چشم اندازهفته نامه

گزارش بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران

نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران با شرکت فعالان گوناگون این حوزه ازجمله نمایندگان برندهای مختلف دنیا و خودروسازان داخلی و نیز جمع باشکوهی از خودروهای کلاسیک کشور روز بیست‌وششم بهمن‌ماه در مجموعه شهر آفتاب آغاز بکار کرد.

نمایشگاه خودروی تهران
مراسم افتتاحیه در سادگی تمام با حضور مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام محترم وزیر صنعت، معدن و تجارت حدود ساعت یازده روز سه‌شنبه برگزار شد و مردم بلافاصله به جمع خبرنگاران و گزارشگران مختلف حاضر در محوطه غرفه‌ها پیوستند. جمعیت بازدیدکنندگان از همان لحظات اول قابل‌توجه بود و نوید یک استقبال بسیار خوب را در خود نهان داشت.

نمایشگاه خودروی تهران
سالن شماره یک روبروی درب اصلی شامل غرفه‌های چند کمپانی بزرگ یعنی هیوندای، رنو، میتسوبیشی، DS، کیا، تویوتا، لوتوس، MVM و اِم‌جی می‌شد که بزرگ‌ترینشان نیز متعلق به رنو و اِم‌جی بود. هیوندای محصولات شناخته‌شده و مرسوم خود مثل سانتافه، سوناتا، اِلانترا و اَکسنت را به نمایش گذاشت و بجز سوناتا هایبرید و توسان ۲۰۱۷ بقیه نماینده‌هایش تازگی خاصی نداشتند.

dsc_1421
کمی آن‌طرف‌تر آرین موتور پویا مدل‌های ۲۰۱۷ میتسوبیشی را با خود آورده بود و تلاش زیادی برای جلب نظر و توجه بازدیدکنندگان و مشتریان می‌کرد.

نمایشگاه خودروی تهران
رنو اما پا را فراتر گذاشت و علاوه بر دو مدل تلیسمان و کولئوس، چند خودروی نو شامل فلوئنس برقی، توییزی (Twizy)، زوئی (Zoe) و سوپراسپرت R.S.01 در معرض نمایش عموم قرار داد. حضور R.S.01 واقعاً یک سورپرایز قابل‌توجه به شمار می‌رفت و از اهمیت نمایشگاه خودروی تهران برای شرکت‌های واردکننده خبر می‌داد.

نمایشگاه خودروی تهران
آن‌سوی سالن تویوتا در غرفه‌ای کوچک‌تر توجهات زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نمایش کراس‌اوور C-HR حرکتی بسیار نوآورانه و جالب‌توجه از ایرتویا بود که حقیقتاً حس همگام بودن با اتفاقات روز دنیای خودرو را در اذهان بازدیدکنندگان القا می‌کرد.

نمایشگاه خودروی تهران
لوتوس مدل‌های الیزه S و الیزه ۲۲۰ کاپ را با خود آورد. این رودسترهای سریع و جذاب با رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز خود جلوه‌ای خاص به نمایشگاه تهران بخشیدند. تقریباً تمامی مردم حاضر در اطراف غرفه حداقل برای چند ثانیه مکث کرده و به خودروها خیره می‌شدند. لوتوس شاید در تصاویر خیلی به دل ننشیند، اما در ملاقات رودررو واقعاً دل‌نشین و دوست‌داشتنی می‌نماید.

نمایشگاه خودروی تهران
دیگر غرفه‌ای که در این گوشه از سالن به چشم می‌خورد، متعلق به مدیران خودرو و محصولات چری و MVM بود که همان مدل‌های کنونی موجود در بازار شامل تیگو۵، X22، X33 S و البته کراس‌اوور جدید تیگو۷ را شامل می‌شد. به جرئت می‌توان گفت تیگو۷ یک سر و گردن بالاتر و بهتر از سایرین بوده و نمای بصری جذاب‌تری ارائه می‌کند.

نمایشگاه خودروی تهران
در کنار مدیران خودرو اِم‌جی پارس موتور قرار داشت. این شرکت پس از برجام توانست با سایک موتور چین قرارداد ببندد و تولید خودروهای اِم‌جی را در داخل کشور آغاز کند. ۵۵۰ هایبرید، ۳۶۰، RX5 و ۶ توربو دیزل و مسابقه‌ای BTCC به همراه مدل‌های ۹۵۰ و E50 رووی (Roewe) فهرست نمایندگان این شرکت برای نمایشگاه تهران را تشکیل می‌دادند که انصافاً هم طیف خوب و جذابی را به نظر می‌رسید.

نمایشگاه خودروی تهران
مرکز سالن محل حکم‌فرمائی پرشیا خودرو بود. حضور سری ۷ جدید، i8، سه کراس‌اوور X1، X3 و X4 به همراه دو گونه از سری ۲ اَکتیو تورِر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. وقار، سنگینی، متانت و نگاه گیرای سری ۷ آن‌قدر جذاب است که حقیقتاً نمی‌توان به‌سادگی از کنارش رد شد. حضور i8 در کنار آن نیز تضاد جالبی را بوجود آورده بود و دو روح متفاوت را به نمایش می‌گذاشت. غرفه روبروییِ ب‌ام‌و به اطلس خودرو اختصاص داشت. انواع خودروهای کنونی موجود در بازار به علاوه ریو هاچبک و دو عضو جدید یعنی اپتیما هایبرید و نسل تازه اسپورتیج در اِستیج حاضر بودند و امکان بررسی و واکاوی کامل برای مردم فراهم شده بود.

نمایشگاه خودروی تهران
یکی از سالن‌های کناری تماماً به تصاحب ماموت و مایان (نماینده برند فوسو) درآمد. نسخه‌های مختلف کامیون‌ها و کشنده‌های اسکانیا، تجهیزات گوناگون حمل بار ازجمله کانتینرهای یخچالی، تانکر و کفی و نیز یک دستگاه کامیونت فوسو کانتر (Canter) در این بخش حضور داشتند و حضورشان در کنار هم سنگینی جذابی به فضای سالن بخشیده بود. جداً تماشای انواع خودروهای سنگین اسکانیا و تجهیزات وابسته صفای خاصی دارد که تنها اهل خودرو متوجه آن هستند.

سالن دیگر محل حضور محصولات BYD، ایران خودرو، سایپا، توان خودرو جی، داتیس خودرو، کارسان یکتا، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل به همراه شرکت‌های بریلیانس و لیزینگ اقتصاد نوین بود. سایپا و ایران خودرو حضور نسبتاً کم‌رنگی داشتند و غرفه‌هایشان جزو کوچک‌ترین‌ها به شمار می‌رفت. تنها مورد قابل‌توجه رونمایی سیتروئن C4 و پژو ۲۰۰۸ فیس لیفت بود که در کنار پژو ۵۰۸ و نسخه رالی ۲۰۰۸ رنگ تازگی داشت.

نمایشگاه خودروی تهران
کارمانیا خودرو علاه بر S6 و E6 طی مراسمی از دو مدل سانگ و F3 پرده‌برداری کرد. داتیس خودرو تنها ولوو XC90 با تریم T6 را در معرض دید عموم قرار داده بود. کارسان یکتا هم با دو وانت باری کاکی KY 5 و KY 6 سعی در شناساندن هرچه بیشتر خود به‌عنوان اولین تولیدکننده مینی تراک در ایران می‌داشت.

نمایشگاه خودروی تهران
در گوشه‌ای دیگر شرکت بریلیانس دو دستگاه تاکسی سیاه لندن را با امکانات بیشتر به نمایش گذاشت و از فروش آن به اشخاص حقیقی و شرکت‌های مسافربری خاص خبر داد. روی هردو خودرو نام TX4 به چشم می‌خورد و داخل اتاق ردیف عقب بوسیله یک حائل از بخش راننده جدا شده بود. تاکسی‌های سیاه یکی از نمادهای قدیمی پایتخت انگلستان هستند و حضورشان در کشور سوال‌های زیادی را به همراه می‌آورد.

اما یکی از جذاب‌ترین و زیباترین بخش‌های نمایشگاه سالن‌های اختصاصی خودروهای کلاسیک بود. مجموعه‌ای گران‌بها از فرزندان دهه‌های گذشته که خوشبختانه تمامی‌شان در شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و وضعیت ظاهری و داخلی مناسب و گاهاً بسیار خوبی دارند. از شاهکارهای کلاسیک به نمایش درآمده می‌توانم به داج چارجر مدل ۱۹۶۹، مرسدس بنز ۱۹۰ SL، فولکس واگِن ترنسپورتر کمپینگ (Camping)، پورشه ۳۵۶ و مرسدس بنز ۲۳۰ GE اشاره کنم. از آوردن تصاویر “کلاسیکا” در این نوشتار معذوریم، چراکه بزودی در قالبی جداگانه به شرح کامل آن خواهیم پرداخت.

به‌طورکلی می‌توان گفت نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در سطح و کیفیت بسیار مناسبی برگزار شد و نهایتاً پس از پنج روز، شامگاه شنبه ۳۰ بهمن‌ماه به کار خود پایان داد. طی روزهای آینده در پدال بخش‌های مختلف این رویداد عظیم را با جزئیات بیشتر بررسی خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1625 ديدگاه)

    خیلی خوبه.نشون میده هر چند با سرعت خیلی کم ولی داریم پیشرفت می کنیم.میدونستم لوتوس قراره باشه ولی از حضور RS01 خبر نداشتم.
    اما واقعا فضای این نمایشگاه رو با ژنو ، فرانکفورت ، دیترویت و پاریس و … مقایسه کنید.میتونند محیط اینجا رو هم بهتر کنن.من که خوشم اومد و امید وارم تمام کسایی که رفته بودن خوششون اومده باشه و از همه مهم تر تولید کننده های خودرو راضی باشن.
    به امید روزی که این ماشین ها تو کشورمون راحت پیدا بشه
    نه پراید و وانتش و پیکان و امثالهم که خودتون بهتر میدونید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      راستش این نمایشگاه ها برای من که اهمیت چندانی نداره.
      چون یا پول من کمه یا ماشین ها خیلی گرونن.
      وقتی پول داری از تو اینترنت هم میتونی بهترین ماشین ها رو واسه خودت پیدا کنی و بخری.
      غیر از اون هزار تا نمایشگاه هم به کارت نمیاد.
      بذار توش فراری و لامبورگینی و پورشه معرفی بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        مجید ام جی rx5
        رو دیدی ؟؟؟
        قراره حدودا 130 تومن به فروش بره
        انجین 2 لیتری توربو جنرال موتورز با قدرت حدودا 230 اسب بخار و 350 نیوتن متر گشتاور و شتاب 7 ثانیه ای مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر
        قیافه جذابی هم.داره
        قراره همراه با چند مدل دیگه تو تبریز مونتاژ شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mahdi DODGE

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          اگه چنین قیمتی داشته باشه که عالیه
          ولی این قیمت بعیده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ارادت رفیق/
          Roewe RX5 یا همون MG RX5
          .
          پلت فرمش با MG GS یکی هست. ( SSA ) نسخه ی لوکس MG GS.
          علاوه بر موتور ، گیربکسش هم 7 دنده ی دوبل کلاچه که بازم سایک موتورز و GM با کمک همدیگه ساختن. قفل دیفرانسیل عقب هم داره.
          حتی سقف پانوراما داره.
          عکساش رو زیاد دیدم. اصلا از یک ماشین چینی انتظار اینجور متریال و زیبایی رو نداشتم.
          نسبت به باقی خودروسازان چینی ( به جز Geely ) از بابت کیفیت محصولات MG/Roewe خیالم راحت تره. چون به شرق اروپا هم صادرات محدودی دارن.

          130 تومن قیمت زیادی براش نیست.
          هم قیافش جذابه هم داخلش. جلوش مخصوصا که منو یاد فولکس واگن تیگوان میندازه. همون سادگی و زیبایی که خیلی بهش علاقه دارم.

          با قیمت هایی که همرده های ژاپنی و کره ای MG RX5 پیدا کردن ، و جذابیت های خود این ماشین ، به نظرم بازار عطش زیادی براش داره.

          اگه کیفیتش خوب باشه ، شاید منم یکی خریدم .

          تبریک به هموطنان آذری عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۱ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1625 ديدگاه)

          مجید ام جی شرکت ‌‌انگلیسی هست نه چینی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط تویوتا و هوندا

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (571 ديدگاه)

          آخر ما نفهمیدیم MG رو چینی حساب کنیم یا انگلیسی. هنوز دعواست سر این موضوع :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Madjid

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز
          الف ی
          شرکت سایک موتورز تا الان 700 میلیون دلار برای MG خرج کرده.
          به نظرت حقش نیست مالک MG بدونیمش ؟!

          ماشین های MG از سال 2016دیگه حتی در لانگ بریج انگلستان تولید هم نمیشن .
          از چین به انگلستان صادر میشن.

          بعد MG چجوری انگلیسی میشه آخه ؟! ?

          در شرکت آئودی و بنز و BMW هم مهندسان اهل ترکیه ممکنه کار کنن ، بعد این شرکت ها رو شما متعلق به ترکیه حساب میکنی؟؟!؟!?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. We don't pray for love ,,,we just pray for cars

        ۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (28 ديدگاه)

        سلام و درود با این که خودم توصیه کردم به دوستان که برن خودم که رفتم واقعا جا خوردم .
        پنج شنبه با ۲ تا از دوستان رفتیم و غرفه های بی ام و و تویوتا و لکسوس که درای ماشین رو قفل کرده بودند و خیلی نارحت شدم از این موضوع و حقیقتش خیلی افسوس خوردم که چرا باید اینجوری باشه ،،، و جدا از این که دوستانی که کنار ماشین وایستاده بودند واسه اطلاعات دهی خیلی ضعیف بودن جوری که من داشتم بهشون اطلاعات میدادم نه اونا به من !!!!!؟
        در آخر هم نبودن برند های خیلی بهتر مثل بنز و آلفارومئو و سانگ یانگ یا مزدا خیلی نارحتم کرد ،،،
        در پایان هم به اون آدمی که جمعه دسته دنده لکسوس رو دزدیده بود با خودم فکر میکنم میگم چی باعث شد ملت ما از کجاااااا به کجا رسیدند و فقط یه جمله جلوی چشمام میاد ،،،
        افسوس …
        افسوس …
        افسوس …
        موفق باشید و اگه واقعا واسه خودتون ارزش قاعل هستید دیگه اینجور نمایشگاه ها که به چشم دزد بهتون نگاه میکنن اصلا نرید ،
        بدرود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ashkan

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ببین نمایشگاه خیلی خوبه
      نمایشگاه هم 100 متر تا دانشگاه ما فاصله بود ولی من نرفتم برای چیه؟ برای این که وقتی نمیتونی با این قیمتا بخری چه فاید داره خودش چند روز بعد میاد تو خیابون
      بهترین ماشین هم که اوردن همین رنو بود اونم برای این اوردن که دید عموم و نسبت به رنو عوض کنن از دید مردم ما رنو یه ماشین ارزونه و سطح کلاسش هم از کیا / هیوندای کمتر میدونند
      همین طور تویوتا CHR
      ایقدر مردم باحالی داریم که ماشینای که اجازه داده بودن سوار شن دسته دنده لکسس و کنده بودن برده بودن
      نمایشگاه خودرو خوبه برای ایران ولی مسئله اینه وقتی نمیشه خرید یا اجازه واردات نداره میخوان بوگاتی شیرون بیارن نمایشگاه فایده نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        واقعا کاری که با دسته دنده ی لکسوس کردن آبرو ریزی بود.
        نمیدونم ما چرا اینقدر عقده ای شدیم.

        اون رنو RS01 هم خیلی قشنگه. ولی در واقع همون نیسان GT-R R35 هستش با پوشش رنو.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (3193 ديدگاه)

          مجید اونو ندزدیده بودند
          حتی ایر تویا هم خودش گفت که ما اونو برداشته بودیم بعد نمایشگاه انداختیم.روش
          حتمالا چون قبلا مال پریوس رو دزدیده بودند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Madjid

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          امان از خالی بندی ما ایرانی ها.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. E 36

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (918 ديدگاه)

      من روز جمعه رفتم ، در کل میتونم بگم جدا از بحث خودروها خود نمایشگاه افتضاح بود! به قدری شلوغ بود که اصلا ماشینارو نمیدیدی! درواقع نمایشگاه آدم بود ! باید به زور جمعیتو میزدی کنار تا یه ماشینو ببینی اونم خیلی سطحی و گذرا چون له میشدی زیاد وای میستادی، نمایشگاه به اون بزرگی یک رستوران یا فست فود نداشت ، کاش بهتر مدیریت کنن اینجور نمایشگاه هارو..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (222 ديدگاه)

        e46 عزیز بنده هم روز جمعه رفتم انقدر جمعیت خودشون رو چسبونده بودن به ماشین ها که من بیشتر ماشینای موجود در تصویر رو ندیدم بیشتر شرکت هاهم حرکت هاشون نمایشی هست مثلا پرشیا خودرو در حال حاضر x3 و x4 و i8 رو در محصولات خودش عرضه نمیکنه یا تویوتا اصلا هیچ توضیحی درباره ی gs جدید نداشتند و حتی قیمتش هم معلوم نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. turbo s

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تو قرفه پرشیا خودرو به جای x4 نوشتین x6 ـ جای بنز‍ و آلفا و پورشه و هوندا و ولوو و سانگ یانگم و ااقعا خالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (359 ديدگاه)

      ولوو که بود!!!!?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    میگفتن لکسوس rx200t هم که همون rx350 با موتور 2لیتری توربو هست هم بوده و قراره وارد شه درسته؟
    X6 ؟؟ مگه پلاک میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا پ

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    جای محصولات جدید مزدا خیلی خالی بود دوست داشتم برم نمایشگاه بخاطر شرکت نکردن مزدا نرفتم .معلوم نیست بالاخره گروه بهمن در آینده برنامش چیه ؟ تکلیفش با خودشم روشن نیست
    کرمان موتور هم که تو همه نمایشگاهها پای ثابته تو نمایشگاه تهران نبود لابد ترسیده بخاطر قیمتهای فضائیه محصولات جدیدش مورد انتقاد قرار بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TRX

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (317 ديدگاه)

      واقعا قیمتاش فضاییه !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. vahid porsche

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    با تشکر از نویسنده محترم
    فک کنم به جای پورشه 356 نوشتید 956 چون مدل معروف956 رکورددار نربرگرینگ یک مدل مخصوص مسابقات استقامت بود که ده عدد فقط ازش ساخته شده احتمال حضورش در ایران صفره☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارمان

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    خوب به نظرم بهتر بود روز به روز مطالب چاپ پیشد نه از الان شروع کنید ۱۳به در تموم کنید این اخبار بیاته دیگه سایت های دیگه پوشش خوبی دادن .
    در واقع فکر میکنم سایت بسیار خوبی مثل پدال نباید تو اخبار تخصصی مربوط به خودش عقب بیوفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. farshid omidfar

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    آقا ما که جمعه رفتیم با اون جمعیت قسمت اصلی نمایشگاه اصلا بهمون حال نداد پدرمون درومد تا بتونیم ماشینارو درست ببینیم . طرف میمومد با کیا کادنزا عکس میگرفت از خودش!!! اما همش تو قسمت کلاسیکا به لطف ورودی 10000 تومنی جبران شد و کیفیت برگذاریش بسیار خوب و کیفیت ماشیناش هم عالی بودن خوشبختانه مردم اهمیت ماشینای کلاسیک رو فهمیدن و سال به سال هم کیفیت مدل های بازسازی شده بالاتر میره . درکل با توجه به وقفه طولانی مدتی که در برگذاری نمایشگاه خودرو تهران داشتیم کیفیت قابل قبول بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      آخ گفتی!
      والا نمایشگاه بیشتر منو کلافه کرد تا اینکه بخواد تجربه خوبی باشه!
      موج و سیل انبوه جمعیت حتی اجازه نمیدادن یک ماشین رو درست ببینی و دائم توسط این و اون لگد میشدی!
      باید عین طواف ضریح خودمونو هل میدادیم و زور میزدیم تا شاید بتونیم داخل یه ماشینو ببینیم و جزئیات اونو بررسی کنیم! :)
      فقط دهن آدم سرویس میشد!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. BMW

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (572 ديدگاه)

    سری ۷ دیوانه وار زیباست کاش از نمایه جلوش عکسایه بیشتری میزاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    لوتوس از اون برندایی هست که باید چند وقت دیگه کاسه کوزشو جمع کنه و بره .لوتوس کی میخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mahan

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    رنو هم پیشرفت کرده ها دمش گرم
    من خودم تالیسمانو سوار شدم به نظرم سواریش و هندلینگش از آزرا و سوناتا و اپتیما بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Saied

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    رنو از اول بهتر بود . امید وارم تعرفه هایه ماشینو صفر کنن. و باید مردم بدونن که این کار مربوط میشه طرز برخورده مردم نه مسولین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Saied

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    میگن قراره i8 بدونه تعرفه وارد بشه؟ کیا از این خبر دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      داداش تو این مملکت یه دونه شیر سماور بدون تعرفه وارد نمیشه بعد i8 بدون تعرفا وارد بشه پراید اصلا وارد نمیشه بازم تعرفه داره که ???
      دلت خوشه بخدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ارمان عالی گفتی ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          نوکرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. پژمان

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله من خودم از بچه های پرشیاخودرو شنیدم قیمت هم گفت بین 850 تا 900 میلیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        هیچ ماشینی بدون تعرفه وارد نمیشه ولی ماشینای هایبرید اگه اشتباه نکنم با تعرفه 5 درصد میان .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. ارمان

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اما خدایی بگم به نظرم اصلا بد نیست واسه اینجور نمایشگاها تا ۵۰ هزار تومنم ورودی بگیرن بد نیست
    اقا در ولوو xc90 بسته بود یارو یه جور درو میکشید یه کشتی میگرفت با در ماشین دلم واسه ماشین موجود بی جااان سوخت . بچهایی که رفتن میدونن اقا کسی موفق شد چراغ جلوی ۲۰۰۸ رو ببینه؟؟؟!!!!! وضعیته عجیبی بود حضور برندهای جدید گرم کرده بود نمایشگاه رو اما جو حال ادمو بد میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. یاسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    اول اینکه اسپرتیج جدید یکی از ماشین هایی بود که وقتی عکسهاش رو میدیدم میگفتم طراحیش چرا اینجوری شده ولی وقتی از نزدیک دیدمش بی اغراق میگم منکه حال کردم و اون حسی که عکسش به ادم انتقال میداد یکم اشتباهه
    دوم اینکه فکر کنم خیلیا دقت نکردن اما 508 نسخه GT line تو نمایشگاه بود اگه ایران خودرو این ماشینو با قیمت زیر 160 بیاره خیلی خوبه چون اولا وارداتیه و نگرانی کیفیت تولید ایران خودرو رو نداریم و تا حدیم نگرانی خدمات پس از فروشش وجود نداره سطح تجیهزاتشم خیلی خوبه و تنها مدلیه تو این کلاس که سیستم تهویه مستقل عقب داره یکی از دوستانم تو مالزی این ماشینو تازه فیس قدیمش مدتی که که اوجا بوده کرایه کرده بود و با وجود اینکه خودش تو ایران مدتی اپتیما داشته خیلی ازش تعریف کرد گفت واقعا دوست داشتنیه راحتیش هندلینگش فضای اتاقش و میگفت موتورش خیلی فرز و چابکه پاتو که میذاری رو گاز اصلا فکر نمیکنی انقدر ریسپاند وحشی داشته باشه و گفت منتظرم به محض اومدنش تو ایران خودم یکی بگیرم بخصوص رنگ مشکیش که میگفت ابهت خاصی داره که بعد منم تحقیق کردم این ماشین سال 2011 که اومده و سال بعدش چندتا جایزه و عنوان مهم گرفته اره یکم طرح اتاقش سادست ولی به نظرم اون 30 یا 40 میلیون کمتر از رقباش تو ایران به نظرم سر همینه که طرح داخلش و کلا حس ظاهری ماشین خیلی لوکس نیست البته عقب ماشین طرح باحالی داره و جالبه دکمه باز کردن در صندوق عقب تو صفر عدد 508 ولی به گفته کسی که فنی و مسائل کاربردیشو تست کرده بود گفت بسیار با ارزش و دوست داشتنیه و یه چیز جالبیم که گفت این بود که ماشینی که زیر پام بود300 هزار کیلومتر کار کرده بود و به جز افت نسبی تو چرم صندلیا میگفت نه موتور نه گیربکس و نه فنر ها حس افت خاصی رو انتقال نمیدادن
    سوم اینکه قیمت گذاری کولئوس فعلا خیلی منطقیه و طراحیش و کیفیت و نکات مثبت فنیش میتونه بیارتش تو صدر فروش بازار البتههههههههههههههه اگه بعدا زیادش نکنن مثل تالیسمان ولی زیاد بکنن فوقش اینه میرسه به اوتلندر که بازم در هرصورت اوتلندر الانم قیمتش خیلی مناسبه نسبت به سانتافه و ایکس تریل و راو 4
    چهارم اینکه بین تمام ماشین های چینی نمیدونم کیا موافقن مثل من ولی من RX5 رو خیلی پسندیدم پلتفرم GS موتور و گیربکس جنرال موتورز هفت دنده دو کلاجه و موتور دولیتری توربو 350 نیوتون متر گشتاور !! این تو کشش رانندشو رو سفید میکنه شاسی بلند های دیگه رو شرمنده میکنه قفل دفرنسیال عقب سیستم AWD میگن قراره زیر 120 قیمت بخوره اگه این قیمت بخوره خیلی عالیه متریال و طراحیشم دوست داشتنی بود قشنگ معلوم بود روح مهندسی اروپایی امریکایی توش داره کیفیت متریالشم خوب بود یه چیزیم که راجع به ام جی پارس موتور اینه مهمه اینه که قراره یکی از پایگاههای صادراتی سایک ام جی باشه خیلی خوبه اینجوری ماشیناشون با بهترین کیفیت میرسه دست مشتری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ASA

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    من بودم مستقیم میرفتم سمت ولوو
    ————————–
    فکر کنم ماجرای سردنده لکسوس رو بدونید!
    یکمی جلو خودمون رو بگیریم بهتره تا التماس تفکر کنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (60 ديدگاه)

      چیه ماجرای سر دنده لکسوس!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (659 ديدگاه)

        روز پنج شنبه توی نمایشگاه حوالی غروب به مدت بیست دقیقه برق رفت و توی این مدت یه نفر از فرصت استفاده کرد و سردنده لکسوس رو دزدید!
        (حالا جالب اینجاست که در لکسوس ها توی نمایشگاه کاملا قفل بود و اینکه طرف چطور تونسته درو باز کنه و سردنده رو برداره جای حیرت داره!)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (764 ديدگاه)

          سلام. دوست گرامی، این موضوع از طرف ایرتویا کاملا تکذیب شده و بهتر است شایعه هایی که برای تخریب و تمسخر فرهنگ ایرانی ها پخش می شوند را پیش از نشر، بیشتر بررسی کنیم.
          با سپاس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. رضا

          ۲ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (218 ديدگاه)

          این قضیه دسته دنده لکسوس هم داشت میشد یک کلاغ چهل کلاغ.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ASA

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      شرمنده متوجه شدم که شایعه هست این خبر
      معذرت میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. هیچکس

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دو کارخانه آشغال ساز وطنی یه کاری کردن که راضیم اگر هرماشینی هر جور که باشه با هر قیمتی که با مغز ناقصشون تصویب کنن
    بخریم ولی
    نگیم که چرا از این بهتراش
    جوانان وطن خودمون
    نسازن یا نمیسازن
    (دیگه از قیمت گذشته)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Genius

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1226 ديدگاه)

    شک ندارم هشتاد درصد حضار اصلا و ابدا تخصص و سررشته ای از عالم خودرو نداشتند و تنها و تنها آمده بودند تا کلکسیون سلفی های خود را تکمیل کنند که البته در این امر هم توفیق چندانی نداشتند چون تنوع محصولات موجود آنچنان که باید و شاید گسترده نبود!
    نمایشگاه خودرو در ایران نیز همچون سایر بلاد مترقی باید در روزهای مشخصی تنها پذیرای متخصصین و اصحاب رسانه های تخصصی باشد که آمده اند تا چیزی بیاموزند یا آموزش دهند نه برای سرگرمی و گذران وقت!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا