چشم انداز

گزینه‌های مناسب برای خرید خودرو برای اولین بار

برای بسیاری از جوانان و افرادی که به تازگی می‌خواهند رانندگی را شروع کنند، خرید خودرو برای اولین بار، قدم مهمی محسوب می‌شود. یکی از بهترین کارهایی که در این حالت می‌توان انجام داد، رفتن به سراغ خودروی دست دوم است؛ خودروهایی که معمولاً نسبت به مدل‌های جدید قیمت بسیار ارزان‌تری دارند.
در ادامه ۱۰ مدل خودروی کارکرده انتخاب شده‌اند که برای یک جوان با بودجه محدود، می‌توانند بهترین گزینه باشند.

برای تهیه این لیست، بر روی خودروهایی تمرکز شده که در حال حاضر قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار در بازار دارند. در ادامه، آنهایی انتخاب شده‌اند که به‌صرفه بوده و رانندگی با آنها جذاب، راحت، هیجان‌انگیز و در عین‌حال، اقتصادی و کاربردی و مهمتر از همه «ایمن» است. برای ارزیابی ایمنی خودروها، رنکینگ مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) بررسی شده است. قیمت‌ها نیز بر اساس نرخ کنونی سایت Autotrader.com بوده و کمترین مقدار قابل‌انتظار برای هر مدل جمع‌آوری شده‌اند.

مرسدس‌بنز دیزل ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۶

شروع قیمت: ۱۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: ندارد.

mercedes-benz w-123 Diesel
Mercedes-Benz W-123 Diesel
چرا این مدل؟

به سال‌های دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی که برگردیم، مرسدس برخی از بادوام‌ترین و به‌صرفه‌ترین خودروهای جاده‌ای را می‌ساخت که مدل‌های دیزل، بزرگترین‌ آنها بودند.

هیچ چیز نمی‌توانست جلوی این خودروها را بگیرد و آنها می‌توانستند هزاران کیلومتر بدون هیچ‌گونه مشکلی به راه خود ادامه دهند. برخی قسمت‌های خودرو ممکن است دچار خرابی شود؛ ولی در بدترین حالت نیز هزینه تعمیر به بیش از ۱۰۰۰ دلار نمی رسد. ممکن است این دیزل‌های بزرگ سریعترین‌ سدان‌های جاده نباشد، ولی چه کسی نمی‌خواهد راننده یک «بنز» باشد؟

هوندا CR-V از ۱۹۹۷ تاکنون

شروع قیمت: ۲۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: «مرزی» برای سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ و «خوب» برای سال‌های ۲۰۰۲ تاکنون

2000 Honda CR-V 2WD LX
۲۰۰۰ Honda CR-V 2WD LX
چرا این مدل؟

هوندا CR-V از همان سال ۱۹۹۷ که وارد بازار خودرو شد، تبدیل به یک از جذاب‌ترین مینی‌شاسی‌بلند‌های پرفروش دنیا شده است. مدل CR-V، خودرویی کاربردی و مقرون به صرفه است و یکی از قابل‌اطمینان‌ترین هونداهای شناخته شده است.

برخی ممکن است CR-V یک خودروی جمع‌وجور با موتور کوچک چهار سیلندر بدانند که پیشرانه مناسبی برای حرکت در جاده‌ها ندارد؛ ولی این تصور اشتباه است و CR-V برای استفاده‌های روزانه کارایی بسیار خوبی دارد. هوندا همچنین موارد جذاب مانند کنسول وسط تغییر حالت دهنده و یک میز پیک‌نیک درون خودرو برای صاحب خودرو تدارک دیده است.

تویوتا تاکوما ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴

شروع قیمت: ۲۹۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: قابل‌‌قبول

1999 Toyota Tacoma
۱۹۹۹ Toyota Tacoma
چرا این مدل؟

تویوتا تاکوما تنها پیکاپ موجود در این لیست است. تاکوما قابلیت‌های خوبی در خارج از جاده دارد و نشانه‌هایی از کیفیت ساخت تویوتا در خود دارد.

این تراک با موتورهای ۴ و ۶ سیلندر عرضه شده که عملکرد خوبی ایجاد می‌کنند؛ ولی در عین حال، گاهی اوقات ممکن است مصرف سوخت بالایی داشته باشند.

هوندا سیویک ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

شروع قیمت: ۴۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

2001 Honda Civic
۲۰۰۱ Honda Civic
چرا این مدل؟

هوندا سیویک یک خودروی ضدّ گلوله است! این خودرو می‌توانند ۳۰۰ هزار کیلومتر را بدون هیچ مشکلی طی کند. لوازم یدکی هوندا سیویک به عنوان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خودرو در جهان، به راحتی پیدا می‌شود و هزینه تعمیرهای آن نیز چندان گران نیست.

محبوب‌بودن این مدل به این معناست که خدمات پس از فروش گسترده‌ای برای این خودرو وجود دارد. بنابراین، هر کسی می‌‌تواند بدون صرف هزینه زیاد، یک سیویک اختصاصی برای خودش داشته باشد و به دلخواه خود طراحی داخلی آن را تنظیم کند. در همین حال، مدل Si اسپورت و کاربردی هاچ‌بک از اوایل سال‌های ۲۰۰۰ میلادی با قیمتی زیر ۱۰ هزار دلار پیدا می‌شود و از آنجایی که این مدل تنها با گیربکس دستی عرضه شده، درس خوبی برای تازه‌کارها به همراه خواهد داشت.

تویوتا سلیکا ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶

شروع قیمت: ۳۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

2001 Toyota Celica GTS
۲۰۰۱ Toyota Celica GTS
چرا این مدل؟

تویوتا سلیکا یک خودروی ساب‌کامپکت اسپورت است که چابکی زیادی داشته، همچنین خودرویی پرهیجان، قابل‌اطمینان و دارای سطح کارایی غافلگیرکننده است. سلیکا چه از موتور ۱۴۰ اسب‌بخاری و چه از موتور ۱۸۰ اسب‌بخاری چهار سیلندر استفاده کند، باز هم شرایطی مصرف سوخت بسیار خوبی خواهد داشت.

امّا به عنوان یک خودروی اسپورت، می‌بایست از مدل‌هایی که زیر دست یک راننده بی‌ملاحظه بوده یا در مسابقات شرکت داشته و یا در تعمیرات از قطعات با کیفیت پایین استفاده کرده، دوری کرد.

لکسس IS300 ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵

شروع قیمت: ۴۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Lexus IS300
Lexus IS300
چرا این مدل؟

مدل IS300 وقتی در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار معرفی شد، به عنوان یک مدل لکسس در جواب به مدل‌های ب‌ام‌و سری ۳ و مرسدس کلاس C بود. البته این خودرو به هیچ‌وجه نتوانست از رقبای آلمانی‌اش جلو بزند، ولی با این حال، نمادی از برند لکسس به حساب می‌آمد و نماینده کیفیت محصولات این کمپانی بود. برای رانندگانی که وسایل زیادی را می‌خواهند با خودشان به این طرف و آن طرف ببرند، لکسس IS300 یک مدل اسپورت‌کراس واگن بزرگ نیز آماده کرده که به راحتی می‌توان وسایلی مانند دوچرخه‌های کوهستان را در خود جای دهد.

ب‌ام‌و سری ۳ هنوز هم یکی از بهترین سدان‌های اسپورت کامپکت موجود در بازار است؛ ولی رقیب لکسسی‌اش به خاطر هزینه نگهداری و تعمیرات کمتر برای قرار گرفتن در این لیست از آن جلو زده است.

فورد موستانگ ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴

شروع قیمت: ۶۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Ford Mustang 2005
Ford Mustang 2005
چرا این مدل؟

فورد در نسل پنجم موستانگ که در سال ۲۰۰۵ ارائه شده، واقعاً این خودرو را احیا کرد. موستانگ به این دلیل به این لیست راه‌ پیدا کرده که با قیمتی ارزان، قدرت مناسب در یک پکیج فوق‌العاده در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو با دو پیشرانه V-6 و V-8 عرضه شده، ولی گزینه پیشنهادی مدل متوسط موستانگ GT با موتور ۵ لیتری V-8 است. البته موتور V-6 اندکی بهینه‌تر از موتور ۵ لیتری است، ولی این را هم درنظر داشته باشید که عملکرد خودرو افت می‌کند و امکانات ارائه شده در تریم GT آن را تبدیل به یک انتخاب مناسب می‌کند.

تویوتا های‌لندر ۲۰۰۲ تاکنون

شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Toyota Highlander
Toyota Highlander
چرا این مدل؟

تویوتا های‌لندر یک مدل خودروی کامل برای راننده‌ای است که می‌خواهد یک کراس‌اور شاسی‌بلند قدرتمند داشته باشد. با اینکه قابلیت‌های آن در خارج از جاده در حدّ تاکوما پیکاپ نیست، ولی سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک های‌لندر باعث نمایشی خوب در شرایط بد آب‌وهوایی از این خودرو می‌شود و راننده حس خوبی از کنترل آن پیدا می‌کند. های‌لندر در پلتفرم با لکسس RX مشترک است و بنابراین کیفیت ساخت داخلی را مطابق خودروهای هم‌خانواده‌اش حفظ کرده است.

خریدارانی که دغدغه محیط‌ زیست دارند، شاید به دنبال های‌لندر هیبرید بروند. با این حال، خرید یک خودروی هیبرید برابر با ورود به دنیایی ناشناخته است که در آن باتری‌های کارکرده و اجزای سیستم هیبریدی ممکن است هزینه‌های گزافی را برای تعمیر نیاز داشته باشند.

فورد فیوژن ۲۰۰۷ تاکنون

شروع قیمت: ۷۰۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Ford Fusion 2010
Ford Fusion 2010
چرا این مدل؟

فیوژن یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین خودروهای خط تولید فورد بوده است. فیوژن با سایز متوسط خود، قابلیت اطمینان مناسب و همین‌طور عملکرد خوبی را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. کیفیت طراحی داخلی کابین، ولی سیستم سرگرمی مایکروسافت ممکن است کمی مزاحم باشد.

همانند های‌لندر، فیوژن نیز مدل‌های هیبریدی عرضه کرده است و خریداران نیز ممکن است خود را در معرض هزینه‌های زیاد تعمیرات یک خودروی هیبریدی قرار دهند.

آکورا RL از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲

شروع قیمت: ۹۵۰۰ دلار و بیشتر.

رتبه تست تصادف IIHS: خوب

Acura RL 2005
Acura RL 2005
چرا این مدل؟

آکورا RL یکی از مدل‌های نمادین در بین محصولات هوندا و گران‌ترین خودروی موجود در این لیست است. در حالی که مدل‌های جدید RL قیمتی در حدود ۵۰ هزار دلار دارند، ولی نمونه‌های دست‌دوم آن با قیمتی به مراتب‌ کمتر پیدا می‌شوند. از آنجا که RL پرچم‌دار محصولات هوندا به حساب می‌آید، کمپانی تکنولوژی‌های زیادی برای این مدل استفاده کرده است.

بالاترین سطح این مدل با یک سیستم راهبری آن‌بورد، یک سیستم صوتی پرمیوم، پدل‌شیفتر روی چرخ فرمان، مانع نویز هوشمند، میل‌لنگ تیتانیومی و طرح چوب افرا درون کابین عرضه شده است.

سیستم پیشرفته هندلینگ RL با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک و موتور قدرتمند V6 ۳۰۰ اسب‌بخاری تجربه‌ای واقعی از رانندگی را رقم خواهد زد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. ياكان

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    آقا مسعود دست شما درد نکنه بابت مطالب، اما ابن مطالبی که بیان شد ی ترجمه صرف بود دیگه! چون هیچکدوم از مواردی که ذکر شد شامل ایرانه گل و بلبل نمیشه!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Japan & Germany

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    موستانگ 2005 قیمت 6000 هزار دلار ، یعنی دور و بر 20 میلیون ، خدایا اونا با 20 میلیون موستانگ میگیرن ما با 20 میلیون پراید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ramin

      ۲۱ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تازه حقوقشونم تقریبا ماهی 10 میلیونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. YaShaR

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    قیمت ماکسیما اتومات 3500 دلار (10 میلیون تومن)
    http://www.carsforsale.com/used-cars-for-sale/2000-infiniti-i30-elcajon-ca-226539629

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياكان

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (74 ديدگاه)

      داداش جسارتا وان ماشین اینفینیتیه که از قضا خیلی هم شبیه ماکسیماس. بازم معذرت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    دوستان امر.ز رفته بودم دفتر منطقه ای ایران خودرو
    یک دستگاه دنا آوردن زدن تو پارکینگ
    قیمتش هم میگفتن 50 میلیون !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غمگین

      ۱۹ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (143 ديدگاه)

      دوست عزیز خبر شما رو که خوندم یاد حرف فامیل دور افتادم البته این جمله رو با اندکی تغییر می نویسم.
      (چی شده چی شده)
      (من از بچگیم آرزوم این بود که ایران خودرو رو آتیش بزنم! )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۱۹ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود غمگین جان
        آرزوی بسیار زیبایی داری
        انشالله که به واقعیت تبدیل بشه
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Jamshid

        ۲۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (755 ديدگاه)

        چقدر شبیه کل ایرانه
        منم میرم سایپا رو آتیش میکشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Jamshid

        ۲۲ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (755 ديدگاه)

        چقدر شبیه کل ایرانه
        منم میرم سایپا رو آتیش میکشم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. reza

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مخاطبان این سایت اکثراً در ایران زندگی میکنن و این گزارش اصلاً با شرایط حال حاضر ایران مرتبط نیس و برای مخاطبان نا ملموس.بهتر بود راجع به خودرو های داخل ایران بحث میشد هر چند تنوعی درش نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. جوادآقادربست

    ۲۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اگه به من باشه، دوسه تا ازهمون بنزهای دیزلی ورمیدارم همش میشه مثلا 4500دلار یعنی 13/500 ، هرکدومش خراب شد ازون یکی ورمیدارم میذارم روی اون یکی. ای خدا، میشه یکی ازاون بنزهای مشتی سوارشم؟ خدایا، میشه بگن امروزتعرفه گمرکی 10درصدشده وهرکی هرچی دلش میخادواردکنه؟ بارکنین میشه، میگید نه حالا نیگا کنید. عزت زیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MEHDI ASADI

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ما برای اخرین بار هم نمی تونیم ایناروبخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. SAEED

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دادا این مطالب به درد ایران نمیخوره که . ولی باز ممنون از زحمات شما . ولی در هر صورت بنزاش از باقی ماشیناش بهتره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نیما.ح

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعن؟؟
    این بیشتر فقط یه اطلاعات کلی بود ک ب درد ما نمیخوره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ASTON MARTin

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    قیمت ها با توجه به دیزاین و برندی که من از این ماشین ها دیدم فرا آرمانی بود! :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. reza

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    تو ایران باید با پیکان و پراید شروع کرد نه با اینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ALiHidden

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    من دیگه حرفی ندارم:||

    فقط اینو نگا کنین :

    http://www.carsforsale.com/vehicle/details/7641492

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا