چشم انداز

ده وسیله نقلیه الکتریکی عجیب و غریب

وسایل نقلیه الکتریکی لزوماً محصولاتی با قیمت‌های عجیب و غریب از «دره سیلیکون» یا خودروهای اقتصادی با مسافت محدود و خسته‌کننده نیستند؛‌ برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیز نیز باشد. برخی از این وسایل نقلیه الکتریکی صرفه‌جو، می‌توانند در یک ابعاد کوچک، تجربه جدیدی از استفاده از انرژی الکتریکی را برای ما ایجاد کنند. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

آیکون E-Flyer II

شرکت آیکون اخیراً با همکاری شرکت سازنده دوچرخه‌های الکتریکی، وینتیج الکتریک، روی به ساخت چنین وسیله‌هایی آورده است. آیکون E-Flyer II با وزن ۲۵/۸ کیلوگرم بر اساس دوچرخه مدل E-Tracker از وینتیج الکترونیک ساخته شده است؛ دوچرخه‌ای می‌تواند با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند و حداکثر سرعت آن در حالت «مسابقه» ۵۸ کیلومتر بر ساعت است.

Icon E-Flyer II
Icon E-Flyer II
این دوچرخه همراه با یک طراحی چرمی زیبا و یک چراغ LED عرضه می‌شود. شارژ دوباره E-Flyer II می‌تواند در عرض تنها ۲ ساعت انجام شود و این دوچرخه برقی دارای مسافت حرکتی به اندازه ۵۶ کیلومتر است. شروع قیمت این وسیله از ۵۶۹۵ دلار است، ولی آپشن‌های مانند چرخ‌دنده، چراغ‌های اضافی و مخزن وسایل نیز وجود دارند که قیمت آن را بالا خواهند برد.

اسپیشالیزد توربو

اسپیشالیزد توربو S یکی از زیباترین دوچرخه‌های الکتریکی است و در همین حال، یکی از بهترین نمونه‌ها از کاربرد انرژی الکتریکی در یک دوچرخه است. با وجود قیمت ۶ هزار دلاری، به نظر گران می‌آید، ولی وقتی سوار یکی از آن‌ها می‌شویم، کاملاً نظر ما را به خود جلب می‌کند.
توربو در حالت استفاده کامل از «توربو» به حداکثر سرعت ۴۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در همین حال یک تنظیم حالت Eco برای آن درنظر گرفته شده که در بهترین وضعیت می‌توان با آن به سرعت ۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و در مسافت ۳۴ کیلومتری نیمی از باتری را خالی کرد.

Specialized Turbo
Specialized Turbo
شرکت «اسپشالیزد» اخیراً خط تولید خود را به دو مدل جدید توربو و توربو X گسترش داده است که هر دو باتری‌های کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری دارند.

Urb-E

Urb-E یک اسکوتر برقی نامتعارف و هوشمند است. شارژ کامل آن ۳ ساعت طول می‌کشد و علی‌رغم جثه کوچکش بازه مسافتی برابر ۳۲ کیلومتر دارد. بنابراین اگر در شهر زندگی می‌کنید، این اسکوتر ۹۰۰ دلاری می‌تواند تمام نیازهای شما را رفع کند.

Urb-E
Urb-E
با این حال، حداکثر سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد که با Urb-E نمی‌توانید از دوچرخه‌های الکتریکی دیگر جلو بزنید. امّا شما با Urb-E این مزیت را دارید که به راحتی آن را جمع کنید و با آن به مسافرت بروید و مشکل پارکینگ مناسب برای آن را نخواهید داشت. Urb-E به دو فرمت دو چرخ و سه‌چرخ (برای پایداری بیشتر) ارائه شده است و حتی یک جای فنجان هم دارد!

زیرو S

به سال ۲۰۰۷ که برگردیم، موتورسیکلت‌سازی «زیرو» از کارخانه‌های پیشرو در ساخت وسایل نقلیه دوچرخ الکتریکی بود. امروز، این کمپانی چهار موتورسیکلت الکتریکی در خط تولید خود دارد که «زیرو S» از جمله‌ی آن‌هاست. این موتورسیکلت ۱۲۹۹۵ دلاری می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۴/۸ ثانیه ثبت کند و به حداکثر سرعتی برابر با ۱۵۳ کیلومتر بر ساعت برسد. مهم‌تر از همه اینکه، زیرو S دارای بازه مسافتی به اندازه ۱۶۱ کیلومتر در شهر یا ۹۶ کیلومتر در بزرگراه است. البته با نسخه ارتقا یافته و گران‌تر باتری‌ها، زیرو S می‌تواند تا ۲۷۵ کیلومتر در شهر و یا ۱۶۱ کیلومتر در سرعت ثابت ۸۸ کیلومتر بر ساعت مسافت طی کند.

Zero S
Zero S
اگر هم احتیاج به قدرت بیشتر داشته باشید، مدل زیرو SR می‌تواند تنها در ۳/۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که به چابکی یک موتورسیکلت بنزینی است.

اسکیت‌بوردهای بوستد بوردز

استفاده از موتورهای کوچک بنزینی برای اسکیت‌بوردها از دهه ۷۰ میلادی رایج بوده است. نتیجه، یک اسکیت‌بورد سنگین و مشکل‌ساز بود که مایه زحمت اسکیت‌سواران می‌شد.

Boosted Boards Skateboards
Boosted Boards Skateboards
بوستد بوردز، در اسکیت‌بوردهای خود حرکت با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت را ایجاد کرده که این سرعت می‌تواند تا ۱۰ کیلومتر ادامه داشته باشد. شارژ دوباره باتری‌های این اسکیت‌بوردها نیز تنها ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. بسته باتری‌های لیتیوم فسفات در پشت چرخ‌های جلو قرار گرفته و قدرت را به موتورهای الکتریکی دوگانه در پشت اسکیت‌بورد منتقل می‌کند. اسکیت‌سوار با استفاده از یک کنترل از راه دور با ارتباط وایرلس سطح پیشرانه و ترمز را کنترل می‌کند. این بورد ۱۹۹۵ دلاری تنها ۶/۸ کیلوگرم وزن دارد و چالاک‌تر و قدرتمندتر از اسکیت‌بوردهای قبلی به نظر می‌رسد. گذشتن از سراشیبی‌ها با این وسیله، واقعاً انسان را شگفت‌زده می‌کند.

اسکیت‌بورد ماربل

اسکیت‌بورد ماربل سریع‌ترین و سبک‌ترین اسکیت‌بورد برقی است. با این اسکیت‌بورد می‌توان از یک شیب ۱۵ درجه‌ای بالا رفت و به سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید. این در حالی است که وزن این اسکیت‌بورد به لطف فیبرکربن و «کولار»، تنها ۴/۵ کیلوگرم است. اسکیت‌بودر ماربل با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود ۱۶ کیلومتر طی کند.

Marbel Skateboard
Marbel Skateboard
این اسکیت‌بورد برقی قدرتمند و سبک، نه تنها برای تفریحات آخر هفته مناسب است، بلکه می‌تواند برای مسافت‌های کوتاه در شهر هم کارایی داشته باشد. ماربل به عنوان یک کیک‌استارتر موفق کار خود را در ژوئن امسال تمام کرد و بیش از ۳۶۵ هزار دلار سرمایه جذب کرده بود. ماربل می‌گوید که تحویل اسکیت‌های برقی جدید خود را در اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد کرد. در حال حاضر، سفارش این وسیله با قیمت ۱۲۹۹ دلار انجام می‌گیرد.

لایتنینگ سوپربایک

لایتنینگ سوپربایک سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی دنیاست که در هفته سرعت «بون‌ویل» توانست رکورد ۳۵۱/۸۶ کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند. در همین حال، نسخه محدود لایتنینگ LS-218 که تنها ۴۵ نمونه از آن‌ها ساخته می‌شود، از امکانات موتورسیکلت‌های اسپورت نظیر سیستم تعلیق full Ohlins، چرخ‌های منیزیم Marchesini و ترمزهای «برمبو» استفاده می‌کنند. موتور الکتریکی قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار دارد و این موتورسیکلت با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۱۶۰ کیلومتر را طی کند. به‌علاوه، اگر از نسخه ارتقا یافته پک باتری‌ها استفاده شود، این بازه مسافت به ۲۹۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت؛ ولی در همین حال، وزن موتورسیکلت را نیز به ۲۲۴ کیلوگرم افزایش می‌دهد. کمپانی لایتنینگ می‌گوید که این موتورسیکلت در مدت ۲ ساعت با یک شارژر ۲۴۰ ولتی سطح ۲ به صورت کامل شارژ می‌شود.

Lightning Superbike
Lightning Superbike
البته با توجه به قیمت ۴۰ هزار دلاری آن، باید قبول کرد که لایتنینگ یک موتورسیکلت گران است. ولی باید درنظر داشت که موتورسیکلت‌های اندکی، اعم از الکتریکی یا پیشرانه‌های دیگر، می‌توانند به سطح عملکرد آن برسند.

لیف‌تک تکنولوژیز اسنوبورد

لیف‌تک بورد یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین وسایل نقلیه الکتریکی جدید است. این وسیله که اندکی شبیه به اسکیت‌بورد است، ولی حرکت شبیه به اسنوبرد است و به شما اجازه می‌دهد که به جای رفتن از مسیرهای کوهستانی، از مسیرهای داخل شهر عبور کنید. این بورد دارای دو چرخ میانی است که ارتفاعشان اندکی نسبت به چهار چرخ بیرونی بیشتر است. این چرخ‌های میانی، حرکت بورد را تأمین می‌کنند. چرخ‌های بیرونی نیز به عنوان «لبه» بورد عمل کرده و به عبور از پیچ‌ها کمک می‌کنند.

Leiftech Technologies Snowboard
Leiftech Technologies Snowboard
لیف‌تک می‌گوید که سرعت اسنوبوردش به ۳۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی نزدیک به ۱۳ کیلومتر طی کند. وزن این بورد، ۶/۸ کیلوگرم است و کنترل سرعت آن نیز همانند سایر بوردهای برقی از طریق کنترل از راه دور وایرلس انجام می‌شود. این وسیله نقلیه، در حال حاضر تنها به صورت یک پروژه کیک‌استارتر است؛‌ ولی لیف‌تک امیدوار است تا این اسنوبورد برقی خلاقانه‌اش را با قیمت ۱۳۰۰ دلار در بهار سال ۲۰۱۵ میلادی به دست مشتریان برساند.

برامو امپالس R

برامو امپالس R با قیمت ۱۸ هزار ۹۹۵ دلار، اولین دوچرخه برقی است که از ۶ دنده برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. در نتیجه، از لحاظ تئوری می‌توانید هم با سرعت پایین از مسیرهای سخت عبور کنید و هم تا ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرید. و برخلاف برخی از موتورسیکلت‌های الکتریکی، امپالس R دارای یک سیستم تعلیق اسپرت کامل و ترمزهای قدرتمند برمبو است.

Brammo Empulse R
Brammo Empulse R
برامو می‌گوید که این موتورسیکلت تا قبل از خالی شدن شارژ باتری‌هایش می‌تواند مسافتی به اندازه ۲۰۹ کیلومتر در شهر و ۹۶ کیلومتر در بزرگراه طی کند. این موتورسیکلت ۲۰۸/۶ کیلوگرمی برامو، دارای قابلیت شارژ سریع J1772 نیز هست و به صورت یکپارچه در آن ارائه شده است. در نتیجه، می‌توان این موتورسیکلت‌ها را در همان ایستگاه‌هایی که خودروهای الکتریکی استفاده می‌کنند، شارژ کرد.

اسکیت‌های اکتون راکت

این کمپانی استارتآپ از موتورهای الکتریکی برای به حرکت درآوردن شما در طول بلوارها و یا مسیرهای دوچرخه‌ها استفاده می‌کند. مدل R-10 با قیمت ۶۹۹ دلار، به کفش‌های شما متصل می‌شود و شما با یک بار شارژ باتری‌های لیتیومی آن، می‌توانید مسافتی را به اندازه ۱۶ مایل طی کنید و در همین حال به حداکثر سرعتی برابر ۱۹ کیلومتر بر ساعت برسید. اسکیت‌های R-10 زمانی در حدود ۲/۵ ساعت برای شارژ دوباره نیاز دارند و هر کدام از آن‌ها ۳/۱۷ کیلوگرم هستند.

Acton Rocket Skates
Acton Rocket Skates

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. یه پسر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    یازدهمی هم پرایده

    البت بیشتر جزو جانور خطرناکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      پسرم الکتریکی،پراید الکتریکیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یه پسر

        ۱۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1135 ديدگاه)

        من منظورم اون قسمت عجیب غریب ش بود

        :/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NASSY

          ۱۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          یه پسر خوب اووومدی :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NASSY

          ۱۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          یه پسر خووب اومدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. M.S.N

        ۱۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اشکال نداره امشب بهشون الهام میشه فردا میسازنش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. *MAK MISEL*

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          من کلا خودرو رو با نام ماشین میشناسم
          نه هواپیما و موتور و…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. *MAK MISEL*

          ۱۷ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اصلا از اسکیت خوشم نمیاد….
          اه اه اه..
          موتوروم که کلا حسابش جداس
          باز دوچرخه یه چیزی…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. sj

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      شما ک دارید از همه چی مطلب میذارید لطفا درموردازدواج هم بذارید اینجا مجردزیاد روحشون شاد شه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        پراید کجاش عجیبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. "Amir"

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      سایپا مطمئن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اینا چین!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    لایتنینگ سوپربایک خیلی باحاله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      پراید سلطانه این طوری نگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    پس بروبچ کجان؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *MAK MISEL*

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      الان دقیقا بروبچ کیان؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        میلاد و SLR و محسن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. NASSY

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    زیرو S خوووبه , اسکیت‌های اکتون راکت هم عاااااالیه !!!

    یه چیز جالب بگم,
    همیشه توو فکر اینم(همه اینجوری هستن) یه چیز جدید که قبل نبوده رو اختراع کنیم, دنباله ایده و اینا هستیم , هرچی فکــــــــر میکنیم, میبینییم همــــــه چیز هست و قبلا ساختن!!!!! پس بیخیال میشیم و میایم پای پدال میشینیم شاید فرجــــی شد و مغزمون جرقه زد.

    جالبه اینارو دیدم خوشم اوومد!!!

    والا بقـــــــــــــــــران

    مرسی ادمین و نویسنده ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NASSY

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      البته اختراع بستگی به کشوری که زندگی میکنی داره!!!

      کشوری که صنایع و کارخانه های مختلف داره و هرچی اراده کنی, میتونی پیدا کن فرق میکنه با کشوری که صنایعش داغونه و …

      به امید روزی که ایران بهشت صنایع جهان بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MPS

      ۱۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (76 ديدگاه)

      اختراع کردن بیشتر بستگی به توانایی فنی آدم داره هرچی سواد بیشتر بشه بیشتر میفهمی که خیلی چیزا ساخنه نشده..تو ایران امکانات فنی کم نیست ولی عادت شده از هر چیزی ژستش باقی مونده..همه از اسم اختراع خوششون میاد ولی حوصله ندارن بشینن 2 صفحه در موردش بخونن بعد قضاوت کنن بخاطر همین اختراع طرفی که 10 سال الکترونیک و مکاترونیک و دیگر فنهای مربوط رو یاد گرفته بعد ادعا اختراع کرده رو با اختراع بچه دانش آموز یکی میکنه..واسه همین اون مخترع هم مثل شما ترجیح میده بشینه مجله ماشین بخونه و بیخیال این برنامه ها بشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رالی

        ۲۰ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (37 ديدگاه)

        حالمو بد کردی با این پستت
        یا تو باغ نیستی یا با اونوریایی
        اینهمه مخترع تو کشور وجود دارن که واقعا چیزای جالبی درست میکنن اما کیه از اونا بخره یا تحویل بگیره
        کم نو آوری تو خود صنایع خودرو توسط همین بر و بچ بوجود میاد که کارایی ماشینارو بالا میبره اما یکی هست بگه آقاخرت چند؟
        اینجوری نگو داداش. همه که مثل من و تو نیستن که بشینن مجله ماشین بخونن.
        حداقل به جشنواره خوارزمی یه نگاه بکن بعد بیا نظر بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    سلام دوستان
    جناب انیس حسینی ممنون از مطالب خوبتون 3>
    مطمئنا در اینده از اینا هم عجیب تراش هم دیده خواهند شد.ولی از اون دوچرخه ی دومی (توربو) خیلی خوشم اومد.دوچرخه خیلی دوست دارم :D
    راستی سه هزار تایی شدن دیدگاه های دوست عزیزم محمدحسین و هزار تایی شدن دیدگاه های دوست بسیار عزیز و بزرگوارم یعنی جناب خاوری رو تبریک میگم!
    ان شاالله “همه ی دوستان” هرجا که هستن سالم و سرحال و سرخوش و… باشن! 3>

    “ﺍﮔﺮ ﻛﺴﻲ ﺷﻤﺎﺭﺍ ﻧﭙﺬﻳﺮﻓﺖ
    ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﺪﻱ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ,
    ﻣﻌﻤﻮﻻ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﮔﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ;
    ﭼﻮﻥ ﻧﻤﻴﺘﻮﺍﻧﻨﺪ
    ﺍﺯﭘﺲ ﻗﻴﻤﺖ ﺁﻥ ﺑﺮﺑﻴﺎﻳﻨﺪ…”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      ممنون داش شاهین!
      بزرگ مایی!
      امیدوارم همیشه موفق باشی…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    به به آقا شاهین گل!کجایی داداش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام مصطفی جان
      داداش عزیزم هستم همین حوالی! با درس مشغولم!
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mamad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    پدال فقط با من لجه که دیدگاهم رو یا دیر میزاره یا نمیزاره؟؟؟یا واسه شما هم اینجوریه؟شما چرا اینقد سرعت داره مامنت گذاشتنتون…خب منم دوس دارم کامنت بزارم ولی بعضی وقتا میبینم یا نصف روز طول میکشه که ثبت شه و یا کلا ثبت نمیشه..خواهشا اینثد تبعیذ قائل نشید..مگه حتما باید هزار تایی بشم منم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mamad

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (95 ديدگاه)

      ینی کسی نبود چیزی بگه..اینقد بی تفاوت..چند نفر رفیق جمع شدید باند درست کردید فقط با هم حرف میزنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. *MAK MISEL*

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        مال من هم همینطور بود محمد جان…
        درست میشه نترس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. عباس

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    شاهین جان شما چه طور درس می خونی من که هرجوری فکر میکنم پدال مهمتر به نظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      عباس جان حق با شماست! پدال به گردن شخص من خیلی حق داره.من واقعا مدیون جناب سردبیر هستم و همچنین شرمنده ی ایشون.
      دوست عزیزم درس های من الان بیشتر عملی هستن و بیشتر وقتم رو تو ازمایشگاه هستم.دلیل اینکه کمتر سعادت دارم که به پدال سر بزنم همینه.
      ارادتمندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saeed.shariati

        ۱۶ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (477 ديدگاه)

        سلام
        من فک میکردم زن گرفتی نمیای پدال شاهین نگو اهداف والا تری داری خخخخخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۱۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          سلام سعید جان
          داداش اونم به وقتش! :lol:

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. DRAGONBORN

        ۱۷ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        شاهین کدوم آزمایشگاهی!!!
        چه آزمیشگاه

        خاک یا مواد غذایی یا نمونه گیری و CBC و DIFF و آنتی بوگرام و کشت افتراقی و ملرهینتون و پاتووژی و و تو این دسته سرو کارایی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. M Power///

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    شماره ای ۱۰ واقعا گجت باحالی است. قیمت مناسب، جم و جور، سریع و برد مناسب. ولی زمان شارژ یک مقدار زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (62 ديدگاه)

      حرفتو قبول دارم ، اما با این وضعیت خیابونای ایران باید کوله پشتی کمکهای اولیه همیشه داشته باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. علی آهنگر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    این آخریه خوراکه خیابونای بدون دست انداز ایرانه :|
    فک کن هر 10 متر یه بار چرخاش بره تو یه چاله کَفِش بیاد رو زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. DRAGONBORN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    اینا واسه ما نیست واسه اروپایی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. reza

    ۱۹ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فقط ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    یه ویلچری ساخته بودن مخصوص آفرود
    از همه اینا خیلی خیلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    فقط آفرود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    با هر وسیله ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    چه با لند کروز
    چه با ماشین
    و چه با ولیچر
    و حتی دوچرخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    و یا بدون وسیله
    با پا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    دوست عزیز شما جوری میگید که انگار ما کلا آدم نیستیم و فقط اروپایی ها آدمند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا