10 خودروی دیفرانسیل عقب جذاب و قابل‌ابتیاع

دیفرانسیل عقب عموماً به عنوان بهترین طرح قوای محرکه برای ایجاد هندلینگی مناسب به شمار می‌رود و درحالی‌که طرفداران سیستم چهارچرخ محرک ممکن است مخالف این مورد باشند اما باید به این حقیقت صحه گذاشت که خودروی دیفرانسیل عقب بهترین انتخاب برای لذت رانندگی است.

Drifting-Mustang
در اینجا لیستی از 10 خودروی دیفرانسیل عقب را جمع‌آوری نموده‌ایم که در آن شما می‌توانید خودروهای جذابی با قیمت مناسب ببینید. با ما همراه باشید.

مزدا MX-5 میاتا

به هزار و یک دلیل گوناگون مزدا میاتا یکی از موردعلاقه‌ترین خودروهای دیفرانسیل عقب است. این خودرو ساده و قابل‌اعتماد بوده و به خوبی بالانس شده و هیجان رانندگی بالایی دارد و از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت استفاده را کرده است. این خودرو در طول ربع قرن ساخته شده و تقریباً برای هر بودجه‌ای میاتا وجود دارد، از 1500 دلار گرفته تا 20 هزار دلار نسخه‌های جدید.

mazda-mx-5-miata-1-million-produced-03
نیسان Z

خانواده‌ی نیسان Z بزرگ است و شما می‌توانید از بین 240Z کلاسیک تا 370Z معاصر یکی را انتخاب کنید. اگر دنبال نسخه‌ای داغ هستید می‌توانید 350Z را نیز در نظر داشته باشید. این خودرو گرچه زیباترین نیست اما قدرت و هیجان زیادی را از پشت فرمان پیشنهاد می‌دهد. تعداد زیادی از این خودروها را در هر دو فرم کوپه و کانورتیبل و با قیمت‌های بین 3 تا 20 هزار دلار می‌توانید بیابید.

Nissan 350Z NISMO
Nissan 350Z NISMO

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای هنوز اعتبار زیادی برای ساخت خودرویی اسپورت بر پایه‌ی طراحی دیفرانسیل عقب کسب نکرده است. جای شرمساری است زیرا جنسیس خودروی بالانس شده‌ای است که هیجان بالایی دارد. با تعداد زیادی از نمونه‌های کم کارکرد و سالم این خودرو را با قیمتی بین 10 تا 20 هزار دلار یافته‌ایم.

2016-Hyundai-Genesis-Coupe-front-three-quarter

جیپ چروکی

نه ما این خودرو را به اشتباهی در لیست قرار نداده‌ایم. چروکی که به عنوان یک خودروی آفرود عالی شناخته می‌شود، نسخه‌های دیفرانسیل عقبی هم دارد که به‌طور شگفت‌انگیزی خوب هستند. این خودروها کوچک و نسبتاً سبک بوده و زمانی که از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 4 لیتری استفاده کنند لذت زیادی را ایجاد می‌کنند و شما حتی می‌توانید نسخه‌هایی با گیربکس دستی را نیز بیابید.

Jeep Grand Cherokee SRT8 2006
فورد موستانگ

موستانگ نمادین سال‌های خوب و بد زیادی داشته است اما این خودرو همیشه با تیک آف لاستیک‌های عقب و قدرت زیاد شناخته شده است. با تیراژ میلیونی و حضور فراوان در جاده‌ها، خریداران انتخاب‌های زیادی دارند و شما با دیدن قیمت‌های این خودرو شگفت‌زده می‌شوید. حتی اولین نسل کلاسیک موستانگ با کارکرد بالا را می‌توان با قیمت زیر 5 هزار دلار پیدا کرد.

The production 2005 Mustang GT convertible.
تویوتا MR2

نه تنها این خودرو دیفرانسیل عقب است بلکه پیشرانه در نیز میانه‌ی خودرو قرار دارد که بهترین طرح برای بالانس و توازن به حساب می‌آید. این خودرو در 3 نسل کاملاً متفاوت ساخته شده است: نسل دوم این خودرو (1989 تا 1999) بی‌شک زیباترین و کاراترین نسل بوده البته دو نسل دیگر نیز خوبی‌های خاص خود را داشته‌اند. نسخه‌های کارکرده‌ی نسل اول را می‌توان با قیمت زیر 2 هزار دلار پیدا کرد.

1995 Toyota MR2 Coupe
1995 Toyota MR2 Coupe

شورولت کامارو

همانند موستانگ، کامارو نیز همیشه دیفرانسیل عقب بوده است. نسخه‌های کلکسیونی این خودرو قیمتی بین 50 تا 75 هزار دلار دارند اما اگر شما فقط یک کامارو می‌خواهید، با پرداخت 7 هزار دلار از خریدتان سورپرایز خواهید شد. نسخه‌های گوناگون 8 سیلندر نسل سومی با این قیمت به راحتی قابل خرید هستند.

Chevrolet_Camaro-01
دوج چارجر

چارجر مدرن (2005 و بعد از آن) این ایده را دنبال کردند که یک سدان خانوادگی حتماً یک جعبه‌ی دیفرانسیل جلوی خسته کننده است. چارجر سرسختانه به‌صورت دیفرانسیل عقب مانده و طیف وسیعی از این خودرو از جمله خودروهای مزایده‌ای پلیس را می‌توانید با بهای 2 تا 20 هزار دلار بیابید. چارجرهای کلاسیک نیز قابل دسترسی هستند که نسخه‌های کاملاً بازسازی‌شده قیمت 25 هزار دلاری دارند اما کلاسیک‌های قابل سرویس بهای 10 تا 15 هزار دلاری را طلب می‌کنند.

Dodge_Charger-01
ب‌ام‌و سری 3

سری 3 کمی کلیشه‌ای است. این خودرو هندلینگ بسیار خوبی دارد که از مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن نهایت سود را می‌برد. همه نوع مدل از این خودرو با هر قیمتی وجود دارد. برخی نسخه‌های قیمتی در حدود 6500 دلار و بیشتر دارند و با جدیدتر شدن مدل خودرو قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

bmw-3-series-2005
سایون FR-S/سوبارو BRZ

این خودروی دیگری است که بر مزیت‌های دیفرانسیل عقب بودن تأکید دارد و آن بالانس است. این دو خودرو از پیشرانه‌ای یکسان استفاده می‌کنند اما راننده‌ای حرفه‌ای می‌تواند از شاسی به خوبی بالانس شده‌ی این دو همچون یک حرفه‌ای برای دریفت استفاده کند و البته، راننده‌ی غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند به سرعت به یک حرفه‌ای تبدیل شود. نسخه‌های مناسب و سالم این خودرو را می‌توانید با قیمت کمتر از 20 هزار دلار پیدا کنید.

Subaru BRZ 2012
Subaru BRZ

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

26 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل BMW E9
    BMW E9
    سوابق: (395 دیدگاه) ,

    یعنی *** که نمی تونیم با این قیمت ها ( حتی اگه به پول ایران برگردونیم ) هم ماشین دیفرانسیل عقب داشته باشیم.
    راستی یه جورایی با محدود کردن انتخاب میشه ولی فکر کنم حسابی خرج داره نظرتون درباره ی این BMW سری ۳ مدل 91 میلادی چیه!؟
    http://bama.ir/car/details-2-4050711/1991-bmw-316i-for-sale

    پاسخ
  2. Amir Kral
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    چارجره حرف نداش…..همچنین کامارو و موستانگه.
    عالی بودن
    ولی حیف دست ما بهشون نمیرسه…..افسوس

    پاسخ
  3. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    ایول به کاماو-موستانگ-بی ام و

    پاسخ
  4. world of car's
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    چارجر_نیسان Z … بدرد جوونایی مثل من که عاشق لایی کشی و حرکات نمایشی هستن…

    پاسخ
  5. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    دلم میسوزد از باغی که میسوزد …

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2213 دیدگاه) ,

    دوج چارجر با رینگ پلیس… عالیه

    پاسخ
  7. ماسل
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    دوستان نرم افزار برای طراحی ماشین چی سراغ دارین؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل علي رضا
      علي رضا
      سوابق: (222 دیدگاه) ,

      برای طراحی سه بعدی:
      Autodesk Alias studio
      Rhinoceros 3d
      SolidWorks
      بهترینشون َAlias studio و ساده ترینشون Rhinoceros است.
      در هر صورت طراحی سه بعدی خیلی سخته و آموزش ببینی بهتره…
      برای طراحی دستی و دو بعدی کاغذ و مداد بهترینه اما اگه بخوای با کامپیوتر طراحی کنی میتونی قلم نوری بگیری و با برنامه‌هایی مثل Art rage طراحی دستی کنی.
      اگه قلم نوری نداری یه روش دیگه برای بردن طراحی کاغذی به حالت کامپیوتری هست که البته روش بهتریه. اول دستی طراحی کنی رو کاغذ بعد اسکنش کنی و تو فتوشاپ با ابزار پن (pen) طراحیتو انتخاب کنی و با براش (Brush) پرش کنی. در آخر هم میتونی بهش سایه بدی و رنگش کنی و …
      اما قبل از هر کاری باید طراحی خیلی خوب یاد بگیری…خیلی خوب.

      پاسخ
  8. کاوه آهنگر
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    ایول به مزدا، تویوتا، نیسان و سوبارو.
    مزدا میاتا رو خیلی خیلی دوست دارم طراحی آرامش بخشی داره و البته عشق است سوبارو BRZ دریفتر، تویوتا MR2 هم افسانه ای است از دهه نود ژاپن با طراحی دلنشین ، اما در نهایت سری z نیسان مخصوصا 370 نیسمو و دیگر هیچ…
    از بین آمریکایی ها هم بنظرم دوج چارجر انتخاب شایسته ای است
    و اما احترام به بی ام و هم واجب است

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل ashkan
    ashkan
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    این مزدا میاتا رو چرا مجاز نمیکنن وارداتشو؟!!!
    بابا حجم موتور که زیر ۲۵۰۰ه…ماشالا نمایندگی هم که داره(بهمن موتور)…لذت رانندگیش حرف نداره…با سقف باز جاده شمال …وااااای…
    بخدا خودروی لوکس هم نیستش…

    پاسخ
  10. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    تو پارکینگ وقتی رمپ گرد داره و فضا کمه دیفرانسیل عقب ها مشکل پیدا میکنند

    پاسخ
  11. Hj
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    حضور جنسیس کوپه برام جالب بود
    از همه بهتر چارجر و 350z هستش اما “خودرو های امریکایی پر مصرف و گرانند و…”

    پاسخ
  12. milad
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    واقعا تنها کشوری هستیم که دستمون به ماشین های روز دنیا نمیرسه..البته بجز یک درصد

    پاسخ
  13. ایران
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    من به ماشینا کاری ندارم ولی عجب مترجمی. خب بجای کلمه عربی ابتیاع مینوشت خرید . مشکل از همین نوشتن ها اغغاز میشه و به همه جا سرایت میکنه

    پاسخ
  14. امیرحسین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلطان دیف عقب امریکایی هستن . درود به شرف و اصالت .

    پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    عزیزم خودرو دیفرانسی عقب هم هست تو ایران که خیلیلی ها آرزوشودارن.صدا در حد فورد ماستانگ بله درست حدس زدی RD

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.