چشم انداز

پیش‌بینی آینده اتومبیل‌ها در ۲۰۳۵

در نیم‌نگاهی به شرایط وسایل نقلیه آینده در دو دهه بعد، سال ۲۰۳۵ احتمالاً اوج دوره دگرگونی جدّی در تاریخ اتومبیل‌ها خواهد بود. اگر دو دهه در زمان به جلو برویم، وسایل نقلیه به‌هیچ‌وجه این خودروهای دوست‌داشتنی کنونی نخواهند بود. تنها چیزی که باقی می‌ماند، علاقه ما به خودروهاست. واقعیت‌های عدم ثبات‌قدم انسان، باعث می‌شود که یک همگرایی در بین تکنولوژی‌ها به‌وجود آید که اوج آن در خودروهای سال ۲۰۳۵ خواهد بود. سؤال اینجاست که هنگام برخورد با این شرایط، چه زمانی نهایتاً قدم پیش می‌گذارید و یکی از وسایل نقلیه آینده را خریداری می‌کنید؟

Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion Concept
مواد مورداستفاده

فولادی که امروزه برای ما بسیار شناخته شده، به صورت کامل کنار گذاشته خواهد شد. فولاد با مقاومت بالا (HSS) و فولاد مقاوم الترا (UHSS) در تمام انواع وسایل نقلیه رایج خواهند شد. این در حالی است که دلیلی برای استفاده از متریال‌های دیگر وجود ندارد. مقاومت بالاتر، در وزن صرفه‌جویی خواهد کرد و تولید انبوه باعث می‌شود که HSS و UHSS سطح بالایی از زنجیره تولید فولاد را تشکیل دهند. آلومینیوم و آلیاژهای آن در وسایل نقلیه‌ کم‌مصرف و اقتصادی تا متوسط استفاده خواهند شد و همین‌طور المان‌های آلومینیومی در برخی از شاسی‌ها به کار برده می‌شوند. یکی از چرخش‌ها در این زمینه این است که آلومینیوم و آلومینیوم‌های آلیاژی به صورت ۱۰۰ درصد از منابع بازیافتی تهیه خواهند شد؛ بنابراین امروز که پپسی را باز می‌کنید، فردا قرار است پژوی زیر پای شما باشد!

HAVEit_car-truck
پلاستیک تقویت‌شده فیبرکربنی یا به اختصار CFRP از مدل‌های سری i ب‌ام‌و فراتر خواهد رفت و در بین تمام خودروسازان مطرح جهان رایج خواهد شد. البته مصالح فیبرکربنی قدیمی که پدربزرگ‌های آن زمان با ‌آن آشنا هستند، همچنان در گوشه و کنار صنعت اتومبیل دیده خواهد شد؛‌ ولی در بین سوپرماشین‌ها جایگاهی نخواهد داشت. کاهش پیوسته هزنیه‌های تولید موجب فراهم‌شدن زمینه برای ساخت انواع وسایل نقلیه در ابعاد مختلف خواهد شد؛ وسایلی که ساخت آنها با استفاده از وسایل قدیمی چیزی شبیه به رؤیا بوده است.

cars-of-the-future
قدرت

در حالی که هنوز چیزی به نام «خازن‌های گدازه‌ای» نداریم، برخی گزینه‌های جالب‌توجه برای تأمین نیرومحرکه شما وجود خواهند داشت. قدرت باتری‌ها سهم عمده بازار را در اختیار خواهند داشت؛ اگر در ۲۰۳۵، خودروهای کاملاً الکتریکی و پلاگین هیبریدی الکتریکی را در یک گروه جای دهیم. افزایش بازه مسافت و کاهش هزینه‌ها، موجب می‌شود که دولت‌ها، صنایع و مشتریان مشابه نتوانند به سادگی از الکتریکی‌ها بگذرند. سوخت‌های فسیلی در رده دوم جای می‌گیرند و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، تا آن زمان هم به خوبی دوام آورده‌اند. یکی از مواردی که بیشتر در «افزاینده‌های مسافت» دیده می‌شود این است که حالت انتخاب از یک تا شش سیلندر وجود خواهد داشت که در کنار اضافه‌شدن توربوشارژرها و کمک فوق‌العاده نرم‌افزاری، موجب می‌شود که موتورها همیشه در حداکثر قدرت و بازدهی سوخت قرار داشته باشند. موتورهای ۸، ۱۰ و ۱۲ سیلندر را تنها در هایپرکارهایی خواهید دید که هنوز به مسیر الکتریکی‌‌شدن کامل قدم نگذاشته‌اند و البته در خودروهای قدیمی در موزه‌های و مزایده‌های عمومی. عملکرد خودروها بیشتر از ۱۵۰ اسب‌بخار برای هر لیتر نخواهد شد و با نیاز شما منطبق خواهد بود. بسته‌های باتری ۵ دقیقه‌ای که می‌توانند جایگزین شوند و احتمالاً یک‌ سری موتورهای جداشدنی (plug and play) بسیاری از مشکلات را حل خواهند کرد.

future-car-concept
ایمنی

رانندگی خودکار گامی بزرگ در جهت ایمنی خودروها خواهد بود و میزان مرگ‌ومیر بر اثر تصادفات رانندگی در کشوری مانند آمریکا به زیر ۵ هزار نفر در سال می‌رسد. در سال ۲۰۳۵ می‌توان انتظار داشت که ۱۰۰ درصد وسایل نقلیه جدید و ۸۰ درصد تمام وسایل نقلیه‌ای که در جاده‌ها قرار دارند، همه تجهیزات ایمنی را از سیستم ترمز خودکار و هشدار عبور از خطوط گرفته تا سیستم رانندگی خودکار در تمام سرعت‌ها داشته باشند. سیستم رانندگی خودکار به صورت یک ویژگی استاندارد در می‌آید و به عنوان یک قانون برای تمام وسایل نقلیه در همه کلاس‌ها اعمال می‌شود. البته در مورد حضور خود به عنوان راننده، نباید چندان نگران باشید؛ چرا که هنوز هم این قابلیت وجود دارد که هر وقت که بخواهید، خودتان کنترل فرمان را در دست بگیرید. تفاوت سیستم جدید این است که شما را از مواردی مانند مانور در ترافیک سنگین، برخورد با سپر‌های خودروهای دیگر، تصادف با عابران پیاده یا رانندگی به‌صورت نیمه‌هشیار باز می‌دارد.

Qualcomm-Freeway_slide
خرید

بهترین مزیّت ۲۰۳۵ آن است که گزینه‌های بی‌شماری در اختیار مشتری وجود خواهند داشت. قدرت اطلاعات ناشی از اینترنت و همین‌طور امکان انتخاب از هر نقطه، چه مستقیماً از کارخانه بخرید و چه از طریق یک فروشگاه اینترنتی به در خانه شما ارسال شود، موجب مفرّح شدن هر چه بیشتر تجربه خرید اتومبیل‌های جدید و کارکرده می‌شود. در همین حال، نمایندگی‌ها روش کار خود را طوری تنظیم می‌کنند که بتوانند به فعالیت خود در بازار ادامه دهند و شاید یک دورنمای باز و روبه پیشرفتی برای خود متصور شوند.

audi_rsq
وقتی در نمایشگاه یک نمایندگی قدم می‌زنید، یک تصویر سه‌بعدی به صورت دوستانه و با اطلاعات کامل می‌تواند در هر زمان در پیدا کردن اطلاعات مربوط به مدل‌های مختلف خودرو به شما کمک کند. اگر هم ترجیح می‌دهید از یک راهنمای انسان استفاده کنید، در دسترس شما قرار خواهد گرفت و تمام موارد سنتی برای فروش خودرو به شما انجام خواهد شد. اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید از Apple Pay از طریق اینترنت قیمت خودرو را پرداخت کنید و آن را در خانه خود دریافت کنید؛ برای کسانی که به خرید اینترنتی علاقه دارند، حتماً این کار هیجان زیادی خواهد داشت. در ابتدا خریدن چیزها به صورت آنلاین برای همه عجیب بود؛ کمی بعد خرید وسایل گران‌قیمت این شرایط را پیدا کرد. سپس خریدن لباس به صورت اینترنتی چندان عادی نبود و پس از آن نوبت به «اتومبیل‌ها» رسید. ولی در سال ۲۰۳۵ همه اینها را می‌توانید به صورت آنلاین سفارش دهید.

bosch-autonomous-2013
۲۰۳۵

شاید برای برخی این مطالب، فانتزی و تخیل‌گرایانه باشد. برخی افراد نیز ممکن این شرایط را به عنوان یک کابوس تلقی کنند. شکی نیست که آینده صنعت خودرو از هم‌اکنون شروع شده است و سرعت پیشرفت در آن، حتی از گوشی ۱۱۰۰ تا گوشی‌های هوشمند کنونی نیز بیشتر خواهد بود. گزینه‌های متریال و پیشرانه بیشتری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و آزادی انتخاب بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تر و از همه مهمتر، ایمنی بیشتری ایجاد خواهد شد. تمام این موارد، چیزهای خوبی هستند که در حال رخ‌دادن ‌اند. برخی نیز شاید انتظار خودروهای پرنده یا ماشین زمان را داشته باشند که البته روند پیشرفت اتومبیل‌ها در طول زمان نشان داده که همواره «ایمنی» در اولویت بالایی قرار داشته است.

audi-2013-ces-1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر محمد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    0_0

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامورایی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      عجب دنیای بی مزه ای میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. danial

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (466 ديدگاه)

        چه حرفیه میزنی داداش
        ئقتی همه میتونن با نهایت سرعت رانندگی کنن و هیچ تصادفی اتفاق نمیوفته به این میگی بی مزه حتماً باید یه سری بمیرن تا شما لذت ببری همینه دیگه اونا به چی فک میکنن ملت ما به چی…
        ایشالله تا ابد پراید برونی آخرشم تو همون تیکه پاره میشی ملت حال کنن خخخخخخخخخخخخ والااااااااا….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامورایی

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (182 ديدگاه)

          دوستام با dislike کردن جوابتو دادن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mclaren

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          شما که ادعا میکنی نگران جون مردم هستی با این کامنتت و آرزوی بد برای کس دیگه نشون دادی شما از تصادف ملت خوشال میشی و نقص قسمت اول صحبتت شد….خدا نکنه بلا به دور باشه از همه :)
          شاید نظر این دوستمون طراحی های فضایی که الان واسه ما دلنشین نیست مثل طراحی ماشین های قدیمی که برای ما زیاد جالب نیستن و در آینده هم همین زوال هستو طراحی های فضایی رو میپسندن و طراحی های الان رو نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. سامورایی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      دنیای بی مزه تکراری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        دنیای بی مزه ی تکراریه تخیلیه بی روحه تجملی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمدرضا ب ام و

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (394 ديدگاه)

    یا علی پیشبینی معمولا تا 5 ساله نه تا 20 سال مگه ما ناصر… هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. S97

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      یه سوال خیلی مهم: ناصر … کیه توی همه جا دست داره! قیمت بازار رو میخوای بگیری مغازه دارا قیمت روز رو از “عمو ناصر” میگیرن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. S97

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      من هنوز منتظر جوابم هستم. (…Waiting)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی آهنگر

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    توی خیابونای ما هم تا 2035 فقط نسبت پراید به بقیه ماشینا بیشتر میشه
    تصور کنید الان اینجوریه
    پراید پراید سمند پراید پراید پژو
    و اما 2035
    پراید پراید پراید پراید پراید پراید پراید پراید پژو پراید پراید پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    آن موقع ما فقط میشیم وارد کننده این خودروها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TerraByte

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      خدا کنه بذارن که حداقل واردکننده بشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم
        فک کنم قراره بشیم حصرت خورنده
        حالا نیس که الان اصلا حصرت خورنده نیستیم :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. REZA.B.B

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    وای خدا اون روز هیچ وقت نرسه
    ولی مشکلی نیست ما ایران خودرو رو داریم شرکتی که تا 30 سال دیگه سمند میسازه از موتور 405 استفاده میکنه راستی ef7 هم هست
    چه قدر ما ایرانی ها خوشبختیم که ایران خودرو و سایپا رو داریم
    ولی هیچ وقت این اتفاقات رخ نمیده
    چون خیلی کسا مثل من از این جور چیزا متنفر هستن
    امکان نداره کروت . کامارو .چلنجر .ماستنگ به این مشکل گرفتار بشن
    زنده باد ماشین های همین نسل خودمون
    منو باش که میگفتم تو 40 سال اخیر ماشینا فرق کردن
    ماشینای خودمون ++++++++++++لایک
    این اشغالا———–دیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ALIUnited

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فقط می خوام بدونم تو سال 2035 پراید چه شکلی میشه ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TerraByte

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (116 ديدگاه)

      برو تهران 1500 رو ببین! :D
      توش پیکان هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی آهنگر

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (375 ديدگاه)

        دقیقا باهات موافقم
        فک کنم واقعا قراره به همونجا برسیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      شاسی بلندی پرتوان و لوکس و در عین حال برقی
      که با هر بار شارژ میتونه از ایران تا کره رو بره و برگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. REZA.B.B

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        فکرشو بکن نوید
        با ماشین برقی بری افرود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          همین الان هم اولین ماشین هیبرید پلاگین افرود داریم که تمام برقی هم میشه mitsubishi outlander phev

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. REZA.B.B

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      همینی که هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرزاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به حال ما که فرقى نمیکنه همیشه میبینیم حسرت میخوریم چه ماشیناى الان چه 20سال دیگه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یه پسر

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    واقعا آینده ترسناکی در انتظار ماست

    این طوری که ماشین ها اصلا شبیه به ماشین نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سجاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    احتمالا ماسل کار ها هم دیگه بی عضله میشن !!! تکنولوژی های بیان شده عالی هستن ولی من خیلی با این طراحی ها حال نکردم .. مثلا طراحی
    mercedes benz silver lightning
    یا
    Amg Vision Gran Turismo
    کاملا مفهومی و کانسپت هستند اما خیلی بهتر از audi rsq طراحی شدند ..
    بهر حال باید صبر کرد و دید ؛ چون هر روز مکاشفات و اختراعات جدیدی معرفی می شود که سبب غیرممکن کردن پیش بینی آینده میشن…
    مرسی . جالب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      آره
      مثلا همین لند کروز
      من فکر میکنم الان بهترین طراحی و شکل ممکن رو داره
      خیلی میترسم از اینکه در آینده خرابش کنند
      البته خب تویوتا هم کارش درسته
      خب چه میشه کرد
      باید به تویوتا اعتماد کرد دیگه
      فعلا کار دیگه ای از ما بر نمیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Lion26

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (257 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان.

    یه سوال داشتم،اونم این هستش که در حین حرکت با خودرو اتوماتیک می شه دنده را در حالت خلاص(N) گذاشت؟

    باتشکر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عباس

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آره میشه حالا چرا میخوای در حال حرکت خلاص کنی؟ خطرناکه پسر!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. godfather

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      شدنش میشه ولی در حین حرکت دیگه به حالت d بر نمیگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهرام

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        بعله در حین حرکت میشه به حالت N رفت
        همینطور مجددا به حالت D هم بر میگرده ..
        منـتها
        توصیه شده که هیچ گاه در حین حرکت گیربکس رو آزاد و یا درگیر نکنید
        همیشه تغییر وضعیت گیربکس اتوماتیک برای جلوگیری از صدمه دیدنش باید در حالت توقف کامل انجام بشه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. صادق

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    راستش خودم اینجور احساس میکنم که تا اون دوره راننده دیگه هیچ احساسی به خودرو نداره و خودرو صرفا یه وسیله فوق لوکس و راحت برای رسیدن از یه نقطه به یه نقطه ی دیگه هستش

    فک کنم خیلی باحال نباشه (بیشتر از لحاظ ماشینی، شاید توی بقیه ی موارد جالب بشه، نمیدونم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA.B.B

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      برای کسانی که مثل من عاشق رانندگی هستن اصلا جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    2035 پراید تولید نمیشه بجاش سایپا 162 و 172 و 185 و 199 تولید میشه و دنا جای سمند رو گرفته و قدرتش از 100 اسب بخار به 109 اسب بخار افزایش پیدا کرده و البته باید گفت که تا اون موقع دنا 90000000000000000 قیمت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA.B.B

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      خیلی ایران خودرو رو دستکم گرفتی
      ایران خودرو میره چراغ های دنا رو عوض میکنه و یه اسم جدید هم مبزاره روش مثل سمند که شد دنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صادق

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      داش احسان، فک کنم تورم رو با یه شیب ملایم در نظر گرفتی؟!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        باید واقع بین باشیم.تورم رو با شیب ملایم که در نظر بگیریم قیمت کارخانه 900000000 اعلام شده اما چون ارزش پول ملی در حد کیفیت خودروهای ملی نزول کرده تو بازار ازاد دنا رو 90000000000000000 می فروشن.تفاوت قیمت کارخونه و بازار ازاد 206 که الان 4 میلیونه تو 20 سال پیش میشد باهاش فراری خرید و تیونینگ کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2124 ديدگاه)

          نکات ظریفی رو توی کامنتت رعایت کردی ;)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. maysam

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    ما ایرانیها که نباید اصلا نگران باشیم چون پراید داریم! هیچی نباشه ماشین نسل بعدیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Zonda R

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    2035 یعنی 20 سال دیگه
    کوچکترین عوض های سایت(البته از نظره سنی)35 سالشونه و گفتگوها ،بحث ها ،خنده ها و…براشون خاطره شده و اهی میکشن و میگن یادش بخیر دوره ی ما ماشینا…
    پس دوستان بیایم قدره همه ی لحظات رو بدونیم چون اینها خاطره هایه فردایه خودمونه
    سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عباس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    مطمئن باشید آینده اینجور نمیشه اونم 20 سال دیگه، مطمئن باشید هنوز پراید تولید خواهد شد اونم با قیمت 100 به بالا بنزینم لیتری 50 البته امیدوارم این اتفاق نیفته ولی با این شیب پسرفت و این دلال بازیا باید همچین آینده ای رو انتظار داشت.
    یادش بخیر در گذشته نچندان دور یه جوون که از هر کاری ناامید میشد یه پیکان یا فوقش پراید میخرید باهاش کار میکرد ولی الان اولا باید اون ماشینو چندین برابر بخره ثانیا باید چند برابر دخلش رو ماشین خرج کنه چون دیگه ماشین فرسودست، قطعاتش کمیابن، بنزین گرونه و………………. اصن همه چیمون اشکال داره
    راستی دهه فجر مبارک :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. بچه ها دنیا رـَـــَـــَـفت… تعریف بچه هامون از ماشین این تعریفی نیست که ما داریم :-(

    خواهش میکنم، خواهش میکنم بچه هاتونو درست تربیت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.045

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ای بابا حسین تو دیگه چرا
      زدین هرچی آرزومونو خراب کردین تو این دنیا
      کلا حام خراب شد این کامنتا رو خوندم
      آقامرگ من بیخیال :(
      آدم از 1 ثانیه دیگش خبر نداره
      شاید فردا خود من یه مرسدس زد له کرد منو…عشق من بشه قاتل جونم! :|
      والا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درودر بر آقا رضا. ایشالا 20 سال که هیچی، 120 سال دیگه هم زنده باشی و ماشینای آینده رو سوار شی و براشون مقاله انتقادی بنویسی رضا جان. من یادم رفت آخر کامنتم شکلک خنده بذارم، یه شوخی نوشتم آخرشو ولی واقعا به نظر من همونطور که ما الان (اکثرمون) یه مرسدس اس کلاس هیبریدی رو میتونیم به اندازه یه اس کلاس 12 سیلندر دوست داشته باشیم ولی افراد مسن تر، 12 سیلندره رو ترجیح میدن، بچه های ما هم قطعا ماشینای تمام الکتریکی رو به ماشینای درون سوز ترجیح میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        از دست این پدال!!! اول نظرو ارسال نمیکنه بعد یهو میبینی دوتا با هم اومدن!!! ببخشید

        درود بر آقا رضای گل. رضا جان ایشالا 120 سال دیگه زنده باشی و ماشینهای آینده رو سوار شی و براشون مقاله انتقادی بنویسی. من فراموش کردم آخر کامنتم شکلک خنده بذارم تا دوستان متوجه بشن که آخرشو به طنز نوشتم اما واقعا به نظرم همونطور که اکثر ماها میتونیم یه اس کلاس هیبریدی رو به اندازه یه اس کلاس 12 سیلندر دوست داشته باشیم ولی کسایی که از ما بزرگتر هستن مدل 12 سیلندر رو ترجیح میدن،، بچه های ما هم قطعا ماشینای تمام الکتریکی رو به ماشینای درون سوز ترجیح میدن..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. Erfan

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تــا اون مــوقع مــا تو ایران همیــن سمــند و پرایدو پژو سوار میشیم!فقط اسمشون فرق میکنه سمند سورن مولی پلکس اسپایدر 2035.هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. F.A

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    بی تردید در 2035 در دنیا همه کسانی که عاشق رانندگی هستند از ایران ماشین می خرند چون ماشین های 2035 لذت رانندگی امروزی را نخواهند داشت اما چون تا 2099 پیکان وانت و پراید و 405 و سمند و تیبا و . . . با قیافه زشت تر و بی کیفیت تر از امروز تولید خواهد شد؛ جهانیان دلشان برای رانندگی با این ماشین های ایرانی تنگ می شود و ریسک بزرگی می کنند و از ایران ماشین می خرند تا لذت رانندگی را تجربه کنند!!! ضمناً ممکن است با یک بار سوار شدن به ماشین های ایرانی، تصادف کنند و دار فانی را وداع گویند که البته ارزش لذت بردن با ماشین ایرانی را دارد چون ما این لذت ها را در سطح عالی تجربه می کنیم و به آن افتخار هم می کنیم!!! خوب آخه برای پیشرفت لازمه که سالی در ایران بیش از 200000 نفر در تصادفات کشته شوند که البته برای پیشرفت خیلی واجبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود. چندتا از ماشین های کانسپت قدمی رو ببنید:

    http://i62.tinypic.com/2mchn4l.jpg
    http://i57.tinypic.com/2cerpr5.jpg
    http://i59.tinypic.com/34t1k4m.jpg
    http://i60.tinypic.com/2cgztr7.jpg
    http://i61.tinypic.com/30sdi77.jpg
    http://i61.tinypic.com/v2yykk.jpg
    http://i61.tinypic.com/hvumtj.jpg

    میبینیم که اتومبیلهای امروزی شباهت چندانی به کانسپتهای آینده نگرانه قدیمی ندارن و این کانسپت ها طرحشون یه حالت فضایی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      حالا یه نفس راحت کشیدم
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. kasra

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    زیاد باحال نمیشه
    لذت رانندگی نیست اون موقع.
    تکراری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. amir hosein

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اقا هر چی کامنت دیدم یه دونه دیسلایک خورده بود قضیش چیه؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      به این چیزا توجه نکن
      جوابت هم اینه مافیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. رضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا اونموقع ما هم پیشرفت می کنیم

    پراید از 131 به 531

    پژو 405 میرسه به ZLX

    سمند وانت هم میاد :v

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا