چشم انداز

۱۰ برند با بیشترین قابلیت اعتماد

موسسه J.D پاور هر ساله نتایج مطالعات خود در مورد قابلیت اعتماد برند‌های خودروسازی را منتشر می‌کند. این مطالعات برپایه تجزیه و تحلیل پاسخ‌های صاحبان خودروها پس از گذشت سه سال از خرید خودرو صورت می‌گیرد و در پرسشنامه‌ها از مشکلاتی که آن‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته تجربه کرده‌اند سوال می‌شود. مطالعات امسال از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۵ انجام شده و نتایج آن براساس پاسخ ۳۳۵۶۰ نفر از صاحبان اصلی وسایل نقلیه مدل ۲۰۱۳ به دست آمده است.

lexus-badge
در بررسی قابلیت اعتماد برند‌ها مشکلات در ۱۰۰ وسیله نقلیه هر برند در نتایج منعکس شده و نمره پایین‌تر نمایانگر مشکلات کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتر هر برند است. متوسط ​​صنعت در سال جاری به ۱۵۲ رسیده، که از متوسط ​​صنعت در سال گذشته که ۱۴۷ بود کمی بدتر شده است.

2016_vds_rank_1

2016_vds_top3_cars
در زیر ۱۰ خودروساز که بیشترین قابلیت اعتماد‌ را داشته‌اند به عنوان خودرو‌سازان مطمئن سال ۲۰۱۶ مشاهده می‌کنید:

۱۰. لینکلن
در سال گذشته، لینکلن در رده هفتم این لیست قرار داشت، اما درحال حاضر این خودروساز آمریکایی افت کمی را برای سال ۲۰۱۶ تحربه کرده است. امسال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده است و  با وجود این که در سال گذشته ۱۱۸ مشکل مشترک در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشت، در نتایج امسال تعداد این مشکلات به ۱۳۲ رسیده است.

lincoln-wheel
۹. رام
در سال ۲۰۱۶، رام یکی از خودروسازان بهبود یافته این لیست شده است و توانسته از رتبه ۱۴ به رتبه ۹ برسد. امسال، در هر ۱۰۰ خودرو این خودروساز آمریکایی ۱۲۹ مشکل گزارش شده است، در حالی که در سال گذشته تعداد این مشکلات ۱۳۴ بود.

ram-wheel
۸. آکورا
آکورا نام تجاری دیگری هست که رتبه آن نسبت به رتبه بندی سال گذشته‌اش بهبود داشته است و با وجود این که در سال جاری مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو این شرکت وجود داشته، توانسته رتبه ۱۲ خود را در سال ۲۰۱۵ با رتبه ۸ در سال ۲۰۱۶ جایگزین کند. تعداد مشکلات این برند ۱۲۹ رسیده است که این رقم در سال گذشته ۱۲۴ بود.

acura-wheel
۷. هوندا
هوندا جایگاه ثابت خود در J.D Power را بعد از ۵ سال از دست داد ولی خوشبختانه همچنان حضور خود را در بین ۱۰ برند قابل اعتماد حفظ کرده است. در مطالعات امسال J.D. Power مشکلات بیشتری برای خودرو‌های این برند به وجود آمده و در مجموع ۱۲۶ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ مشکل بیشتر گزارش شده است.

honda-wheel
۶. شورولت
شورولت امسال رتبه خود در لیست خودرو‌های قابل اعتماد سال بهبود بخشیده و به رتبه ۱۰ خود در سال ۲۰۱۵ پایان داده است. با این حال مشکلات بیشتری در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده و خریداران ۱۲۵ مشکل را اعلام کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته که این مقدار ۱۲۳ بود افزایش داشته است.

chevrolet-wheel
۵. GMC
GMC امسال توانسته به لیست ۱۰ خودرو قابل اعتماد ۲۰۱۶ راه یابد و این یک بهبود بزرگ است زیرا سال گذشته این برند در رتبه ۱۱ قرار داشت. خریداران ۱۲۰ مشکل مشترک در ۱۰۰ مدل از محصولات این خودروساز آمریکایی گزارش کرده‌اند، که در واقع سال گذشته نیز ۱۲۰ مشکل گزارش شده بود.

gmc-wheel
۴. تویوتا
تویوتا با یک رتبه سقوط به جایگاه چهارم تنزل پیدا کرده اما هنوز هم نسبت به متوسط صنعت مشکلات کمتری دارد. امسال تعداد ۱۱۳ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو گزارش شده، که به جایگاه سوم این خودروساز ژاپنی در سال گذشته، با ۱۱۱ مشکل پایان داده است.

toyota-wheel
۳. بیوک
بیوک نیز با یک پله سقوط به مقام سوم دست یافته است، سال گذشته خریداران این برند ۱۱۰ مشکل را گزارش کرده بودند و حتی باوجود این‌که در سال جاری ۱۰۶ مشکل در خودرو‌های این شرکت گزارش شده اما رتبه این شرکت تنزل یافته است.

buick-wheel
۲. پورشه
پورشه امسال توانسته رقبای زیادی را پشت سر بگذارد و از رتبه ششم در سال گذشته به رتبه دوم دست پیدا کند. امسال خریداران ۹۷ مشکل در هر ۱۰۰ محصول این خودروساز آلمانی گزارش داده اند که در مقایسه با ۱۱۶ مشکل در سال گذشته یک بهبود خوب محسوب می‌شود.

porsche-wheel
۱. لکسس
لکسس برای پنجمین سال متوالی در صدر فهرست خودروسازان قابل اعتماد قرار گرفته است. با این حال، این برند به عنوان بازوی لوکس تویوتا با ۹۵ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو مواجه شده است که فقط کمی کمتر از پورشه است. در سال گذشته، لکسس این مقام را با ۸۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو به دست آورده بود که اگر شرایط به همین صورت ادامه یابد سال آینده پورشه این مقام را از لکسس سلب می‌کند.

lexus-wheel
منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعا تویوتا و برند لوکسش یعنی لکسوس محشرن. مرگ ندارن. کجان فوفولهایی مثل کیا و هیوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (337 ديدگاه)

      ای بابا! بازم بی عدالتی!!!!!! پس چرا سایپا و ایرانخودرو تو لیست نیستن!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. edris

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        جای خالی یه قالپاق پراید تو این عکسا کمه :)) ینی هیشکی نیس با این ماشین حال کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (512 ديدگاه)

          من باپراید حال میکنم..خخخخخ..دیونه اما..!!!
          ولی خدایی چندتاخاصیت خوب پرایدداره مخصوصاجدیداش
          اولین مزیت خوبش اینه وقتی ادم پشت فرمون پراید میشینه همه چیزخوب وخوب طراحی شده..دقیقا همه چیزجای اصلی خودش قرارداره وخیلی راحت دست رسی به همه چیزهست…صندلی هاشم خیلی خوبه
          دومین مزیت پراید میشه گفت فرمون خیلی خیلی نرمشه!!
          سومین مزیت بخاطرابعادکمش واقعابرا شهرعالی هست ومصرف سوخت کمش
          چهارمین مزیت هزینه نگهداری پایینشه!! اگه تصادفم کنه هزینش نسبت به بقیه ماشینا خیلی کمتره
          پنجمین مزیت…130تا بریم پروازمیکنه
          ششمین مزیت ماشالا ایمنی
          هفتمین مزیت ماشینی که سواریم عتیقه هست باارزشه ماله سی سال پیشه هرچند جدیداش یکم خوشکل ترشده!!!
          هشتمین مزیت…که نه ولی این پراید10تومن میارزه وتمام

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mohsen

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          اقا محمد تصادف کردی زنده موندی هزینه ی درست کردنش پایین هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود. ببخشید این بالا کامنت میذارم. فقط خواستم این لینک رو ملاحظه کنید:
      http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds
      لینک سایت JD Power هستش. در این لینک آمار کلی رو میتونید مشاهده کنید.لینکهایی که دوستان در کامنتهاشون گذاشتن رو هم ببینید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. {alireza{VBA

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      اقا رضا دقیقا چند ساله که مرگ نداره ؟ ولوو داره افتخار میکنه که 12 ساله که مرگ و میر نداشته
      .
      .
      .
      الان لکسوس پرستا میان میگن بفهمید نفهم های تعصبی تعصبو کنار بزارید بنز و ولوو و بی ام و هم باید از لکسوس یاد بگیرن ماشین درست کنن الان دادشم 11ساله که ولوو xc90 تو کانادا داره میگه رفته nx خریده ماهی 500 دلار قسط داره میده میگه اصلا اون کیفیت و راحتی xc90 تازه 11 سال قبلو میگه نداره ولی خوب میگه ماشین کم استهلاکیه اما بازم xc90 تا الان استهلاکش صفر بوده ! یا لکسوس معلوم نیست چه قدر رشوه میده یا پیشرفت یا ولوو افت کرده غلط نکنم لکسوس پرستا میان میگن ولوو افت خدا بهت یه لکسوس بده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. رضا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      این رده بندی مربوط به قابلیت اعتماد است در رده بندی بر اساس کیفیت کلی کره ای ها رتبه بهتری از تویوتا دارن. اگر سواد داری برو به سایت J.D power و خودت نگاه کن و رو هوا حرف نزن!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. {alireza{VBA

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        شما اولا حرف زدنتو درست کن میتونستی بهتر هم بگی دوما چند سالته کامنت میزاری ؟ سوما من فقط نظر شخصیمو گفتم که اقا من که لکسوسو دیدم ماشینای 10 سال پیش بنز و ولوو xc90 داداشم از اون خیلی خیلی خیلی تو قابلیت اعتماد بالاترن یک ساله که nx داره اصلا ازش راضی نیست و امید وارم خدا بهت یه لکسوس و بنز باهم بده یک سال ازشون کار بکشی که بفهمی کدوم قابلیت اعتماد بالاتری دارن نمیدونم چجوری گفته لکسوس اما اگه من پول داشته باشم پول به لکسوس نمیدم هر چند که تا دو سال عشق لکسوس بودم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          دوست عزیزم علیرضا
          شما با این نظرات کارشناسانتون به نظرم بهتره رشته کاریتو عوض کنی??
          از دنیای خودرو خداحافظی کن برو مثلا تو رشته منچ و مارپله اونجا صد در صد موفقیتت بیشتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. alireza{vba}

          ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (12 ديدگاه)

          از کامنتاتون معلوم میشه که بچه دبیرستانی هستین اخه من موندم شما باید درستونو بخونید بعد اینجا چیکار میکنید؟ میخواید به منی که از 16 سالگی سروکارم با بیش از 500 ماشین بوده یاد بدید چی از چی بهتره؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. {alireza{VBA

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (12 ديدگاه)

        در نهایت هم شما همون پرایداتونو سوار شین و برید از فلان برند تعریف کنید افرین اقایویون باتجربه به نظرم باید از تجربتون جاهای دیگه استفاده کنین چون داره حروم میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (13 ديدگاه)

          کاملا معلوم که سرو کارت با ماشین بوده زیاد
          البته با نیسان ابی
          کسی که میگه جی دی پاور داره حرف الکی میزنه از لکسوس ایراد میگیره میگه قابل اعتماده نیست کارنامش روشنه روشنه نیاز به بحثم نیس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. alireza{vba}

          ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (12 ديدگاه)

          من کی گفتم قابل اعتماد نسیت اونان که شعورشو در میارن
          تو هم برو با همین ماشین معمولیت حال کن من و دعا میکنم خدا بهت کره ای بده ژاپنی چیه ببینم مثل یک یوزپلنگ داخل ماشین نمیپری هی هم الان که از لکسوس یه چیز بزرگ میسازی ببینم بعد از این سوار یک کره ای شدی بازم از این شرو ورا میگی؟ شما هم بشینید بی کار این مجله هارو نگاه کنید و اظهار نظر کنید همون طور که 10 سال پیش بازی نید فور اسپید میکردین به جای اینکه به فکر خرید ماشین خوب باشین اینا رو نگاه کنید و بگید که این از این یکی بهتره بقیه کل کل کنید اگر نصف افراد مملکت مثل شما فک کنن تو عالم مجازی سیر کنن با بزرگتراشون و کسایی که تو این کار واردن کل کل کنن معلومه دیگه همین میشه که عقب افتاده باشیم و بگیم ایران هیچ جایگاهی تو صنعت نداره برای همتون متاسفم که فقط به حرف یک مجله گوش میدین و هرگز نمیخواین بفهمین که تو عمل هم همینه یا نه من خودم تو منطقه ازادم و لکسوس rx 2009 دارم معلومه ماشین خودت نیسان ابیه که این قدر عقده ای صحبت کردی و امید وارم درک و شعورت از مطلب بره بالاتر بعد بیای نظر بدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کم کم باید به فکر GMC Terrain اروندی بیوفتم
    هم نسبتا ارزون (90000 درهم)
    هم قابل اعتماد
    هم آمریکایی
    هم با ابهت
    هم خاص
    زنده باد GMC

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من اولش فکر کردم بررسی رینگ و لاستیکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داش یکی از بچه های پاساژمون 2 سال پیش جی ام سی تراین فولش رو 44 هزار دلار خرید
      منم خیلی سوارش شدم ولی لنت ترمزش تموم شد چون نبود مال ازرا رو تراشکاری کردند و انداختند روش الان بعد 2 سال جعبه فرمانش خراب شده همینطور مونده رو دستشون
      منتظر قطعه هستند تا از دبی براشون پیدا بشه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        درسته که وسیله شون بد گیر میاد
        ولی اولا اینا الکی خراب نمیشن و مطمئنم این رفیقمون به ماشین رحم نکرده چون همسایه خودمون هم یه ساله داره و به شدت راضیه
        ثانیا اگه هم خدایی نکرده خراب شد، دبی خو یه قدمه ، آمریکا خو نمیخوایم بریم، یه مسافرت ده روزه میریم و یه حالی هم میکنیم. نهایتش هم اگه نتونستیم بریم، به همین بنگاهیا میسپاریم، میارن.
        دیگه بدبینانه ترین حالتش اینه که درست نشه، اوراقش میکنیم و صندلیش به خیلی از هم قیمتاش میارزه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mohsen

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      هم لگنه
      هم پر مصرفه
      هم تکنولوژی خاصی نداره
      به فکر ماشین المانیو ژاپنی باش شخصیت بده بهت
      اینا چین دیگه؟
      البته من کمتر کسیو میشناسم منطقه ماشین درست حسابی بخره
      درود بر شرف کسی که تو منطقس ولی 528i صفر میخره با پلاک ملی زیر پاش ادم نگاش میکنه میگه مهندس میری پیش میبینه طرف خدای شخصیته
      واقها از رو ماشین تا حدی میشه به طرف پی برد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    قابل پیشبینی بود.لکسس و پرشه بهترین جایگاه لیست رو دارن و فیات هم قعر جدوله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagani

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      نصف (5تا)لیست آمریکایی!!
      4تا ژاپنی!!
      وفقط یه شرکت آلمانی!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (362 ديدگاه)

        آون دوتا شرکت هم که طرفدارانش میدونن کدومارو میگم هم که اصلا نیستن ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          شما با همین امارا خوش باشی واسه اون دوتا شرکت افتخاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ds

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          لوگوی لکسو س رو دیدن رفتن گل بچینن . میان بالاخره.واقعا اون دوتا خودروساز چرا جا موندند البته تقصیر اونا نیستا .این چشم بادامیان که با سرعت مافوق صوت دارن جلومیرن
          سونامی و تشعشعات هسته ای و زلزله وحتی بمب هسته ای هم جلودارشون نیست احتمالا زلزلزله روز قیامت هم جلودار شون نخواهد بود از بس که تکنولوژی ندارن اینا.؟؟؟.!!
          این جمله اخر در جواب شیفتگان اون دوتا خودروساز بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. علی

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        دوست من دقت کن که برندهای آلمانی پدیدآورندگان تکنولوژی های روز ماشین ها هستند و خوب وقتی یک سیستمی برای اولین بار به بازار عرضه میشه معلوم هست که هنوز ایراداتی دارند که در مرحله اول نمیشه همشون رو برطرف کرد و من فکر میکنم این ایرادات هستند که میزان رضایت مشتری رو پایین میارند. در هر صورت من خودم یه مدت lexus e350 داشتم و بعدش BENZ E300 خریدم و یه مدت کوتاه هم BMW 528i یکی از دوستانم دستم بود و به نظر من هر سه تای اینها شاهکار و با وقار بودند و من ازشون خیلی خیلی راضی بودم ولی به شخصه Benz رو به همشون ترجیه میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. احمد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    برای پنجمبن سال پیاپی ……
    واقعا افرین به لکسوس پیشتاز بودن توی مقوله کیفیت اون هم توی بازار های بین المللی با این شدت رقابت بسیار بالا خیلی تحسین بر انگیزه
    احتمالا سال دیگه پورش این جایگاه رو تصاحب میکنه
    البته این نظر سنجی به نظر خیلی درست نمیاد
    بنز و بی ام و کجان ؟
    یعنی بنز و بی ام و از نظر کیفی و امار خرابی اونقدر وضعشون خرابه که جزو ده تای اول هم نشدن !!!!!!!!!!!!!!

    البته میدونم که جی دی پاور موسسه معتبریه و مورد قبول و استناد خیلی از سازمان هایت ولی ابن که بنز و بی ام و ایودی نیستن خیلی سوال برانگیزه !!!!

    اگه کسی جوابشو میدونه مننون میشم به من هم بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      این رده بندی بر اساس قابلیت اطمینان است
      در رده بندی بر اساس کیفیت کلی آمار بسیار متفاوت است!!!!!!!
      دوستان می تونن به سایت J.D power مراجعه کنن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ds

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (41 ديدگاه)

      عزیزم شما یه سری باید به پرشیا خودرو وستاره بنز بزنی تا با چشم خودت مشکلات این دو برند رو ببینی مشکلاتی از قبیل خرابی انژکتور و واتر پمپ و کمک فنرها مشکل کولرو داغ کردن موتور در تابستان ودهها ایراد دیگه و تا سوار نشی متوجه نمیشی ولی لکسس وپورشه با بیشترین تکنولوژی کمترین مشکلات که اون مشکلات پیش پا افتاده تو ایران اصلا به چشم نمیاد من تا حالابه خاطر شغلی که دارم در نمایندگی این دو شرکت مشکل فنی ندیدم فقط مشتریا جهت سرویس دوره ای یا احیانابه خاطر تصادفات به این نمایندگیا مراجعه میکنند اما تا دلت بخواد مخصوصا در نمایندگی bmw موتور سوخته زیاده این بخاطر موتورهای توربوی دولیتریه که مشتریا فکر میکنن چون شتابش بالاست هر چقد دلشون میخواد فشار میارن به موتور .آمار واردات موتور bmw توسط پرشیا خودرو موید همین مشکله.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ds

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (41 ديدگاه)

        البته پارسال بنز رتبه دهم بود که امسال لینکلن از مرسدس پس گرفته کم کم دیگه ژاپن و آمریکا دارن یکه تازی میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohsen

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          اولا اینکه تو ایران همیشه وسایل رو میخرن و اولین کار اینه دفترچه ی بغلشو میندازن بیرون
          بی ام وه رو هم طرف معمولی توربو دار میخره و تو هوای سرد یه استارت تا ته گاز بنده از ایناشم و البته خرج باز میکنه مستقیم میره نمایشگاه
          ثانیا این جوک هارو برو به هایپر دم محلتون بگو که داغ میکنه و اون حرفا
          من میدونم بی ام وه در قبال حالی که میده خرج میذتاره دستت تو مدل های ضعیفش ولی بنز همچین چیزی نداره و کمتره
          بقیشم میلاد خان بهتر از من گفتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . سند بیار که لکسس بیشترین تکنولوژی به کار رفته داخل خودش رو داره.
        یذره از تعصبت کن . اول برو ببین مدلهای مرسدس بنز چه شراطی رو میگذرونن تا به تولید برسن . مگه عه د دقیانوسه ؟؟؟
        این مشکلات برای پیکان پیش نمیاد . موتور پیکان تو تابستان با اینکه فن نداره . مشکلی نداره اونوقت بنز براش مشکل پیش میاد ؟؟؟ پس عربها چکار میکنن تو کشورشون با گرمای موتور بنزهاشون و هوا . نکنه هر 100 کیلومتر میزنن کنار موتورو فوت میکنن ؟؟؟
        قشنگ معلومه حرفات و جملاتت بی پایه و بی اساسه . در جهل خودت بمان .
        مردم دنیا چقدر خرن که اینقدر بنز و ب ام و آئودی میخرن . اینقدری که هرساله این برندها پرفروش ترین لوکس های دنیا میشن . یذره کتاب در رابطه با ماشین بخون . اطلاعاتت رو بالاببر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ds

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (41 ديدگاه)

          جان …؟؟عربها بنز وbmw سوار میشن؟؟؟ خواب دیدی خیرباشه ..همه میدونن عربها فقط ماشین امریکایی وژاپنی سوار میشن علتش همون داغ کردن موتوره. من چون از عربها بدم میاد مثال نزدم
          عربهای … ملاک نیست من گفتم لکسوس و پورشه .پس همین نشون میده متعصب هیچ کشوری نیستم .کسی که متعصبه معلومه که از خودرو مثل شما هیچ اطلاعاتی نداره یعنی چی فقط المان فقط بنز
          تمام خودروسازا دارن زحمت میکشن و همگی قابل احترامن. این هم بدون که کشوری مثل امارات عده معدودی که بنز وbmw سوار میشن کارگرای هندی و بنگلادشی و افغانین چون وقتی زیر افتاب داغ کار میکنن اصلا کولر براشون معنی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. american and japan

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (199 ديدگاه)

          واقعیتش من شهرام آذر نیستم بتونم اساسی ازتون ایراد بگیرم.
          :)
          ولی ظاهرا شما دیگه خیلی تعصب داری روی بنز.تعصب خوبه ولی نه زیادش.تعصب افراطی اصلا خوب نیست و کسی خوشش نمیاد.شما تا حالا بنز یا بی ام و یا لکسوس داشتی؟؟؟؟سوارشون شدی؟اصن به عنوان راننده هم نه به عنوان مسافر!
          عزیز من ماشین های آلمانی از همون موقع قاشق چنگال به استهلاک و هزینه ی نگه داریشون معروف بودند و حالا هم هستند.من bmw 328i داشتم قبلا هم گفتم ((فکر نکنید میخوام پز بدم)) این ماشین مدل 2013 بود من سال 2014 خریدمش.ماشینو بردم نمایندگی متصلش کرد به دستگاه اینقدر ارور داشت و ایراد داشت که بنده یه ماشین دم دستی که داشتمو فروختم و 15 تومن ناقابل دادم تا ماشین ارور هاش برطرف شد.از تعویض گردگیر پلوس بگیر تا تنظیم انژکتور و توربو و دیسک و… و یه سری ایرادات کامپیوتری.بد بختی این بود که ماشین رو سر معامله سریع خریدم چون ازش خوشم میومد و نبردمش قبلش نمایندگی چکش کنه.چون یه مشتری دیگه پاش بود.شش ماه نگهش داشتم این آخری ها حس کردم داره دوباره مثل قبل میشه.گذاشتمش نمایشگاه و با یک لکسوس es250 معاوضش کردم.این ماشینو به مدت یک سال نگه داشتم و هیییییچ مشکلی ازش ندیدم.عین روز اول بود.تازه توی خاکی بردمش گازش میدادم همه کار باهاش میکردم ولی کوچکترین صدایی ازش در نیومد.
          میخوام اینو بگم ماشین آلمانی همه میدونن خرج و استهلاکش به همون مقدار لذت رانندگیش بالاست.به خصوص بنز و بی ام و به خاطر اینکه دست پولدارا معمولا میگردن هزینه ی نگه داری براشون مهم نیست.
          شما هم سعی کن تعصبت رو کنترل کنی و به خاطر تعصبت اینقدر شخصیت خودت و دیگرونو پایین نیاری.اولا گزاف نگفته بنده خدا نظرشو گفته.دما اگر هم گزاف گفته با لحن آروم تر و بهتری هم میشه قانعشون کرد که داری اشتباه میکنی.
          لکسوس ممکنه بیشترین تکنولوژی رو به کار نبرده باشه ولی همون تعدادی رو که به کار برده درست به کار برده.مدلای بنز هر شرایطی رو میگذرونن لکسوس مطمئن باش همون مقدار مراحل رو میگذرونه.بیشتر نباشه کمتر نیست.این گاری سازای ما هستن که اصن یک ذره از این مراحل ساخت رو حالیشون نیست.پیکان هم فن نداره به جاش پنکه داره.به وسیله ی اون موتور خنک میشه.موتور پیکان خب خیلی ساده هست و چیز خاصی نداره براش مشکل پیش بیاد.موتورای بنز اکثرا توربو هستن و توربو شرایط نگه داری سختی رو میخواد.نباید بهش فشار بیاری زیاد.مخصوصا توی دما های بالا.باید ماشینو سه دقیقه پس از سلو کار کردن خاموش کنی.مرتب سرویس کنی ماشینو.روغن خوب بریزی بنزین با کیفیت بریزی.توی امارات بنزیناشون بنزینن نه مثل بنزین های ایران که معلوم نیست چی هستن.ولی توربو ژاپنی خیلی بیشتر دوام داره.کم تر ازش کار میکشن و بیشتر با حجم موتور قدرت رو افزایش میدن.در نمونه های توربو هم که قدرت بالایی رو به ماشین میده اوقت صرف موتور شده تا مقاوم ترین حالت ممکنشو به وجود بیارن.نه مثل بعضی از برندا مثل کره ای ها که وقتشون رو بزارن روی طراحی و یه موتورم روش بزارن حالا خواه پر خرج باشه یا کم خرج.البته کره ای ها هم دارن رویه ژاپنی ها رو کم کم پیش میگیرن.اینم بگم:ماشین آلمانی اصلا عالی قبول دارم ولی وقتی استهلاک و خرجش بالاست نمیشه به زور نظر عکس بدی که.ای بابا خب اینجورین آلمانی ها.بیام بگم عالین؟تعصب بی جا داشته باشم؟چی گیرم میاد؟بهم پول میدن؟شما از اسمت معلومه چه تعصبی داری.منم البته اسممو گذاشتم آمریکایی و ژاپنی ولی منظورم اینه که ماشینای این دو کشور رو بیشتر دوست دارم.نه اینکه از برند های بقیه کشور ها متنفر باشم و فقط آمریکایی و ژاپنی رو قبول داشته باشم مثل شما که فقط و فقط بنز رو قبول داری.طرفداری خوبه ولی نه بی جا و اینقدر متعصبانه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza :: Deutschland :: Mercedes

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          جناب آمریکا و ژاپن
          مگه ما گفتیم ماشین آلمانی خرج نداره؟
          هر ماشینی خرج داره و باید هزینه ای جهت سرویس و خرج نگهداری کنار گذاشته بشه
          برای یک برند بیشتر برای یکی دیگه کمتر (به دلایل مختلف)
          ولی چرا مفاهیمو با هم ترکیب میکنین؟
          میزان اعتماد مردم به یک برند (که بیشتر به خرابی بستگی داره) چه ربطی به هزینه نگهداری داره؟
          رو چه اساسی گفته میشه بنز از قدیم الایام معروف به استهلاک زیاد بوده؟ پس این بنزای اتاق معماری که دارن تردد میکن چین؟
          مگه با استهلاک نیستن پس چرا دارن عین روز اول کار میکنن (حالا نمیگم مشکلاتی ندارن ولی قیاس کنید با هم دوره های خودشون)
          بنز W123 که استحاکمشو میگن در حد تانک جنگیه نمیبینین؟
          شما با سوار شدن یه بی ام و مدل ۲۰۱۳ به عمق کاربری و مهندسی و متریال ماشینهای آلمانی در دهه سی میلادی پی بردی؟
          وسط معامله ماشین بد انداختن بهت به بنز چه ربطی داره؟به بی ام و چه ربطی داره؟
          پژو به اون پژوییش گرفتیم این همه مشکل تاحالا نداشته…
          هواپیمای بویینگ و ایرباسم میگیری بعد و قبل هر پرواز دهنتو سرویس میکنن ساعت ها باید چکاپ بشن بعضا تاخیر های چند ساعته طولانی بوجود میارن…حالا بگم بویینگ تکنولوژیشو درست استفاده کنه دیگه موتور نذاره چون هی خراب میشه!!!!
          خب لکسس محافظه کاره تغییر کمی اعمال میکنن ولی این بنز و بی ام و آیودین که همیشه خط مقدمن
          وقتی هم میگین لکسس همون تکنولوژیهایی رو داره که بنز داره و همون مراحل تولیدو میگذرونه که بنز میگذرونه و همون عملکردو داره توضیح بدین چرا در قسمت تکنولوژی جی دی پاورپایین تره!؟ و چرا بیشتر مجلات معتبر خودرویی مثل کار اند درایور و موتورترند مدل های لکسس رو در رتبه ای پایین تر از مدل های بنز و بی ام و آیودی قرار میدند؟ (در اکثر مواقع)
          چرا هنگام کسب جایزه موتور سال خبری از لکسس نمیشه؟
          چرا هنگام کسب جایزه خودروی سال اروپا یا جهان خبری نمیشه؟
          اونجا دیگه کسی نمیگه پس این بنز و بی ام و کجان؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. luis

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          دوستان بحث الکی با متعصب ها نکنن دیگه پورش دومه این یعنی قابلیت اطمینان هیچ ربطی به تکنولوژی و… نداره پورش خاص ترین خاص سوار ترین گران ترین خودرو المانه و تنها خودرو المانه که در زمینه سوپر اسپرت بزرگان ایتالیایی رو به چالش میکشه رتبش تو لیست دومه دیگه چی میخواین بگین؟؟؟؟ یعنی خودرو فولکس و بی ام و بنز تکنولوژیشون و موتورشون و سیستم تعلیقشون از پورش هم پر تکنولوژی تره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. حسین

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        درود. آقای american and japan

        با بخشی از حرفاتون موافقم. اما چندتا نکته هست که میخوام بگم: (ببخشید طولانیه)

        «شما تا حالا بنز یا بی ام و یا لکسوس داشتی؟؟؟؟سوارشون شدی؟اصن به عنوان راننده هم نه به عنوان مسافر!»:
        قرار نیست حتما سوار ماشینی شده باشی تا در موردش نظر بدی. خیلی ها ماشینی رو داشتن ولی نظر درست در موردش نمیدن. بهتره نظر کارشناسا رو اینجا بیان کنیم که به قول شما گزاف نگفته باشیم.

        شما میگی بنز و ب ام و از زمان قاشق چنگال به هزینه بالای نگهداری معروف بودن. نقض حرفتون در مدل 180 دیزلیه که به خاطر هزینه پایین نگهداریش معروف بوده که صاحبشو ثروتمند میکنه. مدلهای معروف به دانشجویی و معماری هم مثالهای دیگه ای از این دست.

        در مورد 328i که داشتین: اشتباه اولتون این بود که لوکس دست دوم خریدین، اشتباه دومتون هم این بود که چِک نکرده خریدینش. صاحب قبلیش داغونش کرده بوده.

        «میخوام اینو بگم ماشین آلمانی همه میدونن خرج و استهلاکش به همون مقدار لذت رانندگیش بالاست.به خصوص بنز و بی ام و به خاطر اینکه دست پولدارا معمولا میگردن هزینه ی نگه داری براشون مهم نیست»:
        این جمله رو باهاش موافقم و دقیقا به همین دلیله که هر کسی تا پولش رسید نباید بره بنز بخره.

        «لکسوس ممکنه بیشترین تکنولوژی رو به کار نبرده باشه ولی همون تعدادی رو که به کار برده درست به کار برده»:
        بنز هم یا بهترین رو میسازه یا اصلا نمیسازه. نمیشه گفت بنز مثل کمپانیهای چینی فقط آپشن اضاف کرده و کیفیتش پایینه!!! هرچی داره درجه یکه

        در مورد بحث موتور پیکان و بنز: حرف میلاد سرِ اینه که موتورهای بنز و ب ام و به این سادگیا خراب نمیشن نه اینکه با پنکه خنک میشه یا فن D-:

        «نباید بهش (به توربو) فشار بیاری زیاد.مخصوصا توی دما های بالا.باید ماشینو سه دقیقه پس از سلو کار کردن خاموش کنی و . . . »:
        قبلا هم گفتم میشه بهش فشار اورد. شما ماشین اسپورت میخری که بهش فشار بیاری نه اینکه مث تویوتا پریوس باش رفتار کنی. نکته اینجاس که باید درست بهش فشار بیاری. پست «بی ام و M5 رکورد زد» رو بخونین. 82 کیلومتر دریفت بی وقفه!!! چه فشاری به موتور و گیربکس و تعلیق و توربو و فرمون و… میاره؟ بعد از دریفت فقط لاستیکای ماشین نیاز به تعویض پیدا کردن!
        سه دقیقه هم لازم نیست. 30 ثانیه تا یک دقیقه قبل و بعد از حرکت کافیه.
        نیاز به روغن و بنزین مناسب هم عیب به حساب نمیاد. شما وقتی یه وسیله رو میخری باید درست ازش استفاده کنی.

        «ولی توربو ژاپنی خیلی بیشتر دوام داره.کم تر ازش کار میکشن و بیشتر با حجم موتور قدرت رو افزایش میدن»: کی گفته توربوی ژاپنی بیشتر دوام داره؟ نقض حرف شما لکسس nx هستش که از موتور دو لیتریش 235 اسب بخار قدرت کشیده میشه که عدد کمی نیست برای یه موتور دو لیتری تک توربو.

        «ماشین آلمانی اصلا عالی قبول دارم ولی وقتی استهلاک و خرجش بالاست نمیشه به زور نظر عکس بدی که.ای بابا خب اینجورین آلمانی ها»:
        بله خرجشون بالاس اما به معنی خرابی زیاد نیست. به خاطر بعضی مسائل نیاز به سرویسهای دوره ای و هزینه های نگهداری بالا دارن. میتونید کامنتهای پست «مقایسه قابلیت اطمینان آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس» رو بخونید. چون اینجا دیگه جای بحث بیشتر نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. luis

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (612 ديدگاه)

          دوست منطقی من پورش رتبش دومه با دو اختلاف از لکسس قابلیت اطمینان هیچ ربطی به پیچیدگی موتور و اسب بخار بالا و پرفرمنس بالا و تکنولوژی بالا نداره. در تمام این موارد پورش سر امد خودروهای المانه و تناا رقیب خودروهای ایتالیا بنز و بی ام و ائودی در زمینه کنترل کیفیت دچار مشکل هستن وگرنه حتما باید داخل ده تای اول باشن این همه هم داستان گویی نداره که موتورو سرد کنی خاموش کنی گرم شد حرکت کنی برادر پورش دومه اصل و نصب پرفرمنس خودرویی المان دومه اخر و عاقبت اسب بخار و گشتاور دومه خطمی مرتبت خودرو سازی المان دومه بنز و بی ام مشکل جا لیوانی داشتن که الان نیستن تو ده تا؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسین

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          منتظر بودم یه نفر بیاد به پورشه اشاره کنه. دفعه قبل که بحث کردیم من دلیلی بالاتر بودن پورشه رو نمیدونستم. بعدشم توی مقالات معتبر (مثل همون پست مقایسه قابلیت اطمینان سه تا آلمانی، گفته شد که پیچیدگی آلمانیها باعث کاهش قابلیت اطمینانشون میشه. حرف منو قبول نداری، حرف مقاله رو هم قبول نداری، شما نکنه خودت کارشناسی؟؟؟؟
          برادر من خودت تو کامنت بالاییت داری میگی پورشه گرون ترین برند آلمانیه. هزینه این وسط نقش خیلی مهمی داره. پورشه بالاترین سطح سطح شخصی سازی رو در محصولاتش داره. یعنی بیشترین تعداد آپشن رو ارائه میده و در قبالشون پول میگیره. اینجوری هزینه ی بالای تولید رو جبران میکنه. پورشه یه شرکت خاص سازه. اینجوری برات بگم:

          هرچه عملکرد بالاتر باشه، دوام کمتره (اگر هزینه تولید رو بخوایم ثابت نگه داریم.) اما اگر بخوایم دوام و عملکرد رو در کنار هم داشته باشیم هزینه تولید بالا میره. هزینه تولید که بالا بره قیمت بالا میره. پورشه چون خاصه میتونه قیمت رو بالا ببره (اگر قیمت پایه رو نتونه زیاد کنه، با آپشن جبرانش میکنه). پورشه قیمت بالایی داره و بنا بر این بالا بودنش توی لیست عجیب نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. حسین

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          شما بیا برو تو سایت خود جی دی پاور ببین شایع ترین مشکلات چی بودن. شایعترین مشکلات مربوط به طراحی میشن و بعد از اون هم مشکلات سیستم اطلاعات-سرگرمی مثل بلوتوث و تشخیص دستورات صوتی بوده. به اعداد و ارقام هم توجه کن. یه بنز سه ساله به طور میانگین 1.35 ایراد در سال سوم داشته که طبق متن سایت JD ایراداتش ایرادات اساسی نیستن. آیا میشه نتیجه گرفت که بنز بی کیقیته؟؟؟؟ یکم واقع بین باشین. تو سه سال 1.35 ایراد به ازای هر ماشین. به چی دارین افتخار میکنین شما؟ همچین اختلاف فاحشی تو کیفیت وجود نداره. اما تو عملکرد خیلی اختلاف هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. «میلاد.فقط آلمان.فقط بنز»

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (18 ديدگاه)

          درود .
          حسین جان برای کسی توضیح بده که حافظه قوی داشته باشه .
          یک مساله را چند بار توضیح میدن؟؟؟
          کسی که خودش را زده به خواب را نمیشه بیدار کرد .
          بعضیا هنوز نمیدونن که وقتی تکنولوژی بالاتر بره . پیچیده تر میشه و هزینش بیشتر میشه . واقعا خجالت آوره داریم سر این موضوع بحث میکنیم . طرف حاضر نیست بره فروش مثلث آلمانی هارو در کشورهای عربی ببینه ، بعد میگه فروش ندارن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. علیرضا

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (752 ديدگاه)

        نکته به سیاست های بنز و بی ام و بر میگرده خریداران بنز و بی ام و اکثرا افراد پر در آمدی هستن که اونقدرا هزینه نگهداری خودرو براشون مهم نیست بنابر این این دو شرکت با ارائه خدمات پس از فروش و فروش قطعات هم به نوعی سود میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. محمدرضا

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از پشت صحنه اشاره میشه گروه قدرتمند صنعتی ایران خودرو نیز با 119 مشکل مشترک در هر خودرو توانسته رتبه قابل توجهی پیدا کنه، انشالله سال بعد نم نم میاد واسه قهرمانی
    خخخخخخخخخخخخخ :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یعنی بنز،بی ام و،ائودی هیچکدوم نتونستن تو این لیست رتبه بیارن؟!!!!!!!عجیبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. king 918

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    تبریک به لکسوس و پورشه باریکلا این داداشمون luis کجاست ؟؟؟؟؟؟؟
    حتما خوش حال میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      تبریک به تو دوست گلم و تبریک به پورش عظیم که خیال منو راحت کرد که به همه متعصبا نشون داد بالا بودن در جی دی پاور هیچ ربطی به کم بودن تکنولوژی و پایین بودن در لیست هیچ ربطی به پر تکنولوژی بودن نداره
      قربون پورش برم که با اون موتور های خدا با اون سیستم تعلیق فوق مهندسی با اون همه اسب و گشتاور با اون همه عظمت تکنولوژی فقط با دو اختلاف دوم شد تا به طرف دارای بقیه برند ها بگه عزیزاااان کنترل کیفیت خودروسازی هاتون مشکل داره و گرنه حتما باید بنز و بی ام هم جزو ده تا میبودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمدرضا♥BMW♥

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    لکسس واقعا شاهکاره…
    یه اشتباه تایپی قبل اینکه لینکلن رو معرفی کنید هست اصلاحش کنید…متمئن >> مطمئن
    ♥BMW-LEXUS♥

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .
    تا جایی که میدونم تو رده بندی تکنولوژی های به کار رفته در خودرو ، در رده های پایین قرار داره . درنتیجه مشخصه که ایراد در خودروهاش هم کم باشه .
    هنر اینه که ماشین پیشرفته و با تکنولوژی بالا داشته باشی ، ایرادهای ماشین هم نسبت به تکنولوژی به کار رفته در خودرو ، کم باشه یا معقول باشه .
    اما در کل کسی به دوام خودروهای ژاپنی شک نداره . ولی امیدوارم که در این آمارها و نظر سنجی ها ، همه عوامل در نظر گرفته بشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      مثلا این عکس را ببینید :

      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/08/2015_APEAL_NameplateRank_1_0-526×608.jpg

      در اینجا پورشه اولین برند است که بیشترین تکنولوژی به کار رفته در آن وجود دارد . خودتان پیدا کنید مابقی برندهارو .
      این هم لینک مطلب عکس بالایی :
      http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015/

      این لینک را هم ببینید . خالی از لطف نیست .

      http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-%D8%A8%D9%86%D8%B2/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        دوست عزیز چرا داری به هر دری میزنی که حرفتو به کرسی بشونی؟؟؟؟ عزیزم اون لیست اول پرفورمنسه نه تکنولوژی یعنی شما فرق پرفرمنس و تکنولوژی رو نمیدونی؟؟؟؟ یه تویوتا میرای سلول سوختی تکنولوژی ساختش صد برابر تویوتا جی تی 86 هست ولی تویوتا جی تی 86 پرفرمنسش صد برابر تویوتا میرای هست تو اون لیستم که پورش اوله که باز بر ضد خودته دوست من داره علنا نشون میده که غول ترین خفن ترین و شاخ ترین ماشین ساز المان از نظر پرفورمنس هندلینگ شتاب سرعت اسب گشتاور تعلیق ترمز و….. مورشه که الانم پورش رتبه دوم جی دی پاور رو داره این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟ یعنی بی خود به هر در نزنید دوستان بتلا بودن تو جی دی پاور فقط و فقط بر میگرده به کنترل کیفیت و دقت در ساخت اگه این دو مورد باشه پورش هم با این همه عظمت و اسب بخار و….. میاد و بالای لیست قرار میگیره این یعنی دوستان متعصب قبول کنید خودرو ساز های مورد علاقتون در بحث ساخت یه کوچولو دارن سهل انگاری میکنن و گرنه وقتی مدرش رتبه دوم میاره پس بنز و بی ام هم میتونن دوم و حتی اول شن من نمیدونم اینهمه تعصب چیه اخه نمیشه که پرفرمنس بتزو بی ام از لکسس سر باشن طراحی سر باشن کیفیت سر باشن تکنولوژی سر باشن قیمت هم که تقریبا هم رده پس این همه ادم تو دنیا خرن مرض دارن لکسس میخرن لکسس پرفرمنسش کمتر المان هاست منم قبول دارم ولی سه تا برگ برنده داره یکی دوامشه یکی طراحی های جذابشه یکی نرمی و بی صدایی کابین شما متعصب ها حتی حاظر نیستید خوبی های لکسس رو قبول کنید واویلا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. luis

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اون رده بندی تکنولوژی نیست پرفورمنسه شما فرق تکنولوژی و پرفورمنسو نمیدونی اسم خودتو گذاشتی ماشین باز فقققط بنز فقققط المان!!!!!
      تویوتا میرای سلول سوختی تکنولوژی ساختش صد پله بالاتره تویوتا جی تی 86
      تویوتا حی تی 86 پرفرمنس و لذت رانندگیش صد پله بالاتره تویوتا میرایه
      اینم یه مثال ساده تا به یک دوست متعصب تر از مدیر عامل دایملر ثابت بشه بالا بودن در جی دی پاور ربطی به تکنولوژی کم و پایین بودن ربطی به تکنولوژی بالا نداره خوب نگاه کن ببین پورش کجای جدوله پورشی که خدای تکنولوژی و خدای اختراع و خدای پرفورمنس خودرو سازی المانه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        عزیز من رو چه حسابی میگی آمار تکنولوژی نیست و پرفورمنسه؟؟ تو با متن سایت خود JD Power هم مخالفی؟؟؟؟ خودش «نوآوری¬های تکنولوژیکی در اتومبیل¬ها و همچنین سیستم¬های مربوط به ایمنی که خودروسازان مدل¬های جدید خود را به آنها مجهز می¬کنند و باعث می¬شوند که اتومبیل¬ها برای صاحبان آنها جذاب¬تر شوند، در این مطالعه بررسی می¬شوند.» اونوقت شما میگی غلطه؟؟؟؟ یه پا کارشناس شدیا!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Reza ///AMG

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2015/
        ملاحظه بفرمایید بعد سخن بگویید :
        “…نوآوری‌های تکنولوژیکی در اتومبیل‌ها و همچنین سیستم‌های مربوط به ایمنی که خودروسازان مدل‌های جدید خود را به آن‌ها مجهز می‌کنند و باعث می‌شوند که اتومبیل‌ها برای صاحبان آن‌ها جذاب‌تر شوند، در این مطالعه بررسی می‌شوند…”

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطمئنأ خودروهای بنز و بی ام و هم تو این لیست بودن چرا جز 10 برند نیستن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسين

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    درود.
    اگر دوستان لطف کنن و پستهایی که آقا میلاد لینکشون رو گذاشتن رو به همراه کامنتهای اون پستها بخونن، بحثهای تکراری و خسته کننده تکرار نمیشه. لطفا بعد از خوندن اون پستها و کامنتهاشون، اگر بازم جای بحث بود، اینجا ادامه بدید.

    مخلص همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      دوست خوبم قربونت برم بحث اینجاست
      من ژاپنی باز و ژاپنی سوار که خارج از کشورم هستم با جون و دل قبول دارم که ماشین های المان از نظر پرفورمنس (فنی) یه سر و گردن بالاتر ژاپن و لکسس هستن
      ولی طرفدارای المانی باز البته نه همشون
      نمیخوان قبول کنن که ماشین های ژاپن هم از نظر سگ جونی و دوام طولانی مدت یه سر و گردن بالاتر از المانی هستن
      پیوسته میخواهند سگ جون بودن و جنگنده گی بالای ماشین ژاپنی رو ربط بدن به تکنولوژی پایین
      اخه من نمیدونم چرا پژو چرا هیوندا چرا این همه ماشین ساده نباید تو جهان رتبه بیارن صاف باید لکسس اول شه؟؟؟؟؟
      تو رو خدا برید اون کلیپ برنامه تام گیر انگلیسو ببینید وه هایلوکسو پکوند زیر اب دریا کرد اتیش زد با ساختان منفجر کرد ولی باز این ماشین راه رفت و تا استدیو با پای خودش اومد تام گیر انگلیس که هیچ دخلی هم به ژاپن نداره
      دوستان نمیخوان قبول کنن میخوان بگن از سیر تا پیااااز المان یکه تازه که این منطقی نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1364 ديدگاه)

        کسی نمیخواد دوام ژاپنی ها رو زیر سوال ببره. داداش من همه حرف من اینه که ژاپنی ها بسیار ساده تر از دیگران هستن (نمیگم پیشرفته نیستن، میگم ساده هستن) و از طرف دیگه دقت تولید بالایی دارن. سادگی در کنار دقت تولید بالا میشه کیفیت بالا. شما میگی ساده نیستن؟؟؟؟ تویوتا کمری تا نسل قبلشو من خبر دارم که از زنجیر تایم بجای تسمه استفاده میکرده! این سادگی نیست؟؟؟؟
        از طرف دیگه اختلافِ سر و ته این لیست اونقدرا هم زیاد نیست. دوج بی کیفیت نیست. فورد بی کیفیت نیست. ماشین سه سال کار کرده، دو تا مشکل براش پیش اومده. اون دوتا هم به احتمال زیاد یا نرم افزاری هستن یا مربوط به طراحی میشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Ahmad..F12

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    درود

    این که آلمانی ها کمتر در این لیست ده تایی هستند دلیل بر غیر قابل اعتماد بودنشون نیست

    سطح تکنولوژی و امکانات و سطح لاکچری بودن و کیفیت مواد استفاده شده در آلمانی ها اصلا قابل رقابت با آمریکایی ها یا ژاپنی ها مثلا نیست

    این ده خودرو ساز که توی این لیست هستند جز پورشه و لکسس و لینکلن از نظر سطح امکانات و سطح لاکچری بودن، یه پله زیر لوکس سازهایی مثل BMW و مرسدس بنز قرار دارند

    اگر جز این بود، و کیفیت پایین تری از برند های این لیست داشتند، همین بنز و بی ام دبلیو، تا امسال جز پرفروش ترین برند های لوکس جهان نمیشدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      دوست عزیز این پله بندی رو از کجا میاری
      لکسس به کنار اصلا اشغال پورش هم یه پله از بنز و بی ام پایین تره؟؟؟ این حرفو به رئیس دایملر بگی از خنده میمیره پورش خدای تکنولوژی پرفرمنس و اسب بخار و گشتاور و.. . المانه تمام خودرو هاش حس و ذات اسپرت دارن و نیازی هم نداره مثل بی ام با حرف ام یا ای ام جی موتور های اسپرتشو معرفی کنه این خودرو ساز ذاتش لوکس و اسپرته بعد شما چطور میتونی توجیه کنی رتبه دومشو؟؟؟؟؟
      میخوای قبول کن میخوای نه بنز و بی ام در بخش کنترل کیفیت نهایی محصولاتشون ضعف دارن وگرنه حتما باید در بین ده برند میبودن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza ///AMG

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        جناب لوئیس ازون بالا شروع کردی جواب همه رو با پورشه دادی…
        الان یکی بیاد ادعا کنه بگه مثلا افزایش حجم موتور منجر به افزایش قدرت موتور میشه (خب این که غلط نیست) ولی معنیش این نیست که اگه حجم موتور زیاد بشه حتما حتما توانشم بیشتره
        قضیه خیلی ساده ست سیستمی که پیچیده تر باشه حساس تر باشه و … طبیعتا احتمال خرابیشم میره بالا و هزینه ای نگهداریشم زیاد میشه…این یه اصل خیلی واضحه و نمیدونم چرا باید رو این داستان بحث کنیم
        پورشه تکنولوژی هاش و پیچیدگی سیستم هاش هم از بنز و بی ا م و و هم از آئودی بیشتره ولی این مشکلو با افزایش دقت در خطوط تولید حل می کنه که نتیجه این امر میشه افزایش هزینه تولید که اخرشم روی ماشین کشیده میشه (گرچه میشه این موردو با اشتراک پلتفرمها و قطعات کاهش داد)
        حکایت بنزS و CLA هم همینطوریه
        عوامل زیادی در خرابی موثرند ولی یکی از مهمترینشون همین پیچیدگی سیستم هاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          آقا رضا حرف شما درست. درسته که افزایش پیچیدگی نیاز به مراقبت و احتمال خرابی رو افزایش میده اما سوال اینجاس که آیا بنز و ب ام و واقعا همیشه خراب میشن؟؟؟؟ تقریبا محاله در مدت زمان گارانتیشون و چند سال بعدش خراب بشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Reza ///AMG

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (27 ديدگاه)

        البته نمیخوام نامردی کنم و دروغ بگم درسته که میگم ساده بودن سیستم کمک میکنه به کمتر خراب شدن ولی هنر تویوتا و لکسسو نمیتونم منکر بشم به هر حال کار کمی نیست اوردن این همه رتبه و مقام به هرحال در یکی دو مورد شاید لغزش داشته باشن ولی درمجموع نمره 20 نگیم 19.75 شایسته شونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ahmad..F12

        ۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        الان کی گفت پورشه پایین تره
        خوبه که تاکید کردم به جز پورشه و لکسس و لینکلن

        عزیزم ….. 😊

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Ahmad..F12

        ۳ فروردین ۱۳۹۵
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        این لویس خان خیلی باحاله… ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. یاسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بنده هیچ نظری ندارم.اصلا حالم گرفته شد!یعنی قبول کنم که ایران خودرو از آخرم اول نشده!فقط بهم بگید خواهشمندم بهم بگید عشقم عمرم گلم کادیلاک رتبه ی چندمه!من طاقتش رو دارما بگید.دستمال من کو!کادیلاککککک!مگه جِی دی پاور ملاک هاش چیه که کادیلاک من جز ده تای اول نیس!اصن تو مخیله ی من نمی گنجه!برم ببینم چندم شده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سامان اذری

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ائودی و مزدا کو
    احتمالا متیجه سایتها با هم فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    این اشکالات میتونه شل شدن قطعات پلاستیکی کنار در باشه تا از کار افتادن جعبه دنده.
    البته یه جا مطلبی رو میخوندم در این مورد که بیشتر شدن مشکلات مربوط به بخش الکترونیکی و جدید ماشین هاست در حالی که ایرادات فنی اساسی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    منتظر ورود تویوتا کمری توربو (همون موتور 2 لیتری بکار رفته در لکسوس nx) هستم که 240 اسب داره. یکی از دوستان بعد 1 سال استفاده از جنسیس سدان که توان 280 اسب داره، کمری xl خرید که خب قیمتش 180تومن و توانش هم 180 اسبه، اما بعد 1 ماه گفت اشتباه کردم که در این مدت سوار جنسیس بودم! تویوتا که اینطوریه لکسوس چیه اونوقت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اون دوستی که کمری 180 اسبی را برتر از جنسیس میدونه چیزی از ماشین نمیدونه!!!!!!!
      دقیقا در چه فاکتورهایی برتره؟!؟
      نگو کیفیت که کیفیت جنسیس اثبات شده است!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. Salar

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز
    من چنتا سوال دارم خدمتتون لطفا هر کس پاسخ دقیقی داره جوابمو بده
    ۱ شنیدم که این jd power حرف اول رو تو دنیا میزنه از نظر اعتبار و صحت گفته ها درسته؟؟
    ۲ شنیدم تو بازار امریکا که مردم نسبتا قدرت خرید بالایی هم دارند لکسوس پر فروشتر و محبوب تر از رقباش هست و این برام تعجب بر انگیزه، ایا درسته و دلیلش؟؟؟
    ۳ این که میگن ماشینهای لکسوس خیلی با کیفیت هستن یعنی کاملا قابل لمس و واضح هست یا بزرگ نمایی شده؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      1) بله JD Power اگه برترین نباشه یکی از برترین ها هستش. consumer reports هم هست.
      2) تو بازار امریکا ب ام و تا یک ماه پیش پرفروش ترین بود و ماه گذشته لکسس فروشش بیشتر شد. اما در چند سال اخیر ب ام و در جهان و در امریکا پر فروش ترین برند لوکس بوده.
      3) ماشینای لکسس واقعا با کیفیت هستن. میشه گفت یه جورایی تویوتاهای لوکس شده هستن. اما اختلافشون با رقبای آلمانی از زمین تا آسمون نیست (بنده آمار جهانی رو میگم نه آمار داخل ایران که بحث جداگانه ای نیاز داره). متاسفانه این پست نمودار مقایسه رو ارائه نکرده. اگر به نموداری که در سایت JD Power هستش نگاه کنیم میبینیم که لکسس به ازای هر 100 خودرو 95 اشکال و ایراد داشته و مرسدس بنز 135 اشکال. یعنی به ازای خرید یک لکسس 0.95 ایراد درش پیدا میشه و در هر مرسدس بنز 1.35 ایراد. این در حالیه که به گفته خود JD Power بیشتر ایرادات به سیستمهای الکترونیکی و سیستمهای اطلاعات و سرگرمی مربوط میشه. یعنی جایی که لکسس خیلی ساده تر از بنزه. و از طرف دیگه وجود 1.35 اشکال به طور میانگین در یک بنز که 3 سال کار کرده نشون دهنده بی کیفیت بودنش نیست. هم بنز و هم لکسس در طول سه سال حدوداً یک اشکال پیدا کردن.

      همونطور که در پستهای مشابه هم گفته شده، بحث هزینه نگهداری با مقوله تعداد خرابی کاملا متفاوته. دلیل پرهزینه تر بودن ماشینهای آلمانی، وجود پیچیدگی در ساختار اونهاست. اما دلیل وجود ایرادهای بیشتر چیه؟ دلیلش اینه که آلمانیها معمولا تکنولوژیهایی رو به کار میبرن که برای اولین باره مورد استفاده قرار میگیرن و در طرف دیگه تویوتا در استفاده از تکنولوژی بسیار محافظه کاره. طبیعیه که وقتی سیستمی برای اولین بار استفاده میشه عیب و ایرادش از قبل قابل پیش بینی نباشه و وقتی به دست مشتری میرسه برخی از عیبهاشو نشون بده. مثل تشخیص ژستهای حرکتی یا گیربکس هوشمند یا حالت رانندگی Adaptive در ب ام و سری7. از طرف دیگه برخی ایرادها ممکنه مربوط به مونتاژ باشه. در این مورد لکسس کیفیت بهتری رو از خودش نشون داده. در مجموع میشه گفت که سادگی ساختاری لکسس و تویوتا باعث برتری اونها در این آمارها میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Salar

        ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (13 ديدگاه)

        ممنون حسین عزیز بابت پاسخ کامل شما??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. saeed

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    قابل توجه طرفداران ماشین کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. saeid

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دمت گرم لکسوس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (362 ديدگاه)

    ژاپنی ها که مثل همیشه هستن، آمریکایی ها هم انتظار میرفت حضور فعال داشته باشن، از آلمانی ها انتظار بیشتری تو این لیست داشتم و کره ای ها هم که طبق معمول تو اینطور لیست ها حضور ندارن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (7 ديدگاه)

      این لیست بر اساس قابلیت اعتماد است. اگر سواد داری برو به سایت جی. دی. پاور اونجا رده بندی براساس کیفیت کلی وجود داره و اتفاقا کره ای ها حضور جالب و معنا داری دارند!!!!!!!!
      متاسفانه ریشه همه تعصبات بی سوادی است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیرحسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    هر بار میگفتم که کیا ماشین های بهتری از هیوندای هست و مردم دنیا به کیاموتورز بیشتر اعتماد دارن عده ای از دوستان که تو قرن 19 زندگی میکنن افاضات میکردن که کیا زیر مجموعه هیوندای هست!!!!
    هوندا متاسفانه به لطف دلالان و کره ای سوار ها نتونسته به جایگاه خودش تو ایران برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین فقط وفقط ژاپنی ..تویوتا..لکسوس..نیسان….و…عشقن..love
    بعدم امریکایی
    بعدش اروپایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهزاد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    اگر فرض بر این باشه خودروهای با تکنولوژی پایین تر یا به اصطلاح ساده تر کمتر دچار اشکال میشن پس چرا بین تویوتا و هوندا و فیات و فورد و vw در جدول اختلاف وجود داره؟!
    در بدترین حالت ممکن بنا بر گزارش ها سیستم سرگرمی تویوتا کمترین امتیاز را گرفته و از این بابت نمرات منفی بیشتری دریافت کرده و همینطور لکسوس و اگر بنا را بر صحبت برخی دوستان بگذاریم این شرکت از این لحاظ بیشتر درگیر این مشکلات شده!
    جای دوری نریم در حال حاضر خودروهای هیبریدی که در راس تولید کننده ها تویوتا قرار داره از نظر پیچیدگی و تعدد قطعات نسبت به خودروهای عادی در خطر بیشتری برای پیدا کردن عیب هستند ولی ماحصل کار جور دیگری رقم میخوره!
    در گزارش های زیادی ذکر شده که خودروهای ارزانتر مرسدس باعث کاهش نمره این شرکت میشن و سوال اینجاست این خودروهای ارزانتر که مثلا از یک s کلاس تکنولوژی کمتری دارند چرا باعث این افت شدن مگر سادگی منجر به کاهش خرابی نمیشه؟!
    اگر یک خودروساز در ساخته هاش خبری از جا لیوانی یا محفظه نگهداری ادوات کوچک مثل موبایل و… و پورت های اتصال و برق و… نیست نشان از ضعف مهندسی در اون شرکت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      ضعف مهندسی در اون شرکت!!!!!!! ایرانی ته بلوف و دروغ و ادعاست به قول میلاد در جهل خودتون بمونید شماها هموناییی هستین که به روشی میخواید تخریب کنید دنیا اینو فهمیده که ماشین آلمانی ته مهندسی و تکنولوژیه ولی یه عده عقده ای نمیخوان اینو قبول کنن خب بگید ماشین آلمانی باهاتون چی کار کرده که اینقدر ازش نفرت دارید بجای اینکه برید ایراد بیخود بگیرید از اونا برید گوشه مسئولین نامحترمه خودتو و بگیرید و بگید وقتی ما داریم این همه پول بنزین میدیم چرا باید آشغال بریزیم تویه حلق ماشینمون چرا یه مکمل درستی پیدا میشه چرا یه نمایندگی درستی نیست و یه مکانیکی که بلد نیست پژو تعمیر کنه باید بالا سر بنز و ب ام و باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (21 ديدگاه)

        اتفاقا شما آلمانی پسند ها باید بگین که مشکلتون با ژاپن چیه که موفقیت هاش رو قبول نمیکنید ؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسین

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود بر آقا بهزاد. کامنتت خیلی قشنگ بود. نکات خوبی رو اشاره کردی. منم جوابهایی که به ذهنم میرسه رو میگم. البته بعد از کلی بررسی توی آمار به این جوابا رسیدم.

      در مورد اختلاف تویوتا و هوندا و فورد و … میشه مراجعه کرد به آمار APEAL از JD Power مربوط به تکنولوژیهای به کار رفته در ماشینه که در اون آمار تویوتا خیلی پایین تر از فورد و VW هستش. از طرفی دقت بالاتر در تولید (در کنار سادگی بیشتر) باعث بهتر شدن آمار تویوتا در قابلیت اطمینان میشه.

      در مورد خودروهای هیبریدی: هیبریدیها کلا متفاوت از بنزینیهاس بحثشون. در کل هیبریدیها قابلیت اطمینان بیشتری از بنزینیها دارن (طبق آمار JD و کانسومر) چون هیبریدیها معمولا روی پلتفرمی ساخته میشن که مطمئن بودنشو ثابت کرده. اما درست نیست که هیبریدی و بنزینی رو با هم مقایسه کنیم. بهتره که هیبریدی ژاپنی در مقابل هیبریدی آلمانی قرار بگیره که خب در این مورد هم میشه پیش بینی کرد که قابلیت اطمینان ژاپنیه بیشتر باشه و دلیلش هم ساده تر بودنشه. (این بحث ساده تر بودن ژاپنیها و پیچیده تر بودن آلمانیها توی مقالات معتبر هم بهش اشاره شده و چیزی نیست که بنده از خودم در اورده باشم).

      اما در مورد خودروهای ارزان و گران مرسدس بنز: سادگی یکی از دلایل کاهش خرابیه اما تنها دلیل که نیست. درسته که CLA ساده تر از Sکلاسه. و درسته که CLA ارزانتر هم هست. اما دلیل خرابی کمتر S کلاس دقت بالاتر در تولیدشه. اگر CLA هم به اندازه S دقت و هزینه صرفش بشه خیلی با کیفیت تر میشه اما توی CLA محدودیت قیمت بیشتری وجود داره و نمیشه هزینه تولید رو خیلی بالا برد. بنا بر این از کیفیت نهایی کاسته میشه. این نکته هم مهمه که CLA درسته که نسبت به S ساده هستش اما در کلاس خودش پیچیدس و S کلاس هم در کلاس خودش نسبت به لکسس LS پیچیده تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        درود حسین جان.
        در وهله ی اول ، پلتفرم خودروهای معمولی و هیبرید تویوتا با هم مشترکه و این گفته ی شما در مورد متفاوت بودن پلتفرم اصلا و ابدا درست نیست.
        وقتی کامنت های شما که کم هم نبود راجب تحلیل این آمار را میخونم احساس میکنم به شعور مخاطب توهین میشه!
        از چه نظر…
        همون اول با لینک apeal study موسسه جی دی پاور کل ماجرا را حل و فصل کردید و مشکلات نرم افزاریه و بلوتوثیه و جا لیوانیه و چیزی نیست!
        دوست گرامی خودروهای مورد بررسی 3 سال از عمرشون گذشته در این سه سال مشکلات نرم افزاری حل شدن، جا لیوانی تهیه شده و دیگه بعد از 3 سال احمق ترین مشتری هم تونسته گوشیشو کانکت کنه و اگر درها خوب چفت نمیشدن توسط نمایندگی ریگلاژ شدن و دیگه مشکلات apeal وجود نداره!
        هر چی اشکال هست مربوط به ادوات برقی و مکانیکی و تزیینات و … هست و حداقل مطالعه راجب نوع بررسی در این آمار میتونست کمک کنه تا شما اطلاعات اشتباه وارد جریان خودرویی نکنید و احتمالا این همه کامنت بی مورد هم نبود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسين

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          بهزاد جان من نگفتم پلت فرمشون متفاوته. گفتم روی پلت فرمی ساخته میشن که مطمئن بودنشو ثابت کرده. یعنی روی یکی از بهترین پلتفرمهای کمپانی ساخته میشن. برای همین معمولا مشکلات کمتری دارن (منبع تمام این جمله تحلیلهای جی دی پاور و کانسومر ریپورتز هستش)
          اما در مورد مشکلات: طبق اون چیزی که در سایت خود جی دی پاور گفته شده، من گفتم بیشتر نقصها مربوط به طراحی و سیستمهای اطلاعات و سرگرمیه. از خودم حرف نزدم. از طرف دیگه اینکه من و یک سری از دوستان گفتیم پیچیده بودن آلمانیها باعث کاهش قابلیت اطمینانشون میشه، حرفیه که تو مقالات معتبر گفته شده. من از خودم چیزی نگفتم. ینی در حدی نیستم که بخوام خودمو صاحب نظر و کارشناس بدونم. تحقیق کردم و اینجا بیان کردم. خودروهای آلمانی دوام بالایی در قطعات مکانیکی دارن و این چیزی نیست که اثبات نشده باشه.

          من لکسس رو از یه نظر لایق ستایش میدونم. اونم اینکه در نهایت سادگی میتونه در زمینه راحتی با بنز رقابت کنه. و بنز رو از این نظر قابل ستایش میدونم که در نهایت پیچیدگی میتونه آمار قابلیت اطمینان خوبی داشته باشه. (با این توضیح که قابلیت اطمینان با هزینه نگهداری متفاوته، یعنی بنز هزینه نگهداری بالایی داره و قابلیت اطمینانش هم بالاس). از طرف دیگه دقت تولید در تویوتا و سبک تولیدش واقعا ستودنیه و وقتی این دقت رو در کنار سادگی به کار ببریم به کیفیت بالا میرسیم. بنز در تولید بی دقتی نمیکنه، اما سیستم پیچیده تر احتمال خرابی بیشتری داره که با صرف هزینه بیشتر و نگهداری مناسب، میشه تا حدود زیادی جلوی خرابی رو گرفت و قابلیت اطمینان رو بالا برد. به نظر من قابلیت اطمینان بنز و ب ام و کم نیست. بعضی دوستان اصرار دارن تفاوت قابلیت اطمینان بنز و لکسس رو بیش از حد بزرگ کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حسين

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1364 ديدگاه)

          راستی آقا بهزاد. در بین کابرای پدال، به نظر بنده شما جزو معدود افرادی هستی که تعصب نداری و حرفتو قبول دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  24. مسعود

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فورد از همه پائینتره پس حتما آشغاله، جمع کنید بابا سایتو با این جی دی پاورتون، یه مشت … ریخن اینجا، همه شدن کارشناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      دوست عزیز این آمار بیشتر از اینکه برای خریدارها مهم باشه برای شرکتهای تولید کننده مهمه که آمار جزئی رو میخرن تا به عیوب محصولاتشون پی ببرن و اگر صلاح دیدن برطرفشون کنن. وگرنه برای خریدار سر و ته لیست رو که نگاه کنی لکسس به ازای هر یه ماشینش تقریبا یک ایراد (0.95) داره و دوج تقریبا دو ایراد (2.08). ینی یه دوج سه ساله دوتا عیب براش پیش میاد و یه لکسس سه ساله یه عیب. بیشتر عیب ها هم (به گفته خود جی دی پاور) مربوط به طراحی و سیستمهای اطلاعات سرگرمی مثل بلوتوث و دستورات صوتی هستن. اونقدرا مهم و بحث برانگیز نیست این آمار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. احمد باقری

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این لکسوس واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      در مورد اون لکسوس نظرت چیه احمِد ؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Ds

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    پیکان وپراید هیچ تکنولوژی ندارند پس حتمانبابد خراب بشند …؟؟این چه حرفیه بنز چه تکنولوژی داره که لکسوس وپورشه ندارن مدلهای سر ی C و E بنز تا سال 2015که بشترین خودروی وارداتی بنز توایران بوده نه سیستم هد اپ دیسپلی دارن نه سیستم pre safe
    درحالیکه خودروسازای لوکس ژاپنی وامریکایی از سال 2010 این سیستمها روش نصبه بر عکس هرچی تکنولوژی بالاتر خرابی کمتر.توهمین سایت پدال هزینه خرابی سه خودروی بنز و آئودی و bmw مقایسه شده خودش همه چیزو نشون میده جی دی پاور وکانسیمور ریپورتر واقعا شاهکارمیکنن هرسال نه خبری از بنز هست نه bmw واقعیت رو باید قبول کرد کسی که میاد میگه کشور فقط فلانو ماشین فقط فلان این خودش نشانگر واقعیت تلخ در جاهلیت به سر بردنه. ببینیند حتی کیا وهیوندا که فقط چهل سال قدمت دارن در تعقیب بنزو bmw هستند وخودشونو رسوندن و دو سال دیگه بنز و bmw رو هم رد میکنن گرو ه خودروسازی GMC و toyota motor چی میکنن این دو تا بازیکن عرصه خودرو سازی.حالا هی بگین بنز این تکنولوژی رو داره bmw اون تکنولوژی را . فعلا که ده خودروساز برتر دنیا دارن یکه تازی میمنن بنز و bmw باید بوق بزنن تا فرجی بشه من فقط موندم این پراید سوارا چرا اینقد عاشق بنزوbmwشدن .میدو ن گمرک تهران یه مارکتی هست لوگوی bmw میفروشه هر روز مملو از مشتریای پراید سواره که میخرن میچسبونن پشت خودروهاشون. در ضمن این جوک خوبیه که شنیدم “عربها بنز سوار میشند”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      دی اس جان داداش حرص نخور اینا همینن به من یه ای دی تلگرام اینستا گرام یا ایمیل بده بات کار واجب دارم در خصوص لکسس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. arash66

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    رتبه بندی که شورلت و پورش در یک لیست باشن، ارزش مطالعه نداره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. moein

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    و کره هیچ جایگاهی ندارد و نخواهد داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      معین جان
      کامنت های شما کاملا مغرضانه و متعصبانه و فاقد منطق و اطلاعات درست است
      شما اگر سواد داری یه سری به J.D. POWER بزن شاید بفهمی که اونجا کیفیت خودروها بر اساس 1. قابلیت اعتماد، 2. عملکرد و طراحی و 3. کیفیت کلی رتبه بندی شده اند!!!
      برخلاف تصور واهی و غلط شما در قسمت کیفیت کلی خودروهای کره ای جایگاه بسیار خوبی دارند و از بسیاری برندهای ژاپنی از جمله تویوتا در رده بالاتری قرار دارند!
      دوستان علاقه مندبه خودرو حتما به سایت این موسسه یه نگاهی بندازید!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. AM!N

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    like lexsus

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      آقا، بچه ها آخه چرا انقد دیسلاک دادین به این آقا امین؟؟ بابا، اومده گفته لایک لکسس. لکسس رو دوست داره. نه حرف بدی زده نه حرفش غلطه. نظرشو گفته. بعضیا داغ میکنن دیگه به هیچی رحم نمیکننا. اصن حالا که اینجوریه منم میگم: ««لایک لکسس»»
      والا

      پست خوبی بود. باعث شد چیزای خوبی یاد بگیرم.

      مخلص همه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. شکوفه های کویری

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (432 ديدگاه)

    دوستان، اینقدر بحث نداره دیگه ، ژاپن پیشتازه و مقام اول رو یک برند ژاپنی بدست آورده و ژاپن سه نماینده ی دیگرهم دارد در رتبه های چهارم و هفتم و هشتم. هنوزم دود از کُنده ی ژاپن بلند میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا