گردهمایی پبل بیچ 2013

گردهمایی امسال Pebble Beach در روز چهارشنبه 14 آگوست 2013 مطابق 23 مردادماه 92 در حاشیه سواحل غربی کالیفرنیا آغاز به کار کرد . . .

24 مردادماه تور 100 کیلومتری پبل بیچ به مدت دو روز و با حضور بیش از 150 کلاسیک و تحت اسپانسری Rolex و همچنین حراجی پبل بیچ نیز در روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 مردادماه زیر نظر شرکت آمریکایی Gooding & Company برگزار شد. اما شرکت در گردهمایی برای عموم بازدیدکنندگانی که بلیط های 225 یا 275 دلاری امسال را تهیه کرده بودند از روز 28 مردادماه امکان پذیر بود.

مثل همیشه گردهمایی امسال پبل بیچ با معرفی خودروی برتر به کار خود پایان داد؛ امسال این جایزه به پاکارد 1934 رسید که متعلق به Joseph & Margie Cassini از ایالت نیوجرسی است.

1934 Packard convertible takes Best In Show at Pebble Beach
1934 Packard convertible takes Best In Show at Pebble Beach

اگر در مورد این خودرو جویای اطلاعات بیشتری هستید باید گفت که سال 34 میلادی پاکارد سه نسخه متفاوت با نام های 1106 و 1107 و 1108 به تولید رساند که از این سه مدل 1108 بیشترین فاصله محوری را داشت. 1108 همانند مابقی 11های پاکارد مجهز به پیشرانه V12 با قدرت حدودی 160 اسب بود.

 

*** سوپرکارهای حاضر در پبل بیچ 2013  ***

Aventador LP 720-4 Roadster 50 Anniversario
*** Aventador LP 720-4 Roadster 50 Anniversario ***
اگر به یاد داشته باشید اوایل امسال بود که لامبورگینی در نمایشگاه شانگهای، به مناسبت گذشت نیم قرن از تاسیسش تصمیم گرفت 100 دستگاه از اونتادور را با نام نسخه 50 سالگی تحویل مشتریان دهد.
Gallardo LP560-2 50 Anniversario
*** Gallardo LP560-2 50 Anniversario ***
دومین اسپرت لامبو که با نسخه 50 سالگی آمده بود، گالاردوی 560 بود. با اینکه مدل های 2013 گالاردو معرفی شده اما معلوم نیست چرا کمپانی به سراغ مدل های 2012 آن رفته.
Bugatti Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille
*** Bugatti Grand Sport Vitesse Jean-Pierre Wimille ***
خوب به نام خودرو دقت کنید! “جان پیر” از قهرمانان بوگاتی در مسابقات لمانز بود که در تصادف سال 49 میلادی در دور تمرینی گرندپری بوینس آیرس درگذشت.
Pagani Huayra
*** Pagani Huayra ***
این برای چندمین بار بود که پاگانی از “هوآی-را” رونمایی می کرد اما اینبار یک تفاوت عمده با قبل داشت؛ پاگانی برای نخستین بار مشخصات کامل فنی آنرا برای بازار ایالات متحده منتشر کرد.
 McLaren MP4-12C Special Operations
*** McLaren MP4-12C Special Operations ***
مکلارن با دو دستگاه از 12C اسپایدر که هنوز جزییات آنها منتشر نشده به پبل بیچ آمده که توسط زیرمجموعه جدیدش که با نام Special Operation شناخته می شود، ارتقا یافته. Special Operation همان گروهی است که سال 2012 از خودروی ماورایی مکلارن X1 در پبل بیچ رونمایی کرد.
HOME OF ROLLS-ROYCE COLLECTION
*** HOME OF ROLLS-ROYCE COLLECTION ***
با آنکه رولزرویس پیشنه 109 ساله دارد اما تنها 10 سال است که از احیای مجدد آن بدست بی ام و می گذرد؛ به همین مناسبت این کمپانی پکیج های جدیدی که صرفا مختص تغییر نمای ظاهری و کابین خودروست با نام COLLECTION برای مشتریان آماده کرده؛ فانتوم 475 اسبی سفید رنگ موجود نیز اولین خودرویی است که به این پکیج مزین شده.
 2014 Saleen George Follmer Edition Mustang
*** 2014 Saleen George Follmer Edition Mustang ***
برای ادای احترام به جورج فولمر آمریکایی چه چیزی بهتر از ارائه یک پکیج 75 هزار دلاری برای این موستانگ 470 اسبی است؟!
Porsche 918 Spyder
*** Porsche 918 Spyder ***
دیگر باید مطمئن باشیم نسخه تولید نهایی از 918 اسپایدری که در فرانکفورت 2013 رونمایی خواهد شد تفاوت بسیار اندکی با چیزی که در اینجا می بینیم دارد.
SRT Viper GTS
*** SRT Viper GTS ***
SRT وایپر بیش از 100 بار در جاهای مختلف رونمایی شده ولی بازهم دوج دست بردار این افعی 640 اسبی نیست؛ شاید به این بهانه که کوروت استینگری به پبل بیچ امسال نیامده بود.
 Rolls-Royce Wraith
*** Rolls-Royce Wraith ***
از نزدیک دیدن قوی ترین کوپه رولزرویس که 624 اسب قدرت دارد می تواند به این معنا باشد که بزودی عرضه این کوپه 400 هزار دلاری آغاز می شود.
 Galpin Ford coachbuilt GTR1
*** Galpin Ford GTR1 ***
پیشرانه 5.4 لیتری GTR1 درحالت عادی 1024 اسب بخار قدرت و حدود 1002 نیوتن متر گشتاور دارد اما اگر از بنزینی با اوکتان 100 استفاده کنید این اعداد به ترتیب به 1197 اسب بخار و بیش از 1200 نیوتن متر هم می رسند. GTR1 با بدنه تمام کربنی حدود 1 میلیون دلار قیمت خورده اما با بدنه آلومینیومی قیمت کمتری خواهد داشت ولی چقدر کمتر را خدا می داند!

***  مفهومی های حاضر در پبل بیچ 2013  ***

BMW M4 Concept
*** BMW M4 Concept ***
برای اینکه هواداران بی ام و برای همیشه M3 کوپه را فراموش کنند، کمپانی باید خودرویی می ساخت که از هر لحاظی خاص باشد؛ از سقف و خروجی های دوبل کربنی گرفته تا رنگ طلایی اش! برای اطلاع از جزییات فنی M4 کوپه باید تا نمایشگاه لس آنجلس 2013 منتظر ماند.
Cadillac Elmiraj Concept
*** Cadillac Elmiraj Concept ***
المیراژ را باید نسخه سقف دار کادیلاک سی ال دانست که البته هم عریض تر شده و هم در طول کوچکتر. رینگ های 22 اینچی المیراژ واقعا زیباست.
Icona Vulcano 2013
*** Icona Vulcano 2013 ***
برای اولین بار کمپانی ایتالیایی آیکونا هیبریدی 950 اسبی جدیدش را در ایالات متحده رونمایی کرد؛ اگر ولکانو به خط تولید برسد رقیبی جدی برای لافراری و مکلارن P1 خواهد بود.
Jaguar Project 7 Concept
*** Jaguar Project 7 Concept ***
پروژه هفت جگوار بعد از حضور در فستیوال سرعت گودوود 2013 ، دومین رونمایی اش در جهان و اولین حضورش را در آمریکا جشن گرفت. این خودرو به یاد جگوار D-type سالهای 50 میلادی ساخته شده.
 DB9 Spyder Zagato Centennial
*** DB9 Spyder Zagato Centennial ***
DB9 اسپایدر احتمالا بدترین کادوی آستون مارتین بود که به بهانه تولد 100 سالگی اش زاگاتو به او داده؛ خوشبختانه از این خودرو تنها یک دستگاه ساخته شده!
Spyker B6 Venator Spyder concept
*** Spyker B6 Venator Spyder concept ***
باگذشت بیش از 6 ماه از معرفی وناتور کوپه، اسپایکر دست به تولید نسخه اسپایدر وناتور زد که می تواند یک دلیل بسیار خوب برای به تولید رسیدن این خودروی مفهومی باشد.
Aston Martin CC100 concept
*** Aston Martin CC100 concept ***
تنها آستونی که برای سوار شدن به آن احتیاج به یک عدد کلاه ایمنی دارید چیزی نیست به جز CC100 مفهومی که با افتخار گذشت 100 سال از تاسیس آستون خلق شده.
 Acura NSX
*** Acura NSX ***
با اینکه حداقل یکسال تا آمدن NSX به خیابان ها زمان باقیمانده اما هوندا و زیرمجموعه آمریکایی اش آکورا، تلاش های زیادی می کنند تا قبل از پایان سال 2013 نسخه تولید نهایی آنرا آماده کنند.
Lamborghini Veneno
*** Lamborghini Veneno ***
تنها چیزی که هیجان بازدیدکنندگان لامبورگینی وننو را دوچندان می کرد، دیدن این خودروی استثنایی نبود؛ قوت گرفتن خبرهای غیر رسمی در تولید 9 دستگاهی از وننوی رودستر با قیمت حدودی 4.4 میلیون دلار همه را غافلگیر کرد.
 Superleggera Disco Volante Touring
*** Superleggera Disco Volante Touring ***
دیسکو خودرویی ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی شده بود. این خودروی 450 اسبی بر پلتفرم آلفا 8C ساخته شده.
 1963 Lamborghini 350 GTV
*** 1963 Lamborghini 350 GTV ***
تنها کلاسیکی که در جمع کانسپت های امسال حضور داشت چیزی نبود به جز GTV یعنی اولین پروتوتایپ لامبورگینی که بعدها به خلق 350GT یعنی اولین خودروی لامبو منجر شد.
 Laraki Motors Epitome
*** Laraki Motors Epitome ***
اولین محصول لاراکی موتورز هیولایی است با حداکثر قدرت 1750 اسب که حدود 2 میلیون دلار قیمت خورده؛ این خودرو یکی از معدود سوپرکارهایی است که از هر نمایی به او نگاه کنیم هیبت خاص خودش را دارد! حتما عکس های دیگر این خودرو را ببینید.
 Hyundai HCD-14 Genesis concept
*** Hyundai HCD-14 Genesis concept ***
HCD-14 خودرویی است که احتمالا برخی از ویژگی های آنرا باید در نسل آتی جنسیس جست وجو کرد. البته برخی مشخصه های این خودرو مانند رینگ های کربنی یا درب های عقب آن که برخلاف درب های جلو باز می شوند به احتمال فراوان در نسخه تولید نهایی جنسیس وجود خارجی نخواهند داشت.
 Lincoln MKC
*** Lincoln MKC ***
مفهومی MKC که اولین بار در دیترویت 2013 رونمایی شد، می تواند یک شروع تازه برای لینکلن باشد هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ ظاهری. اگر این خودرو به خط تولید برسد باید با مدلهایی مانند بی ام و X3 و مرسدس GLK و … رقابت کند.
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe
*** BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe ***
نمی دانیم این چه رسمی است که وقتی دو کمپانی می خواهند چند دهمین سال از همکاری شان را جشن بگیرند دست به خلق ایده هایی می زنند که در عدم تناسب چراغ ها، جزو بدترین و شاید هم زشت ترین مدل های هر دو کمپانی است. مانند گرن لوسو کوپه که در لوکس بودنش حرفی نیست اما در نمای ظاهری واژه ای به جز تاسف نمی توان گفت.
 Mercedes-Benz GLA
*** Mercedes-Benz GLA ***
نسل جدید GLA که کمتر از یکماه دیگر در فراکفورت 2013 رونمایی می شود، یک رقیب عالی برای رنجروور اووک و بی ام و X1 خواهد بود.
 Bentley Mulsanne Le Mans Limited Edition
*** Bentley Mulsanne Le Mans Limited Edition ***
این مولسان در کنار بنتلی 4.5 معروف قرار گرفته که در سال 28  میلادی به قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمانز رسید.

***  بهترین کلاسیک های حاضر در تور پبل بیچ 2013  ***

1973 Porsche 911 Carrera RSR Coupe
*** 1973 Porsche 911 Carrera RSR Coupe ***
RSR خودرویی مسابقه ای بود که سال 1973 با پلتفرم 911 های استاندارد ساخته شد؛ سال 74 میلادی پورشه حجم پیشرانه شش سیلندر خطی 2.8 لیتری آنرا به 3.0 لیتر رساند که حدود 330 اسب قدرت داشت
1974 Porsche 911 Targa Police Car
*** 1974 Porsche 911 Targa Police Car ***
مدل های تارگای 911 از سال 67 میلادی وارد بازار شدند که بعدها به پشتوانه محکمی برای فروش هرچه بیشتر 911 در ایالات متحده مبدل شد.
1933 Alfa Romeo 8C Touring Spider
*** 1933 Alfa Romeo 8C Touring Spider ***
شاید جالب ترین نکته در مورد 8C که در فاصله سالهای 31 تا 39 میلادی به تولید می رسید، پیشرانه هشت سیلندر خطی آن باشد که در سه مدل 2.3 و 2.6 و 2.9 لیتری تولید می شد.
1969 Lamborghini Islero S
*** 1969 Lamborghini Islero S ***
Islero با تلفظ صحیح “eez-LEHR-oh” کوپه ای که تنها طی دو سال تولید شد؛ 68 و 69 میلادی. در سال اول 125 دستگاه از نسخه استاندارد که پیشرانه 4 لیتری 325 اسبی داشت به تولید رسید و در سال بعد هم حدود 100 دستگاه از نسخه تیون شده آن یعنی Islero S که 350 اسبی بودند تحویل مشتریان شد.
1955 Alfa Romeo 1900 CSS Ghia Aigle Cabriolet
*** 1955 Alfa Romeo 1900 CSS Ghia Aigle Cabriolet ***
این خودرو که گفته شده تنها یک دستگاه از آن موجود است، بدست کمپانی سوئیسی Ghia-Aigle بر پایه مدل های آلفا 1900 و برای یکی از ثروتمندان ایتالیایی در دهه 60 میلادی ساخته شده. طراح آن نیز جیوآنی میشلوتی است.
1960 Alfa Romeo Superflow IV Pinin Farina Coupe
*** 1960 Alfa Romeo Superflow IV Pinin Farina Coupe ***
در فاصله سالهای 50 تا 54 میلادی آلفا برای مدل های 6C شش پروتوتایپ مسابقه ای با نام های 3000CM ساخت که شامل 4 دستگاه اسپایدر و 2 دستگاه کوپه بود؛ بعد از اتمام مسابقات این خودروها تحویل مرکز تحقیقات و توسعه پنین فارینا شد که در آنجا به Superflow معروف شدند.

1960 Ferrari 250 GT LWB California Spider
*** 1960 Ferrari 250 GT LWB California Spider ***
1935 Aston Martin Ulster Race Car *** 1935 Aston Martin Ulster Race Car ***
Ulster معروف ترین مسابقه ای آستون مارتین قبل از جنگ جهانی اول است. بعد از پیروزی اش در سال 35 میلادی، آستون تصمیم گرفت نسخه خیابانی آنرا که پیشرانه 1.5 لیتری 80 اسبی داشت به تعداد 21 دستگاه تولید کند.

1956 Bentley S1 Continental Graber Cabriolet
*** 1956 Bentley S1 Continental Graber Cabriolet ***
وقتی سری S کانتیننتال ساخته شد بلافاصله در مقابل نسل اول رولزرویس Silver Cloud قرار گرفت؛ جالب تر آنکه هر دو خودرو پیشرانه 4.9 لیتری شش سیلندر داشتند! گرابر هم یک کابریولت چهارنفره بود که بدست سوئیسی ها در کمپانی Carrosserie Graber ساخته شد.
1930 Hispano-Suiza H6C D'Iteren Freres Transformable
*** 1930 Hispano-Suiza H6C D’Iteren Freres Transformable ***
مدلهای شش سیلندر H6C که پیشرانه 8 لیتری 150 اسبی داشتند، در سالهای 30 تا 34 میلادی مانند اکثر هیسپانوهای دیگر، هم در فرانسه و هم در اسپانیا به تولید می رسید.
1973 Lamborghini Miura SV
*** 1973 Lamborghini Miura SV ***
میورا SV یا P400SV آخرین سری تولیدی از خانواده میورا بود که دستکاری پیشرانه 4 لیتری V12 آن موجب رسیدن به قدرت 380 اسبی شده بود که حدود 15 اسب بیش از مدلهای استاندارد میوراست.
1933 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Coupe
*** 1933 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Coupe ***
J12 بعنوان جانشین مدلهای H6 در فاصله سالهای 31 تا 38 میلادی به تولید می رسید که در ابتدا پیشرانه V12 آن 9.4 لیتری 220 اسبی بود اما از سال 35 میلادی به بعد با 11.3 لیتری 250 اسبی هم فروخته می شد.
1936 Jaguar SS100 Roadster
*** 1936 Jaguar SS100 Roadster ***
SS100 بعنوان جانشین مدلهای SS90 در سالهای 36 تا 40 میلادی روی خط تولید جگوار قرار گرفت. SS100 هم بصورت کوپه و هم بصورت رودستر تحویل مشتریان می شد.
1930 G.A.R. Type B5 Roadster
*** 1930 G.A.R. Type B5 Roadster ***
B5 که هم اکنون 3 یا 4 دستگاه بیشتر از آن موجود نیست، توسط کمپانی G.A.R که سال 22 میلادی در حومه پاریس تاسیس شده، با پیشرانه 1.375 لیتری 8 سیلندر ساخته شد.
1956 Aston Martin DB3S Fixed Head Coupe
*** 1956 Aston Martin DB3S Fixed Head Coupe ***
DB3S آخرین سری تولیدی از خانواده DB3 بود که سال 53 میلادی به تولید رسید و در سال 56 هم با مدلهای DBR1 جایگزین شد. از این خودرو تنها 31 دستگاه ساخته شده که 20 دستگاه آن برای مشتریان و مابقی نیز در اختیار تیم های مسابقه ای قرار گرفت.
1957 BMW 507 Roadster
*** 1957 BMW 507 Roadster ***
507 رودستری بود که در سالهای 56 تا 59 میلادی به تعداد محدود 252 دستگاه ساخته شد. هزینه بالای آن منجر شد تا اصلی ترین هدف بی ام و از تولید 507 که جلب توجه مشتریان آمریکایی بود هیچگاه محقق نشود.
1939 Aston Martin 15/98 Abbey Coachworks SWB Sports
*** 1939 Aston Martin 15/98 Abbey Coachworks SWB Sports ***
15/98 نام عجیبی است نه؟! مدلهای مسابقه ای این خودرو 15 اسب و مدلهای خیابانی آن 98 اسبی بودند به همین دلیل آستون از چنین نامی استفاده کرده؛ تولید این مدل در سال 36 میلادی و با دو فاصله محوری مختلف آغاز شد.
1967 Ferrari 275 GTB/4 NART Spider
*** 1967 Ferrari 275 GTB/4 NART Spider ***
بنابه خواسته یکی از عامیلن فروش فراری در ایالات متحده، انزو تصمیم گرفت مدل های اسپایدر 275GTB را هم بصورت تولید محدود راهی آمریکا کند. ابتدا قرار بود 25 دستگاه از این خودرو تولید شود اما فراری تنها 10 دستگاه آنرا به فروش رساند.
1934 Aston Martin Mark II Short Chassis 2/4 Seater
*** 1934 Aston Martin Mark II Short Chassis 2/4 Seater ***
Mark II مدل خاصی از DB2/4 بود که سال 55 میلادی با اندکی تغییر ظاهری و بهبود فنی پیشرانه 160 اسبی معرفی شد. این خودرو مدلهای کوپه، کانورتیبل و اسپایدر (بدون شیشه های جانبی) داشت.
1965 Ferrari 250 LM Scaglietti Berlinetta
*** 1965 Ferrari 250 LM Scaglietti Berlinetta ***
250LM صرفا به قصد شرکت در مسابقات لمانز ساخته شد اما عدم رعایت قوانین FIA مبنی بر اینکه حداقل 100 نسخه خیابانی از هر خودرو باید ساخته شده باشد، فراری را از حضور در کلاس GT منصرف ساخت تا در نبود 250LM فرصت برای قهرمانی شلبی کبرا مهیا شود. دقیقا مشخص نیست از 32 دستگاه ساخته شده آن هم اکنون چند نسخه سالم باقی مانده اند.
1950 Jaguar XK120 Alloy Roadster
*** 1950 Jaguar XK120 Alloy Roadster ***
از Alloy Roadster تنها 240 نسخه در سالهای 48 تا 54 میلادی ساخته شد که همگی برخلاف مدلهای استاندارد XK120 که در ابتدا بدنه فولادی داشتند، با بدنه ای از آلومنیوم ساخته شده بودند.
1969 AC 428 Frua Fastback Coupe
*** 1969 AC 428 Frua Fastback Coupe ***
AC Frua که البته به او AC 428 هم می گفتند ؛ خودرویی انگلیسی با طراحی ایتالیایی و پیشرانه هشت سیلندر آمریکایی بود که در سالهای 65 تا 73 میلادی به تولید می رسید.
1953 Ferrari 250 MM Pinin Farina Berlinetta
*** 1953 Ferrari 250 MM Pinin Farina Berlinetta ***
MM نسخه تولید محدوی از فراری 250 بود که با پشتوانه موفقیت 250S در مسابقات Mille Miglia ساخته شد؛ این خودرو که سال 52 میلادی رونمایی شد بدست هنرمند پنین فارینا ساخته شده.
1935 Auburn 851 Speedster
*** 1935 Auburn 851 Speedster ***
اسپیدستر 851 بهترین و معروف ترین محصول کمپانی آمریکایی Auburn بود که سال 34 میلادی با پیشرانه هشت سیلندر 4.5 لیتری معرفی شد.
1933 Lincoln KB Judkins Coupe
*** 1933 Lincoln KB Judkins Coupe ***
در فاصله سالهای 30 تا 40 میلادی سری K لینکلن که به Model K هم شهرت داشتند با موتورهای V8 و V12 به تولید می رسید.
1938 Talbot-Lago T150C SS Figoni et Falaschi Cabriolet
*** 1938 Talbot-Lago T150C SS Figed_![j Falaschi Cabriolet ***
کمپانی فرانسوی تالبوت این کلاسیک فوق العاده با ارزش را که هر کلکسیونری آرزوی خریدنش دارد، در اوایل سالهای 30 میلادی به شرکت Figoni et Falaschi سپرد تا فقط 11 دستگاه از آن بسازد.
1908 Benz 105 HP Prinz Heinrich Two Seat Race Car
*** 1908 Benz 105 HP Prinz Heinrich Two Seat Race Car ***
1929 Duesenberg J LeBaron Phaeton
*** 1929 Duesenberg J LeBaron Phaeton ***
1934 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Cabriolet
*** 1934 Hispano-Suiza J12 Vanvooren Cabriolet ***
1940 Alfa Romeo 6C 2500 SS Graber Cabriolet
*** 1940 Alfa Romeo 6C 2500 SS Graber Cabriolet ***
1976 Lamborghini Countach LP400
*** 1976 Lamborghini Countach LP400 ***
1931 Bentley 8-Litre Sport Saloon
*** 1931 Bentley 8-Litre Sport Saloon ***
1930 Mercedes-Benz SSK Black Bear
*** 1930 Mercedes-Benz SSK Black Bear ***
1955 Lincoln Indianapolis Boano Coupe
*** 1955 Lincoln Indianapolis Boano Coupe ***
1954 Pegaso Z-102 Saoutchik Coupe
*** 1954 Pegaso Z-102 Saoutchik Coupe ***
1921 Duesenberg A Bender Coupe
*** 1921 Duesenberg A Bender Coupe ***
1952 Aston Martin DB3 Sports
*** 1952 Aston Martin DB3 Sports ***
1964 Porsche 901 Karmann Cabriolet Targa Prototype
*** 1964 Porsche 901 Karmann Cabriolet Targa Prototype ***
1927 Bentley 6 1/2 Litre Surbico Sport Coupe
*** 1927 Bentley 6 1/2 Litre Surbico Sport Coupe ***
1933 Alfa Romeo 8C Touring Le Mans
*** 1933 Alfa Romeo 8C Touring Le Mans ***
1967 Alfa Romeo TZ2 Zagato Coupe
*** 1967 Alfa Romeo TZ2 Zagato Coupe ***
1955 Ferrari 250 GT Pinin Farina Berlinetta Speciale
*** 1955 Ferrari 250 GT Pinin Farina Berlinetta Speciale ***
1970 Porsche 911S Monte Carlo Rallye Prototype
*** 1970 Porsche 911S Monte Carlo Rallye Prototype ***
1925 Aston Martin 16 Valve Twin Cam Grand Prix
*** 1925 Aston Martin 16 Valve Twin Cam Grand Prix ***
1975 Porsche 930 Turbo Carrera Coupe
*** 1975 Porsche 930 Turbo Carrera Coupe ***
1973 Porsche 911 Carrera RS
*** 1973 Porsche 911 Carrera RS ***
1958 BMW 503 Series II Cabriolet
*** 1958 BMW 503 Series II Cabriolet ***
1962 Ferrari 268 SP
*** 1962 Ferrari 268 SP ***
1935 Frazer Nash TT Replica Shelsley
*** 1935 Frazer Nash TT Replica Shelsley ***
1910 Benz 21/80hp Prinz Heinrich Renn Wagen
*** 1910 Benz 21/80hp Prinz Heinrich Renn Wagen ***
1914 American Underslung 642 Roadster
*** 1914 American Underslung 642 Roadster ***

30 دیدگاه

  1. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    پراید باعث شده که ماشین های دیگر به چشم نیان واقعا پراید قشنگ ترین ماشینه!!!!!!

    پاسخ
    1. محمدرضا
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      آدم از دیدن این عکس ها سیر نمیشه . . .

      چی لذتی بردن اونایی که اونجا بودن . . .

      پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      به خدا اگه یک ساعت اونجا باشی…
      10 سال جوونتر میشی…

      پاسخ
  2. I Love Ferrari
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    عجب جایی بود واقعا حال کردم.اونا چه نمایشگاه هایی دارن بعدتو ایران چه نمایشگاه هایی،همون سمندو پراید وتیبارو همیشه میارن بعد میگن تیبا رویای جوانی!
    به امید روزی که همه باهم بریم آمریکا،البته به جزمسیح.
    وتشکر ازپدال به خاطرمطلب وعکس های زیادی که درسایت قرارداده.

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (35 دیدگاه) ,

      اره بابا u.s خرابه ای بیش نیست راستی کالیفرنیا جزیره ایست در غرب افریقا

      پاسخ
  3. nima
    سوابق: (255 دیدگاه) ,

    هیوندا اینقدر پر رو شده که در چنین نمایشگاه هایی شرکت می کنه . انگار نه انگار تا 10 سال پیش هیوندا اسباب بازی می ساخت . خدا ….. ببین کره ای ها در همه ی صنایع دارن پیشرفت می کنن . تو این نمایشگاه یه ژاپنی هم وجود نداشت یعنی ….

    پاسخ
  4. حسین
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    یه انتقاد به سایت پدال …. بعضی از خودروهارو طوری مورد تحلیل قرار میدید که انگار یه کارشناس فرستادید اونجا و ساعت ها ماشینارو مورد بررسی قرار داده …..بعضی از نظرات به خصوص راجع به خودروهای کلاسیک مثل DB9 Spyder Zagato Centennial و خودروهای مفهومی مثل BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe متعصبانه و به دور از هر گونه دیدگاه علمیه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل مرتضی برجسته
      مرتضی برجسته
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      ممنون بابت دقت نظرتون.
      در مورد گرن لوسو کوپه یا زاگاتو سنتنیال منظور نویسنده عدم رعایت تناسب ها بوده نه زیبایی خودروها ؛ این دو موضوع باهم متفاوت هستن.
      اگه سو برداشتی از این مسئله شده اشکال از ما بوده و باید همینجا از همه دوستان عزیز عذرخواهی کنیم.

      پاسخ
  5. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    می دونم توو ایران اصلا صحنه سازی نمی شه !!
    امریکایی ها هر چه قدر صحنه سازی کنن به پای ما ایرانی ها نمی رسن که می گن پراید ایمن ترین ماشین دنیا هست .

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    ای وای وای…………………………….
    گاهی اوقات که با خدا خلوت میکنم میپرسم خدایا هدفت از آفرینش من واقعا چیه؟؟!!!
    یعنی حتی دیدن این حوری ها(منظورم ماشیناس)هم برای ما اخه؟
    خدا بابامو نگه داره که به خاطر کارت دانشگاه یه اینترنت 512 بهمون دادن حداقل این چیزارو تو دنیای مجازی ببینیم…
    ممنون از سایت پدال…

    پاسخ
    1. HASSANBMW
      سوابق: (401 دیدگاه) ,

      آقا رضا هدف آفرینش که عبادته!!!
      شما عبادت بکن انشاالله تو بهشت خودم یه آونتادور بهت میدم!(البته اگه تو جهنم نباشم)

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (224 دیدگاه) ,

        نه داش حسن یه شلبی موستانگ ترجیحا جی تی 500 باشه بهتره 😀

        پاسخ
  7. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    شنیدم یکی گفته BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe قشنگ نیست !!!!!!!!!
    درسته ؟؟؟؟؟
    واقعا که هرکی بوده از طراحی چیزی نمی فهمیده

    پاسخ
  8. رسول
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جاي يكي از دوستان خالي بياد اين ماشين هاي فوق العاده رو نقد كنه و با اتومبيل هاي روز ساخت ايران مقايسه كنه
    ممنون پدال عزيز بسيار زيبا بود – چند وقت بود پدال ترمز بودي ولي الان پدال گاز شدي با اين همه فعاليت مسئولينت

    پاسخ
  9. -jaguar-
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    زبونم بند اومد اصن نمی دونم چی بگم

    پاسخ
  10. نيما
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    همه ي ماشيناي كلاسيك حداقل بيست سال عمر داشتن حتي اون بنزه كه مال 1910بود و هنوز حداقل راه ميرفت يعني واقعا كيفيت بنز تو حلقم (ميدونم باسازي شده ولي ماشين هاي ايراني رو بعد از يه تصادف ديگه نميشه تشخيص داد .)

    پاسخ
  11. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    من که نزدیک بود پس بیفتم
    ماشینهای قدیمی هم واسه خودش عالمی داره
    پدال جون ممنونم که چند دقیقه ای مارو بردی اون وور دنیا!!!!!!!!!!

    پاسخ
  12. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    اون هیوندا هه خیلی فضایی بود

    اما هیچی این نمی شد

    Icona Vulcano 2013

    پاسخ
    1. یه پسل باهوش
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      رفته بودیم نمایشگاه بین اللملی

      غرفه ی پارس خودرو بالای سکو یه ماکسیما گذاشته بودن دورشم زنجیر کشیده بود

      شرط می بندم قفل فرمونم بسته بودن

      اره دیگه این فرق ماس …

      پاسخ
  13. moein
    سوابق: (169 دیدگاه) ,

    خیلی خوب بود
    ولی انصافا ماشینهای ایتالیایی هر جا هستند اصلا یه رخ دیگه ای به همایشها و نمایشگاه ها میدن از بس که خوبن 😉

    پاسخ
  14. ahmad
    سوابق: (570 دیدگاه) ,

    من که هنوز تو شک Laraki Motors Epitome is هستم 1750 اسب بخار . جای سوپر کارهای فراری خالی بود..
    ممنون پدال جان.

    پاسخ
  15. Edi♪♫
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    پدال همیشه پدالی . فقط پدال گاز . بهترینی .

    پاسخ
  16. pooyan
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    وای خدای من میشه این همه سوپر اسپرتو یجا دید اون وننو بادیگارد نمیخواد

    پاسخ
  17. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.خوش به حالشون.چه ماشینایی.چه جایی.چه……
    F 800

    پاسخ
  18. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااا نظر دادن در مورد این ماشینا سخت تر از لحظه ی که میخوای بری رو سایت دانشگاه و نمراتو ببینی.

    پاسخ
  19. عشق ماشین
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    خداییش بوگاتی ویرون و لامبورگینی وننو تو نمایشگاه ژنو نمیذارن اما تو یه گردهمایی میارن.آدم اونجا سکته میکنه.والا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.