گزارش از مسابقه درگ 6 بهمن 91

به گزارش CarXR.ir : جمعه گذشته ، بوستان ولایت تهران برای پنجمین بار در سال 91 میزبان برپایی رقابت برای قهرمانی درگ سال بود. 35 شرکت کننده در قالب چهار کلاس ریس استریت، شش و هشت سیلندر اتمسفریک ، GT و SUPER GT در این رقابت ثبت نام کرده بودند که با رعایت قوانین ، زودتر از ساعت 9 در محل حاضر شدند و در مسابقه حضور یافتند.

###کلاس ریس استریت###

در کلاس ریس استریت، تنها گلف قرمز رنگ نسل یک محمد رفان ، توانایی مقابله با پراید های BP را داشت که با سطوح تجهیزاتی مختلفی در این کلاس حاضر بودند.نقص فنی مانع ثبت دومین زمان توسط پراید BP حسین حجتی و گلف محمد رفان شد با این حال این دو راننده در پایان به رده های اول و دوم دست یافتند و سکوی سوم نیز نسیب محمد علی فتاحی با خودروی پراید شد. . اما نتایج شرکت کنندگان این کلاس :

1- حسین حجتی پراید 14.94 امتیاز25

2- محمد رفان گلف 15.77 امتیاز 18

3- محمد علی فتاحی پراید 15.94 امتیاز 15

4- علیرضا صفرخانی پراید 16.28 امتیاز 12

5- مهدی حجتی 405پژو 16.60 امتیاز 10

6- محمدبرادران گلف 16.66 امتیاز 8

7- آرین هارتوریان پراید 16.90 امتیاز 6

8- ستار نتاج پراید 17.06 امتیاز 4

9- میلاد اسعدی پراید 17.91 امتیاز2

 

### کلاس 6و8 سیلندر اتمسفریک ###

 

کلاس شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک بار دیگر به محلی برای قدرت نمایی خودروهای آمریکایی در برابر نمایندگانی از سرزمین آلمان مبدل شده بود، کارن مگردومیان با ب ام و E30 تارگا خود علیرغم تغییر ستاپ در بهبود تایم خود در مقایسه با رقابت قبلی ناکام بود اما همچنان سریعترین مرد میدان بود و با اختلافی در حدود37 صدم ثانیه نسبت به کاماروی آبی رنگ حسن جلیلی به مقام اول دست یافت و مهدی علی اکبری نیز با اختلاف 11صدم ثانیه در رده سوم از خط پایان گذشت. نتایج این کلاس به شرح زیر می باشد :

1-کارن مگردومیان بی ام و 14.08 امتیاز 25

2- حسن جلیلی کامارو 14.45 امتیاز 18

3- مهدی علی اکبری پونتیاک 14.56 امتیاز 15

4- علی جودکی پورشه باکستر 15.20 امتیاز 12

5- پدرام حبیبی جنسیس 15.43 امتیاز 10

6- آندره کاراپتیان دوج 15.44 امتیاز 8

7- مهدی رجب زاده کامارو 16.06 امتیاز 6

8- امیر حسین کاظمی بیوک 16.52 امتیاز 4

پوریا حمزه لوئی بی ام و 16.52 امتیاز 4

9- محمد رضا بیات کامارو 16.80 امتیاز 2

10- حمیدرضا طهماسبی کامارو 16.85 امتیاز 1

11- محمد یزدان مهر وانت شوی17.86

###کلاس GT ###

چهارسیلندر های توربو در کلاس GT خودروهایی نظیر گلف توربو فرهاد صالحی، مزدا 323 توربو، تویوتا سلیکا و پژو 205 توربو را در بر می گرفتند.فرهاد صالحی قبل از آغاز مسابقه با نقص فنی گیربکس دست و پنجه نرم می کرد و حسین حجتی نیز با مشکل فنی در لیور دنده مواجه شده بود.با این حال در پایان بار دیگر مقام اول به مزدا 323رسید و رده های بعدی نیز نسیب آئودی تی تی و تویوتا سلیکاشد.

1- مهدی گزستانی مزدا 14.10 امتیاز 25

2- مرتضی شادفرخ آئودی 14.80 امتیاز 18

3- علی رضوی تویوتا سلیکا 15.11 امتیاز 15

4- امیر حسین میرزایی تویوتا کرولا 15.14 امتیاز 12

5- حسین حجتی پژو 205 15.19 امتیاز 10

6- مهدی حجتی پژو 405 15.24 امتیاز 8

7- جواد زرنگ پراید توربو 15.33 امتیاز 6

8- کامبیز شفیعی پراید 15.43 امتیاز 4

9- فرشید ساعت ساز گالانت 16.37 امتیاز 2

10- فرهاد صالحی گلف 18.60 امتیاز1

###  کلاس سوپرGT  ###

در کلاس SUPER GT لنسر اولوشن سفید رنگ ابولفضل مرادی برای شرکت در رقابت آماده نبود و خودروی نقره ای رنگ برناد عیوضی نیز در اولین زمان گیری دچار نقص فنی شد و از رویارویی با پورشه های پیشتاز باز ماند.در حالی که مسئله تاخیر اولیه مرسدس CL63 مهدی کاویان همچنان در آغاز حرکت مشکل ساز بود،محسن مشهوری با ب ام و X6 V8 موفق با اختلاف اندکی نسبت CL63 از خط پایان گذشت و پس از مسعود علیزاده، نوید مردانی و مهدی کاویان به مقام چهارم این کلاس بسنده کرد.در پایان مسابقه پورشه پانامرا به رانندگی مسعود علیزاده و نوید مردانی به صورت نمایشی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در این رقابت غیر رسمی ، علیزاده موفق به ثبت زمان 11.80 ثانیه شد که سریع ترین زمان ثبت شده توسط پورشه پانامرا توربو در کشورمان محسوب می شود.و نتایج این کلاس :

1-مسعود علیزاده پورشه پانامرا 12.17 امتیاز 25

2- نویدمردانی پورشه پانامرا 12.71 امتیاز 18

3- مهدی کاویان بنز 13.29 امتیاز 15

4- محسن مشهوری 13.46 امتیاز 12

5- رضا عزیزی پراید اتمسفریک 15.56 امتیاز10

 

 

 

 

با توجه به اینکه سایت پدال نماینده ای برای پوشش مسابقه درگ 6 بهمن نداشت لذا با اجازه ی مسئولین محترم سایت CarXR.ir  از متن گزارششان استفاده کردیم  . و جا دارد اینجا یک بار دیگر از لطفی که به ما داشتند تشکر کنیم .

 

 

 

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

9 دیدگاه

  1. arya
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    احساس میکنم پورشه پانامرا توربو مسعود علیزاده دستکاری شده . چون اگزوزاش تیتانیومی شده و فکر کنم داون پایپ هاشم عوض کردن

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل Kurosh
    Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    درگ این ماه، مطمئناً بهتر از سری های قبلی درگ برگزار شد.
    دوست دارم تشکری و خدا قوتی گفته باشم به شما مسؤلین دلسوز و بفکر که در اندیشه هر چه بهتر کردن محیط مسابقات هستند…

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    هر روز بهتر از دیروز!انشاالله!!

    پاسخ
  4. usa
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا شانس آوردن امیر معمار با هیولای هسشت سیلندرش به مسابقه نرسید

    پاسخ
  5. peiman09
    سوابق: (135 دیدگاه) ,

    پورشه پانامرا یه powerkit panamera turbo داره که سفارشیه و شاید آقای علیزاده ماشینش این اپشن داره و آقای مردانی اینو نداره .. تو سایت خود پورشه هم نگاه کنید با این کیت 40 اسب قدرت بیشتر دارید ..

    پاسخ
  6. محسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام به همه!آقا مسابقات دفعه بعدی کی ه؟و این که کاش یه زحمت میکشیدید و یه توضیح اگرجه مختصر پیرامون انواع کلاس بندی ها می نوشتید.ممنونم

    پاسخ
  7. آرش
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    سلام،دوستانی که لنسر و میتسوبیشی تقویت شده رو دربرابر ماشینهای گران قیمت قرار دادن و بر عکس برندهایی چون بنز و پورشه را تحقیر کردن بدونن که اونا فقط برای 30ثانیه برترند و همانطور که می بینیم تو یک مسابقه هستند و تو مسابقه بعدی می ترکن و بهانه میارن که آماده نبودن پس دوستان در نظر داشته باشند که هر ماشینی جایگاه خود را داشته و مقایسه بیجهت نکنند و اگر کسی هم باخت تحقیرش نکنن. ممنون

    پاسخ
  8. مرتضي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پوریا حمزه لویی بی ام تو باید نفر اول می شدی نه هشتم.( منم پسر خالت: مرتضی آرین مهر )

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.