10 خودروی دیفرانسیل جلو که باید دیفرانسیل عقب باشند

شما دارید اشتباه می‌کنید!
دیفرانسیل عقب همه‌چیز را بهتر می‌کند!
ما خودروهای دیفرانسیل عقب را دوست داریم. خودروهای دیفرانسیل عقب لذت بیشتری را نسبت به گونه‌های دیفرانسیل جلو ارائه می‌دهند. برن آوت می‌خواهید؟ دیفرانسیل عقب بهتر است. مسابقه‌ی داخل پیست؟ قدرت را به چرخ‌های عقب بفرستید و لذت ببرید. ما فکر می‌کنیم که تقریباً هر خودروی دیفرانسیل جلو اگر دیفرانسیل عقب باشد، لذت بیشتری را به وجود می‌آورد. در این مطلب 10 خودرو را گردآوری کرده‌ایم که برخی دیفرانسیل عقب بوده و بعداً دیفرانسیل جلو شده‌اند و بقیه اصلاً دیفرانسیل عقب نبوده‌اند. به ما بگویید کدام خودروی دیگری که در ذهن شماست، با دیفرانسیل عقب بهتر حس می‌شود!

10-FWD-Cars-That-Need-to-Be-RWD-1
بیوک رگال
دو کلمه: پلت فرم آلفا. با پلت فرمی آماده که در فرم‌های کوپه و سدان کادیلاک ATS وجود دارد، بیوک رگال می‌تواند بیش از این‌ها به‌روزهای اوج خود فکر کند. رگال توربو می‌تواند دوباره روزهای خوش را به یاد بیوک بیاورد. اگر رگال سیستم انتقال قدرت ATS را قرض بگیرد، باوجود طراحی‌های انحنادار خود عریض‌تر از قبل به نظر می‌رسد و بیش از این‌ها دلربایی می‌کند. البته برخی خریداران فکر می‌کنند که کادیلاک ممکن است کمی بیشتر از رگال احساسات را برانگیزد.

2016 Buick Regal GS
2016 Buick Regal GS

فورد فیستا ST
سگمنت هاچ بک های داغ یکی از کلاس‌های موردعلاقه‌ی ماست. این خودروها کوچک، سریع و کم‌مصرف هستند و همیشه خنده را بر لبان ما جاری می‌سازند. رنو با نمونه‌هایی مثل رنو 5 توربو و رنو کلیو V6 این موارد را به ما نشان داده است. این فرمول همچنین می‌تواند ساده‌سازی شود. پیشرانه را از خودروی دیفرانسیل جلو بردارید، آن را به صندلی عقب انتقال دهید، بادی کیت عریض اضافه کنید و لذت ببرید!
البته، چند تغییر دیگر لازم است تا از شر صندلی‌های عقب و درهای عقب خلاص شوید، اما ما فکر می‌کنیم که همه‌ی این تغییرات ارزش آن را دارد که از فیستا ST لذت کافی و وافی را برد!

2016 Ford Fiesta ST
2016 Ford Fiesta ST

لینکلن کانتیننتال
برای برخی خودروها، میراث گذشته به جای مانده اما برای دیگران زنده کردن خاطرات خوش قدیمی سهل است. آپشن چهارچرخ متحرک قطعاً بهتر از دیفرانسیل جلوی خشک‌وخالی است اما این حقیقت که لینکلن کانتیننتال در شرف عرضه پلت فرمی بر پایه‌ی چرخ‌های متحرک عقب ندارد، باعث می‌شود که اشکمان دربیاید. بزرگی، راحتی و دقت همگی نکته‌های خوبی هستند اما واقعاً دوست داشتیم که لینکلن از این فرصت استفاده می‌کرد. کانتیننتال 1965 را به یاد آورید. در آن مورد، این خودرو دیفرانسیل عقب بود (البته خودرویی اسپورت نبود). آیا این کار امروز هم کاربرد دارد؟ از بنز،BMW و کادیلاک بپرسید که چرا سدان های پرچم‌دارشان دیفرانسیل عقب هستند.

2017 Lincoln Continental
2017 Lincoln Continental

نیسان ماکسیما
به همراه نسل فعلی ماکسیما، نیسان نام 4DSC را هم آورده است که به معنی “خودروی اسپورت 4 درب” می‌باشد. این ادعای بزرگی است اما روی کاغذ مشخصات ماکسیما بدین شرح است: 300 اسب بخار قدرت، پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری، استایل خیره‌کننده، پدال شیفتر، سیستم تعلیق اسپورت و رینگ‌های 19 اینچی.
ماکسیما مسافت 400 متر را در 14.5 ثانیه و با سرعت 159.8 کیلومتر بر ساعت طی کرده است که رکوردی بسیار قابل‌احترام برای خودروی فول سایز دیفرانسیل جلو است. اما ما انگشت‌به‌دهانیم که چرا ماکسیما روی پلتفرم اینفینیتی Q50 ساخته نشده است، سیستم انتقال قدرت آن را قرض نکرده و ماکسیما را متمایزتر از آلتیما نکرده است؟

2016 Nissan Maxima SR
2016 Nissan Maxima SR

هیوندای ولوستر
هیوندای ولوستر طرز برخورد جذاب و دمدمی دارد که می‌توانست به‌طور کامل توسط سیستم دوچرخ متحرک عقب کامل شود. به همراه دیفرانسیل عقب، پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر جنسیس کوپه را قرض بکنید و در ولوستر قرار دهید و حالا هاچبکی خواهید داشت با 201 اسب بخار قدرت که آماده است تا همانند رقبای صاحب نامی چون فولکس GTI و فورد فیستا ST تاخت‌وتاز کند.

2016 Hyundai Veloster
2016 Hyundai Veloster

شورولت ایمپالا
ایمپالا یکی دیگر از خودروهایی است که خواهان آنیم تا دیفرانسیل عقب باشد. پلتفرم‌های دیفرانسیل عقب (در کادیلاک CTS یا CT6) و پیشرانه‌های شگفت‌انگیز 8 سیلندر وجود دارند تا رویای ما را تکمیل کنند. فقط به شورلت SS که در سال 2017 دیگر نخواهد بود، به‌عنوان مثالی درخشان از آنچه که می‌توانست باشد نگاهی بیندازید. ما نمی‌گوییم که همه‌ی ایمپالا ها را شبیه آن بسازند. آن مورد زیبایی کنترل سواری مغناطیسی است. ایمپالای پایه را همانند SS برای راحتی بیشتر تیون کنید. پیشرانه‌ی 305 اسبی 6 سیلندر را هم زیر کاپوت قرار دهید و باز هم لذت ببرید.

2016 Chevrolet Impala LTZ V-6
2016 Chevrolet Impala LTZ V-6

هوندا آکورد V-6
هوندا آکورد کوپه از پیشرانه‌ای 6 سیلندر، 278 اسب بخار نیرو و 340 نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. این پیشرانه به گیربکسی دستی و 6 سرعته اتصال دارد. وزن آکورد به 1527 کیلوگرم می‌رسد (مدل 2013). فورد موستانگ 2013 پیشرانه‌ای 6 سیلندر با 305 اسب بخار قدرت و 380نیوتن‌متر گشتاور دارد که به گیربکسی 6 سرعته ی دستی متصل است. وزن موستانگ هم به 1592 کیلوگرم می‌رسد. حالا، اگر هوندا کمی نیرو را بیشتر کند و از سیستم تعلیق اسپورت تری استفاده نماید، می‌تواند فورد موستانگ V6/شورولت کامارو و دوج را به چالش بکشد! برای کسانی که توازن پرفورمنس یک پیشرانه‌ی 6 سیلندر را می‌خواهند اما به دنبال کل‌کل در پشت هر چراغ‌قرمز نیستند، آکورد دیفرانسیل عقب می‌تواند یک آرزوی زیبا باشد.

2016 Honda Accord Coupe Touring
2016 Honda Accord Coupe Touring

فورد فیوژن
خودروهای کمی در سگمنت سدان های میان سایز با استایل خود جلب‌توجه می‌کنند و فورد کاری پسندیده با محدودیت سواری دیفرانسیل جلو انجام داده است. با این محدودیت مخالفیم، هرچند فورد این فرصت را یافته تا از چندین پیشرانه‌ی اکوبوست استفاده کند. سدان فرز و چابک با دیفرانسیل عقب؟ می‌توانیم پشت آن بایستیم. سدانی داغ با بیش از 350 اسب بخار قدرت از پیشرانه‌ای 6 سیلندر و 3.5 لیتری و با دیفرانسیل عقب؟ حالا در حال صحبت درباره‌اش هستیم.

2017 Ford Fusion Sport
2017 Ford Fusion Sport

هیوندای سوناتا
با پیشرانه‌ی 6 سیلندر وسوسه‌انگیزی که در جنسیس کوپه یافت می‌شود، نمی‌توانیم کمکی کنیم اما متعجبیم: چه می‌شد اگر سوناتا دیفرانسیل عقب می‌بود؟ سوناتا به‌آسانی خوش‌تیپ‌ترین هیوندای است و ما فکر می‌کنیم که دیفرانسیل عقب نه‌تنها پرفورمنسی قابل‌توجه به سوناتا می‌بخشد، بلکه باعث رقابت شانه‌به‌شانه‌ی این خودرو با صدرنشینان این سگمنت می‌شود. با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو که 245 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، سوناتا قدرتی بیش از BMW 328i تولید می‌کند.

2016 Hyundai Sonata 2.0T
2016 Hyundai Sonata 2.0T

مزدا 3
مزدا 3 مثال بزرگی از خودرویی است که سواری خوبی دارد اما یک موشک نیست! روی کاغذ، 184 اسب بخار و 251 نیوتن‌متر خوب است اما برای خوار کردن دوستانتان کافی نیستند. هیچ‌یک از 155 اسب بخار و 201 نیوتن‌متر گشتاور مزدا MX-5 چشمگیر نیستند اما این خودرو در باران، برف و آفتاب لذت‌بخش است. خب این دیفرانسیل عقب را که میاتا را عزیز کرده، روی مزدا 3 بگذارید و خودرویی خواهید داشت که در عین کم‌مصرف بودن لذت‌بخش هم هست. از پیشرانه‌ی 2.5 لیتری توربوی CX-9 هم که عرضه خواهد شد می‌شود استفاده کرد تا دیگر مزدا 3 از یادها فراموش نشود.

2016 Mazda3
2016 Mazda3

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

25 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Lord Cezar
      Lord Cezar
      سوابق: (305 دیدگاه) ,

      بله از نظر ظاهری جذاب هست و موتور قوی هم داره ولی به ماشینی با این جثه و گیربکس CVT نمیشه اسم خودروی 4 در کوپه اسپرت داد. آخه گیربکس CVT رو چه به اسپرت بودن.کلا ضد حال هست این CVT .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1485 دیدگاه) ,

        داش cvt های اکورد و ماکسیما خیلی بی نقص هستند
        اصلا افت شتاب ندارن
        ولی واسه کاهش مصرف سوخت خیلی عالی عمل میکنند
        ماکسیما واقعا اگه دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی بود خیلی عالی میشد

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل Lord Cezar
          Lord Cezar
          سوابق: (305 دیدگاه) ,

          میدونم بهترین cvt ها رو نیسان تولید میکنه . ولی اون لذت بقیه گیربکس هارو نداره .

      2. mohsen
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        پسشنهاد میکنم تست کنیدش ماکسیمام نشد آلتیما قانعتون میکنه

        پاسخ
    2. American and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      میتسوبیشی ها با وجود ذات اسپورتشون همه cvt هستن از اوتلندر تا asx و یکی از اسپورت ترین سدان های دنیا لنسر.البته قبول دارم cvt های اولیه خیلی بی خاصیت بودن ولی الان خیلی خوب شدن.x33 نیو خریدم با گیربکس 7 سرعته جلوی cvt اینقدر بی صداست و مصرفش کمه و دقیقه که منی که کره ای هم نمیپسندم از این خوشم اومد.حتی الان تصورشو میکنم روی اریون هم بود جالب میشد.چون اریون صدای موتورش خیلی کمتر میشد و مصرفش هم با وجود اینکه الان کمه خیلی کمتر میشد.راستی یکی از این ماشینایی که میخواستم تو لیست باشه اریون یا همون کمری 6 سیلندر هست.با اریون وقتی میخوام شتاب بگیرم ماشین خیلی بالا و پایین میشد در هنگام بکسواد.اول فکر کردم زیر بندیش خرابه بردمش نمایندگی گفت این طبیعیه به خاطر شتاب زیادش و قدرتش.جرات نداره آدم نیش گازش بده میچسبوندت تو صندلی.بابام نشست کنارم گاز دادم فشارش افتاد پیرمرد!!!!
      ولی یه چیزیم بگم دیفرانسیل عقب هیجان داره نه کنترل.مثلا توی دور برگردون ها با جنسیس یه ذره گاز بدید ته ماشین لیز میخوره و بعضی وقتا دیگه مزه نمیده و کار دست آدم میده.لحظه ناخوشایندش از اونجا شروع میشه که همون موقع بخوای صافش کنی و بیشتر گاز بدی اینم بیشتر تهش لیز بخوره.ولی اریون سر پیچ ها با هر چقدر سرعت هم بدی لیز نمیخوره و اگر هم بخوره 270 اسب بخاری که میزاره در اختیار چرخای جلو صافش میکنه.

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    برای هاچ بک ها بهتره از دو دیف استفاده شه تا دیف عقب و اینکه ماشین های زیادی هستن که اگه دیف عقب بودن خیلی بهتر میشد.

    پاسخ
  2. علیرضا4225
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    باتشکر از آقای احمد زاده مطلب جالب و مفیدی بود

    پاسخ
  3. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    یه مورد هم خودم اضافه میکنم که خیلی به خاطرش داغ شدم

    نسل جدید Bmw x1
    آخ داش شاهین، داغ دلمو تازه کردی … 😉

    ولی جدای از این حرفا دیف جلو هم مزایایی داره، از تاثیر مثبت در مصرف سوخت بگیرید تا فضای بیشتر برای سرنشینان و حتی میشه گفت شتاب ماشین های دیف جلو در سطوح لغزنده گاها بیشتر از نمونه های دیف عقب هستش و…

    پاسخ
  4. ax1
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    میشه یه لیست از خودرو هایی که دیفرانسیل عقب هستن و در ایران و جهان موجودن با قیمت و معرفی تو سایت بزارین، خدایی خسته شدم هرچی تو خیابون دیدم دیف جلو بود! هر چی هم که میخوای بخری دیف جلو هست! من دیف عقب میخوام …(oops!)

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل بهراد
    بهراد
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ولی اگه سمند هم دیفرانسیل عقب بود بهتر میشد کمری هم دیفرانسیل عقبش خوب میشه

    پاسخ
  6. ارمان
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    فقط با ماکسیما موافقم و البته با هاچبک های جمو جور که نماده مانور پذیری و چابکی هستن به کلی مخالفم
    البته ماکسیما هم پسر خوب این روزای شهر هاست دیگه باید کلاه شاپورو برداره دست مال یزدیو بزاره تو صندوقو یه تیشرت ادیداس بپوشهو بچه خوبی باشه ?

    پاسخ
  7. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    این ماکسیما عجب طراحی باحالی داره، همون زمان هم که با این طراحی معرفی شد، خیلی ها رو به وجد آورد.

    پاسخ
  8. alireza-r
    سوابق: (598 دیدگاه) ,

    متن خوبی بود. با تشکر از شاهین احمدزاده عزیز.
    تا جایی که من اطلاع دارم بیوک رگال نسخه دو دیفرانسیل هم داره. واسم عجیب بود که این ماشین هم توی این لیست بود.

    پاسخ
  9. amir chp
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعا؟ شما خیر سرت نویسنده پدالی ؟اولا که دیف جلو خودش مزیت های زیادی نسبت به دیف عقب داره و هیچ متخصص و با سوادش اینطوری به خودش اجازه نظر دادن و بهتر خوندن دیف عقب نمیده
    یک اینکه دیف جلو اتلاف نیروی کمتری نسبت به دو حالت دیگه عقب و تمام چرخ محرک داره معیار وزن هم باز تحت تاثیر قرار میگیره و قابل توجهت باشه این ماشینایی که گذاشته بودی اکثرا تو کلاس سواری سدان لوکس و خانواده بودن که فکر نمیکنم کسی بخواد با اکورد و ما سیما برن اوت بکنه و وقتی دیف جلو باشی میتونی از حداکثر دانفورس جلو استفاده کنی و بیشترین گریپ رو بگیری دلایل دیگه مثله کرس و قابلیت دیفیوز های پهنتر درعقب هم مزیت هایی موتور اسپرتی تره دیف جلو هست و اینکه دیف جلو توی برف و بارون و یخ عملکرد خیلی بهتری نسبت به دیف عقب داره در کل اون سه چار خط اول رو که خوندم خیلی متاسف شدم شما اگه داری مطلب میزاری نسبت به حرفات بیشتر دقت کن چون ادمای زیادی دارن میخونن

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3142 دیدگاه) ,

      دوست گرامی این مطلبی که ملاحظه فرمودید ترجمه هستش.
      جای تعجبه که چرا اینقدر عجولانه موضع گیری کردید!
      دیفرانسیل عقب هم نسبت به دیفرانسسل جلو مزیت هایی داره که تو همین پدال مطالبی راجع بهش منتشر شده.

      پاسخ
      1. amir chp
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        معلومه هیجان بیشتری داره و مسلما هیچ سواری لذتبخش تر از سواری یه دیف عقب قدرتمند نیست ولی شما با قاطعیت نوشتی دیف عقب همه چیز را بهتر میکند و بهتر است و فلان هیچ متخصص و با سوادیش اینطوری نظر نمیده که شما نوشتی منم گفتم دیف جلو مزیت های خودشو داره اگه میخوای برن اوت بکنی برو یه دیف عقب اسپورت بگیر چون این ماشینا همشون ماشینای نیمه لوکس و لوکس خانوادگی هستن نه اسپورت های که بخوای باهاشون دریفت کنی و دنبال شتاب و رانندگی اسپورت باشی

        پاسخ
      2. amir chp
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        این ماشینا رو تو کل دنیا امار بگیری فکر نکنم کسی باشه که اینا رو برای استفاده اسپورت و این داستانا گرفته و همه این ماشینا ماشینای خانوادگی هستن که فکر نکنم کسی دوست داشته باشه با خانوادش تو برف و گل گیر بکنه دیف عقب مزیت داره ولی مزیت هاش همه از نظر اسپورت هستن نه برای یه ماشین اکونومی

        پاسخ
  10. کیانوش
    سوابق: (286 دیدگاه) ,

    اخ اخ داغ دلمو تازه کرد این مطلب واقعا دیفرانسیل عقب لذت رانندگی که داره عمرا یه دف جلو بتونه بده حالا شما بیا سیستم تعلیق با فیبر کربن بساز برای دف جلو بازممممم دف عقب یه چی دیگست…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.