری به دست آوردن،هم مصرف سوخت رو نسبت به نمونه ی بنزین سوز کمتر کردن.
    این هم نگاهِ مثبت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      شاهین جان به لکسس امیدوارم کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        من به همه ی خودروها امیدوارم :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. رهگذر

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    یعنی الان بدترینشون لکسوسه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      خوبی ls این هست که از اونا قوی تر هست با اون موتور با حجم بالا ( که دقیقا حجمش رو یادم نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farzam

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (105 ديدگاه)

        موتورش یا 5 لیتریه که احتمال زیاد همین بود
        یا 3.5 لیتری.

        که برا هر دوتاش مصرفش عالیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. v@hid

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اکثریت آلمانی هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      چون از هر 10 خودروی هیبریدی 7 تاش اروپایی هستند :)

      لکسس که ترکوند….!!!!!!!! :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. luis

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دقیقا زمانشو یادم نیست ولی فکر کنم سال گذشته بود که تویوتا و بی ام دبلیو قرار داد بستن که تویوتا در زمینه ی موتور های هیبریدی و الکترونیکی به بی ام اطلاعات بده و در زمینه طراحی بدنه و فیبر کربن از بی ام کمک بگیره هر دو کشور در زمینه موتور های الکترونیکی قوی هستن .البته قبل از این هم این دو خودرو ساز بزرگ با هم قرار داد های دیگری هم بستن. کلا از همکاری کشور ها در زمینه خودرو لذت میبرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. AHMADREZA BMW

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    مصرف سری 5 وe مساویه پس چرا ب ام و سومه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      فک کنم چون سری 7 مصرفش 9.4 هست و چون سری 5 رو کنارش اورده برا همین سوم شده وگرنه حرف شما کاملا درسته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. samurai

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (535 ديدگاه)

    چقدر این سدان لکسوس عالیه ابهتش باعث شده المانیا اصلا دیده نشن
    ولی این ابهت لکسوس باید با مصرفش بخونه با اینحال فکر کنم از 405 و پارس و پراید وانت کمتر مصرف داشته باشه :–)
    ولی تویوتا کارشو بلده تو همین مقاله نوشته پریوس کمترین مصرفو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      سامورایی جان میدونم خیلی به تویوتا علاقه داری ولی خدایش این حرفو نزن تعصب رو هر چیزی بده من خودم علاقه زیادی به لکسوس دارم ولی خودروهای لوکس المانی جایگاه و ابهت بسیار زیادی دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رهگذر

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      سامورایی و تعادل؟؟ هرگز! فقط غلو و معشوقه بزرگ بینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. بی طرف

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان با این نظر هاتون واقعا باعث خنده میشید
    البته این مقایسه تا حدودی اشتباهه چون باید با توجه به حجم موتور هاشون مقایسه میشدن
    و اینکه یک سری لکسوس رو محکوم میکنند….
    ما که بیسواد ولی شما ماشین باز های عزیز یعنی نمیدونید این لکسوس LS600H یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر روشه؟؟؟ 11 لیتر واسه همچین موتور حجیمی یک مصرف فوق العاده به حساب میاد
    به نظر من اگه به نسبت حجم موتور ، مصرف سوخت رو مقایسه میکرد ، لکسوس LS600H رتبه ی خوبی کسب میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    اگه کلارکسون از هیبریدی ها خوشش اومد منم ممکنه خوشم بیاد.
    ماشینهای بنزینی امروزی مصرفشون روز ب روز داره بهینه تر میشه. دنبال کم مصرف تر میگردی دیزلی میشه گرفت.اما حلا حالاها مونده تا هیبریدی ها نظر عموم خریدارا رو جلب کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا