چشم اندازخودروهای چینی

یورش برندهای ناشناخته چینی به بازار

پیش از این گفته بودم و حالا هم با آوای بلند می‌گویم که جماعت چینی دست‌بردار نیست، این قوم مخوف به هر شاخه‌ای از صنعت که چنگ بیاویزد تا نهایتش پیش خواهد رفت و هیچ وقعی هم به غریو «زنده‌باد» و یا «مرده باد» ما مردمان نمی‌نهد. چند صباحی است که این طایفه غریب، خودروسازی را پیشه خود ساخته و در ره رسیدن به مقصود از هیچ فعلی هم روی‌گردان نیست.

Foday Lan Fu
Foday Lan Fu
اما در این‌سوی، متصدیان گران‌مایه خودرو در کشورمان به سبک و سیاق همیشگی خود، هیچ اعتباری برای این قبیله قائل نیستند و کماکان در رؤیاهای جوانی خویش غرق‌اند. انحصارهای رنگارنگ و دیوار سر به فلک کشیده تعرفه‌ها هم این خواب خوش را بسی سنگین‌تر نموده است. تا هنگامی که این پندارها و تصورات از بین نروند و این دسته واقعیت را آن‌چنان که هست نبینند این صنعت سامان نخواهد گرفت و خواه‌ناخواه در آتیه‌ای که چندان هم دور نیست لگدمال ستوران زردفام خواهیم شد!

پیش از این، نام‌هایی همچون چری و جک، جیلی، لیفان و…. را شنیده بودیم ولی شکی ندارم که کمتر از کسی از بین ما اسامی غریبی همچون گونو و فودای به گوشش خورده باشد. گرچه پیش از این مدلی از گک گونو به نام GX5 توسط شرکت «مرتب خودرو» معرفی شد، ولی با این وجود، هنوز هم این برند در بازار ایران ناشناخته است. اخیراً این برندهای گمنام، محصولاتی را روانه بازار نمودند که کاملاً مشابه و یا حتی کپی‌ای آشنا از مدل‌های مشهور اروپایی و یا ژاپنی هستند. ممکن است ظاهراً این عمل بسیار ساده و یا حتی پیش‌پاافتاده به نظر آید، ولی پیش از این هم گفته بودیم که یک کپی خوب عملی است که از هر مجموعه‌ای ساخته نیست. برای انجام صحیح این کار به نقشه‌های دقیق، طراحان نسبتاً ماهر، ابزارهای مدرن برش، قالب‌های جدید بدنه و….. نیاز است که فراهم نمودن هر یک از آن‌ها منوط به تخصص، مدیریت صحیح و هماهنگ و نیز صبر و تلاش وافر مدیران و کارکنان یک مجموعه است. بگذریم!

مدل‌هایی که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم در حال حاضر جزو ارزان‌ترین SUV های موجود در بازار چین هستند. بی هیچ شک و تردیدی این محصولات قابل قیاس با همتایان ژاپنی و کره‌ای خود نیستند و حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال به لحاظ کیفیت و عملکرد از آن‌ها عقب‌ترند، اما درعین‌حال عرضه آن‌ها گواهی بر رشد سریع برندهای چینی و اعتمادبه‌نفس عجیب آن‌ها در دنیای امروز است. این مسئله خود به‌تنهایی گویای این امر است که لااقل در سطوح ظاهری فاصله بین این خودروها با رقبایشان در حال کم شدن است. چینی‌ها به سرعت دارند از ما دور می‌شوند، پس لحظات را دریابیم!

Foday Lan Fu
Foday Lan Fu

Foday Lan Fu

فروش مدل جدید Foday LANFU در بازار چین آغاز شده است. طرح جلوپنجره که در اطراف چراغ‌های جلوی قرار گرفته بسیار تأثیرگذار است.LANFU بزرگ‌ترین SUV ای است که تاکنون توسط برند Foday تولید شده است. احتمالاً هم در بین تولیدات این شرکت از بهترین طرح ظاهری برخوردار است. بهای فروش آن نیز از ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (۱۷,۹۰۰ دلار) شروع شده و به ۱۴۹,۸۰۰ یوآن (۲۴,۴۰۰ دلار) ختم می‌شود.

Foday Lan Fu
Foday Lan Fu
در حال حاضر، این مدل یکی از ارزان‌ترین SUV های فول سایزی می‌باشد که در بازار چین در دسترس مشتریان است. داشبورد آن نیز ظاهر خوبی نسبت به بهای پرداختی دارد. پلاستیک‌های مورد استفاده در آن همراه با تریم های چوبی هستند و گران هم به نظر می‌رسند. اجزای آلومینیمی و صفحه نمایشگر بخش وسط کنسول و همچنین صندلی‌های دو رنگ از دیگر ویژگی‌های کابین این خودروست.

Foday Lan Fu
Foday Lan Fu Interior
در حال حاضر این مدل گل سرسبد برند FODAY است. این خودرو در جایگاهی بالاتر از مدل EXPLORER 6 قرار دارد.LANFU خودرویی بزرگ است با ابعادی برابر با ۴۷۷۱/۱۸۷۰/۱۸۲۸ میلی‌متر و فاصله دو محور ۲۷۹۰MM. هم‌اکنون این خودرو با دو نوع پیشرانه عرضه می‌شود: اولی موتوری است با حجمی معادل ۲.۴ لیتر که منبع آن میتسوبیشی بوده و توانی معادل ۱۳۶ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن متر را داراست. دیگری هم یک موتور ۱.۹ لیتری توربو دیزل است که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد. هر دوی این پیشرانه‌ها به همراه یک گیربکس ۵ دنده دستی عرضه می‌شوند. نیروی پیشرانه در حالت استاندارد به محور عقب خودرو منتقل می‌شود و گزینه چهار چرخ متحرک هم به صورت سفارشی است.

GONOW GX6

فروش SUV جدید GONOW GX6 در بازار چین شروع شده است. اکثر بخش‌های این خودرو از رنجروور ایووک کپی شده‌اند. قیمت آن هم از ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (۱۷,۹۰۰ دلار) شروع شده و به ۱۴۶,۸۰۰ (۲۳,۹۵۰ دلار) یوآن ختم می‌شود (نکته جالب اینجاست که هم‌اکنون خودروی رنجروور ایووک با قیمتی بیش از ۸۵ هزار دلار در بازار چین فروخته می‌شود). در حال حاضر خودروی GX6 یکی از ارزان‌ترین SUV های سایز متوسط در بازار چین است. این مدل نسخه تولیدی از کانسپت GONOW GA6470 می‌باشد که برای نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد.

Gonow GX6
Gonow GX6
طراحی داخل کابین این خودرو منطقی و مطابق مد روز است و به همراه صندلی‌هایی به رنگ قرمز- مشکی، اجزای قرمز رنگ درب‌ها، دکمه استارت و صفحه بزرگ نمایشگر لمسی (که سیستم اطلاعات در آن تعبیه شده است) عرضه می‌گردد.

Gonow GX6
Gonow GX6 Interior
داشبورد این خودرو همچون بدنه آن از رنجروور ایووک الهام گرفته است. در بدنه بخش‌هایی همچون جلوپنجره، سپر عقب، چراغ‌های عقب و منحنی‌های روی چرخ‌ها کاملاً از روی طرح بدنه ایووک نسخه‌برداری شده‌اند. پیش از این هم کمپانی LANDWIND از نسخه اصلی رنجروور ایووک به طور کامل و مو به مو کپی کرده بود، گویا این سریال در چین تمامی ندارد!

Gonow GX6
Gonow GX6
دو نوع پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده است: نخستین آن‌ها یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی می‌باشد، که به همراه یک گیربکس ۵ دنده دستی عرضه می‌شود و دیگری هم موتوری است با حجم ۲ لیتر (۴ سیلندر توربو دیزل) که به همراه یک گیربکس ۶ دنده دستی عرضه می‌گردد. این را هم اضافه کنم که پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو توسط میتسوبیشی طراحی شده است. ابعاد این خودرو معادل ۴۶۴۰/۱۸۱۵/۱۸۰۰ MM و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با ۲۷۴۵MM است.
نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. shahin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    عجب کپی بردارا خوبی هستن اینا دیگه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      یورش نه جنگ جهانی!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      من کاری با چینی بودنش ندارم
      اما انصافا این foday طراحی خارجی خخوبی داره !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. matin

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      آخه اسماشون هم ضایع ست
      لیف جک جری گونی و…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. shahin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    حالا کاش ما کپی کردن هم بلد بودیم بلدیما ولی کپیه ماشین های 15 ، 20 سال پیش میزنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      کپی کردن هم بلد نیستـــــــــــــــــــــــیم داداش!!!

      فقط بلدیم پز قدمت و تاریخ و … بدیم ب این و اون, یـــــا بریم دلال بشیم و پول

      مفت کاسب بشیم!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      اون Gonow GX6 خوده 4runner هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hooman

        ۱۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (65 ديدگاه)

        Gx6 کپی لندرور اووک و دیسکاوری جدیده نه فور رانر حتماً تا حالا تویوتا فوررانر رو ندیدی که اینو گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد حسین

          ۱۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (184 ديدگاه)

          شما پشتشو ببین بعد حرف بزن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hooman

          ۱۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          بیا عزیز خودت پشت و جلو بالا و پایین و بغل جفتشونو ببین خودت قضاوت کن
          http://www.toyota.com/4runner/

          http://www.landrover.com/vehicles/new-discovery-sport/gallery.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد حسین

          ۱۱ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (184 ديدگاه)

          من دارم قدیمیاشو میگم اونایی که تو ایرانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. حامد

      ۱۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      من نمیخوام از صنعت ایران دفاع کنم ولی به یه نکته توجه نکردید اگه مدیریت سیاسی رو صنعتمون نبود/منافع خواص درگیر صنعت خودرو نبود/تحریم نبودیم و اجازه فعالیت به متخصصین خودمون داده میشد همین الان 10 سال از این چینی های کپی کار جلوتر بودیم.
      زمان کپی کاری ما باید 10 سال پیش تموم میشد ولی با لطف آقای خاص وبا مدیران لایقی که در راس این صنعت گذاشتند، این صنعت رو 10 سال به خواب زمستونی بردند و الانم خیلی از این خواب اسیب دیده و بلند شدنش کار یه سال دو سال نیست.ولی
      به امید مدیریت تدبیر و امید
      چرخ صنعت ایران راه خواهد افتاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mustang

        ۱۲ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اره داداش چه امیدی داری تو.راه میفته ولی عمر نوح و صبر ایوبم اگه بود جوابگو نبود.همیشه یک کپی خوب بهتر از ساخت اشتباه هست.فکر میکنی اگه سی سال پیش پراید نمیومد تو ایران .ایران میتونست پراید تولید کنه.باور کن اگه نمیومد تا الان چراغای پیکانو واست عوض میکردن و با اسم های مختلف به ملت میدادن.مثلا پیکان ال ایکس یا پیکان تی ال.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. من

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    قضیه میتسوبیشی چیه هرچی ماشین میسازن این چینیا میگن موتور میتسو روش هست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1885 ديدگاه)

      میتسو تکنولوژی ساخت موتورهای 10 15 سال پیشش رو میده به اینا پول درمیاره به همین راحتی. برخی قطعاتی که نمیتونن بسازند رو هم بهشون میفروشه دوباره پول درمیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Just germany...

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    اسماشونو نیگا….
    بلند نیستن اسم بزارن رفتن ماشین ساختن…!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      داداش تو برو شیک تر و بهتر و …. بزن

      اسم ماشینی که خودت ساختی رو لاتین بذار چون کلاس داره!!!

      داداش, چند هفته پیش ایران بودم, با دوستام و اشناییام حرف میزدم میگفتن ملت زدن تو کار دلالی و بالا کشیدن و …(بلا نسبت ادم های خوب و باوجدان)

      گفتم پس تولید چی ؟؟؟ میگفت برو بابا کی حوصله تولید داره!!!!(شاخ دراومد 1 متر)

      بحث ماشین و اینا شد, میگفت بیخیال تولید و اینا , سرمایه تو بده(میخاستم مجوز کارخونه بگیرم و …)واست زمین میگیرم و میسازم و میفروشم واست!!!(شاخم دراز تر شد)!!!

      .

      کلا بیخیال شدم و افسرده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Just germany...

        ۱۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (264 ديدگاه)

        خیلی قبل تر باید شاختون در میومد
        دلالی و بالا کشیدن ( بلا نسبت آدم های خوب و با وجدان ) دیگه یه شغل خیلی راحته تو ایران الان فقط همین راه جواب میده
        پولی که آدم بخواد بده برای کارخونه رو نصفشو بده دلالی سالی نزدیک به 1/5 برابر کارخونه درآمد داره
        اگه هم قصدتون سرمایه گذاری تو ایران هست بهترین راه همون دلالی و …بساز و بفروش هست
        البته یکی از دوستان رفت تو کار واردات خودرو دو سال پیش یه سوتانا داشت الان یدونه پورشه کاین 2012….!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. saeed

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دستشون به هر صنعتی ک رسیده گند زدن توش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      تو میتونه بهتر درست کنی , بسم الله داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ahmad

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      البته در نظر داشته باشید که خودرو ساز های داخلی ما دست چینی ها رو در تولید آشغال و ضایعات تحت عنوان “تولید خودروی ملی” از پشت بسن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Just germany...

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    این ماشین دومی داخلش کپی برابر اصل رنجرور ایوکه…!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (78 ديدگاه)

      قضیه دارو شده که میگه مشابهش رو دارم
      حالا میریم لندروور یا پرادو بخریم (توخواب البته ) میگه اصلش رو ندارم مشابهش هست بدم خدمتتون ؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نوید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    یعنی ما از اینها کمتریم
    وااااااااااااااااااااااااای بر ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      از ماســـــــــــــت که بر ماســــــــــــــــــت!!!

      .

      لعنت ب انحصار و انحصار طلبی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. e36

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      مقصر خودمونیم ، نباید بخریم این آشغالارو

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NASSY

        ۱۰ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        درسته مقصر خودمونیم!!!

        چون زدیم تو کار دلالی و مفت خوری
        چون به تولید و رقابت اهمییت نمیدیم
        چون خودرو سازامون هرکار کردن, فقط نکاه کردیم
        چون بشتکار و اهل زحمت کشیدن نیستیم
        چون به چیز(امکانات,رفاه,…) کم قانع هستیم
        چون …

        از ماست که برماست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. نوید (6*6)

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    اتفاقا انحصار و انحصار طلبی بسیار عالی هست
    ولی دزدی خیلی بده
    واااااااااااااااااااای بر کم فروشان
    منظورم به همه ی کسانی هست که در کار خودشون کم کاری و تقلب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. parseh net30

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    اولیه چه خوشگله از نمای جلو. قبول کنید قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. matin

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      من از ماشین هایی که دریچه جلوی فنشون (اسم دقیقشو یادم رفته!!!) انقدر بزرگه مثل ماشینای هیوندا خوشم نمی یاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. فرید458

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    با تشکر از سام عزیز به خاطر مطلب خوبش
    سام عزیز بی صبرانه منتظر قسمت دوم سیستم مدیریتی تویوتا هستم ☺

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      بزنم ب تخته(تق تق تق), داداش ســـــــــــام بدجور فعال شده. ;)

      (مرســــــــــــــــــــی داری سام)

      امیدوارم با این مطالب جوون های ایران هم به خودشون بیان و شروع کنن ب تولید, با پشتکار و زحمت میشه به همه جا رسید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام

        لطف داری ناصر جان، من خیلی کوچکتر از این حرف ها هستم.امیدوارم هر جا هستی موفق باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سام

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری فرید جان.در صورت آماده شدن این مطلب، در اسرع وقت آن را به پدال پست می کنم.فعلا دارم منابعش را بررسی می کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. نیما

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    به چهارمین عکس نگاه کنید متوجه میشید یعنی آشغال بودنشونو از پشت مانیتور میشه حس کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. رسول

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اقا خر مارو بیارید ما بریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چینی = آشغال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sirus

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بنطر من خریداران خودرو های چینی اخرش از دست خرابیهای پی در پی قطعات مثل اون مرد بی ام دبلیو داره اتیشش میزنن.ولی ای کاش ماهم لااقل از این چینی ها یه کم یاد میگرفتیم و کمی هم پشتکار داشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    باور کنید یکی از آرزو های من اینه که حداقل این چینی ها آت و اشغالاشونو به بازار ما تحمیل کنن و بازار ما رو بدست بگیرن بلکه شاید اونها انحصار و فساد ایجاد شده در صنعت خودرو ما رو با این کار از بین ببرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    آقا یه سوال:ام جی که تو چین تولید میشه و تحت لیسانس انگلستان مثل بقیه چینیا آشغاله یا خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. iman

      ۱۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      ام جی انگلیسی و هلدینگش چینی هست کلیه تجهیزات کارخونه و مواد و… همه انگلیسی ولی با پرسنل آموزش دیده چینی
      ولو هم سویدی و هلدینگش چینی، کلیه تجهیزات کارخونه و مواد و… همه سویدی ولی با پرسنل آموزش دیده چینی
      البته مثلا سایک سهامهای دیگه رو هم داره مثل آمریکا جنرال موتورز که ماشینهای اونارو هم میسازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. نيما

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اولی شبیه پرادو و دومی شبیه فورد فلکسه
    چین استاد کپی کاریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مصطفی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    حالا خوبه این چینیا کپی میکنن ولی ما هنوز ماشینای 20-30سال پیشو می سازیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرمسعود

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    چین دنیا رو کپی میکنه. نوآوری که نداره.پس تولیدهاشون ارزش نداره
    ودر اوج بی کیفیتیه
    راهکار برای پشیرفت خودمون بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      دوست عزیز اینطور نیست.
      این جنساکه میبینی تو بازار هست(بجز ماشین و چند تا چیز دیگه)
      تمام جنس های درجه3 چینی هستد،تاجر و یا بهتره بگوییم دلال های(انصافا با انصااااااااااااااااااف)بازار ما میرن از بین جنس های درجه1-2 و3 چینی،درجه 3 اون محصول رو بر میدارن میارن ایران،الان خالم تو المانه،اونجا هم جنس چینی هست،ولی جالبه اونجایی ها از مرغوب به صرفه بودن و با کیفیت بودن محصولات چین صحبت میکنند!
      (ایران&المان)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        حرفت درسته ولی هیچ وقت کشوری مثل آلمان نمیاد صنایع سنگین و صنایع نیمه سنگینشو در اختییار کسی قرارا بده تا ازش کپی کنن مثل صنعت اتومبیل و یا برق و یا شیمی در کل صنعت مادر و مهم من تویه عسلویه کار میکنم و کارمم برق و ابزار دقیقه باورت میشه بارچینی وجود نداره در واقع چین نمیتونه متریال و تجهیزات چینی به این جور جاها قالب کنه اکثرا شرکت های آلمانی و بعضی هلندی و فرانسوین و ایتالیایی هستن نمونش شرکت زیمنس که تویه ابزار دقیق تولید و طراحی PLC میکنه که مغز همه کاراست چین تا یه جایی میتونه اگر پاشو از گیلیمش درازتر کنه(که البته نمیتونه) نابودش میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید

          ۱۱ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (29 ديدگاه)

          سلام نیما جان من تازه مهندسی الکترونیک ام رو گرفتم و plc /s7 وdcs رو خیلی مطالعه کردم . میتونی یه مشاوره ای به من بدی؟این میلمه
          hanhejin5@gmail.com

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۱ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (158 ديدگاه)

        اتفاقا منم یکی از آشناهام آلمانه و میگه اینا هرچی خوبه ماله خودشونه یه خورده پائینترارو صادر میکنن گفتم واویلا صادراتشونو اینه دیگه نگه داشته هاشون دیگه چی میتونه باشه دقیقا برعکس اینجا هرچی آشغاله ماله ملته خوب که چه عرض کنم شیک و پیکش واسه خارجی ها یه نمونش پسته و فرش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یه پسر

      ۱۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1135 ديدگاه)

      اینکه چین کالای بی کیفیت می سازه دلیل داره

      الان گریت وال داره خودشو واسه بازار اروپا آماده می کنه

      تا پای دروازه اش هم اومده

      ولی وقتی واسه ایران یا مصر و از بدتر کشورای جنوب شرقی آسیا و هند آفریقا ماشین تولید می کنه

      اگه خود تویوتا یا بی ام وی هم بخوان واسه همچین بازار هایی ماشین بسازن که حداقلی ترین قیمت بالاترین قیمته

      خود خودروسازای بزرگ هم توش می مونن

      الان الانترا که یه ماشین متوسط رو به پایین بازار جهانی

      تو ایران 120 میلیون فی می خوره

      در صورتی که الانترا 18 هزار دلار بیشتر نیس

      خوب

      حالا لیفان 620 که مانیتور داره هم سانروف هم موتور انگلیسی و کلی زینگیل بینگیل و چراغای مکوش مرگ من داره

      باید چقد ارزون سازی بشه و مدیر کارخونه باید چقد خودشو به اب آتیش بزنه که این ماشین با یک سوم قیمت الانترا وارد بازار ایران بشه تا بلکه با پژو پارس در بازار بسته و با خریداران ترسوی ایران رقابت کنه

      بعله که بی کیفیته

      اگه قرار بود حداقل کیفیت رو داشته باشه قیمتشم حداقل 100 میلیون بود

      بعد کی می خرید ؟

      کی ؟

      کیه ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. adel

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مدل GX6 که کاملا شبیه لاندرور دیسکاوری هستش….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. sunmartin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    کیفیت و نوآوری حرف اول میزنه که در محصولات چین وجود ندارد اجناس چینی تنها با هدف ارزان تمام شدن قیمت تمام شده ساخته میشوند کیفیت در آنها مثل رویاست اینکه فلان شرکت ایتال دیزاین یا پینین فارینا و یا موندئو سونار برای طراحی خودروهای چینی کپی میزنند هم چندان دور از ذهن نیست در مثبت ترین حالت اینشرکت های اروپایی با خرید یک پلت فرم قدیمی مثل سئات ،پولو و با فیات سیه نا و شورولت اسپارک و یا فورد موندئو و تغییرات غیر چشم نواز و خرید یک انجبن لایینس و ثد درصد از شرکت میتسوبیشی و نهایتا خودروی خروجی یک حودروی کاملا کپی با پیشرانه و گیرلکس ناهماهنگ و قیمت تمام شده ارزان و برای بازار های هدف آفریقایی و آسیایی مانند ایران و افغانستان ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یه پسر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    ما تازه جیلی رو داشتیم قبول می کردیم

    ولی گونو دیگه خیلی ستم خیلی بخدا

    آدم روش نمیشه زن بچشو با همچین ماشینی این ور اون ور ببره

    فرض کن ازت بپرسن ماشینت چیه
    بعد دعوا میشه که حالا چرا فحش می دی نمی خوای بگی ماشینت چیه نگو

    دوستان من که ماشین کره ای دارم ( دوو ) سر سیلندر سوزوندم

    خدا رحم کنه به حال اونی که اس 300 سایپا رو می خره

    چی بود اسمش ؟

    آریو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مجتبی(ساروی)

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    هردم از این باغ بری میرسد
    تازه تر از تازه تری میرسد
    میترسم یه روز کارخونه های ماشین سازی ما (خخخخخخخخخ)ماشینایی رو وارد کنن که کارگرای چینی هم سوارشون نشن
    یه روزی یکی بهم گفت

    هرچیزی از نازکی زیاد پاره میشه فقط یه چیزه که از کلفتی زیاد پاره میشه و اون هم ظلمه .به امید اون روز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خدایی کپی هاشون عالیه.یه زمان همه دنیا میگفتن کره ازژاپن کپی میزنه همه مسخره میکردن میگفتن کره کجا ژاپن کجا الانم چین مثل برق دارن جلو میرن ببخشید دوستای عزیز ما ایرانیها داریم ماشیناشونو مسخره میکنیم.فقط 5 سال دیگه صبر کنیم میبینیم اونا کجائن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. MjM

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (720 ديدگاه)

    کپی کنید نوش جونتون..دردو بلاتون بخوره توسر ایران خودرو و سایپا…ما مردمم که همیشه ضرر کردیم… چه ماشین تولید کنیم چ نکنیم..پس فرقی به حال ما نمیکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. aria

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    فقط چند سال مونده (شاید 5 سال) تا چین بهترین خودرو ساز جهان بشه. تا اینجا شده بزرگترین خودروساز. پس مسئله کمیت را حل کرده و حالا مونده کیفیت . فقط تصور کنید تولید 30 یا 40 ملیون خودرو چین اونم با کیفیت . بقیه دنیا باید برن غاز بچرونن. حالا هی چین و تولیداتش رو مسخره
    کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نیما

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (158 ديدگاه)

    ولی خوبه کشورشون سرمایه دار میشه اینجوری بعدا کم کم رو میارن به تولید با کیفیت الان از لحاظ اقتصادی چین تا 2020 آمریکارو هم میگیره چه بسا زودتر از این بگیره پس باید یه ابر قدرت دیگه رو قبول کرد کنار آمریکا آلمان انگلیس فرانسه ایتالیا ژاپن و … البته نمیشه تا قبل از اون هدف چین و جز ابر قدرت ها دونست چون نه شخصیتشو دارن و نه کیفیتش کره ابر قدرت نیست چون کشورش شخصیت بزرگیو نداره ولی اجناسش از لحاظ کیفی خوبه سیاست هم یکی از دلایل ابر قدرت بودن میتونه باشه که کره کلا نداره ولی چین داره کم کم بدست میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    دوست عزیز نه تنها کشور چین بلکه هیچ کشور دیگه ای تو دنیا از 30 سال پیش تا 100 سال دیگه هم یارای رقابت با کشور ایران را نداره . فقط ایران می تونه با در انحصار گرفتن صنعت به اصطلاح خودرو سازی انحصار تولید یه مشت فرغون را در دست بگیره و بی هیچ عذر و بهانه ای با قیمتهای کذائی به خلق اله بفروشه . البته شاید می بایست به این ملت از همه جا بی خبر احسنت گفت که اینقدر به این صنعت بی رقیب کشورشون دست یاعلی دادن . دمشون گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Archi KHAN

    ۱۱ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    عاغا این تیکه را خیلی قشنگ اومدی :

    “و کماکان در رؤیاهای جوانی خویش غرق‌اند…”

    دمت گرم خیلی ادبی بود و زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهران

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    متاسفانه ما چون درهای کشورمون به روی دنیا بستس و مراوده ای با سایر کشور ها نداریم از بسیاری مسایل بین المللی غافل موندیم و خودمون هم توسعه یافته نیستیم پس طبیعیه که خیلی چیزارو ندونیم .اما جالبه تو اظهار نظر همطراز اساتید دانشگاههای بین المللی نظر میدیم. توی تولید در حد قورمه سبزی هستیم اما توقعاتمون کمتر از مرسدس نیست. هنوز نمی دونیم پلت فرم یعنی چی اونوقت در موردش داستانسرایی می کنییم. پامونو از ایران بیرون نزاشتیم اونوقت در مورد کشور گشایی صحبت می کنیم.حاضر نیستیم فرهنگ ترافیکی مونو ارتقا بدیم و این طرز رانندگی مونه اونوقت می خوایم پورشه سوار شیم .
    بابا چین دنیا رو گرفته . خودرو سازیش تا 5 سال دیگه همطراز کره و ژاپن خواهد شد . همونطور که تو پل سازی و صنعت ساختمان و صنایع الکترونیک و …الان رسیدن به کلاس اول دنیا.
    عزیزان بیشتر از پراید سوار نشده اند و متخصص نقد خودرو میدونن خودشونو و شرکتهایی مثل پینین فارینا و ایتال دیزاین رو کپی کار معرفی میکنن.
    شرکت جیلی به اروپا صادرات داشته…شرکت JAC اولین خودروساز چینی که به آمریکای شمالی صادرات خودرو های الکتریکی داشته ..شرکت کوروس الان در سطح جهانی مطرح شده … و … و…. برین یه کم سایتهای خودرویی خارجی رو مطالعه کنید. با آشغال خوندن و انکار نه تنها از خواب بیدار نمیشیم بلکه بیشتر خواب میمونیم. باید از خودمون شروع کنیم باید از صنعت داغون خودمون حمایت کنیم. باید از دانشگاه شروع کنیم باید از دبستان فرهنگ سازی کنیم باید به فکر توسعه همه جانبه کشورمون باشیم . حتا با یک سهم کوچیک. با روشنگری و مطالعه صحیح. با نقد کارشناسانه با ….
    اونا دارن با سرعت نور دنیا رو میگیرن ….ما باید بدونیم چه کاری از دستمون برمیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا