گزارش پدال از مسابقات درگ 5 مهر 92

جمعه 5 مهر، بوستان ولایت و سرانجام برگزاری کامل اولین مسابقه درگ سال 92 اما این بار بدون حضور تماشاگران.

درگ 5 مهر 92

پس از ناتمام ماندن مسابقه ی درگ 22 شهریور  و  با توجه به فرصت زمانی کم برای آماده سازی، این بار مسئولین برگزاری مسابقه تصمیم گرفتند تا مسابقات 5 مهر را بدون حضور تماشاگران استارت بزنند تا در فضایی آرام طلسم برگزار نشدن مسابقات در سال 92 شکسته شود. مسابقات در حالی آغاز شد که نزدیک به 30 خودرو برای شرکت در کلاس های مختلف مسابقه ثبت نام کرده بودند. طبق انتظار بیش ترین ثبت نام در کلاس ریس استریت (چهار سیلندر فاقد سامانه های پرخوران ) صورت گرفته بود، اما  تعداد کم شرکت کننده ها در کلاس 6 و 8 سیلندر اتمسفریک قابل توجه بود.

Presentation01

همچون ادوار گذشته مسابقه با کلاس ریس استریت آغاز شد. در این کلاس رقابت اصلی پرایدسواران با محمد رفان و خودروی گلفش بود که بالاخره نماینده ی لشگر پرایدها در این جنگ نابرابر توانست رتبه ی اول را به خود اختصاص دهد. از دیگر نکات قابل توجه در این کلاس حضور دو راننده ی خانم بود که می تواند سبب جذب سایر راننده های خانم به این مسابقات شود. در پایان دو دور تایم گیری در مسیر چهارصد متری، حسن اسحاق با خودروی پراید و زمان 14.99 ثانیه برروی سکوی اول ایستاد. محمد رفان با خودروی گلف و زمان 15.26 در جایگاه دوم قرار گرفت و کامبیز دلپسند یکی دیگر از پرایدسواران، با زمان 15.40 ثانیه به مقام سوم دست پیدا کرد.

 

کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک

پیش از شروع تایم گیری  کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک، به نظر می رسید کارن مگردومیان با خودروی ب ام و تقویت شده اش شانس اول قهرمانی باشد اما نقص فنی مانع تایم گیری وی شد تا فرصت به خودروهای آمریکایی برسد. با توجه به تایم های ثبت شده  رقابت در کلاس شش و هشت سیلندر این دوره از ضعیف ترین رقابت های این کلاس در چند دوره ی اخیر بود . در پایان مسابقات این کلاس آقای سامان خنجری با خودروی داتسون و زمان 15.43 ثانیه برروی سکوی اول ایستاد. سوان غریب با خودروی بیوک و زمان 15.72 ثانیه دوم شد و خودروی کامارو با رانندگی محمد جواد داروگین و ثبت زمان 17.82 ثانیه در رتبه ی سوم جای گرفت.

 

کلاس جی تی نیز از تنوع خوبی برخوردار بود و علاوه بر حضور مهدی گزستانی با خودروی مزدا 323 شاهد حضور دو خودروی آئودی TT، مگان کوپه و سه میتسوبیشی گالانت و خودروی گلف توربو به رانندگی رسول مزینانی نیز بودیم. همانطور که پیش از شروع مسابقه هم انتظار می رفت مهدی گزستانی با ثبت زمان 14.05 ثانیه توانست بهترین زمان را ثبت کند و در جایگاه اول قرا گیرد. پس از وی رسول مزینانی با خودروی گلف و زمان 14.58 در رتبه ی دوم قرار گرفت. مرتضی شادفرخ با خودروی آئودی TT توانست زمان 14.64 ثانیه را ثبت  و به مقام سوم دست پیدا کند.

 

کلاس سوپر جی تی

در کلاس سوپر جی تی رقابت بین پورشه های پانامرا و دو BMW تیون شده بود. برترین  رقابت این دوره بین ب ام و V10 محسن فرهمند و پانامرای توربو بود. که سرانجام پانامرا توربو با رانندگی ایمان عباسی توانست با ثبت زمان 12.86 پیروز این رقابت باشد و هم چنین سکوی اول را به نام خود ثبت کند. محسن فرهمند نیز  در پایان دو دور تایمگیری زمان 13.08 را برای خود ثبت کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از وی نیما عباسی با خودروی پانامرا 4S و ثبت زمان 14.22 در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین برگزاری مسابقات، امیدواریم تا با حمایت مسئولین دوره های بعدی مسابقات همچون گذشته با استقبال پورشور علاقمندان همراه باشد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

21 دیدگاه

    1. amir.t.
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      مرسی مسعود جون .چه کاری ازشون خوب بوده که این دومیش باشه…خاک عالم …به خدا گریه داره …

      پاسخ
      1. aventador twin turbo
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        جای ماشین هایی مثل کامارو ss فراری 458 و مورسیه لاگو و آونتادور و …… خیلی خالی بود!!!!!!

        پاسخ
    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      هه هه هه…

      دمت گرم مسعود…

      پاسخ
  1. احسان علمداری
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    برنارد کجا بود تا دوبره این پانامرا ها رو به یه سیخ بکشه !!!؟ حیف …

    پاسخ
  2. یونس
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    اگر هم میومد همچین شاهکاری نبود ماشینو برداشته تا خرخر تیونینگ کرده با اون وزن سبک بعد می خواد نبره؟؟؟؟
    اگه مرد بره با آوانتادور مسابقه بده (:

    پاسخ
    1. احسان علمداری
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      اون ماشینه تا خر خره تیونینگ یه موتوره اوولوشن 4 سیلندری روشه ، ولی اونتادور یه موتور لامبورگینی 12 سیلندری !!! مطمئن باش اگه اونتادور میومد اونم میزد ، نه به خاطره قوی بودن ماشینش ، به خاطره اینکه خیلی رانندس …

      پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    […] رو نگا کنین، انصافا به قیف اینا میخوره راننده باشن؟
    یه مشت بچه مایه دار با ماشینای میلیاردی ..

    پاسخ
  4. HASSANBMW
    سوابق: (401 دیدگاه) ,

    خدایی BMW چه ابهتی داره!!!

    پاسخ
  5. عرفان
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    erfan-s
    این خاله بازیا رو نیگااااا
    آخه به اینم میگن درگ؟؟؟؟
    پراید و پژو و 4 تا لگن دیگرو به زور دور هم جمع کردن و یه خاله بازی راه انداختن.
    یه بار گردهمایی های خودرو های آمریکایی رو برید میفهمید اینا یه مشت….. هستن.
    یه پونتیاک 1973 فایربرد فرمولا با موتور 400 و جلو دماغه کوسه ای اون پورشه و بی ام و و همه ی این مامان بزرگارو سوسک میکنه…..

    پاسخ
  6. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    کلا خیلی یخ بود
    انتظار نشاط بیشتری داشتیم

    پاسخ
  7. ramin
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    واقعا چرا مردم ما باید طوری رفتارکنن که همه جا مانع ورودشون بشن؟؟؟دوستان تو درگ قبلی میگن رفتیم شرایط بد بود خب آقاوقتی دیدی شرایط ناجوره چرادیگه به زور رفتی تو؟چرا شخصیت بزرگوارتو واسه چارتا آدم که فقط به فکرخودشونن میبری زیرسوال عزیز؟چرا باید کاری کرد که دیگه نذارن تماشاچی وارد بشه وازاون طرف بگن درکمال آرامش برگزارشد؟؟؟!!!واقعا این طریقه رفتارصحیح نیست

    پاسخ
  8. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    آقا یکی می دونه چرا تو جاهایی مثل تبریز و انزلی که پلاک آزاد دارن از اینا نمی ذارن؟؟
    به خدا اونقدر کاماور و جی تی آر میان مسابقه می دن که کل جاده تبریز تهران پر میشه:)) البته شوخی کردم توی تبریز باشه مسائل خروج پلاک رو نداره

    پاسخ
    1. MPS
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      چرا هیچکی نمیگه که مزدا قدیمی چطور رکوردش به پانامرای 1 میلیاردی میرسه؟!
      بعدش انزلی اسم منطقه آزاده ماشینا همه برای رشتن که یه خیابون درست و درمون نداره که ماشین رو تا پیست ببری!!

      پاسخ
  9. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با احترام به نظر همه دوستان
    باید اذعان داشت که برگزاری این مسابقات نیازمند ساز و کار مناسبه ولی همین هم که هست خودمون نباید بگذاریم از بین بره بالاخره بچه هایی که میان اینجا و علاقه دارن با همین بضاعت کم هم خوب عمل میکنن ما فقط یاد گرفیم بگیم اونور ,خارجیا…..
    به خدا اونا هم از یه همچین جاهایی شروع کردن و هموطنای خودشونو مسخره نکردن

    پاسخ
  10. amin
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    پورشه پانامرا توربو جنازش زیر 14 ثانیه نمیره پدربزرگ منم مینشست پشتش همینقدر زمان میزد بچه پولدارا ماشین 1 میلیاردی ارث باباشونو سوار میشن گازو فشار میدن فرمون مستقیم نگه میدارن ، بعد هم بهشون میگن راننده. باز حداقل کلاس ریس استریت 2تا دنده عوض میکنن یه هنری به خرج میدن

    پاسخ
  11. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من اصلا این مسابقه هارو قبول ندارم.
    چون هیچ چیزش نه برای تماشاگر نه برای راننده و نه برای …. استاندارد نیست.

    ایران و المان.

    پاسخ
  12. ramin
    سوابق: (81 دیدگاه) ,

    ای ول داش امین حرف راستو زدی داداش

    پاسخ
  13. saman
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    طرف تو مسابقات درگ آمريكا ركورد زير 6 ثانيه ميزنه و عين خيالش هم نيست، تازه ميگه بايد زير 5 ثانيه ميزدم ولي نشد!!!حالا اينا 14 و 15 ثانيه زدن ، خر تو … شون عروسي گرفته!!!وقتي خود ايرانيا خودشونو كوچيك بدونن چه انتظاري از بقيه هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.