چشم اندازهفته نامه

پنج سوپراسپرتی که سال جاری آن‌ها را خواهیم دید

۲۰۱۶ سال خوبی برای سوپراسپرت‌ها بود. در طول این سال، آکورا و فورد تولید نسل جدید سوپراسپرت‌های NSX و GT خود را آغاز کردند، فراری مدل لافراری آپرتا را معرفی کرد، لامبورگینی نسخهٔ بروز شدهٔ اونتادور S را معرفی کرد، بوگاتی پس از مدت‌ها انتظار هایپرکار شیرون را معرفی نمود و مک‌لارن هم مدل ۶۷۵LT اسپایدر را ارائه کرد؛ اما هرچند سال ۲۰۱۶ در زمینهٔ سوپراسپرت‌ها سال هیجان‌انگیزی بود، ولی احتمالاً سالی جاری حتی از این هم هیجان‌انگیزتر خواهد بود. امسال ما می‌توانیم سوپراسپرت‌های جدیدی را از خودروسازان کوچک و بزرگ ببینیم؛ بنابراین در این مطلب پیش‌بینی کرده‌ایم که چه سوپراسپرت‌های را در طی سال ۲۰۱۷ خواهیم دید.

مرسدس-آام‌گ پروژه یک

mercedes-amg-project-one-re

مرسدس بنز در طی چند دههٔ گذشتهٔ در بخش سوپراسپرت‌ها به‌تدریج همواره به سطحی پایین نزول کرده است چراکه مدل SLR مک‌لارن این شرکت رقیبی برای فراری انزو محسوب می‌شد درحالی‌که با مدل SLS جایگزین گردید که رقیب فراری ۵۹۹ بود و حالا هم AMG GT وارد قلمرو پورشه ۹۱۱ شده است؛ اما این خودروساز آلمانی می‌خواهد با معرفی یک ابر اتومبیل که فعلاً با نام پروژهٔ یک شناخته می‌شود دوباره به صدر دنیای سوپراسپرت‌ها بازگردد. این هایپرکار مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خودروهای فرمول یک متشکل از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری شش سیلندر توربو خواهد بود که انتظار می‌رود حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. رندری که در اینجا ملاحظه می‌کنید، جدیدترین رندر از طراحی احتمالی هایپراسپرت مرسدس-آام‌گ است. پروژهٔ یک برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و سپس تنها چند صد دستگاه از آن ساخته خواهد شد که هرکدام قیمتی در حدود ۲.۵ میلیون دلار خواهند داشت.

آستون‌مارتین AM-RB 001

aston-martin-am-rb001-2018-01

مرسدس بنز تنها خودروسازی نیست که قصد دارد ویژگی‌های فرمول یک را به جاده‌های عمومی بیاورد چراکه آستون‌مارتین نیز با همکاری ردبول برنامهٔ چنین کاری را در دست اجرا دارد که فعلاً AM-RB 001 نامیده می‌شود. این خودرو تلفیقی است از استعدادهای طراح ارشد آستون «مارک رایشمن» و مهندس ارشد افسانه‌ای ردبول «آدریان نِوی». AM-RB 001 شاید از لحاظ فرم و قیمت به پروژهٔ یک مرسدس بنز شباهت داشته باشد اما قرار است از یک پیشرانهٔ کاملاً متفاوت استفاده کند. این هایپرکار مجهز به یک پیشرانهٔ سنتی تنفس طبیعی V12 خواهد بود که از پیشرانه‌های خود آستون‌مارتین مشتق شده است نه از پیشرانهٔ توربو جدید که با همکاری مرسدس بنز توسعه یافته است. انتظار می‌رود AM-RB 001 سطح چسبندگی و عملکردی مشابه خودروهای فرمول یک را ارائه کند و امیدواریم نسخهٔ نهایی آن پیش از پایان امسال معرفی گردد.

مک‌لارن ۷۲۰S

720smclaren

از زمان معرفی مدل MP4-12C در سال ۲۰۱۱، مک‌لارن به‌طور پیوسته در حال گسترش سبد محصولات خود بوده است. MP4-12C توسط مدل ۶۵۰S جایگزین شد اما حالا مک‌لارن قصد دارد مدل جدیدی را به‌عنوان جایگزین هردوی آن‌ها معرفی کند که اولین برنامهٔ نسل دوم کامل مک‌لارن محسوب می‌شود. پروژهٔ ساخت این سوپراسپرت P14 نامید می‌شود اما بعد از مشاهدهٔ پروتوتایپ‌های در حال آزمایش آن پیش‌بینی شده است که رسماً ۷۲۰S نام داشته باشد. این خودرو به‌احتمالاً زیاد ۷۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داست که در این صورت قوی‌تر از رقبای اصلی‌اش یعنی فراری ۴۸۸ و لامبورگینی اوراکان خواهد بود. ۷۲۰S همچنان از پیشرانهٔ معروف مک‌لارن که به‌عنوان امضای آن شناخته می‌شود یعنی موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد که احتمالاً به نیروی کمکی الکتریکی مجهز خواهد بود و عملکرد آن نیز با آئرودینامیک پیشرفته‌تر بهبود خواهد یافت. علاوه بر این، این خودرو زبان طراحی جدید مک‌لارن را معرفی خواهد کرد که بعدها در دیگر محصولات آن هم بکار خواهد رفت. تصویری که در اینجا مشاهده می‌کنید هم گفته می‌شود متعلق به مک‌لارن ۷۲۰S است. انتظار داریم که بتوانیم این سوپراسپرت بریتانیایی را در نمایشگاه خودروی ژنو که در ماه مارس برگزار می‌شود ببینیم.

شورلت کوروت C8

chevy-corvette-c8-mid-engin

ممکن است امسال پس از مدت‌ها انتظار و گزارشات فراوان، بتوانیم شورلت کوروت موتور وسط را ببینیم. خودرویی که ممکن است جایگزینی برای نسل هفتم و موتور جلو کوروت باشد و یا اینکه به‌عنوان مدلی مکمل در کنار کوروت C7 تولید شود. درهرحال کوروت C8 فصل کاملاً جدیدی را برای پرچم‌دار جنرال موتورز باز خواهد کرد. کوروت موتور وسط احتمالاً مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با حجمی بین پنج تا شش لیتر و با یا بدون سوپرشارژر خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعات دیگری از کوروت C8 در دست نیست و حتی نمی‌دانیم که جایگزین C7 خواهد شد یا در کنار آن به‌عنوان نسخه‌ای متفاوت تولید خواهد شد اما امیدواریم بتوانیم این کوروت متحول شده را تا پایان امسال ببینیم.

پاگانی هوآیرا رودستر

toot_7788ab7b8e

آخرین خودرو در لیست ما ممکن است ساده‌ترین و کم‌هیجان‌ترین خودروی این لیست باشد چراکه در حال حاضر نسخهٔ سقف ثابت پاگانی هوآیرا در بازار وجود دارد و نسخهٔ رودستر آن فقط فاقد سقف خواهد بود؛ اما این همه‌چیز نیست چراکه گفته می‌شود نسخهٔ بدون سقف هوآیرا نمونه‌ای حتی قوی‌تر از نمونهٔ سقف ثابت خواهد بود و همچنین در طراحی بدنهٔ آن نیز تجدیدنظر خواهد شد. انتظار می‌رود هوآیرا رودستر مجهز به همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو ساخت AMG باشد که قدرتی بیش از ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت و لذت رانندگی در هوای آزاد را برای سرنشینان خود به ارمغان خواهد آورد. احتمالاً پاگانی هوآیرا رودستر در نمایشگاه ژنو آینده رونمایی خواهد شد.

و دیگر سوپراسپرت‌هایی که شاید امسال آن‌ها را ببینیم

ferrari-veil

این پنج سوپراسپرتی که آن‌ها را در این مطلب معرفی کردیم، فقط نمونه‌هایی هستند که ما اطلاعاتی در مورد آن‌ها داریم اما این‌ها تنها سوپراسپرت‌هایی نیستند که امسال معرفی خواهند شد. فراری به‌احتمال‌زیاد امسال یک نسخهٔ جذاب‌تر و قدرتمندتر از مدل ۴۸۸ GTB را معرفی خواهد کرد که همان سبک نمونه‌های ۴۵۸ اسپشیاله، ۴۳۰ اسکودریا و ۳۶۰ چلنج استراداله را خواهد داشت. مک‌لارن هنوز نسخهٔ اسپایدر ۵۷۰S را معرفی نکرده است و یک نسخهٔ عملکردی و قدرتمند از لامبورگینی اوراکان نیز در راه است. پورشه هم یک نسخهٔ متمرکزتر بر پیست از آخرین مدل ۹۱۱ را رونمایی خواهد کرد؛ بنابراین می‌بینیم که در سال پیش رو در صنعت خودروسازی خصوصاً در بخش سوپرکارها شگفتی‌های زیادی در انتظار ما است.

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بیشترین هیجان من متوجه هایپرکار بنز هست که هیچ رقیبی جلوی خودش نمیبینه.
    مگر اینکه از ذره بین استفاده کنه …
    هایپرکار ردبول ریسینگ هم باید ماشین معرکه ای باشه.
    نسخه ی خاص هوراکان هم خیلی جالب میشه. کنار اونتادور S ، دو سوپراسپرت طلایی.
    بقیه ی ماشین ها هم زیاد برام فرقی نمیکنه و مهم نیست . ولی پیشاپیش بهشون خوش آمد میگم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saied

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پاگانی یک شاه زاده هست و قیافش اصلا پیر نشده. از لحاظ قیافه رو دست نداره. واقعا یه اثر هنریه. خوش بحال کسایی که این ماشین رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (203 ديدگاه)

      بله همینطوره شما میگی :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    وای خدای من
    اون کوروت c8 رو نگاه
    فقط امیدوارم کوروت موتور وسط در کنار کوروت موتور جلو عرضه بشه البته اگر هم موتور وسط بشه چیزی از ارزش های کوروت کم نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      فکر کنم یه کوروت موتور وسط بشه سلطان پیست.نتایجی که با موتور جلو در پیست ثبت میکنه عالیه که احتمالا با موتور وسط بهتر هم میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. CNA

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    اقا اینا که چندتاشون هایپر کارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Erfan

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر هاپر کار اسطوره مهندسی (بنز) هستیم….
    رقابت جذابی خواهد بود….

    The Best or nothing…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ASA

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    هر کمپانی نمیتونه سوپراسپورت بزنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amir amini

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    کاش بی ام و ام یه سوپر اسپرت تولید میکرد یا یه هایپرکار با 1000 اسب بخار قدرت که حال همرو بگیره و مثل اینکه قرار هایپرکار مازراتی ام تولید بشه بر اساس لافراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    در قسمت استون مارتین بهتر بود می نوشتید “نه از پیشرانه توربو جدید که با همکاری بنز درحال توسعه است”اونی ک رو ‏db11هستو استون مارتین خودش ساخته. ب این لیست باید هایپرکار کیتینگ بروس رو اضافه کنم.مدل پایه حدود ۶۰۰اسب قدرت داره ولی قدرتمند ترینش 2000اسب قدرت داره.این هایپرکار هم از تکنولوژی فرمول یک استفاده میکنه.سایت کیتینگ رندرهایی از شکل ظاهری و طراحی داخلش گذاشته ک ب نظر میرسه شیشه جلو و عقبش پیوسته هس ک این خیلی عجیب بود برام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahdi DODGE

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بهترینش بنز بود ولی من از اومدن کوروت خوش حال نیستم چون تعدل وزن کوروت 50-50 هست موتورش جابه جا بشه کلی تغیر نیاز داره تا وزنش تعادل بشه
    مکلارن هم خوبه و این طور که میگه از رقیباش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا