گردهمایی ویلا دسته 2013

گردهمایی سالانه کلاسیک ها و خودروهای خاص «الگانس» امسال نیز در تاریخ 25 می 2013 مطابق چهارم خردادماه 92 در شهر Cernobbio ایتالیا برگزار شد؛ آنچه در گردهمایی امسال نسبت به سال گذشته بیش از هرچیز دیگری خودنمایی می کرد حضور کمرنگ مدل های مفهومی بود . . .

2013 Concorso d'Eleganza Villa d'Este
2013 Concorso d’Eleganza Villa d’Este

اما قبل از معرفی خودروهای امسال، اجازه دهید مختصری در مورد تاریخچه این گردهمایی توضیح دهیم. اول از همه باید گفت که نام کامل این گردهمایی Concorso d’Eleganza Villa d’Este است اما معمولا از آن به نام های مختصر دیگری مثل «گردهمایی الگانس» یا «گردهمایی ویلادسته» نیز یاد می شود.

2013 Concorso d'Eleganza Villa d'Este
2013 Concorso d’Eleganza Villa d’Este

سابقه گردهمایی الگانس به سال 1929 میلادی بازمی گردد که تقریبا همه ساله و در هفته آخر ماه آوریل در گرند هتل Villa d’Este در ایتالیا برگزار می شد اما از سال 2011 به بعد زمان برگزاری آن به نیمه دوم ماه می تغییر کرد.

Villa d'Este Luxury Hotel
Villa d’Este Luxury Hotel

اگر از اسپانسر این گردهمایی نیز ازما بپرسید باید بگوییم که بی ام و در ده سال اخیر و با همکاری گرند هتل Villa d’Este که به خاطر ساختمان تاریخی اش و طبیعت زیبایی که در آن قرار گرفته به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا مبدل شده؛ مسئول تامین هزینه های آن است.

**** برترین مدل های گردهمایی الگانس 2013 ****

2013 Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Edition
**  2013 Rolls-Royce Ghost Alpine Trial Edition  **
سمت راست تصویر سیلور گوست مدل 1913 قرار گرفته و سمت چپ نیز مدل 2013 آن که 100 سال با یکدیگر اختلاف سن دارند! این پکیج تولید محدود که در آن بار برای نخستین :.7.ار رینگ ها و جلوپنجره گوست به رنگ مشکی درآمده، به یاد حضور چهار دستگاه سیلور گوستی که سال 1913 در رالی 1820 مایلی Alpine Trial استرالیا شرکت کرده بودند، ساخته شده
Ruf CTR³ Clubsport
**  Ruf CTR³ Clubsport  **
کیت بدنه پکیج CTR3 با الهام از مدل های مسابقه ای موتور- وسط دهه 50 میلادی ساخته شده البته با انضمام انبوهی از قطعات کربنی! این 911 که حدود 420 هزار دلار قیمت خورده، مجهز به پیشرانه 3.8 لیتری توربوی 740 اسبی است
1951 Ferrari 212 Export
**  1951 Ferrari 212 Export  **
212 اکسپرت یک مدل مسابقه ای بود که فراری از آن تنها 28 دستگاه در سال 1951 ساخت. پیشرانه 212 یک موتور 2.6 لیتری دوازده سیلندر 175 اسبی بود که قدرتش به گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های عقبی منتقل می شد.
1949 Jaguar XK120
**  1949 Jaguar XK120  **
مدل های XK120 را باید بعد از SS100، دومین اسپرت جگوار دانست که تولید آن از 1948 تا 1954 میلادی به حدود 12000 دستگاه رسید. عمده شهرت XK120 بخاطر پیروزی آن درسال 1949 و در پیست سیلورستون بود که اولین پیروزی جگوار در مسابقات لقب گرفت
1961Aston Martin DB4 GT Zagato
**  1961 Aston Martin DB4 GT Zagato  **
وقتی زاگاتو در فاصله سالهای 1960 تا 63 میلادی تصمیم به عرضه مدل های DB4 آستون مارتین با نام جی تی کرد، انتظارش این بود که تمامی 25 دستگاهی که از آن می سازد براحتی بفروش میرود ولی بعد از گذشت 3 سال تنها 20 دستگاه تحویل مشتریان شد.
1961 Aston Martin DB4 GT Zagato DB4GT
**  1961 Aston Martin DB4 GT Zagato DB4GT  **
جالب است بدانید که برتونه بیستمین و آخرین دستگاه جی تی را از زاگوتو خریداری کرد که به لطف دستان هنرمند جیو جیوارو، مدل معروف Bertone Jet را با آن ساخت؛ مدلی که همین امسال با قیمت 4.9 میلیون دلار در حراجی بانهاماس فروخته شد
Subaru Viviz
**  Subaru Viviz  **
تقریبا هیچ امیدی به تولید شدن این کراس اور هیبریدی/دیزلی که برای نخستین بار در ژنو 2013 رونمایی شد، نیست اما به احتمال فراوان فرم ذوزنقه ای شکل جلوپنجره و چراغ های باریک و کشیده اش به محصولات آتی سوبارو نیز سرایت می کند
1956 Jaguar XKSS
**  1956 Jaguar XKSS  **
XKSS را باید در یک جمله معرفی کرد: نسخه خیابانی جگوار D-type که سال 1957 بصورت محدود تولید شد؛ گفته می شود که از این خودرو حدود 16 دستگاه ساخته شده که اکثر خریداران آن هم آمریکایی ها بوده اند
1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
**  1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A  **
تولید مرسدس 540K از سال 1936 شروع شد که در طول 4 سال 419 دستگاه آن تحویل مشتریان شد. از آنجایی که 540K جانشین 500K شده بود، همان پیشرانه هشت سیلندر تخت آن را زیر کاپوت داشت با این تفاوت که حجم آن به 5.4 لیتر افزایش یافت تا 115 اسب بخار قدرت داشته باشد
1965 Ferrari Dino
**  1965 Ferrari Dino  **
اگر به تاریخچه فراری در سالهای 1968 تا 1976 برگردیم، می بینیم که فراری برای نامگذاری مدل هایی که پیشرانه ای غیر از دوازده سیلندر داشتنه اند از نام دینو استفاده کرده؛ مدل های دینو غالبا ارزان ترین مدل های فراری نیز بوده اند
2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
**  2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé  **
اولین همکاری بی ام و با پنین فارینا به سال 1949 میلادی برمی گردد؛ همان زمانیکه بی ام و برای ساخت مدل 501 به سراغ پنین فارینا رفت اما طرح آنها آنقدر فضایی بود که بی ام و تصمیم گرفت از طرحان خودش (پیتر شیمونوفسکی) استفاده کند
2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
**  2013 BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé  **
حال بعد از شش دهه، این دو دوست قدیمی با ساخت مفهومی گرن لوسو دومین همکاری خود را تجربه کرده اند که البته بهتر از این ها هم می توانست باشد
1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet
**  1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet  **
مرسدس بعد از پشت سر گذاشتن اولین محصولاتش مانند 400 و 630 به سراغ تولید سری 680 تایپ اس رفت که موتورهای حجیم 6.8 لیتری شش سیلندر خطی M06 که بدست فردیناند پورشه طراحی شده بود، داشتند. قدرت این موتور با کمک سوپرشارژر به حدود 120 تا 180 اسب بخار محدود می شد.
1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet
**  1928 Mercedes-Benz 680 S Saoutchik Cabriolet  **
اما 680 مدلی نبود که مرسدس به این زودی ها با آن خداحافظی کند. یکسال بعد، یعنی در 1928 میلادی، مرسدس نسخه هفت لیتری آنرا با نام 700SS روانه بازار کرد؛ بعد از آن موتور 7.1 لیتری برای مدل 710SS معرفی شد و نهایتا مدل 720SSK با فاصله محوری کوتاه تر ساخته شد که هم اکنون مدل های موجود و سالم باقیمانده از آن در جهان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.
1949 Alfa Romeo 6C 2500
**  1949 Alfa Romeo 6C 2500  **
6C نامی مدلی است که آلفارومئو تولید آنرا از سال 1925 تا 1954 میلادی ادامه داد اما مدلی که در این تصویر مشاهده می کنید نسخه Villa d’Este آن است که برای گرامیداشت همین گردهمایی در سال 1949 ساخته شد؛ از این مدل تنها 36 دستگاه موجود است.
1933 Rolls-Royce Phantom II Continental Sedanca Gurney Nutting Drophead Coupé
** 1933 Rolls-Royce Phantom II Continental Drophead Coupé **
اگر موتور ارتقا یافته فانتوم نسل اول را درون یک شاسی جدید قرار دهید حاصل کار چیزی نیست جز نسل دوم فانتوم که در فاصله 1929 تا 1936 میلادی حدود 1400 دستگاه آن روانه بازار شد
1938 Rolls-Royce Wraith Erdmann & Rossi Saloon
**  1938 Rolls-Royce Wraith  **
اگر تصور می کنید رولزرویس نام ریث را همین امسال برای کوپه جدیدش استفاده کرده، باید بگوییم که اینطور نیست! سال 1938 هم رولزرویس به مدت دوسال خودرویی 4.3 لیتری شش سیلندر تولید کرد و کمتر از 500 دستگاه تولید کرد که ریث نام داشت.
1937 BMW 328 Wendler Sport Cabriolet
**  1937 BMW 328 Wendler Sport Cabriolet  **
بی ام و 328 رودستری بود که گفته می شود از سال 1936 تا 1940 تنها به تعداد 464 دستگاه از آن ساخته شد؛ این خودرو فقط با موتور 2.0 لیتری 80 اسبی تحویل مشتریان شد
1956 Talbot-Lago T14 LS
**  1956 Talbot-Lago T14 LS  **
سال 1954 وقتی تالبوت از پیشرانه 2.5 لیتری استفاده کرد حاصل کار به تولید T14 ختم شد؛ کوپه ای که به تعداد تقریبی 54 دستگاه ساخته شد.
1978 Lancia Sibilo
**  1978 Lancia Sibilo  **
سی بی لو (!) خودرویی مفهومی بود که برتونه سال 1978 برپایه لانچیا استراتوس آنرا ساخت؛ سی بی لو نسبت به استراتوس حدود 11 سانتیمتر بدنه کشیده تری داشت
1955 Bandini 750 Siluro 358
**  1955 Bandini 750 Siluro 358  **
این خودرو که سال 1950 تا 1956 وارد مسابقات شد، توسط کمپانی ایتالیایی باندینی ساخته شده
1980 BMW M1
**  1980 BMW M1  **
همیشه دیدن یا شنیدن نام M1 داغ هواداران بی ام و را تازه می کند؛ این خودرو که از سال 1978 تا 1981 تولید می شد را باید تنها سوپراسپرت واقعی کمپانی دانست
1964 Ferrari 500 Superfast
** 1964 Ferrari 500 Superfast **
سوپر فست نام آخرین سری 500 بود که از سال 1964 تا 1966 به تعداد محدود 37 دستگاه و با پیشرانه 5.0 لیتری V12 به تولید رسید؛ سوپر فست فقط بصورت کوپه ساخته شد
1972 Lamborghini Miura SV
** 1972 Lamborghini Miura SV **
SV نام مشهورترین مدل ساخته شده از میوراست که با حدود 15 اسب بخار بیشتر از نسخه های استاندارد، قدرتش به 380 اسب می رسید.
1966 Lamborghini Flying Star
** 1966 Lamborghini Flying Star **
فلایینگ استار نام مدلی مفهومی است که کمپانی Carrozzeria سال 1966 میلادی بر پلتفرم موتور جلوی لامبورگینی ساخت.
2013 Aston Martin CC100 Speedster Concept
** 2013 Aston Martin CC100 Speedster Concept **
برای جشن 100 سالگی آستون چه هدیه ای بهتر از این؟؟؟ خودرویی میلیون دلاری که برپایه V12 ونتیج ساخته شده اما بدون سقف!
1938 Bugatti Type 57SC Atlantic
** 1938 Bugatti Type 57SC Atlantic **
آتلانتیک کوپه ای آلومینیومی بود که تنها چهار دستگاه از آن ساخته شده اما گفته می شود هم اکنون دو دستگاه آن باقیمانده اند که قیمتشان هرچه باشد کمتر از 20 میلیون دلار نیست! ناگفته نماند که این خودرو متعلق به رالف لائوران آمریکایی (طراح معروف مد) است
1963 Lamborghini 350 GTV
** 1963 Lamborghini 350 GTV **
جی تی وی را باید اولین پرتوتایپ لامبورگینی دانست که سال 1963 معرفی شد و یکسال بعد هم به تولید اولین خودروی تولیدی لامبورگینی که اینبار 350GT نام داشت، منجر شد
2013 McLaren P1
** 2013 McLaren P1 **
اولین هیبریدی و گرانترین خودروی تولیدی مک لارن چیزی نیست به جز P1 که به جانشینی F1 آمده
2013 Ferrari Sergio
** 2013 Ferrari Sergio **
این خودروی روباز، به پاس حدود نیم قرن زحمات سرجیو پنین فارینا مدیر فقید استودیوی طراحی پنین فارینا ساخته شده؛ پلتفرم آن همان پلتفرم 458 اسپایدر است.
2013 Alfa Romeo Disco Volante
** 2013 Alfa Romeo Disco Volante **
دیسکو خودرویی بود که سال 1952 با همکاری کمپانی تورینگ و در مدل های کوپه و اسپایدر معرفی شد؛ حال بعد از گذشت نیم قرن دو کمپانی بار دیگر یک همکاری جدید برای تولید خودرویی با همان نام سابق داشته اند. این دیسکو برپایه آلفارومئو 8C ساخته شده و 450 اسب بخار قدرت دارد
2012 Infiniti Emerg-E
** 2012 Infiniti Emerg-E **
این خودرو که سال گذشته در ژنو 2012 رونمایی شد، بر پلتفرم لوتوس اوورا ساخته شده اما پیشرانه ای هیبریدی داشته که با دو موتور الکتریکی (یکی برای چرخهای عقب) مجموعا قدرتی معادل 400 اسب بخار دارد
1957 Porsche 356 A
** 1957 Porsche 356 A **
اولین خودروی پورشه هم که دیگر نیازی به تعریف ندارد؛ خودرویی که از سال 1948 و در مدل کوپه و کانورتیبل تولید شد و موتورهای چهار سیلندرش قدرتی از 40 تا حداکثر 130 اسب بخار داشتند
1970 Aston Martin DBS
** 1970 Aston Martin DBS **
DBS همان خودرویی است که سال 1969 در سینمایی جیمز باند “در خدمت سرویس مخفی” به روی صحنه رفت؛ DBS کوپه ای تولید محدود بود که تولیدش از 1967 و با پیشرانه 4.0 لیتری 283 اسبی شروع شد
1965 Ferrari 250 LM Stradale
** 1965 Ferrari 250 LM Stradale **
گفته می شود که از 250LM که خودرویی مسابقه ای بود، در فاصله سالهای 64-65 میلادی حدود 32 دستگاه آن هم با پیشرانه 3.3 لیتری 320 اسبی تولید شده

15 دیدگاه

  1. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    P1 بهتر از همه!!!
    کاشکی بودیم سوار میشدیم!!!

    پاسخ
    1. feri 007
      سوابق: (224 دیدگاه) ,

      اینجا گفته لامبورگینی میورا سال 1972 یعنی حدود 40سال پیش 380اسب بخار داشته… حاضرم شرط ببندم که هیچ شرکت خودروسازی داخلی نمیتونه یه موتور بالای 200اسب بخار بسازه… جون فری حتی نمیتونه چنین موتوری رو مونتاژ کنه!!!

      پاسخ
      1. گالاردو
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        50 سال پیش!

        واسه اینه که میگم لامبو ینی عشق!

        پاسخ
  2. tomcat
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    انصافا بهترین ندارن!‏
    همشون اسطورن…خدایی ۶۰/۷۰ !! سال پیشم رقابت داغ بوده ‏‎ ‎

    پاسخ
  3. saber
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    ببینید ماشینای دهه 60اونا کمترینش 120اسب بخار و ماشینای روز ما حداکثرش 90اسب
    جایی بسی تاسف

    پاسخ
  4. x-master
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    وای اینا همرو میکشن که
    دوست داشتم همشونو داشتم
    ولی طراحی مرسدسا از همشون بهتره

    پاسخ
  5. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    فقط آلفا دیسکو ولانته
    ولی جدای از ماشینهای معرکه ای که اینجا بوده,محل برگذاری رو داشته باشید
    مثل بهشت میمونه 🙁

    پاسخ
  6. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    1937 Mercedes-Benz 540K Cabriolet A
    موتور 8 سیلندر 5.4 لیتر {115} اسب.

    BMW 328 Wendler Sport Cabriolet1937

    موتور 2 لیتر قدرت 80 اسب

    مقایسه کنید مهندسی موتور بی ام و حرف نداشت.

    ایول به بی ام و از اون اولم از بنز سرتر بود.

    پاسخ
  7. امید
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    به نظره سلیقه ام (!) جگوار xk120 واقعاً دوست داشتنیه … چندین بار به عنوان زیبا ترین خودروی قرن انتخاب شده نه صرفاً با نظر سنجی مردمی بلکه با نظر سنجی بین معروف ترین طراحان خودرو از جمله مارچلو گاندینی (طراح لامبورگینی کانتاش و دیابلو و میورا ) – گوردن موری (خالق مک لارن f1) – کن اوکایاما (طراح فراری انزو) – پال براک ( طراح 230 sl و w108 بنز) و …

    به این طراحی زیبا اضافه کنید این ویژگی ها رو : سریع ترین ماشین خیابونی تو اواخر دهه40 و اوایل دهه 50 … یه جورایی مک لارن و بوگاتی اون زمان بوده … حجم پیشرانه 3.4 لیتر … 213 اسب … حداکثر سرعت هم 213.393 km/h کیلومتر برساعت (رکورد سال 1949 برای یه ماشین خیابونی و نه مسابقه ای) …

    این جگوار واقعاً زیبا و دوست داشتنی هست … البته تمام کلاسیک های بالا دوست داشتنی هستند …

    پاسخ
  8. mohsen
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    miura اولین ماشین موتور وسط دنیاست که فقط برای کسایی که عاشق سرعت هستن ساخته شد . 280 kph سرعت تو اون سال ……….

    پاسخ
  9. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    به نظر من رولزرویس ریث و مرسدس680اس از همشون قشنگترن. الان اگه یکیشونو ببینی شوکه میشی حالا فکرشو بکن اون زمان چقدر جلب توجه میکرده! کسایی که اونهارو سوار میشدن خدای ثروت بودن!!!!!!!

    پاسخ
  10. نيما
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشين هاي كلاسيك حرف ندارن همشون معركه هستند .

    پاسخ
  11. یاسر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یادش بخیر هر کدوم برای خودشون دنیایی داشتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.